Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
Keresés Itt
  • Több lehetőség...
Eredmények keresés, amik...
Eremények keresése...

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban


Antail

Recommended Posts

Ceri: nincs lehetetlen :pajti:

Ha a te logikádat veszem alapul, nincs szükség képességpróbákra. Mert eleve le van fektetve, ki mire képes. (az ETK támpontjai jók, de az átlag is életképtelen)

Az a karakter, aki szorult helyzetben van, és megpróbálja azon rejtett tartalékait is felélni, amikről nem is tudott addig, jogosult képességpróbára. Negatívumokkal, de jogosult. Két kockával sokkal nehezebb alacsony képességre dobni, de az esély a fontos. A lámpaláz, a vizsgadrukk képes a legfelkészültebb, legintelligensebb embert dadogó idiótává változtatni. A gyomorgörcs a legjobb atlétát is vergődő tüdőbeteggé. De az átlag alattiak is képesek néha hatalmas tetteket véghez vinni. Erre van a képességdobás. HA a legjobbak is hibázhatnak, a legrosszabbak nem vihetnek végbe nagy tetteket? A véletlen néha fura dolgokat produkál - így lehet az, hogy nem mindig a legjobb csapat győz fociban (már csak az EB miatt is jó példa)

7-s erővel nincs az az adrenalin mennyiség hogy megemelj egy 100 kg-s fatörzset, max egy daru :D

Ha az életed múlik rajta, meglepő dolgokra vagy képes...de el is vétheted (nagy eséllyel) Ezzel megmarad a realizmus is (egy-a-millióhoz esély) és az epikhírófantazi is. Már ha nem az a célod, hogy mindenáron kibabrálj a JK-val :D

Gondoltam nem írom fel :D de nem hagysz választást :D , akartam mondani hogy a realizmusod a próbadobás 2k10-s rendszerre való ráhuzása olyan mint mikor egy bölcsész kitalál valamit és azt hiszi hogy jó. De az hogy 1 az egymillióhoz esélye nem egyenértékű a 2k10-s dobás esélyeivel amit mondasz. 00-s támadásnak 1% esélye van, de egy próbának 3-s tulajdonsággal 1/18 hoz, ami azért 5,5x több, mint az epic 00- támadásnak. Hol van itt a realizmusod ?

ui: ha az életed múlik rajta akkor sem fogsz tudni elhajolni egy golyótól, lehet a véred 100%-a adrenalin, akkor sem :D

Link a hozzászóláshoz

Látom a téma eléggé elkanyarodott a statisztikától, de úgy vélem - így egy héttel a tábor előtt - ez már lényegtelen, sőt jó közösségformáló fordulat.

Hamarosan a tetlegességig fajuló vita erőelemeit faca to face le lehet "játszani"! :mrgreen:

Ennek kapcsán bedobom ide az én házi rendszeremet. Tudjátok, ez amolyan Hullás, szóval elég hosszan példákkal megtűzdelve ki van dolgozva.

Van még hozzá egy táblázat is, de azt - mert ijesztő és felesleges - inkább megtartom magamnak.

Az elv amivel készült, hogy próbáljon minél inkább összhangban maradni a MAGUS szabályrendszerével. Hogy mennyire jött össze, azt majd aki elolvasta, eldönti! ;)

H.

Link a hozzászóláshoz

Mire akarsz te 2k10-l dobni ? 15-s erővel borosüveget nyitni legyen :D arra nem kell dobnod, de ha 8-s erőd van akkor dobj k10-l a 8-s alá ennyi. (...)

3 és 11 között mindenkinek ugyanannyi esélye van a sikerre, HA azt számítjuk, hogy az 1-es az abszolút siker. (de ez ellentétes a szabályokkal) (...)

Én is ott látom a legnagyobb hibát, hogy a szabályok szerint nincs különbség aközött, ha valakinek az adott képessége 10-es vagy 3-as. Pedig a 3 elvileg szinte életképtelen, míg a 10-es átlagos. Ezért, és kövezzettek meg érte, kiszámoltam, hogy melyik dobásmódszerrel mekkora a valószínűsge a sikernek.

A három görbe (azért nem pontok, mert így jobban látszik) sorrendben: 1. (piros) a K10, úgy vettem, hogy az 1-es dobás mindig sikeres próba, a 2. (zöld) a K20 (összehasonlításnak), a 3. (kék) a 2K10. A vízszintes tengelyen vannak a képességek, a függőlegesen a valószínűségek. kocka.jpg

Amit ebből láthatunk az az, hogy a 2K10-es rendszerben az átlag feletti képességűek járnak a legjobban, mert a valószínűség nem egyenletesen nő. Viszont az átla alattiak is differenciálva vannak és van esélyük a sikerre.

Nyilván nem arról van szó, hogy 9-es erővel tonnákat emel valaki, hanem arról, hogy bizonyos helyzetekben eredményes, amiben egy 5-ös erejű már nem.

Mi 4k6-tal szoktunk dobni, csak kíváncsiságból beütnéd azt is a képletbe?

Mondjuk sok függ attól, h mikor dobat a KM képességpróbát. Mert ha csak átlagon felüli esetekben, akkor elég a k10, de ha olyanért is dobatgat, amit egy 8-as képességű akárki is végre tud hajtani, akkor bizony :arrow::(

én ha KM lennék, azt mondanám, h dobjon amivel akar... max ha sikerül neki, amit nem akarok akkor berepül egy sárkány az ablakon :D

Link a hozzászóláshoz

Mi 4k6-tal szoktunk dobni, csak kíváncsiságból beütnéd azt is a képletbe?

Mondjuk sok függ attól, h mikor dobat a KM képességpróbát. Mert ha csak átlagon felüli esetekben, akkor elég a k10, de ha olyanért is dobatgat, amit egy 8-as képességű akárki is végre tud hajtani, akkor bizony :arrow::(

én ha KM lennék, azt mondanám, h dobjon amivel akar... max ha sikerül neki, amit nem akarok akkor berepül egy sárkány az ablakon :D

Megvan az is, priviben küldöm, hogy ne itt rombolja a fórum képet. (Nem most számolgattam ki ezeket, hanem fél éve kb.)

Link a hozzászóláshoz

Nem értem, mit nem értenek a mesélők a Standard Traveller Backpack-on ami a normál kalandozó felszerelést jelenti- azaz kötél, mászóvas, zárnyitó készlet, kréta, tükör, tűzszerszám, úti váltóruházat (csizma, nadrág, ing, kabát, öv, kiskés vagy tőr), sátor, törölköző, szappan, takaró, 5 napi száraz elemózsia (lembasz kenyér), olaj és lámpás. 8)

Link a hozzászóláshoz
Nem értem, mit nem értenek a mesélők a Standard Tradicional Backpack-on ami a normál kalandozó felszerelést jelenti- azaz kötél, mászóvas, zárnyitó készlet, kréta, tükör, tűzszerszám, úti váltóruházat (csizma, nadrág, ing, kabát, öv, kiskés vagy tőr), sátor, törölköző, szappan, takaró, 5 napi száraz elemózsia (lembasz kenyér), olaj és lámpás. 8)

Biztos nem include-oltad :D

Link a hozzászóláshoz
Nem értem, mit nem értenek a mesélők a Standard Tradicional Backpack-on ami a normál kalandozó felszerelést jelenti- azaz kötél, mászóvas, zárnyitó készlet, kréta, tükör, tűzszerszám, úti váltóruházat (csizma, nadrág, ing, kabát, öv, kiskés vagy tőr), sátor, törölköző, szappan, takaró, 5 napi száraz elemózsia (lembasz kenyér), olaj és lámpás. 8)

Nálam ugyanez kiegészül egy felfújható guminővel, egy svéd péniszpumpával, és másfél kiló nyers avokádóval (ne kérdezd) :mrgreen:

Értetlenek.

Link a hozzászóláshoz
Nem értem, mit nem értenek a mesélők a Standard Tradicional Backpack-on ami a normál kalandozó felszerelést jelenti- azaz kötél, mászóvas, zárnyitó készlet, kréta, tükör, tűzszerszám, úti váltóruházat (csizma, nadrág, ing, kabát, öv, kiskés vagy tőr), sátor, törölköző, szappan, takaró, 5 napi száraz elemózsia (lembasz kenyér), olaj és lámpás. 8)

Ne má! Mekkora pöcsök! :mrgreen:

Link a hozzászóláshoz
Nem értem, mit nem értenek a mesélők a Standard Tradicional Backpack-on ami a normál kalandozó felszerelést jelenti- azaz kötél, mászóvas, zárnyitó készlet, kréta, tükör, tűzszerszám, úti váltóruházat (csizma, nadrág, ing, kabát, öv, kiskés vagy tőr), sátor, törölköző, szappan, takaró, 5 napi száraz elemózsia (lembasz kenyér), olaj és lámpás. 8)

Nálam ugyanez kiegészül egy felfújható guminővel, egy svéd péniszpumpával, és másfél kiló nyers avokádóval (ne kérdezd) :mrgreen:

Értetlenek.

Mate az már egy másik szerepjáték rendszer nem ? :D

Link a hozzászóláshoz

standard traditional backpack - ez az alap verzió, a szimpla kalandornak, aztán van a polcon még deluxe amolyan egyszerű kotyvasztósnak, aztán a deluxe extra komolyabb alkimista felszereléssel, na meg végül az ultra... na abban van minden, ami fullos, teljes hamisító, méregkeverő, külön totális alkimista, sebgyógyító, illetve anatómiai felszerelés, teljes írófelszerelés adott esetben íródeákkal együtt, jó pár üres rubrika utólagos kiegészítésekhez, persze tartalmazza a koszorús lányokat, az írnokot, meg 3 siratós asszonyt, néhány zeneeszközt és 2 hegedűst... no meg persze egy zászlóaljnyi abasziszi falanxharcost, illetve a zsebvarázslót is ... hmm kihagytam valamit? ja igen egy teljes lepkefogó készletet, és még "ezt - azt", amibe elég sok mindent bele lehet taposni :D (gyalásó, navigációs illetve térkép és egyéb készleteket pedig már meg sem kellene említenem)

Link a hozzászóláshoz

Pontosan a sok különböző interpretálás miatt merült fel a belső KM-fórumon már úgy 1 hete, hogy mi tartozik bele a Standard Traditional Backpack-be. Nagyon egyszerű válaszunk van rá. Az alábbi karakterlapon való felsorolás esetén például:

"Standard Traditional Backpack: kötél, mászóvas, zárnyitó készlet, kréta, tükör, tűzszerszám, úti váltóruházat (csizma, nadrág, ing, kabát, öv, kiskés vagy tőr), sátor, törölköző, szappan, takaró, 5 napi száraz elemózsia (lembasz kenyér), olaj és lámpás, stb."

a modul kezdetén valójában lesz benne

"Standard Traditional Backpack: kötél, mászóvas, zárnyitó készlet, kréta, tükör, tűzszerszám, úti váltóruházat (csizma, nadrág, ing, kabát, öv, kiskés vagy tőr), sátor, törölköző, szappan, takaró, 5 napi száraz elemózsia (lembasz kenyér), olaj és lámpás, meg amit a KM akar*"

* KM, dobj k6-al. 1: tetszőleges, nem-mágikus, átkozott tárgy 2. leprás leszakadt lábujja 3. egy zsáknyi nagy büdös semmi 4. random alsórendű démon 5. Vaskezű Alex vaskeze (már útban van érte a tulajdonos) 6. egy Standard Traditional Backpack... dobj újra

Kíváncsi vagyok, hányan fogják merni kinyitni a modul során Pandora szel... izé a Standard Traditional Backpack-et. :twisted:

Link a hozzászóláshoz

Másol beilleszt.Bôvebben. Egyszer lemásolod az internetrôl az általános kalandozó felszerelést tartalmazó tárgyakat.(Mágus arlista tárgyak bôven elég :) ).Beleírod ami neked kell még, lehúzod ami nem.Aztán másolgatod az aktuális karaktered felszerelés rovataba. ;)

Link a hozzászóláshoz
×
×
  • Új...