Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
Keresés Itt
  • Több lehetőség...
Eredmények keresés, amik...
Eremények keresése...

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban


Antail

Recommended Posts

Nem tudom, más felvetette-e már, de szeretném kikérni a KM-ek hivatalos álláspontját a Képesség-próbák 2K10-zel történő elvégzésével kapcsolatban, teljes érték alá dobva.

És én még azt hittem, hogy a MAGUS d20 megbukott :P

Nem fussa licencre, ezért ez a magus 2K10... :oops:

Mire akarsz te 2k10-l dobni ? 15-s erővel borosüveget nyitni legyen :D arra nem kell dobnod, de ha 8-s erőd van akkor dobj k10-l a 8-s alá ennyi. A héten másodszor hallom ezt a nagyszerű ötletet :D . Próbadobást így is úgy dobjuk hogy tulajdonságunk ált nagyobb mint az átlag , ezért átlag feletti dologról van szó, ha átlag alattiról lenne szó nem kell dobni. Pl 12-s intelligenciával meg tudsz oldani egy sodoku feladvány, de akinek 5 van , az nem tudja megoldani egykönnyen , ha azonos nehézségről beszélünk, amit egy 12-s intelligenciával megoldható lenne. Ergo képzettség próbát dob egy olyan cselekedetre amit egy "átlagos ember" egyszeűen megold.

ui: 3-s erővel nehogy már betörj egy ajtót amit 15-s erős harcos csak dobás miatt nem tör be :D mert te 2-t dobtál ő meg 16-t :D

Link a hozzászóláshoz

Mire akarsz te 2k10-l dobni ? 15-s erővel borosüveget nyitni legyen :D arra nem kell dobnod, de ha 8-s erőd van akkor dobj k10-l a 8-s alá ennyi. A héten másodszor hallom ezt a nagyszerű ötletet :D . Próbadobást így is úgy dobjuk hogy tulajdonságunk ált nagyobb mint az átlag , ezért átlag feletti dologról van szó, ha átlag alattiról lenne szó nem kell dobni. Pl 12-s intelligenciával meg tudsz oldani egy sodoku feladvány, de akinek 5 van , az nem tudja megoldani egykönnyen , ha azonos nehézségről beszélünk, amit egy 12-s intelligenciával megoldható lenne. Ergo képzettség próbát dob egy olyan cselekedetre amit egy "átlagos ember" egyszeűen megold.

ui: 3-s erővel nehogy már betörj egy ajtót amit 15-s erős harcos csak dobás miatt nem tör be :D mert te 2-t dobtál ő meg 16-t :D

Ami azt illeti ha 8-as erőd van akkor nem 8 alá kell dobnod, hanem ha 1-est dobsz akkor sikerül, ha bármi mást, akkor nem. Mert ugye a tulajdonság 10 feletti értéke alá kell dobnod. A következetességről sem sokat hallottál még úgy látom, mert bár a sudokus példát jól levezetted, de aztán eléggé elszálltál a "3-as erővel nehogy már betörj egy ajtót ... mert 2-t dobtál". Ugye bár ebben az esetben a Te példád alapján HELYESEN azt mondtaná a KM, hogy bocs, de ezt nem tudod végrehajtani, mert gyenge vagy hozzá.

Viszont az már elgondolkodtató, hogy A kalandozó, akitől mindenki retteg, és van mondjuk egy 14 -es erősen átlag feletti ereje, egy kocsmai verekedésben fel akar kapni egy négyszemélyes asztal, és eldobni, akkor érthetően azt fogja mondani a KM, hogy akkor lássunk egy erőpróbát. Ebben az esetben nem több mint 30% -od van a sikerre. Mert ugye, ha 4 -et dobsz az újradobás. És ha mondjuk dobtál egy 7-8 -at, akkor még jól meg is szívod, mert sokkal elvétetted. Míg, ha 2k10 -zel dobsz, és összeadod a két kocka eredményét, akkor van durván 65% -od a sikerre. Azt mondom, hogy az már úgy korrekt, mivel te még mindig egy jóval az átlagon felüli erővel rendelkező kalandozó vagy.

És azért komolyan... egy négyfős asztalt, még én is felkapok és odébb dobok, pedig nem vagyok egy erő művész...

A lényeg, hogy nem kell egyből a másik torkának esni. Jött egy felvetés, amin azért célszerű elgondolkozni, mert a MAGUS egyik leggyengébb pontja a képességpróbák. Ész érvekkel vitassuk meg, aztán a KM-ek úgy is megmondják hogy mit szólnák hozzá, és kész.

Üdv, Silver

Link a hozzászóláshoz

Jött egy felvetés, ami tipikusan olyan, hogy úgyis az adott KM-el kell megbeszélni. Az NyT tudtommal soha nem szabta meg ilyen szinten a mesélés kereteit, mindig is nagyjából szabad tere volt a KM-eknek szabályértelmezésben, ezért is fontos, hogy minden csapat megtalálja a maga KM-ét.

Én speciel érzésre szoktam dönteni, fejben kitalálom a módosítót, majd alkalmazom a dobásra. Nem kell túlszabályosítani, a MAGUS rendszere annyi sebből vérzik, hogy ezzel csak bonyolítod a dolgot. A 2k10 rendszer sem ér semmit módosítók nélkül, akkor meg már simán használhatjuk az eredetit módosítókkal.

Link a hozzászóláshoz

Mire akarsz te 2k10-l dobni ? 15-s erővel borosüveget nyitni legyen :D arra nem kell dobnod, de ha 8-s erőd van akkor dobj k10-l a 8-s alá ennyi. A héten másodszor hallom ezt a nagyszerű ötletet :D . Próbadobást így is úgy dobjuk hogy tulajdonságunk ált nagyobb mint az átlag , ezért átlag feletti dologról van szó, ha átlag alattiról lenne szó nem kell dobni. Pl 12-s intelligenciával meg tudsz oldani egy sodoku feladvány, de akinek 5 van , az nem tudja megoldani egykönnyen , ha azonos nehézségről beszélünk, amit egy 12-s intelligenciával megoldható lenne. Ergo képzettség próbát dob egy olyan cselekedetre amit egy "átlagos ember" egyszeűen megold.

ui: 3-s erővel nehogy már betörj egy ajtót amit 15-s erős harcos csak dobás miatt nem tör be :D mert te 2-t dobtál ő meg 16-t :D

3 és 11 között mindenkinek ugyanannyi esélye van a sikerre, HA azt számítjuk, hogy az 1-es az abszolút siker. (de ez ellentétes a szabályokkal) A 8-as érték alá dobj, ha 8as erőd van...ez ugyanúgy "szembe megy" a szabályokkal, mint az az elképzelés, hogy teljes érték alá dobj. (ETK 10. oldal, Képességpróba, vagy ETK 33. oldal, bővebben kifejtve) Ergo - csak annak van esélye bármire(!) akinek minimum 12 a képessége. Az igaz, hogy a magus nem hősfantasy, de szerintem elég szubjektív dolog megállapítani, mi az, amire jogosult a karakter próbadobás nélkül. Amúgy meg az nem zavar, ha valakinek 5 % esélye van megtenni valamit, de 01-et dob? Pedig béna, süket, vak, de a 01 az 01. (megjegyzem, ez a példa sántít egy kicsit, hiszen a 01 nem jelent abszolút sikert, így felesleges elvileg dobni) Vagy 00 a támadásnál, pedig egy fogpiszkáló van nála, az is törött... (bár a szálka elég kellemetlen tud lenni, főleg a köröm alatt) és izomból 3 ÉP 6 FP...vannak epik WIN és epic FAIL pillanatok (ha már képességfejlődés nincs,na nem UTK-s széntápolás módon). (egyébként ez a próbadobás a különleges felkészítés egyfajta fordítottja lenne... dupla egyes epic WIN, dupla nulla epic FAIL, akár maradandó károsodással, csak mert én egy ilyen szemét alak vagyok)

Link a hozzászóláshoz
(ETK 10. oldal, Képességpróba, vagy ETK 33. oldal, bővebben kifejtve) Ergo - csak annak van esélye bármire(!) akinek minimum 12 a képessége.

Pontosan, majdnem tökéletes meglátás. A játék készítői ezt találták ki, ez a szabály. Ennyi. :)

Hozzáteszem, hogy ennek enyhítésére, illetve nehezítésére vannak a módosítók. A "bármire" szó tehát nem okés.

Link a hozzászóláshoz

Mire akarsz te 2k10-l dobni ? 15-s erővel borosüveget nyitni legyen :D arra nem kell dobnod, de ha 8-s erőd van akkor dobj k10-l a 8-s alá ennyi. (...)

3 és 11 között mindenkinek ugyanannyi esélye van a sikerre, HA azt számítjuk, hogy az 1-es az abszolút siker. (de ez ellentétes a szabályokkal) (...)

Én is ott látom a legnagyobb hibát, hogy a szabályok szerint nincs különbség aközött, ha valakinek az adott képessége 10-es vagy 3-as. Pedig a 3 elvileg szinte életképtelen, míg a 10-es átlagos. Ezért, és kövezzettek meg érte, kiszámoltam, hogy melyik dobásmódszerrel mekkora a valószínűsge a sikernek.

A három görbe (azért nem pontok, mert így jobban látszik) sorrendben: 1. (piros) a K10, úgy vettem, hogy az 1-es dobás mindig sikeres próba, a 2. (zöld) a K20 (összehasonlításnak), a 3. (kék) a 2K10. A vízszintes tengelyen vannak a képességek, a függőlegesen a valószínűségek. kocka.jpg

Amit ebből láthatunk az az, hogy a 2K10-es rendszerben az átlag feletti képességűek járnak a legjobban, mert a valószínűség nem egyenletesen nő. Viszont az átla alattiak is differenciálva vannak és van esélyük a sikerre.

Nyilván nem arról van szó, hogy 9-es erővel tonnákat emel valaki, hanem arról, hogy bizonyos helyzetekben eredményes, amiben egy 5-ös erejű már nem.

Link a hozzászóláshoz

Egy kis adalék az előző hozzászólásomhoz. Lehet, hogy gonosz megjegyzésnek tűnt, pedig nem az.

A játékot szerintem érdemes úgy játszani, ahogy kitalálták. A toldozás-foltozás jó dolog, de az esetek többségében ezek a "javítások" felborítják az eredetileg kitalált nehézséget és egyensúlyt, ergo felborítják azt a játékhangulatot, amit a készítők terveztek.

Minden egyes játéknak megvan a maga hangulata, egyedisége.

A PENDRAGON játék egyik kiadásában (merthogy 5 volt) nincs például kezdeményeződobás. Miért? Mert nincs értelme. Mindenki dob d20-szal. Aki a legnagyobbat dobta, az jogosult a támadásra (ez egyben a támadódobása is). A többiek pedig képzettségtől függetlenül várják, hogy egyszer nagyobbat dobjanak a többieknél!!! Ennek realitásán lehet vitatkozni, de tény, hogy egyedi hangulatot visz a harcba és működik.

Szóval én szeretem magam tartani az eredeti szabályokhoz, mert így pártatlan, így eredeti, így van kitalálva.

Link a hozzászóláshoz
Egy kis adalék az előző hozzászólásomhoz. Lehet, hogy gonosz megjegyzésnek tűnt, pedig nem az.

A játékot szerintem érdemes úgy játszani, ahogy kitalálták. A toldozás-foltozás jó dolog, de az esetek többségében ezek a "javítások" felborítják az eredetileg kitalált nehézséget és egyensúlyt, ergo felborítják azt a játékhangulatot, amit a készítők terveztek.

Minden egyes játéknak megvan a maga hangulata, egyedisége.

A PENDRAGON játék egyik kiadásában (merthogy 5 volt) nincs például kezdeményeződobás. Miért? Mert nincs értelme. Mindenki dob d20-szal. Aki a legnagyobbat dobta, az jogosult a támadásra (ez egyben a támadódobása is). A többiek pedig képzettségtől függetlenül várják, hogy egyszer nagyobbat dobjanak a többieknél!!! Ennek realitásán lehet vitatkozni, de tény, hogy egyedi hangulatot visz a harcba és működik.

Szóval én szeretem magam tartani az eredeti szabályokhoz, mert így pártatlan, így eredeti, így van kitalálva.

Azért a magus is átesett kisebb (nagyobb) javítgatásokon, elég csak néhány kiegészítő szabálykönyvet, illetve a rúnákat megnézni. Mindazonáltal nem kívánom feltalálni a spanyol viaszt ezzel a nagyon "újszerű" dologgal - van, akinek befogadja a gyomra, van, akinek nem.

Végezetül pedig - A KM-NEK MINDIG IGAZA VAN! :tuzes:

Link a hozzászóláshoz

Látom nem értettétek meg a lényeget csak Jadis.

10-11 az Átlag tulajdonság, ha valami olyat akarunk tenni a magusban ami próbát igényel az általában Átlag Feletti.

Egy átlag alatti képességekkel rendelkező ember még az átlagos dolgokat is csak nehezen tudja megcsinálni, nem hogy egy átlag feletti dolgokat. Erre jó példa "Fóthi Mester" ciklusdefiniciója, amire ha nincsenek a szükséges előfeltételek nem tudod megérteni ,de ha megvannak akkor is kell egy értelmi szint hogy megértsd. Ergo ha öcsém informatikusnak tanulna de szegény kicsit gyengébb képeségekkel rendelkezik, nem fogja megérteni ( persze ez függ a befektetett időtől, de ua időráfordítás alatt nem valószínű hogy megérti).

Vegyük azt amit mondtok legyen esélye egy kicsinek is, ezzel még inkább eltolodik az egész egy szerencsejátékra, ahol mindenkinek van mindenre esélye, de ez nem így van mert ha elmentek futni egy haveroddal és a M.A.G.U.S világában történne és repkednek az állóképsség próbák a 10. km után, neki van 10 alatti Állóképessége , neked pedig 18; Ez alapján pedig lehet le tud futni 2x-3x nagyobb távot mint az alap rendszer engedné, sőt lehet le tud futni annyit mint te. Ez azért egy elég vicces világ lenne ahol minden csökkentett képességű csodákat tehet.

A könyvben le van írva sztem elég szépen a következő:

A karakter fel akar emelni egy nagy és nehéz tárgyat, melyről nem egyértelmű hogy képes a megmozdítására, akkor a km képességpróbát tehet vele.

7-8-s erővel ami az erő leírásában szerepel, eléggé iróasztalhoz ragadt emberek sajátja=> hogy amit egy 13-14-s erővel kétséges hogy valaki meg tud emelni, akkor 7-8-s erővel nem hogy kétséges ,hanem lehetetlen.

ui: és mivel a mágusban súly és lendület képességek nincsenek illetve ezekre vonatkozó próba. És te ajtót akarsz betörni erőkifejtésre van szükség a könyv alapján=> erőpróbát dobsz.

Link a hozzászóláshoz
(ETK 10. oldal, Képességpróba, vagy ETK 33. oldal, bővebben kifejtve) Ergo - csak annak van esélye bármire(!) akinek minimum 12 a képessége.

Pontosan, majdnem tökéletes meglátás. A játék készítői ezt találták ki, ez a szabály. Ennyi. :)

Hozzáteszem, hogy ennek enyhítésére, illetve nehezítésére vannak a módosítók. A "bármire" szó tehát nem okés.

Igen, ezt akartam írni én is, hogy a Km megítélheti az adott helyzet nehézségét, és mondhat módosító értéket nyugodtan. Tehát, ha pl. egy 10 erejű karakter meg akar emelni egy 100Kg-os farönköt, akkor mondhatom minden gond nélkül, hogy dobj erőpróbát +3-mal. Vagy mondjuk egy erősebb faággal aláemel, akkor tovább módosíthatom a siker valószínűségét mondjuk +5-re.

Link a hozzászóláshoz

Ceri: nincs lehetetlen :pajti:

Ha a te logikádat veszem alapul, nincs szükség képességpróbákra. Mert eleve le van fektetve, ki mire képes. (az ETK támpontjai jók, de az átlag is életképtelen)

Az a karakter, aki szorult helyzetben van, és megpróbálja azon rejtett tartalékait is felélni, amikről nem is tudott addig, jogosult képességpróbára. Negatívumokkal, de jogosult. Két kockával sokkal nehezebb alacsony képességre dobni, de az esély a fontos. A lámpaláz, a vizsgadrukk képes a legfelkészültebb, legintelligensebb embert dadogó idiótává változtatni. A gyomorgörcs a legjobb atlétát is vergődő tüdőbeteggé. De az átlag alattiak is képesek néha hatalmas tetteket véghez vinni. Erre van a képességdobás. HA a legjobbak is hibázhatnak, a legrosszabbak nem vihetnek végbe nagy tetteket? A véletlen néha fura dolgokat produkál - így lehet az, hogy nem mindig a legjobb csapat győz fociban (már csak az EB miatt is jó példa)

Link a hozzászóláshoz

Jók az érvek ellenérvek mindegyiknél lehet találni igazat, de szeretem én is reálisan szemlélni a dolgokat. Ha valakinek alacsony egy képessége/képzettsége vagy még sosem csinálta akkor ne legyen már 10% esélye a sikerre mert egyes dobtam. Jó példa erre a zárnyitás képzettség 13 ügy-el 3 % esélye van a sikerre ha sosem csinált ilyen akkor nem tudja mit is kell egy darab dróttal( vagy egyéb segédeszközzel ) a zárón belül machinálnia.

Link a hozzászóláshoz
Ceri: nincs lehetetlen :pajti:

Ha a te logikádat veszem alapul, nincs szükség képességpróbákra. Mert eleve le van fektetve, ki mire képes. (az ETK támpontjai jók, de az átlag is életképtelen)

Az a karakter, aki szorult helyzetben van, és megpróbálja azon rejtett tartalékait is felélni, amikről nem is tudott addig, jogosult képességpróbára. Negatívumokkal, de jogosult. Két kockával sokkal nehezebb alacsony képességre dobni, de az esély a fontos. A lámpaláz, a vizsgadrukk képes a legfelkészültebb, legintelligensebb embert dadogó idiótává változtatni. A gyomorgörcs a legjobb atlétát is vergődő tüdőbeteggé. De az átlag alattiak is képesek néha hatalmas tetteket véghez vinni. Erre van a képességdobás. HA a legjobbak is hibázhatnak, a legrosszabbak nem vihetnek végbe nagy tetteket? A véletlen néha fura dolgokat produkál - így lehet az, hogy nem mindig a legjobb csapat győz fociban (már csak az EB miatt is jó példa)

7-s erővel nincs az az adrenalin mennyiség hogy megemelj egy 100 kg-s fatörzset, max egy daru :D

Link a hozzászóláshoz
Ceri: nincs lehetetlen :pajti:

Ha a te logikádat veszem alapul, nincs szükség képességpróbákra. Mert eleve le van fektetve, ki mire képes. (az ETK támpontjai jók, de az átlag is életképtelen)

Az a karakter, aki szorult helyzetben van, és megpróbálja azon rejtett tartalékait is felélni, amikről nem is tudott addig, jogosult képességpróbára. Negatívumokkal, de jogosult. Két kockával sokkal nehezebb alacsony képességre dobni, de az esély a fontos. A lámpaláz, a vizsgadrukk képes a legfelkészültebb, legintelligensebb embert dadogó idiótává változtatni. A gyomorgörcs a legjobb atlétát is vergődő tüdőbeteggé. De az átlag alattiak is képesek néha hatalmas tetteket véghez vinni. Erre van a képességdobás. HA a legjobbak is hibázhatnak, a legrosszabbak nem vihetnek végbe nagy tetteket? A véletlen néha fura dolgokat produkál - így lehet az, hogy nem mindig a legjobb csapat győz fociban (már csak az EB miatt is jó példa)

7-s erővel nincs az az adrenalin mennyiség hogy megemelj egy 100 kg-s fatörzset, max egy daru :D

Ha az életed múlik rajta, meglepő dolgokra vagy képes...de el is vétheted (nagy eséllyel) Ezzel megmarad a realizmus is (egy-a-millióhoz esély) és az epikhírófantazi is. Már ha nem az a célod, hogy mindenáron kibabrálj a JK-val :D

Link a hozzászóláshoz
×
×
  • Új...