Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

A fejvadászok életútja és mentalítása


Xant

Mi a legfontosabb egy fejvadász karakter megalkotásánál  

129 szavazat

  1. 1. Mi a legfontosabb egy fejvadász karakter megalkotásánál

    • Asztrál, mentál
    • Fizikai képeségek
    • Szakértelmek


Recommended Posts

Közzétéve:

Üdv!

A kobratáncról regényben a Renegátban, játéktechnikailag pediga Rúna II/1 számában, a Gorviki fejvadász című cikkben olvashatsz, a cikket Nyulászi Zsolt írta.

A keresett részt beidézem:

Kobratánc

A keresztmarkolatú fejvadászkard használata kizárólag a gorviki klánokra jellemző. A keresztmarkolatból adódó technikákat csak ők ismerik, csak ők képesek kihasználni a különleges fegyver előnyeit. A háromféle tartás számtalan különleges technikát tesz lehetővé.

A fejvadászkardot általában kétféle módon fogják: vagy hagyományosan, akár bármilyen kardot, vagy megfordítva, a pengét az alkarra szorítva, mint a kráni sequort. A keresztmarkolat segítségével a gorviki fejvadászok szemfényvesztő gyorsasággal képesek harc közben fogást váltani fegyverükön. Ha a keresztmarkolatot szorítják tenyerükbe, a penge lapjával az alkarjukra simul - ez kifejezetten védekező tartás, habár a pengét kipördítve szúrni is szokás. Az így fogott fejvadászkard értékeit és sebzését tekintve hárítótőrnek számít. Általában az egyik kardot tartják így - ez a hárító kéz -, míg a támadó kézben hagyományos módon fogják a fegyvert.

Két fejvadászkard egyidejű forgatásának magasiskolája a Kobratánc. Ekkor mindkét kardot védekező tartásban fogják, de nem hárítanak vele, hanem villámgyors pördítésekkel fájdalmas sebeket ejtenek a támadó kezein és lábain, minden esetben megelőzve a támadást. A fejvadászkard csak a Kobratánc során adja 18-as Kezdeményező Értékét, egyébként KÉ-je annyi, mint a rövidkardé. Ha a Kobratáncban a fejvadász megsebzi ellenfelét, az áldozat az adott körben nem támadhat rá. Ha a fejvadászé a kezdeményezés, megelőző vágásaival meghiúsíthatja az ellene irányuló támadásokat. A harcmodor egyetlen hátránya, hogy soha nem okoz súlyos sebet az ellenfeleknek, túlütés esetén is legfeljebb 2 ÉP-t sebezhet - mivel a vágások mindig a kezeket és a lábakat érik. A sebesültek (hacsak nem kalandozók) minden sebesülés után kötelesek Asztrál-próbát dobni, s ha elvétik, attól kezdve a harc gyűlölettel módosítóival támadnak. A Kobratáncot a gorviki fejvadászok is csak 6. Tapasztalati Szinttől képesek alkalmazni, ha Gyorsaságuk és Ügyességük eléri a 16-ot.

Közzétéve:

bocsi h csak igy ide pofátlankodok de az egyik kedvenc kasztom a fejvadász(talán mert nagyon is hasonlítokrájuk, ugyan olyan hűvös természetem van mint nekik és qa legtöbb ismerösöm azon szokot beszarni h olyandolgokat veszek észre amit ő nem pedig már régebb óta ismeri).ez az egyik a másik pedig az h van egy kis csapatunk akikkel általában MAGUSozok és van néhány problémánk föleg félre értésekből és ennek kiváltó oka leginkább a fejvadász mivel vannak olyan helyzetek amikor szabadon akarunk mozogni és nem csak ugy mint egy gép például egy rapierrel és egy törrel harcol akkor a Km-űnk nem engedi (megvan a kétkezes harc képzetség!!)hogy a tőrrel cselezzek míg a másik oldalról a kardal mondjuk hírtelen szurni próbálok. nem csak h nem engedi de még énkapok minusz pontokat VÉ-re és minden egyébre.(azt is megjegyeznáém h elég kezdők vagyunk mind annyian ezért jó lenne egy kicsit tapasztaltabb játékos segítsége ilyen ügyekben((előrre is köszi)))

Közzétéve:

Üdv!

Ezt ismétlő cselnek hívják, ahol a fegyverek TÉ-je összeadódik, azonban csak egyetlen támadó dobás dobható a körben (tehát csak egy fegyverrel támad, a másikkal cselez), és a fegyverek VÉ-je nem érvényesül.

Ha egyéb konkrét helyzeteket is mondasz, megpróbálunk abban is segíteni.

Üdv!

Közzétéve:

Apró javítás: a cselezésre használt fegyver VÉ-je nem érvényesül. De a másiké igen.

Egyébként igen, Artemis, amit leírsz, az teljesen az Ismétlő Csel-re hajaz, aminek leírása megtalálható a Második Törvénykönyv 68. oldalán a "Közelharc Két fegyverrel" bekezdés alatt.

Egyébként javaslom a Második Törvénykönyv 68. oldalán kezdődő "Harci Szabályok" fejezetet, ott szabályok adnak lehetőségeket arra, hogy trükköket, cseleket, taktikákat alkalmazzon a karakter, és ne csak "gépként" harcoljon. :)

Közzétéve:

Üdv!

Kezdő, de még gyakorlott KM-eknél, és játékosoknál is gyakran előfordul, hogy nem ismer, vagy félreért egy szabályt. Ilyen esetben meg kell a KM-enk mutatni, megbeszélni közösen, és látni fogja, mit lehet, mit nem. Persze, tisztelettel, a KM becsületét és tekintélyét megőrizve kell akár közösen elolvasni és Értelmezni, megbeszélni az adott részt.

Jelen esetben könnyű a helyzet, mert az ismétlőcsel lehetőségei - ahoyg a kétkezes harcé úgy általában - konkrétan le vannak írva a TAO által említett helyen. Tessék elolvastatni a KM-mel, és lehet cselezni.

Avagy, ő elmondja, miért nem tetszik neki a dolog, és a KM-nek mindig igaza van, hiszen tudhat olyat, amit te nem... hiszen ő találta ki a kalandot, és ő mozgatja a világot. Ja, és veszi a fáradtságot, hogy nektek meséljen!

Közzétéve:

Itt én tipikusan azt a helyzetet érzem, amikor a lelkes, de harcászatban cseppet sem járatos JK elképzel valami mozdulatot vagy stílust (ami filmben valószínűleg jól mutatna), és a KM nem akarja/tudja elmagyarázni a helyzetet. Szerencsére erre a helyzetre pont akad szabály (bár én ezt az egész cselezős dolgot kicsit idegennek érzem a rendszertől, hiszen mi másra szolgál a TÉ ha nem erre?), de legközelebb mi lesz? :(

Közzétéve:

köszönöm a segítséget. és egyik haverommal kersnék egy jó kis csapatot mert amiben most vagyonunk az elég gyenge és mindketten szeretnék azért fejlödni a játék terén. haverom mindig fejvadász én meg most átáltam a barbárra mert az valahogy jobban bejön nekem legalábbis mint karakter

Közzétéve:

ja tetra csak az a probléma h én elég sok harcművészetet kipróbáltam és tudom mik azok a mozdulatok amiket véghez lehet vinni és nem a filmes "hüdejólnézkicsináljukmeg" kategória vagyokés ez a az egész nálam nem TÉ-re megy mert én olyan vagyok hogy akk legalább legyen egykis színesítés a harcban mert az nem túl élvezetes mikor csak dobálunk dobálunk és dobálunk. és gergő köszönöm a helyre igazítást de a KM-el még soha nem volt vitám mivel én képes voltam felfogni hogy ha ő azt mondja hogy ne csináljam akkor én beleegyezem mert nem a legjobb érzés ha a KM szándékosan szivat csak azért mert vissza szóltam neki.

Közzétéve:

Akkor úgy mondom, hogy a TÉ és a VÉ azért van, hogy a harcot lemodellezze. Az nagyon jó, hogy ha te ismered a valóságos harcművészetek mozgásvilágát, de itt arról van szó, hogy a karaktered hogy mozog. Elmondhatod, hogy mit szeretnél csinálni, és ezek után dobsz, hogy meg tudod-e csinálni. Ha amit tenni szeretnél, beleillik a szabályokba, akkor megkapod a módosítókat, és a hatás is módosulni fog, egyébként meg normál támadásnak minősül, szinezéssel (ami amúgy a KM dolga, de nem árt segíteni). Én az ellen szólaltam fel, amikor valaki előnyt akar ezzel szerezni, mert pont ezért van a TÉ-d, hogy te pontosan olyan ügyes és kreatív vagy, mint amennyivel a TÉ segíti a támadó dobást.

Közzétéve:

én is gyülölöm ha vki csak a TÉ és a VÉ bónuszokra megy az annyira szánalmas.

mondjuk az is igaz h egy fejvadász nem fog csak úgy leállni pofozkodni egy olyan barbárral mondjuk aki lazán túlüti ugyhogy akkor jogos ha elkezd a bónuszokra menni.

Közzétéve:

Tisztelt Fórumozók!

Átolvastam a teljes topikot, de nem találtam választ az alant megfogalmazott kérdésemre, így kérem, ha valakinek van ismerete a témában, legyen kedves világosítsa fel elmémet. Weila nem volt eddig kegyes velem...

Az északi embervadászokról érdeklődnék. Érdekelne a Via Shen-i klán szerveződése, fontosabb pozíciót betöltő személyek neve és egyéb hasznos információk. Pl. létezik-e még a klán tagok között a szellemnyelv, amivel korábban kommunikáltak - ha jól emlékszem, akkor a Toroni krónikában olvastam róla. Az Ynevi fejvadászok könyvét olvastam, túl vagyok a Renegáton is.

Előre is köszönöm!

Ryen

Közzétéve:

Üdv!

Ha a házi kieget olvastad, akkor sok újat nem fogsz hallani.

Az Ynevi fejvadászok házi kiegészítő foglalkozik a Via Shennel a legrészletesebben.

A szövedékről - az említett szellemnyelv - ellenben még olvashatsz a Fekete Vizekben is.

A többit, pl. vezetők nevei... nyugodtan dolgozd ki, ha kell pl. egy kalandhoz, az ilyet - hacsak nem nagyon specifikus egy kiegészítő, vagy nem modulhoz készül, ahol kell - amúgy sem szokták kidolgozni.

Közzétéve:

Köszönöm az eddigieket is!

Amennyiben a házi kiegészítő az Ynev fejvadászait jelenti, akkor azt olvastam.

Egyébként mit gondoltok arról, hogy hogyan történik egy-egy küldetés? Milyen eszközöket kap egy embervadász, hogyan tartja a kapcsolatot klánnal? Vannak-e ügynökök, akikre bizonyos városokban támaszkodhatnak? Hogyan felügyelik az embervadászt? Hogyan alakul klánon belül a kapcsolatrendszer? Van-e itt is szoros mester-tanítvány kapcsolat, vagy nincs is egy adott mestere a karakternek?

Szóval minden információt szívesen veszek. (Most indítok egy északi embervadász karaktert és a kidolgozásához lenne szükségem ezekre az információkra.)

Ryen

Közzétéve:

Ryen Niryen Ral Konkrétan az Embervadász küldetésekre gondolsz?Solo mission or csapatosra?Szerintem egy Embervadász megkap minden szükséges eszközt a klántól egy feladat teljesítéséhez.

Sürgős esetekben pszivel tartja a kapcsolatot.Más esetekben a klán futárszolgálatával.Ezek lehetnek alacsony szintű fejvadászok is akár.Egy küldetésben megszerzett tárgy biztonságos hazajuttatására használhatják például.Lehet 1.-3 szintű fejvadászoknak és álcaként köré verbuvált kalandozó csapatnak kezdő küldetés egy ilyen.Szerintem biztos hogy vannak ügynökeik esetlegesen,menedékeik ,rendházaik egy-egy városban.Ez az adott helytől függ.Szerintem több mestere van egy karakternek,attól függ éppen mit tanít.A klánon belül és inkább vezetője avagy felettese van.Szerintem inkább a szervezethez való hűség és egyfajta gondolkodásmódra helyezik itt a hangsúlyt.

No meg fontos mikor indítod a karaktert,hisz adott évben az adott történelmi helyzetnek megfelelően más és más lehet a prioritás feladatok és küldetések között!!!

Közzétéve:

Hali Ryen

A fejvadász klánokat úgy képzeld el mint egy középkori japán nindzsa szektát, vagy klánt. Erről a dologról sokkal több forrást találsz. Viszont észak sokkal szabadabb a fejvadászaival, mint dél. Lehetséges hogy a fejvadásznak nem kell minden küldetés után hazatérnie a faluba, hanem a klán varázshasználója mágikus úton értesíti, ehhez elég egy kicsinyke hajtincs a fejvadásztól és a szimpatikus mágia megtalálja. Ilyenek a kalandozó fejvadászok is és az ügynökök akiken keresztül lehet üzenni, tárgyakat átvenni, stb. Jön a megbízás a klántól mentális üzenetként és kész. A sikeres vadászat jutalmat a sikertelen büntetést von maga után, ezért ciki renegátnak lenni (meg ha nem ölted meg a vazsit akinél a hajtincsed van esetleg nem szerezted vissza)

Közzétéve:

Sneer és Crowstone!

Köszönöm az információkat! A japán minta nekem is eszembe jutott és elég szimpatikus is. Én minden fejvadász szerveződést ez alapján képzelek el, szigorú alá-fölérendeltség, a feljebbvaló döntése, parancsa nem kérdőjelezhető meg, stb. Még északon is így kell működnie, hiszen egyébként gyorsan kaotikussá válhat az egész.

A magam részéről a renegát fejvadászokban nem nagyon hiszek, pontosabban nem gondolom, hogy annyi hemzseg belőlük, hogy minden szerepjátékos fejvadász renegát lehetne. Én klán taggal szeretnék indulni, annak minden kötöttségével, felkészülve arra is, hogy hosszabb-rövidebb időre el kell szakadnom a csapatomtól. Egyébként el tudom képzelni a klánon kívül "felejtett" fejvadászt is, aki rendszeresen jelent a főnökének, de nem jár vissza akár évekig sem. Lehet ennek oka pl egy már megtervezett jövőbeni akcióban való részvétel (ne legyen szem előtt). Szerepelhet okként az információ gyüjtés is, bár erre nem feltétlenül fejvadászt küldenék. Marad a klán tag, akit feladatokkal látnak el és távolról irányítanak.

Egyébként a manifesztációs háború kitörése előtt 2 v. 3 évvel kezdünk, bár nem tudom, hogy a mesélőnknek van-e szándéka arra terelni bennünket...

Nem szeretnék egy régen lezárt vitát felszítani, ezért kérek mindenkit, hogy csupán egy gyakorlatlan szerepjátékos oktondi véleményeként olvassátok a következőt: újra olvasom a Renegátot és számomra a kráni fejfadász esetében nem látom Ranagol kéznyomát, a 300 éves kráni kiképzés ellenére sem - igaz még nem értem a könyv végére. Túl jólelkű...

Van egyébként hivatalos álláspont arról, hogy miként jött létre az északi embervadászok klánja? Én az Ynevi fejvadászok kiegészítő alapján indultam neki, tehát a kyr gyökerek, Weila tisztelete, Tharr és híveinek ellenében.

Ryen

Közzétéve:

Sneer!

Bocsánat, elfelejtettem az első kérdésedre reagálni: Igen, fejvadászok, pontosabban embervadászok által végrehajtott küldetésre gondoltam. Csapatban vagy inkább egyénileg oldják meg a feladatot. Tudom, hülye kérdés, mert a feladattól függ... Ha jól sejtem az embervadástok esetében nem kell a krániakéhoz hasonló csapatban gondolkodni.

Ryen

Közzétéve:

Egyetértek Ryen Niryen Ral a fejvadászokról való fejtegetéseddel játék szempontból mindenképpen.

A Renegát ,ha nagyon szigorúan nézzük jó lelkü.Jól emlékszem külsôtartományokbéli nem? Bár ez nem mentség a számára! :). No meg nem hiába renegát látszik, hogy miért lehet következô életeben újra csak fejvadász :). ( nagyon régen olvastam elnézést ha bakiznék most.)

Az északi embervadászok klánja hivatalos létrejöttérôl nekem sincs infóm.Csak ami az ETK-ban le van írva róluk az alapján él bennem is egy kép.No meg a játékok,regények, kalandmodulok alapján. Szerintem jó lesz a fejvadászod, ha a leirtak szerint fogod játszani.

így van az embervadászok nem a krániakhoz hasonló technikákkal dolgoznak csapatban.Tehát a hálót nem ismerik.

Egy kalandozócsapatban azonban fejvadászod, úgy nevezett szabadvadászként, a klánjánal nem megszokott dolgokkal is találkozhat. Ki dolgozhat, lejegyezhet,eltanulhat új módszereket és tapasztalataival bôvítheti a klán eszköztárát!.A klánhoz való visszatérésekor avagy a mentális, írásos stb. beszámolók alakalmával például ezekrôl is szó esik/eshet!

Közzétéve:

Sneer!

Köszönöm a tanácsokat!

Azon gondolkodom, hogy a különböző helyekről begyűjtött információkat felhasználva összehozok vmit az embervadászokkal kapcsolatban. Ha időm engedi és a minősége is megfelelő lesz, megosztom veletek véleményezés céljából.

Ryen

Közzétéve:

Igen én is belebotlottam és már meg is van rá az összeesküvés elméletem,miért akkor került fel az oldalra amikor itt beszélgettünk róla ;).

Amúgy tényleg érdemes elolvasni.Sok sok háttérinfó van benne.Meselôkent is sokat lehet belôle meríteni,nem csak fejvadásszal induló jatékosnak.

Közzétéve:

Lenne nekem is egy kérdésem. A fejvadászkasztot eddig hanyagoltam, de mostanában jobban érdekelt ezért kipróbáltam, de valamit sohasem értettem meg.

Alapból egy 1. TSZ-en lévő fejvadász megkapja Harci képzettségnek a 9 fegyver ismeretét.

Viszont egy fegyverhasználatot sem. (ETK 37. oldal)

Így ismer 9 fegyvert töviről-hegyire, de nem tudja őket használni. Viszont 1 oldallal később a 'Fejvadász Fegyverzete' című szövegnél bezavar a szövegben lévő második mondat:

"Ezért képzettek már 1. TSZ-en is 9 fegyver használatában, és ezért nem sújtják őket olyan keményen a Képzetlen Fegyverforgatásból származó mínuszok."

Most akkor hogy van? (Lehet hülye vagyok és csak én nem értem vagy pedig félreértem ,de inkább megkérdezem hátha valaki felvilágosít, hogy akar ez lenni. :D)

/Ja és úgy ítéltem meg ez a topic a legmegfelelőbb erre a kérdésre. 8) /

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...