Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Beszéljük meg: Értékelési rendszer


Hulla

Véleményed szerint mit kellene értékelni a versenymodulok során?  

70 szavazat

  1. 1. Véleményed szerint mit kellene értékelni a versenymodulok során?

    • Kizárólag a modulmegoldást
    • Kizárólag a szerepjátékot
    • ElsÅ? sorban a modulmegoldást, másodsorban a szerepjátékot
    • ElsÅ? sorban a szerepjátékot, másodsorban a modulmegoldást
    • Azonos arányban a modulmegoldást és a szerepjátékot
    • Nem tartom szükségességét az értékelésnek, a versenykörülményeknek


Recommended Posts

Estét!

Nos akkor hazafele ha már volt időm gondolkozni, picit eltűnődtem a modul pontozás mikéntjén ha már Daru példát kért :D Természetesen ez az alapötlet, további csiszolásra szorul, stb.

Pár alapfelvetés így az elején, hogy érthetőbb legyen miért gondolkoztam úgy, ahogy:

- A modulmegoldás pontozásakor 0 figyelmet fektetek a szerepjátékos teljesítményre, mert arra ott van egy külön pontozás, ami ráadásul 5 emberre elosztva születik. Ennek megfelelően minden amit írni fogok szigorúan a "modul által a party arcába tolt" illetve a "karakteralkotásban lefektetett" dolgokhoz kapcsolódik.

- Minden esetben (ahogy már írtam korábban) fontos, hogy a játékosok (akiket érdekel a verseny) előre tudjanak készülni arra, hogy mégis milyen jellegű lesz a modul, tehát a hangulatkeltőnek és a karakteralkotásnak ebben a tekintetben lehessen hinni.

- Kompromisszumkéség: Nem lehet megírni 8 csapatnak úgy egy modult, hogy mindenkinek tökéletesen a személyiségéhez passzoljon, az összes csapatra rá legyen szabva. Ilyenkor a játékos becsukja picit a szemét és kompromisszumot köt, megpróbálja karakter személyiségének megfelelően megindokolni, hogy ő miért is csinálja amit csinál (tehát szerepjátszik akkor is ha a körülmények nehezek). Másik részről a KM meg csúsztat annyit az eseményeken, hogy jobban illjen a partyhoz, nem fogja kinyirni a 1. nap 3. órájában az egész partyt még ha a realitás esetleg azt is követeli meg, mert mindenki azért jött, hogy jól szórakozzon, ezért néha picit lenyelni valamit ami nem jön be szerintem belefér.

Példa modulnak elővenném a NYT2013-s "Hero és a többiek"-t, de a költői szabadság szárnyán szárnyalva a szebb példa végett:

Fő szálak a modulban vagyis ami az esetek 90%-ban meg fog történni (ja igen, spoiler!):

- Hero és a party kapcsolata (a karakteralkotás ezt nagyon szigorúan megkötötte, ennek megfelelően támogatni végig Hero-t a halála után is szerintem ide tartozik)

- Hero halála

- Éjszakai támadás a tábor ellen

- A torony elfoglalása

Mellékszálak (vagyis minden ami a történethez kapcsolódik, de a KM-nek szabadabb keze van bemeséli-e, illetve a JK-k hozzáállásától függ találkoznak-e vele):

- Hero és a helyi nemesség viszonya (igen, a fél város zengett, de ennek mentén van egy kellemes szál, hogy mit és hogyan kezelsz)

- "Hero" párviadala

- Toroni behatolók esete (ja igen, mérgezik a várost meg ilyenek)

- A város toroni támadás elleni védelmének megszervezése

- Az elveszett kutya és a szerelmes levél esete

- Valamelyik helyi céhvel való jobb kapcsolat kialakítása.

Pontozás tekintetében az egyszerűség végett vegyünk 1-5-t, ahol a csapatot pontozod az alábbiak szerint:

1 - A party elkerülte, a KM-nek büdös mert rontja a világképet, bemesélésre se került esetleg.

3 - Megtörtént. Ennyi.

5 - A szituáció nagyon szépen meg lett oldva, hiba nincs benne.

KM-ünk leül, izzad és ad egy pontot mindegyikre. Félig boldog, a nehezén túl van. Ezt követően fogja a ceruzáját és a gyors mozdulattal "Főszálak" közül 1-t, a "Mellékszálak" közül 2-t (amik a legkisebb pontszámmal rendelkeznek) kihúzz a retekbe. Teszi ezt azért mert ahogy többen jelezték senki se játssza ugyan azt a modult, senkit se motiválnak ugyan azok a dolgok. Maradt 7 pont, összead, örül.

Opcionális lehetőségekként látom jogosultságát +1 sornak, amolyan "Bonusz" jelleggel, azokra az esetekre mikor a party olyat alkot, ami mellett a KM nem tud elmenni. Teszem azt rájöttek olyasmire amire így kb 0 esélyük volt. Vagy sikerül létrehozni egy Gorwick-Shadon perszonáluniót. Nem kötelező osztani ide, lehet a csapat semmi emlékezeteset nem tett. 0-5 ennek megfelelően.

Szerepjáték és Modulmegoldás viszonya biza nem egyszerű mint látjuk. Nem olvastam még el Daru írását, ezért nagyon nem mennék bele, de ahogy elnézem a táblázatokat az egyik 35 a másik 22 szempontból pontoz. Mint konstruktív javaslat, ezt nem lehetne valahogy redukálni és/vagy a -/0/+ és a 0/1 pontozás helyett valami mást kitalálni? Esetleg itt is csak a 80% legjobbat venni? Mert:

- ezt így sokkal nehezebb lesz összedolgozni a modulmegoldás pontjaival,

- modulmegoldásra a -/0/+ pontozást se tartom 5 fő esetén elég árnyaltnak,

- valahogy a végén a kettőből ki kell hozni egy olyan kialakítást ami könnyen kezelhető a majdan eldöntött 70/30, 50/50, 60/40, stb. megosztás értelmében.

- Jó lenne ha az egész modulmegoldás és szerepjáték pontozás egy A4-s papírra ráférne olvasható méretben, már csak azért is mert ha a pontozólap A3-s én mint mesélő már az elején megijednék tőle, hogy úristen mi ez :D

- Valószínűleg a végén a szerepjáték csapat pontozást és a modul megoldás pontozást megéri a csapat létszámával arányosítani (vagyis a csapat szerepjáték pontot osztani a csapattagok számával, a modulmegoldás össz pontszámot meg... nemtudom... 1-5ig helyett 1-4ig pontozni ha kevesebb játékos van és utána osztani... valaki aki tök jó matekból és erre tud egy szép megoldás segítsen ki...) [Köszi Felon :)]

Hát akkor tessék megköpködni, szerepjáték pontozásra külön megpróbálok reagálni amint végigolvastam a 4 oldalt ami ezzel foglalkozik meg Daru 5 oldalas cikkét.

- Artu

Szerkesztve ekkor: , beeksz által
Link a hozzászóláshoz

Bocsi, nemtok idezgetni telefonról, vagyis lusta vok hozza, de igyekszem összeszedett maradni :)

1. Artu: Koszi, h beirtal :) legalabb plusz egyen szolnak bele. :) a kocsogsegrol annyit, h nincs tulspirazva a szerepjatek. Annyira nincs, h a közelmúltban volt láthatatlan csatabardos barbár a táborban. Igen, jol olvastad. :) ez az emberke ha jol modulmegold, akkor vihet haza dijat a modulmegoldos versenyben. Szerintem ezen az apró,utolso peldan keresztül utoljára mondtam el, h mi ebben a témakörben a velemenyem :)

2. Hulla szempontrendszere. Nekem a szemelyisegrajz tetszett. Annak alapján kicsit máshogy képzeltem a végeredményt, mint amit igy olvastam. Ez tulajdonképpen 5 jegyen keresztül osztályoz. Szerintem ebben nehezebben lehet azonos a pontozás, mint az igen/nem/talan rendszerben. Nagyobbak lesznek az eltérések. Tul sok ahhoz a bennük levo szempont, hogy lehessen koncenzusan (ez lett a kedvenc szavam:)) választani a KMeknek. Mindenkinek máshogy jonne le. Egyszerubb lenne inkabb par szempontot összerakni, es ugy megfeleltetni a KMekkel. Neked a benne levo pontok miatt nem tetszik MG/Daru módszere, vagy csak az volt az ellenvelemenyed, h tul hosszu?

A modulmegoldas részét nyilván az adott modulra kell szabni, ott egyszerűbbnek latom azt, h felállít a moduliro x elerendo pontot, es ha elerted, kapsz egy strigulat. Az, h elore kiadott szempontrendszer legyen ebben, azt mar korabban sem gondoltam.

Az lenne a legmegfelelőbb, ha lenne egy szerepjatekvonal, es egy modulmegoldasos. Ahogy Artu is javasolta. Es a ketto adna a végeredményt. Az utóbbiba nehezen lehet belekötni, ha tábor utan kikerül a modullal egyutt az h mit pontozott a KM. Vagy elerted, vagy nem. A tobbi csapat ugyanigy kap pontot. A játékos meg tudja, h a szerepjatekos vonalon meg mit varnak el.

Nekem meg mindig soknak tunik az 50-50, de ha ez többek akarata, akkor miattam lehet. Uccse erdekel a verseny része. Illetve ha nem kapok a KMtol szerepjatekos villantasra lehetoseget, mert o inkabb modulmegoldani szeret, akkor edesmindegy, h arra nem kapok pontot, vagy arra, hogy modulmegoldani tudjak, ha abban nincs segitseg a KMtol. Innen nézve mindegyik szubjektív. Bármilyen utálatos is ez a szo.

3. Az nemigaz, h modulmegoldas volt csapatszinten definiálva. :S regebben kulon volt ilyen es olyan kategória is. Aztan egybe lett mosva. Az az egyéni pontozorendszereitek alapján alakult ugy, amikor az ezrediket probaltatok, hogy nem talaltatok jobb megoldást. Ettől nekem meg a kategoria osszemosasa azt jelentette, hogy megoszlik a dolog. Egyszer sem irtam olyat az oklevelekre, hogy modulmegoldo verseny, vagy kategória. Illetve meg ha igy is lett volna, minek nézni a multat, tekintsünk elore.. Akkor, ha Daru, MG meg meg masok ha kifejezik azon kivansagukat, h ezen legyen változtatás, egy olyan témában, ahol azon vagyunk, h mindenkinek jo legyen, akkor nehogymár szamonkerd rajta, hogy kifejezi ezen szándékát. Neki ugyanolyan joga van erre, mint neked, vagy a tucatnyi "ra nem érőnek". Kerlek, ezt vedd figyelembe. Tiszteljük mar a másikat Ennyire. Ezzel nagyon elszomoritottal..

Ahogy az sem megoldas, hogy ha nehezebben jutunk közös nevezőre, időről időre bedobjuk a törölközőt es látványosan elvonulunk. Lesajnalva, h utánunk a vízözön, majd a jovo megmutatja, h belebukik a masik.. Ez egy közösség. Nem kuzdoarena. A manoba is.. Ki fogom porolni a hatsotokat ;)

Szerkesztve ekkor: , Felon által
Link a hozzászóláshoz
Bocsi, nemtok idezgetni telefonról, vagyis lusta vok hozza, de igyekszem összeszedett maradni :)

1. Artu: Koszi, h beirtal :) legalabb plusz egyen szolnak bele. :) a kocsogsegrol annyit, h nincs tulspirazva a szerepjatek. Annyira nincs, h a közelmúltban volt láthatatlan csatabardos barbár a táborban. Igen, jol olvastad. :) ez az emberke ha jol modulmegold, akkor vihet haza dijat a modulmegoldos versenyben. Szerintem ezen az apró peldan keresztül utolso peldan keresztül utoljára mondtam el, h mi ebben a témakörben a velemenyem :)

Most azért eszembe jutott a "Veled is csak többen vagyunk" mondás :D De azért nyugi értjük egymást :D

Amúgy értem én, hogy mit mondasz, csak én emiatt azért nem aggódom annyira, mert azért a nagy többség szerintem nem ilyen. Aki szeret modult megoldani vagy gyűlöli a harcot és hamar túl akar lenni rajta vagy harcost hozott mert így akar segíteni a többieknek az igenis tápolni fog. De kizárja ez azt hogy jól szerepjátsz? Szerintem nem. (Pláne, hogy van egy ilyen mondat a Barbár kasztleírásában: "Ugyanakkor nem idegenkednek a mágikus fegyverektől vagy más tárgyaktól, sőt előszeretettel használják az ilyen holmikat". Ne vedd kötözködésnek, értem a példád, hogy mindenféle borzalom születhet. Barbár példa marad, de megint csak tudni fogjuk miről beszél a másik.)

Másik oldalról nézve, ha tényleg csak azért hozott barbárt mert ezzel tud a legnagyobbat ütni a láthatatlan csatabárdjával de amúgy egy zombi kijátszásában jeleskedik csak akkor a MG/Daru féle lapon összesen 0 pontot szed össze vagyis nincs az a csapat aki felhúzza annyira, hogy nyerjen.

Pontozás tekintetében valamit eszembe juttattál amit kihagytam, beleszerkesztem a fentibe.

- Artu

Link a hozzászóláshoz

A természettudós kibuzog belőlem egy pillanatra. A többi részben, mivel Felonnal úgyis konzultálok, a véleményem már "elhangzott"

De, ami a statisztikát illeti... Ugyanezekkel a számokkal:

29 szavazat jelenleg, 10 nem ker verseny, marad 19 fo. Ebbol 5 fo modul ertekelest reszesiti eronyben 14 fo pedig 50% vagy afolotti szerepjáték ertekelest. Ez annyit tesz, mint 75% koruli tamogatottsag az 50% vagy afolotti szerepjáték ertekelesnek.

És szándékosan nem írtam bele máshol, csak amit dőlt betűvel jeleztem... Remélem, mindenki számára érthető, hogy mit szeretnék ezzel mondani.

Ami pedig az adatokat illeti: a szavazás alapján, akárhogy nézzük, tulajdonképpen 50-50% a szerepjáték és a modulmegoldás megoszlása. 14 - 15 vagy 4 - 5 vagy (1+3) - 5, de a lényeg az, hogy hibahatáron belül fele-fele.

Link a hozzászóláshoz

Ezért utálom a telefonos posztot.. meg a melóból.. mindig lemaradok, mire elküldtem :D

Zooli... ez elég fura statisztika így.. :) az 5/4 arány nekem nem 75% :D Sőt, ha minden egyes elsősorbant 75%nak veszek, a másodsorbant pedig 25-nek, a kizárólagosak 100ak, az 50-50 meg egyértelmű, akkor a szavazatokat átszámolva pont egál. Szerintem maradjunk is ennyiben. (ha a 10 versenyből kimaradót nem akarjátok megkérdezni erről)

Valaki leírja nekem légyszi, hogy mitől egyszerűbb egy 5-s skála, általános értékelendőkkel, mint egy három választási lehetőséggel operáló konkrét szempontrendszer, amiben könnyedén eldöntöd, hogy igaz, vagy nem? Silver?

Illetőleg ha jól értelmeztem, Zoli különvenné a csapatot, és külön az egyénit. Más rendszerben pontozná őket. Ez a KMek feladatát tekintve akkor két külön meló.. Azt is olvastam, hogy tetszik neki Hulla rendszere, csapatmegoldásban mégis váltósat használna, egyéniben meg régit. Mindent összegyúrva.. vagy valamit félreértek? :)

Artu.. ezen a "túlbeszélésen" már akkor átestünk :D (Vasárnap majd előadom a CoC játékon is, karótnyelt sznob stílusban, csak a te kedvedért. :D - szegény Ligadio.. :D) Nem "veled is csak többen vagyunk", hanem örülök, hogy még vki beleszólt. :)

Majd a modulmegoldósok talán reagálnak a pontozós posztodra is, biztosan. :)

Link a hozzászóláshoz

Felon, jol osszefoglaltad. Bar a hasznalt rendszert az egyes kategoriakra nem fogalmaztam meg.

A legjobb szerepjatekost, mint dijat megszuntetnem. Helyette legjobb szerepjatekos kategoriak lennenek, melyek elore ki vannak hirdetve.

Amugy egy korabbi temara reagalva: 2003-2005 kozott kulon volt a Legjobb Modulmegoldo csapat es a Legjobb Szerepjatekos csapat kategoria. Nem mukodott, mert olykor ez osszefolyik, van, hogy csapat egyik fele ilyen, masik meg olyan, ezert leptunk tovabb a Legjobb csapat kategoriara, ahol a kettot megprobaltuk egy ideig kozosen ertekelni, aztan ugye voltak probalkozasok mas iranyokba, mint pl. csak a modulmegoldas figyelembevetele.

Link a hozzászóláshoz

Estét!

Picit békebírót játszva, szerintem lassan szögezzük le, hogy 50-50%-s megosztást fogunk alkalmazni mert:

- Korrekt mindkét féllel szemben.

- A "legyen verseny" változatok közül a legtöbb szavazatot ezt kapta.

- Korrekt mindkét féllel szemben.

- Mégiscsak furcsán nézne, ki hogy "ÚJRASZÁMLÁLÁST!" kiáltva lefuttatnánk újra ugyan ezt a szavazást úgy, hogy nincsen a legalsó opció.

- Korrekt mindkét féllel szemben.

- Matematikailag megalapozott.

- Korrekt mindkét féllel szemben.

Felon: Te figyelj... én azt a karaktert már most legszívesebben agyonlőném, mert annyira hiteles, hogy már felébredt bennem az őszinte vágy, hogy holtan lássam :D Szóval kérlek ne tetézd szegénynek a rossz sorsát mert nehezen fogom megmagyarázni Ligaddionak a karakterem milyen őrületéből következett, hogy köszönés címszóval fejbelőtte az ügyvédnőt :D

Ui: Kihagytam a pontozás részemből, hogy a legkisebbeket dobod ki. Javítva... :(

- Artu

Szerkesztve ekkor: , beeksz által
Link a hozzászóláshoz

Egy párszor már hozzá akartam szólni, de aztán mindig visszaléptem, mert a fórumtéma hangulata elvette a kedvem.

Azt érdemleges kérdésnek tartom eldönteni, hogy mit pontozzunk. Egyetértek, hogy döntsön a többség akarata, hogy legyen-e verseny, s ha igen, akkor mit milyen arányban pontozzunk.

A "hogyan pontozzunk" kérdést viszont csak vallási vitához tudom hasonlítani, így ott is azt mondom: amit a többség (értsd: nem a KM-ek, hanem a játékosok többsége, mert őket pontozzák) elfogad.

Szerkesztve ekkor: , TAO által
Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Jutott egy kis időm, elolvastam a hozzászólások nagy részét (bevallom, nem mindet, úgyhogy elnézést, ha a kép, aminek alapján most nyilatkozok, nem teljes).

Én úgy érzem, vannak hozzászólások, melyekben a személyes ellentét is szerepet kap. Remélem, hogy tévedek, de ha nem, szeretnék mindenkit arra kérni, hogy ezeket tegye félre, és építő jelleggel írjunk. Egyszerűbben mondva: Ne mások ellen, hanem magunk mellett.

Az egyértelműen látszik továbbra is, hogy tényleg kell valamennyit hangolni az eddigieken, úgy érzem, hogy ennek a legjobb módja az lesz, ha a táborok főszervezői veszik a kezükbe a stafétát ebben a kérdésben (akkor is, ha ez nem mindenkivel szemben fair). Ez viszont úgy valósulhat meg a legjobban, ha minél jobban kifejti mindenki a véleményét, és mondjuk táborok előtt már konkrét megoldásokról lehet szavaztatni. A lényeget már Antail leírta: szórakozni járunk a táborokba. Egyértelmű mindkettőnk részéről, hogy a táborok szervezésénél ez fogja játszani a főszerepet, mindent ennek kell alárendelni. Fontos a profizmus is, és a szabályozás is, de csak egy bizonyos mértékig, ha túl sok munkát/feladatot ró akárkire is, akkor ott az élvezeti érték csökken. Olyan megoldás nem fog születni, ami mindenkinek megfelel, próbálunk majd beszélni mindenkivel a nézeteiről, elképzeléseiről, mert én úgy gondolom, hogy nagyon sok értelmes és értékes hozzászólás született ebben a témában - amire, be kell vallanunk, szükség volt- . Legyetek továbbra is produktívak, és akkor a döntéseinket teszitek könnyebbé. Ha van akár új szavazásra is javaslatotok, nyithatunk új szavazást/témát is.

Szép estét mindenkinek!

Link a hozzászóláshoz

Reggelt:

Újra olvasva Antail posztját eltunodtem: én eddig úgy vettem, hogy a mostani rendszer, hogy van egy csapatverseny és egy egyéni legjobb szerepjatekos díj marad, szerintem valahol az elején írtam is. Ezzel egyedül lennék?

Utóbbinak szerintem már tök szép tradíciója van, kár lenne megölni. Plusz lenne a csak szerepjatekban érdekelteknek is egy verseny, akár kibovitve 1-3 helyezettre. A szavazás és a fórum meg eldönti, hogy a csapatverseny miként pontozodik.

Miért akarod agyonloni Antail?

- Artu

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Úgy vettem észre, hogy eddig nem igazán kapott hangsúlyt az észrevételeimben az a tény, hogy a modulmegoldás, illetve az arra törekvés igenis fontos. Azt hiszem, hibát követtem el, amikor nem emeltem ezt ki pusztán azért, mert evidenciaként kezeltem: egyértelmű, hogy egy játékos a modul során akkor fog a legjobban szórakozni, ha együttműködik a KM-ével, és igyekszik megoldani az elé kerülő kihívásokat. Mindezt persze a karaktere lehetőségeit/korlátait/motivációit figyelembe véve. :)

Azon gondolkodtam, hogy - elfogadva az 50-50% modulsiker-szerepjáték súlyozást (tényleg, hogy lehet ezt pontosan "belőni"?) - talán, a fenti gondolatmenetet követve, nem lenne-e érdemes a modulmegoldás értékelésébe beleszőni (akár egy szempont erejéig) a szerepjátékot, illetve a szerepjátékba a modulmegoldást. Ilyesmire gondolok:

Szempont a modulmegoldáshoz:

- A játékos(ok) a karaktere(ik) bőrében maradva igyekezett/igyekeztek-e megoldani a modult? (értékelés: ...)

Szempont a szerepjátékhoz:

- A játékos(ok) a modul megoldására fordította/fordították-e a karaktere(ik) jellemzőit? (értékelés: ...)

Nyilván a feltett kérdést lehetne még csiszolgatni (ha egyáltalán érdemes), de így nem állhatna elő az a helyzet, hogy aki, vagy amelyik csapat ezt vagy azt a főpanelt (szerepjáték/modulmegoldás) teljesen figyelmen kívül hagyta, az a másikra maximumot kaphasson. Illetve ezzel is ki lehetne emelni azt az alaptörekvést, hogy a kettő harmonikus elegye lenne a kívánatos. Mint ahogy - szerintem ebben egyetértünk - az is. Nem szerencsés kettébontani - ha az értékelés elemzése során meg is tesszük, a játék során semmiképp. Ha ott is élesen elválik, megette a fene... :)

Link a hozzászóláshoz
Reggelt:

Újra olvasva Antail posztját eltunodtem: én eddig úgy vettem, hogy a mostani rendszer, hogy van egy csapatverseny és egy egyéni legjobb szerepjatekos díj marad, szerintem valahol az elején írtam is. Ezzel egyedül lennék?

Utóbbinak szerintem már tök szép tradíciója van, kár lenne megölni. Plusz lenne a csak szerepjatekban érdekelteknek is egy verseny, akár kibovitve 1-3 helyezettre. A szavazás és a fórum meg eldönti, hogy a csapatverseny miként pontozodik.

Miért akarod agyonloni Antail?

- Artu

Nem akarom agyonloni, ez csak egy kicsit masfajta verzioja a tavalyi TT-s ertekelesnek. Az altalam leirt iranyba torteno evolucioja. TT-n jol tesztelheto. Kategoriankenti karaktereket konnyebb osszevetni, mint minden egyes jatekost egymassal egy tabor folyaman. A javasolt rendszerek jelenlegi verzioi alapjan egy maxkepzettseges bardot sosem fog felulmulni egy egyszeru harcos, mert alapbol hatranyokkal indul. Hiaba rakott moge egy jatekos szuper hatteret. Ezeken mindentol fuggetlenul javitanunk kell, hogy hasznalhato legyen a rendszer tobbfele kornyezetben.

Sziasztok!

Úgy vettem észre, hogy eddig nem igazán kapott hangsúlyt az észrevételeimben az a tény, hogy a modulmegoldás, illetve az arra törekvés igenis fontos. Azt hiszem, hibát követtem el, amikor nem emeltem ezt ki pusztán azért, mert evidenciaként kezeltem: egyértelmű, hogy egy játékos a modul során akkor fog a legjobban szórakozni, ha együttműködik a KM-ével, és igyekszik megoldani az elé kerülő kihívásokat. Mindezt persze a karaktere lehetőségeit/korlátait/motivációit figyelembe véve. :)

Azon gondolkodtam, hogy - elfogadva az 50-50% modulsiker-szerepjáték súlyozást (tényleg, hogy lehet ezt pontosan "belőni"?) - talán, a fenti gondolatmenetet követve, nem lenne-e érdemes a modulmegoldás értékelésébe beleszőni (akár egy szempont erejéig) a szerepjátékot, illetve a szerepjátékba a modulmegoldást. Ilyesmire gondolok:

Szempont a modulmegoldáshoz:

- A játékos(ok) a karaktere(ik) bőrében maradva igyekezett/igyekeztek-e megoldani a modult? (értékelés: ...)

Szempont a szerepjátékhoz:

- A játékos(ok) a modul megoldására fordította/fordították-e a karaktere(ik) jellemzőit? (értékelés: ...)

Nyilván a feltett kérdést lehetne még csiszolgatni (ha egyáltalán érdemes), de így nem állhatna elő az a helyzet, hogy aki, vagy amelyik csapat ezt vagy azt a főpanelt (szerepjáték/modulmegoldás) teljesen figyelmen kívül hagyta, az a másikra maximumot kaphasson. Illetve ezzel is ki lehetne emelni azt az alaptörekvést, hogy a kettő harmonikus elegye lenne a kívánatos. Mint ahogy - szerintem ebben egyetértünk - az is. Nem szerencsés kettébontani - ha az értékelés elemzése során meg is tesszük, a játék során semmiképp. Ha ott is élesen elválik, megette a fene... :)

A ket dolog osszevetesebe evolvalodott anno a modulmegoldas es szerepjatek szetvalasztott verzioja. Ez is egy erdekes irany, ami mar volt valamikor ertekeleskent, de szerintem az egyertelmubb, lebontott szempontok felett konnyebb donteni, mint az osszetett szempontok felett. A modulmegoldasnal en a checkpoint alapu pontozast tartom celszerunek.

Link a hozzászóláshoz

Felon, az 5/4 jelenleg csak az aranyok eltolasarol szol. Viszont amit senki nem tud megkerdojelezni, hogy egyertelmu trend, hogy a modulmegoldas ertekelese nem elvetheto.

Én ezt már régen elfogadtam :) Csak a statisztika kidomborításának igazságtartalma nem tetszett.. :) De így, hogy Jadisnak megmondtad mijé így csináltad, ok :)

Amugy egy korabbi temara reagalva: 2003-2005 kozott kulon volt a Legjobb Modulmegoldo csapat es a Legjobb Szerepjatekos csapat kategoria. Nem mukodott, mert olykor ez osszefolyik, van, hogy csapat egyik fele ilyen, masik meg olyan, ezert leptunk tovabb a Legjobb csapat kategoriara, ahol a kettot megprobaltuk egy ideig kozosen ertekelni, aztan ugye voltak probalkozasok mas iranyokba, mint pl. csak a modulmegoldas figyelembevetele.

Én mindezekkel tisztában vagyok. Nem is óhajtanám visszahozni. Csak válaszoltam arra az egyik kollegának, hogy az összemosással összemostunk a kategóriákat (mintegy nosztalgiázva, hogy ilyen is volt:)), és nem kizártuk a szerepjátékot az értékelésből. Mármint elsőre nem ez volt a cél, a pontozásokat későbbről meg felesleges már felhozni.

A legjobb szerepjátékos kategóriák nekem tetszenek.. oldalakkal fentebb utaltam is rá :) A pontozásos rendszerre viszont kitérnél..? (hű, ha eltűnik a legjobb szerepjátékos, mint díj, akkor nem gyártódik tovább a nekik szánt kalandozós ajándéksorozat :) lehet aludni tábor előtt :D)

A checkpoint alapú modulpontozásnál előre meghatározott rendszert nem tudsz kiadni, mert a modulra lesz ráhúzva a köntös. Azt utólag, a modullal együtt kapják meg majd. Jól értelmezem?

Link a hozzászóláshoz

Haligali!

Elején részt vettem, aztán nem tudtam feljönni és látom elburjánzott :???:

Első körben 3 részre bontanám a tábort:

1. Csapat

2. KM

3. KM-ek, és szervezők.

1.Csapat:

Tábor előtt döntse el mit akar. Versenyezni vagy csak évenkénti egy játékát letudni (igen ilyen sok van). Ha már verseny akkor lehet választani. Megadnám a lehetőséget. Érveket előző hozzáoszlásokban olvashatóak. (talán SirThomas írta h egészséges versenyszellem)

Itt említeném meg ,hogy ezen kivül még 2 csapatot ismerek: Szerepjátékos csapat és modul megoldó. Valaki élőszerepjátszik lassan, valaki meg jó hadvezérként tereli csapatot a modulmegoldás felé. Én nyertesnek mindkét felet egyenrangúként kezelném, hisz csatát tollal és karddal is lehet nyerni.

2. KM

Kicsit sajnálni szoktam őket. Így is szinte Õ készül a legtöbbet. Minden tiszteletem a Km-é. Modult olvas, karilapot és előtörit. Már többet készül ezzel mint általában egy egész csapat. És ugye jó pár napig szórakoztat 5 embert. Nem várhatok el tőle még egy komoly feladatot. Szubjektivát meg azért sem várok mert ahány ember annyi ynev világ kép.

Amikor egy csapat választ KM-et. Akkor értékelést is. És szerintem az eddig felsorolt rendszerek már kielégítik a lehetséges értékelést.

Nem vinném ügyviteli utasítás szintre. Valami egyszerű alap logika mentén dolgoznám ki, amit 10 perc alatt el is lehet magyarázni. És plusz melót nem adna

3. KM-ek, és szervezők.

Ha már verseny, én szeretném tudni mi alapján értékelnek. Jó úgy felkészülni ,hogy most szerepjátszanom kell vagy modult megoldanom. Sose tudtam , mert ahány KM annyi értékelés volt eddigi tapasztalat alapján.

Tehát már az nagy előre lépés lenne ha nyilvános lenne az értékelés.

Szóval én szavaznék a felsoroltak közül egyre amit lehetne finomítani. :gruppen:

Link a hozzászóláshoz

Soha nem jártam még egy rendezvényeteken sem (ez jó eséllyel így is marad), ezért ennek fényében kéretik egyszerű kibickedésként kezelni az alábbi néhány észrevételt (meg a leadott szavazatomat is):

1. Az MG/Daru féle értékelőlappal kapcsolatban szerintem probléma, hogy a karakter tényleges kijátszása (kaszt, faj, származás, jellem/egyéniség) csak alig néhány pont a sok közül, holott a szerepjáték értékelésének az alapja illene, hogy legyen. Gondolok itt arra, hogy ebben a rendszerben extrém esetben akár egy olyan játékos is elnyerheti a legjobb szerepjáték díját, aki egyébként egyáltalán nem, vagy legalábbis nem jól játszotta ki a karakterét. Mert ok, persze emiatt elbukik ezeken néhány pontot, de a többin (a faj és a kaszt összhangban volt – csak épp nem játszotta ki –, jó név, megfelelő megjelenés, voltak „színesítések”, rengeteget ötletelt, részt vett a modulmegoldásban, frankó a karakterlapja, király az előtörténete – amihez a kijátszott karakterének utána esetleg semmi köze –, oda-vissza ismeri és aktívan használja az összes képzettségét, stb.) meg összeszedhet egy csomót, amivel élre állhat. Szerintem érdemes ezt úgy áthidalni, hogy a többletpontokra ne lehessen jogosult az, aki már az alapokon elbukik, hiszen fogalmilag sem lehet helyes, hogy akár csak esélye is legyen a legjobb szerepjátékos díjára annak, aki az elf bárdját mondjuk troll rohamosztagos módjára játszotta ki – legyen az egyéb pontokon bármennyire is értékelhető a teljesítménye.

2. Azáltal, hogy a rendszer a pszi-, vagy mágiahasználókat előnyben részesíti a lehetséges többletpontokkal, s ugyanakkor a célbaérkezést (a modul megoldását) is beszámítja az értékelésbe, ezáltal gyakorlatilag annak ad extra előnyt, akinek amúgy is több eszköz áll rendelkezésére a célbaérkezése elősegítésére. Mintha egy autóversenyen a leggyorsabb autók még előnyt is kapnának, mondván, hogy azokat nehezebb vezetni.

3. Az MG által használt -/0/+ rendszer eltérő értelmezésének problémáján szerintem segíthet egy kis szómágia. Nevezzétek inkább őket pl. „nem megfelelőnek”/”elfogadhatónak”/”kiválónak”. A végeredmény számítása szempontjából ugyanaz, de talán mégis egyirányúbbak lesznek az értékelések, mert beszédesebb a minősítések jelentése.

4. A modulmegoldás/másodlagos célok elérésének értékelése: van az a helyzet, amikor a játékos/csapat részéről az a helyes, ha egy bizonyos célt nem teljesít (lásd az emlegetett Felice-hívők vs. macskagyilkolás esetét). Ezért azon felül, hogy az értékelés vizsgálja, hogy a versenyző teljesítette/nem teljesítette az adott célt, érdemes egy olyan értékelési szempontot is bevezetni, hogy ha nem teljesítette, akkor az hiba volt-e, netán elfogadható volt-e (pl. mert az adott side-missionre már nem jutott idő, s ezért a km le sem mesélte), vagy esetleg kifejezetten ez volt a játékosoktól a helyes döntés (megint csak Felice-hívők vs. macskagyilkolás). Így senkinek sem lehet oka panaszra, aki teljesítette, az azért kap értékelést, aki nem, az meg azért.

+1. Értékelési rendszer:

Gyakorlatilag a korábban felvetett „Váltós rendszer” egy változata az, amit pl. a Savage Worlds rpg használ. Versenyértékelésre ültetve ennek az lenne a lényege, hogy a váltós rendszer mintájára a végeredmény szempontjából csak a modulmegoldást, mint viszonylag objektívan mérhető eredményt értékeli a díjazás, de játék közben a jó szerepjátékért váltókat szerezhet a játékos, amiket azonnal, már a játék során az esélyek javítására, azaz előnyökre válthat. Lehet ilyen előny egy sikertelen próba újradobásának lehetősége, vagy az ellenfél újradobásra kényszerítése, netán „az ellenfél támadása csak sima találat legyen, ne túlütés”, stb. Ezáltal egyfelől a jó szerepjáték önmaga jutalma, hiszen azonnal előnyre fordítható, másrészt azonnali pozitív visszacsatolást is jelent a játékos számára, s ezért jobban motivál a jó szerepjátékra, mint az a tény, hogy a végén majd esetleg értékelik a játékomat (vagy nem). Harmadrészt pedig, noha ez az értékelési rendszer végső soron csak a modulmegoldást díjazza, de a modul megoldásában pedig jelentős előnyt biztosít a jó szerepjáték (az érte kapott, majd a modulmegoldás érdekében előnyökre váltott váltók formájában), s ezért valójában az is masszívan része lesz a végeredménynek.

Link a hozzászóláshoz

Napot!

Antail: Értem és igazából, ha azoknak akik főként szerepjátékra helyezték a hangsúlyt jó lesz akkor jó megoldás. Remélem lesz még reakció erről mit gondolnak az illetékesek. Amúgy checkpoint-s amit írál, miben más a "főszál/mellékszál" pontozástól? Mert így elsőre nekem kb. ugyan azt mondja. Esetleg check point pontozás 0/1 pont, míg amit én írtam ott lehet árnyalni.

Bűvdudás: Én nem érzem szerencsésnek az összemosást, pont azért mert már amúgyis nehezen kezelhető. De én is tűnödtem, vajon a "csapat koncepció kijátszása" hova is tartozna. Összességében szerintem azért jobb elhatárolni a 2 pontozást egymástól, mert akkor (talán) kevesebb surolódás lesz a két pontozást építők/véleményezök között. De látod Antail tapasztala is azt mondja, jobb jól körül írt és elhatárolt dolgokra pontot admi mint nehezen kézzelfoghatókra.

50-50%t meg én úgy tudom elképzelni, hogy a modulmegoldásból és a szerepjátékból kb. ugyan annyi pont szedhető össze. De igen, itt lesz egy gond, mert mig modul megoldásnál azzal amit írtam, ha kidobod a legkevesbb pontot érő 30%-t akkor taborszinten kitudtál egyensúlyozni, addig szerepjátéknál ez nem ilyen egyszerű. Ezért is tértem ki rá a postom végén, hogy ott valamit ki kell találni, hogy a 2 pontozás összevethető legyen. Plusz figyeljünk arra hogy 4-5-6 fős csapatok egyaránt lesznek, szóval átlagolni kell. Ilyenek :)

Rajman: KM pontod kapcsán egyetértek azért is írtam, hogy szerepjáték pontozást, nem-e lehet egyszerűsíteni vagy a tapasztalatok alapján ennyire tényleg szükség van-e. Mert ez tényleg sok dolog figyelni és úgy körülírni mindenkinek ugyan azt jelentse.

Plusz gondolat amit szeretnék tudni, valós körülmények között a 35/22 pontból hány kerül tényleg felhasználásra? Mik az átlag pontok egy játékosnál? Stb. Ilyenek kellenek a két pontozás bármiféle arányú összeillesztéséhez.

Cirifischio: 4. pontod kapcsán: én ezért is írtam, hogy "dobjuk ki" a modulmegoldás pontozásának 20-30%-t, hogy azokat a helyzeteket amit írál kezeljük. Ha a csapat a szerepjátékosi szempontból szépen oldotta meg a szálat az a szerepjátékos pontozásba kéne bekerüljön szerintem. Plusz amit írtam mint "Bonus" pontcsoport, oda a KM betehet bonus pontot ha tényleg a modulmegoldás szempontjából valami olyan történt amit illik pontozni.

- Artu

Link a hozzászóláshoz

Én megvarnam a tervezetet, hogy lassam konretan mire gondoltok :) talan akkor vegre kapok valaszt a kérdéseimre rajovos modon :)

(telleg kezdem Eclipse phase-esen érezni magam :))

Egy kérdésem van ezzel a szerepjatek jutalmazos dologgal kapcsolatban. Ha csak a modulmegoldast értékeljük, akkor miben jelent elonyt a jo szerepjatek? Kaptam ugyan jutalmakat, de ha a karakteremnek nincs annyi motivációja a modulmegoldasra, mint esetleg nekem, mint játékosnak, akkor hiaba gyujtok bármennyi bonust játék közben, a tábor vegen kudarc er, mert az ertekelo palettan centinyit sem haladtam..

Link a hozzászóláshoz

Egy kérdésem van ezzel a szerepjatek jutalmazos dologgal kapcsolatban. Ha csak a modulmegoldast értékeljük, akkor miben jelent elonyt a jo szerepjatek?

Minél jobban játszol, annál több váltót kapsz, amiknek a beváltásával olyan előnyökhöz juthatsz, amikkel elősegítheted magatoknak a modul megoldását (vagy akármi mást, ha úgy tetszik).

Kaptam ugyan jutalmakat, de ha a karakteremnek nincs annyi motivációja a modulmegoldasra, mint esetleg nekem, mint játékosnak, akkor hiaba gyujtok bármennyi bonust játék közben, a tábor vegen kudarc er, mert az ertekelo palettan centinyit sem haladtam..

Aki futóversenyen a futás helyett inkább pitypangot gyűjt, az bármilyen szépen dúdol is közben, ne csodálkozzon, hogy mégsem állhat fel a dobogóra. A játékosoknak és a km-nek közös feladata a megfelelő motiváció megtalálása. Ha elmulasztják (merthogy ez szerintem súlyos mulasztás és ezért hiba), esetleg lehet még reménykedni abban, hogy a csapattársaknak több eszük volt, és a játékos minden erőfeszítése dacára mégis odakeverték valahogy, ahol segíteni tud a modul megoldásában...

Link a hozzászóláshoz

Meg mindig ugyanaz a baj.. En nem pusztan modulmegoldo versenyre megyek, hanem szerepjatek táborba. Es nem pitypangot szedek, hanem a karakteremet jatszom. Azert kotom az ebet a karóhoz, mert tobb alkalommal is volt mar ebbol problemam.. Es eddig arrol volt szo, hogy elfogadjuk azt, hogy a szerepjatek értékelését is ugyanugy varjak az emberek, mint a modulmegoldast. Erre ez az általad vázolt jutalmazo rendszer nem alkalmas az én velemenyem szerint.

De nezzuk egy kicsit máshonnan. Ha eppen modulmegoldok a karakteremmel szerepjatek mellett (Mivelhogy ez az ideális szerintem is.) Egy-egy szitu kijatszasaval tobb idő elmegy/elmehet, mint szimpla nyomozós hozzáállással. Akkor én nem jutok vegig azon az uton, mint a tobbiek, ergo nem találok annyi ertekelheto checkpointot, amiert a vegen értékelés jar. Akkor én büntetve vagyok, mert szeretem a boszis csabitast kijátszani es végigmenni az infoszerzes eme módján, pedig pl egy fejvadival par dobas es nemi taktika útján lényegesen rövidebb idő alatt begyujtom ugyanazt az infot? Ennek alapján akkor fordítunk a dolgon, es a "sok interakciós karakter" nem eri meg, mert vagy nem játszom ugy ki, ahogy szeretnem, vagy nem tolom gyorsan gyorsan a modult, h legyen esélyem.

Ezt egyebkent te is leírtad mar problémaként a felice-sekkel kapcsolatban, kicsit mashogy, ezt a plusz rendszert utana tetted meg hozza. Ami viszont nem ad megoldást igy onmagaban erre a dologra. Ezert kérdeztem ra, h mi az elony.

A fentieket a csak modulertekeleses, szerepjatekot pusztán bonusszal ertekelo rendszerre irtam most, nem azon szándékból, h előlről kezdjek bármilyen meggyozest barmirol is.

Szerkesztve ekkor: , Felon által
Link a hozzászóláshoz
Meg mindig ugyanaz a baj.. En nem pusztan modulmegoldo versenyre megyek, hanem szerepjatek táborba. Es nem pitypangot szedek, hanem a karakteremet jatszom. Azert kotom az ebet a karóhoz, mert tobb alkalommal is volt mar ebbol problemam..

Ha rendszeresen motivációs problémás karaktereid vannak, akkor ott nem biztos, hogy az értékelési rendszer szorul leginkább változtatásra.

Es eddig arrol volt szo, hogy elfogadjuk azt, hogy a szerepjatek értékelését is ugyanugy varjak az emberek, mint a modulmegoldast. Erre ez az általad vázolt jutalmazo rendszer nem alkalmas az én velemenyem szerint.

Értékelésre talán nem, jutalmazásra viszont igen, hiszen magában hordozza azt. Vagy nem a jutalmazás és a jó élmény lenne az értékelés célja? Ezzel a módszerrel mindenki nyertesnek érezheti magát, amikor kiérdemel, vagy a megfelelő pillanatban bevált egy váltót (s ezáltal a rendszer tovább motiválja a jó játékra), míg a bármilyen más értékelési rendszerben lenne 1 db elégedett nyertes, akit a végén kikiáltotok legjobbnak, s akinek a győzelmét közben az értékelési rendszer kritizálásán keresztül majd' mindenki vitatja. (Megjegyzem, az általam fölvetett módszerben is lehet jegyezni, hogy ki mennyit gyűjtött, és aki a legtöbbet, arra akár rá is lehet fogni, hogy a legjobban játszott).

Ott, ahol a tartalmatlan váltó, meg még a tombola is komolyan fölmerült lehetőségként, ott szerintem ennek a módszernek is legalábbis létjogosultsága van.

De nezzuk egy kicsit máshonnan. Ha eppen modulmegoldok a karakteremmel szerepjatek mellett (Mivelhogy ez az ideális szerintem is.) Tehát nem szedegetek pitypangot, a te szavaiddal elve. Egy-egy szitu kijatszasaval tobb idő elmegy/elmehet, mint szimpla nyomozós hozzáállással. Akkor én nem jutok vegig azon az uton, mint a tobbiek, ergo nem találok annyi ertekelheto checkpointot, amiert a vegen értékelés jar. Akkor én büntetve vagyok, mert szeretem a boszis csabitast kijátszani es végigmenni az infoszerzes eme módján, pedig pl egy fejvadival par dobas es nemi taktika útján lényegesen rövidebb idő alatt begyujtom ugyanazt az infot? Ennek alapján akkor fordítunk a dolgon, es a "sok interakciós karakter" nem eri meg, mert vagy nem játszom ugy ki, ahogy szeretnem, vagy nem tolom gyorsan gyorsan a modult, h legyen esélyem.

A jól kijátszott interakciókat ez az értékelési rendszer azzal jutalmazza, hogy a későbbi konfliktusok során előnyben leszel. Vagyis jó esetben akár utol is érheted az említett fejvadászt, aki mindent erőből próbál megoldani, s ezért gyorsabban halad ugyan, de a jó szerepjáték hiányában nem szerez hozzá semminemű segítséget, s így többet is küszködik az akadályokkal - akár bele is bukik.

A fentieket a csak modulertekeleses, szerepjatekot pusztán bonusszal ertekelo rendszerre irtam most, nem azon szándékból, h előlről kezdjek bármilyen meggyozest barmirol is.

Bármire is szeretted volna írni, a kifogásaid az összes olyan értékelési rendszerre állnak/inognak, ami a modulmegoldást bármilyen arányban is figyelembe veszi. Vagyis a kizárólag a szerepjátékot figyelő és a modulmegoldást pedig teljességgel figyelmen kívül hagyó értékelésen kívül az összesre (amúgy szerintem a fentiek miatt talán épp az enyémre a legkevésbé).

Szerkesztve ekkor: , Cirifischio által
Link a hozzászóláshoz

:D :D :D

A tobb alkalmat nem nevezhetnénk rendszernek. Tekintve, hogy legalabb 19 taboron vagyok tul. :)es majdnem ennyi ertekelo rendszeren :) volt ez alatt par modul, amit nem azert oldottunk meg, mert a karakter igy szerette volna, legalábbis nem olyan melysegekig, hanem mert ez volt a feladat. Nem minden karakter passzol minden modulhoz, es nem minden KM az adott csapathoz. Szvsz ne Menjünk bele ebbe a részébe, mert nem ismerjük egymás játékát, tehát kar találgatni az inditekokat :)

En nem azt mondtam, h nincs jogosultsága az ötletnek, viszont mivel ez a téma erre van, elmondhatom a velemenyem rola. Tehát megtettem. :) ( mert ki nem allhatom, ha vki beir vmit, es nincs ra reag) illetve az ne legyen érv, h volt nala rosszabb. Mert volt jobb is :)

Jo esetben utolerhetem a fejvadaszt. Ez nem tul kiegyenlített. :) illetőleg miert bukna bele? Ugy lenne kialakítva, h csak a bonuszokkal lehetne elorekerulni? Amugy a fejvadi mije nem kap segítséget, ha ugyanúgy kijatssza a karijat, mint egy bard, de neki gyorsabb adott esetben a kvalitasa?

Az utolso mondatom költői volt. :D viszont a reakciodra annyit mondanék, hogy volt mar olyan ötlet, ami megoldást kínált erre a szerepjatek-modulmegoldos ertekelesre. :) meggyőzni viszont nem akarlak semmiről, es szvsz ebben a rendszerben nincs tobb megbeszelnivalo részemről, igy átadom a lehetoseget masnak. :)

Szerkesztve ekkor: , Felon által
Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...