Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kalandötletek KM-nek - Avagy a kaland legyen jó!


Recommended Posts

Üdv Mindenekinek!

Ez a rész ismételten CSAK kalandmestereknek szól, a Kalandmesterek fórumtémához hasonlóan.

Ebben a témában, lehet írni kalandötletket, kalandmodulrészleteket, kisebb okosságokat helyszínekre, cseleket a karakterek segítésére/ úgymond "szívatására". A kalandötletekhez, lehet írni a lehetséges megoldásokat, a gondokodtató dolgokhoz: "Miért is így van ez?" , "Hogy jöhetnek rá a Kalandozók?"

Lehet még írni, hogy a kapcsolódó modulba, hogyan legyenek bemesélve a karakterek, egy csapatban vagy bontsuk a bizalmunkat és csak közben ismerjék meg egymást.

Lehet írni egy-egy ötletet egy-egy kaszt kijátszására, itt arra gondolok, hogy eme modulötletből a KM meg tudja nézni, hogy Játékosa mennyire jól játssza ki az általa játszott kaszt előnyeit hátrányait, mennyire használja a képzettségeket, képességeit.

Mindent lehet ami egy kalandba belefér, kincseket, célokat, végzetet.

Szóval,

Kalandra fel!!!

Link a hozzászóláshoz

Namost.Nekem van egy egész érdekes kaland5letem.De szeretném, ha ti is elmondanátok róla a véleményeteket.A kaland lényege tulajdonképpen a gliádok és a kőevők 1-1 tulajdonságát használja ki.Ugyebár a gliádok az ékkövek segítségével gyógyulnak, míg a kőevőknek az ékkövek különleges csemegét jelentenek.A fentiek miatt, a két nép egy-egy kisebb csoportja, összetűzésekbe keveredik, majd egészen nagy csoportot is érint, mikor a kőevők megtudják, hogy hol rejtőzködnek a gliádok.Na ebben a helyzetben kellene segítenie valamelyik oldalnak a csapatnak.Elképzelhetőnek tartom azt is, hogy a csapat összehoz egytárgyalát a két oldal között és ott oyan 5letet vetnek fel, amivel mindkét oldal jól jár.

Várom az észrevételeket, véleményeket.

Link a hozzászóláshoz

karakterek bemesélése:

NE ENGEDJÜK, HOGY LEGYEN VÁLSAZTÁSI LEHETÖSÉGÜK.

egy pár ötlet

1. a JK családja tartozik valakinek, ezt hajtják be rajta.

2. belecsöppennek valamibe véletlenül, mert

- valamilyen állatuk oda megy,

- véletlenül oda jutnak utazásukkal,

- rálépnek egy utazás pálcájára... :lol:

- elkapja öket a zuhé a hó, vagy a vihar vagy valami cseles természeti jelenség, be kell menniük a legközelebbi kocsmába/fogadóba ahol is...

most ennyi jutott eszembe.

Link a hozzászóláshoz

Rossz beállítottságú karik + egy jó részére kaland (megtörtént lejátszottuk):

A Bm kapott egy üzenetet koros mesterétől, amit el kell vinnie kahréba.

A karakterek Kahréhez közel vannak a pusztán már régóta vándorolnak egy kiszáradt-folyómederben. Letáboroznak, mert közeleg az est. Végig morgásokat hallottak és szagot éreztek 2 oldalról. Este ork támadás, de túlélik nem túl sok veszteséggel. Az egyik nem ork, hanem Goblin őnála egy rövidkard + pecsétgyűrű amelyen orvella jelképe található + levél: "Orwella nevében tartsátok tisztán ezt a területet, még nagy terveink vannak vele." Itt egy kisebb vadászat nyúlra stb. Reggel tovább. Még egy farkastámadás kora reggel úgy 15-20 farkas. Délre odaérnek egy fogadóhoz. Az egyikük nagyon lesebesült, kell neki az ápolás. Felküldik a hűvös, kőfogadó harmadik és egyben utolsó szintjére és ott egy helyi sámán behívja. Képszakadás, majd egy veremben ébred. Teljesen jó közérzettel egészségesen egy lépcső felfele. Kint fekete alakok ünnepelnek 2 bölényt ejtettek és most lakomáznak. Õ nyugodtan csatlakozhat.

Ezalatt a többiek megpróbálák kifosztani a fogadót, vagy csak csetepatéba keverednek, bunyó, csak a kalandorok bírják. Leölik az egész fogadót, de a csapos menekül kilép a hátó bejáraton, de egy csapóajtón át elmenekül, nem vehetik észre, kahrei munka 120% os rejtettséggel. Szól a közeli faluban levő fekete törzsnek akik majd segítenek 3 km-re vannak a fogadótól, tökéletes a rálátás. A busman összeszedi az embereit 200 fő. Meg a jó beállítottságú emberke is ott van. Õt persze hátrahagyják, de még lessz szerepe. Megindulnak, majd 500 méteres blokádot zárnak a fogadó körül. A a folyó felől viszont rés marad. Ott még kitörhetnek. Ha van BM a csapatban akkor a sámán megidéz 3db 2m magas csontvázat amelyek nagyon jól használhatóak, a bm ezek felett átveheti az irányítást a mágiája segítségével.

Link a hozzászóláshoz

Más: nemtom mért csodálkoztok annyira a mesélési stílusomon...(?) én unokatesómat hallottam először így mesélni, anno 1995-ben és akkor szerettem bele a M.A.G.U.S.-ba... :D jó, persze... nem mindig van olyan hangulatom, hogy minden klappoljon, de hát ilyenkor kocsmázni kell, de kalandozni... :lol:

Ezt most minden KM-nek tanácsolom, hogy ne féljetek az irodalmi fogalmazásmódtól... elsöre lehet, hogy hülyén érzed majd magad, amint a kín sötét hullámairól beszélsz a JKnak, amikor vállon szúrják (egy kicsit lehet hogy furcsán néznek majd rád :roll: ), de ha kicsit belejössz, akkor tutira élvezni fogják... olvass egy csomót... a MAGUS regények, és más fantasy könyvek tele vannka mágialeírásokkal, harcokkal, ahonnan lehet ötleteket meríteni... Késöbb pedig szinte már magától jön... a tizenötödik tüzcsóva lemesélésén már nem is kell gondolkodni, csak úgy jön... :wink: :wink: :wink: de tényleg. csak gyakorolni kell...

A legjobb pedig az, amikor már nem te, hamen maga a JK(!) mondja el, hogy is képzeli a harcot...

Ja... tök jó hangulatot teremthet néhány gyertya, meg a hangulatos zene! A hangulat pedig az egyik legfontosabb játékelem! Egy-egy jó fantasy film után olyan szinten rámjön a szerepjáték hangulat, hogy egyböl nekiülök modult írni, vagy kidolgozok egy karit... :lol: A legjobb filmek: Sárkányszív I. és a Lovagregény.

Sok KMnek van problémája azzal, hogy játékosai nem figyelnek rá, mással foglalkozank és elpoénkodják a játékot... ez tényleg gond, de elkerülhető, ha asztalhoz ülteted őket, így nincs mivel babrálniuk :lol: Kapcsold le a villanyt, tegyél az asztalra 4-5 jó nagy mécsest és valami light-os zenét. (legjobb a Gregorián, Enya, Metallica: Ballads, Honfoglalás, Appocaliptica... ilyesmik) Ha nagyon ráérsz, készíts be egy két pörgös számot a harcokhoz... A zene mindig legyen egészen halk, sejtelmes és senki által nem ismert, így nem vonja el a figyelmet.

Link a hozzászóláshoz

gangler:nagyon haragszol, ha elmesélem ezt az egyik magus körömben......ha?

Egyépként most én is egy új kalandot csináltam, csak nem szabad leírnom, mert van itt fennt valaki, vagy valakik akiknek nem szabadna elolvasniuk, nem tudom miért de én jobban szeretek mesélni néha, sokszor, mint játszani.

kérdés, ha vannak olyanok a társaságban akik ha meghalnának kiakadnának és lusták lennének új karaktert csinálni akkor mit tegyek? Hogyan gyözzem meg őket? Valami jó taktika? Várom!

Link a hozzászóláshoz

Venes: Ugyen mért haragudnék? :roll: Csak mert izé vagyok? :lol: Nem persze, hogy nem...

Huhhh... Meggyözni öket? de miröl? ... így hirtelen nem sok minden jut eszembe, de mit szólnál ahhoz, hogy amikor dobsz egy jó nagyot (90+) akkor egy nyílvesszö "véletlenül" pont öt találja el, és hopp! (kis csalás :twisted: ) hatos lett a kocka! :roll: jééé... :twisted: "Akkor kénytelen leszek íjásszabájt alkalmazni... affene! (színlelt aggódással) jajj, nehogy meghalj itt nekem! tudod mit, rendes leszek és csak 9+ ép-t vesztesz. De ne félj! én jó KM vagyok, megvéd a morális szabály, csak el ne vérezz... :twisted: "

A lényeg, hogy legyen egy nagyon-nagyon halálközeli élménye. Arra persze vigyázz, hogy a karaktere nehogy (még véletlenül se!) meghaljon, mert akkor benne vagy a szerves végtermékben! Szóval féltse a karaktere életét, és a többieken múljon, hogy túléli-e vagy sem... (persze, hogy túl fogja élni, de ezt ö még nem tudja 8) ) Nagyon fontos, hogy az egész spontán legyen, mintha bármikor, bárkivel megtörténhetne, és nem pedig személy szerint ellene csinálnád! Csak úgy hopp! egy 00... Nálam ez hatni szokott, bár inkább a kalandot hátráltató JK-k befenyítésére használom... :twisted:

Link a hozzászóláshoz

Abban amit leírtál nagyrészt igazad van... Az íjad elvesztése pedig láthatólag sokkal közelebb vitt ahoz, amit egy elf az íja iránt érez. Az a jelenet nagyon kelett oda! De komolyan...

A KMnek valóben tilos visszélni a hatalmával! Ez egy aranyszabály, a kérdés csak az, mikor köteles élni vele?! Akkor mindenképp köteles ha az egyik játékos viselkedése a többiek rovására megy. Itt se arról volt szó, hogy akkor most orrba szájba szivatjuk a karaktereket mindenért!!! Ezt egy szóval sem mondtam! Itt egyetlen, meg nem ismételhetö figyelmeztetésröl van szó, ami jó esetben rá ébreszti a játékost karaktere múlandóságára, ezáltal sokkal jobban fog vigyázni rá.

"Arra persze vigyázz, hogy a karaktere nehogy (még véletlenül se!) meghaljon [...] Nagyon fontos, hogy az egész spontán legyen, mintha bármikor, bárkivel megtörténhetne"

Itt nem csak egy emberröl van szó! Ez egy intö jel az egész party számára, más kérdés, hogy az ostor az ezt leginkább megérdemlö hátán csattan...

" [...] amikor dobsz egy jó nagyot (90+) [...] "

Értsd: egyébként is 90 fölé dobnál, de ez a támadás érje most a fenyítésre szoruló egyént az ártatlan hejett...

Venes: Most hogy így belegondolok, a szitu nem fedé tökéletesen azt, amit Te felvázoltál, és így a tanács is sántít egy kicsit, de ígérem gondolkodom még rajta...

Link a hozzászóláshoz

Hát gyerekek én tudok egy sokkal egyszerűbb módszert.Adj a karakternek vmi jó kis tápot(persze csak ésszerű keretek között) aztán támadják meg hasonlóan tápos ellenfelek azzal az indokkal, hogy ellopta azt a vmit.Egyébként én nem szoktam módosítani az eredményeken.Éppezért nem pattognak a játékosaim, mert tudják, ha rosszta dobok nem fogok módosítani, de ha jót dobok(érts enyhén kettészelném a karit) és a játékosnak nem járt túl sokat a szája, nem pattogot túl sokat, akár mondhatom neki azt is hogy morális szabály.

Link a hozzászóláshoz

én nem a halálközeli élmények híve vagyok. Hanem a szivatásé.

Egyik kalandunkban a Furge Disno által alakított wier boszmesnek minden sikerült és azt mondta, nem gond, ha a tápolása miatt megöljük. Ezért összehoztam az Alkyone által alakított fejvadásszal, aki 3 vagy 4 szinttel magasabb volt nála. Nem hagytam, hogy megölje, de nem is tette volna. (szvsz)... DE! elvitte minden felszerelését. az elötörténetben szereplö tárgyakat, még a családi címert is (igen Furge, azt is).

Fürgének így ruhában, semmilyen tárggyal és 0 pénzzel a zsebében kellett elöröl kezdenie. Ja meg kb 3 Ép-röl és 1 Fp-röl. Nem volt annyira halálközeli élmény, de hatásos volt. Azóta sokkal jobban játsza a wiert és a BM-et is. Odafigyel az apróságokra és nem CSAK tápolásra használja a fajt. Néha már csak a szükség viszi rá a vérszívásra...

Link a hozzászóláshoz

Nos elismerem tényleg nem esett jól a szívatás...de lehet hogy jjót tett....amit azt illeti a családi címerem elvesztése okozta a legnagyobb traumát...de újracsináltattam..és most aranyból van.. :twisted: de a szívatás néha tényleg jó hatással lehet valakire..de okosan kell csinálni..mert elveheti a jk kedvét a játéktól...és ez csak a KM-en múlik.. :!:

Link a hozzászóláshoz

Egy általános tanács: Dolgozz ki magadnak egy helyszínt, ami legyen elég nagy ahhoz, hogy a karakterek ne nagyon mennyenek le maguktól a térképről, és pár kisegítő helyszínt, hogy eljuttasd őket ide. Sok NJK, de adott csoportoknak megvan az adott célja, stb. a környezet dinamikusan változik, de mindig van annyi info hogy tudj mesélni, ne kelljen kényszeríteni a csapatot, és jól működjön a dolog, nincs rosszabb annáll, mint amikor szerepjáték nincs, mert végig kényszerben van a csapat a KM meg hajtja előre. Ugye Con Salamander? Az elején milyen jó volt szegényy lovagot sizvatni, ehhez pedig elég volt a környezet, és a karakterek. Utána kitaláltál ezt azt, ilyen szemet olyan szemet, és elérkezett az a pont, ahol szerény véleményem szerint a kaland szétesett. Sem az idővel nem tudtál számolni, sem a környezettel, az adott helyen az általad kitalált esemény groteszknek hat, amit kitaláltál mi köti oda a karaktert (könnyűléptű majd jól elrejtőzik) nem ment, végül nem tetszett neked valami úgy ahogy lenne, máshogy írtad le, innen érdemben a kaland már nem Erionban hanem "sehol" játszódik.

Mellesleg közlöd minden fórumon nem hagysz választási lehetőséget, neem vagy felkészülve arra, mi van ha valami nem a megszokott rend szerint menne, ha a karakter gondolkodik, és ha a személyiségét is figyelembe veszik, az elképzelt jelentek pedig karikatúrái lesznek önmaguknak. Előre megígéred a szívatást, innen választási lehetőség nélkül szívatásra menő jelenet, ami egy furcsa sápadt karikatúra csak... No nem ez az ami a játékosnak meghozza a kedvét a játékhoz.

Életem két legnagyobb mesélőként elkövetett szívatása közül az egyik karaakterhalállal is végződött, megérdemelten. A lényeg egy csigalépcső egy szakasza úgy van térkapukkal körülzárva, hogy ne nagyon lehessen kijönni. Ha felfelé mész akkor a kapu az adott szakasz aljára visszatesz, ha lefelé az adott szakasz tetejére. A falat kibontani nem lehet, légiesség nem segít, akad elég térgát varázsjel, stb. ahhoz, hogy ne tudj kijutni. A gaz ellen mégis végigszaladt a lépcsőn anélkül, hogy bármi baja lett volna. Hogyan? Nála is volt térgát varázsjel így a térkaput ami lezárt a szakaszt egy kicsit elnyomta, így ki tudott jutni. Sok sikert a JK varázslónak a kijutáshoz.

Másik trükk: Jelszóra aktiválódó térkapu, a gond, hogy a jelszó nem fix, hanem mondjuk "a hited egyuk legfontosabb gondolata" ha a japut működtető eszközök szerint amit kimondasz valóban a hited legfontosabb gondolata, akkor OK, ha nem, akkor pech. Lehet kihalgatni aki átmegy a kapun. És imádkozni, hogy rossz jelszónál ne teleportáljon kellemetlen helyre. 3 órába tellett egy papnak átjutnia, ebből másfél óra olyan volt, hogy már tudta, hogy működik a kapu csak nem fogott az agya...

Link a hozzászóláshoz

Ezt már megbeszéltük, hogy miért volt.

Azt mondtad, rendben is van, úgy már.

És én csak a bemesélésnél mondtam, hogy ne legyen választásuk. Magyarul bele kell öket keverni a dolgokba. Nem azt várni, hogy mikor csapnak le a kalandozók a prédára. Hanem az orruk elé tenni. Hogy ne kelljen keresniük. És szerintem kész helyzet elé kell állítani a karaktereket. Ha a karakterekre írod a kalandot, akkor biztosan találnak majd kibúvót... Ha meg ott van elöttük a lényeg, csak cselekedniük kell...

Link a hozzászóláshoz

TheElf, Con Salamander: teljesen egyikötökkel sem értek egyet. Ha a JKnak nincs választási lehetösége, azzal magát a szerejátékot ölöd meg, a játékos pedig jogosan reklamálhat, hogy az ö karaktere abban helyzetben nem így cselekedett volna. Ha viszont túlzott szabadságot biztosítasz a karaktereknek, akkor nagyon valószínü, hogy pillanatok alatt mellékvágányra keveredhetnek... (amit persze azonnal meg is tesznek, amint alkalmuk van rá :lol: ) Ha van elég idöm a felkészülésre, akkor jobban szeretem, ha olyan helyzetet teremthetek, ahol a JK úgy érzik maguk választhatnak, pedig valójában az orruknál fogva vezeted öket... de ha ügyesen maipulálsz a karakterek elötörténetével, akkor könnyen intézheted úgy is, mintha véletlenül keveredtek volna a sztoryba...

Ez most így visszaolvasva elég ködösen hangzik és még példa sem jut eszembe, de azért remélem értitek mire gondolok!? :roll:

cather: hmmm... a legjobb tanács, amit adhatok, hogy NE MESÉLJ! és ezt most nagyon öszintén, és nagyon jó szívvel mondom... a rossz kaland legelemibb okait soroltad fel... ha sem a játékosokat, sem a karaktereiket nem ismered... ráadásul most mesélsz elöször!!! :shock: ez még egy tapasztalt KMnek is nagyon nagy kihívás! Velem is megesett, hogy egyik ismerösöm felkért, meséljek neki és a három haverjának. Hát jó, gondoltam naivan, elökaptam egy kalandmodul gyüjtemény és nekiálltam készülgetni (egyébként legtöbbször személyre szabott kalandokat szoktam készíteni, vagy legalább átalakítom, hogy passzoljon a karakterekhez, de lövésem sem volt kiknek fogok meséni, ezért gondoltam, hogy egy modul sem lesz semmivel se roszabb, mint egy saját kaland). Erre kiderölt, hogy a három srác legalább 4 évvel idösebb nálam, a karaktereik pedig egy metomorph-Arel pap, khál-gladiátor, dahr-harcos, dzsenn-bárd :!:

Akkorát néztem mint egy ház :shock: "Bocs fiúk... ööö ... mi is a az a metoizé???" A másik kö nagy baki pedig Bahamuth-ékkal volt: úgy indult, hogy 4en leszünk és én is játszom, erre kb.2 órával indulás elött kiderült, hogy 6an és én mesélek! Aszittem megölöm Zoli-t!!! :x Gyorsan fel a net-re, elö egy kalandot... oké, ez jó lesz! Erre nem kiderül, hogy már hárman ismerik!!! :shock: há'mondom ilyen nincs!!!

Oh... bocs, kicsit elkalandoztak a gondolataim, de lényeg: az ilyen helyzeteket el kel kerülni, mert csak savanyú szájízt és rossz emlékeket eredményezhet, de élvezetes játékot biztos nem...

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...