Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Antail

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban

Recommended Posts

Két apróbb kérdés.

Használjuk majd a táborban az ETK opcionális szabályait?

Illetve kis terület fegyveres támadásakor az ETK, vagy az MTK módosítóit használjuk majd?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ha olyan elvetemült vagyok, hogy sámánt szeretnék hozni annak mennyi ezüstöt számoljak fel a felszereléséért? Kerestem, hogy a dobja mennyibe fájhat, de nem nagyon találtam árat.

Találgatni meg nem tudok mert már 10 éve kezdő mágusozó vagyok.

Maszkokra is kíváncsi lennék :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

A sámán dobja a "szent szimbóluma", így a karakteralkotási szabályok alapján 100 ezüstbe kerül. :)

(Ehhe, mégis volt értelme megkérdezni :D)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Rég olvastam a sámánt de ha jól emlékszem nem feltétlen szükséges a dobja anélkül is képes (varázsolni) aszkézisbe átmennie csak nehezebb dolga van mert nincs a megszokott dobos ritmusa hanem a ruháin lévő csörgő cuccok és dúdolással oldja meg. Így ellentétben a pappal megvan nélküle de persze majdnem ugyan fontos kincse. SZVSZ nem kéne azt is "szent szimbóluma" alá venni így is sokat kell költenie a gyógyító amulettére a maszkjaira a botjára stb...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ez lehet vita tárgya, hogy melyik a "szent szimbólum", a bot vagy a dob. Mert az egyik ugye ("erő")jelkép, a másik meg vazsihoz használt dolog. Csak - ha jól emlékszem - a dob nélkül 2szer annyi a Szellemvarázs alatt végzett mágiák ideje, 7szeres Fp-levonás van, ami bottal is csak kétszeresre csökkenthető, és bizonyos mágiákat egyáltalán nem tud (idéző mágia, állatszellem szimpátia, szabad-, természeti-, szimpatikus mágia, varázstárgy készítése). Illetve az MTK is úgy fogalmaz, hogy dob nélkül nem nagyon látni sámánt, és olyan a dob-sámán, mint a bárd-hangszer párosítás.

Szóval a fentiek értelmében én mégis inkább a szimbólum kategóriába sorolnám. ;)

A karakteralkotás témában pedig.. annó megnéztem, kb 6. szintre fel lehet hozni, 13.5-14-es képességátlaggal, és még marad bőven pénz is. Egészen játszható karit lehet belőle kihozni, ebben a táborban is. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ha azt vesszük, hogy melyik tárggyal kell annyit foglalatoskodni a kettő közül mint egy szent szimbólummal, akkor a dob jön ki győztesen. Használatban is a dob van közelebb előbb említett tárgyhoz.

A bot csak egy fadarab amit teleagattak mindeféle csörgő bizb*sszal és csak azért van, hogy amikor a sámán eléri a 160 éves kort el ne dőljön. Ezért törhetetlen :lol: nem másért.

Fúú mennyi cókmókja van egy ilyen sámánnak.

Ceri abban a megtiszteltetésben lesz részed hogy cipelheted a totemoszlopomat... meg a sátramat...meg egy két maszkot... meg a lovamat mert szeretném, hogy kipihint legyen mikor majd ránktör az ellenség.

Rájöttem miért nomád életformát választottak a déliek. Ha a sámán elmegy kalandozni viszi magával az egész törzsét, a törzs meg a sámán cókmókját.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Én mondtam neked hitehagyott vagyok és nem hiszek az ilyen vudu-shámán mágiába, a sátradat,tomedet és minden kenceficédet cipeld magad , ha a törzsed nem teszi. Ha az én törzsemhez akarsz tartozni , be avatottá kell válnod :D K1k2-vel.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

A hited elhagyhatod csak a totemem ne hagyd ott.

Hitből annyi van mint csepp a tengerben, találsz másikat ha kell, de a totem az ritkaságszámba megy.

Vudu sámán mágiában meg hinni fogsz, ha majd egy bábú segítségével impotensé teszem a karaktered miközben az egy Elena papnővel hetyeg.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv mindenkinek!

Lehet olyan karaktert hozni, aminek nincs leírása a használható szabálykönyvekben, de lényegében megegyezik egy másik kaszttal?

Pl aszisz varázsló, tiadlani szerzetes, kráni lovag, stb...

A szabad kp-kből lehetne esetleg helyspecifikussá tenni egy más vidékre jellemző kasztot.

Már ha engeditek. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Helló belló!

Nekem olyan kérdésem lenne, hogy a Rúnában közzétett Kráni fejvadászokról szóló fergeteges irományokat szabad e karakterem forrásaként használatba venni? Mert ugye fejvadászból is annyi féle, amennyi harcosból és a drágáimra nem igazán teremtettek részletes kidolgozást birodalmakra kitérően.

Mivel a bárdokról engedélyezett a Rúna magazin használata, így megkérdezem hogy a fejvadász esetében mit szóltok ehhez a kérdésemhez?

Valamint:

mechanika képzettség birtokában a megalkotható tárgyakra milyen szabály van érvényben?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

A kráni fejvadász-cikk nincs a felhasználhatóak között. Ha netán félreértettem volna a kérdésedet, kérlek pontosítsd :P

A mechanikával ekészített tárgyakra vonatkozó szabály alatt mit értesz? Lehet-e puska? (erre a kérdésre pontosan tudom a választ - nem :P )

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
A kráni fejvadász-cikk nincs a felhasználhatóak között. Ha netán félreértettem volna a kérdésedet, kérlek pontosítsd :P

A mechanikával ekészített tárgyakra vonatkozó szabály alatt mit értesz? Lehet-e puska? (erre a kérdésre pontosan tudom a választ - nem :P )

a puska az szerintem nem tartozik gyökeresen a mechanikához, én inkább különféle szerkezetekre gondoltam. 1-2 Triviális példa: medvecsapda, tűvető, óra, vagy akár egy rugós bicska

az elsőre pedig a pontosítás:

Ha a bárdok számára használható a rúna kiegészítő, akkor én ugy látom fairplayt, hogy ha már hivatalosan jelent meg több kaszt kidolgozás a rúnában, akkor azokat is lehessen használni, nem pedig csak 1-2t. Ismét egy példa: Bárdok szervezetei. Itt több bárd típus be van mutatva. Namármost. Fejvadászokhoz is illene megadni a hasonló Rúnás irományokat, mivel azokból is legalább annyi féle létezik, ha nem több. és gondolom egy Kráni fejvadász és egy embervadász között is különbséget kellene tenni.

Ergó: Vagy minden Rúnás kaszt kieget kéne engedélyezni, vagy egyiket sem. Itt kizárólag a kaszton belüli variációkra (kicsit puritánul megfogalmazva szakosodásokra) célzok

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Ergó: Vagy minden Rúnás kaszt kieget kéne engedélyezni, vagy egyiket sem. Itt kizárólag a kaszton belüli variációkra (kicsit puritánul megfogalmazva szakosodásokra) célzok

Abból indulsz ki, hogy akik a Rúnát írták, egyenletesen jó minőséget voltak képesek produkálni. Mivel ez nyílvánvalóan nincs így, ezért ez értelmetlen. Ráadásul embervadász és kráni fejvadász közötti különbséget nem feltétlenül a statokban kell keresni, sőt. Ez épp a személyiség, előtörténet dolga.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Ergó: Vagy minden Rúnás kaszt kieget kéne engedélyezni, vagy egyiket sem. Itt kizárólag a kaszton belüli variációkra (kicsit puritánul megfogalmazva szakosodásokra) célzok

Abból indulsz ki, hogy akik a Rúnát írták, egyenletesen jó minőséget voltak képesek produkálni. Mivel ez nyílvánvalóan nincs így, ezért ez értelmetlen. Ráadásul embervadász és kráni fejvadász közötti különbséget nem feltétlenül a statokban kell keresni, sőt. Ez épp a személyiség, előtörténet dolga.

én a kiképzésbeli különbségekre gondoltam leginkább^^ mert nyilván egy mortel és egy sequator nem lehet egyforma

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
én a kiképzésbeli különbségekre gondoltam leginkább^^ mert nyilván egy mortel és egy sequator nem lehet egyforma

1. szinten? De. Utána meg kp kp kp.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Úgy is az lesz ,hogy nem :D

tudom, de ha nem próbálkozom és mégis igen lett volna akkor nem akarom utólag megbánni :D

a fejvadász és a kp nem feltétlen rokon lelkek :D

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Helló

Igazából a probléma azzal a kiegészítővel az, hogy a kráni fejvadász csúnyán fel lett tápolva. Nincs meg az egyensúly. Ezért nem került bele az engedélyezett kiegészítőkbe, így kénytelen leszel előtörténettel megoldani és bemutatni, hogy a Te fejvadászod miben más, miben több, mint az alap ETK fejvadász.

Üdv, Silver

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Felmerült, hogy Antissjárót hozunk a csapatba, de Felon figyelmeztetett, hogy nem nagyon szokták szeretni illetve volt rá példa, hogy eleve ki volt tiltva.

Ezért megkérdezném, hogy használható-e az Antissjárás képzettség, illetve maga az Antiss?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Üdv!

Felmerült, hogy Antissjárót hozunk a csapatba, de Felon figyelmeztetett, hogy nem nagyon szokták szeretni illetve volt rá példa, hogy eleve ki volt tiltva.

Ezért megkérdezném, hogy használható-e az Antissjárás képzettség, illetve maga az Antiss?

Véleményem szerint a karakteralkotás nem tartalmaz az Antiss kizárására vonatkozó kikötést, tehát használható.

Mondjuk érdekesnek tartom ezt a "szeretem, nem szeretem" dolgot... mert ezzel kizárásra kerülnek szubjektív okok alapján egyes (al)kasztok, míg mások nem, a hasonló képességeik alapján.

Az biztos, hogy nem egyszerű jól mesélni az Antiss-t, mind a játékos, mind a mesélő részéről jó fantáziát kíván. Megfelelő módon akár kordában is tartható a játékos rendszeres Antissjárása, ha az "indokolatlan", vagy túl "sűrű". Erre a KM-eknek szerintem megvannak a megfelelő módszereik... :)

Ami gond lehet, hogy az egyes KM-ek más-más módon mesélik ezt a világot, a saját tapasztalataim szerint.

Ezek után az is kérdés lehet, hogy a Lélekút pl. mennyire használható egy szerzetes karakternél, ami nem Antiss, de nem is a klasszikus anyagi síkon történik...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

A kráni fejvadász sajnos nem csak annyi, amennyi a rúnában le van írva. Határozottan NJK kaszt. (egy esetben játszható - kráni partiban Kránon belül)

Ezen felül maga a fejvadász sem egy túlzottan játszható karakter, túl sok kötöttséggel rendelkezik - a Klán, hűség, erkölcs - de kellően frappáns előtörténettel nagy ritkán még kalandozó is lehet belőle. De ebben az esetben elveszíti minden privilégiumát (a Klán támogatása) és morálisan is lezüllik (cserben hagyta nevelőit, a családját, megszegte a hűségesküjét). Ezek kemény dolgok, egyszeri JK soha bele nem gondol, csak a +1 sebzés meg a kommandózás a lényeg. De sok más kasztról is elmondható ez. (sámán nem hagyja ott a törzsét, ahol félistenként tisztelik, néhány papnak a hitközösség többet ér holmi világlátásnál, a gladiátor vagy sztár,vagy halott...)

Antissjárással nincsen semmi gond, jöhet nyugodtan. (azt hiszem, ezt nem tiltottuk sehol)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Antissjárás egy olyan dolog a Magusban , mint Shadonrunba a mátrix. Nagyon sok időt vehet el a játékosoktól, viszont nincs egyáltalán kidolgozva ezáltal könnyítve a játékosok, nehezítve a km mesélését. És pont ez miatt sokan nem is szeretik mesélni.

És igaz nincsenek kitiltva a kasztok, de csapaton bellűl ez eredményezhet konfliktust.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Antissjárás egy olyan dolog a Magusban , mint Shadonrunba a mátrix. Nagyon sok időt vehet el a játékosoktól, viszont nincs egyáltalán kidolgozva ezáltal könnyítve a játékosok, nehezítve a km mesélését. És pont ez miatt sokan nem is szeretik mesélni.

És igaz nincsenek kitiltva a kasztok, de csapaton bellűl ez eredményezhet konfliktust.

Ceripapa: jól mondod... vehet, de nem biztos, hogy el is vesz... nekem legalábbis az a tapasztalatom, hogy nem szükségszerű... az elmúlt kb. 1-1,5 évben volt néhány Antissjáró karakterem (Noir pap), és korrekten meg tudtuk oldani a mesélővel, hogy ne vegyen el sok időt... persze ez egy kicsit lehet az "élmény" rovására ment, de meg lehet és kell találni a kompromisszumot... másrészt, mint írtam, vannak a KM-nek eszközei, hogy visszafogja a "túlzott" Antiss használatot... és sok minden más is okozhat a csapaton belül konfliktust, pl. egy bárd kalandjai a helyi lányokkal... vagy amikor boszi pasizik, a szerzetes a Lélekút varázslatot használja... és még lehet sorolni... vagy ha kétfelé válik a csapat, az is megosztja az időt... annak ellenére, hogy alkalmasint életszerű lehet...

arról nem is beszélve, hogy a csapattársak vállalták ezt a lehetőséget, amikor összeállt a csapat...

és tudom, hogy vannak pl. olyan KM-ek, akik nem szeretik a bárd vagy a varázsló JK-t... de ez egy táborban érdekes kötöttség lenne... annyit lehet tenni legfeljebb az ügy érdekében, hogy olyan csapatot kapjon, ahol az adott kaszt (akinek nem szeret mesélni) nem található meg...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Antissjárással nincsen semmi gond, jöhet nyugodtan. (azt hiszem, ezt nem tiltottuk sehol)

Köszönöm a választ. Az igazság az, hogy szvsz az Antiss egy hatalmas fegyver a hozzáértők kezében, viszont hatékony védekezést nem nagyon láttam ellene. Már ha nincs az ellenfél kezében egy csapat álomharcos, noir/morgena pap. Így kicsit tápnak éreztem, viszont a válasz után úgy érzem, gondoltak erre a szervezők, úgyhogy még átrágjuk.

Egy másik kérdésem még függőben van, mégpedig, hogy hozható-e olyan karakter ami leírásánál egy konkrét területhez van kötve, ám én mégsem onnan szeretném.

Pl.: Tiadlani-szerzetes, aszisz varázsló, stb...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...