Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdések a Karakteralkotással kapcsolatban


Recommended Posts

Ez egyébként érdekes kérdés, és bármilyen választ is kapsz, a vége az lesz, hogy mesélőfüggő.

Ugye a lényeg ott van, hogy minden ember máshogy értelmezi a szerepjátékot, és hogy mit kell modelleznie a rendszernek. Ugye egyfelől ott van, hogy ha magamnál erősebb embert játszhatok, akkor nálam jobb beszélőkével rendelkezőt miért nem? A MAGUS alkotói nem dolgoztak ki rendszert a szociális "harcokhoz", ezzel akarva-akaratlanul sugallva, hogy azt bizony a játékosnak kell liveoznia, amit én nem tartok jó ötletnek, dehát ennél nagyobb probléma is van az életben, legfeljebb majd nem játszom nagydumás karaktert, ha nem vagyok az (nem vagyok).

A KM persze megoldhatja, hogy ha valakinek sem az intelligenciája/"szépsége" (karizmája), sem a képzettségei nem indokolják, akkor akármilyen jó szöveget vág le, azt ügyetlenül adja elő, ezesetben viszont amikor nem ad elő jó szöveget, akkor még inkább negatívan kell értékelniük az NJK-knak a produkcióját. Szóval nem egyszerű ezt igazságosan és jól megcsinálni, de semmiképp nem triviális a kérdés, szóval én egy szervezőre várnék a válasszal (ha Kniel is az, akkor bocsánat, nem tudtam).

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Erre nincs szerintem konkrét szabály - a képzettségnek akkor van igazán értelme, ha összehasonlítjuk másokéval.

Én KM-ként annak vagyok ellene, ha a játékos mondjuk kijelenti: Mellébeszélek, hogy elengedjen az őr, Af-om van. És ül tovább. Ebben nem sok játék van, noha elvileg csak a szabályrendszert nézve jó lenne... de ugyanúgy unalmas és szerepjátékostalan (de vagány szó!) mintha azt mondanám, hogy megölöm, Mf-on forgatom a kardot... azért KM-ként várnék valamit: "kiszúrom a szemét és a hátába kerülök, mert nem lát" vagy valami.

Ugyanígy a mellébeszélés terén sem kell mindenképpen és minden esetben félórás szócsatát nyerni a KM-mel szemben. De hangulatosabb, ha azért a mellébeszélséses helyzeteket legalább nagyjából kijátsza a játétkos, és egyébként a KM is... A KM-től is legalább annyira bután hangzik egy "kidumálja magát" kijelentés, mint a játékostól.

Ha nem is nagy beszélő valaki, akkor is legalább a taktikát írja le, pl: Azt kamuzom, hogy a temetőben voltam a halott nagynénémnél, és közben el is sírom magam, hátha megsajnál és elhiszi. Ehhez van egy mellébeszélés Af, hát, egye-fene elfogadjuk. De ugye a szerepjáétk a beszélgetésről is szólna, tehát jól veszi ki magát, ha megpróbáljuk... szerintem nincs olyan KM, aki nem értékelné.

A képzettségnek ellenben lehet szerepe.

Amíg nem sorsdöntő a dolog, vagy nincs igazi "ellenfél", és nem nagyon elszállt az ötlet, addig működhet a dolog sima eljátszással. De egy kibeszélhetetlen helyzetből ugyanúgy nem jelent felmentést a képzettség, mint mondjuk fegyverhasználat és célzás Mf-al sem tudok nyílvesszőt röpíteni a holdba, hogy lássák, kemény vagyok...

Ellenben akadhat olyan, hogy egy képzett mellébeszélőt akar meggyőzni a karakter, aki bizony belát a függöny mögé is kicsit. Itt viszont BIZTOS, hogy nem a KM és a játékos közötti eljátszott, és valódi szócsatának kell döntenie, hanem kis beszélgetés - élvezzük csak a játékot - után összehasonlításra kerülnek a képzettségek... és bizony nem mindegy, mi szerepel a karakterlapon. Ebben az esetben jogos lehet a képzettség felvételének igénye. Más szóval: Ha pl. egy Mellébeszélés Af-es NJK-t akarsz átverni, és nincs semmid hozzá, hiába szerepjátszol jól, hiába vagy a való életben szónok, a karaktered kevés a helyzethez. Nem képzeli senki, hogy sikert jelent ilyenkor, ha jól csavarja a szót, ugye? Ez olyan, mintha ugyan nincs fegyverhasználatom, de mivel "lovagszakkörbe" járok, és pontosan el is magyarázom, hogy a kardot hol fogom és hogy vágok majd vele, azért ne kapjak negatív módosítót a képzetlenség miatt...

Direkt a valós harc és a szociális harc ellenpéldáit hoztam Tetra Hsz-re is reagálva. (itt is fontos, nem csak ott!).

De én nem vagyok karakteralkotást író, csak KM. De ha nálam játszol, tutira így lesz... :gonosz:

Szóval szerintem, ha a karakter nagy mellébeszélő, tessék neki képzettséget felvenni.

Link a hozzászóláshoz

A kiadott excel file-al kapcsolatban lenne pár megjegyzés:

- Van egy mező, ahova be kell írni, hogy hány nappal korábban lett leadva a karakter. A bónusz azonban nincs kiszámítva, és hozzáadva a 6001 Tp-hez. (A felszerelésnél az ezüstökhöz hozzáadódik, azonban tudomásom szerint ez nem helyes, ugyanis Tp-t kapunk, nem ezüstöt, tehát felszerelésen kívül másra is költhető lenne.)

- Számos mező van (pl a Tp-értékek), amiket magunknak kell kitölteni, mert azok alapján számol egy piros szám, és mégis fehérek (a logika szerint zöldnek kéne lenniük).

- A képesség-átlag valójában nem képesség-átlagot számol, hanem képesség-összeget.

- A Mp/Tsz nem minden kasztnál számol helyesen (akiknél nem minden szinten ugyanannyi, pl.: pap, paplovag).

- A max pszipontok száma piros, vastag betűtípussal van, mégsem számol semmilyen képlettel, nekünk kell kitölteni. Amennyiben számolna (esetleg egy update után), akkor további információra van szüksége: a pszi Af és Mf képzettségek mely szintektől vannak felvéve.

- A százalékos képzettségnél a "lopózás" szó el van írva.

Most karakteralkotás közben ennyi tűnt fel.

Továbbá ugyan nem az excel fájlban van, de a karakteralkotáshoz tartozik: Magyar Gergely Rúna-cikk kivonatában az Alkímia cikk alatt az összes készíthető anyag leírásánál "alkémia" szó szerepel "alkímia" helyett. :)

Mindezt csupán azért említem meg, hogy a karakterlap apró hibáit ki lehessen javítani. Ha például tervezitek a karilap tökéletesítését (esetleg jövőbeli táborokban való felhasználásra), akkor érdemes javítani. Ha nincs ilyesmi tervben, akkor ignoráljátok ezt a hozzászólást, felesleges munka javítani, mert így is érthető a karilap, és végülis felül lehet írni bármit.

Üdv

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Az "Antissjáró" papoknál a dobás automatikusan sikeres, illetve nem is kell.

Szerintem, ha nem ilyen papi személlyel jössz, tehát rendes körülmények között dobni kellene, a rendezvény jellege miatt, mivel nem otthoni játék, hanem verseny, és te akkor erre építed a karaktered koncepcióját, vagy legalább is egy részét, valamint a Kp-kat úgyis kifizetted érte, szerintem ez a dobás vehető automatikus sikernek. Azaz nem kell rá dobni, Kp-ből megtanulod, és kész.

Link a hozzászóláshoz

3. Azt írjátok, hogy minden varázsló, aki legalább 3. szintű, kap varázslóbotot. Azonban nem említitek meg, hogy mit tud a varázslóbot. (A varázslóbotos Rúna-cikkek nincsenek a használható Rúna-cikkek között.)

Itt sajnos van egy kis hiányosság, amiért elnézést kérünk. Hamarosan közzé tesszük, hogy pontosan hogyan is kezeljük a varázslóbotot.

Üdv, Silver

HI!

Csak kis érdeklődés erejéig - gyorsan végigfutva az topic hozzászólásain, sehol sem találtam a hiánypótlást a témakörben... Mi hát a megoldás?

üdv, és köszi

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

@, lehet, hogy nem került ide ki az infó, de a legutóbbi szervezői álláspont a botra:

Dorani varázsló 1. szinten kap, és a vonatkozó Rúna cikk szerint.

Pyarroni varázsló 3. szinten, a vonatkozó Rúna cikk szerint.

Ez a kettő cikk tudtommal közé is lett vágva a rúna cikkek gyűjteményének, amit a versenyen lehet használni. (lehet, hogy a karakteralkotásban nem lett átírva a használható cikkek címei közé.)

Máshonnan érkezett varázsló küldje el a karakterével, hogy milyen botja van szerinte/milyet akar, nyilván a fentiek alapok lehetnek, nyilván egy mezei magányos mester nem ad jobb botot, mint egy több ezer éves múltú iskola, és nyilván legyünk ésszerűek és mértéktartóak. De a lehetőség adott az ötletelésre.

(közben utánanéztem, és kikerült ez az információ már korábban a hírek közé, ahogy a rúnacikk gyűjtemény is.)

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...