Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Játékos Karakterek - Tippek, trükkök


Antail

Recommended Posts

Sose engedd, hogy a KM-ed megmondja, mit tegyél.

az egy rémes dolog...

Föleg, mikor pl. megmondja, hogy tegnap este leittad magad a sárga földig... (ugye, Alkyone :) )

szóval ne hagyd, hogy a KM-ed beszéljen helyetted.

Ja és ha azt mondja, hogy márpedig bementek valahova, akkor ne a tolvaj vagy a boszorkány menjen elöre...

ez idegesíti a KM-et, de nem tud kiszúrni veled úgy igazán.

ha akar, úgyis megöl, de így nem hibázol, nem adsz lehetöséget neki.

Ezért nem szerettem a TT-s kalandot sem... mert meg volt mondva, hogy mit tettünk. Közben a karim ÉLETÉBEN nem tenne olyanokat...

Link a hozzászóláshoz

Előre beszélj meg mindent a KMmel, vagy legalábbis írd le a karakterlapodra a nem triviális szokásait a karakternek, és akkor sok olyan dolog elkerülhető, hogy ha a KM bele akar rángatni valamibe, akkor te simán beleszólsz hogy nem-nem, ezt én nem (így) csinálom és megmutatod a karakterlapodat, illetve elmondod miért. Szóval ha a KM megpróbálja megmondani mit csinálsz, ne hagyd magad! :D

TAO

Link a hozzászóláshoz

Egy trükk : tolvajok ellen a pénzedet tartsd több helyen... (persze csak ha a karaktered olyan beállítottságú :) ) nekem egyszer egy KM mindenáron meg akarta kopasztani a karakteremet, amikor egy dzsad piacon való tömegen verekedtem keresztül magam. Nem dob semmire, stb, csak legközelebb amikor fizetni akartam egy fogadóban, aszongya hogy nem találom a bőrerszényemet... erre én : jó, akkor előveszem a másikat, amit a csizmámba rejtve hordok :lol::lol: . Erre ő : na ne szórakozz ne most találd már ki! Megmutattam neki a karakterlapom, arra fel volt írva, hogy a karakterem mely helyeken hordja a pénzét és hogyan... nagyon óvatos kari volt, mert 4 (!) helyen volt nála elrejtve pénz, és egyikben sem volt túl nagy összeg, így hiába lopták el az egyiket, mindig mondhatta a klasszikus szólást : "Van másik!" :lol:

TAO

Link a hozzászóláshoz

Mindig figyelj oda a KM reakcióira! Arcmimika, hanghordozás, lapos pillantás a jegyzeteibe, stb. Ezekböl (föleg ha jól ismered az illetöt) rengeteg következtetést lehet levonni... ha a KM sokat mérlegel, vagy bizonytalan egy helyszínnel kapcsolatban, ki-kijavítja saját magát, túl sokat pillant a füzetébe akkor tuti, hogy rögtönöz! Ilyenkor általában letértél arról az ösvényröl, amit a mesélö eltervezett... Nagyon figyelj oda az elejtett megjegyzésekre! bevett szokás, hogy jelentéktelen mondatok útvesztöjébe rejtik a fontos infromációkat... Próbálj a KM fejével gondolkodni, mert ö is a tiéddel gondolkodik! Ha leír egy szobát, ahol titkos rekeszt kell keresned, az elsö három ötletet felejtsd el rögtön, és próbálj arra gondolni, hol keresné a KM, ha ö játszana... Részletesen írd le, hogyan támadsz, ne csak azt, hogy melyik fegyverrel! Mond meg milyen cseleket alkamazol, hova próbálsz támadni (karra, lábra ... ahol nincs páncél, stb.). Ezzel a KMnek is könnyítesz a feladatán, és a karid is több helyzeti elönyhöz juthat, mintha a mesélöre bíznád szitut... Most kb ennyi, majd még gondolkodom...

Link a hozzászóláshoz

Ez igy van Venes! mármint Fürge Disno... vagy Mazsino, vagy akárki aki ezt az avatárt használja! :lol: Én olyan szitukra gondolok, hogy "hmmm... ha Km lennék, hova bujtatnám az orvlövészt, hogy a karakterek még véletlenül se találják meg?". Jó, persze ettöl még nem 100% hogy be is jön (talán még 20 sem), de még mindig ez a legbiztosabb módja, hogy rájöjjünk...

Amúgy arra amit írtam Shadlex a legjobb ellenpélda :lol: Ö aztán olyan pókerarccal nézte végig Bahamuthék legképtelenebb ötleteit is, hogy az már engem is megmosolyogtatott... valahogy így:

:lol::lol::lol::lol::lol:

Link a hozzászóláshoz

na..hát nállunk Shadlex pókerarca a végén majdnem alvásba csapot át látva a hülységünket...de a KM-et le lehet fizetni..erre nagyon jó példa Shadlex! :wink: Mikor odadobáltuk elé a 2kg mogyorót+a sok chipset+a colát..ugy virult a feje hogy nagyon..és kijelentette hogy ő ennél a csapatnál marad a következő körben is.. :roll: :lol: 8) No hát így is lehet a KM-re hatni...(Shadlex persze igzából nem volt elfogult..csak jóízüen ette a bejglit+a mogyorót.. :lol::lol: )

Link a hozzászóláshoz
Ezért nem szerettem a TT-s kalandot sem... mert meg volt mondva, hogy mit tettünk. Közben a karim ÉLETÉBEN nem tenne olyanokat...
Nyáron nem sok ilyen gond volt... De igen ez egy klasszikus mesélői hiba. Persze akad amikor a karakter tetteibe a KMnek bele kell szólnia. pl. mentálmágia hatása, stb. esetén.
Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Lenne 1 kérdésem: Hogy reagáljak arra, ha a KM-em elszója magát, azaz az egyik NJK-ja vmi olyat mond, amit nekünk nem kéne tudni. Nos ilyenkor kérdőre vonjam, vagy várjam meg amíg mást is elmond? :lol:

Ha valahogy lereagálod a dolgot, akkor röptében fogja módosítani a kalandot, hogy ne tudd kihasználni a helyzeti előnyödet. Ilyenkor a KM kicsit ideges is, tehát meredeken emelkedik a karakterek halandósági indexe (khi).

Ha észreveszed, hogy egy KM elkezd rögtönözni, akkor két dolgot kell mérlegelned. Ha a KM jó hangulatban van, akkor akarod-e a karakteredet tápolni, ha rosszban, akkor akarod-e, hogy a karaktered meghaljon, megsérüljön, stb. Ilyenkor a KM-ek kiszámíthatatlanok és fokozottan veszélyesek.

Mindíg tudd meg, hogy egy KM mesélt-e már Shadowrun-t. Ha igen, akkor a fő sztori biztosan átverés és aminek a leplezésére szolgált az meg fokozottan egészségtelen.

Egy példa: Ha egy ilyen KM-nél betértek egy fogadóba és a következőt látjátok: Az ablaknál egy feltűnően csinos ifjú hölgy ül, aki belépésetek pillanatában barna szemeivel rátok néz és szinte elolvadtok a pillantásától. Nem messze tőle egy groteszk kinézetű harcos, aki csatabárdját a körömpörkölt mellet, kézre állva tartja, a csapos éppen egy lovászfiút teremt le és a csúnyácska szolgálóleány egy oldalpillantás után rémülten felszalad az emeletre egy tálca étellel, akkor:

- A nő az ablaknál nem boszorkány, hanem az inkvizíció kéme

- A csapos a helyi tolvajklán feje

- A lovászfiú profi bérgyilkos

- A groteszk alak a kovács, aki éppen ügyfelére vár

- A szolgálóleány pedig egy magas szintű Orwella papnő, aki az egész bandát irányítja

Ha még a Km elkezd rögtönözni is, akkor kiderül, hogy a pincében egy BM labor van Noir szentélynek álcázva, a szomszéd - a jóravalő idősebb házaspár, aki kezdettől fogva segíti a party-t - pedig a szomszédos város tolvajklánjának a kémei, akik a város elfoglalását tervezik.

Az előtörténeted legyen kidolgozott és próbálj meg a következetlenségektől megszabadúlni. A KM mindíg a látszólag tápolós karaktereket nyírják ki először. Fogd vissza magad az előtörténet írásakor. Nem kell világot, lelket, hazát megmenteni.

A jó KM sok variációra felkészül a mesélés elött. Órákat tölt azzal, hogy a különböző megoldásokat kigondolja. Ha rájöttök valami új megoldásra akkor az sohase legyen eröltetett, vagy mondvacsinált. Mindíg frappáns legyen. Ha elakadtok és nagyon nem tudjátok mit kéne tenni, akkor el kell kezdeni figyelni a KM-et és hangosan gondolkodni. Ilyenkor a szeme felcsillan, ha rátapintotok valamire.

És még kettő, ami életelv és sírfelirat gyanánt is jó:

- A KM mindíg hagy egy olyan befejezést a talonban, hogy az egész party-t kinyírja...

- A paranoia még sosem okozta a karakterek halálát. Mondjuk nem is mindíg védte meg :)

Magam ellen beszélek, de azért folyt. köv. ;)

Link a hozzászóláshoz

Ha valaki játékos is és KM is más-más helyen akkor ő sem olvashatja? (lásd én..)

Szerintem KM-enek is tanulságos ez a topic.. :wink:

Mármint úgy értem, hogy érdemes elolvasni, hogy ms KM-ek, milyen hibákat csinálnak, mert mások hibáiból is lehet tanulni!

Szóval szerintem nincs abban semmi rossz, ha olvassák..

És amúgy itt már elhangoztt párszor, de szerintem is az egyik legfontosabb, hogy minden ami a karaktereddel kapcsolatban fontos, az le legyen írva a karakterlapon.

Link a hozzászóláshoz

Én egyáltalán nem szoktam ide tévedni. Sőt ha véletlenül, de mondom merő véletlenségből, megcsúszott a nyilam, stb. Akkor is gyorsan kilépek becsukott szemmel. :!: 8)

Szóval tőlem biztonsággal megbeszélhetitek a tippeket, trükökket a KM kicselezésére és nyugodtan elárulhatjátok titkaitokat.

Ezt a levelet se én tettem ide, hanem megkértem rá a hugomat, aki azt se tudja mi a szerepjáték, hogy nyugtatás képpen küldje el nektek. :shock:

Remélem a továbbiakban sokkal bátrabban, szivetek búját, baját kiöntve irogattok majd ide.

Üdv! M

Link a hozzászóláshoz

A KM-etnagyon nehéz megszivatni és a KM (csak azért hogy neki is legyen egy kis szórakozása) orba szájba szivatja a karikat, de nem rosz taktika hagyni magadat sodródni az árral aztán nagy bajban csinálni egy jó átvágást és lelécelni, vgay meghalni... :lol:

A TT-n (bahumttal voltam) tényleg idegesítő volt Shadlex pókerarca.

A kinyírós befejezésről csak annyit, hogy a KM nem akarja megölni a partit, de ha nem hagynak más választást... :twisted:

Link a hozzászóláshoz

Én hébe-hóba játszom is de általában KMkedek, ezért kavarok mindkét topic-ban :lol: De amúgy KMet igazán csak másik KM szivathat meg, mármint ha tényleg a 'megszivatás' a lényeg, de kicselezni is sokkal könnyebb a kollegát, ha már tudod hogyan is gondolkodnak a Kis Mészárosok :twisted:

A KM-etnagyon nehéz megszivatni és a KM (csak azért hogy neki is legyen egy kis szórakozása) orba szájba szivatja a karikat [...]

Én nem szoktam karit szivatni. Soha! Eltekintve attól, ha tökreteszi a többiek játékát, mert akkor megérdemli!!! :evil: De akkor se a karakteren töltöm ki a dühöm (hisz ö nem tehet róla) hanem a játékos fejével beszélgetek el... Ha a játékosaim rászednek - márpedig ha eléggé kiismernek akkor engem is rászednek ezerrel - akkor is csak jóizüen mosolygok és felirok +10 tp-t leleményesség cimszüval vagy a 'jó szerepjátékért'. :lol::lol::lol: Ugyan mért haragudnék az átvágásért, amikor én is vagy 5-10szer át vágom öket kalandonként... végülis a KMnek is kell a szórakozás :twisted:

Link a hozzászóláshoz

Attól függ, hogy kivel, és hogy hogyan kivételez. (Tudom, h ez így nem jó válasz, úgyhogy folytatom.. 8) ) Szóval arról van szó, hogy töbféleképpen lehet valakivel kivételezni. Lehet úgy, ami a rosszabbik eset, hogy a KM nem pártatlan, és mondjuk vannak kdevencei/nem szerett JK-i. (természetesen jó és rossz irányba is lehet kivételezni, bár ez a kérdésben nem volt, h itt melyikről lenne szó, de sejtem, h a kivételezett ennek csak előnyét éreztre, szal pozitív irányba lévőről van szó -ha még érthető vagyok :wink: )

A másik eset a még a jobbik, ha valakivel mondjuk azért kivételez a KM, mert körülötte forog a kaland. Ez esetben türelem, egyszer még te is leszel a helyzetében, had élvezze ki ő, ameddig teheti :lol:

Vagy csak azért kivételez vele, hogy jobban megértse/megkevelje a kasztot, (bár nem látom értelmét olyan kasztal játszani, amit nem szeretsz..)

Szóval egy szó mint 100, ezer féle dolog miatt kivételezhetnek, és annakmegítélése, hogy erről mit kell/célszerű gondolnunk, csak a helyzettől függ.

Link a hozzászóláshoz
Attól függ, hogy kivel, és hogy hogyan kivételez. (Tudom, h ez így nem jó válasz, úgyhogy folytatom.. 8) )

Szerintem ez nem minden esetben ilyen egyszerű. Csapat elmegy vásárolni, egyikük sem túl sikeres, a hagyományos módon elkészített egyszerű acél fegyvereiket sem nagyon tudják megjvaítattatni, a hiányzó felszerelési tárgyak pótlására rámegy az egész nap esetleg még több is, stb. Jön a "KM kedvence" abbitacél fegyverekkel, stb. pedig a kalandban sosem tűnt ki, bezzeg most is ő kap minden tápot hőbörög az asztal körül 5 játékos. Az illető ránéz a karaktzerlapjára: "A fene vinné el, egy ismerősömnél még nem jártam." No igen, neki akadt helyismert Mf, és ebből adódó barátok, jó előtörténet, esetleg olyan a kasztja, többi képessége is, hogy a világban neki ez egyszerűbb. És ez csak egy nyilvánvaló eset, amikor a játékos kivételezést sejt a KM pedig a világot és a kaarakter képességeit meséli el.

Link a hozzászóláshoz

Jó, télleg kicsit egyszerüre vettem a figurát.

Fel lehet fogni kivételezésnek (ebben igazad van) de nem okvetlenül az, mert belegondolunk: VAn egy kalandozócsapat, benne egy bárd, és egy kardművész (is). Akkor ha valakinek, akkor a bárdnak inkább van helyismerete, mint a km-nek. Hiszen a bárd sokkal többet látott a világból, mint a km 20 év alatt a kolostorbana, ahol képezték. Számokra lefordítva: a kevés kp-jét a km nem valószínű (mi az UT szerint játszunk..) hogy helyismeretre "pazarolná", viszont a bárnak meg simán belefér, ellenben a km-nek nem is kell igazán pénz, elvégre a kardja törhetetlen, szal javítani nem nagyon kell, ha meg kell, azt egy sima kovác amúgy se tudja.

Jó, elvont példa volt, de szerintem igaz.

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...