Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Ynev országai


Necromancer

Hol szoktatok kalandozni elsősorban?  

117 szavazat

  1. 1. Hol szoktatok kalandozni elsősorban?

    • Észak-Yneven
    • Dél-Yneven
    • Máshol /pl.:Berequiel, Enoszuke, Calowyn..etc.../


Recommended Posts

Üdv!

Ordanról részletesen az

1TK ordan leírása

A Summarium Ordan leírása

A TF (vagy 2TK) Tűzvarázslós-Ordanos fejezete

A Rúna Ordan kígyói című cikke ír.

A témához kapcsolódik még a Déli Városállamok - ordani régió, a Magica Sogronica szinén Rúna cikkek.

Ordanban játszódik a Sötét térítő egy jelentős része.

A fent említett link a neten közkézen forgó Ordan kiegészítő, ami szinte az összes fenti cikket és írást felhasználja, tehát abban szinte minden megtalálható Ordanról. Sok egyéb is, aminek csak kis része pontatlan vagy nem valós. Emiatt nem árt átnézni a hivatalos anyagokat is, hogy tudd, mi a házi és mi nem. De mindent összevetve terjedelmes és részletes írás Cyrus tolmácsolásában.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Beavatás éjszakája (dor)

A bot rituáléjának végrehajtására áldozott nap végén jövő éjszaka elnevezése. (A varázsló botja-Doran,71/1/6)

Beavatott (kra)

Általános értelemben: titkok ismerője, tanult fő; mágiaforgató

Szűkebb értelemben: speciális feladatkört ellátó szakértő a kráni fejvadász-klánokban, akit tudása és tapasztalata miatt nagy tekintély övez, ám nem tartozik egyik belső kasztba sem. Például: Boncmester, démonlovas, méregmester, tűmester, bálványmester.

Beavatottak Tornya (dor)

Doran belsővárosának egy épülete, ahol a beavatottak

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Brom, úgy hiszem, hogy alapvetően igen, bár ez a saját kultúrkörükre jellemző. Tehát lehet, hogy a vidék más vidékén másképpen nevezik a varázslókat, esetleg a doraniakra lejhet külön kifejezésük is, ezt kultúra válogatja, az, meg hogy melyiket használják, az udvariasság, az ismeretek, a szándék határozza meg.

Rayen, az 1TK előbb volt, a botról szóló Rúna cikk utána jelent meg, ott nyilván jobban átgondolták. Szükségképpen a doraniak már első szinten meg kall, hogy kapják a botjukat, hiszen addig nem nyernek beavatást a mágiába, míg ez meg nem történik.

Ha valaki vakon ragaszkodik az 1TK ezen mondatához a doraniak esetében is, ki kell, hogy dobja a Rúna cikket, mert értelmét veszti.

Link a hozzászóláshoz
Szükségképpen a doraniak már első szinten meg kall, hogy kapják a botjukat, hiszen addig nem nyernek beavatást a mágiába

Ezt azért vitatnám. Ezek szerint te úgy gondolod, hogy a bot átadásaokr kezdik őket kitanítani? Akkor nem is 1., hanem nulladik szinten kapnák a botjukat? Elég fura volna...

Szerintem a Beavatott kifejezés itt egyszerűen a dorani értelmezésében vett teljes értékű varázslót jelöli, aki képességei és tudása alapján elnyerte a jogot, hogy helyet kaphasson a Beavatottak Tornyában. Ezt legkorábban 3. szinten lehet kiérdemelni (az én Doranomban próbához is kötik az avatást és távolról sem mindenki nyeri el a jogot, akik pedig igen, azok közül is sokan nem a 3., hanem csak magasabb szinten) és az érdemek egyik elismerése, a teljes értékű Beavatott jelképének, a botnak a birtoklása. Mindaddig, míg ezen a rítuson át nem esik a pacák, addig nem tekintik Beavatottnak, hiába varázsló játéktechnikai értelemben (akárhányadik szintű is), és ezért addig bottal sem rendelkezik. Valamint a dorani társadalomban betölthető státusza is ennek megfelelően más, mint a Beavatottaké.

Tehát játéktechnikai értelemben a bot nélkül is varázslónak tekinthető a karakter, de a dorani zsargon szerint addig nem számít Beavatottnak (ami így tehát egyfajta státusz, távolról sem játéktechnikára fordítható fogalom), míg Beavatotti státuszát, s egyúttal botját ki nem érdemli (amire pedig legkorábban 3. szinten kaphat lehetőséget).

Link a hozzászóláshoz

Sőt egy másik olvasata is van a dolognak.

A dorani varázsló kezdetben nem specializálódik (Alyr Arkhon élttörténetéből ez tudható), hanem általános varázsló lesz. 1. szint elérésekor tehát egy általános mágikus tudással rendelkezik. Ezután választhat szakterületet (elemi mágia, nekromancia, jelmágia, stb.), aminek a tanulmányozásába kezd. 3. szinten érheti el azt a tudásszintet, amikor először próbálkozhat szakterületének teljes jogú Beavatottjai közé kerülni. Ekkor kérésére próbára bocsátják (ha érdemes) és ha sikeres, a választott szakterület elismert Beavatottjává avatják (ami így továbbra is egy státuszt jelöl tehát, nem pedig játéktechnikai fogalom) és ennek jelképeként megkapja a szakterületére jellemző botot (ugye tudjuk, hogy Doranban a botok iskolaformák szerint különbözőek).

Szerintem legalábbis így reális.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Cirifischio, itt is ezt a megjegyezhetetlen nevet kellett választanod? :)

Dorannal kapcsolatban elég meddő témán vitatkozunk. (nánk?)

Doranban csak azt tanítják mágiára, aki varázslónak született, azaz megvan a botja, és nyilván ezt csak az bizonyíthatja, aki meg is szerzi. Amíg ez nem történik meg, addig csak az agyéb, varázslókhoz kapcsolódó segédtudományokat oktatják nekik. (ami egyébként nem elhanyagolható tudás!) Javaslom áttanulmányozásra pl. az atulens fogalmát!

Tehát doranban csak az lehet varázsló, akinek botja van, aki megszerezte. így doranban a beavatott szó azt jelenti, hogy VAN botja, és ELKEZDTE a mágia tanulását, azaz varázsló lesz, (a te értelmezésedben, igen, vehető egy "0." szintű varázslónak is) igaz, a játék a MAGUS-ban (eredeti, nem a D20 förmedvény) első Tsz-ű karakterrel kezdődik. (persze lehet egyéni próbálkozásképpen hamarabb is kezdeni... :) )

A rendelkezésre álló cikk alapján egyébként a dorani beavatott kifejezés emiatt elég egyértelmű.

Az is világos, hogy tájegységenként, szervezetenként, kultúránként is más-más érthető beavatott fogalmán, emiatt lehet több jelentése, és fontos tisztázni, hogy melyik szervezet, melyik kultúra beavatottjáról beszélünk.

Mindenképpen ugye valamilyen titokba, valami olyanba történő beavatást, titkok megosztását, tudását jelenti, amit az átlag, a nem beavatottak nem tudnak. Pl. klánok belső köre, akik már kiállták a próbákat, megtanulták, amit meg kell, bizonyították hűségüket, stb.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Kele,

érdekes felvetés, de ki tudja, mennyire szándékos akár az alkotók, akár Ynev lakóinak részéről.

Amennyire emlékszem, Doranban még a templomokat is csak mintegy megtűrik, de a mágusok nem igazán mély és megingathatatlan hitükről híresek...

Szóval, lehet, hogy van benne valami (meglehet, Doran nevét nem jelenlegi irányítói adták?), de könnyen lehet, hogy véletlen.

Link a hozzászóláshoz
Cirifischio, itt is ezt a megjegyezhetetlen nevet kellett választanod?

Természetesen. :P

Az atulens, meg ez a bottal születős dolog honnan származik? Van erre hivatalos forrás? Mert nekem új (persze én elég műveletlen vagyok, az is igaz :( ).

Mindazonáltal a "varázslónak születni kell" c. megközelítés teljesen összevág azzal a mágiaelmélettel - ha emlékszel még rá - amit a találkozásunk alkalmával meséltem el (tudod, az őselemi megközelítésű). Hiszen ugye aszerint is már a születés determinálja a mágikus potenciált. Még egy ok, hogy higgyek magamnak. :D

Ennek ellenére furának találom, hogy a varázslónak már a 0. szinten a birtokában legyen a botja.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Elnézést, tévedtem, javítom is magam: Nem az atulens, hanem a Malutus jelenti azt a tanult személyt Doranban, aki nem találta meg a botját, így nem válhatott varázslóvá.

Erről egyébként volt már vita, ki is fejtettemakkor,mi az az elmélet, ami tényleg összevág a Dorani botról szóló tulajdonképpeni egyetlen hivatalos írással.

Azt nem tudom, hogy Doran neve mit jelent, de valószínű, ha nem is szó szerint leírt, hogy a három alapító mágus adta naki.

de a mágusok nem igazán mély és megingathatatlan hitükről híresek...

Én úgy fogalmaznék inkább, hogy nem VALLÁSOSSÁGUKRÓL híresek. Ami igaz ugyan, bár nem kizárólagos, gondoljunk csak Andus Oiophastusra.

Azért szerencsésebb a vallásos, és nem a hit szót használni, mert Yneven megkérdőjelezhetetlen, mindenki által ismert TÉNY az istenek léte. Itt nálunk a földön az az elsődleges probléma, hogy hiszed-e hogy van isten, ez Yneven nem kérdés. Yneven az a lényeg, hogy VALLOD-e az istenek tanait, követed-e az ő általuk meghatározott utat. Azaz nen hinni kell, hanem vallásosnak lenni. Yneven valószínűleg egy olyan ostoba sincsen, aki nem hisz az istenekben, legfeljebb tudatosan nem vállalja fel, hogy a hívük legyen.

A varázslók is tudják - ők ne tudnák!? - hogy vannak istenek, csak éppen ők nincsenek is olyan messze tőlük, mint az átlag ember, plusz nincsenek rászorulva a segítségükre, képzettségeiket istenek nélkül jobban (erkölcsi aggályok pl. - ki tudják használni, stb.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

MagyarGergely,

Igen, alapvetően én is erre gondoltam, de rossz szót választottam.

Még csak annyit tennék hozzá, hogy mindamellet, amit leírtál, és függetlenül az előbbi szóhasználatomtól, ami téves volt, mégis úgy vélem, hogy lehet értelmezni Yneven az istenben való hitet, mégpedig a következő módon:

1. Az isten(ek) léte bizonyított tény, nem hit kérdése.

2. Az ynevi halandók többsége kiválaszt (többék-kevésbé szabadon, neveltetésétől függően) egy istent, akit követ, és akinek tanai szerint él.

3. Elhinnie, hinnie lényegében azt kell (és ez nem feltétlenül bizonyos), hogy ennek következtében istene irányítani, befolyásolni fogja sorsát életében (elsősorban ha valami kiválasztottról vagy papféléről van szó) és halála után. Ebben tényleg hinnie kell, életében, halandó lélekként nem lehet erről meggyőződve.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Én erről sem vagyok meggyőződve... Yneven vannak magas tudású vallásismerők, képzett varázslók, a lélek, a lélekvándorlás, a halál utáni dolog, (pl. hogy az isteni síkokra kerülnek) többé-kevésbé ismert.

Én a hitet mindössze annyira említeném, hogy mint eszmében, ügyben lehetne hinni, de ez kicsit más értelemben világítja meg a szót. Tehát hisz a vallásának ügyében, bízik, hisz az istenében.

Igazából nem nagy jelentősége van ennek, csak érdekesnek találtam megemlíteni.

Link a hozzászóláshoz

8)

Üdv!

Csak felületesen olvastam el az utobi hozzászólásokat, de a véleményem a varázslók, "hitéről" a a következő:

Szerintem minden varázséó TUDja hogy vannak bizonyos Nagy hatalmú lények, akiket a "tudatlanok" isteneknek neveznek, azaz szinte korlátlan hatalommal, és halhatalansággal felruházott személyeknek.

Nos a varázsló TUDja hoyg tudása sohasem telejs, nem elegendő de arra törekszik hogy az legyen (Mágussá válás avagy minden összefüggés maardéktalan ismerete.)

Tehát azzal is tisztában van hogy léteznek olyan mágikus módszerek amik magasabb rendűek az általa jelenleg ismert, műveltnél (Lásd: 9.szint után Drágakő mágia, Godoni mágia, hatalomszavak, stb...).

És ezek alapján valószínűleg csak egy elég tapsztalt "varázslók"-nak tartja az Yneviek szerinti isteneket, avagy olyan már hatalommal Megalkotott (született) lényeknek akik eszenciálisan hordozzák az alkotójuk (szüleik) tudásának egy részét, vagy egészét.

Az én nézetem szerint, egy Mágussá vált "megvilágosodott" személy Minimum akora hatalommal rendelkezik mint egy isten Yneven, csak ő nem mások(hívek) energiáit(hit) használja fel arra hogy a sajátját pótolja.

Egy Varázsló, harc-kardművész, és extrém esetben (mivel hite van) szerzetes is ezt a célt tűzte ki magaelé csak más más megvilágításban:

Varázsló: Mágia ismeret

Kard-harcművész: Pszí imeret és testkontrol

Szerzetes: "Szférikus" Mágia, pszí és testkontrol

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

BYCS,

Sok mindennel, amit írtál, nem értek egyet. Először is, az, hogy egy mágusnak (halandónak) istenhez hasonló hatalma legyen, szerintem erős túlzás. Ennek több okát is látom:

- Az istenek külső (azon belül isteni) síkokon élnek, amelyek ugye nem tartoznak a halandók álal lakott világegyetemhez, hanem annál magasbb rendűek kell hogy legyenek (Ezért nem képes a viálegyetem anyaga megsérteni mágia nélkül a külső síkok anyagait, holott fordítva ez lehetséges.)

- Az istenek rendelkeznek úgynevezett főhatalommal, amelyet (ha az Égi gyezmény nem tiltaná, de olykor annak ellenében is) képesek lennének a világegyetemben, és így az Elsődleges anyagi síkon is alkalmazni. Ennek mibenléte, hogy "közvetlenül teremthetnek és pusztíthatnak". Ez messze nem azonos a varázslók és mágusok varázslásával, akik a világegyetem részt képező mágikus energiát csak átalakítják, varázshatalmuk nem a sajátjuk, hanem a világ része.

Az istenekre ez nem áll, az ő teremtő hatalmuk elvben a világtól független, és legelsősorban önmagukból, isteni síkjukból illetve követőik hitéből származik. Ezek ugye csak lélekkel bíró lények lehetnek, és a lélekről tudjuk, hogy a lény halála után eltávozik a viéágből valamely külső síkra. Ennél fogva nem lehet csakis és szigorúan a világegyetemhez tartozó, azaz az isten hatalma továbbra sem függ attól.

Az az energia viszont, amelyet a varázstudók felhasználnak, része a világegyetemnek, és amikor segítségével "teremtenek", nem elvesznek vagy hozzátesznek a világhoz, csupán megváltoztatják azt.

Következésképpen: az istenek által alkalmazott módszerek estén még az is kérdés, hogy egyáltalán ugyanarról an-e szó, amit a halandók mágiának neveznek.

Természetesen ez szigorúan csak az istenek, és nem papjaik működésére értendő, noha elképzelhető, hogy bizonyos mértékig ez az oka, hogy a papok olyan dolgokra is képesek, amelyeket a mágia törvényei elvileg nem engedne; noha a varázslók (és mágusok) által ismert törvények kizárják jó néhány tapasztalati mágiahasználók által űzött varázslat lehetőségét is.

A másik dolog, amit földobtál, az isteni tökéletessége való törekvés, és annak formái. Nem értettem egész pontosan, hogy mi rejlik a felsorolás mögött, de ha az előző részzel összefüggésben azt állítod, hogy a felsorolt módszerek végső állomásaként az alkalmazók isteni hatalomra tesznek szert, ezt erősen vitatnám.

Teszem ezt egyrészt a fent felsorolt érvek alapján, másrészt pedig az alkalmankén előforduló "isteni tökéletesség" korántsem biztos, hogy szó szerint értendő

Egyrészt a fogalom emberi/halandó kifejezés, és egy halandó nem biztos, hogy fel tudja fogni, mit is jelenet, mennyivel több és/vagy más hozzá képest egy isten.

Másrészt jelentheti azt az állapotot is, amelyet az istenek a halandók tökéletességének mércéjeként "meghatároztak".

Harmadszor, lehet egyszerű fokozó értelme is, jelentheti kb. "a lehető legtökéletesebb"-et. Ez esetben az "isteni" kitétel puszta frázis, hangulatkeltő elem, és semmi jelentősége nincs.

Link a hozzászóláshoz

Nos nemtudom, de nekem van egy elméletem a MA.G.U.S. alapján arra, hogy hogyan lehetne ezeket áthidallni. Ebben a könyvben a felsorolt ünnepek segítettek nekem valahogy átfedésbe hozni a 4 és a 3 évszakos évszámítást.

Hideg évszak: Kyel négy hava, Darton négy hava, és Uwel első hava

Virágzás ideje (tavasznak gondoltam :) ):Uwel másik két hava, Alborne négy hava, Adron két hava

Meleg évszak: Alborne másik két hava, Krad négy hava, valamint Dreina első hava

Esős évszak: Dreina másik két hava, Antoh három hava, valamint Arelnek három hava.

Arel negyedik hava átcsúszik az újabb évbe, így az a Hideg évszak első hónapja.

Gondoltam, így talán jó lenne, persze, ez csak az én véleményem.

Nyílván, az évszakok száma Ynev egy-egy részén más és más, pl. az Ibarában nem négy évszak van, míg Shadonban például igen.

Taxen

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...