Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Antail

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban

Recommended Posts

Üdv!

Szerintem ez a boszorkányos téma elég triviális.

Nincsenek hátterek és kész.

Ennyi erővel jövök Mogorva Chei unokaöccsével, akinek van 40 Anat-Akhanos barátja. Megírom én az előtörit rá... :)

Ha ez sarkított példának tűnik, akkor csak azt mondom jön egy bárd. Annak miért nincs 100 nője, akiket elcsábított? A nemes-lovagnak miért nincs még egy fegyverhordozója sem (nem beszélve a kastélyának teljes pereputtyáról!)? A BM-nek miért nincs a játék kezdetén 15 élőholtja?

Felesleges ezen rágódni, így van, és kész.

Üdv!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Con Salamander: nyugi, én el tudom fogadni, hogy nincsenek támogatói, de ettől még nem tartom teljesen életszerűnek... és jogos, a Bm-nek is lehetne élőholtja (sőt, akár a varázslónak is), a papnak góleme, stb. pl. "varázstárgy"-ként kifizetve a rááldozott Mp-okat, ami máris korlátozza a lehetőségeket... :) egy rövid kérdés... familiárisa lehet, vagy nem lehet (hiszen abból - emlékeim szerint - nem lehet egynél több)?

a bárdot meg inkább kergetnék a nők, hogy csak arra kellettek neki... :D

egyébként ha a karakteremnek lenne egy aquir haverja, hozhatom? :D

tetra: játéktechnikai oldalról lehet(ne) korlátozni (lásd fentebb)... és nem szükségszerű, hogy megjelenjen közvetlenül... lehetne a háttérben is... de megbeszéltük, hogy nincsenek hátterek... :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ahoy!

Elég régen írtam már. Most lenne nékem is egy egyszerű, de mégis bonyolult kérdésem:

-Ahogy feljebb is említve lett, hogy a dzsenn alapból kap pszi-t és még mágiára is használhatja. Akkor ha a legrosszabb esetet nézzük akkor, ha valaki dzsennel lesz az elkölt 2500Tp-t csak erre!!! (1000 faj + 500 pszi + 1000 "valamilyen mágiahasználata"). Ez kicsit durva.

Ebből az elvből folytatva jöttem rá, hogy az én szerencsétlen egyszerű wier tolvajom sem kerülne sokkal kevesebbe hiszen a vérével az is tud "varázsolni". (800 faj + 1000 "boszorkányvarázslatok")

Remélem csak én értelmeztem ennyire drasztikusan, mert ha így van akkor két lehetőség fog felállni:

1. Szinte csak ember játékosok jönnek

2. Közel 2.-3. szintű kalandozók várhatóak a modulra.

Ha a 2 közül valamelyik a modul javát szolgálja (és ezért lett így) akkor megértem és megyek egy egyszerű hegyvidéki kecskepásztorral azt meg van oldva.^^

Ennyi lenne a mondandóm. Remélem rosszul értelmeztem ezt a részt a karakteralkotsában. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

A dzsennek csak a pszit kell kifizetnie, elvégre psziből varázsol. A wiernek csak a mágiát, bár ez még lehet, hogy megbeszélés alapját képezi.

Rövidesen bővebb választ is adhatok, addig a türelmedet kérem.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Csókolom, én is kaphatnék választ? Ígérem, hogy ha kapok, akkor nem jövök sámánnal :P

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Najó, megkérdezem.. Tisztelt karialkotás megalkotók :D A sámánnal mi van a fentiek kapcsán? Mindkettőt meg kell venni drágájé? :)

Jó kérdés, elsőre azt mondom, elég a dobot, de lehet velem alkudni :D

Durva esetben egy wier sámán 15-ös átlaggal 3901 TP-ből kijön. Mivel nincs kéznél az MTK, így fogalmam sincs, hogy lépnek szintet. Irreális?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Hát mihez képest. :mrgreen:

Így van egy 1-es szintű sámánunk. Ha szerencsétlen nagy nehezen 3-as szintű lesz inkább akkor viszont sajna szegénynek nem marad a dobra pénze. Hát még másra... :D

A durva az, hogy így még jobb is, hogy varázshasználó kasztban wier fajú, mint, hogy egy harcos wier. Mivel ugyanannyiba kerül. XD

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Én határozottan nem támogatom azt a felfogást, miszerint zárjunk ki egy kasztot ezért vagy azért. Ha van, aki bevállalja ezekkel a megkötésekkel, azon leszünk, hogy jól szórakozzon, és nem azon, hogy hülyére szivassuk.

Ezen felül határozottan a hideg futkos a hátamon, amikor olyanokat hallok, hogy egy karakter (személyiséggel, háttérrel, meg minden ilyen nyalánkság, ami a szerepjátékot alkotja) "játszhatatlan", mert nem elég magas szintű.

Miért is?

De ha van igény rá, a to do listára felveszem a "frappáns előtörténet" jutalmazást is, kiváncsi vagyok, a többiek mit szólnak hozzá... :wink:

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Ezen felül határozottan a hideg futkos a hátamon, amikor olyanokat hallok, hogy egy karakter (személyiséggel, háttérrel, meg minden ilyen nyalánkság, ami a szerepjátékot alkotja) "játszhatatlan", mert nem elég magas szintű.

Hát pedig egy karakter játszhatatlan, ha nem elég magas szintű. A hangsúly az elégen van. Ugye az elegendőt úgy definiáljuk, hogy a szükséges szint. Márpedig ha egy karaktert bedobunk egy kalandba, akkor bizony rendelkeznie kell egy bizonyos szinttel, különben hamar elhalálozik, vagy el sem tudja kezdeni. Ez pedig nem nagy élmény.

Amúgy a wieres problémát (meg a dzsennest is) fel lehet úgy oldani, hogy a faj árában NYÍLVÁN benne van a faj összes képessége is, ergo ezekért nem kell fizetni. Akkor persze felmerül a kérdés, hogy a wier mágiahasználó alapból, akkor vajon mégegyszer kell-e fizetnie ha a kasztja is. A leírás szerint egyértelműen nem, akkor kell fizetni, ha a karakter képes mágiát használni, az nincs odaírva, hogy hány forrásból. Az más kérdés, hogy matéék nem feltétlenül ezt akarták.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv Mindenkinek!

Egyik kedvenc kérdésemre a szokványos válasz "Egyeztess a KM-mel", úgyhogy itt is megkérdezem. A Harcművész Fegyverhasználat képzettséggel használja a kezeit?

Illetve egy aktuálisabb, ha pszi használó kasztot párosítok olyan fajjal ami nem használhat, akkor ki kell-e fizetni a pszi plusz költségét?

A lovag csak 4. szinttől kap pszit, de ha a karakter azt nem éri el, akkor ki kell-e fizetni a plusz költséget?

A felszerelésnél van egy olyan mondat, hogy: "Csak olyan felszerelése lehet a karakternek, amelyet saját maga visel és elbír." Ezek szerint senki ne vegyen, lovat, kutyát, utazó ládát, nagy sátrat, ilyesmit?

Hátrányos kormódosítóknál jár valami kedvezmény?

És végül, használhatók-e az Új tekercses lőfegyverek? Illetve ha igen milyen képzettséggel?

A többi kérdésem már valaki feltette. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Mivel a fele egyértelműen és szó szerint benne van a karakteralkotásban, ezért arra válaszolok.

Illetve egy aktuálisabb, ha pszi használó kasztot párosítok olyan fajjal ami nem használhat, akkor ki kell-e fizetni a pszi plusz költségét?

A lovag csak 4. szinttől kap pszit, de ha a karakter azt nem éri el, akkor ki kell-e fizetni a plusz költséget?

A karakteralkotás azt írja, hogy ha a karakter képes rá, akkor. Ha nem képes rá, akkor nyílván nem. Az mindegy, miért.

Hátrányos kormódosítóknál jár valami kedvezmény?

Igen, csökkentik az átlagot. Azon kívül csökkentik a maximális értéket is.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

No, arra a döntésre jutottunk, hogy amennyiben fajból adódóan képes a karakter pszit vagy mágiát használni, úgy elegendő a fajt kifizetnie. Amennyiben viszont olyan kasztot választ mellé, amely pszi és/vagy mágia birtokában van, vagy felvesz mellé, úgy köteles az azután járó Tp-t is elkölteni.

Pl.: dzsenn harcosnak elegendő a fajt kifizetnie, dzsenn varázslónak a pszit és a mágiát is.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Üdv Mindenkinek!

Egyik kedvenc kérdésemre a szokványos válasz "Egyeztess a KM-mel", úgyhogy itt is megkérdezem. A Harcművész Fegyverhasználat képzettséggel használja a kezeit?

Illetve egy aktuálisabb, ha pszi használó kasztot párosítok olyan fajjal ami nem használhat, akkor ki kell-e fizetni a pszi plusz költségét?

A lovag csak 4. szinttől kap pszit, de ha a karakter azt nem éri el, akkor ki kell-e fizetni a plusz költséget?

A felszerelésnél van egy olyan mondat, hogy: "Csak olyan felszerelése lehet a karakternek, amelyet saját maga visel és elbír." Ezek szerint senki ne vegyen, lovat, kutyát, utazó ládát, nagy sátrat, ilyesmit?

Hátrányos kormódosítóknál jár valami kedvezmény?

És végül, használhatók-e az Új tekercses lőfegyverek? Illetve ha igen milyen képzettséggel?

A többi kérdésem már valaki feltette. :)

Harcművészhez harcművész kiegészítő használatos. Amúgy nem fegyverhasználat.

Ha nem használsz pszit, mert alacsony a képességed hozzá, vagy mert a fajodból adódóan nem teheted, akkor nem kell a pszit kifizetned.

A felszerelés értelemszerűen magadnál tartott tárgyakat jelent. Ha felszíjazol egy lovat a hátadra, akkor lehet nálad, megengedem. Ugyanez értendő kutyára, macskára, kétkezes csatatepsire, csőgörényre, stb.

Korkedvezmény nincs, és emögött kivételesen nincs politikai szándék. Ellenben a beküldött előtörténeteket nem csak a tábor végén díjazzuk, hanem plusz Tp is kiosztásra kerülhet, amit a játékos szabadon felhasználhat.

Az Új Tekercsek nincs a használható szabálykönyvek között.

Remélem, nem hagytam ki semmit :D

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Köszönöm a válaszokat!

Közben még egy eszembe jutott.

Tűzvarázsló szakosodását, illetve az amund képességeket majd első nap a táborban kidobjuk, vagy valami más szabály alapján dőlnek el?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Köszönöm a válaszokat!

Közben még egy eszembe jutott.

Tűzvarázsló szakosodását, illetve az amund képességeket majd első nap a táborban kidobjuk, vagy valami más szabály alapján dőlnek el?

Tűzvarázsló szakosodását magad választod, az amund képességei előtörténet-függőek. (kitől tanultad? hogyan tanultad?)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Amundnál, a hogyan tanultadra van egy olyan opció, hogy a karakter magától felfedezi a képességét. De az így felfedezett képességeket ki kellene dobni. Feltételezzük, hogy a JK olyan balszerencsés, hogy magától semmire nem jött rá? :D

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Mivel macerás lenne mindenkivel végigdobáltatni, főleg, hogy a JK nem is tudja, mivel készüljön, ráadásul a célunk az, hogy valamilyen szinten egyenlő esélyekkel induljon mindenki, ezért előtörténet-függővé teszem az elnyerhető képességeket.

Ez így mennyire igazságos?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Karakteralkotási kérdés:

A karakteralkotásban szerepel, hogy választható az iker- és a váltott kaszt, és az, hogy a két kaszt különbsége nem lehet 2 szintnél nagyobb. Ez érthető az ikerkasztnál, mert ott mindkét kaszt fejlődhet. Mi a helyzet azonban a váltott kasztnál? Ott bebetonozódik a karakter és nem fejlődhet tovább? Hiszen:

- először is veszt 3 szintet az előző kasztjában (ahonnan vált)

- ezen túl nem fejlődik tovább ebben a kasztban.

Mate: egyetértek a "2011. máj. 19 csüt.,13:57"-os hozzászólással, hogy a fajból fakadó pszi és/vagy mágiahasználat után nem kell további Tp-kat áldozni, hiszen azok benne van a faj (és annak különleges képességei) árában... :) és nagyon jó a felhozott példa, hiszen ott már a kasztból fakadó pszi és mágia alkalmazásáról van szó... :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

3 szintet veszít és az új kasztja szintjei onnantól kezdve számolódnak.

Vagyis aki 6-s szintű tolvaj volt majd, váltott kasztú harcossá vált egészen (6-3+2=5-s szintig húzhatja a harcost.

( Persze ilyenkor beleszámít a tp nézésekor a régi kaszt szintje.)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ceripapa: a technikai megvalósítást ismerem... :-P csak egy ellenmondásra hívtam fel a figyelmet, amit szerintem fel kellene oldani valamilyen szinten... ;)

Karakteralkotási kérdés: ha már használjuk az Érzékelést, mint 10. képességet, akkor ki kellene találni, hogy a szerzetes és a nomád sámán esetében (kapcsolódva Felonhoz) milyen dobáskóddal állapítják meg ezen képességük értékét (hogy meghatározható legyen a minimum/maximum), mivel ez a két kaszt nem szerepel az ÚT 10. oldalán?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Ceripapa: a technikai megvalósítást ismerem... :-P csak egy ellenmondásra hívtam fel a figyelmet, amit szerintem fel kellene oldani valamilyen szinten... ;)

Nincs semmiféle ellentmondás, bár lehet, hogy nem így tervezték a karialkotás készítői. A két szint különbsége maximum 2. Bebetonozódik? Igen, de ez miért is zavar téged egy olyan kalandnál, ahol úgysem kapsz Tp-t, hiszen egyalkalmas, versenymodulra készült?

Megjegyzem, a mágus iker/váltottkaszt rendszere ótvar fos, el sem hiszem hogy ilyet le bírtak írni anno (tudom, menni kellett a dnd után, de már abban is ez a fajta megvalósítás gagyi volt).

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Nincs semmiféle ellentmondás, bár lehet, hogy nem így tervezték a karialkotás készítői. A két szint különbsége maximum 2. Bebetonozódik? Igen, de ez miért is zavar téged egy olyan kalandnál, ahol úgysem kapsz Tp-t, hiszen egyalkalmas, versenymodulra készült?

Megjegyzem, a mágus iker/váltottkaszt rendszere ótvar fos, el sem hiszem hogy ilyet le bírtak írni anno (tudom, menni kellett a dnd után, de már abban is ez a fajta megvalósítás gagyi volt).

tetra: ezzel nem teljesen értek egyet...

- egyrészt nem szükségszerű, hogy az adott karakter csak egy alkalmas legyen... személy szerint, annak ellenére, hogy most vagy 3-4 karakterkoncepció van a fejemben a MAGUS-ra, kicsit unom, hogy mindig újabb és újabb karaktereket kell alkotni, mikor van már olyan 20-30 közötti létszámban... és talán csak 1/10-ük halálozott el egyik vagy másik kalandban...

- másrészt tényleg nagyon rosszul van kidolgozva a MAGUS-ban az iker-/váltottkaszt... ez közös pont, azonban úgy gondolom, hogy a DND-ben egy kicsit más az egész, tehát nem hiszem, hogy azután mentek... legalábbis nem 3.0-3.5 verzióé után... a 4.0-ban meg más a szitu, akár csak mondjuk a ConanDND-ben, pl... :)

- alkalmasint lehet fejlődésre lehetőség, mint pl. a tavalyi NyT-n is volt... ;)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
- egyrészt nem szükségszerű, hogy az adott karakter csak egy alkalmas legyen... személy szerint, annak ellenére, hogy most vagy 3-4 karakterkoncepció van a fejemben a MAGUS-ra, kicsit unom, hogy mindig újabb és újabb karaktereket kell alkotni, mikor van már olyan 20-30 közötti létszámban... és talán csak 1/10-ük halálozott el egyik vagy másik kalandban...

Értem én, de amíg nincs hivatalosan folytatásos kaland (és miért lenne, hiszen a résztvevők évről évre változnak, oké, sok a visszajáró, de erre nem lehet alapozni), addig ez nem az NyT problémája. MINDEN versenyre oda készülő karakterekkel játszanak az emberek, ezzel hiába akarsz szembeszállni.

- másrészt tényleg nagyon rosszul van kidolgozva a MAGUS-ban az iker-/váltottkaszt... ez közös pont, azonban úgy gondolom, hogy a DND-ben egy kicsit más az egész, tehát nem hiszem, hogy azután mentek... legalábbis nem 3.0-3.5 verzióé után... a 4.0-ban meg más a szitu, akár csak mondjuk a ConanDND-ben, pl... :)

3-3.5-ben elég jó a multiklasszolás, nem arról beszéltem. ADND-ben volt dual- és multiclass, na és az elég gagyi volt, kb olyan, mint a mágusos, csak annyira azért mégsem rossz.

- alkalmasint lehet fejlődésre lehetőség, mint pl. a tavalyi NyT-n is volt... ;)

Ez viszont a kezdeti karakterkészítést tavaly sem befolyásolta.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...