Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
Keresés Itt
  • Több lehetőség...
Eredmények keresés, amik...
Eremények keresése...

Az én Ynevem!


Antail

Szívesen játszol "más" Ynevén?  

30 szavazat

  1. 1. Szívesen játszol "más" Ynevén?

    • Igen
    • Igen, de erÅ?s fenntartásokkal
    • Nem
    • Nem, de szívesen hallok róla


Recommended Posts

Üdvözletem!

Ezt a témát azért hoztam létre, hogy mindenki tudjon egy kicsit adni a másiknak az ő Ynevképéből. Biztos vagyok benne, hogy bizonyos dolgokról mást gondolunk, mást képzelünk el. Ez így is van rendjén, szeretném, ha megosztanánk egymással ezeket az egyedi dolgokat, hátha tudunk a másiktól tanulni elcsípni egy tippet vagy jó ötletet.

Igazán érdekes, amikor egy másik nem ismert szerepjátékosnak mutatod be az ugyanarról a világról alakult képedet.

Várom a hozzászólásokat!

üdv, Z

Link a hozzászóláshoz

Üdv Mindenkinek!

Érdekesnek tűnik ez a topic, úgyhogy gyorsan le is írom idevonatkozó gondolataimat. :)

Az én Ynevemen:

- A mágiahasználók száma igen alacsony, ez persze nem azt jelenti, hogy a JK-k 10-15 kalandonként csak egyszer találkoznának velük, viszont a köznép féli, akár rettegi is őket. Nálam ez alól, csak a papok kivételek, ők nálam "emberközelibbek", így a nép is pozitívabban áll hozzájuk.

- A kalandozók félistenek... legalábbis az ynevi átlagember számára. Igyekszem úgy megadni az NJK-k statisztikáit, hogy egy azonos foglalkozású (fegyverforgató, szerencsevadász, novícius) hátránnyal bírjon még egy 1. szintű kalandozóhoz képest is. Ennek előnye, hogy nem akar minden játékosom 10. szinten indulni, de néha elfeledkeznek róla, hogy a hírességek maguk is lehettek régebben kalandozók. ;)

- Az emberek számához viszonyítva, minden más elfszabású faj megjelenése 1% alatti. Nálam a főbb központokat kivéve, az elfek, törpök, kyrvérűek atrakciónak számítanak, ahol tájegységenként másként reagálnak rájuk. Aki pedig khállal játszik nálam, az semmi jóra ne számítson. Legalábbis, amíg el nem híresül róla, hogy "jobbára ártalmatlan". :D

- Általában a jelenben játszunk, ami azt jelenti, hogy nem írok kalandokat, amik kihathatnak a történelemre, MG kronológiája nálam egy sérthetetlen történelmi jegyzék, amin nem változtatunk. :) Jelenleg épp p.sz. 3800 valamennyi van és az ÚTK ill. ÚB szerinti Nyolcadkorban folynak a kalandok. Feketehold, Morgena, aquir ébredezések, miegymás.

Nem tudom, hogy a játéktechnika is ebbe a topicba tartozik-e, de az én Ynevemen a tűzvarázslók táposabbak, a harcművészek nem használnak 10 fegyvert.

Azt hiszem ennyi a lényegi különbség, amit ki tudnék emelni. :)

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

RR: érdekes volt olvasni! Álljon itt egy kevés az én Ynevemről:

Kalandozók: kevés van belőlük, és azért egy átlagos városőr nem ellenfél, azonban csapatban, vagy esetleg egy erioni elit gárdista már gondot okozhat egy kalandozónak is.

Fajok: nálam olyan 95%-os az emberek jelenléte, de leginkább törpét, udvari orkot láthat a játékos, elvétve félelfet, elfet szinte soha. Khál, Amundok kímélik a földet, csak szélsőséges esetben jelennek meg...

Mágiahasználat: nálam elég sok a kis hatalmú (0.-1. szintű) mágiahasználó, de ezek 95%-a körülbelül pap (akik mondjuk a szertartást meg hasonló erejű varázslatokat képesek véghezvinni), a többieknek is nagy része BM, Bárd. A boszorkányok ritkák, a tűzvarázslók pláne, varázslóval meg szökőévente találkozik nálam az ember... Illúzionistát, sámánt pl. egyáltalán nem szoktam bemesélni.

Én néha hagyom kétségek között a játékosaimat az alkalmazott varázslatok, trükkök, képzettségek tekintetében (úgy értem, amit látnak másoknál), de 95%-ban beilleszthetőek a szabálykönyvek ismert dolgai közé, ezeket szeretem is velük megbeszélni játék után. És ha már játéktechnika: nálam nem tudod, hány fp-t sérültél, hány pszi-pontod van még, és hasonlók. Nyilván éreztetem a játékossal, hogy ha valami nagyon fáj, esetleg nagyon súlyos (tehát ÉP-seb), illetve hogy elméje kapacitása mennyire véges ("úgy érzed, majdnem teljesen kiürült elméd, nagyon megerőltető lenne most pszit használnod..."), de a konkrét értékeket csak én tudom. Így pl. azt sem mondom meg, ha az ellenfelet túlütötte, a sebzés leírásából ki tudja találni.

És visszatérve a világra:

Szeretek vallás- és fajsemleges területeken játszani, tehát Erion, Abaszisz, városállamok a kedvelt helyszínek, de pl. Toron sem annyira elvadult nálam, ahogy sok regényben leírják, ott is csak emberek (illetve kyr-vérűek) élnek... A kyrek sem különülnek nálam el annyira az emberektől, mint azt sokhelyütt olvasom... És amit még fontosnak tartok: Calowynen és Anvarián sosem játszanak a játékosaim, az aquirok nem hétköznapiak a meséimben, ahogy a krániak sem, sárkányokról és egyéb ősi fajzatokról nem is beszélve.

Minden jót!

CS

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Egy kis szösszenet az én Ynevemről is:

Kalandozók: sok van belőlük, bár területfüggő. Minden faluban, városkában tudják miről van szó, megismerik ki utazó, ki pedig kalandozó. (Persze csak, ha nem leplezik.) Alacsony szinten a karakterek nem sokkal erősebbek, mint egy képzett városőr. Ez is területfüggő. Általában nem tehet meg mindent egy kalandozó, mert két-három városőr már túlerő neki.

Fajok: ember faj nagy százalékban mindenhol domináns, ám 65/35% százalékban határoznám meg az ember/nemember arányt. Az egzotikus fajokat kivéve (pl. khál), mindenfelé kevért fajok mászkálnak, elfogadott az ilyen másság. Területenként erre lehetnek megszorítások ugye. Ám normális az, hogy egy kocsmában van elf, törpe meg goblin is egy időben. :-) Ezáltal nekem színesebb a világ, s jobban beilleszthetők a játékosok sajátosságai. :mrgreen:

Mágiahasználat: ismert, általában félnek tőle, de mindenki hozzá tud férni vajákoshoz, vagy alacsony szintű mágiahasználóhoz, tehát kapcsolatokon át. Normális ellemben, hogy bizonyos típusú mágiahasználókat üldöznek. Tehát pl. boszmester nem fog villámszórással falvakat kiírtani azon az alapon, hogy úgyse ismerik a mágiát és rettegnek tőle. Ez a mágiahasználóknak ad egy kontrolt. Sérülések komolyak, hátrányok járnak érte. Komolyan kell venni az életet.

Pénz: másik komoly dolog, általában a karaktereknek nincs annyi pénze, hogy jóízűen ellegyenek. A pénz így mindig megmarad motivációnak és fontosnak az életbenmaradáshoz.

Vallás kevert, jelen van. Kevés az ateisták aránya.

Ellenfelek: előszeretettel használom bestiáriumot. Egy kisebb városban is feltűnhet egy rég elfeledett vámpírúr, ha a szükség úgy kívánja. Szeretem, ha sok színesítő elem kerülhet be etéren. Legendák és a valóság keveredése. A barlangok veszélyesek, a sötét erdő veszélyes, a farkasok erősek, a medvék erősek...Nem véletlen vannak az óvó falak a városok körül.

A lényeg, hogy minden elem a közös szórakozást segítse, egy megengedőbb, sok dologgal teli világban könnyebb egy újszerű, megéltebb játékélményt adni, mint egy nagyon szigorúan előfordulás alapján leszabályzottban.

Zombik mindenhol vannak! :)

Z

Link a hozzászóláshoz

a bortúráról és Predocról jut eszembe hogy Dark Zala mit alkot ott:

"Már három órája unatkoztak a Kagyló fogadóban és várták az új kaktuszpálinka szállítmányt"

...

"Már délben kiitták a pálinka készletet, igaz a bor hazájában ez nem is volt olyan nehéz"

...

"Ivós uram, megjött e már a pálinka?

- Sajnos még nem. De addig még egy kör sört csapolhatok?

- Legyen-egyezett bele lemondóan a az Arel pap"

:wink:

Link a hozzászóláshoz

Ha már az oldal motor váltás miatt visszajöttem, és erősen nézem is az oldalt, akkor gondoltam elmesélhetem milyen az én Ynevem.

Kalandozók: A kalandozó és a nem kalandozó között kevésbé tudásában van különbség, jobban ragaszkodom az anno Novák Csanád által is említett "kalandozó kórhoz", ami bizony még sok hozzájuk hasonló kalandortól is megkülönbözteti a kalandozókat. De mi lenne ez a kalandozókór?

Ha orvos lennék, azt mondanám rá "adrenalin rezisztancia". De könnyű lenne rámutatni azokra az extrém sportolókra akikre máshogy hat a félelem. Az Adrenalin őket is erősebbé teheti, de mégis tudnak pontosan mozogni, rendben van a látásuk, stb. ellenben ezzel együtt szinte szükségét érzik az adrenalinnak, a veszélynek. A mi korunkban ők az extrém sportok bajnokai lesznek. Yneven belőlük lesznek a kalandozók.

Egy ezrednyi katonából egy van akin a veszélyben nem uralkodik el sose a félelem, ezért mindent tud használni amire kiképezték. Nos ő éppen úgy vághatja le a többi, teljesen kiképzett katonát, mint ahogy a képzett katonák a rémült parasztokat. Ettől lesz hirnevük, stb. ezért ők kalandozók. Akik erre nem képesek, de ők is pont olyan kalandok útján akarnak hírnevet, pénzt, stb. szerezni mint a kalandozók, azokat említjük kalandorokként.

Kalandorból több van mint kalandozóból, de egy helyi rablóbandát, stb. ők is szét fognak verni, hírnevük, pénzük, rangjuk is lehet. De bizony "egyenlő ellenfél" elleni harcban ők is leblokkolnának. Így egy igazi kalandozócsapattal szemben nincs sok erejük.

Fajok: Milyen ritka egy elf? Milyen ritka egy Varázsló? Hol és milyen körben? Anno a Rúna elfendel leírásában szerepel egy Kereskeső Város néven említett hely ahol az elfendeli elfek kereskednek a külvilággal. Persze itt is kevés idegen jár. De egy az itteni kikötőbe érkező hajós szinte csak Elfeket lát maga előtt. Aki Tarinnal kereskedik viszont törpékbe fut bele. A fajok, alfajok megoszlása nem egységes területileg, de Ynev nagyobb részén az Ember a domináns faj. De Haonwell elf negyedének határán előbb fogsz látni elfet (akár a városőrség tagjaként is), mint Törpét.

A nagyvárosi lét viszont inkább a Törpéket vonzza a legtöbb helyre, ha Tarinból valamiért távozniuk kellhet, akkor a nagyobb építkezések, a nagyobb városokban a "fegyverkovácsok utcája", stb. is feltűnőbbé teszi a törpét. Bár lehet elf is a környéken, de azt nem biztos, hogy észreveszed. Igaz, sok elf nem elég feltűnő ahhoz, hogy mindenki kiszúrja.

Aquirból kevés van, inkább az otthonában veszélyesek azok is. Az od pont helyett a nyelvek adományával számolok. Szinte minden ősfaj ösztönösen képes bármit mágikus tisztasággal megfogalmazni, akkor létrejön a gyengébb mágia. Mivel ehhez nem kell manapont, szabadon fogalmazható, stb. ezért egy kalandozóra veszélyes, aki akár a furcsa szavakat meghallva meg is őrülhet. Ugyanakkor van olyan Aquir aki varázslói mágiát tanult mert az az erősebb. Az elfek ómágiája azért nem jelenik meg a játékban, mert az "évek, évtizedek alatt elkészülő műalkotásokkal operál". De az elf íj pl. ómágia. Az emberekre reális veszélyt sokszor inkább az "ork hordák" jelentik, így ezeket jobban ismerik. A legtöbb szörnyeteg viszonylag ritka, vadállatok közül viszont a veszélyesebbek is mindennaposak lehetnek.

Mágia jelenléte: Kevés a valódi mágiahasználó van, ezek jelentős része pap. Sok falusi pap nem rendelkezik manapontokkal. Az alkímia viszont félig mágikus tudomány, így az alkimisták főzeteinek egy része enyhébb mágikus hatásokkal rendelkezik, de eme tapasztalati alapon működő mágia mindig babonákkal keveredik, így az alkalmazásának számos különböző része van.

Mivel az eredeti alapkönyv nem említ manahálót, viszont az egyes kasztoknál jelzik, hogy miből és honnan lesz a mana, ezért a mana gyűjtésnél nem "a manaháló" a forrás. Varázslás során sem abból indulok ki, hogy a varázslat "kivenne" onnan manát (elemi erőt), hanem hogy oda próbálna bele pumpálni plusz energiát, ahol már túl sok van. Viszont a használhaó mana mennyisége adott.

Nemesség: Érdem alapján kapott, érdemtől függetlenül öröklődő, katonáskodással és katonák kiállításával áll. Általában férfi ágon öröklődik, de a nemesi címet szerzett nők esetében kivételes előjogként megvalósulhat a női ágon öröklődés is. Bármelykalandozó képes lehet nemesi címet elérni. Sok esetben az így szerzett nemesi cím birtokosa, és hűbéresei a katonáskodás kapcsán "lovagrendet" alkotnak. Az ilyen lovagrendek bármelykalandozó örökségeként megjelenhetnek, és mivel alapítójuk hitét viszik tovább ezért szinte minden Ynevi valláshoz köthető lovagrend. E lovagrendek során a "pappá is felszentelt" de harcos lovaghoz méltó kiképzést kapott lovagok paplovagok.

Toron és Kyria: Toron pont olyan gonosz ahogy azt sokan leírják, mondják, csak éppen más okból. Ha Kyria "le akarta vetkőzni Orwella befolyását" akkor előbb a felszínre kellett hozni azt, uralmat engedve sok gonoszságnak. A cél, hogy a felszínen minden ilyen megjelenjen. Ha ezek a vesztes háborúk során elpusztulnak, Kyria megtisztulhat. Innen Kyria kulturális hódítást tervezhet, ezzel születhet meg új Kyria. Az eredeti Kyr nép nem rasszista, mert nem a vér, hanem a testüket is formáló mágia köti össze őket. Ezért védik az elfek sajátjukként a haonwelli kyr romokat, de éppen ezért is nem szokás toronnak megtámadni ezt a negyedet. Nem csupán a paloták miatt, jelentős részben azért, mert az elfek között akadnak akik még látták Kyriát. (Sőt, akár Kyr varázslóiskolába jártak, stb) "Az elpusztulni hadba küldött katona, nehogy kárt tegyen Kyria barátaiban". Az Aquir szó eredetileg "nem kyr"-t jelentett, de kiegészítve páratlan betűre (számmiszika), azonos hangzás mellett.

Krán: Ha Kyr mozaikmágia jelen van, akkor más is kötheti őket a Kyrekhez is. Ahogy a Krán-t kitaláló Nyul sokszor említette, Krán nem gonosz, hanem idegen. A Kráni tudja, hogy a kiemelkedettebb azért fog a munkája nyomán jobb helyzetben újjászületni, mert ő maga teszi jobbá a világot. De hisz abban, hogy a "bűnösnek szívességet tesznek, ha a fejvadász megállítja". Csak szükség esetén avatkozik bele a történelemben, semmilyen területet nem tart tartósan megszállva. "Ynev Amerikája". A Manifesztáció ellen Pyarronnal kötött szövettség akár tartósabb is lehet.

Az Élet jellemű kráni aki inkább oktat mint öl ritka, mert a többség úgy tartja valakit elnyomni rosszabb mint megölni. Elnyomás, fenyegetés, stb. nélkül tanítva letéríteni a helytelen útról a bűnöst közel lehetetlen. De akad azért ilyen Kráni is.

Ranagol, hyveinek önmaga leváltását tűzte ki célnak, ezért Ranagol Pap ritka Kránban. Viszont a "káosz angyalok", az idegen istenek, stb. kiemelkedettebbek az átlag embernél, ennyiben tisztelik őket. Sok kráni ismer Ranagol mellett magához közelebb álló istenséget is. Ezért volt természetes Arel hívőt is meghívni, mert "Arel hívő" (sőt akár Arel pap) is lehet már Kránban. A 13-ak egyikének legyőzésével Mogorvai Chei igazolta kiemelkedettségét, és az yllinori törvények krániakkal való egyenjogőságát. Ennek köszönhetően Yllinor önálló is, de a krániak "Krán részének is tekintik".

Domvik hite és Shadon: Ha sok Isten van, akkor egy "Egyetlen" kultusza nem lenne helyénvaló. Míg a többi egyistenhit Yneven nem tagadja a többi istenség létét (csak nem hozzájuk imádkoznak) addig Domvik hite igen. Ebben jelentős részben hamis hit. Kérdés, hogy valójában milyen istenség áll a mágiájuk mögött, mindenesetre a "boszorkányüldözések", az "eretnekek égetése" kapcsán fontos megjegyezni, hogy mivel az áldozatok lelkét az istenüknek felajánlják, ezért ez lélekáldozat, s mint ilyen feketemágia. Egy hazugságra építve feketemágiát használó szervezet, ami sokak elől elveszi az életüket potencilisan megvédő mágia (pl. gyógyitalok) lehetőségét, az embereket sokszor nyomorban tartva épít ki egyházi hatalmat, bizony a szervezet szintjén gonosz. A teljes képet ismerő főpapok gonoszak. Az egyszerű helyi pap viszont többnyire jószándékú, becsületes ember.

Domvik sokféle "arca" könnyen lehet, hogy azt fedi el, hogy a főpapság más (és más jellemű) entitáshoz imádkozik mint a helyi Domvik pap. A legtöbb jószándékú kalandozó Domvik pap persze soha sem tudja meg az igazságot.

Gorvik: Gorvik létét a Szürkecsuklyások-Kobrák közötti örök és kibékíthtetlen ellentéttel, és a Szürkecsuklyások és a shadoni állam közötti összefonódásnak köszönheti. Az árulást eleinte a Kobrák támogatták. Krán közbelépése csak a Shadoniak által tömegesen végrehajtani készült lélekáldozattal járó hadjárat miatt volt indokolt. A mai értelemben vett fejvadász tradíciók, az alapkönyv leírása szerint Gorvikban alakulak ki. A shadoni "orvgyilkos" bérbajvívók, a kobrákat segítő enoszukei csapatok, és a Kráni köteles rendek "katonái" által képviselt tradíciók keveredésével.

Egyebek: Igyekszem olyan helyen mesélni, ami kicsit "semlegesebb". Amikor a Rúna leírta, hogy az a cél, hogy az Életút játékban a saját karakterek legyenek a hősök, akikből regényhős is lehetne, akkor jelentős részben arról is szólt, találjunk ki eseményeket, töltsük ki a fehér foltokat, ne minden a megszokott regényhősökkel legyen lefedve. Ez természetes.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A ti Yneveteken milyen az árképzés? Egy másik témában merült fel, hogy a drágakövek bizony erősen el vannak árazva a legtöbb játékos/mesélő szerint, érdekelne, kinél milyen értékűek is ezek valójában... Ezen felül az is, hogy az Első Törvénykönyvben lefektetett árakhoz képest milyen árakat szabtok mondjuk egy kis falucskában, egy kisvárosban, egy nagyvárosban, vagy mondjuk Erionban... Úgy gondolom, sokan sokféle dologhoz értünk, és lehet, hogy pl. valaki meg tudja mondani, hogy badarság teszem azt a hadihajókat ilyen "olcsón adni"... Én sarkalatos pontnak tartom az árképzést, de ahány KM, annyi szokás. :) Találkoztam már olyan mesélővel is, aki simán egy kevésbé tapasztalt csapathoz is aranypénzek tucatjait vágta, és olyannal is, akinél még a fél rezet is félbetörte a kocsmáros, és nagyon aprópénzezett, ha arról volt szó.

Link a hozzászóláshoz

A vitaindító kérdésre gyorsan reagálnék, hátha új életre kel a fórum ezen szegmense.

A magam részéről kb. a szabálykönyvben leírt árakat alkalmazom, esetleg egy kétszeres szorzóval, ha drága a hely. Nagy jelentőségét azért nem látom a dolognak, mert a kalandozókat úgysem lehet megfogni az ilyen filléres (pár rezes) dolgokkal. Fáklyára, kötélre, fogadóra mindenképpen lesz pénzük. Hadihajóra meg amúgy sem. A 250-1000 arany olcsó? Akkor a KM nagyon bőkezű lehetett. Vagy ezt csak egy random példának írtad?

A pontos árképzésnek talán csak a pár arany nagyságrendű kiadásoknál van jelentősége, pl. fegyverek, vértek, lovak esetén. De a lényeg annyi, hogy általában nem pénzzel motiválom a játékosokat. A küldetés vagy olyan, amit a karakter önként és dalolva végrehajt, mert személyesen is motiválva van (pl. a rendjének kell valamit megszereznie, a hitetleneket kell irtania, stb.) vagy olyan, amit kénytelen végigcsinálni. Belecsöppen a sűrűjébe, és élje túl. Ekkor a jutalom is kb. annyi, hogy nem halt meg, a táp osztáson túl persze. Így el lehet kerülni, hogy a partit agyontömjük arannyal.

Ha belegondolunk, a kalandozók eleve nem szegény emberek. Pár arany forintban már milliós nagyságrend, ha a pénzt valahogy átszámítjuk a mi világunkba. Minek őket még tovább gazdagítani?

Az amúgy jó kérdés, hogy hogyan lehet átszámítani az Ynev-beli árakat a mi világunk szerintire. Egy önkényesen kiválasztott termék alapján, pl. kenyér? A dolog azért nehézkes, mert az egyes termékek árának aránya is más a két világban. A földi középkorban (amire nagyjából Ynev is épül) egy jó minőségű kard ára egy falu értékével volt egyenlő. Egy hasonló (tehát kovácsmester által készített, nem pedig sorozatgyártott bóvli utánzat) kard ma is simán lehet egymillió forint, ami nem kevés, de azért nem egy falu ára. Még egy üres telket sem tudnál venni belőle a faluban. Ezért mondom, hogy minden ilyen megfeleltetés csak a nagyságrendet mutatja meg. Arra viszont jó, hogy a JK-k (és ne legyünk beképzeltek, a KM is) rádöbbenjenek a pénz értékére.

Az egyik probléma talán az, hogy sokan az MMORPG-ken meg más számítógépes játékokon szocializálódtak, és megszokták, hogy a kari pár arannyal indul (ami ott kevésnek számít), aztán a vagyon exponenciálisan nő, és a végén már aranymilliókkal rohangálsz. A Mókus nem erről szól.

ui: Ami a drágaköveket illeti, szerintem is el vannak árazva. Pláne ha azt a megjegyzést is figyelembe vesszük, hogy a varázsláshoz felhasználható kövek különösen tiszta példányok, az ár ekkor még 10-zel szorzandó. Egy pár nullát nyugodtan le lehet csapni róluk.

Szerkesztve ekkor: , Zaraken által
egy kifejezés egyértelműsítése+elgépelés javítása
Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Zaraken, igen, a hajókat csak példának írtam, mert ha valaki történetesen tudja pl. hogy mennyi anyag kell egy komoly hadihajóhoz, meg mennyi munkaidő, stb., az jobban tud kalkulálni, én ehhez nem értek. Én valahogy 1 réz ~= 200 forint körüli árat tudnék elképzelni, ez az étkeknél is kijön, és pl. a lovakhoz konyítok egy keveset, ott is megáll ez az érték, és talán a mostanság is használt, tényleg profi hagyományőrző fegyverek terén is stimmel, bár ebben csak hozzávetőlegesen vagyok képben.

De nyilván a mi társadalmunkban jelenleg egész mások az arányok, mint a középkorban voltak, és még a középkor sem teljesen Ynev, de miből indulnánk ki, ha nem abból, ami velünk is történt... A drágaköveknél a mágikus tisztaság igen durva, az ETK-s példamodul sokezer arany értékű rubinját szokták a hibás értékadás ékességeként felhozni.

Az én partymban sem szokott fontos pont lenni a vagyon, de nem is árasztom el őket azért pénzzel, ha teszem azt kevésbé tapasztaltan predocit akarnak iszogatni naphosszat, arra rámegy a gatyájuk is.

nálam egyébként nagyon változnak az árak, Erionban pl. sokkal drágább minden, de más nagyvárosok árai is magasabbak az átlagnál, ha az ember nem keresi meg a "helyi piacot". Ezt én utazásaim során szerzett saját tapasztalataimra hivatkozva gondolom így, sokhelyütt külföldön is meg lehet találni a nagyvárosokban az olcsó piacokat, bevásárlóhelyeket, de ha a turisták által látogatott részeken akarok mindent megvenni, általában busás árat kérnek mindenért. Erionban, a fogadónegyedben például öt-tízszeres áron kapható a szabálykönyvekhez képest szinte minden, egy kis vidéki falucskában viszont már néhány rézért is komoly lakomát és elfogadható szállást kaphatnak az utazók.

Link a hozzászóláshoz

Az én Ynev képem nagyon rugalmas, könnyen igazok csapatokhoz, mesélőhöz, értelmezem a gondolatait, mi mért van és az adott világot logikusan beépítem az eddigi tudás mellé (persze, nem létezhet több egymásnak ellentmondó világkép egyszerre), de mint alternatív lehetőségek, ezért én az "igen"-re szavaztam.

Meséléssel kapcsolatban pedig az elsőbb szinteken low-fantasy-t mesélek, (pl. mint a Trónok harcában), de ahogy erősödnek a kalandozó, nő a hírnevük egyre inkább high-fantasy-ba csap át és amíg kezdetben alig találkoztak csúf szörnyekkel, mágiahasználókkal, de még pszi használókkal sem, ez későbbi szinteken a másik végletbe csap át, nincs olyan, hogy ne bukkanjon fel tengeri utazás során kráken, vagy ha eddig nem tanulták meg, már jogosan gyanakodnak boszorkányokra szebb nők esetében stb.., 12. szint felett pedig akár aquirok is feltűnhetnek, illetve ynevmegváltó kalandok vagy olyanok történelmi jelentőségűek

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Fantalas;

kezdetben alig találkoztak csúf szörnyekkel, mágiahasználókkal, de még pszi használókkal sem

ez úgy is igaz, hogy a csapatban sincsenek effélék? :) Vagy inkább úgy érted, hogy "nem találkoztak MÁS mágiahasználókkal etc..."?

A lépcsőzetes, fokozatos "heroizálódás" amúgy valóban üdvös dolog. Értem a Trónok harca-példádat, de ügyelni kell a világok, világképek közötti különbségekre. Yneven a mágia sokkal megfoghatóbban van jelen, mint Westeroson, az istenek is aktívabbak, s különféle fajzatokkal, "szörnyetegekkel" is nagyobb eséllyel fut össze egy átlagos halandó (elég akár a Dúlásra, akár a manifesztációra vagy a zászlóháborúk egyes mozzanataira gondolni). A kalandozók pedig, ugye, messze nem köznapi figurák. Már első szinten sem...

Szóval -szerintem - nem kell ódzkodni a különböző fajzatok megalapozott szerepeltetéséről. De az nem szerencsés, ha a játék Bestiárium-lapozgatássá ... izé... egyszerűsödik.

ez későbbi szinteken a másik végletbe csap át, nincs olyan, hogy ne bukkanjon fel tengeri utazás során kráken

Még magas szinten sem. :)

A végletességnél talán szerencsésebb az arányok helyes eltalálása, a megfelelő kaland-elegy - persze a játékosok habitusának és aktuális igényeinek ismeretében. Persze azt sem szabad elfeledni, hogy a KM akár ízlésformáló is lehet "ideális küldetés" tekintetében.

Szerkesztve ekkor: , bűvdudás által
Link a hozzászóláshoz
Ha váratlanul megjelenik egy mágiahasználó, akikre eddig nem készült a csapat, ott vége. Ugyanez akvírokkal, csak négyzetesen.

Bizony ez is benne van. Hogy vége LEHET. De hát ettől "kaland"-, és nem EU-konform játszótér-élmény. Az meg nyilván úgyis a KM-en múlik, hogy miként lebegteti ügyesen azt a "LEHET"-et... ;)

Link a hozzászóláshoz

Csapatban természetesen lehet bármi, olyankor az alapszint is emelkedik, tehát akkor könnyebb lesz találkozniuk más mágiahasználókkal. Tisztában vagyok vele, hogy kalandozók eleinte is "legendásak", de én azt látom jónak, hogy időközben alakuljon ki a hírnevük stb...

A kaland pedig azért kaland, mert izgalmas így vaárzshasználók hirtelen megjelenése sem baj szerintem, ez nem garantál semmit még.

Link a hozzászóláshoz
Üdv!

Vagy csak nem akarták az alkotók, hogy 6 oldalas legyen minden bestia leírása... máshol a képességek főértékeit hiányolták minden lényhez...

Az egyik megoldás a saját lény, igen.

De mivel, ha jól értem, kifejezetten egyedi esetről van szó, az állat élettartama is meghosszabbítható különleges módokon. (varázslatok, stb.)

Ugyanakkor elgondolkodtató, hogy kell-e, van-e ilyen. A te logikádat támasztja alá a siquiss, amit "elfes" tulajdonságokkal ruháztak fel (300 évig él, bosszút áll, mert kötődik, stb.) Ugyanakkor az ynevi természet nagy része a "földire" hasonlít, az emberi léptékkel értelmezhető. Ezen az elfek a hosszúéletűek. "Nem nekik készült." Tehát az ő viszonyuk ilyen. Ilyennek is kéne maradnia. Nincs elf tyúk, ami tovább él, meg elf sas, ami szintén. Szóval igenis, az őszemükben a lények többsége még az embernél is percéltűbb.

Ehhez kell viszonyítani az állat-barátságot is. Lehet, hogy az elfnek nem lehet élethosszig tartó állat barátja... mert ő a hosszúéltű, az állat nem. Ez lehet az elf egyik hátránya... érzékeltetendő a hosszú kor magányosságát. Ha simán átugrod, semmissé teszed azzal, hogy kreálsz neki állatot, amivel ugyanúgy barátkozhat, mint az ember a kutyával, akkor eltörölted a különbséget, összemostad - mitől is lesz igazán elf?

Szóval a dolog egyedi, szerintem a történeted függvényében, és a céljaid függvényében - az okozható dolgok figyelembe vételével - alakíts ki házi megoldást rá.

Szerintem kell, hogy legyen ilyen. Ez a siquiss a bestiáriumban van?

Az ynevi természet nagy része a "földire" hasonlít:

Ezzel vitatkoznék. Pontosabban nehezen tudnék vitatkozni így önmagában, de kénytelen vagyok.

Innentől kezdve az én Ynev-történelemtudásomat hozom fel érvként, ha valami nem így van, kérlek javíts ki. :)

Az eredeti őslakosság Yneven az aquírok, akik hasonlóan az elfekhez hosszúéletűek. Legalábbis még mindig élnek aquírok, de szaporodásra nem nagyon képesek. Feltételezve, hogy az óidőkben ők a természettel együtt éltek, valahol az elf mentalitással kéne összekötni őket, csak aztán megváltoztak, vagy a gonoszabbjai éltek túl.

Aztán jöttek az elfek egy másik síkról. Majd a többiek, szintén másik síkról, de maradjunk az aquiroknál, és az elfeknél.

Mindkettő kialakított egy bizonyos kapcsolatot a környezetével, azaz lehettek állati társaik, akik nem csak, és teljes mértékben haszonállatok voltak. Ehhez kialakul a megfelelő állat(ok) megtalálásának igénye. Tehát hosszú életű állatot fognak választani, annak van értelme. Én sem egy legyet szeretnék vadásztársnak például (és itt csak az egymáshoz viszonyított élettartamot nézzük).

Ha, és amennyiben ilyen állat nincs, akkor az aquir és elf egyének állati társ nélkül maradtak. Ha ez igaz, akkor elfogadom, de akkor mint kulturális forma sincs. Amit viszont az elfekről nem tudok elképzelni, hogy egy állatot kizárólag haszonállatként tartsanak. És itt főleg vadászkutyákra, macskákra gondolok. Ezek az állatok ugyanis kifejezetten keresik a kapcsolatot, ha már egyszer háziasítottak (és igen, kénytelen vagyok a földi párhuzamot megvonni).

A másik része a társállat hiányának, amit még el tudok képzelni, az egy amolyan asztrális változás. A saját világukban volt vajon az elfeknek társállatuk? Ha igen, akkor most is lenne rá igényük (mert ők aztán nem felejtenek el ilyesmit). Ha nem volt, akkor bizony érdekes természetkapcsolatuk lehetett. Nagyjából "szipolyozzuk ki amit lehet"-et tudom elképzelni.

Így én maradnék annál, hogy társállat még az elfeknél is létezik, csak nem sok állat alkalmas rá.

Nehezen írok ilyesmiről röviden, úgyhogy most abba is hagyom. :)

Aztán ha van rá reflektálás, illetve kérdés, szívesen folytatom.

Szeretném kihangsúlyozni, hogy ez az én véleményem. :)

Messor

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Messor, írtam is, hogy a siquiss a Summariumban szerepel, bestiailag (értékek) nincs kidolgozva.

Az jó kérdés, honnan jöttek... mert Larion egy ynevi sziget... (summarium). Ez kb az egyetlen konkrét a származásukról. Nem olyan biztos az, hogy másik sík volt...

A földi természetet onnan veszem, hogy nézd meg milyennek írják le, mik vannak, milyen állatok léteznek. Ehhez jön még színesítésnek pár lény. Egy-kettő. Ha kidolgozod a "hosszú életű fajták" garmadáját, megváltozik a természet yneven...

Szerintem sajátosan, és szűken látod a kérdést. Az én meglátásom szerint simán hiányozhat náluk az állat "társ". lévén, az egész természetet, még a növényekhez is így állnak hozzá! Ez megint alap emberi gondolkodás, hogy használjuk ki a természetet. Szedjünk le mindent, ami kell, levadásszuk. A kedvenc vadásztársunkat meg kiemeljük ebből! Az elfek bocsánatot kérnek a fától, mielőtt levágják az ágat (summarium), stb. Miért lenne indokolt kiemelni bármelyik állatot?

Link a hozzászóláshoz

Tetra,

Igen, de nem is növény. :) Vagyis mindkettő... Azaz egy harmadik. :)

MG,

Igyekszek nyitottan állni a kérdéshez, ezért próbálok lehetőségekben gondolkodni.

Az elfek egyedei is egyéniségek, tehát preferenciarendszerük van. A környezetükkel kialakított viszonyban biztos készül egy hierarchia érzelmi szinten is, tehát kialakulhat "kedvenc állat" és "kedvenc egyed" fogalom. Amennyiben ez viszont létrejön, akkor már beszélhetünk társállatról. Szerintem.

Az ökológiai rendszerről: a készítők vették a földi élőlényeket, majd hozzáadtak néhány tucat egyéb élőlényt (nem néhányat). Ennek hatásáról szerintem senki nem indított magában vitát, hogy vajon mi változik ilyenkor. Tehát ha létrehozok még egy lényt, miközben számba veszem a világra gyakorolt hatását, akkor simán elfogadható, hogy én kreálok egyetlen egy lényt.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Messor, most támogatod a az "állat társ" kérdését, vagy nem? Azt írod először, hú, de nem lehet, elképzelhetetlen, mert túl hamar kimúlnak. Erre mondom én, hogy igen, és lehet, hogy a játék fölött gondolkodva nem is kell, mert az elfek meg a világ ilyen, plusz "mind a kedvencük". Erre most írod, hogy de kell, mert egyéniségek és preferenciát alkotnak. Szóval nem értem, hová akarsz kilyukadni, mi mellett érvelni.

Eredeti kérdéshez kanyarodva vissza: van olyan faj, ami elf-háziállat, de nem mind él soká, és van olyan is, ami igen (ló). Ha e mellé még szükségesnek érzed, simán alkothatsz egyet kettőt, de amellett is lehet érvelni, hogy az "elfek háziállatai hamar halnak".

Szerintem sem követsz el hibát, ha logikusan és Ynevre illeszkedően kidolgozol egy lényt... én a fejtegetésed kapcsán - mivel nem értettél egyet - felvázolt, aquiroknak meg elfeknek illő hosszúélető fajok sokaságát (mint eredeti világbenépesítő lényeket??) említettem. De az előző hsz-eddel ellentétben a mostaniben már egyetértesz velem, tehát nincs értelme a további vitának részemről.

Link a hozzászóláshoz

Szia!

Akkor lehet, félreérthető voltam, ezért elnézést, én a kérdésre választ kerestem, de hosszú életű állattal. :)

És amire mondtam, hogy kötődés nem alakul ki, az a rövid életűre vonatkozott. Ezért fontos a várható életkor.

Rendben, tehát alapvetően két-három állat van csak, ami "elfekre van kidolgozva".

Köszi a segítséget!

Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...