Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Antail

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban

Recommended Posts

Köszönöm a választ. Az igazság az, hogy szvsz az Antiss egy hatalmas fegyver a hozzáértők kezében, viszont hatékony védekezést nem nagyon láttam ellene. Már ha nincs az ellenfél kezében egy csapat álomharcos, noir/morgena pap. Így kicsit tápnak éreztem, viszont a válasz után úgy érzem, gondoltak erre a szervezők, úgyhogy még átrágjuk.

Egy másik kérdésem még függőben van, mégpedig, hogy hozható-e olyan karakter ami leírásánál egy konkrét területhez van kötve, ám én mégsem onnan szeretném.

Pl.: Tiadlani-szerzetes, aszisz varázsló, stb...

Rayen: attól függ... én ismerek olyan mesélő(ke)t, aki(k) úgy meséli(k) az Antiss-t, hogy a statikus pajzsok érvényesülnek... ami megnehezít dolgokat... és mindjárt nem lesz annyira táp az Antissjárás sem... :) mondhatni, inkább használhatatlanná válik, mivel az Antiss varázslatok erősítése sokba kerül (bár elvileg csak a Tudatalatti ME-nek kellene érvényesülnie)...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Az antiss önmagába egy erős fegyver, de mivel ennyire erős :D csak a kiválasztottak juthatnak hozzá. Tehát Catsmile, te nem XD. De mint írtad sok idő elmehet egyéb dolgokra, viszont ekkor nem a valós fizikai környezet az amiben történnek a dolgok és a valós időben. Így mondjuk míg te antissra akarsz menni és ott működni, eltehet 2-3-4-5 óra eközben pedig ugye a km csak neked mesél. A többiek meg alszanak a valóságban és a mesén belül :D.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

csak partvonalról beleszólva:

Antiss elég érdekes hely lehet, karakter és mesélő függő mire lehet jutni. én leginkább azt mondom, hogy ha valami használható veszélyes/durva dolgokra, akkor megfelelő helyeken védekezni is szokás ellene. meg persze mindig ott a jó kis % esély, hogy nem találod akit/amit keresel, ellenben fura dolgokba lehet botlani az Álomsíkon ;)

helyhez kötés: ha vmi helyhez van kötve, akkor az oda való. ha nem onnan jött, akkor nem az. a tiadlani szerzetes Tiadlanban szerzetes, ha Gianagból jön, akkor nem tiadlani szerzetes lesz. ilyen egyszerű. sztem.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Jövök fel a zigóta állapotomból.. igen, aludtam már.. és erre ezt olvasom.. (kösz Catsmile az irányítást, itt válaszolok :) )

Szóval: én nem mondtam soha, hogy ki volt tiltva az Antissjáró.. egyszerűen arról beszéltem, hogy - asszem - Hulla moduljában nem nagyon lehetett használni az Antissjárást, mert volt rá valami korlátozás modulból adódóan.. nem emlékszem pontosan mi. De ott sem karialkotásban volt letiltva, hanem valamiért jobban volt védve az erőd ilyen szempontból..

Továbbá elmeséltem, hogy 2009 TTben milyen korlátozásokkal kellett szembenéznem - igen, nem a karimnak, hanem nekem -. Ez abból adódott - szvsz - , hogy a mesélők többsége NEM tudja kezelni az Antisst, és emiatt alapból pattintja is. Vagy ha nem pattintja, akkor sem enged feltétlenül elmerülni benne, lekorlátozza a hatalmát, mert túl veszélyesnek tartja, stb. Az Antiss erejével kapcsolatban egyetértek Dealonnal.

A fentiekre felhívtam Rayen figyelmét, mert koncepcióból adódóan kétélű fegyver az Antissjárás, megfelelő partnerrel teljesen jó, és élvezetes játszma, de ha nem ilyen KM adódik, akkor kidobott kp..

Örülök, hogy ebből ilyen aranyos kis diskurzus alakult ki - Antiss már megérdemelte a figyelmet :D - de Catsmile: még nem láttam olyan karialkotást kalandozókon, ami kitiltotta volna az Antissjárókat, felesleges belepörgetned magad ilyen félreértésekbe :P Arra azért kíváncsi vagyok, hogy milyen szeretem-nem szeretem dolgokra gondolsz, alapból van benned valami, ami elpattan, ha azt hiszed, hogy valamiben bekorlátoznak - még akkor is, ha nem is érintene, mert nem hoznál olyan karit.. Szuszaaa. :)

Egyébként.. az Antiss valóban elvisz sok időt - Ceri tapasztalatból beszélt, mert ő volt egy csapatban a Noir papommal -, és ezt nem biztos, hogy tudatosan vállalják a többiek. De ettől még a Noir pap nem rossz kaszt, én szerettem vele játszani :) A csapattól folyton elszakadó Arel pap is időigényes, ha úgy játsszák, tehát csak viszonyítás kérdése.

Rayen meg sütit süt nekem, amiért így jól megkeverte a dolgokat :D

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv Mindenkinek!

Először is elnézést Felontól, hogy el nem hangzott dolgokat adtam a szájába, és a Szervezőktől is, ha mindez rossz fényt vetett rájuk.

Rayen meg sütit süt nekem, amiért így jól megkeverte a dolgokat :D

Ezt vállalom, úgyhogy táborig mindenki köszönjön el Felontól, mert ha megeszi egészségéért nem tudok felelősséget vállalni. :P

Mindazonáltal az Antiss számtalan előnye ellenére még igencsak labilis terület ami a kalandot és a hangulatot is egyaránt ronthatja.

Úgy vettem észre ezzel a többség egyetért.

helyhez kötés: ha vmi helyhez van kötve, akkor az oda való. ha nem onnan jött, akkor nem az. a tiadlani szerzetes Tiadlanban szerzetes, ha Gianagból jön, akkor nem tiadlani szerzetes lesz. ilyen egyszerű. sztem.

A problémám pont az, hogy nincs tiadlani szerzetes. Mint ahogy aszisz varázsló sincs. Legalábbis a törvénykönyvekben, mert regényekben fel-fel bukkannak. Ezért kérdeztem, hogy hozhatok-e olyan tájegységről, vagy olyan rendből kasztot ami annak leírásánál nincs feltüntetve.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Tisztában vagyok azzal hogy a fejvadásznál az előtörténet igen jelentős szerepet játszik :D

De a mechanikával kapcsolatos kérdésre még ha jól látom nem igen válaszoltatok :P

van valami korlátozása, vagy bármit meg lehet vele alkotni? (itt kézigránátra, rpgre, és egyéb tűzfegyverre nem gondolok)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Egyrészt, vélhetően hasonló korlátozás van rá, mint a mágikus tárgyakra (azaz jó sokat kell fizetni értük, és tizedannyit, ha te is képes vagy elkészíteni), másrészt meg a kor színvonala nem biztos, hogy lehetővé tesz mindent. Például az itt felsoroltak:

1-2 Triviális példa: medvecsapda, tűvető, óra, vagy akár egy rugós bicska

Csapda az triviális, kisméretű tűvetőhöz, órához már olyan rugó kell és egyéb finom fém alkatrészek, amik nem biztos, hogy a kor színvonalán rendelkezésre álltak, nem biztos, hogy elő tudták állítani mágia nélkül.

De persze a végső szó a mesélőké, és a legjobb az lenne, ha mindenki KONKRÉT kérdést tenne fel. Akár privátban is.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Egyrészt, vélhetően hasonló korlátozás van rá, mint a mágikus tárgyakra (azaz jó sokat kell fizetni értük, és tizedannyit, ha te is képes vagy elkészíteni), másrészt meg a kor színvonala nem biztos, hogy lehetővé tesz mindent. Például az itt felsoroltak:
1-2 Triviális példa: medvecsapda, tűvető, óra, vagy akár egy rugós bicska

Csapda az triviális, kisméretű tűvetőhöz, órához már olyan rugó kell és egyéb finom fém alkatrészek, amik nem biztos, hogy a kor színvonalán rendelkezésre álltak, nem biztos, hogy elő tudták állítani mágia nélkül.

De persze a végső szó a mesélőké, és a legjobb az lenne, ha mindenki KONKRÉT kérdést tenne fel. Akár privátban is.

Ha úgy alakul hogy ilyen karakterrel jönnék, akkor mechanika MF egyértelmű :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Nekem a következő játéktechnikai és karakteralkotási problémám van.

A karakter fő fegyvere a kard, de néha vagy gyakran nem veszi ki a tokból ami fából készült, namármost ez minek minősül külön harcmodornak vagy sem? És ha az adott fegyverrel eléri a Mester Fokot akkor a tokos változatra is érvényes? Kell rá külön fegyverforgatást felvenni?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Karakteralkotási kérdés: az ökölharcra, mint "fegyverhasználati" képzettségre Mf esetén alkalmazható-e a Kínokozás képzettség?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

szerintem egy kard a hüvelyében = rövid bot, ennek megfelelő harcértékekkel és fegyverforgatási követelményekkel.

az ököl "zúzófegyver", csak a puhább fajta, így sztem kínokozás ugyan mehet rá, de biztos, hogy nem adnám meg a teljes sebzésbónuszt, hacsak nem használ vasöklöt, boxert vagy nem Slan, netán fejvadász az illető.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
szerintem egy kard a hüvelyében = rövid bot, ennek megfelelő harcértékekkel és fegyverforgatási követelményekkel.

az ököl "zúzófegyver", csak a puhább fajta, így sztem kínokozás ugyan mehet rá, de biztos, hogy nem adnám meg a teljes sebzésbónuszt, hacsak nem használ vasöklöt, boxert vagy nem Slan, netán fejvadász az illető.

Daelon: igen, az igaz, hogy "puhább" fegyver a megszokott zúzófegyvereknél, de ha megnézed a HGB 112. oldalát, akkor zúzófegyvereknél nem a keménység, hanem az a lényeg, hogy megfelelő helyen találd el az ellenfelet... ha pedig bármi mást használ, az már klasszikus fegyverhasználat, és ott mindez már nem kérdés. Egyébként szerzetes az illető, aki elvileg ismer Slan alkalmazásokat is, de nem Slan... és a Kínokozás célja az lenne, hogy ne megölje (közel áll az Élet jellemhez), hanem csak hatástalanítsa az ellenfelét akkor is, ha éppen nem fegyverrel támad rá.

és innen jutott eszembe egy újabb kérdés:

a HGB 106. oldalán található szabályok alkalmazhatók-e képzetlen fegyverforgatásnál, vagyis kategórián/családon belül kedvezőbbek a büntetések a képzetlen fegyverforgatás során, mint az ETK szabályai szerint... (ami sokszor azért is érdekes, mert fegyver nélkül jobb értékei vannak a karakternek, mint azzal a fegyverrel, amiben képzetlen... :D)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Egyébként szerzetes az illető, aki elvileg ismer Slan alkalmazásokat is, de nem Slan... és a Kínokozás célja az lenne, hogy ne megölje (közel áll az Élet jellemhez), hanem csak hatástalanítsa az ellenfelét akkor is, ha éppen nem fegyverrel támad rá.

Szerintem ezesetben olvasd el még egyszer a képzettség leírását. Kifejezetten szadisztikus hajlamok szükségesek a használhatához és a megtanulásához, sok-sok áldozat rengeteg szenvedése, amíg harcban is alkalmazható tudás lesz belőle. Örülök, hogy az eredeti kérdésed így értelmét vesztette :mrgreen:

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Szerintem ezesetben olvasd el még egyszer a képzettség leírását. Kifejezetten szadisztikus hajlamok szükségesek a használhatához és a megtanulásához, sok-sok áldozat rengeteg szenvedése, amíg harcban is alkalmazható tudás lesz belőle. Örülök, hogy az eredeti kérdésed így értelmét vesztette :mrgreen:

tetra: elolvastam újra a képzettség leírását... és nem találtam erre vonatkozó utalást (max. a képzettség nevében). Mi utal arra, hogy szadisztikus hajlamok szükségesek (vagy ezt azért mondod, mert a gorviki fejvadászok ezt a képezettséget használják a kobratánc során)? Sőt, mi több, nem hiszem, hogy mondjuk az ereni vagy erigowi harcosok pl. kifejezetten szadisztikus hajlamúak lennének.

Ezek szerint, ha Élet jellemmel rendelkezem (nem azt írtam egyébként, hogy mindenképpen az), akkor nem üthetek meg vagy nem szúrhatok meg senkit, mert fájdalmat (kínt) okoz, vagyis csak védekezhetnek, amíg le nem küzdik őket?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Senki nem mondta, hogy védekezned kell. Mehetsz arra is, hogy ne okozz halálos sérülést, csak harcképtelenné tedd (harc foglyulejtésért). De a kínokozás az egy egészen más dolog. Lehet nem ugyanazt a könyvet olvastuk.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Catsmile , oda az van írva zúzó illetve szúró-vágó fegyverrel lehet végezni a kínokozást, viszont zúzófegyvernek nem minősül a pusztakéz. Fegyver odaírva a kínokozáshoz és nem fegyvertelen módszer. "Fegyverrel"

A kínokozás csak mesterfokú fegyverhasználattal sajátítható el, mint a pusztítás, célzás, kiegészítő támadás...etc.

A ökölharc mf nem egyező a fegyverhasználat mf.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Catsmile mellett vagyok.

a HGB leírása szerint a cél a olyan sebek okozása, amelyek "csekély vérveszteséget okoznak és nem jelentenek halálos fenyegetést".

"északi mesterei ereni és erigowi fegyverforgatók"

ez szerintem simán belefér Élet mellé, nálunk a csapat testőre is felvette, mert nem hajlandó ölni, de az ellenfelet azért minél gyorsabban ki akarja iktatni. erre a M* rendszerében a gyorsan sok FP okozása vagy a "harc elfogásért" szabálya alkalmas - ám ez utóbbihoz túl kell ütni az ellenfelet! ez pedig nem olyan egyszerű sokszor.

de majd a modulírók eldöntik...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Szereztem egy HBG-t, ez alapján akár felőlem is jó lehet. A ÚT-s leírása alapján mondtam amit mondtam, de ezt fentebb is írtam, hogy lehet más könyvből nézzük :)

Viszont ököllel még annál is kevesebb bónuszt adnék, mint amennyit a zúzófegyverek kapnak.

Mondjuk ott meg a leírás nem egészen világos nekem. Azt írja, hogy túlütés esetén dupla/tripla sebzés, na most ez nyílván mind Fp, kivéve azt az 1/2 Ép-t, ami becsúszik?

Hozzátéve persze, hogy szerintem a mesterfokú fegyverhasználat szükségessége még mindig kizárja az ökölharc ilyetén alkalmazását. Harcművész persze alkalmazhatja.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Daelon: köszönöm? egy kicsit visszatérve a korábbi hozzászólásodhoz, annyit még hozzátennék, hogy azért az Ökölharc Mf-on művelve többet sebez, mint mondjuk a rövid vagy a hosszú bot, és elvileg üt annyit, mint az egykezes buzogány? ;) egyébként a zúzófegyverek kevésbé hatékonyak a Kínokozásban (és a vonatkozó sebzésben), mint a vágófegyverek.

Ceripapa: ETK 344. oldal és a leírás a 348. oldalon? ha ragaszkodunk a betűkhöz, akkor a fegyverek között van (egyéb fegyver). Természetesen annyiban más, hogy Mf-nál nem a harci értékeid növekszenek, hanem csak a sebzés (speciális). Ezen túl, ha megnézzük, a harcművésznél a puszta kéz hasonlóan működik, mint a kardművésznél a Slan kard.

Tetra: az ÚT-t nem olvastam, mert nem is alkalmazható az Érzékelés képességen kívül. Ezen túl harcolhatok az ellenfél foglyul ejtéséért, csak éppen belehalok, mert csökkenti a harci értékeket, pl. a VÉ-t 15-tel? ami így sem magas, mivel nincs fegyver, aminek az értéke növelné. Szerintem ez kb. a biztos halál, kivéve egy szerencsés dobást.

Egyébként a zúzófegyverek, csak túlütésnél szoroznak (ami azért puszta kézzel nem könnyű), különben meg Af: +d6, Mf: +d10 Sp sebzés, és ököllel egyébként is csak Fp sebzés okozható.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Daelon miért pont rövid bot? A fegyver marad ugyanaz, sőt a használata is ugyanaz marad sőt a forgatása sem változik akkor miért kap rosszabb értékeket? Netán a katana használatát egy bokennél elfelejti a harcművész? Érdekes kérdés

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

azért, mert a katana fémből van, éles, és nem zúzó jellegű sebeket okoz, jellemzően.

míg a kardhüvely tompa, fából van, esetleg bőrszíjak borítják és tompa zúzódásokat okoz, jellemzően.

az egyik kard, a másik bot. ilyen egyszerű.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
A fegyver marad ugyanaz, sőt a használata is ugyanaz marad sőt a forgatása sem változik

Miért is marad ugyanaz? A fegyver megváltozik, kerül rá egy fa burkolat. Ami a súlyát, súlypontját is változtatja, azon kívül, hogy jóval sérülékenyebb, mint a benne lévő fém. Nem fogsz fával hárítani egy kardot úgy, ahogy azt egy karddal tennéd. A használata és a forgatása épp emiatt változik, máshogy védekezel vele, sőt, máshogy támadsz. Míg egy kardnál az a cél, hogy minél messzebbről megvágd az ellenfeled, épp csak az utolsó pár centijével a pengének, botnál ha csak megsuhintod a végével azzal futó fájdalmat okozol csak. Rendesen ülnie kell annak a találatnak, hogy tényleg zúzódást okozzon. Szúrást nem tudom, attól függ, milyen kardod van, ha egyenes, akkor az az egyetlen ami talán nem változik.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Pont az a lényeg, hogy fájdalmas kábító sebeket okozzon, nem megölni csak elkábítani szeretné az ellenfelét az aki a fegyverét tokkal együtt használja. Érdekes kérdés, de mégis. Én sokat tanultam Bokennel, és fogtam a kezemben valós katanát, sőt kipróbáltam tokkal együtt is. (ugye a katanának fából készül a tokja). De a vágások és támadások ugyanazok maradnak, erre szemléltető példa az Utolsó szamuráj című film esős jelenete. A bokennel és a katanával is hasonlóan védenek, nem europai stílusban élek összecsendülésével hanem elvezetéssel, így azért nem fog annyira forgácsolódni a fakard. Ebben az esetben is hasonló a bot és a fakard forgatása?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Vedd fel a képzettséget :D és megbeszéltük :D . Túl sok dolgot akartok mindig kisajtolni a karialkotásból , és aza baj hogy most filmen meg láttad, meg csináltad ez szép és jó dolog, de meg kellett tanulnod azt is hogy hogy csináld a tokkal , mert kicsit másabb akkor is . Szóval a Tanuláson van a hangsúly, így amit tanulni kell az képzettség , az pedig KP, felveszed rá mondjuk a kiegészítő támadás mf-t 8 kp-ért (ami a fegyver helyetti támadást adja )és megvan a feelinged és nem tápos.

Ha már ennyire rá akarunk menni itt a valósághű dolgokra.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...