Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Antail

Kérdések a karakteralkotással kapcsolatban

Recommended Posts

Nekem olyan kérdésem lenne , hogy ez elírás , vagy választható a kaszt ? :D Toma-pap /szentszimbólum/ fegyvere (50a+fegyver) a tárgylista alapján :D , mert ha nem tévedek Tooma-pap summárium bugyraiban jelent meg :].

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Nekem olyan kérdésem lenne , hogy ez elírás , vagy választható a kaszt ? :D Toma-pap /szentszimbólum/ fegyvere (50a+fegyver) a tárgylista alapján :D , mert ha nem tévedek Tooma-pap summárium bugyraiban jelent meg :].

A Toma-pap nem szerepel a KESZK-ben, tehát nem játszható.

Az ETK-s verziója az egyik RÚNA magazinban jelent meg.

A tárgylista csak informatív szeretne lenni. ;)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Vértes gyalogos kap vértet?

Első lépésben felütjük a karakteralkotást, ahol látható, hogy minden harcos esetében olyan vért játHAT, amely "maximum 80 arany érékű, anyaga közönséges fém".

Aztán megnézzük a Dwoon vértes-gyalogos leírását. (HGB 31. oldal) Itt konkrét vértet nem említenek, de az mindenképpen igazolható, hogy az iskola tagjai jellemzően vértet használnak. Tehát 80 arany értékben jár neki vért. Ha ennél komolyabb (pl. félvértet szeretnél), akkor a különbözetet (120-80=40arany) ki kell gazdálkodnod Tp-ből. (40 arany = 400 Tp)

FONTOS! Ha valaki a 80 aranyál olcsóbb vértet kap, az attól még nem kapja meg a 80 aranyból felmaradó összeget!!!

Hulla

Szerkesztve ekkor: , Hulla által

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

"Amit a karakter alapból (Kp költése nélkül) megkap: az egy Nyelvismeret (anyanyelv) Af(5), továbbá a Kultúra (saját kultúrkör) Af, illetve Helyismeret (saját lakhely) 60% képzettségeket."

Ez ténylegesen azt jelenti, hogy a kaszttal járó képzettségeket nem?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
"Amit a karakter alapból (Kp költése nélkül) megkap: az egy Nyelvismeret (anyanyelv) Af(5), továbbá a Kultúra (saját kultúrkör) Af, illetve Helyismeret (saját lakhely) 60% képzettségeket."

Ez ténylegesen azt jelenti, hogy a kaszttal járó képzettségeket nem?

Nem, nem azt jelenti. Ez azt jelenti, hogyha még kasztod sincs, ezeket akkor is megkapod! :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Hát azt nem mondanám, hogy nem említ vértet: "nem ritka a tetőtől-talpig páncélba öltöztetett gyalogos...".

Ha valaki jön JK lovaggal azzal elcserélhetem a gyalogosom félvértjét az ő teljesére XD ?

Lehet a félvértem bronzból?

Szerkesztve ekkor: , nekdolan által

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Nem tudom, ez tényleg kérdés akart e lenni? De ha az is, biztos nem karakteralkotási XD!

Szóval, majd a játék során kiderül, lehet-e ... ;)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

nekdolan.

Tudod mekkora egy alabárd (minimum 2 méter) és milyen magas egy törpe (130 cm).

Az alabárdosok a seregekben a legmagasabb és legerősebb testalkatú harcosok voltak.

Ebből következik, hogy egy törpe aligha lehet alabárdos, fizikai tulajdonsága (magassága) miatt képtelen lenne hatékonyan forgatni ezt a fegyvert.

Izé, bocs nem akartam a Tábor szervezői nevében nyilatkozni (mivel én ugye nem vagyok az)...ez csak egy vélemény volt.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

@nekdolan: Amíg nem jön a hivatalos válasz, javaslom neked, hogy a HBG törpékről szóló részeit olvasd át, mert átfogóbb képet fogsz kapni a törpék harci szokásairól, modoráról. Szerintem aszerint próbáld a karakterkoncepciódat összeállítani.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Hát, ha egy 2 méteres ember tud használni egy 4 méteres alabárdot egy 130 centis törp is talán képes egy 2 méteres bárdot elcipelni, de jah kétséges, hogy egy tarini törpe arra tévedne...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Hivatalosan semmi nem tiltja, hogy egy törpe gianagi alabárdosnak tanuljon. Ráadásul híresen jó a kapcsolatuk, tehát nekik még többet megengedhetnek, mint másnak. Ugyanakkor az alabárd egyáltalán nem törpe fegyver, tehát a karaktert ennek megfelelően hitelesen kell felépíteni.

Tarin közel van, és a gianagi törpék sem olyan "kiszakadottak" (sőt, haza is térnek majd...) szóval érdekes magyarázatot igényel, hogy miért nem a népe rendes fegyvereit használja a törpe. Miért akar egy ember egységhez - bármilyen megbecsült is - tartozni. Nyilván amolyan kiközösített törpe lehet...

Emellett az alabárd nem neki való. Sok fegyver van, amiből többet hozhatna ki. Ereje van, hogy a hosszú, nem neki tervezett fegyvert is forgathassa, a technikákat meg megtanulja a maga méretéhez igazítva. Ugyanakkor nyilvánvalóan sok ellenzője lesz, állandóan bizonyítania kell, és eleve "hátrányból" indul a többi alabárdoshoz képest. Amolyan mindenki kedvence, az alabárdos alegység kabalájaként tudom elképzelni, aki azért bizonyíthat is, természetesen, hiszen a magasságán kívül minden megvan benne, ami egy alabárdosban. Bár, lehet, a dísszemléken is mellőzött helyet kap majd... ugyanakkor ez magyarázat lehet a majdani kalandozóvá válásra.

Egy ilyen törpe nem is igazán törpe - tehát amikor majd a törpék faji sajátosságait, előnyeit kell elemezni, használni, akkor is ennek megfelelő gondolkodást kérek tanúsítani...

Ugyanakkor nem értem az okot. Az alabárd csak az UTK-ban táp fegyver, itt nem, sőt, a mérete miatt a szálfegyvereket nem is igazán kedvelik a kalandozók - tekintve, alakzatharcban van igazi előnye, magányosan nem, és nehéz mindig cipelni, forgolódni vele. Nem az UTK-s beidegződés az oka az alabárdhoz való ragaszkodásnak?

Szóval: játéktechnikailag szerintem semmi nem tiltja a törpének az alabárdhasználatot. A világot ismerve, a gianagiak jó kapcsolatát figyelembe véve szerintem simán lehet egy törpéből alabárdos.

Ami hátrányt kell, azt a törpe erőből, makacsságból és kitartásból ledolgozza.

Ugyanakkor mind karakterbeli, mind játékbeli, ebből eredő megkötéseket is tessék logikusan és következetesen alkalmazni!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Helló

Elkészítettem a talán már szokásosnak nevezhető számolós karakterlapot. A váltott kaszthoz tartozó néhány mezőt beszürkítettem, mivel nem használhatók a váltott kasztok. Viszont létrehoztam a Tp felhasználás összegzésénél két új mezőt melyek kitöltésre várnak. Az elsőbe a másik karakterre fordított teljes Tp-t kell beírni (tehát a JK karakternél a hozzá tartozó NJK karakter teljes Tp költségét, és fordítva). A másodikba, pedig a Hayyro vagyonából az adott karakter által felhasznált összeget ezüstbe átváltva.

Mivel idén gyakorlatilag fix képességértékek vannak, ezért a kaszt kiválasztásával a táblázat automatikusan kitölti a kaszthoz tartozó tulajdonság értékeket is. Továbbá a faj kiválasztásával az esetleges faji módosítók szerint változtatja a táblázat a tulajdonság értékeket.

Mindemellett lehetőség van a tulajdonságok kézi megadására is. Ilyenkor csak simán be kell írni a kívánt értéket a halvány zöld mezőkbe, és a táblázat feltünteti a többlet Tp ráfordítást a plusz tulajdonság pontokért.

Bármi kérdés, észrevétel van, jelezzétek bátran.

Üdv, Silver

Karakterlap-NYT2013.zip

Szerkesztve ekkor: , Silver által
#1: elgépelés javítása; #2 Khál hiba miatti javítás

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Silver: a KM csapat és minden játékos nevében nagyon köszönjük a munkádat! ;)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Szívesen bíbelődöm vele, és talán néhány embernek hasznára válik. :)

Egyébként egy kis érdekesség a tulajdonság pontokat illetően.

A legkevesebb tulajdonság pontot a következő kasztok kapják alapból:

Tűzvarázsló átlag 12,3

Varázsló átlag 12,4

Bajvívó átlag 12,4

Nomád Sámán átlag 12,5

Tolvaj átlag 12,6

Míg a legjobb átlaggal az alábbiak rendelkeznek:

Harcművész átlag 14,8

Kardművész átlag 14,6

Fejvadász átlag 13,9

Bárd átlag 13,9

Jó számolgatást :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Silver, azt vettem észre, hogy ha a faj módosítja a főértéket, és utána írod azt át, a faji módosítót nem számolja bele. A képletben sem igazán látom ezt.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Helló

Ha jól értem arról az esetről beszélsz, amikor úgy döntesz, hogy kézzel adsz meg egy tulajdonság értéket. Amennyiben így teszel, már semmit nem fog számolni a képlet. Ugyan is azzal a mozdulattal, hogy beírsz valamit mondjuk az erő mellett lévő mezőbe, törlöd a benne lévő képletet. Ugye ugyan azt a cellát használod te is az érték kézi megadására, amiben a képlet is szerepel. Amikor úgy döntesz neked egy saját tulajdonság kell, akkor azt mondod, hogy neked ne számoljon a táblázat.

És ezen a ponton lép be az az összehasonlítás, hogy te kézileg több tulajdonság pontot osztasz-e szét, mint amennyit a karaktered kapna a kasztból és fajból adódóan.

Üdv

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Igen, amikor a faj és kaszt kiadja az alapértékeket, és a zöld cellát módosítom, nem jól számolja ki a főérték tp-értékét. Annak a képletnek számolnia kéne még ettől. Tehát ez az összehasonlítás, és a főérték tp-költség nem számol megfelelően.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Helló

Most kipróbáltam ezt az esetet. Beállítottam harcost, és félelfet (eddig jó). Utána átírtam a kasztból és faji levonással meglévő 15-ös erőt 16-ra, és meg is jelent jobb fent a Tulajdonság költségénél a 20 Tp. A többi tulajdonság növelésekor is kapni a 20 tp-ket szépen.

Akkor nem történik változás, ha összességében kevesebb tulajdonság pontot osztasz szét, mert azért nem jár többlet Tp sem. Ha még mindig fennáll nálad a hiba, akkor kérlek írd meg, hogy pontosan melyik mezőbe mit írsz, és mi a hiba.

Köszi

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Hali! Khál lovaggal próbálkoztam, az asztrálja lemegy 6-osra (-5 módosító), az asztrált átírtam 10-re, és 0 tp-t ír. Sőt, ha ezután átírom az egészséget 20-ra (19-ről), akkor is 0 tp marad még.

Ha viszont még az állóképességet átírom 16-ról 20-ra, akkor már írja a 80-at. (a +4-es módosításért)...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Helló

Így már én is látom a hibát. A Khálnál sajnos még egy korábbi képlet tesztelése miatt maradt benne ez a hiba. Ha nem a sima harcost választja valaki, akkor a Khálnál rosszul végzi a képlet plusz Tp kiszámítását.

Javítottam a hibát, cseréltem a fájlt a korábbi hozzászólásban is, és ide is mellékelem.

Köszönöm az észrevételt és a gyors jelzést :).

Karakterlap-NYT2013.zip

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Kínokozás képzettség használatával okozott sebzés okozhat kötelező ép vesztést?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

×
×
  • Új...