Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Ismét egy új magus-rendszer


Recommended Posts

Közzétéve:
Hűha, a MESTEREN keresztül lehet csak jelentkezni?

Halkan jegyzem meg, hogy ez még nem hivatalos közlés, tehát nem is kell így tekinteni rá. Ahogy hírét hallottam, már nem kell sokat aludni ahhoz, hogy a felhívás hivatalos keretek között is megjelenjen. ;)

Közzétéve:

Engem is érdekelne a tesztelés, de mivel szét vagyunk szórva alaposan csak Skype alapú csapatmunkába tudok gondolkozni. Mivel kötetlen a munkaidőm, így tudom garantálni, hogy hét közben 18 óra után, illetve hétvégén valamelyik nap tudok(tudunk) játszani.

Szerintem jó lenne legalább egy Kalandozok.hu-s tesztcsapatot összerántani. Már csak a kíváncsiság és az érdekesség miatt. :)

Közzétéve:

Felhívás

M.A.G.U.S. szerepjáték szabályrendszerének tesztelésére keresünk konstruktív szerepjátékosokból álló csapatokat.

Jelentkezési határidő

2013.09.04

A jelentkezés feltételei

Jelentkezési adatlap kitöltése

Csapat összetételének bemutatása

Fejlesztői, tesztelői, szerepjátékos tapasztalatok bemutatása

Rövid bemutatkozó levél

A csapatok összetétele

Tesztelési csapatvezető, 1 fő + 1 helyettes

Tesztelők, minimum 3 fő

Elvárások

Szerepjátékos elhivatottság

Konstruktívitás, együttműködő készség

Szerepjátékos tapasztalat

M.A.G.U.S. szerepjáték és Ynev magabiztos ismerete

Általános feladatok

Tesztelésre adott anyagok elsajátítása

Rendszeres és intenzív tesztelés

Riportok és összefoglalók rendszeres megírása

Élménybeszámoló megírása

Csapatvezetői feladatok

Folyamatos elérhetőség, kapcsolattartás

Koordinációs feladatok, személyes felelősségvállalás

Tesztelés folyamata

Jelentkezések elbírálása

Kiválasztott csapatvezetőkkel interaktív vagy személyes egyeztetés

Tesztanyagok átadása

Tesztelés, folyamatos kapcsolattartás, riportolás

Élménybeszámolók készítése

A tesztelés nem csak kihívás és szórakozás, hanem kemény munka is.

Az elkészült jelentkezési anyagokat az info@magus.hu email címre kérjük megküldeni.

Jelentkezési adatlapok:

csapatvezető

játékos

Közzétéve:

érdekelne a tesztelés. ha lenne kalandozos tesztcsapat, skype alapu. velem számolhattok!

annyi hogy a csapatvezetést )ennek a feladatait) nem tudom vállalni, mivel egy másik uj scifi-s rendszerben(project D) már ugyanezt csinálom...

Közzétéve:

Üdv!

Oké, biztosan lesz annyi minden egyébként, hogy akár tényleg több csapat, vagy csak pl. párosok is tudnak tesztelni... (Harcrendszert, plusz sok végigolvasás, stb...), szerintem írok is nekik holnap, hogy lesz egy kalandozós csapat, majd leszek én a kontakt, aztán ha tízen leszünk, akkor annyian. :)

De még kéne valaki, aki vállalja a helyettességet, és akkor ő lenne egyben az 5. ember is (1vezető,1helyettes,min3tesztelő)

CS

Közzétéve:

hát ez nagy király! ezt hogy hoztad össze? ez olyan: exlusive interview, just now, just here, just for U!

azért az érdekel, ki az a +1 innen?:

- Kik tesztelik most a játékot? Milyen az ő munkájuk? Milyen rendszerességgel vannak tesztjátékok? Milyen hangulatban telnek ezek a játékok?

- Szűk ismeretségi, bizalmi körünk és mi magunk, valamint elemző programok. Hetente, naponta történik, többnyire öregesen, ráérősen, sokszor valódi játék helyett beszélgetésekkel, eszmecserével. +1 fő a kalandozok.hu-ról.

Közzétéve:

Köszi! Úgy voltam vele, hogy ha már annyi kérdés gyűlt itt össze, akkor miért nem sétáljunk el velük az illetékesekhez. Mondják el ők (is) mit gondolnak. Vetődtek fel olyan kérdések, amire szerintem ők tudják legjobban a választ, és ez így korrekt.

ez olyan: exlusive interview, just now, just here, just for U!

Ebben nagy szerepe van a Delta Vision-nek és a Lunirnak, mert örömmel fogatták a megkeresést, és komolyan készültek az itteni "szereplésre". :)

azért az érdekel, ki az a +1 innen?

Ez jó kérdés. :) Magam sem tudom, de fedje fel titkát bátran. :)

Közzétéve: (szerkesztve)

Üdv!

Valószínűleg ma este adom be a jelentkezési lapot a kalandozok.hu tesztcsapata nevében, aki akar még jelentkezni a csapatba, nálam tegye meg (elintézzük szerintem utólagosan is, azaz nem kell ma estig jelentkeznetek).

A jelentkezési lapok is jöjjenek akkor hozzám, plusz néhány kiegészítő információ, amire kíváncsiak lehetnek (Szerepjátékos tapasztalat - milyen szerepjátékok, mennyi ideje, milyen rendszeresen, stb..., MAGUS-tapasztalat és ismeret pár szóban, rövid bemutatkozás pár mondatban, esetleges tesztelési tapasztalatok).

Játékos: http://magus.hu/Content/Uploads/Doc/jelentkezesi-adatlap-teszteles-jatekos.pdf

CS

Szerkesztve ekkor: , Con Salamander által
Közzétéve:

Szyasztok!

Gondoltam írok én is a témában.

Volt fentebb egy igen jó kérdés, erre keresem a választ...

Fel kell tennem a kérdést: mitől MAGUS a MAGUS? A világtól? A rendszertől? A pentagrammától?

Ha jól tudom MAGUS szabályrendszerének a lelkét Nyulászi Zsolt találta fel. A régi zöld (ET) könyvben ez a vonalvezetés érezhető mindvégig. Természetesen külön kell választani a világot és a játék szabályrendszerét a kérdés megválaszolásához. Most maradjunk csak a szabályrendszernél.

A k100 dobásos rendszer és az Fp/Ép rendszer mindenképpen MAGUS-os szerintem. Ha ettől bármerre eltérünk, akkor arra már csak erővel lehet ráhúzni a MAGUS szabályrendszer elnevezést...

Ezért nem fogadtuk el a D20 (AK) újítást annyira, annak idején. Pedig milyen remek elme, rendezte használható rendszerbe és kovácsolt belőle egy teljes egészet! ;)

Ahhoz, hogy jó rendszer szülessen, sok öreg játékost meg kellett volna hívni mielőtt elkezdődött a munka és megkérdezni a véleményüket. Lehet tévedek, de én csak 1 hete hallottam a fejlesztésekről. Persze én egy inaktív internetező vagyok. :-D

Ha a pénzről szól, akkor teljesen mindegy milyen lesz, csak szép képek legyenek benne! (egy barátomat idéztem)

Üdv

Mazsinó

Közzétéve:
Szyasztok!

Urgblurg. Ghraghrh. Na, fájt.

Volt fentebb egy igen jó kérdés, erre keresem a választ...

Fel kell tennem a kérdést: mitől MAGUS a MAGUS? A világtól? A rendszertől? A pentagrammától?

Ha jól tudom MAGUS szabályrendszerének a lelkét Nyulászi Zsolt találta fel. A régi zöld (ET) könyvben ez a vonalvezetés érezhető mindvégig. Természetesen külön kell választani a világot és a játék szabályrendszerét a kérdés megválaszolásához. Most maradjunk csak a szabályrendszernél.

A k100 dobásos rendszer és az Fp/Ép rendszer mindenképpen MAGUS-os szerintem. Ha ettől bármerre eltérünk, akkor arra már csak erővel lehet ráhúzni a MAGUS szabályrendszer elnevezést...

Értem én, hogy Nyulászi kreatív ember, de az ETK rendszerén vészesen felfedezhetők a DnD-s nyomok. Próbálj minden dobást k100-ban használt értéket leosztani öttel. Ennyit a k100-ról.

Az Fp Ép meg egy ugyanolyan absztrakció, mint a HP, csak ránézésre életszerűbb (kb úgy, ahogy a CS semennyivel sem élethűbb a Q3-nál, max annak tűnhet a laikusnak).

Ahhoz, hogy jó rendszer szülessen, sok öreg játékost meg kellett volna hívni mielőtt elkezdődött a munka és megkérdezni a véleményüket. Lehet tévedek, de én csak 1 hete hallottam a fejlesztésekről. Persze én egy inaktív internetező vagyok. :-D

Hát. Sok öreg játékosnak inkább nem lennék kíváncsi a véleményére. Ugyanis nem értenek a játéktervezéshez. Vannak ötleteik, elképzeléseik meg véleményük, és nem feltétlenül hasznosak, ellenben összezavarhatják az egyszerű kezdő tervezőt. Inkább egy szűk, bizonyított kört kérdeznék meg ilyesmikről.

Ha a pénzről szól, akkor teljesen mindegy milyen lesz, csak szép képek legyenek benne! (egy barátomat idéztem

Azt remélem, szép képek lesznek benne, az ETK-ban van néhány nagyon csinos grafika, sokat dobnak a hangulaton.

Közzétéve: (szerkesztve)
Értem én, hogy Nyulászi kreatív ember, de az ETK rendszerén vészesen felfedezhetők a DnD-s nyomok.

Annyira, hogy ők ezt soha nem is tagadták. A könyv bevezetője is ezzel végződik: "Az AD&D magyar testvére." - Novák Csanád.

Egy jól működő szerepjáték szabályrendszert összehozni nem kis munka. Nem csodálom, hogy eleve egy sikeres rendszert másoltak. Okos döntés, még ha nem is túl elegáns. :) De a probléma a M.A.GU.S. szabályrendszerével nem itt van. Ott, hogy sok esetben ellentmondásos, vagy egyszerűen nem egyértelmű, vagy használhatatlan bizonyos pontokon.

Egy játékrendszer kényes dolog. Következetesnek, egyértelműnek és könnyen érthetőnek kell lennie. Nem lehet túlszabályozott, nem lehet alul szabályozott. Hogy hol húzódik ez a határ, nagyon nehéz megtalálni, de kapcsolatban van a játék világával. Minél összetettebb, bonyolultabb a világ, annál több szabályra van szükség. Ebből az következik, hogy nem a szabályrendszer határozza meg a világot, hanem fordítva: a világhoz kell igazítani a szabályrendszert. Viszont, ha játékszabályok nem egyértelműek, ellentmondásosak, vagy a világot tekintve hibásak, akkor csorbul a játék élmény, mert a rendszerrel nem lehet maradéktalanul megtapasztalni az adott játék világát.

Jelenleg ez a probléma a MAGUS-sal is. Tehát én azt gondolom, hogy okkal nyúltak hozzá. Az viszont, hogy milyen sikerrel készül el az új rendszer, csak a fejlesztőkön múlik első sorban. Másodsorban meg rajtunk, hogy mennyire vagyunk nyitottak az újdonságra. Ha az új rendszer nem lesz játszhatóbb, mint a mostani, és a tetszése nem ér el egy kritikus tömeget, akkor sajnos feleslegesen dolgoztak.

Bár azt gondolom, hogy most nem így áll a dolog. Az, hogy mindenki véleményét meghallgatják, és kommunikálnak folyamatosan a közönséggel elég biztató. Keresnek olyan megoldásokat, amivel érthetőbbé, és szerethetőbbé próbálják tenni a rendszert. Most pl. kitettek egy infógrafikát a sorspontokról, ami nekem nagyon tetszik. Tök érthető és azonnal átjött a hangulata, ami szerintem közelebb hozta Ynevet számomra.

Szerkesztve ekkor: , Daru által
Közzétéve:
De a probléma a M.A.GU.S. szabályrendszerével nem itt van.

Egy szóval nem állítottam, hogy ez probléma lenne. Csak Mazsi állításainak próbáltam megadni a hátteret, hogy miért is badarság a szabályrendszert összekötni a Mágus fogalmával, amikor az egy (úgy tűnik bevallottan) DnD átemelés. Amivel semmi gond nincs, nem is értem, miért van ez a nagy utálkozás a d20-as rendszerrel szemben (lehet, hogy elcseszték a rendszert, de az tuti, hogy nem ezért utálja a többség, hanem mert úristen DnD, igen, az emberek ostoba ösztönlények csordában).

Szóval igen, indokolt az új rendszer, mert nem működik jól a régi, de egyre kevésbé vagyok bizakodó. Ez a kitett sorspontrendszer, bár sokat nem mond el, nem tetszik.

Közzétéve:

Üdv!

Szerintem igenis összekapcsolódik a szabályrendszer és a világ. (bár úgy tudom, nyugaton vannak direkt világgfüggetlen szabályrendszer-fejlesztések, amit bármilyen világra rá lehet húzni... de ehhez nem értek.)

Az viszont a MAGUS vonatkozásában világosan látszik, hogy eddig egyetlen szabályrendszer fejlesztés sem volt képes/akarta/tudta keresztülvinni a változtatásait anélkül, hogy meg ne taposta volna a világot, tehát kisebb-nagyobb változásokat eszközölt rajta, más világot hozott létre. Az egyéni, hogy kit milyen mértékű átírás zavar, a rendszerre ugyanez igaz, van, akit zavar a képzettségpróba esetlensége, van, akit meg nem érdekel, inkább játszik.

Tehát igenis összekapcsolódik a játék/világ neve és a hozzá alkotott rendszer - hiszen annak, csak annak csinálták.

Utalásokat máris találhatunk rá: a Raon-féle új, csodálatos MAGUS mágiakép, ami a "reklámok" szerint a MAGUS-hoz íródott, annyira "passzol" a rendszerhez, amihez írták, hogy neki kell állni átalakítani a játéktechnikát, hogy hozzá idomuljon.

Közzétéve:

Szyasztok!

Biztosan sokkal többet tudtok a szabályrendszerekről mint én, mert én többnyire csak MAGUS-oztam az elmúlt években és a többi rendszert alig ismerem. Általában igyekszek a nálam sokkal képzettebb játékosok véleményét tolmácsolni a témában és ott igencsak az önálló szabályrendszer hangzik el többször. Illetve, hogy egyszerű legyen, mert akkor már inkább egy társasjátékhoz hasonlít és nem a szerepjáték domborít inkább. A kirakott infó ami a sérüléseket ecseteli, inkább tűnik bonyolultnak, de lehet a végén megkövetem magam. :)

Egyet nagyon jól látok, hogy szeretnek az emberek minél több kockával dobni. Ezért lett jobb szerintem a k100 a d20-nál, illetve ide tartozóan az Fp/Ép a HP-nél. ;)

Az "öreg motorosoknál" pedig arra gondoltam, akik sok szabályrendszert ismernek és játszottak/próbáltak, így nagy a tapasztalatuk a tesztelés terén.

Kívánom a legjobbakat a fejlesztőknek és kíváncsian várom az új kiadást!

Üdv

Mazsinó

U.i.: Gratulálok Darunak a remek riportokhoz és további kitartó munkát hozzá!

Közzétéve:

Üdv néktek!

Valóban sok igazság van abban, hogy a szabályrendszer és a világ összekapcsolódik. Egy jó példa az ÚTK szabadabb karakterfejlesztő rendszere, ami játéktechnikailag sok mindent megengedett (volna), csak éppen semmi nem fért bele a világképbe. Elméletileg bárki bármit (pl. bármilyen mágiahasználatot) megtanulhatott képzettségként, ám a valóságban nagyjából maradtak a hagyományos, bejáratott kasztok. A tűzvarázsló nem állt neki magasmágiát tanulni, vagy fordítva, a varázsló tűzmágiát. Húsz éven keresztül belénk verték, hogy minden kaszt (rend, iskola) ragaszkodik a saját tudományához, kívülállóknak a titkait nem adja ki, és már csak a büszkesége miatt sem fog más utakat, módszereket keresni a problémái megoldásához.

Különösen a varázshasználóknál volt szembetűnő ez a kötöttség. Míg egy harcos bármi lehet azon belül belül, hogy harcos, addig egy varázshasználó kasztja kapásból megköti a jellemét, ne adj isten szülőföldjét, vallását, és az egész személyiségét, amit játszanod kell. Hiába akarnánk teljesen szabad, karakterkasztok nélküli rendszert létrehozni, ha a világkép olyan, hogy pl. a tűzvarázsló mindenképpen Ordanban nevelkedett, Sogront imádja, és ilyen meg amolyan. Esetleg renegát, de akkor kb. öngyilkosjelölt.

Nem csoda, hogy sorra születnek a sablon karakterek, és a játékosok nem mernek/tudnak igazán egyedi, ötletes karaktereket alkotni. A nép meg előbb-utóbb megunja ezeket a sablon kasztokat, és nekiáll saját kasztokat kidolgozni, vagy a netről vadászik le mindenféle kétes minőségű nem hivatalos kiegészítőket. Remélem az új szabálykönyv készítői felismerik ezt a problémát, és nem hatezer kiegészítő kötet eladásával, hanem egy rugalmasabb alaprendszer megalkotásával adnak nagyobb teret a játékosoknak.

Közzétéve:

Üdv!

Teljesen egyetértek azzal, hogy a szabályrendeszer szorosan kapcsolódik a világhoz.

Pl. az ETK és az ÚTK világa határozottan más. Gondoljatok bele, hogy ETK-ban egy 1. TSZ-ű kalandozó már egy komoly csapásmérő erő, nem véletlenül jegyzik a tetteiket a Kalandozók Krónikáiban. Ezzel szemben az UTK-ban mondjuk egy hangsúlyozottan átlagos képességű pásztor, ha unalmában minimális szinten megtanulja a botját forgatni, akkor már alapból kb. 50-es TÉ-ja van, ami bizony nem kevés.

Vagy vehetjük a mágiaellenállást is. ETK-ban egy vasakaratú (AKE:16) embernek 50% esélye van, hogy a létező leggyengébb mentálmágikus hatásnak ellenálljon. (Persze Pszi nélkül, ami azért nem egy mindennapos tudomány.) Ezzel szemben ÚTK-ban a létező leggyengébb mágikus hatásnak legfeljebb a létező leggyengébb elmékre van némi esélye hatni.

Lehetne még sorolni a példákat, amikből jól látszik, hogy akik az adott rendszereket megalkották, eleve rendelkeztek egy vízióval a világról. Az ETK alkotóinak jól látszik az a szándéka, hogy már az 1. TSZ-ű kalandozó is legyen valaki. Ne pofozhassák le minden sarkon. Ez a koncepció legerősebben a varázsló esetében figyelhető meg. Az alkotók nyilván megelégelték azt, hogy a Level 1 AD&D varázsló a max. 2 db magic missile ellővése után leginkább teher a party nyakán. Nosza, alkottak egy olyan varázslót, amit már első szinten rettegni illik. Nem beszélve a magasabb szintekről.

Az ETK és ÚTK példája nagyon jól mutatja, hogy az alkotók világról való víziója nagyon eltérő lehet, ezért

aki új szabályrendszert gyárt, az szükségszerűen új világot is gyárt!

Ezért készüljetek fel rá, hogy az új szabályrendszer szerinti Ynev nem ugyanaz lesz, mint amit eddig megismertünk. Akkor sem, ha ugyanolyan nevű országok lesznek benne!

Nem mondom, hogy jobb lesz, azt sem, hogy rosszabb. Csak más. Mindenki eldönti majd, melyik szimpatikusabb.

Közzétéve:
aki új szabályrendszert gyárt, az szükségszerűen új világot is gyárt

Fontos megjegyezni, hogy az ETK és a regények, de még a szabálykönyv hangulatkeltői által sugallt világkép gyökeresen eltér. Ha ezeket sikerül közelebb hozni, akkor az új rendszer mágusabb lesz a korábbinál.

Közzétéve:
Ha ezeket sikerül közelebb hozni, akkor az új rendszer mágusabb lesz a korábbinál.

Na, az a lényeg! :) A mostani kezdeményezésben ennek a lehetősége van meg.

A világ és a játékos között a szabályrendszer alkotja meg a hidat. Az, hogy milyen a "híd", nagyban befolyásolja a játékélményt. Tehát ebből az szemszögből valóban meghatározza egy játék hangulatát.

Ilyen most pl. a kasztrendszer, mert számomra hangulatos elem. Jól tükrözi a feudális világot. Nyilván van benne mozgástér, de a karakter útja már születéskor ki van jelölve elég határozottan. Nekem mindig az tetszett a MAGUS-ban, hogy adva volt egy jellemrajz a karakterről már rendszer szinten, és ezt kellett eljátszani. Mint amikor a színész megkapja a karaktere jellemrajzát, előéletét, és az alapján formálja meg a karaktert.

Ez az újban nem lesz (legalább is úgy tudni a hírek alapján), és ez engem aggodalommal tölt el, mert változtatni fog a játék hangulatát (azon a hangulaton, ahogy én élem meg), de lehet hogy jó irányba, de az is lehet alapból tönkre teszi az egészet, mert az irodalmi világtól teljesen idegen karakterek születnek majd.

Na de majd kiderül.

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...