Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kalandötletek KM-nek - Avagy a kaland legyen jó!


Recommended Posts

Szerintem a karakterek összehozása egy helyre nem gond.

Példa: adott a csapat, pl. lovag,harcos,tolvaj,domvik-pap felállás

Mennek a puszta/vadon/erdő/város közepén amikor rázendít egy kis égi áldás, melyből hamarosan aranyos kis orkán lesz. Erre meglát egy fényt, természetesen közelbb fog menni, már csak azért is mert már nem tud tájékozódni és fény=tűz=meleg. Közelebb érve meglátja, hogy fogadó. A lovag betér, mert rühelli az időt és páncélzatban lovon viharban elég jó villámhárító... (ha erre nem jönne rá magától: óriási robaj és villanás:becsapott melletted egy villám (a harci ló nem bokrosodik meg))

A harcos hasonló okoból, különben is merre menne, amikor 1. már rég elvsztette az irányt, 2. alig áll a lábán a szélben.

A domvik pap "felfigyel" egy nyögésre és egy valyúdó asszonyt talál, aki mellesleg sebesült. Domvik egyik arca a gyógyító, stb. Beviszi a fogadóba.

A tolvaj pedig fogadó viharban=sok ember=PÉNZ alapján már megy is. Innentől gyerekjáték őket elindítani. És ráadásul JK-im pontosan azt tették, amit "akartak".

Link a hozzászóláshoz

Én is ezt mondom!

a bemesélést kell lekötni! nem a játékot.

és ott is úgy kell csinálni, hogy észérvekkel köss.

Pl a vihar. ahogy sropi vagy én is írtam.

A modulban viszont pont az a lényeg, hogy elég szabadok legyenek a karik. de sorra jönnek az események, belekeverednek ebbe-abba és kész is a modul. Jöhetnek a "visszatérítö" NJK-k, ha elkalandoznának, jöhet a pénz és még sok minden. :wink:

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Egyszer próbáljátok ki a következőt:

Van egy város és azt meglehetősen jól kidolgozod. Jelentősebb személyek, forró pontok a térképen stb. Fogsz néhány ötletet és kerítesz belőle amolyan b kategóriás kalandokat. A lényeg, hogy ezek a "röppkalandok" mind a városban játszódjanak. Fogd a kis kalandokat és egy nagyobb kalanddal kösd össze őket. Pl.:

b1: a katakombákba befészkelte magát egy csapat haramia, akiket a városőrség sehogyan sem tud kiebrudalni. 10 arany jutalom van a vezérük fején.

b2: A kocsmában érdekesebbnél érdekesebb tárgyak tünnek fel - a la orgazdák - és a gazdájuk pár nap után dühösen érezik ide, hogy megtorolja a lopást. Ez egyre nagyobb mértékben nő. Nyomozás jutalma 10 arany

b3: A város hercegének a lányát valaki elcsábította. A lány meg akar szökni az ismeretlennel és összeházasodni vele. Az ő védelme és "lebeszélése" 10 arany.

Fő vonal: Egy hirhedett tolvajkirály érkezett a városba és azonnal elkezdte kiépíteni uralmát. Harcosai - katakomba - tolvajai - fogadó - már teszik a dolgukat. Egyetlen gyenge pontja szerelme, a szépséges hercegkisasszony. Csak neki mutatta meg igazi arcát.

Na szóval egy ilyet összehozni és a karaktereket valamilyen ürüggyel a városba csalni. Egyiknek ellopják valamelyik fontos tárgyát; harcosok rabolták ki és a nyomok idevezettek; fejvadász, aki a tolvajkirály nyomát követi. Pap, akit a lány gyóntatására kértek fel nem messze, stb. Figyeljétek meg, egy ideig külön-külön fognak a saját dolgukkal törődni, aztán rájönnek az "egységben az erő" elvre és mennek együtt. És négy b kategóriás kalandból faragtál egy eszméletlent :) Próbáljátok egyszer ki.

Link a hozzászóláshoz
Sziasztok!

Egyszer próbáljátok ki a következőt:

Van egy város és azt meglehetősen jól kidolgozod. Jelentősebb személyek, forró pontok a térképen stb. Fogsz néhány ötletet és kerítesz belőle amolyan b kategóriás kalandokat. A lényeg, hogy ezek a "röppkalandok" mind a városban játszódjanak. Fogd a kis kalandokat és egy nagyobb kalanddal kösd össze őket. Pl.:

b1: a katakombákba befészkelte magát egy csapat haramia, akiket a városőrség sehogyan sem tud kiebrudalni. 10 arany jutalom van a vezérük fején.

b2: A kocsmában érdekesebbnél érdekesebb tárgyak tünnek fel - a la orgazdák - és a gazdájuk pár nap után dühösen érezik ide, hogy megtorolja a lopást. Ez egyre nagyobb mértékben nő. Nyomozás jutalma 10 arany

b3: A város hercegének a lányát valaki elcsábította. A lány meg akar szökni az ismeretlennel és összeházasodni vele. Az ő védelme és "lebeszélése" 10 arany.

Fő vonal: Egy hirhedett tolvajkirály érkezett a városba és azonnal elkezdte kiépíteni uralmát. Harcosai - katakomba - tolvajai - fogadó - már teszik a dolgukat. Egyetlen gyenge pontja szerelme, a szépséges hercegkisasszony. Csak neki mutatta meg igazi arcát.

Na szóval egy ilyet összehozni és a karaktereket valamilyen ürüggyel a városba csalni. Egyiknek ellopják valamelyik fontos tárgyát; harcosok rabolták ki és a nyomok idevezettek; fejvadász, aki a tolvajkirály nyomát követi. Pap, akit a lány gyóntatására kértek fel nem messze, stb. Figyeljétek meg, egy ideig külön-külön fognak a saját dolgukkal törődni, aztán rájönnek az "egységben az erő" elvre és mennek együtt. És négy b kategóriás kalandból faragtál egy eszméletlent :) Próbáljátok egyszer ki.

Ez biza nagy ötlett ... ááá ez nagyon kemény de mégis reállis hm és észerü és a bemesélés is adott azt hiszem adtál egy nagyon jó kalandötlettet kipróbáltattom :)
Link a hozzászóláshoz

Tudom, hogy nem igazán vág ide, de újra indult a *censored, no spam!*... ami ugye egy dolog, de a másik, hogy:

Hey, spartas megakadt a szemem a neveden... :roll: Amúgy az ötleted tényleg jó. Bár rendszerint nálam ez épp fordítva történi... például ha rögtönöznöm kell... belekezdek egymástól független, mindennapi eseményeknek tünö szálaknak, és késöbb szövöm össze öket történetté

Link a hozzászóláshoz

Ha már az ötleteknél tartunk...

Egy ilyet már meséltem kedves JK-imnak és nagyon jó lett, sokszor nem tudták, hogy sírjanak, vagy nevessenek.

Kezdet: Adott a 4-5 kari felébrednek egy erdő közepén egy szál gatyában és az anyanyelvükön kívül semmire sem emlékeznek. Az első amit meglátnak:4 vadidegen, akikkel össze vannak láncolva. Eszméletlen jó kaland keríthető belőle...

Link a hozzászóláshoz

Üdvözletem!

sropi: Ez valóban jó ötlet, de szvsz csak olyan JK-nak akiknek eleve semmi előtörténetük és semmi multjuk nincs. Én speciel nem örűlnék, ha egy KM-ezt eljátszaná velem mondjuk egy 7-8 ik szintű fejvadászommal, akinek hivatalosan 4-5 klán lohol a nyakában, fosztaná meg emlékeitől és fegyvereitől, egy ilyen személy halálra lenne itélve. Mivel gyakran KM-kedem meg is kérdezném tőle, hogy ezt mégis hogyan találta ki, pontosabban hogyan vitelezte ki. Alapjáraton karaktereket dolgozunk ki, olyanokat akiknek van múltja és az alapján magyarázom viselkedését. Nem örűlnék, ha egy 4-5 oldalas előtörténetet gyűrhetnék össze és dobhatnám ki mert a KM-nek olynaja volt. :shock: :shock: :wink:

:arrow: Ebből következik: jó ötlet de csak akkor, ha a játékosok is belegyeznek és olyan karaktereket hoznak, vagy a KM olyan karaktereket választ akiknek ez úgy is mindegy.

Link a hozzászóláshoz

Elátkozott, azt elfelejtettem említeni, hogy mi is a körülmény, de ebben pont az a poén, hogy csak a végén derül ki.

Szóval a megfejtés: A lét egy párhuzamos síkjára lettek elrabolva, ahol ez egy játék a gazdagok szórakoztatására. A játék folyamán fokozatosan visszatérnek emlékeik és a végén, ha jól oldják meg még a felszereléseiket is visszakapják+még szerezhetnek pár cuccot.

Link a hozzászóláshoz

No, ezzel alapvetően egy a gond: Anyanyelven kívül mindent: Magyarul aki a képzettségéeiből él nagyot szív, aki az erejéből az nagyon jól jár = nem kiegyensúlyozható. Amúgy nincs gyökere, nincs háttere, kapásból elrontja a karaktereket, amin más napokat heteket dolgozott (szerintem akadnak olyanok akik párszor fejbevágnának a szabálykönyvel oszt otthagynának játsz magaddal). Márpedig egy jogosan megsértődött játékos nem élvezi a játékot. Mellesleg merőben felesleges az idézés, és kockázatos is, magyarul a kalandod háttere értelmetlen, stb. de ugye a "Megérdemelt" pallosod után ez nem csoda már.

Link a hozzászóláshoz

1. Mindenkinek lehet rossz napja, azóta már megírtam, hogy egy improvizációból ered, így utólag tényleg tudom, hogy ez így nem jó, de akkor ez jutott eszembe.

2. A Jk-knak nagyon tetszett.

Gondolj már bele, milyen poénos tud lenni, amikor kaland közben jönnek rá, hogy mi mindent is tudnak...

3. Ha nem csak kb. egy hete lenne netem és nem csak ennyi ideje látogatnám a fórumokat, biztos nem teszem ezt.

Link a hozzászóláshoz

[-off-]

hey, tudaj valaki, hogy EZ mi a fészkes fene:

*censored, no spam!*...

???

merthogy nem én irtam a hozzászólásomba, az biztos... :?

[-on-]

sropi: szvsz egy ilyen kaland akkor jó, ha nagyon hirtelen kell mesélni és még karakteralkotásra sincs idö... én is meséltem már kalandot Olaszországban egy sifelvonón :lol: és a körülményekhez képest egész jól sikerült :roll: De akkor ki kell hagyni belöle minden harcot, csak és és kizárólag gondolkodtatni a játékosokat... SÖT! Ez mekkora!!! szóval: a szitu ugye adott, de TE találod ki elöre, hogy melzik játékos milyen karival van, ök viszont tényeleg nem tudnak semmit magukról és csak lassan derithetik ki, hogy kik is ök vlójában... :shock:

Na, milyen ötlet??? :wink:

Link a hozzászóláshoz

Szerintem az ilyen "mesélj most kalandot, most akarunk játszani" stílusu dolgok nem annyira jók. Szal pl a sífelvonós eset. Szerintem eléggé illuzióromboló, mert: a kalandot jól át kell gondolni, főleg a gondolkodtató részeket; 2. meg kell teremteni hozzá a hangulatot; 3. ebből a hangulatból a játékosokráhangolódása után lesz csak kaland. (sztem, én így képzelem el)

gangler: az azért van, mert reklámoztál. (gondolom oda írtad be a nevét annak, ami újraindult)

Link a hozzászóláshoz

Egy egészen egyszerű kalandból is kijön egy nagyon élvezetes játék. Pl. : Megbízás, hozd vissz az erekjénket, mert meghalt mágus, aki hatástalaníthatná a saját csapdáinkat és kellene az erekje. Ez lenne a teszt kaland, a megbízók részéről. A következő, már elég bonyolult a helyi város tanácsában van egy nem kívánatos személy, akit el kéne távolítani, csak az a baj, hogy vrázsló és hogy rengetegen őrzik a srácot... Információgyűjtés, házának tervrajza, őreinek gyengéi stb, jó kis városi kaland. Nos?

Link a hozzászóláshoz

Én töbnyire Bálint által vázolt kalandok híve vagyok, csak megfűszerezem egy kis ármánykodással, az eredeti megbízás csak egy mézesmázos felszin, alatta van az igazi, aminek nem mindig örül a kalandozó.

-Én töbnyire beleviszek egy kis ármányt és praktikát, minek közrejátszólya a birodalmak különböző politikája.

-Ha egy ilyen kalandot még egy kis misztikummal is vegyíteni tud a KM, akkor már elmondhatjuk, hogy minden volt a kalandban.

Link a hozzászóláshoz

Igen, erre jó példa az egyikYnevi kóborlásokban leírt kaland. A címe: Vérszín hold alatt. (aki nem játszotta még, de akarja, és esetleg nem KM, hanem játékos, akkor ne olvassa tovább)

Ott ugye egy Reinkarnációról vagy olyasmi dologról van szó. Közben folyamatosan torz mágis. És a JK-k garantáltan azt se tudják mi van? :wink:

PErsze, ez nem biztos, hogy jó, nekem pont ez nem teccett benne, hogy úgyis le lehet, jtszani a kalandot, hogy akár egyetlen szóra is rájönnének a megfejtésből. ez egy picit túl nagy szabadság.

Sezrintem amúgy az adja meg azt az érzést, hogy egy kaland "jó", hogy van benne fantázia. ez nem csak abban rejlik, hogy jól meg van írva a kaland, hanem hogy van benne valami extra. Valami olyan, ami akár egyész Ynev sorsát is befolyásolhatja. Talán olyan dolog, amitől hírük lesz. Vagy csak annyi, hogy esetleg találkoznak egy legendás lénnyel (pl) sötételfel, aki nem öli meg őket, hanem esetleg egy szót szól hozzájuk. Ettől kezdve pedig az egész életszemléletük megváltozik. De még ezerféle mód lehet, gondolok itt az időben való visszautazásra, és mondjuk meg kell valamit változtatniuk, vagy ilyesmi.

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Én egy ranagolita party-nak meséltem le azt, hogy ki kellett kémlelniük Adron egyik kolostorát. Ennek a sagának a terméke végülis az Adron papok leírás :) Mostanában így járok Uwel-lal és Kyel-lel, de az Északi Városállamok boszorkánymester szektái is - khmmm- érdekli a játékosokat :) Nem csak szabály lehet alap :)

Link a hozzászóláshoz

a szabályokra való építés nagyon kellemes előnye, hogy érdemben a játékosok a saját karakterükre tanulnak meg jobban odafigyelni, nem jó egy adron pap leírást adron papnak prezentálni de egy mágikus törvényszerűség következményeit egy varázslónak... no az testreszabott és jól működő kaland.

Link a hozzászóláshoz

Elátkozott: én is az áltatad leírt kalandok híve vagyok. Szeretem az intrikát, a háttérben meghúzódó ismeretlen hatalmat, a JK körül szövödö titkos szálakat... Az egyetlen hibájuk, hogyha túlbonyolítod öket. A JK nem a te fejeddel gondolkodnak. Egészen másként tekintenek a világra mint te! Bizonyos dolgokat észre se vesznek, pedig te fontosnak ítéled meg, máskor pedig egészen egyszerü dolgokat kezdenek variálni és nekiállnak kombinálnak, pedig csak félreérthetöen fogalamztál...

Ez az egyik buktató, ha a Jk nem követik (mert nem tudják követni) a kaland fonalát, gondolatvezetését. A másik, hogy bármilyen jól készülsz is fel, 5 játékos mindig okosabb lesz mind 1 KM... erre a legjobb példa az

Link a hozzászóláshoz

No egy apróság: A kalandban a feladat igen egyszerű: Megmondani hány gyilkos van a városban. Akár a gyilkosok megtalálsa is lehet a csapat feladata. A lényeg, hogy kell valami bizonyíték ami a jelenlegi gyanúsítottat tisztázza. Az illető gyanúsított egy boszorkány.

Hogyan tudod megtalálni a bizonyítékokat, főleg ha több gyilkos is van és akad közöttük többféle kaszt is? egyszerű. De a lényeg, minden halálesetnbél a holttest elégett.

Akad amit varázsló ölt meg tűzkitöréssel (jellegzetesség: A szomszéd szobákbaan egy pillanatra lehült a levegő, nincs szemtanú.) Akad aki tűzvarázslói mágia áldozata lett (a lángokat más is látta és a színük/fényerejük/formájuk is áruló lehet) és akad akit fókuszált fény égetett el. (az alatta lévő szobában látták a padlón átszivárgó fényt, stb.)

Link a hozzászóláshoz

gangler: én néha azt szeretem ha nem is kell törni a fejemet összeesküvés elméleteken, mert a JK-k a kaland során kiatalálják nekem. :wink: Kalandjaimban én töbnyire csak az NJK-kat és céljaikat dolgozom ki a háttértörténés mellet. Az NJK-kal való játékommal gátlom meg, hogy a JK-k nagyon kilépjenek a kalad történésének medréből. De sokszor előfordul, hogy hagyom had mennyenek másik irányba, meglátjuk mit hoznak ki belőle...

Gyakran kezdem úgy a kalandot, hogy a Jk nem kapnak megbizatást, és mindannapi életüket élik, majd valami fölkelti figyelmüket és kiváncsiságuk miatt belekeverednek valami összeesküvésbe, mej meglehetősen lassan bontakozik ki. Nem nagyon szoktam túlbonyolítani a történéseket, mert van amikor még az eggyértelmű közvetlen veszéjt sem veszik észre.

Legutóbbi ilyen szánalmas eset, hogy megbíztak egy kráni Mortelben. Lelkiekben olyan szinten megtörtek, hogy a Mortel csak azért nem ölte meg őket, mert élve sokkal jobban szenvednek. :twisted: :roll:

Link a hozzászóláshoz
Legutóbbi ilyen szánalmas eset, hogy megbíztak egy kráni Mortelben. Lelkiekben olyan szinten megtörtek, hogy a Mortel csak azért nem ölte meg őket, mert élve sokkal jobban szenvednek. :twisted: :roll:

Ez viszont nem kráni mentalitás, ha itt nem kráni mentalitást játszol akkor korábban sem hiszem hogy elejtetted annak a jeleit, ha nem tapasztalták annak a jeleit, akkor te közvetítettél olyan jeleket ami alapján meg lehetett bízni a karakterben. Ez ilyen esetben ugye kicsit másképp fest. Ésszel kell bánni az ilyen NJKkal.

A másik, hogy ritka az hogy egy kalandszáll lenne, és ne lenne rengeteg mellékág, ne lenne összekapcsolva egy városban a többi történettel, egy várost, az ottani számtalan független kalandszállal pedig hónapokig lehet mesélni, és nem sokkal nehezebb kidolgozni mint egy kis kalandocskát.

Link a hozzászóláshoz

Szerintem akkor jó egy kaland, ha a KM ismeri a játéosokat. Lehet, hogy ez sablonszöveg (bár még nem hangozz el..). Szóval meg kell ismerni őket, hogy mondjuk szeretik-e a nyomozgatós történeteket, mert ha egyszerüen nem siekrül nekik (KM túlbonyolítja, vagy alapból nem értenek hozzá, nem jnnekrá) akkor siekrélmény nélkül nincs értelme nyomozgatósakat erőltetni. És néha egy kis harc sem árt a kaladnba, nem csak a gyepa miatt, hanem azért mert picit felrázza őket, a történés.

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...