Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Beszélgessünk a mágiáról


TheElf

Recommended Posts

Szerintem úgy van értelme, hogy a varázslat létrehozásakor a varázslónak meg kell jelölni a telekinézés célpontját. Ez lehet egy - a zónájában tartózkodó - tárgy (ami nem mágikus!), vagy egy élőlény (személy, állat, stb.), de önmaga is lehet (lásd Repülés varázslat).

Tehát ha ezt kombinálja az örökkévalóságig tartó időmágiával, akkor igen: A megjelölt célpontot mozgatni tudja majd akaratával, tetszés szerinti irányba egy sétáló ember sebességével (5 mérföld/óra) addig, amíg él.

Szerintem... de mondjuk mágiaelméletileg bennem is felvet pár kérdést a dolog. :) Pl. a könyv írja, hogy mágikus tárgyakat nem lehet vele mozgatni. A könyv szerint azért, mert az alapja az Elemi Erő. Én úgy tudom elképzelni, hogy az Elemi Erő örvénylik a tárgy körül, és ennek a mágikus örvénynek a mozgását képes a varázsló befolyásolni gondolati úton. Az Elemi Erő örvénylése pedig elmozdítja a célpontot. Tehát a hatása közvetett. Szóval akkor miért ne tudna hatni mágikus tárgyakra?

Hacsak: Az Elemi Erő örvénye magából a célpontból árad kifelé (ezzel adva át neki mozgási energiát).

Amúgy Változás Varázsjellel lényegesen kevesebb MP-ért lehet létrehozni ugyan ezt a hatást. :) Pl. 85Kg mozgatásához 17MP-os Telekinézis kell. Varázsjellel kombinálva ez 3X több: azaz csak 51MP (te példád esetében meg csak 30MP, 160MP helyett). Persze ez megszűnik amint a varázsjel megtörik. Viszont így 6sz. varázslók is közlekedhetnek lebegve addig, amíg jólesik. :)

Örökkévalóságig tartó Időmágiával viszont a hatást csak Destrukcióval lehet megszüntetni. Példád esetén ehhez pedig 160MP kell, ami azt jelenti, hogy csak hasonlóan nagy hatalmú mágus tudja megszüntetni.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Szerintem egyértelmű, szinte mindig az a tárgy/személy a varázslat célpontja, alanya, akire hat. (SZINTE). Ha felemelsz valamit, az. Attól még te irányítod...

Logikus is... ha a varázsló lenne az alany, és bármit felemelhetne utána, ráadásul változtahatná is, és még örökkévaló is, ahogy bekombóztad, akkor gyakorlatilag egy varázslattal örökre "emelővé" változna... ez nyilván nem ok-s így. (TÁP :D )

De az új rendszer hátha megoldja ezt is... :pajti: (bocs a poénért.)

Link a hozzászóláshoz
Mi az a dolog, ami az objektumhoz köti a hatást?
Maga a varázsló. :)
A destrukciónál meg elég a 10 manás telekinézist kilőni, nem?
Egy varázslat mozaikokból épül fel. A példában szereplő varázslat kettőből. Egy TAM mozaikból és egy Időmágia mozaikból. Ez így a kettő egy. A varázslat létrejöttekor a két komponens "összeforr", egyé válik. Ezért aztán nem elegendő csak a varázslat egyik részét megsemmisíteni. Nem is lehetséges. Ezt a Destrukció leírásánál is ott van. ;)
Link a hozzászóláshoz

Helló,

Daru kérdésére, miszerint az elemi erő (mágikus energia) általi mozgatás jön létre a telekinézis során, van valami válasz? Ez már engem is régóta foglalkoztat, de érdemi választ nem találtam még sehol.

Én azt mondanám, hogy képes a mágikus tárgy mozgatására. Indok lásd előző bekezdésem.

Még pszivel is lehet mozgatni mágikus tárgyakat, így fura lenne, ha pont a mozaikvarázsló ne lenne képes rá, csak pszivel.

Vizsont ami nekem furcsa, az az, hogy ha a telekinézis elemi erőn alapul, akkor miért a TAM-nál van? Miért nem az elemi mágiánál? Ha a besorolását nézzük, akkor nem elemi erővel kéne működnie, hanem valami más alapján. Ezt sajnos nem tudom meghatározni, nincs rá elképzelésem. Főleg, mivel a telekinézis során alapvetően nem változik a célpont.

Ehhez jönne a köv kérdésem: az elemi erő szabad formázása lehetne a telekinézis? Már ha létezne szabad formázás mozaik...

Link a hozzászóláshoz

Végülis felfoghatju úgy a telekinézist, mint a tárgy tömegtípusának egy komplex manipulációját. Ugye ha megváltoztatod az anyagot, hogy negatív tömege legyen, akkor felfele kezd el esni. Ha komplex síkon kezdünk el gondolkodni, bizonyára lehetséges ezt bármilyen irányba manipulálni. Ezek után már csak az a kérdés, miért nem gyorsul végig.

Link a hozzászóláshoz

Ennyire bonyolult lenne? :)

Értem a negatív tömeg fogalmát, amit felvetettél, de ezt a komplex síkot kicsit nehezebb értelmezni.

Tehát először is "nullázod" a tárgy tömegét, majd... na itt akadtam el. Innentől amint térben és síkban módosítunk, már térmágiáról beszélünk.

Lehet, hogy egyszerűen a mágneses terének tulajdonságait változtatod a tárgynak (a'la Magneto)? Vagy személynek ugye. Az még anyagmágia. Csak nehogy hozzátapadjon egy teljes vérthez :)

Negatív tömeg szerintem is jó irány, csak mivel folyamatosan kontrollálod, azért nem gyorsul végig, mivel a tömegét módosítva mindig csak annyira változtatod, hogy arrébb menjen, de aztán megállítod. További tömegváltoztatással.

Vélemény?

Link a hozzászóláshoz
Vélemény?
Én is e logika mentén tudom levezetni ezt a változatot. De ez csupán ilyen szórakoztató filozofálásnak jó, mert a könyv szerint nem így működik. :D

Az biztos hogy a varázslói telekinézés alapja az Elemi Erő. Az működteti. Ez van leírva a könyvben. A Pszi telekinézés viszont nem így működik. Ott az agyi energia a mozgató erő forrása. Fontos különbség még, hogy a psziféle telekinézéssel lehet mágikus tárgyat is mozgatni, míg a varázslóival nem. A pszis telekinézésnél futó ember sebességével is lehet mozgatni tárgyat, míg a varázslóival csak gyalogos sebességével.

Az, hogy még is van varázslói mozaik telekinézésre, egyszerűen azért van, hogy a varázsló beleépíthesse varázslataiba ezt a hatást. :)

Link a hozzászóláshoz
Még pszivel is lehet mozgatni mágikus tárgyakat, így fura lenne, ha pont a mozaikvarázsló ne lenne képes rá, csak pszivel.

Pedig az ETK egyértelműen kijelenti, hogy nem lehet mágikus tárgyat mozgatni varászlói telekinézéssel.

Vizsont ami nekem furcsa, az az, hogy ha a telekinézis elemi erőn alapul, akkor miért a TAM-nál van?

Na ez érdekes meglátás. Erre nem is gondoltam, pedig lehet ez a "kulcs". Valószínű a tárgyat átjárja az Elemi Erő, vagy abból fakad. Bárhogyan is, a lényeg, hogy az Elemi Erő nem "kívülről' közvetve hat, hanem "belülről" közvetlen. Így fejt ki erőt a tárgyra és mozgatja azt. Csak így lehet értelme annak, hogy mágikus tárgyat nem mozgathat, és hogy a TAM-nál van.

az elemi erő szabad formázása lehetne a telekinézis? Már ha létezne szabad formázás mozaik...
A fenitek szerint akkor nem. Valahogy az Elemi Erő átlényegíti a testet... hogy hogyan... na azt már nem tudjuk meg. :D
Link a hozzászóláshoz

Igen, ezek le vannak írva. Csak ettől még fura. :)

És hogy csak azért van, hogy legyen, az elég érdekes lenne.

Akkor marad az elemi erő rendszere a tam-ban. Meg a pszi. Még jó, hogy egy varázsló sok pszi pontot kap. :)

Nah most láttam a második hozzászólásod.

Az elemi erő, mely átjárja a testeket? Akkor hogy az elemi erőt könnyen megérthessük, tényleg lehetne venni a mágneses teret, mivel azzal mindenki rendelkezik. Még ha ez elenyésző is. Akkor lehet, hogy megoldottuk a kérdést? :)

Szabad formázás - elemi erő: persze, hogy nem, mivel nem abban a csoportban van. Csak tipp volt.

Bár nekem jobban tetszik a külső hatás megoldása, mint a belső, de ha a TAM-ban van a telekinézis, akkor kénytelenek vagyunk belső hatást feltételezni.

Ok, köszi a segítséget. :)

Link a hozzászóláshoz

Összehordták? Nem hiszem... Még Tharr is látja benne a rendszert. Vagy leginkább ő. A Káosz rendszerét. :)

Mondjuk attól, hogy néhol kicsit kaotikus, szerintem használható. Főleg, ha a mozaik-elvet szó szerint vesszük.

Én valamikor savkitörést csináltam (anyagteremtés+kitörés mozaik). Kissé elrugaszkodott lehetőség, és manapazarlás, de jól hangzott. Ja és be is vált. :) Annyi előnye van, hogy a sav ebben az esetben nem maradt meg. Így nem marta ki a padlódeszkákat.

Persze azt hiszem ilyesmit a legtöbb helyen nem engednének, hogy kombináljuk az iskolákat. Mert elvileg, ahogy másoktól hallottam, csak a tér és időmágiát lehet máshoz kapcsolni, mivel önmagukban nem működnek. De miért ne lehetne mondjuk gyémántport csóvába formázni, és ezzel egy kemény fémet "csiszolni"? Na ez most megint elmebeteg ötlet, de elméletben lehetne. Csak meg kell határozni, hogy mennyi gyémántpor kell a kért hatáshoz, teremtsd meg, és rakd bele a csóvába. Az elemi erő, meg a levegő szétfújná simán, így inkább bele kell ágyazni a gyémántot a csóvába, mintha elem lenne (pl homokszemként, föld elem). Csak a gyémánt teremtése drága...

Link a hozzászóláshoz

Jah! A zseni átlátja a káoszt. :D Persze használható, csak ha valaki komolyabban bele akarja magát ásni, akkor nagyon gyorsan korlátokba ütközik (lásd a példáidat), holott a magas mágiának arról kéne szólnia, hogy minden varázslatot össze lehet hozni vele.

Mert amiket leírtál, alapvetően nem lenne lehetetlen, mert a teremtett Õselemet (víz, föld) át lehetne formázni vagy transzmutálni (sav esetén) más anyaggá. A bibi ott kezdődik, hogy senki nem tudja megmondani, hogy mekkora tömegről van szó. :) Pedig hát csak annyit kellett volna leírni, hogy pl. 1E Õsföld vagy Õsvíz az 4kg.

Link a hozzászóláshoz

Én úgy látom, hogy maga az ötlet (mozaikmágia) az nagyon jó - nem vagyok egy nagy szerepjáték-szakértő, de nem emlékszem, hogy máshol találkoztam volna vele. A baj csak ott van, hogy maguk a mozaikok nem feltétlen alkalmasak az eredeti elképzelés szerinti használatra, illetve a mozaikok kombinálásának szabályai nem jók, illetve nem tisztázottak: ott vannak azok a példák is, amiket ti írtatok (lehet-e ilyet, pontosan hogyan lehet, mekkora az ősföld tömege, stb. - arról nem is beszélve, hogy az elemi formáknál valahogy nem stimmelnek az erősségek, és a hozzájuk rendelt hatások, illetve az erősség alapján hozzárendelt manaértékek...), aztán vannak problémák a különböző időtartamú mozaikokkal is (ha összerakom őket egy varázslatba, akkor most az egyik előbb megszűnik, és a varázslat úgy megy tovább, mintha az nem is lenne? És rátehetek akkor egyes mozaikokra időmágiát, hogy kiegyenlítsem a különbséget? A leírás szerint azt csak kész varázslatokra lehet...) De nyilván mind tudtok millió kérdéses, vagy egyenesen logikailag hibás pontot mondani.

Számomra például egy új M.A.G.U.S. rendszer egyik legfőbb vonzereje egy tisztességesen megcsinált mozaikmágia lehetne...

Amúgy mi gondolkoztunk azon, hogy lehetne az elvet jól használhatóan alkalmazni, és van pár (még eléggé kiforratlan) elképzelésünk - a lényeg azt hiszem az lenne, hogy lehessen bonyolult struktúrákat építeni a mozaikokból: egymáshoz kapcsolt (például anyagteremtés és formázás), párhuzamosan futó, és egymás után kapcsolt mozaikokból. Közbe időzítéseket, egyes kisebb-nagyobb egységekre alkalmazott időmágiákat beszúrni, tehát valamilyen értelemben ilyen folyamatokat "leírni" (nem tudom, mi a jó szó, nem vagyok mérnök :) ) a mozaikok segítségével. Persze ez is meglehetősen problémás, mert egyrészt jól balanszolt szabályok kellenének hozzá, másrészt előfordulhat, hogy túl bonyolult lenne a rendszer, nem nagyon lehetne spontán használni - de nyilván ezzel a problémával a varázslóknak amúgy is meg kellene küzdeniük, a játékos meg (karakteréhez hasonlóan) üres idejét tölthetné varázslatok, varázslatvázak és -darabok kitalálásával, amiket már könnyebben lehetne kombinálni. Ja, és persze félek, hogy önmagukban ezek a mozaikok még így sem lennének igazán jók, tehát azokat is át kéne gyúrni...

Amúgy miközben ezt írtam jutott eszembe, hogy ha tényleg folyamatszerűen képzeljük el a varázslatot akkor vicces dolgokat produkálhat egy-egy mozaik destruálása - például amikor egymás után fűzött mozaikokat használunk. Hiszen ha megszűnik egy hatás, aminek a végéhez hozzá volt rendelve egy másik kezdete, de közben egy teljesen másik szálon is fut egy másik hatás, akkor nagyon csúnyán felboríthatja a rendszert egy közbülső elem kivétele :evil: (Ha jól tudom, a folyamatirányítás nevű mérnöki tudomány foglalkozik ilyenekkel - szóval mérnökök előnyben :) )

Link a hozzászóláshoz

Igen, a mozaikmágia elvével nincs is gond, sőt, nagyon jól hangzik, hogy bármit meg lehet tenni. Csak a végül kiadott rendszer nem feltétlen támogatja ezt. Igaz, otthoni szabályokkal megoldható, meg új mozaikok legyártásával.

Ennyiből tényleg érdekes lesz az új rendszer, mivel ha az ott meg tudja ezt oldani, akkor az örömteli lesz. Hát még akkor, ha ez beilleszthető lesz mondjuk az ETK-ba :)

Az összetett varázslatoknál, amikor mondjuk van kapcsolatuk a varázslatoknak, akkor az első megszüntetésével valszeg az összes kikapcsol, hiszen nincs, ami beindítsa őket. Ha nincs kapcsolat, pl két tűzkitörés, akkor csak az szűnik meg, amit te is megszüntettél.

Én is terveztem összetett varázslatokat, de a csapatban leszavaztak, hogy ilyen nincs... :(

Nálatok ilyet lehet? hogy két különböző varázslatot csinálok egyben? Egy végjel alatt?

Pl tűzkitörés és teleport, majd időzített bármi, és végül a végjel. Ezek független varázslatok, de szerintem mehetnek egybe.

Link a hozzászóláshoz

Fú, na ez egy nagyon érdekes megközelítés volt! :) Tetszik!

Amúgy igen. A mozaikmágia alapötlete nekem is nagyon tetszik, mert lehet(lehetne) vele kreatívkodni. Na meg a varázsló fő erőssége az lenne, hogy bármiféle varázslatot meg tudna alkotni, akár azokat is, amiket a tapasztalati, vagy szakrális úton varázsló kasztok csinálnak (ha nem is pont úgy, de hasonló hatással).

A baj az, hogy minél összetettebb varázslatokat szeretne alkotni a varázsló, annál jobban elveszik a szabályrendszer felületessége miatt. És jól mondod, ez egy jó lehetőség az új M.A.G.U.S. részére. Ezen bizony lenne mit javítani.

De ha már itt tartunk :) akkor lehetne ilyen script mágia is. :D Ahol vannak "erőforrások", "utasítás készlet", "állandók" és "változók", "vezérlési szerkezetek". És ilyen formán lehetne varázslatokat leírni, összeszerelni. Persze ez most így ide vetve marhaságnak tűnik, de érdekes ötlet. :)

Én nem tartom akkora bajnak, ha egy magas szintű mágia kicsit bonyolult, és kell hozzá egy 120IQ, hogy megértsd. A varázsló amúgy is intelligens játékot kíván meg. Óriási hatalma van, járjon a játékos agya, ha ki akarja hozni a maximumot belőle... szerintem. :)

Link a hozzászóláshoz

Olyan változóra gondolsz, hogy mondjuk 0,5 és 2 kg közötti vas alapú tárgy közelít feléd x sebességgel és belép 0,5 méterre aurától, akkor 10e elemi erő aura, vagy teleport 12 méter észak felé? :) Jól hangzik :)

Én is szerettem volna olyat csinálni, hogy kitörés és aura formázás egyszerre. Ez olyasmi lenne, mint a tűzvarázsló hulláma. Körbevesznek, elsütöm így a megfelelő elemmel, és akkor az aurámból kiindulva jön létre a kitörés, azaz nem egy pontból. Ezáltal körülöttem mindenfelé hat, csak rám nem.

Azért a varázsló IQ-járól tudnék vitatkozni. :) Én pl vágtam már ki éjjeliszekrényt az ablakon az ellenre, puszta kézzel, hogy távol tartsam őket, és hogy spóroljak a manával. Nem elegáns, nem nagy iq kell hozzá, de működött :)

Link a hozzászóláshoz

A mágnesesség csak az anyagok elenyésző részére hat. A komplex síkkal arra céloztam, hogy matematikailag így lehet vektormennyiséggé tenni egy skalárt. Skalár a tömeg, egy valós szám, ha pozitív akkor a pozitív tömegű dolgok vonzzák és a negatívak taszítják, ha negatív akkor fordítva. Ezzel az oldalirányú mozgás nincs megoldva. Ehhez kell, hogy a tömeg egy vektormennyiség legyen. Lehetőleg 3D-s, tehát a komplex sík ezt még nem oldja meg, de nem kell túlbonyolítani. De valószínűbb, hogy a tárgy belső elemi erejét használja (mint a Yoda az Erőt). Ez viszont azt nem magyarázza meg, hogy miért lehet ugyanolyan sebességgel mozgatni felfelé mint lefelé.

Link a hozzászóláshoz

:D

Bocs Tetra, de én nálad elvesztettem a fonalat.

Megnéztem wiki-n ezt a skalárt, azt írja, hogy az a mennyiség a skalár, ami a koordinátarendszer elforgatásakor nem változik (vagy kap egy -1x-es szorzót). http://hu.wikipedia.org/wiki/Skal%C3%A1r

De ezzel még tényleg nincs oldalirányú mozgás, kivéve, ha mesterségesen teremted a gravitációs mezőket. De szerintem ne bonyolítsuk ennyire, maradjunk Yodánál. :)

Ha én egy tárgyat lefelé - azaz gravitáció szerinti irányba - mozgatok, akkor inkább elengedem, az gyorsabb. De ha mozgatni akarod, akkor meg van határozva, hogy sétáló ember sebessége. Ezért ugyanolyan a sebességük. Valószínűleg telekinézis során nem hat a célpontra a gravitáció egyáltalán. Mondjuk kikerül a gravitációs mezőből. Ekkor vagy térmágia, vagy tam.

De vicces, mert még így is le van írva, hogy az elemi erő a mozgatás alapja. :) Ebből a szempontból viszont lehetne könnyebb lefelé mozgatni, és így lehetne gyorsabb is.

Link a hozzászóláshoz
Ennyiből tényleg érdekes lesz az új rendszer, mivel ha az ott meg tudja ezt oldani, akkor az örömteli lesz. Hát még akkor, ha ez beilleszthető lesz mondjuk az ETK-ba :)

Tényleg ez lenne a legjobb, de félek, hogy túl nagyok az elvárásaid :P

Az összetett varázslatoknál, amikor mondjuk van kapcsolatuk a varázslatoknak, akkor az első megszüntetésével valszeg az összes kikapcsol, hiszen nincs, ami beindítsa őket. Ha nincs kapcsolat, pl két tűzkitörés, akkor csak az szűnik meg, amit te is megszüntettél.

Ez attól függ, hogy hogyan képzeled el a folyamatot: ha jól értem, te úgy értelmezed, hogy az egyik mozaik vége indítja el a következőt, és akkor valóban igazad van; viszont én úgy gondoltam, hogy valamiféle "szálra" vannak felfűzve, és akkor a kieső mozaik után is fut tovább a folyamat, és elindítja az az után következő mozaikot.

Én is terveztem összetett varázslatokat, de a csapatban leszavaztak, hogy ilyen nincs... :(

Nálatok ilyet lehet? hogy két különböző varázslatot csinálok egyben? Egy végjel alatt?

Pl tűzkitörés és teleport, majd időzített bármi, és végül a végjel. Ezek független varázslatok, de szerintem mehetnek egybe.

Az ETK-s szabályokat én úgy értelmezem, hogy nem tudod ezt megcsinálni, illetve nem érheted el vele azt a hatást, amit szeretnél. (A varázslatnak egy tárgya lehet, illetve időzítést csak egész varázslatra alkalmazhatsz, egyes mozaikokra nem. Tehát ha ezt csinálod, akkor kijelölsz egy tárgyat/személyt, amit/akit teleportálni akarsz, tőle fog indulni a tűzkitörés, és azonnal el is teleportál - azt hiszem, a tűzkitörés hatása csak az új helyén lesz érzékelhető. Persze az időzítés + valamit itt lehagytam, mert ugye az nem értelmes az időzítés miatt.)

Tehát úgy, ahogy Te értelmezed, nem lehet ilyet csinálni, de az lenne a jó, ha lehetne - ennek lenne valamilyen értelemben továbbfejlesztése az ötlet, amit írtam, de sajnos még ez az egyszerűbb változat sem működne jól, ha egyszerűen hozzátoldanád a jelenlegi mozaikmágia szabályaihoz :?

De ha már itt tartunk :) akkor lehetne ilyen script mágia is. :D Ahol vannak "erőforrások", "utasítás készlet", "állandók" és "változók", "vezérlési szerkezetek". És ilyen formán lehetne varázslatokat leírni, összeszerelni. Persze ez most így ide vetve marhaságnak tűnik, de érdekes ötlet. :)

Ugyan én nem nagyon értek a programozáshoz, de a lényeg valami ilyesmi lenne: vannak utasításaid, amiket (mily' meglepő) úgy nevezünk, varázslatmozaikok, némelyiknek vannak változói vagy bemeneti paraméterei, vagy nem tudom, mi a jó szó (erősség, a mozaik tárgya, stb.), és ezekből építesz folyamatokat - bár talán a programozáshoz való visszanyúlás túlzás, mert itt nem lehet megengedni köröket, a már "lefutott" részek újrahívását, sőt még feltételes elágazásokat (if) se nagyon... Ha már, akkor szerintem inkább egy áramkörhöz hasonlít, csak itt az áram nem tud visszafele folyni... :) Nem tudok jobb hasonlatokat, de remélem, értitek, mire gondolok :)

Én nem tartom akkora bajnak, ha egy magas szintű mágia kicsit bonyolult, és kell hozzá egy 120IQ, hogy megértsd. A varázsló amúgy is intelligens játékot kíván meg. Óriási hatalma van, járjon a játékos agya, ha ki akarja hozni a maximumot belőle... szerintem. :)

Na, ebben teljesen egyetértünk. És persze lehet mondani, hogy "de a karakteremnek ez az élete, nekem meg ezer más dolgom is van", intelligencia akkor is kell hozzá, amúgy meg hazafelé a villamoson lehet elmés varázslatokon vagy varázslat darabokon gondolkozni, meg akár (kompenzálandó azt, hogy a játékosnak tényleg ezer más dolga van) megengedni azt, hogy előre kitalált varázslatokat ne fejből, hanem előre leírva szállítson a játékba, és akkor ott csak a helyzethez kell alkalmazni őket.

Link a hozzászóláshoz

Ó szkriptes mágia csak egy kósza ötlet volt. Több szót kár is rá fecsérelni. Az Delta Vision-nál már úgy is hegesztenek egy új (remélhetőleg jobban játszható) mágia rendszert. :)

]persze lehet mondani, hogy "de a karakteremnek ez az élete, nekem meg ezer más dolgom is van", intelligencia akkor is kell hozzá

Ez így van. A varázslóval való játék, a játékostól megkívánja logikai téren a jó kombinációs készséget. Persze ha valaki nem tud (szeret) játszani varázslóval, az nem jelenti, hogy buta. Inkább csak azt, hogy sokkal jobb taktikában, szociális játékban, vagy intrikában.

Az viszont egyértelműen nem működik, hogy "én nem értek a varázslóhoz, de a karim biztos tudja. Majd a KM megmondja mit is tenne a karakterem ebben a szituációban". :) A KM-nek sok feladata van, de JK való játék nem tartozik hozzá. :D Persze adhat sugallatot, vagy megbeszélhetik egy varázslat létrehozását, eredményét, de nemhogy már a KM vigye a varázslót.

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...