Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
Keresés Itt
  • Több lehetőség...
Eredmények keresés, amik...
Eremények keresése...

Kalandötletek KM-nek - Avagy a kaland legyen jó!


Antail

Recommended Posts

TheElf: Igazad van de itt nem volt kedvem belemenni a részletekbe. Ez egy másfél éve tartó életút. Játékidőn belűl a karaktereket 5 éven át üldözte a Mortel. Öt év még egy Mortel szemében is sok, a Jk-k bizonyították nem is egyszer, hogy méltóak az életre-- az események végűl odáig fajultak, hogy a nagy ellenségek szövetségre kényszerűltek... De azt már elfeledték a Jk-k, hogy nem minden szövetség tartós, és ezt kihasználtam. A Mortel elérte vágyát, hogy a kosfejes birodalma visszafogadja a kegyvesztett fejvadászt, de ezt úgy érte el, hogy a JK mindent elvesztettek. Ezért nem ölte meg őket, ha méltóak az élethez akkor a mocsokból is fel tudnak emelkedni, de ha nem, akkor szemtanúi lesznek felemelkedett istennőjük ujjabb bukásának... :twisted: (Ez már a kráni felfogás.) Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy a fejvadász elf a hét völgy hét domb vidékéről, története hosszú, ugyhogy nem térnék ki rá. Ezen elf utolsó szavai közül ez volt az eggyik: "Bár megölhetnélek benneteket nem teszem, az idő ezt úgy is elvégzi hejettem..."

Amúgy igazad van minden részletre figyeltek csak arra nem amit én szándékosan úgy attam elő, hogy ne legyen feltűnő, de így értem el a játék hangulatát, és így sikerűlt meglepnem a játékosokat. Ennek az volt a célja, hogy nem akartam 4 JK val eggyüt még 400 NJk nak mesélni akik minden kivánságukat segítenék... Eséjük meg volt egésszen az utolsó pillanatig. Csak egyszer kellet volna nemetmondaniuk a Kráninak és nyert ügyük van. De ők megbíztak benne. Öreg hiba... :roll:

Link a hozzászóláshoz
gangler: én néha azt szeretem ha nem is kell törni a fejemet összeesküvés elméleteken, mert a JK-k a kaland során kiatalálják nekem.

Elátkozott: igen, én is imádom ha a játékosuk vágják saját maguk alatt azt a bizonyos fát, és sokszor van úgy hogy beugrik egy ötlet mesélés közben, és itt-ott módosítgatok a kalandon, föleg karakteralkotáskor. Miközben átnézem a karaktereket, mindig eszembe jut valami, hogy ezt és ezt még belevehetném a sztoriba...

[-off-]

Te, nem mesélnél egyszer nekünk?! :roll: csak mert az olvasottak alapján szimpatikus KMnek tünsz... :wink:

[-on-]

Szerintem akkor jó egy kaland, ha a KM ismeri a játéosokat. Lehet, hogy ez sablonszöveg (bár még nem hangozz el..). Szóval meg kell ismerni őket, hogy mondjuk szeretik-e a nyomozgatós történeteket [...]

Clonemastr: Anno volt egy RÚNA cikk, Hogyan meséljünk? címmel, és bár nem értettem mindenben egyet az ott leírtakkal, de volt egy két tanács, amit követendönek találtam. Pl. ha valaki az elektromos zárak guruja, akkor a KMnek kötelessége egy olyan szitut bemesélnie (még akkor is ha eredetileg nics a modulban), ahol elektromos zárakkal kell bíbelödni... a lényeg, hogy szvsz a KMnek mindig a JKkra szabott történetet meséljen. Olyat, ami nekik jelent kihívást. Harcot a gladiátornak, csapdákat-betörést a tolvajnak, aktív vulkánt a tüzvarázslónak, barlangot a törpének... persze nem azt mondom, hogy ha van a csapatban egy egy BM akkor csak élöholtas kalandokat kell neki mesélni (épp ellenkezöleg), hanem midíg olyat, ami valami új de testre szabott kihívást állít a karakter elé. Olyan dolgokat, amitöl fejlödik és nem csak TP hanem személyiség és jellem tekintetében...

Link a hozzászóláshoz

gangler: Nagyon szívesen mesélnék bárkinek, de ehez föl kell készülnöm, és valamilyen szinten ismernem kéne az aktuális karaktereket. Viszont még egy biliárd találkozót is alig tudok összehozni TAO-val, nemhogy egy MAGUS partit. De nyáron szerintem bármikor megbeszélhetünk egy közös játékot, ha valóban érdekel, és ha valamikor te is mesélsz egyet. 8)

Link a hozzászóláshoz
Pl. ha valaki az elektromos zárak guruja, akkor a KMnek kötelessége egy olyan szitut bemesélnie (még akkor is ha eredetileg nics a modulban), ahol elektromos zárakkal kell bíbelödni... a lényeg, hogy szvsz a KMnek mindig a JKkra szabott történetet meséljen. Olyat, ami nekik jelent kihívást. Harcot a gladiátornak, csapdákat-betörést a tolvajnak, aktív vulkánt a tüzvarázslónak, barlangot a törpének...

A gond ott van, és sajnos ez egy elég komoly probléma, hogy ezt te mint KM végiggondolod, de nagyon sok játékos nem gondolja végig: Miért van neki ez, miért van neki az is, kérdezi, mondván, hogy neki nincs. Neki nincs helyismeret képzettsége, de politika diplomácia képzettsége sincs, de zavarja, hogy akinek van, az használja, és jön a hiszti ezt honnaan tudod azt honnan ismered. Amikor előadja hogy ezt nem lenne szabad engedni és használni, akkor csodálkozik hogy pillanatok alatt elkerül tőle a fegyvere amihez mesterfokon ért két kiegészítő képzettséggel megspékelve...

Link a hozzászóláshoz

Most játszottunk egy nagyon jót. A kezdés valami hihetetlen volt. Ha valakit éredel megpróbálom elcsenni a kalandot Spartastól :)

A kezdés: Megérkeztünk egy fogadóba. Borozgatunk, stb. Egyszercsak egy különös vértezetű alak furcsa fekete ruhában,fura karddal a hátán letérdelt az egyik játékos elé és a következőt mondja:

"- Nagyságos uram! Engedelmességre utasítottak: várom parancsaidat."

Amikor a nevét kérdeztük csak ennyit mondott:

"- A nevem Messor."

A többit el tudjátok képzelni :wink: Én nagyon megijedtem.

Puszi

Kathin

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

És kb úgy folytatódott, hogy az öt marcona kalandozó maga alá csinált és semmit nem tudott kezdeni a helyzettel :) :) Bezzeg amikor a városőrök megérkeztek :twisted: Ezzel az egy "messorral" a nyakukba szakadt egész dél Ynev, az összes hatalom és minden jóérzésű ember. Pyarroni kémek, ordani főnixek, kisebb uraságok gyilkosai, kémei... Persze nem jöttek rá, hogy miért történt mindez :) Az öt kalandos Saga vége, hogy elmenekültek északra a zászlóháború poklába :twisted:

Néha már sajnáltam őket... :twisted:

Link a hozzászóláshoz

Szerintem is jol sikerult a kiegeszito. Igaz, hogy en meg nem probaltam ki, de tudom, hogy jo, nagyon jo otletek vannak benne. En kalandmeseleshez mindenfelol veszem az otleteket. Peldaul ha egy olyan partinak mondok kalandot, akik inkabb olni szeretnek, es nem gondolkozni, akkor mondhatok egy olyan kalandot, hogy ki kell irtani egy ugynevezett pokolpok feszket. (a pokolpok nevet peldaul a Thrillion kincsei jatekban lattam) De egy gondolkodosabb beallitottsagu partinak meg szivesebben mondok egy kalandot, ahol sok lehetoseg nyilik a karakternek intelligenciaprobakra. (peldaul egy, vagy tobb rejtvenyt kell megfejteni.)

Egyszer vettem otletet a kiegeszitobol, es ki is probaltam a "a falu kozepen talalhato haz egy masik dimenzioba visz" nevut (ha nem ez a neve, akkor bocsanatot kerek). Eleg jo dolgok sultek ki a vegen, mar csak azert is, mert volt egy Krad kutato, akinel persze volt konyv, meg toll, meg minden irashoz szukseges felszereles, es minden pihenonel irt bele. Viszont sajnaltam, mert a vegen a kezeben tartott konyvvel vedett ki egy halalos szurast, utana meg egy vagast, ami kettebeszelte az egesz konyvet. De az elete megmaradt.

koszonom, h meghallhgattatok

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

LordRufus:

most voltam KM gyülésen, elolvastuk együtt a kiegészítödet.

Lehet, hogy most megharagszol kicsit rám, de az egyik résznél nem álltuk meg, hogy ne nevessük el magunkat:

"Sárkánygyíkok egy csapata elragadja a környék juhait, a pásztorokat sem kímélik."

kifejtenéd ezt?

hol verödnek csapatba a sárkánygyíkok?

ki képes legyözni akár egyet is? (persze a rendes, maximális sárkánygyík-kijátszásra gondolok, amikor az életéért küzd, mindent bevetve)

Miért támadnak a falu környékére?

csak ennyi

bye

Link a hozzászóláshoz

Hello mki!

Én régebben M.A.G.U.S.-oztam, de már jó ideje nem.

Sajnos szétziládódott a csapad a belső viszályok miatt!

Sajna sz.r ügy, de mindenki kivéve két ember a násikkal versengett, gyilok...vég...veszekedés... :twisted: :( :cry: :evil:

Nos egy normális félveterán csapat ?normális? KM-je kér segítséget. kalandötletek, főleg városközelben ami kegyetlenül felpörgeti a kalandot?

Magyarán már 7 éve nem játszottunk. kell egy kis frissítés a memóriámnak!

Kössz!!! :)

Link a hozzászóláshoz

Üdv néktek! 8) Én leggyakrabban csak játszottam, de most mesélő is leszek. (presze már meséltem egy kalandot) A helyzet az, hogy egy olyan csapatnak kell mesélnem, akik már nem tudják átélni a mesélést.

Gondolok itt arra, hogy pl a harckor :ok bobj támadót-sebezz-most bekaptál x sebzést-és igy tovább. Tehát az előző km nem adott a részletekre, csak a játéktechnikai elemeket vette figyelembe. Nem mesélte a küzdelmet, hanem csak a száraz dobálgatás maradt a jk-k nak.

A csapat atomtápos karaktereket kapott. Amiknek én mesélek 1 tsz.űk. A lényeg az, hogy maguk a játékosok hozzászoktak a táphoz. :cry: :cry: :cry: Szeretnek játszani.

Én szeretném visszaállítani a valódi játékélményt. Szeretnék úgy mesélni, hogy a játékosok élvezzék a játékot, és tudják értékelni azt amilyük van (pl a karakterük életét). Gondoljatok bele, hogy a csapat 100 arany alatt nem is vállal el megbízatást. :evil: Milyen bolog ez?! :!:

Szóval nem lesz a dolgom künnyű. :roll:

Most olvasok egy regényt, és beleborzongok a fogalmazásmódjába.

Szeretnék olyan játékot, mint ahogy a regénybe is írva vagyon. :lol:

Elég jól ismerem már a szerepjátékot, visznylag tapasztalt játékosnak tartom magam. Mint mondtam szeretek játszani, de a km-em mesélési stílusa az én értékrendemben hagy maga után kivetni valót. :x

Ezért is akarok inkább én mesélni. :)

Szóval ha ehhez valaki tudna valami gondolatot fűzni örömmel várom.

Link a hozzászóláshoz

hááát talán csak annyit, h próbáld meg a karaktereket nem arannnyal motíváálni, tehát pl egy küldetésért nem pénzt, hanem vmi egészen mást kapnak meg jutalmul...bizonyos extrém esetekben az életüket :wink: :twisted: ...ez gyakran bejön.

ha a csapat összetartó, akkor mindent el fognakkövetni azért, h pl egyik társukat kimentsék a csávából.hatásos mesélért pedig olvass sokat, és gondolkozz azon, h te hogyan akarod hallani, a harc leírását.ha először irsz le pl: mozdulatokkal, eljátszással harcot, figyelj, mert gyakorta megesnek, h amit te vagy akár a JKákkitalálnak, h akkor most ide ütök, és igy mozdulok el - és amugy a hihetetlenül jó mozdulatsor, meg miegymás egyáltalán nem jó semmire, mert kiderül, h fizikailag kivitelezhetetlen :D:D :x .

ez csak egy apróság volt, de ugyis sok jó tanácsot fognak még adni...ja igenmég talán annyit, h ne próbáld meg teljesen reálisan, minden apróságot, figyelembe véve mesélni.ilyenkre gondolok pl: figyelni fogok arra is, h harc során az ember csuklója nagy megterhelésnek van kitéve azért ha sokat harcolsz egy idő után levonásként fog ez jelentkezni.meg: nem kell egy harcba sem a maximális részletességggel leirni mindent, hanem az eljátszás is legyen pergős lényegre törő. :roll: 8) :lol: szerintem.

Link a hozzászóláshoz

Hali!

Tudjátok az utóbbi időben a JKim nagyon elbízták magukat! Egyes szinten már halomraölnék a kalndbeli szereplőket. Ez engem idegesít őket, meg bosszantja, hogy szinte mindenki erősebb náluk, csak a főszál a könnyebb. Ebből csak annyit szűrnék ki taulságként, hogy el ne rontsátok úgy mint én. :wink:

És lenne egy kérdésem is, hogy oldjam, meg, hogy ne akarjanak csak TP-ért és aranyért harcolni, mert a hangulatot már lesz*rják. :cry: :evil: Tudtok tanácsot adni?

Link a hozzászóláshoz

hm....hírnáév, hatalom, tudás, felbecsülhetetlen értékért való küzdelem??

az én varim jelenleg éppen aranyért küzd, mert nincs csak tán pár réz garasa és se szállás, se kaja semmi, tehát ez valami hihetetlen, mert ugye mindenki azt mondja, h nem a pénzért kell harcolni, stb, de valahol meg igen, h a karakter mindennapi szükségletéhez lévő zsét előtermetse... :shock: :D :x :roll: :wink:

Link a hozzászóláshoz

Nálunk mi pl a hírnévért, és hát néhányszor egy nőért harcolunk. Egyszer a bárdom és egy lovag került össze egy csapatba, és egy nőt kellett kiszabadítani, aztán átvezetni egy mocsáron, vissza a szüleihez. Na akkor az volt a cél egymás közt hogy kié a csaj. Akkor minden karinak megvan a maga célja: Papé, hogy segítsen istenének, és így becsületet szerezzen; Tolvajé hogy bebizonyítsa klánjának rátermettségét; Varié a tudás szerzése... Csak ezekre kell rájönni.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

The Hun, hát ezektől a dolgoktól nem híresek, hanem hírhedtek lesztek. :wink:

Az ilyen gyilkosokra, fosztogatókra erőszeretettel lesnek a különböző birodalmak rendfenntartói. Sőt ilyen cselekedetekkel vérdíjat is könnyen lehet szerezni, és mint ilyen gyakran előfordulhat, hogy hozzátok hasonló kaliberü NJK kalandozócsapat bukkan fel. Ha ők szemfülesebbek könnyen a törvény kezére juttok, gyilkosságért meg bárhol akasztás jár, már csak a tömegek szórakoztatásáért is...

Ez csak egy ötlet, hogyha már gyakásról szól a játék mivel is csapjátok el az időt, talán szórakoztatóbb lesz, ha tényleg veszélyben érzitek magatokat. És hogyha már a 100. karaktert is kivégezték tán máshogy közelititek meg Ynev világát. Ehhez nem kell más mint egy szőrösszívű KM, aki magasrol tesz az etikai szabályokra...

Egyébként nekem is van egy karakterem, 1000 aranyas hírnévvel rendelkezik. 8) Kár, hogy a "véletlen" nyomára bukkanó fejvadászok a karakterem számára csak gyakorlóbábuk...

Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...