Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kalandötletek KM-nek - Avagy a kaland legyen jó!


Recommended Posts

Üdvözletem!

Szerintem egyáltalán nem "dúrva", hogy 8-9 ynevi év alatt éri él a 4. - 5. szintet, mert egy szintet fejlődni nagyon sok tapasztalatszerzést jelent.

Alapvető fontossággal bír ugye a tapasztalatszerzés terén, hogy mennyi a parti és a karakter játékideje és, hogy a karakter a játékban mennyi dolgot él át, tapasztal meg. Amikor én mesélek, akkor előfordul, hogy egy egész délutánt felölelő játék Yneven csak néhány óra. Néhány óra alatt pedig akármennyit tevékenykedik is a karakter nem tud elegendő tapasztalatot szerezni ahhoz, hogy szintetlépjen. Legutolsó mesélési folyamatomat megemlítve, 6 játékülés alatt 1. tsz-en kb.: 70-80 tp-t szereztek körülbelül a karakterek. Természetesen ez életút játék. A játékülések pedig 4-6 óra között mozogtak, tehát egy 30 órányi játék alatt kb.: 80 tp-t szereztek. Ugyanakkor meg kell említenem, hogy a csapatból nem mindenki kezdő, ám aki kezdő az sem szótlan.

Szerintem az a korrekt dolog, hogy egy adott játék előtt ismerteted a játékosokkal, hogy a te saját világnézetednek mik az egyéni attribútumai és megbeszéled ezeket a játékosokkal. Amennyiben a világképzeted jó, helytálló, az eltérő részekben alátámasztott, megmagyarázható, abban az esetben szerintem a játékosok szó nélkül el kell, hogy fogadják a sajátosságaidat.

Nem feltétlen kell törekednünk egy objektív, mindenki által elfogadott Ynev nézetre, mert az elvenné a játékok egyedi varázsát, ám az alap dolgokat mindenképpen tiszteletben illik tartani.

Bőkezű bestiárumról csak annyit, hogy azok az értékek egyrészt irányadóak, másrészt javaslom, hogy ne használdd a benne leírt értékeket tp adáskor, mert az nem olyan, mint az pl.: Erő - 3*k6.

Üdv:

Link a hozzászóláshoz

RE

Én határozottan tiltakozom az istenes kaland leírása ellen, mivel nálunk tao a KM... :D és igen télleg ugy 8 év alatt érte el a kedvenc karakterem a mesés, s egyben hihetetlen 4. tapasztalati szintet!!a "csúsztatásról" inkább taot faggasátok, mert én nem nagyon tudom érthetően elmagyarázni:D...

Sir Vágtató: én azt kérdezném meg, h te mit csinálsz akkor amikor egy életút játékban az egyik JK nem tud részt venni az egyik játékülésen??

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A 3K6 erőt azt csak mintaként akartam írni, hogy a bestiáriumban vett tapasztalati pontmértéket nem úgy kell felfogni, mint karakteralkotásnál az értékek kidobását.

TP osztásnál amit alapvető esetben figyelembe kell venni szerintem az a karakter aktuális tapasztalati szintje, ennek mérlegelése után lehet folytatni a TP osztással kapcsolatos tehendőket. Mazsinónak van egy viszonylag használható táblázata arra nézve, hogy egy adott szinten mennyi maximális TP osztható, a lényege, hogy mindig max 150tp osztható ki a karakternek és ezt az értéket a szint mértékében szintenként egy megadott szorzó módosítja, hogy kiegyenlített legyen. Tehát, vegyük azt első szintre 0,5-ös szorzó jár, az első szintű karakter a játék alatt szerez 100tp-t. Ezt az értéket a szinthez tartozó szorzóval kell megszorozni, így lesz belőle 50 tp és ezt írhatja fel a játékos a lapjára.

Ez egy elég egyszerű és részben jó módszer a tapasztalati pontok osztásának, mert nagy szintek esetén az egyes megoldásokért és lényekért több tp-t kell adni, nos ezt megkönnyíti ez a szorozgatásos szisztéma.

Teljes TP adást megkönnyíti egy a fennt említethez hasonló rendszer, ezért érdemes egy hasonlót kidolgozni magatoknak. Ha gondoljátok megkeresem a Mazsiét, fennvan valahol fórumon is.

A bestiáriumos tapasztalati-pont értékekkel kapcsolatban pedig azt javaslom, hogy amelyiknél 100 fölött adja meg az értéket ott vedd a szám normál alakját, hagyd el a mantisszát /tíz és hatványa-szorzó/ szorzót. A megmaradt számot szorozd meg tízzel és maximálisan ezt a TP-t használd, az adott teremtményre.

Természetesen csak akkor add meg ezt az értéket egy karakternek, hogyha a lényt, nem csak "dobálással" ölte meg, hanem ötletes harcjelenetet, esetleg cselt és egyéb turpisságokat is használt!

Szerintem részletes, életút mese mellett az az öt óra játékidő két nap Yneven ideális, de ugye ez kaland és helyzetfüggő. De nagyon jónak tartom, hogy nem zavarjátok le a napokat, heteket gyorsan egy-egy játékülés alatt!

Én a játékból időlegesen kilépett JK-ra több módszert szoktam alkalmazni, de minden esetben modulfüggő a dolog. Előfordul, hogy átveszem az irányításom alá és, mint NJK tevékenykedik háttérbe szorulva csapat mellett, ezt szoktam legkevésbé, mert még vissza fog térni a játékos.

A másik módszer, hogy a modulban valamilyen okkal eltávolítom ugyancsak időlegesen a csapattól és beleszövöm a modulba, hogy miért kellett távoznia, esetleg ezzel új szálat indítok, vagy csak elterelni, megtéveszteni próbálok. Éppen amilyen az adott helyzet, de mindenképpen próbálom a számomra és a csapat számára pozitívan felhasználni a Játékostársuk hiányát.

Kellemes estét!

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Még mindíg a puskapor meg tömegpusztító fegyverekhez hozzászólva:

Szerintem ez nem más mint tapasztalat, és inteligencia kérdése. Pl: Ha elég inteligens akkor eszébe juthat a molotow (nem tudom pontosan hogy kell leírni) koktél vagy hasonló dolog.

Az sem hátrány, ha látott már valami hasonló fegyvert valahol, bár még akkor is ismernie kell a felhasznált anyagok összetételét, tulajdonságait, amihez szükséges az alkímia. A csőbe öntött puskapor meg gyolyó dologgal csak annyi a bajom hogy nagyon nagyon kevesen ismerik a puskapor összetételét, bár nem tudom pontosan hogy milyen a karakter, de nem hiszem hogy ő ezek közé tartozna. Én azt mondom hogy ha el akar készíteni valami hasonlót akkor annak nagyon utánna kell járni, tanulmányozni kell a dolgokat, kellenek hozzá képzetségek, és nem utolsó sorban sok kísérletezés, ami elég fárasztó és veszélyes lehet főleg egy hozzá nemm értő számára.

Link a hozzászóláshoz

Ahoi!

Bestiárium és szörnyek lehentelése opció:

Akkor adható meg az ott feltültetett TP, ha egy harcos kasztú karakter, a szörnynél gyengébb harcértékekkel, nagy szerencse, sok szenvedés, károsulás, és hosszú (több10 körös) küzdelem árán kerekedik felül a szörnyetegen. Olvasni kéne Bestiarium elejét ;)

Szóval, én a szörnyekért nem szoktam plusz TP-t felszámolni, EGYET SEM. Nincs rá szükség. Azonban a módszerért, ahogy esetlegesen elteszik láb alól a szörnyet (egy okos harci csel, esetleg képzettségek használata), már annál inkább. Ilyenkor sem szörnyhez mérten adom a TP-t, hanem karakterhez mérten, egy-egy jó trükkért szintenként 3-5 TPt, de ezért korrekt leírást is kérek, nem csak azt, hogy "jó, akkor most ugrok egy nagyot a fa tetejére", hanem sokkal inkább "kihasználom azt, hogy képzett vagyok ugrásban, ezért megpróbálok a fa egyik alsó ágára ugrani, hogy előnyösebb helyzetben legyek, és megzavarjam ellenfelem, valamint hogy ezután belefogjak a....."

Ha dobálózól a TP-vel, el fog veszni a dolgok varázsa. De túl alacsonyra sem szabad tenni szerintem a mércét. Arról meg ha 1 Ynevi év alatt 6 szintet fejlődik, akkor pár év alatt még Chei vagy Gorduin is elbújhat mögöttük... A legmagasabb szintű karakterem, a 7. szintű boszorkánymester majd' 3 játékév és tizenhét Ynevi év alatt jutott el idáig. És ő ráadásul már elég nagyszabású dolgokban is vett részt, ahol sok társa hagyta ott a fogát (pl. Ediomad külső csarnokai :)).

Maradtam Tisztelettel:

Link a hozzászóláshoz

8)

Üdv!

Nos én a max tp-t akkor adom meg ha legalább 5 kört harcoltak.. de ez nem mindig müködik.. mert mi van ha valki gyors mint a viláám, körönte megtámadja a 6-ot akkor 5 kört alatt (nem is 10) már 30* támadt, és ha minden találathoz legalább 50% os dobás kell akkor ez marha sok tapasztalat, tehát szerintem meg lehet adni a amx Tp-t hamarabb is...

Hisz a evesebet támadók 20 kör alatt cdsinálhatják ezt meg!

Jam és nekem a régi "mestereim" azt használták hogy :

-1 re találkozik vele 4*-es tp

-2-ra 2* es tp

-2 nél több de még olyan 50-en belül akkor alap

-50 nél több 100 náél kevesebb akkor fele

-100 nálé több akkor negyede

-többszáz után 1

Most nincs idöm leirni ennek a miértjét :wink: legközelebb..

Üdv!

Link a hozzászóláshoz

Nos... Én több dolgot nem értek...

Először is... körönként 5 támadás? Olyan nincsen a szabályok szerint, főleg hogyha 5 szegmenses körökkel játszol (mint én).

Másrészt meg a tpt semmi de semmi képpen sem a "monszták" mennyisége miatt kell adni. Úgy gondolom, hogy a tapasztalati pont = a kihívással, ötletes megoldásokkal, valamint nálam a jó szerepjáték értékelésével (ha valaki jól kijátsza a szerepét, frappáns szójátéka van, stb, szerintem megéri megdobni néhány tpvel ;)). A kihíváshoz visszatérve: hogyha teszem azt van egy nyolckarú nyolclábú, nyolcfogú óriás-vérgalandféreg, aki a JKk életére tör teszem azt első és 5. szinten is, akkor 5. szinten nem hogy több, de kevesebb TPt kapnak érte a JKk még akkor is, ha nem számolunk azzal a ténnyel, hogy már egyszer találkoztak. Miért? Mert az említett szörny értékei ugyanazok, de a JKké növekedett az idők folyamán, így a kihívás is kisebb 5. TSZen, mint 1.n.

Szóval eme okokból kifolyólag nem értem azt a szint szorzós dolog mögött húzódó jót.

Ugyanez érvényes arra az estre is, amikor egy varázsló és egy harcos legyőz egy ugyanolyan lényt fegyveresen (mágia nélkül): a varázsló harcértékei alacsonyabbak, ezért a kihívás jóval nagyobb, mint egy izomharcosé, aki pár csapásből legyőzi mondjuk. ===> BYCS körönténti 123-mat támadó harcosának, vagy mijének már már nem is jár tp egy olyan ellenfélért, amiből le tud győzni egy ezredet egyedül, 10 kör alatt.

A szintek közti tpkülönbségek azért nagyok, mert valaki minél nagyobb szintű, annál több TP kell a következő szinthez.

A szörnyekről amúgy meg annyit, hogy még a bestiárium is leszögezi, hogy nem lelni minden bokorban sárkányokat, de még buzzgoblinokat sem! A SZÖRNYEK RITKA, de néha kellemes színesítő elemei az ynevi kalandozásoknak (kiemelem a néha szót).

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Kalandmesterek Fóruma témában válaszoltam a kérdésekre, kivéve egyre:

"Szint az mit is jelent?"

A karakter szintje a karakter kalandozásai során szerzett tapasztalat, fejlődés számbéli megjelentetése.

A szintlépés táblázatok a karakteralkotásnál megtekinthetők. Minden egyes szint eléréséhez egy adott tapasztalati pont mennyiség kell. Minél magasabb szinten vagyunk, annál több tapasztalati pont szükségeltetik a további szintlépéshez.

Szintlépés tulajdonképpen a játéktechnikai leképezése annak, hogy a karakter annyit fejlődpött, hogy erősebbé válik, értékei nőnek. Pl.: kap a karakter KP-t, HM-et, FP-t. Ill. kaphat pszi-t , manát, ect..

üdv:

Link a hozzászóláshoz

Hát igen... :roll: Ez a szintlépéses rendszer nagyon buta. Az lenne a legjobb, hogyha a karakter csak arra kapna TPt, amit használ is. Pld egy varázsló kiolvas egy herbalizmusos könyvet, akkor kapna x TPt a herbalizmus képzettségére és nem fejlődne ez miatt a harcértéke, a sebtűrése, etc... nem olyan lehetetlen megoldani és nem lenne túl nagy bonyolítás, akkor tehát a kérdésem az, hogy ezt még miért nem próbálta megvalósítani senki sem? :roll: Vagy tényleg annyira hülyeségnek hangzik másnak? :?

Link a hozzászóláshoz

Hell oh!

Szóval szerintem a szintlépés nem rossz. Pl. tegnap játszottunk eggyet és ott azért kaptam pontokat, mert tűzvarázslóval harcoltam egy lovag ellen, megöltem ezért kaptam 3-at varázsoltam egy tűzgyűrűt ezért 4-et a jó helyzetmegoldásért 3-at. így jött ki 10. Szerintem ez elég jó.

Amúgy nem rossz az ötleted, akkor tehát a varázsló 220 tp jét mondjuk osztjuk 2 részre 110 110 és az egyik a harcérték a másik a szellemi tevékenység. Ezzel egyet értek végül is.

Link a hozzászóláshoz

A másik megoldás az, hogy valamilyen olyan helyzetbe kevered bele egy külön mesélésben, amiből egyedül semmiképp sem tud kimászni, mindenképpen segítségre van szüksége. Hogy innentől hogyan juttatod el a többi JKhoz az már gyerekjáték. Mondjuk hallhat róla a városban hogy neves kalandoók éreztek, akik ezer meg egy veszéllyel néztek szembe a zászlóháborúk idején, vagy valami hasonló sablonszöveg :D

Link a hozzászóláshoz

Nem egyszer találtam magam ilyen jkk közt, akik az első pillantás alkalmával egymás torkának ugrottak volna. Esetemben utoljára egy WoDos mage partyban akart játszani egy vámpír, amiből később mégiscsak ananasi lett, de a srác megállapodott a démonszolgánál.... Elég tűrhető indokot sikerült neki kitalálnom, hogy miért csatlakozzon (kár hogy el sem kezdtük szinte a modult :'() :P Ez vagyok én! :D

A lényeg a közös cél, AMI egy általad felsorolt karaktereknél 99.9% hogy nem létezik. ^^

Másik eset: Szövetséghű partyba toroni boszorkánymesternek: "Vagy kitalálsz valami másik karaktert, vagy nem játszol, vagy játszol, de vállalod, hogy az első adandó alkalommal megölnek, ha rájönnek ki vagy!" A srác mégiscsak az északi bárdot választotta végül...

Link a hozzászóláshoz

Sziasz'

Az is megoldás, hogy csak ő tud egy információt, vagy csak ő tud valami olyat csinálni, amire a többieknek szükségük van.

Pl.: Egy várba vezető titkos járatokat ismeri, ahova a "szövetségieknek" be kell jutniuk, vagy el tudja vezetni az inkvizitorokat egy vámpírúrhoz, vagy ő az egyetlen, aki észrevétlenül mozoghat egy városban, ahol nagyon keresnek valakit.

A játék pedig aról szól, hogy ő meg akar szökni, a csapat többi tagja pedig meg akarja ebben akadályozni. Garantáltan együtt maradnak. Mellékesen szövődik a kaland is a vámpírúrról, a titkos járatokról, stb.

Ahoj.

Link a hozzászóláshoz

Jah... most már késő, én is olvastam... nem is tudom. Még nem játszottam együtt azzal a karival, de valahogy nem is fűlik hozzá a fogam... csak ha nincs más nála, akkor. :wink:

Én nem csinálnék olyan akrit, ami midnig csak azt keresi, hogy hol tudja átbúbolni a társait... az olyan féreg dolog.

Inkább valami tiszta Káosz jelleműt...

De mindegy, végülis az ő döntése... csak jól játsza ki.-nálam létkérdés- :wink:

Lafi

Link a hozzászóláshoz

Hell oh!

Nos képzeljétek harmadik színtű lett a varázslóm szigorúan szabályos pontozással, és eccerüen király!

Na mindegy egyébként azon a karakteren túl van vivel lassan lép szintet "Hál istennek"! Most rendes gyerek: Kyel pap.

Azontúl Dimitrij we have got this little problem. Mégpedig az, hogy egy srác tűzvarázslóval van és azt se tudja, hogy mi az az Ordan, meg az egészség próba, meg ilyenek "mondom neki ha mindenáron MAGUSozni akarsz akkor legyél harcossal, DE NEM! És ütésenként elájul, egyszer kinyírta egy zombi, csak Morális szabály, ezért a "good face" Kyel pap meggyógyította. Na most én mi az isten ..., ..., ...-ját csináljak vele???

Link a hozzászóláshoz

Ja az muris volt már bocs hogy ide szólok általánosan jk vagyok kyel papal a változatoság kedvéért. De szerintem a legjobb kaland (ennek hiányába untam meg a tolvajt) amikor az a küldetés hogy mondjuk egy erioni tolvaj céh megbiz avval hogy, lopj el shadonban egy nemestől egy szobrot vagy valamit ami nagyon drága. De úgy hogy, senki ne fedezze fel annak hiányát. És még gyanut se fogjanak pl: ki kell játszani az őröket a valamit meg kicserélni egy hamisitmányra. És mindennek nem szabad kitudódnia addig amig kinem viszed a határon kb 2-3 nap ha ügyes vagy utánna meg találkozik a jk vagy jk-k az öszekötőnél mondjuk ujj pyaronban aztán vége is lenne de vissza fele menet üldözik bujkálni kell de lehet azis hogy az öszekötő átveri őket aztán futhatnak a kalandozók a pénzük után. Azt nyomozhatnak a beajánlott kb 100 arany után amiből 1-2 arany lesz. vagy utána meg fantázia dolga

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...