Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Dungeons and Dragons - avagy a klasszikus fantasy fórumja


Recommended Posts

Közzétéve:

Üdv!

Ide mindent lehet írni a DnD-vel kapcsolatban. Az irodalmi háttértől a DnD témájú festményeken át a különböző rendszerek szabályrendszeréig!

üdv:

Közzétéve:

Különítsük csak gyorsan el a régi DnD, az ADnD és a DnD3, ill 3.5 rendszereket. A régi DnD bizony nagyon más volt mint a d20 alapú mostani változatok, akadtak benne igen érdekes kis kezdeményezések, mondjuk egy kiegészítő szerint bizony akár istenekkel is lehetett játszani. Az ADnD sokkal részletesebb, és szerepjátékosabb lett, a csúcspontja a rendszer fejlődésének valahol a Players Option sorozat környékén keresendő, de utána rájöttek: Egyszerűsíteni kell és nem fejleszteni, széles közösség felé nyitni, nagy tömegtermelés kell. Ebből lett a d20. Ugye 3 egyértelműen más irány, és rengeteg világ van amiről itt szó lehet.

Közzétéve:

Üdv!

egy pár haverommal szeretnénk elkezdeni játszani a Forgotten Realms világában... csak nincs alapkönyvünk :roll: ....

nem tudná vki leírni, hogy kell karit csinálni?

Közzétéve:

A Forgotten Realms alapkoncepciója is pont erre épül, próbáld meg a nevét lefordítani és megérteni. Ami a földön valaha is letűnt, az ott megjelenik idővel és javarészt megmarad. Sokak szerint ez gyenge koncepció de ez tartja össze FR világát.

Közzétéve:

Nem rossz kis játék, sőt, meg merem kockáztatni az eddigi idők egyik legjobb számítógépes szerepjátéka. Persze van még pár hasonlóan jó, ott van például a "nagytestvér" NeverWinter Nights, vagy a Gothic I-II. (ha valaki ismeri.... ha nem, akkor gyorsan szerezzétek be, mert eszméletlenül jó!). Vagy éppen a Diablo sorozat.

Még tuti van, de ennyi jut eszembe. Ami viszont nem tetszett, az a Morrowind. Na de ezt már nem ide kellene írni, mert nagyon eltértünk a témától...bocsi...

Közzétéve:

Manddil: A dndben rengeteg isten a mi világunk mitológiájából való, akárcsak rengeteg szörny is (nem úgy, mint a kedvencem, a ZSELÉKOCKA! elég mókás, nem? Képzeljetek el egy 3m*3m széles zselatinkockát, ami rádfolyik és többszáz évig emészt.. szánalom :D).

Amúgy ha már számítógépes RPG, akkor Morrowind + kiegek, Neverwinter Nights (az alap és az első kieg, mert a második, ami a dungeonnal kezdődik, az elég uncsi, meg tipikus gyakós dnd, ahol semmi fordulat nincsen) és persze World of Warcraft.

Közzétéve:

A BG k jó!

Bármit is mondok

Hosszú éjszakákat nyomtam át vele, bár nem nagyon szeretem a dndt

mondjuk Diabloval nem sokat játszottam, én meg az egyik komám megrögzött BGsek vagyunk, tehát sztem az a legjobb PCs RPG

Üdv:

Közzétéve:

nos, nekem Salvatore nagyon bejött, az az igazság... kintlétem alatt (USA) volt lehetőségem egyben megvenni egy quadrilógiáját, és mikor hazajöttem, találkoztam a magyar fordítással is... hát nemtom... eredeti nyelven sztem messze jobb... Paths of Darkness angolul a cím...

Közzétéve:

Üdv!

Hivatalosan még nem jelent meg a DND 3.5 kiadása magyarul, és kiadói tervekben sem szerepel, a DNDre valamiért már egyáltalán nem koncentrál egyik kiadó sem sajnos... Ha tudsz angolul, vedd meg a 3.5ös kiadást, mert lényegesen jobb, de a magyar változat valószínűleg nem is fog elkészülni. Lehetséges, hogy valamelyik kis házi műhelyben már elkészült, vagy részek le lettek fordítva, de ezekről sehol nincs információ...

További Szép Estét

Közzétéve:

Nem akarok reklámozni, de ha valakit érdekel, akkor közlöm a néppel, hogy a halozsakponziniponthu-n a Sötét Elf-trilógia első része, az Otthon teljes terjedelmében, a Számkivetett pedig 2/3-ában fen van. Ha lehet az ottanni fórumon véleményezzetek ok?

Közzétéve:

Üdvi! Jó régen nem jártam már erre, de ez érdekes kis téma, úgyhogy reagálok is.

Ami Salvatore-t illeti, a helyzert, az, h nem tudok elfogulatlan lenni. És annyira nem a jó értelemben vett elfogulatlanságról beszélek.

A Drizzt ciklus első 3 könyve iszonyatosan jó volt. A pap ciklust személy szerint nem olvastam ,de egy barátom szerint ott is az első 2-3 eész volt igazán jó. Utána azonban kissé kezdett amerikai klisédömpinggé válni a dolog. Úgy értem, rendben, voltak benne jó részek, de a végén Mindig az lett, h Drizzt, és társai (ill Cadderly, de ebben a témában nem nyilatkozom) mindenkit összerámoltak. Ettől függetlenül nem azt mondom, h rosszak lennének a könyvek. Sőt! ha már itt tartunk nekem a Világ háta c. könyv az egész sorozatból a kedvencem. Ahogy Salvatore szép lassan kibontja a Wulfgar lelkében végbemenő változásokat.. Szóval le a kalappal a mester előtt, amitt a könyv miatt. De például a Vadászpengék trilógiában kissé már röhejesnek hatott, h Drizzt tizenhétezer -nyolcszázadszorra is végigverekszi magát az orkokon, szétment lábbal, ill. társai.

Na, msot jól idemondtam.. Remélem senkinek a lelkébe nem gázoltam bele. :D

De az tény, h tökéletesen ábrázolja a D&D világának felfogását.

Közzétéve:

Üdvözletem!

Ami engem illet, szoktam DnD-zni, persze messze nem annyit mint Magus-t.

Igazság szerint a véleményem az, hogy az FR világában a játék sokkal "életszerűtlenebb". Teszem azt, olyanokat meg lehet tenni, amit igazából az életben nem igazán. (Példának okáért, ha kegyetlenül leamortizálták a karidat, a végtelenségig kérhetsz gyógyítást... képzelj el szóval, egy harcos karit, aki talpig gézben és kötésben szalad egy csapat monszta felé...ugye, nem igazán "normális" látvány)

Mindezek ellenére, szerintem jól van a világ kidolgozva és sok átültethető dolog van, mondjuk kalandok, lények etc.

tiszteletem továbbra is!

Közzétéve:

Bár régi a topic és hullaszagú (nem vagy büdös Hulla, tényleg, csak...), azért bedobom ide is, hátha, meg biztos jól feldobja az elejére.

Szóval akkor BUMP, és 4.0-t ki akarom próbálni kéne mesélő meg játékosok, valaki? Szabálykönyvet tudok adni (DM guide-al meg bestivel együtt) elektronyikusan, ha valakinek gondot okozna beszerezni.

Közzétéve:
Bár régi a topic és hullaszagú (nem vagy büdös Hulla, tényleg, csak...), azért bedobom ide is, hátha, meg biztos jól feldobja az elejére.

Szóval akkor BUMP, és 4.0-t ki akarom próbálni kéne mesélő meg játékosok, valaki? Szabálykönyvet tudok adni (DM guide-al meg bestivel együtt) elektronyikusan, ha valakinek gondot okozna beszerezni.

Kukucs! :)

mi már játszottunk pár játék erejéig... ha összejön a társaság és szükség van rám, szívesen beszállok játékosként... :)

PHB 4.0 elektronyikusan van... :)

Közzétéve:
Üdv!

egy pár haverommal szeretnénk elkezdeni játszani a Forgotten Realms világában... csak nincs alapkönyvünk :roll: ....

nem tudná vki leírni, hogy kell karit csinálni?

Szia Manndil! :)

nah, milyen volt anno a DnD, vagy még most is játszotok? ;)

Közzétéve:

Ezennel szívélyesen meghívok mindenkit az utóbbi időben először megrendezett debreceni DnD szerepjáték-versenyre, melyet a Mentálcsavar Klub szervez az érdeklődőknek.

Két modullal készülünk két különböző világon, melyek egyike személyes kezdeményezésem, másika pedig a jól ismert Faerűn, a Forgotten Realms kampány világa. Biztos vagyok benne, hogy bármelyik világ megmérettetésére jelentkezel is, a kalandmodul, mely egyaránt bőséggel tartalmazza a hősi fantasy kötelező kellékeit, kiváló lehetőséget biztosít a szerepjátékra, nyomozásra és cselszövésre is, elnyeri a tetszésed.

Szerintem kár volna kihagyni.

---

A Sárkányok Hallgatnak

Ideje: 2009. december 19.

Helye: Debrecen, BarBár Klub, 4032 Debrecen, Martonfalvi u. 2.

10:00-10:30 Regisztráció

10:30-11:00 Köszöntő, csapatok kiosztása

11:00 - 19:00 Versenymodul

19:00 - 19:30 Eredmények összesítése

19:30 - 20:00 Eredményhirdetés

A versenyre 3-4 fős csapatokat várunk.

A versenyre két modul készül, ezek közül lehet választania mindkét csapatnak nekik tetsző világ alapján. A két világhoz (Eathria - Lord Rufus által kidolgozott világ (rövid ismertető hamarosan linkelve lesz itt is); és Faer?n - a Forgotten Realms világa) különböző hangulatkeltők és karakteralkotás is lesz - ezeknek linkjei szintén itt fognak szerepelni hamarosan.

Jelentkezni s bejelenteni, hogy mely világban kíván indulni egy adott csapat a megfelelő fórum hasábjain lehet.

Befizetendő összeg: 1000 HUF

A Kalandmesterek ingyen, a klubtagok 50%-os kedvezménnyel vehetnek részt a versenyen.

Befizetés módja:

Személyesen a lent nevezett két személy bármelyikének vagy banki átutalással. Tulajdonos:

Fekete Márton. Bankszámlaszám: 10300002-10333844-49010017 (MKB)

Jelentkezési határidő: 2009. december 13. (vasárnap) - ez a karakterek előtörténetének bónuszokérti leadási határideje is egyben.

További részletek (fórum, hangulatkeltő novellák, karakteralkotás, világleírás) a http://mentalcsavar.extra.hu oldalon!

Elérhetőségek

Kerivel (Dézsi Konrád) - Faer?n világa (30) 645-29-55

Lord Rufus (Fekete Márton) - Eathria világa (30) 210-41-25

mentalcsavar@gmail.com

A rendezvény plakátja

Közzétéve:

Juteszembe, tud valaki olyanról, hogy Ynev kiegészítő DnD-hez? Igazán kíváncsi lennék a papi mágia átvitelére (márhogy melyik istenséghez mit rendeltek) (a harcrendszer az nem para) (a mozaikmágia meg annyira átgondolatlan, hogy simán ki lehet hagyni), illetve a speciális kasztok (BM, tűzvari, boszi) megjelenésére. Ha valaki már végiggondolta ezt alaposabban, mint én.

Közzétéve:

Szerintem nem gond az átalakítás. A MAGUS az AD&D alapján készült.

- Ugyanazt a 3d6-ot használja, tehát a tulajdonságértékek hasonlóak. A MAGUS-ban magasabb az átlag a sok újradobási lehetőség miatt, de nem vészes.

- Ugyanúgy ÉP rendszeres a MAGUS is. Az értékek is hasonlóak.

Ok, a varázslónak és a monknak Magusban sokkal több életerej van, mint DD-ben. :))))

A következőket kel csak csinálni:

- A varázslatok alap manaköltségével kell kicsit kombinálni, de nem vészes.

1-9 Mp: 1sz (1x9Mp)

10-27 Mp: 2sz (3x9Mp)

28-45 Mp: 3sz (5x9Mp)

46-63 Mp: 4sz (7x9Mp)

64-81 Mp: 5sz (9x9Mp)

82-99 Mp: 6sz (11x9Mp)

100+: 7sz

- Ugyanazt a memorizálást használod, mint D&D-ben.

- Minden varázslat maradhat az eredeti sebzésekkel.

- A mentődobások kasztfüggőek D&D-ben tehát az erősítéseknek amúgy sincs értelme. A mentők könnyen beazonosíthatóak a hatás alapján. A lángoszlopra marad a sárkányláng/lehellet mentő (bár nem tom mi van most a D&D-ben, utoljára ADD-t nyomtam)

- Nincs erősítés, helyette a sebző varázslatok szintenként kapnak d6-ot. Ha 1-5 mp-be került az erősítés, akkor szintenként 2d6 is lehet a növekedés (de szerintem nincs ilyen). Összetartozásnál és egyéb hasonló esetben a szükséges költséget elosztod kilenccel. Az eredményt felfelé kerekíted és megvan, hogy hány szintenként hat további emberekre.

- hatóidő: 1 kör (M) = 1 kör (D&D). 1 perc (M) = 1 kör (D&D). A többi marad a helyén.

Példa:

Összetartozás életerővel (remélem jól emlékszem fejből az adatokra):

45MP alap, tehát 3. szintű (a pap 5. szinttől tudja majd memorizálni)

15Mp/plusz egy fő bevonása, ami 2szint/+1 főt jelent D&D-ben (15/9=1,666 ami így 2 lesz).

Ezzel gyakorlatilag kész is vagy és nem kell hozzá sokat számolgatni.

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...