Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Ismét egy új magus-rendszer


Recommended Posts

A magam részéről nem tartom akkora tragédiának, ha a szabálykönyv nem teljesen egyezik a regények világával. A magus regények amúgy is felemás benyomásokat keltettek bennem. Tier Nan Gorduin karaktere például kifejezetten bosszantó. Inkább illik egy hollywoodi akciófilmbe, mint egy fantasy regénybe. Egy kiégett és megkeseredett ürge, aki amúgy nagyon táp és csépeli a gonoszt. Ezen kívül semmit nem tudsz meg a hátteréről, motivációiról, nem tudsz vele igazán azonosulni.

Ez még végülis nem lenne baj, mert a könyvek amúgy szépen megismertetik veled Ynev világát, még ha irodalmilag nem is túl színvonalasak. Ám az ET rendszerében nagyon azt éreztem, hogy a bárd/Arel-pap/stb. kasztok azért erősebbek, mert az íróknak azok a kedvenc karaktereik, és pl. Mogorva chei meg Gorduin is Arel-pap, illetve bárd. A szabályrendszer inkább a játékegyensúlyra törekedjen, ne arra, hogy ami a könyvben táposnak van leírva, az itt is az legyen.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Fú, Tetra, akkor szerinted a MAGUS attól MAGUS, vagy attól kellene, hogy MAGUS legyen, hogy a regények/novellák hangulata, az ott olvasottak teljesen megjelennek a játékban is, és viszont? Eszerint, egy teljesen más világ, vagy rendszer, amiben ez stimmel, nálad MAGUS-abb? Ezzel nem tudok azonosulni...

Szerintem amit említesz, nagyon fontos dolog, és egy új, irodalommal is rendelkező szerepjáték megalkotásánál, fejlesztésénél az egyik legfontosabb szempont kell, hogy legyen. A jelenlegi MAGUS-ban is fontosnak tartom, noha nem 100%ban valósul meg, de törekedni kell rá, amennyire csak lehet.

Csakhogy itt már van egy létező játék, egy bevált rendszerrel... ehhez telejesen máshogyan kell, szabad hozzányúlni, mint egy 0-hoz, amit most alkotnak meg... Márpedig az én fő problémám, hogy most pont azt teszik, nyíltan kimondva... csak a nevet "lopják", a többi nem kell.

Link a hozzászóláshoz
Üdv!

Fú, Tetra, akkor szerinted a MAGUS attól MAGUS, vagy attól kellene, hogy MAGUS legyen, hogy a regények/novellák hangulata, az ott olvasottak teljesen megjelennek a játékban is, és viszont? Eszerint, egy teljesen más világ, vagy rendszer, amiben ez stimmel, nálad MAGUS-abb? Ezzel nem tudok azonosulni...

Ezt nem is értem :D

Abból indulok ki, hogy van egy világ, és a rendszernek az a dolga, hogy azt a világot minél elérhetőbbé tegye. Az ETK-val ez nem csúnyán nem sikerült, teljesen más a játék hangulata, mint a világé. Ha az új rendszer ezt orvosolja, akkor mágusabb lesz, ez alatt azt értve, hogy közelebb áll ahhoz a célhoz, amit egy mágus világhoz készült rendszernek el kéne érnie.

Link a hozzászóláshoz
Ezt nem is értem :D

Abból indulok ki, hogy van egy világ, és a rendszernek az a dolga, hogy azt a világot minél elérhetőbbé tegye. Az ETK-val ez nem csúnyán nem sikerült, teljesen más a játék hangulata, mint a világé. Ha az új rendszer ezt orvosolja, akkor mágusabb lesz, ez alatt azt értve, hogy közelebb áll ahhoz a célhoz, amit egy mágus világhoz készült rendszernek el kéne érnie.

Én pont fordítva látom. A Magus esetében a szerepjáték az elsődleges, a regények mindössze ezt támogatják, egészítik ki. Megismertetnek a világgal, és kedvet csinálnak a játékhoz.

Máskor ez valóban fordítva van. A Trónok harca esetében például a könyv és a filmsorozat az elsődleges. A szerepjáték célja abban az esetben tényleg az, hogy aki akar, játszhasson is abban a világban.

Aztán persze lehet hogy csak én látom így, mert személy szerint jobban szeretek Yneven játszani, mint az erről szóló könyveket olvasni. Mindenesetre árulkodó jel, ha összevetjük, melyik mű esetében mennyi időt és energiát fordítottak a regények megírására, és mennyit a szerepjáték rendszerére. Vagy nézzük meg a következőt: A Trónok harca rajongók közül hányan játszanak a játékkal is? És a Magus játékosai közül vajon hányan olvassák a regényeket is? Egyértelműen látszik a különbség.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Tetra, ugyanarról beszélünk... HA közelebb hozzák a kettőt, de közben megölik a világot, meg az eddigi rendszert, és megváltozik a hangulat is... akkor sokkal többet vesztünk a vámon, mint amit nyertünk a réven, így értettem. És még a jelet is lecserélték...

Zaraken, ez attól függ, milyen szempontokat nézünk. Lehet a rajngótáborát tekinteni a filmnek/könyvnek és a játéknak - bár az előző kettőt is lehetne ám külön kezelni, szerintem... nézhetjük, hogy melyik mennyi hasznot hoz a tulajnak, néhetjük azt, ki melyiket szereti jobban, és azt is, hogy melyik jelent meg előbb.

A MAGUS esetében ez bizony a regények... Már több regény volt a piacon, amikor megjelent a KKUK. Tehát az volt előbb...

Én is jobban szeretem a játékot, sőt, a regényeket/novellákat csak eszköznek tekintem, a világ megkedveltetésére - bár azt a játékkal jobban, nagyobb hatásfokkal lehet, csak nem jut el mindenkihez egyből - és annak színesítésére. Azért lássuk be, aki olvasott más fantasyt is - pedig én csak néhányat, nem vagyok ennek nagy guruja - a MAGUS irodalom meglehetősen alacsony színvonalú a piacon. AZ adja az értékét, azért veszem meg inkább az új MAGUS regényt egy Gammel könyv helyett, mert EZT a világot játszom... Szóval a kettőnek nagyon együtt kellene működnie.

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Noha nem mindenben értek egyet továbbra sem MagyarGergellyel (minden nyílt rendszer óhatatlanul átesik valamiféle egyedfejlődésen, ha nem "teszi", menthetetlenül elpusztul), az, amit a MAGUS regények irodalmi színvonaláról írt, meglehetősen elgondolkodtató.

Az, hogy Ynev irodalma egyöntetűen alacsony színvonalú lenne a közelmúlt - legyen 20-23 év - hasonló tematikájú kiadványaihoz képest, véleményem szerint nem áll meg. (Nyilván ez szubjektív meglátásom. Ám volt szerencsém olvasni más szerzőktől is műveket... nos, igen vegyes a kép.) De az tény, hogy a felhozatal roppant heterogén volt mindezidáig - nyilván mindegyikünknek voltak "megrázó" élményei, nem kell ezt részletezni. A kérdés az, hogy miként lehetne elkerülni ezt az esetleges, hullámzó színvonalat...

Felmerülhet ötletként a kevesebb kiadvány, illetve szerző; erősebb szűrők és/vagy motiválás erősítése... s a többi; a sor minden bizonnyal folytatható még. A gond az, hogy a primér gazdasági megfontolások mellett a "köztudatban-tartásnak" is lényegi elemei (voltak) az időszakonként megjelenő regények, tematikus novellafüzérek. Ezekről lemondani, ezeket gyéríteni nem csupán a hagyományos szemlélettel való (újabb) szakítást jelentené. Emlékszem arra az űrre (és csalódásra), amit azután éreztem, hogy a Rúna véglegdevégleg megszűnt.

Másfelől a potenciális "utánpótlási vonalak" elvágása (éa: szerzők körének szűkítése) hosszú távon semmiképp nem lehet kifizetődő. Talán a különböző publikálási szintek jelenthetnek megoldást erre a kérdésre: "könyvbe" csak tényleg egy adott nívót elérő alkotások kerüljenek, de az ígéretes szerzők munkái is elérhetőek legyenek, s kapjanak tanácsokat, bátorítást, konstruktív kritikát (vagy valami efféle; ezt nem gondoltam át részleteiben) - de mintha erre hangsúlyozottan törekedne is a jelenleg futó pályázat gárdája...

Az biztos, hogy az egyenletesebb irodalmi teljesítmény biztosítása érdekében a törzsgárdának érdeke és feladata, hogy biztosítsa az egységes feltételeket, rendezze és hozzáférhetővé tegye azt azidáig kirajzolódott világképet. Ez a gatyába rázás elkerülhetetlenül áldozatokkal jár. De akkor már legyen értelmük a szülési fájdalmaknak.

Én szeretném, ha a jövőben is jelennének meg színvonalas, szórakoztató, elgondolkodtató...akár humoros történetek Ynev ezernyi zugából, figurájáról. Ne csak a játékhoz csináljanak kedvet, de - hisz' a játéknak is az a célja - igazán gazdagítsák is az embert. A többi mellékes.

Link a hozzászóláshoz

Verren legutóbbi írása a TAM-ról nekem azt mutatja, hogy tényleg átgondoltak dolgokat. Szimpatikus, szakít a korábbi teljesen véletlenszerű szabályokkal, aminél fájdalmas volt látni, ahogy védi őket valaki és próbálja magyarázni, hogy hogy logikus mégis.

Az utókornak, mert nem látom a permalinket:

Kérdés:

Nekem a Természetes anyagok mágiájáról lenne pár kérdésem, ami ha jól láttam még nem jelent meg az eddigiek között (ebben lehet hogy tévedek, nagyon sok kérdés és válasz van :D )

1. Ugye tudjuk hogy csak egészekre lehet hatni, pl nem lehet egy láncszemre, csak a láncingre. Ez rendben van, a láncing egy egész tárgy. De mi van egy nagyobb lánc-cal? Azt lebonthatom láncszemekre? Mi van ha a varázsló ráformáz egy extra szemet? Az attól kezdve formázhatatlan magában?

2. Hasonlóan az épületeknél.Ha benyitunk egy romos templomba, és ott egy oszlop, hathatok az oszlopra, vagy az egész kócerájt kell megformáznom? Mi van az ajtókkal? Láthatatlanná tehetem-e az ajtót, vagy először ki kell tépnem a helyéből?

3. Ebből következően, mi van a testrészekkel? Ha Kirite, a barbár vidáman lecsapja a kolléga karját, attól kezdve én hathatok a karra, vagy az még mindig a személyes aura része? És ha igen, meddig még?

Remélem nem kérdeztem nagy hülyeségeket :) Alig várom már a kiegészítőt, sok sikert!!

Válasz:

Már én sem tudnám megmondani ;) Ez az egyik legizgalmasabb rész az új szabályok között, az eddig elhanyagolt mágiaelméleti epizód.

1.-2. kb. ugyanaz a válasz: lehet hatni a rész egészére is (azaz egyetlen láncszemre), de a teljes rész ellenállását kell legyőzni. Az alkotott dolgokat is védi (az élőknél gyengébb) személyes aura (ami inkább csak személyes aura kezdemény). Tehát kisebb méretre kell varázsolni, de nagyobb erősséggel. Ha pedig az épületnek/tárgynak van mágikus/rúna védelme, azt kell legyőzni.

3. személyes aura változásainak törvénye szabályozza ezt. Időnek kell eltelnie, míg a levágott kar személyes aurája élettelen és "önálló" személyes aurává változik. A két személyes aura között pedig erős szimpatikus kapcsolat marad fenn. Az idő ez esetben a személyes aura erősségétől függ, percekben mérhetően (kb. 20-60). Hasonló a helyzet, mint amikor a valóságban meg kell menteni egy testrészt, hogy "visszavarrható" legyen. Amikor a személyes aura elengedte, akkor már nem lehetséges mágikus beavatkozás nélkül visszavarrni. A helyzet annyiban is hasonló, hogy megfelelő körülmények biztosításával ez az időtartam többszörösére nyújtható.

Nem kérdeztél hülyeségeket, régi dilemma, ahogyan az is, hogy lehet-e térkapufának futni :D (nem lehet)

A rendszer újratervezésénél az alapok és azok magyarázata volt a legfontosabb: illeszkedjen az eredetileg elképzelt és regényben ismert világképhez, egységes legyen és következményei közel azonosak legyenek, mint a régi játékrendszerben. Ennek megoldására született a zóna és a személyes aura kiterjesztett és kidolgozott szerepe.

Példának egy kis ízelítő:

"Beolvadás: Amennyiben egy személyes aura, teljes egészében, fizikailag egy másik személyes aura részévé válik, az esetben személyes aurája is a beolvasztó személyes aura részévé válik. Fizikailag beolvasztott mágikus anyagok személyes aurája is beolvad, majd kifejti mágikus hatását. Azon anyagok, melyet nem fogad be az élő szervezet, azok személyes aurája nem egyesül az élő szervezet személyes aurájával, ezért mágikus hatását sem fejti ki. A beolvadás első pillanatától kezdve egyesül a két személyes aura és megkezdődik a mágikus hatás kiteljesedése. Beolvadás során a beolvadó személyes aura képes változtatni a befogadó személyes auráján."

Ez az utolsó sor is mutatja, hogy ehető-iható varázsszerekkel a személyes aura védelme kijátszható.

Link a hozzászóláshoz

Nehéz erre a kérdésre válaszolni, mert van egy rúnatekercsünk, amiből irtózatos démon szabadul el, ha olyan dolgokat fecsegünk ki, amit nem lenne szabad. A suttyomban ránk tolt dzsad papi varázslatokról már ne is beszéljünk. :D Szal' előbb megkérdezzük, mit lehet elmondani. ;)

Szerkesztve ekkor: , Daru által
Link a hozzászóláshoz

Fejlemények: A belső tesztelés már véget ért, mi megkaptuk az első tesztanyagokat. Tehát külső tesztelés most indult el. Egyenlőre az anyagok átolvasása értelmezése folyik. Mi (kalandozok.hu tesztcsapata) még tesztjátékot nem ültünk. Az még ezután jön. A Lunir Kft. irodájában volt/lesz mód bemutatójátékon részt venni a tesztcsapatoknak. Mi egyenlőre nem voltunk abból a megfontolásból, hogy elő magyarázat nélkül akarjuk megismerni a szabályokat írott formájukban, hogy lássuk pontosan mi érthető és mi nem az, hiszen ezen nagyon sok múlik, főleg ha egy teljesen kezdő kezébe kerül az Alapkönyv.

„És mint mindig, Jim: Ha neked vagy társaidnak baja esik a szervezet tagadni fogja, hogy bármit tudna az ügyről! Ez a rúnatekercs öt másodpercen belül megsemmisíti önmagát!” 8)

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

15-16 éve magusozok,kisebb nagyobb megszakításokkal,olvasgatom itt a hozzászólásokat 1 részével egyetértek,más részével nem.

Magyar Gergelytöl kérdezném(idén találkoztunk is a kecskeméti szerepjáték versenyen az Én csapatom nyerte a versenyt) illetve mindenkitöl aki azt írja hogy jó a régi Etk mert írod /írjátok hogy nem jó lesz az új rendszer,Te ill ti miben látod a M.A.G.U.S megújulásának mikéntjét---mivel szerintünk(kecskeméten jó páran játszuk) eléggé elavult a szabályrendszere a Tuanos Útk az már haladás volt pl mérgek leírása hogy milyen szinten(pontszerüen lebontva)mit képes létrehozni a méregkeverésben járatos kalandozó.Vagy a mágiánál le volt írva a varázstárgyak manna költsége (pontszerűen),szerintem ez is modernizálta a mágust.

Illetve a varázslóknál végre voltak követelmények a mágia minden ágához pl magasmágia elsajátításának is voltak előfeltételei,legalább 15 fajta varászlót lehetett alkotni.(életszerűbbek voltak)

Reménykedek abban hogyha ki is jön az új M.A.G.U.S a nem tudom hanyadik végre virágzó vállalkozás lesz.

Te pl konkrétan írd ide miben látod a játék megreformálását.

Postommal nem megsérteni akartalak, de azt mindenkinek fel kellene fognia aki mellette ill ellene kardoskodik az új könyvnek hogy változnak az idők pl a Dnd4 is sokkal pörgősebb lett,rájöttek a játékkiadók hogy nem akar az ember órákat tölteni azzal hogy a karakterét létrehozza(bár Én a mai napig szívesen elbíbelödök vele).

üdvözlettel mindenkinek Pedro

Link a hozzászóláshoz

Engem nem nagyon izgat a felhajtás az új rendszer körül, de azért pár szót én is hozzátennék (milyen gáz már, hogy ez az egyetlen rpg rendszerrel kapcsolatos hír mostanság).

Az ETK a legismertebb, legjátszottabb MAGUS rendszer, azt hiszem ez tényként vehető.

Halálosan mindegy, hány reroll lesz még, mert az emberek többsége nem akar majd új dolgokat tanulni. A jelenleg meglévő cucc tökéletesen elég a játékhoz, nagyon kis réteget érint majd csak az, hogy "teszemazt" a képzettségek fevételét immáron 3-4. alkalommal tanulja újra. A rendszerkedésnek a világon semmi értelme, ehhez nem kell diploma sem, hogy felfogják.

A legegyszerűbb példa a Shadowrun esete. Az ötödik kiadás is kijött, de idehaza még mindig 2-3. kiadás szerint játszanak. Pedig ott minden új kiadással jön egy csomó új tartalom is - a magus-nál még ez is csak egy nagy nulla.

Szép dolog a fejlesztgetés, de ha nincs miért, akkor nem fognak az emberek váltani.

Tessék új világot alkotni az új rendszerhez, rögtön lesz kereslet rá és fogják is játszani!

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Pedrocius, nem veszem sértésnek, bár sok olyat kérdezel, amit ismételnem kell.. pedig állítólag elolvastad a korábbiakat.

Szögezzünk le valamit, amit félreértesz, vagy csak félre akarsz érteni: az 1TK rendszere nem jó. Tele van hibával, ellentmondással. Van, akinek ez, van, akinek az nem tetszik benne. Száz játékosból legalább 80 tud valamire panaszkodni benne. Aztán leülnek, és játszanak vele, és jól érzik magukat.

Ugyanígy nem jó a többi, újabb rendszerek sem. Egyikben ez a baj, másikban az, ráadásul személyenként, igényenként változik, hogy kinek mi nem tetszik, illetve ki mit istenít bennük. Ebből vontam én le azt a következtetést, hogy "jó" rendszert nem lehet csinálni. Valamit mindig lesz, aki kifogásol benne.

Innentől kezdve van EREDETI rendszer és vannak az új rendszerek.

Az eredetit ismerik, játsszák, a mai napig is! Ki játszik AK-val? UTK-val? Néhányan. Egy része azoknak, akik eredetileg az 1TK rendszerben játszottak. Tehát minden új rendszer megoszt. Minden új rendszer elveszi a potenciális játékosaim, játszótársaim egy részét... Kevesebben lesznek a versenyen, kevesebben tudnak leülni egymással, és velem is játszani. Az új rendszerek már csak ilyenek... teljesen inkompetibilisek, hol nyíltan vállalják és hirdetik ezt a szándékosságot (lásd most), hol hazug módon ennek ellenkezőjét reklámozzák sokáig (pl. UTK) amíg ki nem derül, mennyire más. A lényeg: a rgi rendszerben nem értelmezhető számos dolog, és viszont. EZÉRT haragszok az új rendszerekre.

Egyetértek Sir Thommal: TESSÉK ÚJ VILÁGOT is kitalálni hozzá, és csináljanak csak új rendszert. Legyen csak sikeres. Én sem a vásárlókat, sem a játékosokat nem sajnálom tőlük.

De az nem tetszik, hogy dobhatom ki az összes eddigi könyvemet, dobhatom sarokba az eddigi tapasztalatokat, írhatom át az eddigi cikkeket, csak mert valaki, egy újabb valaki kevés ahhoz, hogy valami újat alkosson, és a saját ötleteit ezért megpróbálja ráerőltetni egy már sikeres, és máig működő játékra.

Ezért nem is vagyok kíváncsi az új rendszerre. Nem akarom összehasonlítgatni. Van legalább 10 alternatív MAGUS rendszer az anyagaim között... de nem akarok időt és energiát szánni rá, hogy elemezgessem, mert játszani, mesélni akarok, fejleszteni a világot, rendszert, ha kell. Fejleszteni, mondom, építeni, hozzátenni... NEM átírni és újraalkotni ilyen vagy olyan indokkal.

Nem tagadom, hogy minden rendszernek van, lehet előnye. Az ÚTK-ban is vannak pozitív és jól sikerült dolgok a sok bmság mellett. Ezek nagy része is csak azért bmság, mert már van egy eredeti szabály, világ, stb hozzá. Lehetett volna sikeres, ha újat alkot, nem átír...

(Megjegyzem csak: külön szívmelengető számomra, hogy az UTK méregkeverési rendszerét emlegeted, és kedveled... Nézz utána, hogy van-e előzménye a MAGUS-ban, vajon ki fejlesztett ki hozz ilyen rendszert - javaslom, olvasd el az Ynevi méregkeverés című írást, véletlenül én készítettem, még 2005-6-ben Oklahomában, megvannak a jegyzetek is hozzá..., és pár évvel korábban neten volt. Aztán tegyél fel magadnak pár kérdést... No komment.)

Hogy ki mit keres a szerepjátékban, más kérdés. SZERINTEM, azért jobb, mint más játékok, mert folyamatos, folytatásos. Egy karakter vonatkozásában is, meg egy világ vonatkozásában is. Én ez szeretem benne, és - bár nincs róla statisztikám - de szerintem sokan vannak még így vele. Egymásra épülnek a játékaink, ami történt, egybeforr, a világot színesíti, teszi nagyobbá minden mese, cikk, írás, kiegészítő... egészen addig, amíg jön valami ... és fel nem borítja az alapokat.

Persze van, aki mindig csak belekap ebbe-abba, hol ezzel játszik, hol azzal. Nem baj ez, ő mást szeret, vagy csak nem képes azonosulni egyikkel sem, nem találja meg a számítását egy játékban sem annyira. Ettől nem kevesebb, bár az tény, hogy mások kedvenc játékának a vonatkozásában általában az ilyenek tesznek hozzá a legkevesebbet. Na ők biztosan örülnek minden új rendszernek, és az sem baj, ha hetente új karakterrel indulnak. Nekem ez nem tetszik, tehát nyilván nem örülök a fentebb leírt gyökerestül új változtatásoknak.

Te pl konkrétan írd ide miben látod a játék megreformálását.

Miért? Meg kell reformálni? Alapjaiban fel kell forgatni, csak mert X-nek nem tetszenek a támadási idők? Mert Y sokallja a képzettségeket? Emberek.. ez csak egy játék!

A számoló eljárásokat/gépeket meg lehet reformálni, hogy eredményesebb legyen egy munkafolyamat, a kovakő helyett igazán jó, hogy már csak egy gombot kell megnyomnom és lesz tüzem... de vajon mi okból kellene megreformálni egy játékot? A sakk pl. elég régóta létezik, nem sokat reformáltak rajta, és egészen jókat lehet vele játszani. Tudom, hogy ma ilyen világ van, csakhogy van a tudományosan indokolt fejlődés vagy változás, ha úgy tetszik, és sok helyen megjelenik az, hogy csak simán másképpen csináljuk.. csakhogy az én nevem is odakerüljön... pl. És valójában semmi értelme. A MAGUS átírása - lásd fentebb - az én szememben rossz dolog, mert éppen a legnagyobb értékét teszi tönkre... azt, hogy itt sokan ugyanarról beszélgetünk, hogy számos embert érdekel, hogy közösségek szerveződnek köré, hogy az emberek leülnek együtt játszani.

És végül válaszolok, én miben látom nem a megreformálását, mert arra semmi szükség... építését? jobbá tételét? talán ezek jó kifejezések, és mindig van értelmük.

A szabályokat - ha már vannak - szedjük össze, egyben, hogy áttekinthető, alkalmazható legyen. (én pl. csinálom)

A változtatásokat - mert ilyen is van - hangoljuk össze a régi anyagokkal. (én pl. csinálom)

Az üres foltokat töltsük fel, legyen az szabály - lásd pl. a méregkeverés cikkem... engedd meg, hogy sikeresnek minősítsem a fentiek fényében - vagy világ. (én pl. csinálom)

HA hozzáteszel, az eredetivel összhangban, akkor jó úton jársz - nekem ez a véleményem.

Hogy ez sikeres taktika-e, mindenki döntse el maga, de én jó pár cikk után azt mondom, hogy igen.

Remélem, így érthető és kielégítő választ adtam a kérdésre.

Az meg nem érdekel, hogy páran szeretnék a házi szabályaikat kiadni könyv formában. Az sem, hogy valaki sikeres üzletet akar csinálni, de annyi tisztelete sincs valami iránt, hogy összeszedje rendesen, ezért csak a nevét veszi át, és mindent újraalkot... bármilyen szép köntösbe bújtatja is. Én csak szeretek játszani, mesélni azzal, amit MAGUS-nak alkottak, többen. És nem látom szívesen azt, aki el akarja lopni a nevét, hogy valami teljesen mást nevezzen vele.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Folytatom még, mert nagyon tetszik a téma, és az is ,hogy személyesen engem kérdeztél... :)

Ha a fentiek fényében gondolkodunk, az egyetlen jó megoldás (?), cselekedet az, aminek értelme is van, ha az eredeti és azon alapuló, szétszórt szabályokat és világot egybehozzuk és hangoljuk, (ez valóban tartalmazná a fejlődést, reformot, ha úgy tetszik, hiszen pl. egy összesítő könyv azokat az elemeket is tartalmazná, amit pl. egy későbbi kiadvány hozott, és nyilván nem volt benne az 1TK-ban. (Pl. PPL).

Láss csodát, ezt egy kiadó is belátta, és nemigen árulok el nagy titkot vele, hiszen külön fórumcsoportja is volt a DV-nél, hogy készült ilyen könyv... egészen addig, amíg valaki úgy nem gondolta, hogy egyrészt az általa fejlesztett játék az ő "tulajdona" és bár éveken keresztül írtak hozzá, életben tartották helyette is, senki másnak ne legyen szava benne... aztán személyes indíttatásból el nem törölte a projectet. Egy fejlesztett szuper rendszerrel palástolva... ami karácsonyra kész lesz. Kész lett? Vagy jött egy újabb csapat, akinek volt hozzá pénze, hogy megvásárolja a támogatást, és a divatos megreformálás mögé bújva még azt is elérte, hogy a saját hülyeségükhöz - vagy ha nem egy évek óta jól működő játék fényéből nézem, akkor jó ötletükhöz - megvették, vagy erkölcsileg ellopták (?) a nevet, ami alatt ez az egész futott...

Szerintem, ha odaállsz, és kifizeted a megfelelő összeget, akkor te is kiadhatsz bármit, ami vagy fejlesztésnek nevezel, vagy nem, de megkapod hozzá a MAGUS nevet. (EZ PERSZE CSAK SPEKuLÁCIÓ).

Ám a tények tények maradnak...

Na, megyek játszani. Te meg csomagold össze a régi könyveidet, dobd ki vagy írd át a karaktereidet, és gyűjts az új kilencágú "pentagrammás" MAGUS-ra... (jó állapotú 1TK érdekel... :) ) Aztán tanulj újra mindent, fedezz fel új hibákat, kiskapukat, ha eddig jól ismertél mindent, hát most egy fél évig nem fogsz... aztán ha találsz olyanokat, akik ugyanezt megteszik, akár játszhatsz jót is. Na, ezt TE ne vedd sértésnek, remélem, kiérződik belőle, MIT is szeretnék mondani, mit kifogásolok én igazán. Mert nem azt, hogy az 1TK jó, a többi meg nem, ennél jóval árnyaltabb a helyzet szerintem.

Link a hozzászóláshoz

Gergely(mert a versenyen tegeződtünk).

Nekem sem az kell hogy mindig új könyvek jöjjenek ki főleg nem kilenc ággal meg paripával,csak az etkt nézve eljárt felette az idö,s 1 dologról beszélünk csak kicsit másképpen.Te is megreformálod--részletesebbé hangulatosabbá teszed az írásaiddal.

Te idődet nem sajnálva gyüjtöted ill dolgoztad ki a javításokat pl méregkeverés..1ik kedvenc--D,lehetne sorolni a dolgokat.

De amiben reménykedek ha végre elindulna valami az nem rekedne meg 1 kiadványnál.

Arra nincs lehetőség hogy Te adj ki könyvet,olyat ami tartalmazná a részletes leírásokat javításokat stb?

Csak azért kérdem mert annyi cikked van hogy 5 könyvre is elég lenne v arra lehetőség hogy készülő projectbe bele szólj?

Hidd el nekem is Etk-m igaz már nem az szerint játszunk hanem Út szerint mert igaz vannak benne hibák de jó pár dolog(még ha Te ötletedet is lopták) valahogy részletesebb ,s árnyaltabb dolgokat lehet benne megvalósítani kalandozóként.

Igazad lehet hogy a jogi hercehurcákkal meg az új könyvek kiadásával csak pénzt akarnak keresni de nézzük komolyan...elad 3000 könyvet magyarországon darabját mondjuk 6000-ért így soknak tűnik 18 millio forint levonjuk belölle a terjesztői meg a jogdíjakat illetve a nyomdaköltséget ill reklámot a darabonkénti 6000-böl maradjon 1000-1700 forint,tegyük fel voltak legoptimálisabban s semmi sleppet nem számolunk 10 fejlesztő 1-2 évig fejlesztik a rendszert és fejenként üti a markukat cirka 300-400 ezer forint...nem valami nagy meggazdagodási lehetőség.

Védeni nem akarom őket csak gondolom mindenki a saját képére probálja formálni a rendszert--a világhoz ne nyúljanak hozzá-hibás és korrekt ötletekkel teleraknak 1 projectet ami megosztja a népet.

Ezért mondom hogy adj ki 1 könyvet komolyan mondom még segítenélek is ,sajnos nem anyagiakkal mivel lakás hitel rulez van--De szívesen tesztelnénk vagy mit tudom én segítenénk ötletekkel stb.

üdvözlettel Pedro

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Kiadni nem tervezek könyvet.. de a Neten bármi megjelenhet. Ahogy eddig is. Összefoglalók is vannak közöttük.

Az új fejlesztésbe nem is akarok beleszólni - nem is kértek. És nem is lenne jó ötlet, mert alapjaiban nem értek egyet vele.

Érteni sem értek a rendszerekhez... az én előnyömnek azt tartom, hogy alkalmazkodok a rendszerhez, ettől kiegészítő a kiegészítő és nem átírás. SZERINTEM ez a járható út.

Nem kell megreformálni... a MAGUS egy játék. Nem idő kérdése, nem hiszek az ilyen "eljárt felette az idő" szövegben. Csinálj most bármilyen rendszert, amiről azt hiszed, hogy korszerű... nem lesz jó, sokaknak lesz vele ilyen vagy olyan kifogásuk. Az meg senkit nem zavar, hogy mikor adták ki... attól még lehet vele jót játszani. Ahogy teszik is. Barkácsoljon mindenki saját másik rendszert... vagy szálljon be a MAGUS-ba, ha az érdekli, de akkor ahhoz alkalmazkodni kell. Szerintem ez ilyen egyszerű.

Természetesen nem ismerem mások gondolatait, de a mostani project nyilatkozataiból eléggé nyíltan ki lehetett olvasni az általam fent állítottakat. Persze ez is értelmezés kérdése. De az biztos, hogy nem Ynev szeretete munkál ott, ahol semmi nem eredeti már a MAGUS neven kívül... egy olyan kiadónál, ahol még a MAGUS név sem az igazi (lásd a jelentésének félremagyarázását).

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Pedrocius,

gondolkoztam a kérdéseden, és talán még reformálni is lehetne a MAGUS-on, ha valakinek valóban a fejlesztés, a korral való haladás, a nagyobb összeszedettség lenne a lényeg, és nem az, hogy gyorsan kitolja a saját rendszerét MAGUS-nak álcázva.

A korral is lehet haladni, meg az évek alatt felgyűlt tapasztalatokat is fel kellene használni és a felgyűlt igényeket kielégíteni.

Amikor a MAGUS megjelent, még ritkaság volt a számítógép, meg az Internet, ma már alap. Ezt pl. nem követi le a játék, tehát ebben az irányban lehetne fejleszteni. NEM új rendszert alkotni, mint most teszik, az nem fejlesztés, ha ugyanarról a dologról leírom az ötödik variációt. De pl. a számítógép felhasználása a házi karaktergenerálóktól nemigen jutott tovább, pedig...

Egy szép kivitelű, kész, nyomtatható végterméket előállító, a származási helynek megfelelő neveket, iskolákat, stb-t felkínáló karakterkészítő program, természetesen online eléréssel, egy olyan dolog lenne, amit szerintem sokan szjvesen látnának. No, persze nem egy megint új rendszerrel, mert akkor az lesz, hogy ja, ez nem nekem való, ha az eredeti rendszerben akarok alkotni, nem veszem hasznát. De egy eredeti rendszerben, összeszedett, pontosított, egymáshoz igazított szabályokkal bizony lenne értelme.

Aztán, szintén online eléréssel az összes adatot meg lehetne jeleníteni a neten. A MAGUS regények lekérdezhető gyűjteményétől, a szintre-helyszínre stb. kereshető modulokon át a fegyverekig, mérgekig, varázslatokig, szörnyekig mindent. (mondjam, hogy én készítek - pontosabban folyamatosan frissítek ilyen adatbázist? Vajon ezt miért rajongói szinten kell megtenni, és miért nem a kiadó, a tulajdonos, stb... a fő szervezet rendelkezik ilyennel? )

Aztán, hogy tovább menjek: korszerű viszonyok között használható lenne egy mesélői szoftver. Nem, nem a mindenhol fellelhető kockadobó programra gondolok... az csak egy része. De egy kalandot végigvivő, hangokat, zenéket, képeket a megfelelő helyre társító, személtető ábrákat bedobó, a játékosokat és értékeiket követő (pl. gyógyulás, mérgezés, tanulás...) program milyen hasznos lehetne már? És EZ valóban korszerűsítés, fejlesztés.

Meglátásom szerint NEM az a fejlesztés, hogy gyorsan átírom a rendszert, mert a K6 már nem divat... akkor sem jó megoldás ez, ha ettől valami egyszerűbb lesz benne. AZZAL segítsük a rendszer könnyebb alkalmazhatóságát, a létrehozott szabályok játékban történő megvalósíthatóságát, hogy összefoglaljuk, áttekintőket készítünk hozzájuk, stb. (aki ismeri pl. a mesélői mappámat... na olyamiket kellene készíteni. Hasonló elven, mint annó a játékosok készlete, csak az nagyrészt haszontalan volt.

De a rendszert, világot tovább színesítő könyvekre is nagyobb igény lenne, mint mindig egy új rendszert elemezgetni, megtanulni. Hányadikat már... Ebből a sok új rendszerre költött munkából, pénzből energiából vajon hány kaszkönyvet lehetett volna kiadni? Hogy ne csak a papoknak meg a harcosoknak, de a fejvadászoknak, a tolvajoknak vagy a boszorkánymestereknek is legyen saját kiegészítőjük. Azt is lehet megvenni és nem megvenni... szeretni és nem szeretni... ám aki megveszi, nem kell, hogy kidobja a többit... hanem csak mellé kell illeszteni.

Na, én ezekben látom a reformot, a fejlesztést, hívjuk, ahogy tetszik. Nem abban, amit most csinálnak.

Link a hozzászóláshoz

Gergelynek sok jó meglátása van a hozzászólásában. A netes fejlesztési gondolatok is jók. Mi korábban a Gergellyel terveztünk egy online MAGUS karakter generáló rendszert, amibe a karaktereket vezetni is lehetett volna (online karakter lap), vagy akár másokkal meg is lehetett volna osztani (az időhiány és a rendszer difijei miatt ez aztán elmúlt).

Amit Gergely mond, annak szerintem is van alapja. Én MAGUS Classic néven tudnám elképzelni. Egy frissen kinyomott új ETK (mondjuk ETK 2.), ami nem variálja át a szabályrendszer alapjait, csupán az ellenmondásos vagy rosszul értelmezhető részeket helyreteszi. A mágia részben pedig hoz pár módosítást/javítást, de inkább csak elméleti szinten, hogy jobban és egységesebben lehessen játszani ezt a részt. Persze, ha hozzácsapnak pár új opcionális szabályt, ami főként plusz hangulatot adna a játéknak, az se lenne gond.

Így használható lenne a régi kiegészítő könyvek. Sok újat is ki lehetne adni. A világról, a kasztokról (csak ne olyat mint a Toron: "nesze semmi, fogd meg jól").

De erről már volt szó korábban is. Olyan ez mint Shadowrun. Kijön időnként egy újabb verzió. Tesznek hozzá új szabályokat, tovább pörgetik a történelmet. De lehet játszani az első könyves karakterrel is.

Link a hozzászóláshoz
Szerintetek menyi idő alatt lehetne megvalósítani 1 ilyen projectet?

Mármint? Mi, vagy a cég, akinek ez lenne a dolga?

Mert 3-4 jó programozó a Gergely által felvetett dolgokat 4-5 hónap alatt röhögve lekopogja (nulláról indulva).

Hogy mi? Minél több időnk van rá, annál hamarabb. :D ... Komolyan: Függ attól mennyien és mennyit tudunk ezzel foglalkozni. Mindenki hobbi szinten űzi a szerepjátékot. Nem ebből élünk meg.

Aztán sok elvi kérdés van, amit tisztázni kell. Ez nem könnyű, mert akik a régi ETK írták lényegében eltűntek. Nincs kit megkérdezni, hogy "Ápukóm, azt ezt itt még is hogy...?". Olyanok vagyunk mint a papok, akik a Biblián vitatkoznak. Vagy mint az irodalom tanár: "Vajon itt mire gondolhatott a költő?". :D

Én nem titkolom: azért örültem (részben) a M*2.0 kezdeményezésnek, mert reméltem/remélem, hogy ezzel a projekttel születik egy olyan rendszer, amin nem kell agyalni, hogy mit hogyan gondoltak, és következetes. (Na majd ez kiderül...) Vagy ha nem, akkor majd lesz kihez fordulni hivatalosan, hogy ezt itt meg itt hogy gondoltátok, mert nem világos, vagy épen ellentétes egy másik résszel.

Ez nagyon jó lenne ahhoz, hogy érdemlegesen lehessen dolgozni ilyen netes rendszereken. Persze enélkül is lehet, és van is rá példa. Eredmények? ... Hát majd jönnek. Valamikor. :)

Link a hozzászóláshoz

Érdekesség:

Anno a MAGUS is úgy indult, hogy "teli van következetlenségekkel, reformáljuk meg a játékot", illetve "mi ennél jobbat tudunk".

Most is ez megy. Az n+1 -edik MAGUS verzió jelenik meg. Annyi különbséggel, hogy annak idején a M szerzők vették a fáradságot, és egy új világot is kitaláltak hozzá, és független játékként jelent meg.

A jogbizonytalanság szinte ellehetetleníti a játék fejlődését, minőségi tartalmak születését.

Pedrocius, javaslod, hogy MG magiszter adja ki a fejlesztéseit. Ez kétféleképpen lehetséges.

1. Neten, ingyenes rajongói anyagként.

2. Nyomtatva, pénzért (még ha csak önköltségi áron is)

Az 1. esetben jön egy magát jogtulajdonosnak gondoló kiadó, letölti MG anyagait, és kiadja sajátjaként (ld. mérgek). Esetleg néhány apróságot megváltoztatva. Gergely ennek érthetően nem örülne.

A 2. helyzetben szintén jön a magát jogtulajdonosnak vélő, és beperel. Vagy bezúzatod a nyomtatványokat, vagy járkálhatsz évekig a bíróságra. Kinek hiányzik ez?

Sírni tudnék ilyenkor! Itt egy remek játék, igazából elég sok minőségi tartalom van hozzá, de nem elég az, hogy a számítógépes játékok, mint konkurencia, lassan kihalásra ítélik az asztali szerepjátékot, hanem még tovább aprózva, némi trollügyvédkedéssel fűszerezve elveszik a maradék emberek kedvét is a játéktól.

Ott tartunk, hogy egy megyeszékhelyen lassan fél éve nem találok egy csapatot, akikkel játszani lehetne! Más rendszerek kedvelői pedig gúnyolódnak rajtunk, hogy milyen sz** a MAGUS. Nos, nem akarom megbántani más rendszerek kedvelőit, - játszanak, amivel jólesik - de én MAGUS-t akarok játszani, mert ezt szeretem. Ezzel tudok azonosulni olyan szinten, ami kell a játékhoz.

Olvasom a nemzetközi RPG oldalakon, hogy hetente jön ki egy teljesen új rendszer (mindenféle műfajban)! Komolyan! Kinek van arra ideje, hogy hetente új rendszerrel játsszon? Amikor jól látszik, hogy egyetem/főiskola után mindenkit úgy elborít a munka, és egyéb, hogy alig jut ideje a játékra.

Galradzsa növessze nagyra a szakállát mindannak, aki minőségi tartalmakkal, így vagy úgy, hozzájárul a játék jobbá tételéhez!

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Nos, akkor neked már jó, ha van 5-6 ember :-)

Az pont elég egy csapatra, még sok is.

Kicsit túl borúsan festettem le a helyzetet a szerzői jogi visszásságok miatt. Elnézést, negatív hangulat ragadott magával...

Nézd csak meg, hogy pl. csak itt a kalandozok.hu-n milyen eszméletlen mennyiségben vannak igényes, minőségi kiegészítők, modulok stb.! És szerencsére csak kicsiny részét tulajdonították el eddig haszonszerzési céllal.

Túlzás nélkül állíthatom, hogy a játékot a kisebb nagyobb játékos közösségek, és az ilyen portálok tartják fent a kiegészítőikkel, és rendezvényekkel.

Az egyszeri játékosok (mint saját magam) nevében szeretném megköszönni mindazoknak a munkáját, akik minőségi kiadványokkal hozzájárultak a játékélmény növeléséhez. Nem említenék senkit név szerint, nehogy valakiket kifelejtsek!

Alborne áldása kísérje lépteiket! :-)

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...