Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
Keresés Itt
  • Több lehetőség...
Eredmények keresés, amik...
Eremények keresése...

TÁP alapú versenykarakteralkotási rendszer - VÉLEMÉNYEK


Recommended Posts

Egy ötös szintű tolvaj 1700 TP míg egy ötös kardművész 4000, de ugyanannyi táppont.

Van egy sanda gyanúm, hogy a kasztok közti TP különbségek nem ok nélkül vannak úgy belőve ahogy.

Szerintem játékban nem érzékelhető a különbség, de attól még ott van, és hatással van a kalandra.

Szegény Tibi tolvajára még ráfért volna pár %-ék meg kp...

Előnye viszont az a rendszernek, hogy váltott kaszttal nem érte meg hülyülni.

Amúgy Darton paplovagos tiltással nem értek egyet.

MÁGUS-ban vissza lehet küldeni valakit az időben, és Darton pont olyan aki már csak a vicc kedvéért is megtenné.

Csak kell hozzá előtöri meg amnézia a kalandozónak annyi évre amennyit visszament.

Persze rendház akkor nincs és mindenki hülyének fog nézni, de hát ez van. Sztem belefér.

Praedarmon Lobogóit sem tiltotta semmi...

Antiss lehúzásával sem értek egyet. Tök fölös amúgy sem hozza senki, de ha valaki hozna 5-öt egy csapatba az meg poén lenne, de így nem fog senki.

Varázsló lehúzása nem érdekel.. úgy sem leszek varázslóval...

Link a hozzászóláshoz

Líthas!

Én is ezt néztem. Az új karakteralkotással előnyösebb volt pár olyan kaszt ami a TP rendszerű vásárlásnál hátrányba került. Szóval már csak ezért megéri néha változtatni. Én is elgondolkodtam azon (is) hogy végre karakteralkotáson kívüli karakterkoncepciót is lehet hozni ami szintén tetszett. A megkötések engem annyira nem zavartak, mivel Darton paplovagot nem akartam hozni, Antiss-on nem akartam járni és varázsló kariban sem gondolkodtam. Szerintem egy igen ötletes és jó alternatíva a TP rendszerű vásárlás mellett. Ezzel arra akartam célozni hogy nem örülnék ha leváltaná azt, ugyanakkor azt sem szeretném ha nem lenne jövője. Azt ugyan nem várom el hogy a leendő modulírók mindkét karakteralkotási rendszerre vonatkozóan készítsenek modult, de az jó lenne ha felváltva lenne ilyen is meg olyan is. Esetleg lehet kitalálni harmadik alternatívát.

Darun

Link a hozzászóláshoz

Helló

Nekem alapvetően tetszett ez a TÁP rendszerű karakteralkotás. Egy csapásra kiegyenlítette a tapasztalati táblázatok jelentős hibáit a rendszerben. Gondolok itt például arra, hogy a tolvaj és a boszorkány nagyon könnyedén lép szintet, holott mindkét kasztnak elég jelentős képzettségei és "időt igénylő fejlődései" vannak. Azért ne már, hogy a tolvaj a kis millió képzettségével ennyivel könnyebben lépjen szintet, mint pl. a harcművész, akinek egyetlen különleges képessége a slan-pszi. Az rendben van, hogy gyakorlást igényel, de azért nem sokkal többet, mint a millió képzettség egy tolvaj, vagy bárd esetében.

Az egyensúlyt pedig megteremti ebben a rendszerben, hogy a mágia, az antiss járás növeli a relatív szintet. Az antiss járást bele kell tenni, mert elképesztően tápos képesség, és ugyanakkor lassítani tudja a játékot ha az antiss -os karakter folyton csatangol az álomsíkon éjszaka (mondjuk nem lassítja jobban, mint mikor bármelyik játékos elmegy egy kis magánakcióra). A varázsló esetében korrektnek érzem a +2 relatív szintet. Hasonlóképpen a váltott kaszt "költsége" is jó lett, és egyensúlyban van.

A képességeknél a 135 pontos alap, és utána minden plusz képességpont +1 TÁP, teljesen jó szerintem.

Az arany váltása is szimpatikus, korrektnek érzem az 50 aranyas váltást. Bár ez az a rész, amin még alaposabban el kell gondolkodni. Egy komolyabb nehézvérthez el kell költeni 3-4-5 TÁP -ot, azért az már sok lehet. A varázstárgyak kicsit olcsónak tűntek (igaz mi ennek ellenére sem vásároltunk :) ). Ebben a koncepcióban viszont a mérgek irreálisan drágák lettek szerintem. Majdhogynem olcsóbb varázstárgyakat vásárolni, mint mérgeket. Az alapvető probléma, hogy a használhatóbb mérgekből a táblázat szerint olyan 2-6 arany 1 adag. Na már most egy nyílvesszőre még elég egy adag, de egy tőrre már kettő kell. Gyakorlatilag 10 adag alatt el sem érdemes indulni, mert az első összecsapásnál elfogy a készlet. Ha azt szeretnénk, hogy egy modul alatt azért kitartson a mérgünk, akkor legalább 3 TÁP ponttal kell számolnunk arany költségben. Ennyiből már 75 manás varázstárgyakat lehet hozni.

Ez a költség a varázstárgynál korrektnek tűnik, de a mérgeknél túl sok szerintem. Ezen lehetne finomítani.

Nagy előnye a rendszernek, hogy ha valaki speciális fajjal vagy kaszttal akar jönni, akkor lehetősége van rá. Csak itt nagyon észnél kell lennie a mesélőknek, hogy a megfelelő TÁP költséget találják ki a speciális karakternek.

A Darton-paplovag tiltása nem a TÁP rendszer miatt van, hanem a modulból fakad, ezért nem számít. Más modulnál, majd nem lesz tiltva és kész.

Összességében nekem tetszett a rendszer. A továbbiakban is szívesen látnám, és akkor más moduloknál lehet egyszerűen meghatározni, hogy ha 4-5-6 szintű a modul, akkor megadni mondjuk 35-40 TÁP pontot, hogy annyit lehet elkölteni. Nálunk mindenki 36 TÁP -ot költött el, így lettek 5 szintű mágia használóink, és 5 szintű jó képesség átlagú egyéb kaszt, illetve 6. szintű egyéb kaszt. Ha valaki azt mondja, hogy inkább mérgek és varázstárgyak kellenek, akkor leszorítja egy szinttel a karaktert és már meg is van a rá való TÁP.

Üdv, Silver

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Alapból a TÁP-pontozás jó megoldás, jobban súlyozza a dolgokat, viszont még sokat kell rajta finomítani, mint már előttem is leírták, a tolvaj pl. igen gyenge lett, míg egy lovag vagy fejvadász mondjuk erős.

Azzal nem értek egyet, hogy váltott kasztolni nem érte meg: nagyon is megérte tolvajról váltani, sőt én papról váltottam, azt is, erősek lettek azért a karakterek...

A mostani NYT tesztnek tök jó volt, és szerintem lehet is hangolni: nem tapasztalati szintenként kell táp-pontot vonni, hanem mondjuk 100 TP-nként, vagy akár kasztonként megcsinálni a táp-pont táblázatot...

Tudom, hogy a mágiahasználókat is eléggé gyengítjük, mert e szerint további szinttel vannak büntetve, de ezt is lehet hangolni: további táp-pontokkal kell büntetni a kasztot is, ahogy a fajt.

Az aranyra váltás erős volt; könnyű és olcsó volt varázstárgyhoz jutni. A főérték-javítás viszont nem érte meg. Ezeken hangolnék, mondjuk +5 főérték-pont 3 táp-pontért, vagy valami hasonló, az aranyra váltást viszont kb a felére vagy negyedére csökkenteném.

CS

Link a hozzászóláshoz
Egy ötös szintű tolvaj 1700 TP míg egy ötös kardművész 4000, de ugyanannyi táppont.

Van egy sanda gyanúm, hogy a kasztok közti TP különbségek nem ok nélkül vannak úgy belőve ahogy.

Szerintem játékban nem érzékelhető a különbség, de attól még ott van, és hatással van a kalandra.

Szegény Tibi tolvajára még ráfért volna pár %-ék meg kp...

Előnye viszont az a rendszernek, hogy váltott kaszttal nem érte meg hülyülni.

Amúgy Darton paplovagos tiltással nem értek egyet.

MÁGUS-ban vissza lehet küldeni valakit az időben, és Darton pont olyan aki már csak a vicc kedvéért is megtenné.

Csak kell hozzá előtöri meg amnézia a kalandozónak annyi évre amennyit visszament.

Persze rendház akkor nincs és mindenki hülyének fog nézni, de hát ez van. Sztem belefér.

Praedarmon Lobogóit sem tiltotta semmi...

Antiss lehúzásával sem értek egyet. Tök fölös amúgy sem hozza senki, de ha valaki hozna 5-öt egy csapatba az meg poén lenne, de így nem fog senki.

Varázsló lehúzása nem érdekel.. úgy sem leszek varázslóval...

Azért a magas tulajdonságpontú kasztok, a mostani karialkotó rendszer miatt szívtak, még a tolvajnak alacsonyak a tulajdonságpont követelményei, egy kard és harcművésznek jelentősen magasabb....

Link a hozzászóláshoz

Jó ötlet volt ez a Táp rendszer,Szerintem is finomítani kellene.A tulajdonság pontokat lehetne kicsit lazabbra venni és a mérgek árát leszállítani.A többi oké volt részemrôl.Jó volt hogy tágult a felhasználható irodalom köre,Gondolok a Rúna cikkekre és ha valaki akart bármivel jöhetett csak tápot kellett fizetnie érte.

Link a hozzászóláshoz

TP vagy TÁP vagy KAP, teljesen mindegy hogy hívjuk, kell valami, amivel kb egy szintre hozzuk a karaktereket, csapatokat, vagy legalábbis érezhetővé, mérhetővé tesszük a pontkülönbségeket.

Igazából sajna egyik sem igazán működik!

Együtt viszont...

A Tulajdonságokra KAP rendszerű pontelosztás (ha kell, kifejtem)

A kasztra-szintre Tp, (kétkasztúság? Szerintem aki alkalmazni akarja, gyorsan olvassa el a hivatalos verziót, és utána lássa be, kicsit sokkal többet kell érte fizetni, minthogy megérné!)

A felszerelésre meg TÁP pontok (mégha mondjuk a mire mennyit még kérdéses is)

Ami meg a fajokat, extra kasztokat illeti, hát mindhárom téren kerüljenek valamennyibe! (Vállalom, hogy kidolgozom)

Link a hozzászóláshoz

Teljesen jó volt a rendszer, nyílván némi finomhangolás ráfér, de a "kasztegyensúly" szempontjából rendben volt.

Egyrészt a Mágus Tp-határai erősen hasraütés jellegűek, tehát nem igazán releváns.

Másrészt oké, akkor a harcművész sokkal erősebb, hozz öt harcművészt. Ugye hogy nem működik? Kiegyensúlyozottnak kell lennie a partinak, hogy minden célra megfeleljen (bár ahogy elnézem az Nyt modulokat, igazából harci karakterre nincs szükség), kell tolvaj és varázsló/varázstudó is.

Link a hozzászóláshoz

A TÁP alapú karakteralkotási rendszer - én úgy érzem - most kifejezetten Hulla moduljához és a idei NYT koncepciójához passzolt. Konkrétan, hogy mindenki kedve szerint élhesse ki a karakteralkotási perverzióit, miközben eldöntheti (a csapatával), hogy nyerni, vagy játszani jönnek. Tehát ha egy másik környezetbe tennék (pl más verseny kalandmodul, vagy verseny koncepció) biztos borulna a dolog, vagy más "íze" lenne.

Szerintem érdekes elgondolás, ötletes, de nem egyetemes megoldás.

Amúgy én azt gondolom, hogy az igazán profi (főleg egy napos) versenyek igazi jellemzője az, hogy már előre legyártott karakterek közül kell választani, és azt eljátszani. Sőt, a legprofibbaknak én olyan versenyt tudok elképzelni, ahol már elve véletlenszerűen kapják a karakterüket kézhez, és amit kapott (húzott) azt kell kijátszani. :) Szerintem ez lenne az igazi kihívás és verseny, de persze megértem, hogy ez már bőven elhajlik a szórakozástól. NYT-be én pl. nem is tudok elképzelni ilyet, hiszen az a szórakozásról szól első sorban.

Szóval sok mindentől függ - szerintem - mikor melyik rendszert érdemes használni. Ezért aztán egyiket sem lehet a másik felé emelni pusztán csak így függetlenül szemlélve.

Link a hozzászóláshoz
Glongi: a módszered túl bonyolultnak tűnik az alapján, ahogy értelmezem. ;)

Valóban, "bonyi" vagyok, de ha a karakterekről szólna a verseny, hát érdemes... Szerencsére itt inkább egy versenymodulról és a szórakozásról szól, amit mellesleg valahogy valakik pontoznak is. Hát nem az esélyegyenlőségről szól, az már szentigaz! Elvégre vannak jó szerepjátékosok, és vannak kevésbé jók, vannak összeszokott csapatok, és vannak nem annyira, vannak ... De hisz ezt mindenki tudja.

Az előregenerált csapat-karakterek fix háttérrel, felszereléssel és előtörténettel szerintem is a legközelebbi nyári tábor (vagy akár már téli tábor) favoritja lenne, csak éppen a csapatok a karaktereket hagy osszák ki maguk között...

Na, akkor semmiféle pontot nem kell előre elosztani, csak a modulmegoldást és a szerepjátékot kell majd lepontozni, és egy fő szerepjátékos, valamint egy modulmegoldó csapat díjat máris lehet kiosztani...

Link a hozzászóláshoz

Nekem tetszett ez a tápos rendszer a szabadsága miatt.

Az előre gyártott karakteres rendszerrel viszont bizalmatlan vagyok, amíg nem tudom, milyen karik közül lehet választani. Valószínűleg lesz a karakterek közt hangulatos, vagy legalább játszható, de ha magamnak alkotok karaktert, az biztosabb.

Link a hozzászóláshoz
Nekem tetszett ez a tápos rendszer a szabadsága miatt.

Az előre gyártott karakteres rendszerrel viszont bizalmatlan vagyok, amíg nem tudom, milyen karik közül lehet választani. Valószínűleg lesz a karakterek közt hangulatos, vagy legalább játszható, de ha magamnak alkotok karaktert, az biztosabb.

Tudtommal még egy kalandozok táborban sem voltak előre generált karakterek.

Link a hozzászóláshoz
Tudtommal még egy kalandozok táborban sem voltak előre generált karakterek.
Nem, nem voltak, és szerintem nincs is értelme. Én nem a NYT-vel kapcsolatosan hoztam fel a fix karakteres rendszert, hanem az egynapos versenyekkel kapcsolatban.

A fix karakteres rendszer nagy előnye, hogy könnyebb hozzá modult írni (elvileg) és szervezőknek nem kell a JK ellenőrzésével foglalkoznia. Illetve azt gondolom, hogy az az igazán nagyon jó szerepjátékos, aki ha bármilyen karaktert a kezébe kap, azt el tudja játszani élvezetesen.

Talán 2 éve volt Sir Thomas-éknak egy Shadowrun versenyes fix karakterekkel. Ott ha jól emlékszem talán 10 karakterből lehetett választani, és összerakni a csapatot. Nekem ez kifejezetten tetszett.

Én magamat nagyon kipróbálnám egy olyan versenyen is, ahol kapok egy borítékot a KM-től és abba van a karakterem. Kinyitom, és puff játszani kell. :) Szerintem nagyon izgalmas kihívás lenne. :)

Ettől már csak az lenne az érdekesebb, ha a csapatnak mondjuk 1 vagy 2 óránkét karaktert kéne cserélnie az óramutató járásával megegyezően. :D

Na aki egy ilyen játékban kiemelkedő szerepjátékot nyújt, az tényleg respect szerepjátékos! :mrgreen:

Ugyanakkor a fix karakteres rendszer elveszi a karakteralkotás élvezetét. A csapat összeszervezésének élményét. És egy tábornak ez előkészületi része pont olyan izgalmas, mint maga a tábor. :) Szóval nem tudok elképzelni tábort fix karakteres rendszerrel (na persze ez csak az én véleményem).

Link a hozzászóláshoz

Haligali!

Első körben tetszett az újdonság. Azért is mert ha a "jól" bevált elosztható TP-s lenne, akkor megint ugyanazzal a karakterrel jött volna a csapat. Mert egyszer kiszámolta, és jó lett, maximum a felszerelésen változtatna. Minek is más ha egyszer bejött. Sablonos lenne mindig ugyanaz a rendszer. Kell a változatosság. A kihívás hisz verseny. Kell a változatosság. Egy pont ezért neki :)

Nagyjából átnézve a modult, igazat adok annak ,hogy ez azért modul specifikus. Az ,hogy jó-e? Szerintem ez is olyan mind játékosok és mesélőjükön múlik. (főleg ha valaki csak játszani jött és maximális karaktereket hoz :) ). De megadja a lehetőséget mind annak aki kihívást akar mind annak aki könnyed játékot akar. Nehéz megfelelni mindenkinek. És ez a rendszer szélesebb skálát ad játék élménybe

Összegezve: Hatalmas élmény így visszatekintve. Olyan mint amikor egyetemen osztasz szorzol a kreditjeiddel. Apróbb hibák utána derültek ki, ez javítható. De nem rontotta el az élményt.

Link a hozzászóláshoz

Azt se felejtsük el hogy ha nem lett volna ez a TÁP rendszer, most a mi Ynevünk is szegényebb lenne pl egy Oggy-val. Így hogy tudom hogy mit vesztettem volna azzal ha a rendszer nem teszi lehetővé az ő szereplést, nagyon örülök annak hogy bekerült ez az "újítás".

Link a hozzászóláshoz

Miér? Egész jó, valaki hoz egy Wier Varázslónőt, Henrietta Cutter néven, és boszorkányként töltött előző életeire kissé emlékezve majd jól elbeszélget a kígyókkal...

Természetesen Halál Fa Ló is lenne, mondjuk egy ilyen feketére lakkozott hintaló.

És persze kellene egy törpe, akit kiközösítettek, meg levágta a szakállát, és mindenféle háziállathoz ért, disznaja is lenne...

Össze lehetne hozni egy PH 14-es partyt... vagy akár PH No.1-et is...

Link a hozzászóláshoz
×
×
  • Új...