Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Call of Cthulhu


Recommended Posts

Tisztelt kalandozótársak!

Tudom, mindenki a tábor előkészületeivel van elfoglalva, de aki sajnos nem tud menni, (közöttük jómagam is), annak is el kell foglalnia magát valamivel.

A magust meghatározatlan ideig hanyagolnom kell. Addig is nekiülök a Call of Cthulhu-nak. Hogy is mondjam, ez valami fantasztikusan jó. (A szerpjátékról beszélek) Ez a téma valahogy megfogja az embert. Már van egy 4-5 főből álló lelkes csapat is, akikkel bele tudnék vágni. (Az első játékalkalom két hét múlva lesz, úgyhogy van egy kis időm). Gondolom, már kitaláltátok, hogy én szeretnék lenni a mesélő (valahogy el kell kezdeni).:-)

A csapat teljesen kezdő, úgyhogy kb 1.5-2 órát szánnék a karakteralkotásra és más előkészületekre.

Az alapkönyvben megtalálható, "A sötétség permén" c. modult mesélném le nekik. (remélem, nem olvassák el a modulokat)

Az segíthet a modul begyakorlásában, ha nem létező közönségnek, magamban mesélem el? Vagy nem érdemes, mert úgyis rögtönöznöm kell?

Tudnátok ajánlani valamilyen más, kezdő modult, amely iskolához, kórházhoz kapcsolódik? (egy városias helyszínen ezt jobban át lehetne élni). De akármilyen modul megtenné.

Hogyan rettentsem el a nyomozókat a túlzott fegyverhasználattól? Ahogy a játékosokat ismerem, rögtön a legnagyobb fegyvert választanák, vagy 6 láda dinamittal.

Hogyan vezessem rá őket emberi halandóságukra, arra, hogy néha jobb menekülni.

Próbáljam meg életben tartani őket, vagy egy-két nyomozó elvesztése belefér.

Ha meghal az egyik nyomozó, akkora az őt alakító játékos kiesik a játékból, vagy új nyomozót alakíthat. Ha csinálhat másikat, akkor azt hogy meséljem be a többiekhez?

Mit ajánlotok, hány nyomozót indítson egy játékos?

A könyvben ajánlanak egy paravánt, amely elrejtheti a mesélő jegyzeteit, dobásait, stb. Ezt ti hogy valósítottátok meg?

A modulban található újságcikkeket egy újságcikk-generátor segítségével tervezem létrehozni a következőféleképpen:

post-4030-145007942183_thumb.jpg

Az első mondatban van egy nagyobb szerkezeti hiba, de a könyvben is így volt, későn vettem észre.

A mesélés valamikor késő este lenne, egy nem túlzottan kivilágított helyiségben, tehát a hangulat az meglenne.

Gondoltam a háttérben valamilyen halk zenére, ti milyet ajánlotok, vagy nem kell?

A naplóbejegyzések létrehozásában tanácstalan vagyok. Kézzel írjam rá egy papírra, vagy csak váltsak betűtípust.

A papírt nyomtatás/írás után a következő kezelésnek vetném alá:

A pergamen, vagy más merített papír nem terem mindenhol, ezért a fehér lapokat átfesteném (pl: felhígított vízfestékkel) sárgás-barnás árnyalatra. Bár jobban átgondolva nem is kell merített papír, elég ha idősnek néz ki.

+A jobb átélés érdekében nemcsak a nyomozóknak, de a játékosoknak is feladatot szeretnék adni.

Pl: A kutatás során talá0000000egyzést az idő meg000000sen kikezdte, így néhány szó ne00000asható

A idegen nyelvű szövegek, ábrák, hieroglifák értelmezését is szeretném bonyolítani valamilyen kis huncutsággal. Ezekre gondoltam:

az irasjeleket elhagynam

mindenszótegybeírnék,

az *gy*s b*tűk*t *gy-*gy szimbólummal h*ly*tt*sít*ném,

flecesélrném a szvaak képözén lvéő bűketet,

)tekegevözs bbedivör a kasc( takavazs a el mánrí élefazssiv

stb

Milyen tanácsokat adnátok egy kezdő mesélőnek? Mire figyeljek oda

Ha lenne egy-két elvetemült Cthulhu mesélő/játékos, aki segítene, azt örök hálám övezné. :-)

Szerkesztve ekkor: , Aegnor által
Link a hozzászóláshoz

Aegnor. It ta fórumon is van más szerepjátékokról szó.Keresd meg és abba a topicba irhatnál is hogy hogyan haladsz.Az általános mesélési kérdéseidre megpróbálunk itt is válasolni persze.Most nekem nincs időm kitérni rájuk, de annyit tudok segíteni, hogy nálunk Crowstone mesél Chtulut. Vedd fel vele privátban a kapcsolatot.Szerintem segíteni fog neked.

Link a hozzászóláshoz

Szerintem jobban teszed ha a karakter lakotast mindekiel külön csinalod meg és nem a meselés napján.Egy-egy óra minimum kell mindenkire.

Szólj nekik ,hogy ne olvassák el a modult,mert a saját játek élmenyüket rontják el.Ha meg valaki lvasta már,akkor változstass kicsit a történeten.Az illetônek meg lehetett jós álma vagy víziója.De ugyebár a valóság mindig más mitn amire a JK számít! :)

Sejtesd nekik a dolgokat,hogy itt msot nincs eselyük.Kivégzel egy NJK-t a szörnnyel,hellyel aki ellen nincs esélyük vagy nem az a megopldás ahogy ôk gondolják.

Gondolom meg van hogy kinek mennyi léje van.Milyen fegyverhez juthat hozzá stb.nem úgy van hogy én csak úgy felírom a karakter lapra az uzit.fôleg ha nem is jelenkort játszatok hanem az 1920-as éveket.

Cthulhuba nincs pardon.Ott hullani kell a JK-nak no meg az örület elôbb utóbb eléri ôket. Hozzák a következô játékost az a legjobb ha valahogy kapcsolódnak az elhunyt karakterükhöz.Pl az elhunyt testvere,kollegaja, baratja.Könnyü bemeselni és sokkolni fogja az új karaktert hogy egy jó ismerôse elhunyt már... :)

Minden játékos egy nyomozót indít (egy szereplôt, de nem baj ha van kidolgozva meg egy)

Paraván.Fölcsapod a lapotopot és kész a paraván.Van ilyen meselöi paravan lehet kapni boltba.Táblázatokkal van tele altalában.De elég ha úgy vannak a jegyzeteid kirakva hogy arra a JK ne lassanak bele.Melletted egy stokin. :)

Újság hangulat dícseretes.Legyen nalatok kávé hogy el ne aludjatok,Meg beszeljetek meg hogy ki meddig bír fenn maradni.Sok olyan meset tudok ahol hogy a belealudtak a játekba ,mert nem bírtak ébren maradni. Zenét kerdezd meg a többiektôl és ne legyen hangos,mert nem fognak érteni.Ja es ne ismetlödjön több óranyi zenével kell készülnöd!

Naplóbejegyzést úgy csináld meg ahogy gyorsabban elkeszülsz vele.Jók a feladat ötletek,de ne bonyolítsad túl.

A kevés átgondolt néha több,mint a sok káosza.Ne akarj egyszerre mindent a Chtulu lehetôségeibôl ki használni.Inkább a pszihés elrettentésre menj rá,mit a tocsogó vér leírásokra.A megfoghatalan, árnyek rémísztôbb,mint a 32 éles fog mértani leírása.

Csak lazán.Ha ne mtudsz valamit rendelj el ital,cigi szünete és addig meg tudod nézni.Vagy improvizalj,csak maradj következetes.

Jó játekot kívánok!

Link a hozzászóláshoz

Akkor nekiülünk a karakteralkotásnak hamarabb.

Szerencsém van, mert még nem jutottak a modulokig, de most már nem is fognak :)

Már kezd is kirajzolódni előttem egy önjelölt kísértetvadász/nyomozó, aki felajánlja szolgálatait a játékosoknak, persze jó pénzért cserébe. Profinak, tapasztaltnak látszik, ám valójában szélhámos. A látszat kedvéért valami nagyobb fegyver is lesz nála. Nem sok mindent tud a mítoszról, de a helyszínre érve kezdi érezni, hogy valami nincs rendben. Azt mondja a csoportnak, hogy hagyják rá a dolgot, majd egyedül elintézi, és bemegy a házba. Igazából csak a kiutat keresi, hogy hogyan tudna meglépni. A lény persze rögtön elkapja. A játékosok csak a lövéseket és a vérfagyasztó sikoltozást hallják. Bemennének segíteni, vagy megvárják a végét és aztán mennek be. Bent csak a szerencsétlen cipőit találják meg, üres töltényhüvelyekkel körülvéve. (a fegyvere is eltűnt, hogy ne tudják használni). Az események hatására talán megértik, hogy fegyverrel nem sokra mennek. Önjelölt vadászunkat elkapta a lény, kirántotta cipőjéből, majd magával hurcolta. Akár túl is élhette, megjátszva saját halálát, kirohan a hátsó ajtón. Ez esetben a lény később kapja el, vagy akár meg is menekülhet. Holttestét sosem találják meg. Egy későbbi kaland során akár vissza is térhetne, a cipőjét követelve, aminek a talpába volt rejtve valamilyen értékes tárgya, stb. :)

ÖÖÖ ezt az új karakter bemesélését nem igazán értem. Pl Ha egy titkos kazamatában valaki netán áldozatul esne egy, a falból kicsapódó gerendának, akkor az illető fivére csatlakozhat a játékhoz? Vagy meg kell várni az adott kaland végét? Érdekesen hangzana, ha egyszer csak megjelenne a bátyus, hogy a körmére nézzen az ő kis testvérkéjének.

Persze, csak háttérzenére gondoltam. Valami hasonlókra: de ez attól is függene, hol játszódik a kaland

és a többi része

stb.

Neked melyik volt a legemlékezetesebb kalandmodulod? Már ha jól értelmeztem, és te is Cthulhuzol.

Link a hozzászóláshoz

Meseld be nekik a használhatatlanná tett , széttört fegyvert.Jobban lejön nekik ,hogy ide csak shotgun meg dirr-durr nem elég.A kísetet vadásszal azert döntsed el hogy mi lett valójában.Legalább magadak.Persze felvázolt variációkkal élhetsz ha az nem ütkzik a már lemeselt kalanddal.MEgtalalják a levagott kezet mondjuk és utána bemeséled éppkézláb a csávót! :)

Csatlakozhat a fivére a játékhoz,csak ki kell találnod a módját.Nem oda teleportál, hanem öccsét keresve feltűnik a szinen mondjuk.Eljut a lejáratig, vagy fogva tartották a titkos kamrában és a játékosok rá lelnek,de ez már erőltetett. De persze meg lehet kérni a kiesett játékost hogy hozzon kaját meg sört. :)

Ha már kevés van hátra az adott napi játékból akkor nem érdemes fél órára visszamesélni.

Meg általában hiába mondja az ember hogy hozzál második karaktert,úgy se lesz neki.Addig a következő játék ülésre kidolgozhat egyet volt. Vagy esetleg átengesz nekik egy nem túl fontos NJK irányítását. Játszottam párszor Cthulut,de nem ismerem a modulokat. Crowstone mesélt párszor, de tudom hogy itt a fórumon többen is ismerik a játékot.

Szerkesztve ekkor: , Sneer által
Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...