Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
Keresés Itt
  • Több lehetőség...
Eredmények keresés, amik...
Eremények keresése...

Ynev országai


Necromancer

Hol szoktatok kalandozni elsősorban?  

106 szavazat

  1. 1. Hol szoktatok kalandozni elsősorban?

    • Észak-Yneven
    • Dél-Yneven
    • Máshol /pl.:Berequiel, Enoszuke, Calowyn..etc.../


Recommended Posts

53 perccel ezelőtt-kor Shen írta:

De hát őt pont az istene választotta annak ami. A pyarroniak meg dúltak fúltak, hogy ez nem egyezik az érdekeikkel.   

Hát a politika ott is sok mindenbe beleszól. :D

Na meg az se elhanyagolható, hogy mindkettő irányzatot ellátja Darton mannaponttal, vagyis figyelemmel :P

Dartonita szemszögből nézhetjük többféleképpen is:

Maremék, paplovagok: istenünk  egy kiválasztottat adott, istenünk figyel ránk (mannapont), istenünk kifehérített egy ork törzset, stb, stb...

Papok: istenünk nagyobb hatalmat adott nekünk (nagy arkánum, litániák), istenünk figyel ránk, stb, stb...

és akkor Noir hiveíről még nem is beszéltünk, ők egyenest gyilkolják a másik a irányzatot...

vagy rangaol kránja és gorvikja közti különbségek, az egész olyan képet fest, hogy az istennek gyakorlatilag mindegy mit csinálsz, csak esténként hozzá imádkozz és szeresd/féld őt.

Ha idevesszük azt a ppl-ben bejött tényt is, hogy egy isten hatalma a hívek számától függ, akkor e z teljességgel meg is érthető (saját véleményem szerint az egyén hatalma sem mellékes lásd pár száz Adron hívő hatalmas mágikus potenciálját).

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Szerintem érdemes egy pár dolgot szétválasztani itt. 

Először is, a kegyelt, az istene kegyében álló személy. Azt sehol nem definiálták, hogy ilyenből csak egy lehet, bár sokan gondolják így, de tudtommal az irodalom nem zárja ki akár több különlges isteni pártfogolt, azaz kegyelt létezését is. 

Azután, az isten által támogatott kegyelt, de még a pap, főpap is, egy teljesen más kategória, mint egyes országok politikai vezető testülete vagy pozíciói. Persze gondolhatnánk, és valahol jogos felvetés, hogy főleg egy fantasy világ egyszerűségében, az lesz a főpap, akit az istene leginkább támogat... de ez nem teljesen szükségszerű, és Ynev csodás bonyolultságú világában számos ellenpélda is akad. Hasonló ez, mint az egyházszakadások... azt nem az isten dönti el, hiszen akkor nem lenne semmi iylesmi, mert az "nyerne", élne tovább vallási vezetőként, aki kap Mp-t. De ez nem így van. Attól még, hogy az ynevi politikai színpadon ellentétes, vagy nem azonos elveket vall egy-egy irányzat, vagy a valláson belül is képviselhetnek akár egymással szöges ellentétben is álló nézeteket, még simán lehet, hogy az isten fő elveihez tartják magukat, kedvesek neki, és így kapnak mágikus hatalmat (ha úgy tetszik, isteni megerősítést) és mind a kettő, vagy akár több is létezhet egymás mellett. 

 

A pyarroni Papi Szék egy bár vallási alapú, de mégiscsak politikai, egy ynevi ország-közösséget vezető testület. "semmi köze" ahhoz, hogy éppen ki az adott isten kegyeltje. Persze értsd jó, nyilván, ahogy fentebb emlegettem, a Papi Szék tagjai, a vallás főpapjai vagy elöljárói, neveztessenek bárhogyan éppen, nyilván olyan személyek, akiket az istenük támogat, bár el tudok képzelni akár extrém epizódokat is ebben... de azért alapból igen. De a pyarront irányító Papi Szék a pyarroni elöljárókból áll, és nem érdekli az északi főpap, yllinori kegyelt, stb. Vagy akár Al Marem sem, akit istene támogat, próféta, meg minden, de nem régen még szent háborút hirdetett Pyarron ellen... Szóval a papi Szép pyarroni főpapokból áll, már ha áll, mert ugye a dúlás jópár kegyeltet elpusztított, nem is igazán pótolták azóta őket, és olyan extrém helyzet áll fent, hogy míg a Dúlás előtt egyértelmű volt, hogy a vallás, az istenek legynagyobb képviselői (pl Selmo, az egész alapítója) Pyarronban van, addig a dúlás után összeszedett maradék egyházi elöljáróság hatalma/ismertsége/híressége már nem biztos, hogy meghaladja, vetekszik egyes külhoni, renegát, más irányzat egyházi vezetőiével. Nem véletlen, hogy ebben a helyzetben - és a papi vezetés kudarca (dúlás) okán, előtérbe került pyarronban az egyházi abszolút vezetést megkérdőjelező, abba beleszóló világi vezetés is. (ha úgy tetszik, Papi Szék hatalma csökkent).

A pontos állapotot persze nem ismerjük, erre még a házi anyagokban is csak utalások vannak, és a hivatalos morzsák is csak kóstolgatják a témát... szóval sok mindent lehet mesélni. De akár olyat is el tudok képzelni, mint amit CS írt, hogy az Arel nevében a Papi Székben helyet foglaló valaki akár barátsági, tisztelet, vallási alapon is messzemenően kikéri mondjuk Arel kegyeltjének a véleményét, és noha nem Chei a papi szék tagja, hiszen ő vallási ÉS világi vezetője is egy másik - noha szövetséges - országnak, azért mégiscsak bele-beleszólhat ilyen módon a döntésekbe. Észak azért messzebb van... de a politika nem egyszerű nyilván Yneven sem, sok mindent lehet egy oylan mesében, egy olyan csapat számára felvázolni, akiket ez érdekel. 

Egyébként én úgy képzelem, hogy a Papi Székben még fénykorában sem ült ott mindenki maradéktalanul. Vannak olyan Istenek, vallások, akiket jobbna érdekel a társadalom és annak irányítása, és vannak, akik sz-nak bele... TAO modulja pl. jól személtette ezt Arel esetében. Én mindig is úgy képzeltem és meséltem, amikor nagy ritkán kellett iylesmit, hogy a Papi Székben bár elvileg mindendegyik pyarroni isten képviselőjének van helye, azért pl. Arel, Della sztb. széke gyakran üresen áll. 

Egyébként a Papi Szék működéséről a legjobb hivatalos anyag - persze nem ezzel foglalkozik, csak érinti, szerepelteti a regényben - az Uwel nevében című regény, házi anyagok közül pedig TAO Amikor megállt az idő kalandmodulja. Főleg ezek adnak olyan képeket, érzeteket a dologról, ami nentén érdemes és lehet továbbgondolni a témát. 

tetra, Con Salamander és Deodatus kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
2 órával ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

egyházszakadások... azt nem az isten dönti el

Szerintem meg pont igen, egyszerűen az egy másik párhuzamos alternatíva az addigi irányzat mellett. Legalábbis az adott isten szemszögéből kvázi kísérlet az addigi "hívő bázis" növelésére. Gilronnak ott van Kahre, Dartonnak Airun, Arelnek Chei (egyébként azt olvastam a DV fórumos anyagaimban hogy tiszteletbeli tag csak a Papiszékben, és nem felhőtlen a viszonyuk egyébként) Sogronnak Ordan.

Szerintem ami még fontos lehet, hogy a pyarroni eszméket követő egyének nem egy pyarroni istenben hisznek csupán, hanem magában az egész pantheonban. Mivel ezek ugye úgy működnek hogy fel vannak osztva a területek amire a hívőknek szüksége van és mindig ahhoz imádkoznak aki az adott területet uralja. A szakadár szekták meg igazából csak az adott istent imádják, ezzel megbontják a pantheon egységet.  

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

@Shen, érdekes meglátások. 

Az első esetben szerintem ugyanazt mondjuk, csak más szemszögből... :) Szeritnem nem az isten akar külön ágazatot, egyházszakadást, hanem a hívők közötti torzsalkodások, de ha az neki belefér, akkor mind a kettőnek ad hatalmat, mert az eredeti szándékának/céljainak/értékrendjének megfelelnek. A te nézőpontodból meg, ha jól értem, és ez is igaz, az isten "jóvá hagyja" az egyházszakadást is, hiszen ha nem tenné, akkor a tévúton járók, bármit hirdetnek is, Mp nélkül maradnának. 

Hozzá tartozik ehhez, hogy én jóval összetettebben képzelem el és próbálom magyarázni az istenek létét, tevékenységét a MAGUS világában, mint egyszerűen a hívők darabszámának növelése.

A szakadárokkal kapcsolatos felvetésed érdekes... Én alapesetben nem gondolom, hogy a szakadár irányzat elhatárolja magát a panteon egészétől, éppen csak a saját istene vonatkozásában lát és hirdet más elveket. Persze ebbe kerülhet olyan is, hogy csak egy istent kell/érdemes követni, ez esetben "méginkább szakadár", mert már a Panteont is ellenzi, nem veszi komolyan. Egyébként ennyire a szakadárságok sincsenek kidolgozva, nem véletlen, hogy két regény után maga a szerző sem tudta megmondani, hogy a Dartoniták miért is szakadárok igazán... A dartonita honlapnak komoly munkája van benne, hogy valahogy megpróbálja indokolni, a valóban hitbeli különbségeket megfogalmazni, de szerintem egy-két - egyébként érdekes és jogos, tetszetős - izzadságszagú különbségtől eltekintve nem igazán sikerült választ adni erre a mai napig. 

Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Al Abadanát elfoglalák az amund seregek már Psz. 3692-ben .Ekkor gondolom a térkapuját Erion fele lezárták (avagy leromboták)

Szószedet:

"Psz. 3704-ben – a pyarroni csapatokat megelőzve – foglalta el Rahim el-Haszra, és leromboltatta azt a keveset, ami maradt belőle" 

  "Később is megmaradt rom-településnek."

De a 3715-ös Ynev térképen városnak és nem romnak van jelölve.

Újranyították valaha a térkapuját vagy  nem szerintetek?

 

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

@Sneer, érdekes találat! 

A hiba, avagy eltérés oka az, hogy a manifesztációs háború részleteit Abadana sorsával kiegészítő Négykapu modul feldolgozása jóval a térkép 3715-ös verziójának kialakítása után történt, és ez bizony nem lett frissítve... Valóban romnak kellene jelölni a mai állás, értsd, a források teljes skálája szerint. 

Sokak szemében az Ibara manifesztációs háború utáni képe nagyjából ugyanaz, mint előtte, csak végigdúlták az amundok... legalább is a kezdeti forrásokból aligha lehetett többet megtudni, és a Geofrámia majd az AK Hradzs koncepciója sem részletezte agyon az egyes - mégha jelentős - városok sorsát sem, ezért sokáig én is úgy voltam vele, hogy ugyanazokat rajzoltam át a manifesztációs háború utánra is, maximum más országban (pl. Hradzs.) De a változtatás indokolt, érdekesebb is. 

Magam azt gondolom, hogy noha a Négykapu modul és Ibara idővonal nem részletezi az okokat, nyilván Rahim célja a korábbi nagyhatalomnak, Abadanának a kegyelemdöfés megadása lehetett... hiszen ő nem abban, nem a Hradzsban volt érdekelt. Na meg az amundok már úgyis lerombolták majdnem. Ami a térkapuját illeti, noha külön róla sehol nem emlékezett meg eddig sem a hivatalos, sem a rajongói irodalom, de mivel a Hradzs elég elzárkózó, a szomszédaival ellenséges, kissé fanatikus politikát folytat, - no és pusztítás is volt, szerintem biztos, hogy ha a várost magát letarolták, a térkaput is teljesen, vagy majdnem megsemmisítették - simán el tudom képzelni, hogy soha nem nyitották meg igazán, a Hradzs-nak nemigen fontos célja az, hogy közvetlen összeköttetése legyen Erionnal. (de ezek már csak az én hirtelen elképzeléseim a témáról.) 

Link a hozzászóláshoz
50 perccel ezelőtt-kor Legolol345 írta:

Épp mi? Nem értem.

Jogos észrevétel. Maradjon Abadana úgy ahogy van a Psz. 3692-es térképen.

Gergely szerintem is a térkapujának vége is lett.És vajon mikor nyithatták? Erion és Abadana is ősi város. Na  megnézem Erion történetét a dzsadoknál ,dzsenneknél annyira jutottam hogy P.e. 3000 után valamikor

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Idéz

Jogos észrevétel. Maradjon Abadana úgy ahogy van a Psz. 3692-es térképen.

Nem éppen te találtad meg a korábbi Hsz-ben, hogy romnak illene lennie a manifesztáció után?? 

@Sneer, szerintem a térkapunyitásokat nem az ősi népek, hanem Godora történetében kell keresni. Amikor a varázslók odamentek, létrehozták az Őrzők rendjét, akkortájt kezdődhettek a kapunyitások és-vagy helyreállítások. Én úgy emlékszem, homályosan, mintha a Godora története cikksorozatban lenne erre valami utalás, de nem jut eszembe, hogy mi lehet a válasz. Talán, de csak talán, Tiomus aquirjai is kötődnek hozzá. 

Link a hozzászóláshoz

AZT az épre írtam hogy jogos,Legolol345-nek,mert két P-vel írtam (azóta javítottam).

3692-ben foglalják el Abadanát MG igen, akkor lesz rom, de nem egyből az év elején .Arra gondoltam így feltűnőbb ha ott még ép. 3715-ben meg már rom. De felőlem 3692-ben is jelölhetjük romnak :).

Köszi  MG a nyitásnak utána nézek amiket írtál. Az biztos hogy Erionban már léteztek térkapuk PSz 1139-ben. Tydmarr emlékkő kapcsán említik a Kapuk terét.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Az uluknak semmi közük nincs a feketékhez, ők amolyan földi távolkeleti stílusúak, vágott szem, sárga bőr, fekete, egyenes haj, kis termet. Én nem szeretem földi etnikumhoz hasonlítgatni Ynevet, mert bár hasonlatnak jó, de utána ez vonzza magával a félreértéseket, mert sokan egyből általánosítanak... Jobban szeretem leírni olyannak, amilyen, ha pont hsonlít a japánhoz, hát nabumm. 

Yneven alapesetben nincsenek, vagy nem nagyon vannak feketék. Nem is kell lenniük - lásd, már az is egy borzasztó nagy félreértés, szerintem, hogy ha Ynev népeinek egyes jellemzőit nyilvánvalóan földi ötletek alapján vették - honnan máshonnan? - akkor már az összeset keresni kell rajta és kényszeresen megfeleltetni nekik valakit. 

Ugyanakkor a forrásokban az el quasarmaiakat írják le a szokásosnál is sötétebb bőrűnek. Rajongói anyagokban pedig a bukán nép jelent meg több helyen, mint a földi fekete bőrűekhez hasonló embercsoport. 

Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz
1 perccel ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

ők amolyan földi távolkeleti stílusúak, vágott szem, sárga bőr, fekete, egyenes haj, kis termet

Ezek a narák. Az uluk leírása: vastag ajkú, tömpe orrú, kerekded testalkatú és a szigetvilágról származnak. A leírás szerint különböznek a naráktól, öket írja az irodalom vágott szemünek, sárgás börünek.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Igazad van, tényleg ezt írják róluk. Én valahogy mindig japánosnak képzeltem el őket... de ez a leírás inkább olyan hawais... fene tudja... ennek ellenére nem gondolom, hogy fekete bőrűek lennének. A Tiadlani karakterek mindig távolkeleti szerűek, sehol nem emlékszem feélfekete, vagy fekete bőrűekre... márpedig ha keveredtek és feketék voltak, akkor a tiadlaniaknak olyannak kellene lenniük. 

Számomra Tiadlan mindig is japános hangulatú volt, persze érdekes, hogy ha Niare volt kínás, és onnan szakadt ki Enoszuke, de azért azt tiszta japánnak dolgozták ki, akkor vajon mi marad Tiadlannak. Mindenesetre a néger kardművésztől előbb iszonyodok aztán nevetek.. vagy fordítva.. :D * 

* Kiegészítés: a szerepjátékirodalom Ynevről különösen a kardművészekről eddig leírt és rajzolt anyagainak figyelembevételével, abból kiindulva.

 

Link a hozzászóláshoz

Szerintem az uluk nem harcmüvészkednek olyan gyakran, ök kereskedök meg drágakömágusok az Északi Szövetség leírása szerint. Mindenestre a szerintem a naráktól és az ervektöl különbözö etnikum.

A vastag ajak pedig olyan népcsoportoknál gyakoribb, amelyek a trópusokon élnek, mert segíti a höelvezetést. Ahogy a fekete bör is trópusi körmyezetben elönyösebb.

Az utolsó mondatodon eléggé meg vagyok lepödve @MagyarGergely, komolyan. Ha én lennék a moderátor, figyelmeztetésben részesítenélek, de hát te vagy a moderátor...

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

8 órával ezelőtt-kor Quintus írta:

Az utolsó mondatodon eléggé meg vagyok lepödve @MagyarGergely, komolyan. Ha én lennék a moderátor, figyelmeztetésben részesítenélek, de hát te vagy a moderátor...

Gyorsan szeretném leszögezni, hogy érteni vélem a meglepődés okát, ezért, mielőtt valami "erre szakosodott" botránykeltő esetleg Quintusnál is jobban beleköt, kiegészítem, és hangsúlyozom, hogy nem a fekete bőrszínű karakterek megjelenésével van vagy lenne gondom, pláne nem az IRL divatos rasszizmus témakörének bármelyik oldalából kiindulva, hanem ÚGY ÉRTETTEM, hogy a MAGUS-ban eddig olvasottak alapján nem ilyennek, hanem japán-kínai embertípushoz hasonló leírásúnak mutatták be a harc és kardművészeket, (lásd pl. a leghíresebb ilyen karaktert, Liut), ezért számomra idegenül hatna, ha nem ilyenek volnának, ez egyébként a dzsad,, vagy árja típussal is így volna, ha azokat írná le valaki echte tiadlaninak, de azok már nagyjából foglaltak, ezért nem merült fel, ellentétben a feketékkel. 

Ha esetleg bármelyik színes bőrű fórumozó társamat megsértettem a fenti félreérthető megjegyzéssel, tőlük elnézést kérek, és kérem, fenntartásaikat jelezzék nekem. 

Darabolo kedveli ezt
Link a hozzászóláshoz

Igen, én is szeretném félretenni az IRL áthallásokat.

Visszatérve arra, amit Tiadlanról írsz, @MagyarGergely, és függetlenül attól, hogy az uluk feketék-e vagy sem, én úgy tudom (az ÉSZ alapján), hogy Tiadlan egy multietnikumú társadalom. Ervek, narák és uluk egy országban, kis mértékü keveredés van köztük, de a lakosság nagy része a saját csoportján belül házasodik. A harcmüvészetet a narák hozták magukkal Niaréból, de mára a tiadlani ervek átvették, a maguk képére formálták bizonyos szinten. Az ÉSZ leírása szerint a tiadlani kardmüvészet valójában a kardjuktól és vértezetüktöl megszabadulni nem óhajtó tiadlani erv nemességre szabott harcmüvész stílus. Tehát számomra egyáltalán nem világidegen a nem-nara (azaz nem-vágottszemü), erv (fehér) kardmüvész. Söt mivel a tiadlani parasztnép nagy része is erv etnikumú, ezért a harcmüvészek között is sok erv kell hogy legyen, hiszen a harcmüvésziskolák jó része tárt karokkal várja a tehetséges, tanulni akaró nincsteleneket is, származástól függetlenül.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Cundior, nagyon szép lelet ez, mert pont írni akartam, hogy ez a nara-ulu dolog csak később rakódott a MAGUS-ba - persze logikusan, semmi bajom vele - de az 1TK-ban még "csak " tiadlaniak voltak, aki bár ervül beszéltek (?) és néhány niarei átszivárgott oda, hozva a harcművészeteket - azért sokkal homogénebbnek tűnt az egész. És a fenti idézet is jó példa rá, hogy azért a sorok között ott bújkált már ez a sokszínűség, és a Szürkecsuklyások nagyon is jó nyomon jártak, amikor tovább részletezték, konkretizálták ezt. 

A lakosság összetétele és keveredése jó kérdés. Van arra nézve kijelentés a forrásokban, hogy a három népcsoport tagjai "főleg egymás között" házasodnak? Én mindig is nagyjából homogénnek képzeltem el Tiadlan népességét OLYAN ÉRTELEMBEN, hogy nem áll három jól elkülöníthető egymás mellett élő népből, hanem összekeveredett egy, tiadlanivá, és a közös vonásokból lett "A" keleties tiadlani típus. pl. a PPL (vagy a rúna kultúrkörök cikkében mert kicsit más a kettő) úgy emlékszem, külön jellemzik a tiadlani embereket, amolyan keleties vonásúakként - bár most már meg kéne nézni pontosan. Szóval én mindig úgy tekintettem, hogy vallási, de főleg egyéb kulturális sokszínűség van, de az ulu és a nara és az erv vonások teljesen elkeveredtek, és lett a tiadlani. Ezért furcsállnám a fekete bőrű ulukat, mert akkor nyilván sötétté kellene színezniük a kevert tiadlani típust, és az viszont nagyon nem vágna egybe semelyik forrással. 

Egyébként még mindig ezen rágódva, szeritnem Ynevi viszonyok között olyan ritka a néger, vagy néger-szerű embertípus, hogy ha ilyet találtak volna ki, hát ezt a jellemzőjüket biztosan beleírják. Persze, jgy utólag az is elképzelhetőnek tartom, hogy érezték, hogy ez érzékeny és meredek terület, ezért kürölírták - mint ahogy Quintus be is idézte - de a lényeget, a bőrszínt nem "merték" meglpéni, és így megmaradt sejthető, esetleges dolognak, de nincs tényként kijelentve, így senki nem "hibáztatható" érte.

 

Link a hozzászóláshoz
Egy órával ezelőtt-kor MagyarGergely írta:

A lakosság összetétele és keveredése jó kérdés. Van arra nézve kijelentés a forrásokban, hogy a három népcsoport tagjai "főleg egymás között" házasodnak?

Itt van pár érdekes utalás arra vonatkozóan, hogy Tiadlan nem homogén állam - szerintem pont ez teszi nagyon érdekessé.

Északi Szövetség, 200. oldal:

image.png.58fdde3cb3527e5c96d368d516ddef15.png

199. oldal:

image.png.4c6e4e3eee0a656cab66c795c4b35c55.png

image.png.40b9e7cf0d863a7ce75aa8769b759254.png

201. oldal:

image.png.1454565aec86397f2ebccec275bd6db1.png

188. oldal:

image.png.d6f1b651b2a488e981b7ed2cbf70a474.png

 

Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...