Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban


Recommended Posts

A csapattársaktól lehet-e kölcsönkapni aranyat úgymond?

Minden karakter magának "vásárol be". Ellenben azt, hogy az egyik JK-a másiknak mit ad át a modul kezdetét követően csak az Istenek (és a KM-ek) befolyásolhatják, ha úgy tartja kedvük! ;)

A tolvaj megkapja-e a mellébeszélés Mf-ot?(valahol olvastam csak nem tudom hol)

A tolvaj Af-on kapja meg, feltéve, ha az Intelligenciája legalább 10-es.

Mf-re Kp-ból felveheti, de legalább 14-es Intelligencia kell hozzá!

Részletek: MTK. 80.old.

Link a hozzászóláshoz

Én is azt mondanám, hogy KM függő a dolog. Csak magamról nyilatkozhatok. Ha hozzám odalép a játékos, hogy ő szeretne ilyen sza ..., akarom mondani szuper opcionális kiegeket használni - ráadásul a Mikulástól is azt az infót kaptam, hogy jól viselkedett az elmúlt év során - akkor örömmel eleget teszek a kérésnek! :pajti:

Ezzel együtt biztatlak, hogy olyan fegyvert nézz, ami a legnagyobb sebzést tudja, másképp semmi esélyed nem lesz, még a tisztes helytállásra sem, modul során! :twisted:

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Jól van, jól van... módosítok.

Az én mes élésem alatt a MAGUS hivatalos szabálykönyveiben szereplő "opcionális" szabályokat "kötelezően betartandó" -ra módosítom.

Emellett a rúna magazinokban megjelent, a tövénykönyves szabályoknak ellent nem mondó szabályokat is hasonlóan alkalmazandó státuszúnak tekintem.

A játék meg nem oldott problémáira kiváló és bevált házi szabályok alapján hozok KM-i döntést.

:twisted:

Link a hozzászóláshoz
Üdv!

Jól van, jól van... módosítok.

Az én mes élésem alatt a MAGUS hivatalos szabálykönyveiben szereplő "opcionális" szabályokat "kötelezően betartandó" -ra módosítom.

Emellett a rúna magazinokban megjelent, a tövénykönyves szabályoknak ellent nem mondó szabályokat is hasonlóan alkalmazandó státuszúnak tekintem.

A játék meg nem oldott problémáira kiváló és bevált házi szabályok alapján hozok KM-i döntést.

:twisted:

De amiért külön irigykedem a csapatodra, hogy az MTK-s sebzéstáblázatból ti mindig dobni fogtok. És amikor ez keveredik a kötelező ÉP-vesztéssel... :twisted:

Leütés számítás miatti nonstop találati hely dobás. (Tudja már vki, hogy a k10-nél a "0" az mi? )

Éljen soká a Belharc, Közelkerülés, Mögékerülés, Földrevitel, stb-stb opcionális harci szabályok megalkotója, mellyek mindenki számára könnyed és gyors játékvezetést garantálnak!

Háromszoros hurrá a kötelezően opcionális MAGUS szabályoknak! Hip-hip ... !

:roll:

Link a hozzászóláshoz
Üdv!

Jól van, jól van... módosítok.

Az én mes élésem alatt a MAGUS hivatalos szabálykönyveiben szereplő "opcionális" szabályokat "kötelezően betartandó" -ra módosítom.

Emellett a rúna magazinokban megjelent, a tövénykönyves szabályoknak ellent nem mondó szabályokat is hasonlóan alkalmazandó státuszúnak tekintem.

A játék meg nem oldott problémáira kiváló és bevált házi szabályok alapján hozok KM-i döntést.

:twisted:

De amiért külön irigykedem a csapatodra, hogy az MTK-s sebzéstáblázatból ti mindig dobni fogtok. És amikor ez keveredik a kötelező ÉP-vesztéssel... :twisted:

Leütés számítás miatti nonstop találati hely dobás. (Tudja már vki, hogy a k10-nél a "0" az mi? )

Éljen soká a Belharc, Közelkerülés, Mögékerülés, Földrevitel, stb-stb opcionális harci szabályok megalkotója, mellyek mindenki számára könnyed és gyors játékvezetést garantálnak!

Háromszoros hurrá a kötelezően opcionális MAGUS szabályoknak! Hip-hip ... !

:roll:

Azért ezeket a szabályokat elég gördülékenyen is végig lehet vinni mesélés közben. Persze ehhez megfelelően érett és korrekt gondolkodású KM és JK-k szükségesek :).

Ha nagyon szabályfüggők akarunk lenni és dobálni a kockát, akkor MAGUS elég játszhatatlan lenne. Pl. ígéretes kalandozónk be akar mászni az ablakon a maga 13-as átlagon felüli ügyességével. Akkor dobjunk is azzal a kockával, mert hát ez egy kihívást jelentő feladat. Ja hogy az átlagon felüli ügyességeddel (csúnyán szólva) 20% -od van a sikerre, mert ha 3-ast dobsz, akkor újra dobod.... hát ez pech. Persze nagy reményekkel indult kalandozónk elvéti, átesik az ablakon, akkor lássunk egy esés próbát. Ja hogy nincs esés % -od? Hát ez pech... nem is értem miért csak az ugrásra tettél (azt inkább meg sem említem, hogy 136. szabálykönyvben sem voltak képesek összevonni az esés és ugrás képzettségeket mondjuk egy akrobatika elnevezés alá...). Támadó dobásnak jó lett volna, de 3% -ra dobni 85 -öt elég kínos. Ahogy átesel az ablakon egy közeli székbe bevágod a fejedet. Vesztesz 4 Ép-t és 8 Fp-t, és felvered a háznépét, amiről persze már nem szerzel tudomást, mert elvesztetted az eszméletedet.

Nyilván így senki nem mesél, mert akkor minden csapatnak csak egyszer mesél, de talán kellőképpen érzékelteti, hogy a dolgokat végletekig lehet sarkítani. Az opcionális szabályok egy-egy adott szituációban adnak megfelelő támpontot, nem pedig folyamatos kocka dobálással kell előre gördíteni a világ eseményeit. Szerintem MG is inkább erre gondolt.

Üdv, Silver

Link a hozzászóláshoz

Lehet, de akkor ez mit jelent:

Az én mes élésem alatt a MAGUS hivatalos szabálykönyveiben szereplő "opcionális" szabályokat "kötelezően betartandó" -ra módosítom.

:mrgreen:

Ezzel együtt MG akkor is a TOP KM a táborban, és szerintem ő sem úgy gondolta, mint ahogy írta, hogy úgy gondolja! Értitek? :mrgreen:

Link a hozzászóláshoz
Estét!

A kérdésem az lenne, hogy Gyalog Kakukk a gyáva elf varázsló eleget tud-e tenni a nevének, vagyis:

- a varázslói gyorsítás mozaik a sok sallangon kívül (pl. tám/kör) a mozgási sebességét is megduplázza?

A választ köszönöm előre is!

Üdv,

Artu

Hát, ilyen mozaik-mágiaelméleti vitákba itt nem szeretnék belefolyni. Engem - mint KM-et - könnyen megtudnál győzni arról, hogy a karakter sebessége is megduplázódik, hisz abszolúte logikus érvelés. Ellenben a Te - egyelőre ismeretlen - KM-ed nevében nem nyilatkozhatom! :roll:

Link a hozzászóláshoz
Már miért ne adódna? De kell hozzá fegyverdobás képzettség. Ha nincs, akkor képzetlen fegyverforgatás...

Mint nem-KM, laikus, a tőr harcértékei a közelharci használatra vonatkoznak, Dobásnál más, sokkal kedvezőtlenebb értékek érvényesek, legalábbis ha nálam játszik az illető, hiszen nem erre találták ki a fegyvert. Megfordítva, ha úgy lenne, ahogy azt mondod, akkor mindenki dobótőrt használna közelharcra, hiszen jobbak az értékei.

Link a hozzászóláshoz

tetra: Csakhogy ilyen szabály nincs, szerintem azt kell nézni, ami le van írva. Az különösebben nem érdekes ilyenkor, hogy minek hívják... Ha hatfogú banyaprotkó a fegyver neve, attól még nem kap bónuszt az alma ellen, csak ha le vagyon írva. Szerintem.

A dobótőrnek 3-mal jobb a TÉ-je. Mekkora táp! :mrgreen:

Gyorsítás: logikusnak logikus, de a szabályok szerint ilyen nincs leírva. Ez pedig elég egyértelműen azt jelenti számomra, hogy nem.

A logikát a mágia szekciónál eleve ki kellene venni a gondolkodásmódból, semmi logikus nincs abban, hogy valaki tüzet csihol kovakő nélkül... :pajti:

Link a hozzászóláshoz

Milyen hiánya? Hogy rossz nevet adott egy fegyvernek. Húha! :)

Emlékeztetlek, hogy kétkezes kardot is lehet dobófegyverként használni, mégsem az a neve, hogy dobó kétkezes kard.

A dobótőr név a formájára utal, a harci értékeket pedig ez alapján kapta. Ennyi.

No offense, csak ha szabálykodunk, akkor a szabályokat kell betartani és kész.

De persze ez mind szerény vélemény, nem vagyok KM.

Link a hozzászóláshoz

Ez egyike a Magus azon (nem ritka) szabályainak, melyek nincsenek teljes mértékben kidolgozva.

Ezen a vonalon haladva akár egy shadoni páncéltörőt is lehetne dobni :) jól nézne ki...

Itt jön be az a rész, amit minden szerepjátékba beletesznek (nem véletlenül):

(nem szó szerint, röviden) a szabályok csupán irányt mutatnak, vita esetén a KM dönt.

Evvel oldották meg azt, h ne 10000 oldalas legyen a szabályzat.

Úgyhogy ez a vita itt (no offense) értelmetlen, a mesélővel kell lefixálni a dolgokat.

Link a hozzászóláshoz
×
×
  • Új...