Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
Keresés Itt
  • Több lehetőség...
Eredmények keresés, amik...
Eremények keresése...

Kérdések és válaszok a karakteralkotással kapcsolatban


Recommended Posts

Heyho!

Elkezdtem megnézni a karakteralkotást és felmerült bennem egy egyszerű, de számomra nem egyértelmű kérdés:

- A KESZK-ben szereplő könyvek alapján kell a Fajokat a Kasztokhoz párosítani. Viszont mi a helyzet a Igen* esetében? A csillaggal jelölt a KM-től és előtörténettől függő alapjáraton...

(Nagy valószínűséggel később még lesz egy-két hasonló horderejű kérdésem, majd megpróbálom csokorba gyűjteni)

Link a hozzászóláshoz

Magánba kaptam pár kérdést a karakteralkotással kapcsolatosan. Elhoztam, hogy segítsen másnak is:

Mikor és hol játszódik a kaland?

A kaland Psz.: 3695-ben játszódik. A helyszínt nem árulom el, mert nem szükséges. Nincs kihatással a karakteralkotásra (igen, jól mondom, tényleg nem ez számít).

Milyen jellegű vagy jellemű csapattal lehet jönni?

Azért nincs megszabva a karakteralkotásban, mert bármilyennel lehet jönni. Az egyetlen megkötés az, hogy a csapat valamely ismert és játszható ynevi hatalom/rend/szervezet/klán titkos küldetésekre bevethető emberi legyenek (nyilván ez markánsan meghatározza majd a csapat jellemét, összetételét). A csapatkoncepciót ez alapján hozzátok össze.

Miért van leírva, hogy mennyi pénzbe kerül a varázslóbot, illetve szent szimbólumok, ha azokat alapból megkapják az érintett karakterek?

Mert véletlenül benne maradt egy korábbi karakteralkotás nyomán. Természetesen azokért a dolgokért, amit alapból megkap a karakter, azért nem kell fizetni. Tehát a szent szimbólum és a varázslóbot árt tessék figyelmen kívül hagyni. Köszi!

Szerkesztve ekkor: , Daru által
Link a hozzászóláshoz
Konkrétan arra gondolok, ha fúvós hangszert használ a bárd (furulyát pl.) használhat-e dalmágiát (mert ugye nem tud a hangszer használat közben dalolni)?

Természetesen így is működik a Dalmágia, ahogy azt az ETK. 134. oldalán olvashatod:

"A bárdnak, mint fentebb említettük, énekelnie sem feltétlenül szükséges, elég, ha hangszerén játszik, a Dalmágia ez esetben is megidézhető."

Link a hozzászóláshoz

Oh na igen, Dekker pont arra volt a kérdés, hogy akkor nyugodt szível lehet a I*-os megoldást is választani. Jól van, pálinkát te szoktál hozni, nem én. (Vagy legalább névben az :D)

Ismét egy valószínűleg ostoba kérdés, de azért felteszem:

Egy csapat kezdő pénze 30 arany. Ezen felül kezdő 10 arany, amit képességpont növelésre lehet fordítani.

- Ezen kívül nincs más kezdeti pénzforrás igaz?

Vagyis akárhogy nézzük a csapatnak a kiegészítő árlistából nem igazán lesz lehetősége választani, sőt egy kardművész még a vértjét sem fogja viszont látni nagy valószínűséggel. Drágakövek meg egyebekről még csak gondolatban sem lehet elmélkedni, varázstárgyak terén meg talán egyedül a kis gyógyitalok esélyesek. (Ja meg persze a trükkös olcsó boszorkánymester tetoválások)

- Mi a helyzet azzal, amit az adott karakter képes szintjének köszönhetően önmagától legyártani? Természetesen mágiahasználó téren érdekelt a téma.

Link a hozzászóláshoz
Egy csapat kezdő pénze 30 arany. Ezen felül kezdő 10 arany, amit képességpont növelésre lehet fordítani.

- Ezen kívül nincs más kezdeti pénzforrás igaz?

Így van. Összesen 30a, plusz fejenként 10a. (összesen egy középnemes éves jövedelméről van szó!)

egy kardművész még a vértjét sem fogja viszont látni nagy valószínűséggel.

Teljesen jogos a felvetés! A kardművészhez ugyan úgy hozzátartozik a tradicionális vért, mint a slan kard készlet.

Tehát aki kardművésszel szeretne jönni, az alapból megkapja a kardművész vértet is (elvégre 7. szinten már csak megvan neki).

Drágakövek meg egyebekről még csak gondolatban sem lehet elmélkedni, varázstárgyak terén meg talán egyedül a kis gyógyitalok esélyesek. (Ja meg persze a trükkös olcsó boszorkánymester tetoválások)

Akkor ennyire futja. Majd tessenek szerepjátszani... 8-) Boszmester tetkókkal óvatosan. Ha nem boszorkánymester a karakter, akkor kíváncsian várjuk az indoklást az előtörténetben. (pl.: domvik paplovag a hatán fullframe-es bossz.tattooval). Ha nem meggyőző a story, akkor a KM-nek jogában áll lehúzni.

- Mi a helyzet azzal, amit az adott karakter képes szintjének köszönhetően önmagától legyártani? Természetesen mágiahasználó téren érdekelt a téma.

Jogos a kérdés! Akkor plusz egy kiegészítés:

Azok a mágiahasználó karakterek, akik képesek szintjüknek megfelelően varázstárgyat készíteni (tehát megvan hozzá a megfelelő mennyiségű MP) azok csupán anyagáron készíthetnek egy darab varázstárgyat. Csak és kizárólag olyan varázstárgy készíthető ezáltal, amit a mágiahasználó karakter képes elkészíteni.

Link a hozzászóláshoz
Teljesen jogos a felvetés! A kardművészhez ugyan úgy hozzátartozik a tradicionális vért, mint a slan kard készlet.

Tehát aki kardművésszel szeretne jönni, az alapból megkapja a kardművész vértet is (elvégre 7. szinten már csak megvan neki).

Hopp-hopp, akkor bennem is felmerül egy kérdés: a bárd miért csak a hangszerét kapja alapból?!

Esetleg a tőrkard vagy a hosszú íj nem járna neki? 7. szinten már biztos megszerezte... ;)

De ha pölö Ilanori, akkor a lovat hozza magával, mint például egy Dhuni (ilanori Vágtázó) is esetleg?

Link a hozzászóláshoz

A kettő nem ugyan az. Eleve nincs megadva, hogy mi a bárd tradicionális fegyvere (amit örököl, vagy iskolában megkap). Ezért nem kapja meg alapból. 2a egy tőrkard... "Ne filléreskedjen... Hemond is itt szúrta el". (Jurassic Park).

Másik: Nem tértünk ki minden alkasztra, de vannak olyan alkasztok, ahol le van írva egyértelműen, hogy milyen egyéb dolgokat kap meg kaszt képviselője. Ilyen esetben jelezzétek, és megvitatjuk a kérdést.

Az Ilanori Vágtató konkrétan kap egy lovat induláskor, ahogy az le is van írva a kasztnál.

Link a hozzászóláshoz
Oké. Most idekészítettem az aquir ereklyémet, az éj fekete TP levonó csatabárdomat...

Van még kérdés? :tuzes:

"One-Time Dog Market at Buda"

Nem gondolod, hogy a TP levonó csatabárd elővétele túlzottan veszélyes? Ha netán egy - teljesen ismeretlen, 8. szinttű - tolvaj ellopja tőled, és nekiáll használni (már karakteralkotásnál felvette rá a fegyverhasználatot), akkor sok bajt okozhat még. A legvalószínűbb, hogy beveti egy csapatmegbeszélés során, és hopp - 1. szinttű karakterekből álló csapat jön a táborba. Ezek a karakterek pedig bármilyen ráhatás nélkül, spontán kihalnak, ezzel elvéve a KM-ek feladatát.

Én azt javaslom, hogy dobd vissza azt a csatabárdot a vulkánba a gyűrű mellé, és használj helyette alattomos KM mosolyt.

Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...