Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban


Recommended Posts

Úgy értem, hogy a kaland során bármikor megváltoztathatom a bot formáját.

"A bot ellenáll minden fizikai jellegű, mágikus vagy termésezteti hatásnak; a varázsló Személyes Aurájának elválaszthatatlan részét képezni"

Nem lehet megváltoztatni az alakját. Eleve mért is akarná megváltoztatni? "A bot a varázsló jelképe, beavatottságának bizonyítéka és szimbóluma." Olyan mintha egy pap a szent szimbólumát akarná átalakítani, vagy a kardművész a kardját. :)

Ezek a tárgyak szent dolgok és szorosan kapcsolódnak a karakter lelkéhez és identitásához, ha úgy tetszik: egyek vele. Mindénél jobban tisztelik és óvják. Ezek nem tárgyak az ő szemükben. Nem egy bot, amit farigcsálgat, alakítgat, módosítgat. Ilyen egy varászlónak eszébe sem jut! Szentségtörés lenne maga a gondolat is. :)

Link a hozzászóláshoz

Ha átalakítható botot akar maganak akkor vesz egy normal botot és azt változtatgatja hatalma szerint a természetes anyagok mágiájával. Ha a varázsló varazsló mivoltát el akarja leplezni, okos kalandozóként megoldja.

Bárdnak van ilyen varázslata.

Varazsló is tud varázslóbotot elleplezpô varázslatot összehozni mozaikokból.

Link a hozzászóláshoz
Úgy értem, hogy a kaland során bármikor megváltoztathatom a bot formáját.

Mint már írták feljebb a bot a személye aurájának a része és a rúna szerint asszem a lelkének is. Tudtommal igen is lehet rá mágiával hatni elég ciki lenne ha teleportálás után a botját elhagyná :). Így akár a formáját is befolyásolhatja TAM- al, de a miértje más dolog...

Link a hozzászóláshoz
Tudtommal igen is lehet rá mágiával hatni elég ciki lenne ha teleportálás után a botját elhagyná

Ez már mágiaelméleti kérdés (nem is ebbe a fórumba tartozna), de teleport varázslat célja nem a bot, hanem a tér szerkezete. Ugyanis térmágiáról van szó. Teleport esetén a mágia magára térre hat, nem pedig a botra.

De hogy a TAM nem hat a botra az 1000% (jól is néznénk ki! dezintegrációval meg lehetne simán semmisíteni... hát persze! :D ) ... meg már csak azért sem, mert a bot a varázsló Személyes Aurájának védelme alatt áll. Meg azért is, mert egyértelműen leírja az ETK, hogy a mágikus tárgyakra nem lehet TAM-ot alkalmazni.

Ha a varázsló leplezni akarja kilétét, akkor Mentál mágiát fog használni. Pl illúzió mozaikkal azt hitet el magáról, amit csak akar. Persze ez csak egy személyre fog működni. De pl. ha készít egy illúzió köpenyt (mentál szimbólumot tesz egy egyszerű köpenyre), akkor mindenki, aki ránéz, mást fog hinni róla... nagy vonalakban.

Elnézést a témától eltérő hozzászólásért. Ha lenne még kérdés erre, vagy reag, akkor folytassuk az erre kijelölt topikban. Köszi!;)

Szerkesztve ekkor: , Daru által
Link a hozzászóláshoz

hoi,

csak a partvonalról: ha mágikus tárgyakra nem lehet TAM-ot használni, mivel magyarázod a Láthatatlanság Gyűrűjét/Köpenyét, ahol "a használó láthatatlanná változik minden felszerelésével együtt", vagy a Légiesség Gyűrűjét, ahol a gyűrű is légies lesz?

vagy az olyan apróságokat, mint a Fegyver bot, ahol a tárgy maga mágikus lesz, hiszen rúnákkal van rajta a varázslat, mégis képes alakot váltani két forma között?

nade mind1 is, nem én leszek varázslóval :)

üdv,

Dae

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Felhívnám a majdan varázslóval nem lévők figyelmét is, hogy sem a láthatatlanság köpenye, sem a légiesség gyűrűje NEM írja, hogy a hordozó mágikus tárgyaira is hat. Talán ezért nem kell mágikus cuccokkal indokolatlanul megrakva mászkálni... A fenti varázstárgyak általában hatnak, nyilvánvalóan nem sorolják fel mellettük az összes fő szabályt még egyszer. (kiváló eszköz az önnön táposságuktól extázisba esett varázslók megrendszabályozására.) Holott egyébként a varázstárgyaknál is akad kivétel, ahogy egyes varázslatoknál is, pl. a személyes aura védelme ellen működő, "senki nem érti, hogyan" varázslatok. Bár én a magam részéről irtom az ilyen kivételeket, és hogy nem a játékos fogja a számukat növelni, az biztos.

A varázsló botja mágikus, és elpusztíthatatlan. CSAKHOGY MAGA A VARÁZSLÓ bármikor hathat rá akár TAM-mal is, ez a sajátossága. De ez nem azt jelenti, hogy ingyen, azaz mágikus erőt - mana pontot - kell felhasználnia rá. Szerintem ebből adódott a fenti félreértés. Nem mindegy, ki hat rá, és az sem, hogy ingyen, vagy Mp-ért.

Valamint a térmágia (DARU!!) bizony a tárgyra, vagy a személyre hat... ez alapján számolod a Mp-t is. Ám az élőlényt akkor lehet teleportálni, ha beleegyezik - személyes aura - ez nyilvánvalóan a beletartozó tárgyakra is igaz, a bot pedig vastagon a varázsló személyes aurájának része, még akkor is, ha nem fogja éppen.

Szerkesztve ekkor: , MagyarGergely által
Link a hozzászóláshoz

Az Excel karakterlap nem makrókkal működik, hanem képletekkel. És azért nem elérhető sima xls verzióban, mert olyan képleteket is használtam, amik már csak az új verzióban kerültek bele az Excel-be (a régi verziók képleteivel nem, vagy csak nagyon körülményesen lett volna megvalósítható).

Tehát sajnos marad az Excel 2010 -es verziója (én még 2007-essel sem teszteltem, lehet hogy azzal sem működik).

Üdv, Silver

Link a hozzászóláshoz

Szerintem kevesebb fejtörést okoz manuálisan kiszámolni a karakter értékeit (igény szerint egy számológéppel), mint kompatibilitási kérdésekkel foglalkozni.

Bocsi, csak elébe akartam menni, hogy Excell topikká váljon a karakteralkotási kérdéskör. Remélem, hogy a karakterek jellemének, küllemének ynev hű megformálására (egy szóval játszhatóságára) ugyan ilyen gondot fordítanak a játékosok. ;)

Link a hozzászóláshoz

Tudod Daru ez a táblázat abban is segít, hogy a számológép használatával töltött időt - amíg különféle karaktereket számolgatsz -, inkább a karakter szerepjátékbeli megformálásával tölthesd ;)

Egyébként biztosíthatok mindenkit, hogy nem lesz semmilyen kompatibilitás megoldva - legalábbis részemről. Az egész sokkal bonyolultabb annál, hogy neki álljak ezen gondolkodni. A 2010-es Excel már azért nem olyan nagy újdonság :) . Utólag is elnézést kérek az igények ez irányú elutasításáért.

Link a hozzászóláshoz

Az ilyen dolgok mint amiket fentebb irtatok, az excelre, egésszen a 2007-s exceltől kezdve müködnek, mivel ott jelentek meg először olyan fv-k amik nem voltak benne a 2003-ban, és az egy cellába jutó képletek hossza duplájára nőtt. Ami megy 2010-2013 alatt, az majdnem biztos , hogy megy 2007 alatt is mivel az xlsx szabványt használja. A karakterlap amúgy jó dolog, nekem is kész van egy teljes karigenerátor, de minimum 2007-s office kell hozzá a fv-k miatt. (Kompatibilitás megoldása meg kicsit macerás, szóval XD én megértem, hogy senki nem akar foglalkozni vele.)

Link a hozzászóláshoz

A kiírás szerint a harcosok az iskolájuknak megfelelő fegyverzettel indulnak, ami acél. Az aszisz falanxharcos a HGB szerint defaultból abbit rövidkarddal lép ki a seregből. Akkor a modulkiírás szerint őt helyből kirabolták vagy elitta a szimbólumszerű, megbecsült fegyverét, amiért 10 évvel idősebben indul, mint mások (min.30 éves)?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A karakteralkotás nem írja, hogy acélból kellene lenni a fegyvernek.

Az van benne, hogy közönséges anyagból. (jó, az acél a legjellemzőbb...)

Abasziszban az abbit közönséges :D

De most komolyan. Ha a HGB abbitacélt ír, márpedig így van, akkor az az. A megkötés a karakteralkotásban arra vonatkozik, hogy hol egy kard, egy vért van, ott nem lehet ezen a címen kiválasztani, hogy legyen pl. feketelunírból.

Szóval jöjjön csak abbitacél karddal.

És ha valaki esetleg azon gondolkozna, hogy úgysincsen játéktechnikai előnye, hát de. Pl. elementálok ellen nem mindegy...

Link a hozzászóláshoz

Biztonytalan vagyok, hogy hová való a kérdés. (De a tegnapi 4 órás totális kudarcba fulladt, csapatalkotási kísérlettől kissé frusztráltan...)*

Az első kérdés a könnyebb:

Mióta követjük a hőst? (tudom Xyz Zászlóháború óta)

Második egy fokkal komplexebb, és igazából az erősen relatív hűség fogalmát valaki pontosítaná. Azaz, hány almáért hagyhatom faképnél, vagy mi az a tett, ami jellemileg már nem fér bele a hős követésébe. Pl. gorviki Káosz Halál karakter esetén, a hős a 20. domvikita gyermekotthon felépítésébe fog bele.

Harmadik, hogy legyek valakihez hű, akinek nem nyúlhatok szabadon az előtörijébe, ugyanakkor kb. annyit tudok róla, hogy toroniakat öl, hobbija a bungee jumping, festi a haját és kurvázik. (Mondjuk ezen utolsó legalább szimpatikussá teszi).

De az első kérdés tükrében a katakterek ettől csak többet tudhatnak róla. (Legalább annyit, hogy szereti a borsostokányt, vagy épp részegen mindig elmeséli, hogy a dzsad fiúgyerekekhez vonzódik, vagy hirhedten kegyetlen a foglyokkal, netán előszeretettel küldi a karaktereket feleslegesen ostoba öngyilkos küldetésekre stb.)

+1: hogy ne lógjak ki nagyon a kérdések sorából. Jöhetek sirenari erdőjáróval, aki törpe, de slan pszit használ és sosem alszik?

*: Hulla, pedig az alidari ötlet király volt.

Üdv,

Kapi a frusztrált

Link a hozzászóláshoz

A hőst én minimum 3 éve követném hogy tudjak vele pszivel beszélni vele akkor is ha nem látom.

A tudás almáért faképnél hagyhatod ha a kígyó adja és nő a karaktered.

Amikor a hős árt nektek, akkor gondolom már nem követed.Pont mivel példakép ,bajtárs, volt parancsnok, névrokon ,első szerelem,a lényeg valamilyen általatok fontos oknál fogva követitek,mert jössz neki sokkal vagy csak híresek akartok lenni általa, (ez az amit ki szabad találnotok).

Ha beléd lő és nem egy aquir bábmester áll mögötte akkor egyértelmű hogy elhagyható. Ha csak felül a lovadra kérdés nélkül és elvágtat majd visszajön, akkor megkérdezheted miért tette avagy ő maga mondja el.

A példádban a hős ha ilyet tenne akkor azért követed,mert a 20. szektádat alapítod a gyerekotthon pincéjében.No persze erről a Hős mit sem tud vagy csak nem érdekli.

A csapatalkotáskor irjatok le ti hogyan látjátok a Hőst és kapcsolatotokat, fordítsátok a fehér foltokat a javatokra.A KM-tek vagy Hulla úgy is szól, ha valamelyik koncepcióval probléma adódik.Kérdezzetek ha elakadtatok akár konkrétumokat is itt vagy privátban Hullától.

A hős szereti a borsos tokányt, részegen nem meséli el mivel nem is vonzódik a dzsad kisfiúkhoz.Nem hírhedten kegyetlen a foglyokkal és nem küldi előszeretettel a követőit ostoba öngyilkos feladatokba.Szélsőséges esetben úgy viselkedik ahogy egy magas szintű JK viselkedik egy kis szintű NJK-val. Általában azért jóval finomabb, de kilehet hozni belőle az állatot.

+1 :)

Szerkesztve ekkor: , Sneer által
Link a hozzászóláshoz
A hőst én minimum 3 éve követném hogy tudjak vele pszivel beszélni vele akkor is ha nem látom.

Épp nincs nálam szabálykönyv, de ahhoz jól és nem régóta kell ismerni az alanyt, nem:?:

A példádban a hős ha ilyet tenne akkor azért követed,mert a 20. szektádat alapítod a gyerekotthon pincéjében.No persze erről a Hős mit sem tud vagy csak nem érdekli.

Ebben az esetben viszont én vitatnám a hűséget, hiszen úgymond ellene áskálódsz, vagy legalábbis tudatosan teszel a feltételezett céljai ellen. Azaz, ha ilyet lehet, akkor gyakorlatilag bármit?

Hulla úgy is szól, ha valamelyik koncepcióval probléma adódik.

Már megtette ezért nincs koncepciónk. :siros:

részegen nem meséli el mivel nem is vonzódik a dzsad kisfiúkhoz.

Akkor mégse jövök dzsad kisfiúval. :(

Szélsőséges esetben úgy viselkedik ahogy egy magas szintű JK viselkedik egy kis szintű NJK-val.

Úristen... felrobbantja??? megeszi a szívét? Ellopja a kincseit? Iszonyat idegesítő mód hülyeségeket kérdez tőle hajnal 2 órakor? Szétveri a kocsmáját? <strike>Megdug </strike>Elcsábítja a szerelmét? FÉLEK! :roka:

Azért jobban örültem volna, ha valahol szerepel a jóindulatú kitétel...

+1 :)

Akkor ez IGEN??????????? Mert akkor ha jöhetek vele, akkor nem érdekel semmi más, ígérem nem akadékoskodom tovább. És megmagyarázom az előtöriből, hogy lettem törpe létemre erdőjáró. (becsszó) :D

Link a hozzászóláshoz

Mióta követjük a hőst? (tudom Xyz Zászlóháború óta)

Akár évek óta is, de ez kb a minimum!

Második egy fokkal komplexebb, és igazából az erősen relatív hűség fogalmát valaki pontosítaná. Azaz, hány almáért hagyhatom faképnél, vagy mi az a tett, ami jellemileg már nem fér bele a hős követésébe. Pl. gorviki Káosz Halál karakter esetén, a hős a 20. domvikita gyermekotthon felépítésébe fog bele.

Te, mint karakter, Hű követője vagy a Tenkes kapitányának. Így gondolsz magadra. Hogy ebbe mi fér bele vagy mi nem, az már személyiségeden múlik. Más fér bele egy nemes lelkű lovagnak, és megint más egy szélhámos bárdnak. A lényeg, hogy minden (N)JK a maga módján hű legyen, szóval a tőle telhető max.

Harmadik, hogy legyek valakihez hű, akinek nem nyúlhatok szabadon az előtörijébe, ugyanakkor kb. annyit tudok róla, hogy toroniakat öl, hobbija a bungee jumping, festi a haját és kurvázik. (Mondjuk ezen utolsó legalább szimpatikussá teszi).

De az első kérdés tükrében a katakterek ettől csak többet tudhatnak róla. (Legalább annyit, hogy szereti a borsostokányt, vagy épp részegen mindig elmeséli, hogy a dzsad fiúgyerekekhez vonzódik, vagy hirhedten kegyetlen a foglyokkal, netán előszeretettel küldi a karaktereket feleslegesen ostoba öngyilkos küldetésekre stb.)

Az apró kapaszkodókat ti is beleszőhetitek az adott NJK-ba. Esetetekben az volt a probléma, hogy az NJK egészét vettétek "irányításotok" alá. Ráadásul sokkalta nagyobb volt a hűségetek Alidarhoz, mint a Hőshöz!

Az alap problem, hogy ti nem karakterenként akartok a Hőshöz csapódni (más-más indokkal), hanem azt a 10 karit akarjátok egységben kezelni és a Hőshöz hűségesíteni. Ez viszont sokkalta problémásabb és nehezebb feladat!

Írtam privátban is, hátha ...

Link a hozzászóláshoz
×
×
  • Új...