Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Con Salamander

Kérdések és válaszok a karakteralkotással kapcsolatban

Recommended Posts

Üdv!

Jöhetnek a kérdések/válaszok. Ha triviális dolgot kérdeztek, pazarolva a KM-ek idejét (azaz olyan dolgot, melyet a szabálykönyvek és/vagy a karakteralkotás segítségével egyértelműen meg lehet határozni), büntetést kockáztattok!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Magiszter Uram!

A kérdésem nem éppen a karakteralkotással kapcsolatos, de talán nem nem küldesz el Kránba...

Egy csapat maximum hány játékosból állhat? Bizonyára megadtátok vhol, de sajnos öreg, félig vak szemeimmel nem találtam meg.

Darton öleljen keblére, amikor az elrendeltetett!

Shagir

talpas

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A Téli táborokban hagyományosan 4 játékos szokott minden csapatban lenni. Ha ettől eltérő létszámban jönnétek, valószínűleg meg tudjuk oldani, de kérlek privát üzenetben, vagy e-mailben keress ezzel kapcsolatban.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Heyho!

Elkezdtem megnézni a karakteralkotást és felmerült bennem egy egyszerű, de számomra nem egyértelmű kérdés:

- A KESZK-ben szereplő könyvek alapján kell a Fajokat a Kasztokhoz párosítani. Viszont mi a helyzet a Igen* esetében? A csillaggal jelölt a KM-től és előtörténettől függő alapjáraton...

(Nagy valószínűséggel később még lesz egy-két hasonló horderejű kérdésem, majd megpróbálom csokorba gyűjteni)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

A karakter alkotás 2. lépésének(Faj) második mondata rejti a választ: "Faj-kaszt párosításokból csak az I és az I*jelűek választhatóak." A karakteralkotás megtalálható a Hivatalos hírek a táborral kapcsolatban témában.

Csak nyugodtan legyenek hasonló horderejű kérdéseid, eddig egy pálinkát számláztam fel neked. :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Magánba kaptam pár kérdést a karakteralkotással kapcsolatosan. Elhoztam, hogy segítsen másnak is:

Mikor és hol játszódik a kaland?

A kaland Psz.: 3695-ben játszódik. A helyszínt nem árulom el, mert nem szükséges. Nincs kihatással a karakteralkotásra (igen, jól mondom, tényleg nem ez számít).

Milyen jellegű vagy jellemű csapattal lehet jönni?

Azért nincs megszabva a karakteralkotásban, mert bármilyennel lehet jönni. Az egyetlen megkötés az, hogy a csapat valamely ismert és játszható ynevi hatalom/rend/szervezet/klán titkos küldetésekre bevethető emberi legyenek (nyilván ez markánsan meghatározza majd a csapat jellemét, összetételét). A csapatkoncepciót ez alapján hozzátok össze.

Miért van leírva, hogy mennyi pénzbe kerül a varázslóbot, illetve szent szimbólumok, ha azokat alapból megkapják az érintett karakterek?

Mert véletlenül benne maradt egy korábbi karakteralkotás nyomán. Természetesen azokért a dolgokért, amit alapból megkap a karakter, azért nem kell fizetni. Tehát a szent szimbólum és a varázslóbot árt tessék figyelmen kívül hagyni. Köszi!

Szerkesztve ekkor: , Daru által

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Hello!

Kérdésem lenne, mi a véleményetek a bárd dalmágia ill. hangszer közötti összefüggésről. Konkrétan arra gondolok, ha fúvós hangszert használ a bárd (furulyát pl.) használhat-e dalmágiát (mert ugye nem tud a hangszer használat közben dalolni)?

Köszönöm!

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Konkrétan arra gondolok, ha fúvós hangszert használ a bárd (furulyát pl.) használhat-e dalmágiát (mert ugye nem tud a hangszer használat közben dalolni)?

Természetesen így is működik a Dalmágia, ahogy azt az ETK. 134. oldalán olvashatod:

"A bárdnak, mint fentebb említettük, énekelnie sem feltétlenül szükséges, elég, ha hangszerén játszik, a Dalmágia ez esetben is megidézhető."

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Oh na igen, Dekker pont arra volt a kérdés, hogy akkor nyugodt szível lehet a I*-os megoldást is választani. Jól van, pálinkát te szoktál hozni, nem én. (Vagy legalább névben az :D)

Ismét egy valószínűleg ostoba kérdés, de azért felteszem:

Egy csapat kezdő pénze 30 arany. Ezen felül kezdő 10 arany, amit képességpont növelésre lehet fordítani.

- Ezen kívül nincs más kezdeti pénzforrás igaz?

Vagyis akárhogy nézzük a csapatnak a kiegészítő árlistából nem igazán lesz lehetősége választani, sőt egy kardművész még a vértjét sem fogja viszont látni nagy valószínűséggel. Drágakövek meg egyebekről még csak gondolatban sem lehet elmélkedni, varázstárgyak terén meg talán egyedül a kis gyógyitalok esélyesek. (Ja meg persze a trükkös olcsó boszorkánymester tetoválások)

- Mi a helyzet azzal, amit az adott karakter képes szintjének köszönhetően önmagától legyártani? Természetesen mágiahasználó téren érdekelt a téma.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Egy csapat kezdő pénze 30 arany. Ezen felül kezdő 10 arany, amit képességpont növelésre lehet fordítani.

- Ezen kívül nincs más kezdeti pénzforrás igaz?

Így van. Összesen 30a, plusz fejenként 10a. (összesen egy középnemes éves jövedelméről van szó!)

egy kardművész még a vértjét sem fogja viszont látni nagy valószínűséggel.

Teljesen jogos a felvetés! A kardművészhez ugyan úgy hozzátartozik a tradicionális vért, mint a slan kard készlet.

Tehát aki kardművésszel szeretne jönni, az alapból megkapja a kardművész vértet is (elvégre 7. szinten már csak megvan neki).

Drágakövek meg egyebekről még csak gondolatban sem lehet elmélkedni, varázstárgyak terén meg talán egyedül a kis gyógyitalok esélyesek. (Ja meg persze a trükkös olcsó boszorkánymester tetoválások)

Akkor ennyire futja. Majd tessenek szerepjátszani... 8-) Boszmester tetkókkal óvatosan. Ha nem boszorkánymester a karakter, akkor kíváncsian várjuk az indoklást az előtörténetben. (pl.: domvik paplovag a hatán fullframe-es bossz.tattooval). Ha nem meggyőző a story, akkor a KM-nek jogában áll lehúzni.

- Mi a helyzet azzal, amit az adott karakter képes szintjének köszönhetően önmagától legyártani? Természetesen mágiahasználó téren érdekelt a téma.

Jogos a kérdés! Akkor plusz egy kiegészítés:

Azok a mágiahasználó karakterek, akik képesek szintjüknek megfelelően varázstárgyat készíteni (tehát megvan hozzá a megfelelő mennyiségű MP) azok csupán anyagáron készíthetnek egy darab varázstárgyat. Csak és kizárólag olyan varázstárgy készíthető ezáltal, amit a mágiahasználó karakter képes elkészíteni.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Teljesen jogos a felvetés! A kardművészhez ugyan úgy hozzátartozik a tradicionális vért, mint a slan kard készlet.

Tehát aki kardművésszel szeretne jönni, az alapból megkapja a kardművész vértet is (elvégre 7. szinten már csak megvan neki).

Hopp-hopp, akkor bennem is felmerül egy kérdés: a bárd miért csak a hangszerét kapja alapból?!

Esetleg a tőrkard vagy a hosszú íj nem járna neki? 7. szinten már biztos megszerezte... ;)

De ha pölö Ilanori, akkor a lovat hozza magával, mint például egy Dhuni (ilanori Vágtázó) is esetleg?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

A kettő nem ugyan az. Eleve nincs megadva, hogy mi a bárd tradicionális fegyvere (amit örököl, vagy iskolában megkap). Ezért nem kapja meg alapból. 2a egy tőrkard... "Ne filléreskedjen... Hemond is itt szúrta el". (Jurassic Park).

Másik: Nem tértünk ki minden alkasztra, de vannak olyan alkasztok, ahol le van írva egyértelműen, hogy milyen egyéb dolgokat kap meg kaszt képviselője. Ilyen esetben jelezzétek, és megvitatjuk a kérdést.

Az Ilanori Vágtató konkrétan kap egy lovat induláskor, ahogy az le is van írva a kasztnál.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Akkor ha lovagot hozok teljes vért OK mithrillből csak hogy ne garasoskodjunk :) esetleg lehet abbitacél is nem vagyok nagyravágyó ;)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Oké. Most idekészítettem az aquir ereklyémet, az éj fekete TP levonó csatabárdomat...

Van még kérdés? :tuzes:

"One-Time Dog Market at Buda"

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Oké. Most idekészítettem az aquir ereklyémet, az éj fekete TP levonó csatabárdomat...

Van még kérdés? :tuzes:

"One-Time Dog Market at Buda"

Nem gondolod, hogy a TP levonó csatabárd elővétele túlzottan veszélyes? Ha netán egy - teljesen ismeretlen, 8. szinttű - tolvaj ellopja tőled, és nekiáll használni (már karakteralkotásnál felvette rá a fegyverhasználatot), akkor sok bajt okozhat még. A legvalószínűbb, hogy beveti egy csapatmegbeszélés során, és hopp - 1. szinttű karakterekből álló csapat jön a táborba. Ezek a karakterek pedig bármilyen ráhatás nélkül, spontán kihalnak, ezzel elvéve a KM-ek feladatát.

Én azt javaslom, hogy dobd vissza azt a csatabárdot a vulkánba a gyűrű mellé, és használj helyette alattomos KM mosolyt.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

erre semmi szükség, ez a specko csatabárd mindig visszateleportál a km-hez még csak hivni sem kell mint Mjölnirt...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Akkor az a csatabárd a Munchkinből van szóval nem használható a MAGUS-ban. (Yes tudtam hogy a KM-eket is meg lehet fogni)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

ez a specko csatabárd fel van sorolva a "TT2013 NJK karakteralkotási szabályok KM-eknek" nevü hivatalosan kiadott(confidental) pdf-ben mint alapból járó rendi fegyverzet...

ja hogy te ezt nem olvashatod? bocsi....

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ez nem ér, én mindig elolvasom a kalandmestereknek leírt részeket is, hogy tisztában legyek a szabályokkal. (Tudod minden kis apró részt ismerni kell hogy megtaláld a kíbúvót a karakterhalál alól)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

tudod a legvégén:

km: hirtelen egy nyilvesszö áll a szivedbe, halott vagy.

jk: de ezt most hogy is/miért?

km: csak

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Mf idomítással (ló) és lócsiszár (Mf) képzettségekkel könnyű harci lónak hány trükköt (füttyel hívható, stb.) tud a karakter megtanítani?

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ír erről a Bestiárium a lovaknál, ott ki lehet dobálni ezeket az értékeket. Első sorban a ló képességeitől és gazda törődésén múlik. De a verseny egységessége miatt legyen ez a szám most kettő.

Tehát 2 különleges képességet írhatsz fel a ló mellé és a rossz szokásoktól most eltekintünk. ;)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

De Scylla ez nem ütközik semmilyen szabályba szóval azzal nincs gond, jöhet a nyílvessző max a morális szabály megment ;)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Új...