Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
Keresés Itt
  • Több lehetőség...
Eredmények keresés, amik...
Eremények keresése...

Játékos Karakterek - Tippek, trükkök


Antail

Recommended Posts

Részben off lesz, de ezt nem lehet kihagyni:

1. Én nem engedném jknak, max egy próbáljuk ki a nagyokat kalandra. (teszem azt akkor a varázsló is shenwalli smaragdmágussal jönne)

2. NJKnak egy jól elkészített kaland esetében viszont nagyon jó tud lenni. Mazsinó mesélt egyszer egy ilyen kalandot és a partyból csak egy tolvaj élte túl. A többi 6 játékos ott halálozott el. (Én akkor goblin Bmmel voltam és az utolsó átokkal sikerült 1épére levinnem és egy körre cselekvésképtelenné tennem, mikor a tolvaj végre befejzte.)

A végén már mindenkinek elege lett az egészből, de nagyon jó volt! (Azért lett elegünk a dologból, mert annyira T

Link a hozzászóláshoz

Egy kyr pusztítóval lenni, az igazi szerepjátékot kíván, s jól kidolgozott előtörténetet is. Nálunk az FFC-ben volt ilyen karakter. A Hetedkorban játszott a karakter, s kyr-vérű volt, s életcélja volt puszítóvá válni, ezért minden e témában megírt akár Kyria fénykorából mostanra többnyire indexre került irathoz, könyvhöz, feljegyzéshez próbált meg hozzájutni. Ez volt a karakter életcélja. Ebből adódóan nem volt a szoros értelmében Pusztító, s nem a 4. fokú Pusztítás képzettségből állt a tudása. Az 5. fokot el sem érte. Nem véletlenül Irgalmatlanul nehéz e képzettség elsajátítása. Egyfajta életművészet ahogy Kyria pusztítói harcoltak. Apróbb csapásaik nyomán is csont tört szilánkokra. Akit bővebben érdekel a téma olvassa el a Legendák és Enigmák sorozat II. kötetét: A Kyria Örök címűt!

Tengermély tisztelettel:

Agis

Link a hozzászóláshoz

"nem győzni jöttünk, hanem pusztítani!" Ez mindent elmond a Pusztítókról. A kyr Pusztító hagyományos "hardcore" M* esetében nem létezik egyszerűen szerintem, mert egyáltalán a "moertor" szó is átalakult, hogy így mondjam elkorcsosult, mint az a szemétdomb, amit Toron címen emlegetnek. Ma már "másként ölőt" jelent. Valóban egészen más életstílust, és harcmodrt kíván. Ha Pusztítóval akartok játsszani, akkor szerintem mindenképen Hatod- netán Ötödkori kalandot kell játszanotok. Illetve van még egy megoldás, h Nyolcadkoroztok. Mi már lassan egy éve készítjük házilag a Nyolcadkor kiegészítésünket, és ott én a tesztjátékban egy Pusztítóval játsszom. És azt kell mondanom, h nem táp. Ugyanis ha nicnas rajta páncélja, és nincs mozgástere, akkor egyszer ű rablók is széjjelverik, mint ahogy az velem is történt.

Szóval a Kyr Pusztítót semmiképpen sem ajánlom, még NJK-nak sem, mert egyszerűen nem létezik az a fajta ideológia, ami egy Kyr Pusztítót Kyr Pusztítóvá tett. Maximum nagyon jól "pusztító" harcosok vannak Toronban. De akkor meg játssz inkább Orwellánus paplovaggal. Röhejesen agyon vannak tápova a képzettségei, és megkap mindent ami egy pusztítónak kell. Még némi (igaz csökevéynes) mágiát is kap az Orwellánus ppl.

Link a hozzászóláshoz

Valóban nagyon jól lettek megalkotva a Rettenet Asszonyának lovagjai, s kijászásuk nehézségei sem elhanyagolhatóak szerepjáték szempontjából. Emellett a Hetedkor jelenlegi viszonyai szerint, jól megalkotott csapat szükséges ahhoz, (főleg orkokból, és/vagy szintén orwellánusokból álló) h jól együttműködő csapat jöjjön létre, amennyiben nem személyre szabott kalandot mesél a KM e karakternek.

Cherubim Mortis (Halálangyal) második tagjából alakult ki a mortor szó ami valóban másképp ölőt jelent. H Toronban a régi tudásból mennyi mradt meg a heted- netán nyolcadkorra az valóban jó kérdés... Kíváncsi lennék az ehhez tartózó kiegészítésetekre Rodarth. Elérhető valahol a neten, vagy még csak gyerekcipőben jár ez a házi kiegészítőtök?

Tengermély tisztelettel:

Agis

Link a hozzászóláshoz

Agis:

Szívesen megosaztjuk Veled, sőt bárkivel ,de egyelőre a kasztok és a képzettséglista, illetve néhány varázslat van kidolgozva. A világleírás például ugyan teljességgel kész van ,de csak itt a kobakomban.:D

De ha a pikniken, v a táborban összefutunk, akkor szívesen regélek Neked erről. Bármilyen érdeklődést, segítséget szívesen fogadunk.

De ha akarod, akkor összerendezem a dolgokat, és el tudom küldeni emilben..

Link a hozzászóláshoz

Rodarth:

Ha úgy érzed, h körülbelül teljes a mű, szívesen várom áttekintésre a következő mailcímre: emilpeter.erdos@ge.com

Szívesen mennék találkozókra, de ez a munkámtól is függ sajna ami elég sokat elvesz az időmből, de interneten keresztül addigis lehet értekezni :)

Sőt én is elküldeném neked tesztünket átnézésre ha kívánod. Ezen teszt a Klubbunkba belépő új tagok szerepjátékát, (főleg MAGUS) tudását fejleszti, s kíváncsian várom a véleményedet róla valamint, h Te mivel egészítenéd még ki a kérdéssorozatot. Hozzátenném, olyan játékosokról van szó akik most ismerkednek a MAGUS rendszerevél, így egyszerre túl sok minden nem "zúdítható a nyakukba", hanem fokozatosan adagolni kell nekik az összefüggéseket, s rengeteg próba-kalanddal fejleszteni szerepjáték tudásukat és karaktereiket egyaránt, h számukra is élvezhető legyen a játék, a tapasztaltabb játékosok ne szoríthassák háttérbe őket, ami egy nehezebb kalandban számukra a játék élvezetét is tönkreteheti. Tisztában vagyok vele, h nem erről szól a topic, de erről érdekelne véleményetek, ki milyen megoldást tart ésszerűnek e helyzetre?

Tengermély tisztelettel:

Agis

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

MUHAHHHA !!

megint kitaláltam vamit!! :D:D

ha már játszható faj a kráni elf akkor mi a gond a homoki elf-fel hogy még NJF????????????????????,

mert átolvastam a bestiben és igazából semmi olyat nemláttam benne ami kiütné ezt a lehetőséget...

talán neketek sikerál....

szal sztem egész érdekes lenne -ha lenne

véleményeket várock!!

mindörökké!

Link a hozzászóláshoz

Hát, nemtom. Nálunk a kráni elf is ritka jószág volt, egyszer volt egy olyan kaland, hogy mindannyian kráni elffel kellett hogy induljunk, meg egyszer egy olyan, hogy "mindegy mi, csak kráni legyen és tápos". Az elsőt felbehagytuk, és aztán elveszett a leírása, a másodiknál meg lemészároltuk egymást még mielőtt bármi érdemleges történt volna (kráni erkölcsök ugye... :P ). De egy homoki elf még zárkózottabb, és bár nem gyűlöli úgy az embereket, szerintem nem is szívesen közösködik velük. SZERINTEM(!) egy alkalommal be lehet mesélni, de hogy életutat hogy lehetne vele játszani, azt nem tudom. Szerintem.

Ui.: Nem, nem hordok piros pulóvert, és nem is szoktam gumicsirkével játszani!

Link a hozzászóláshoz

Megítélésem és tapasztalataim alapján, úgy gondolom, hogy bár ki lehet dolgozni egy homoki elf karaktert is - akár a Vér nélkül való egy kalahoráját, de igazán nehéz kijátszani egy ilyen karaktert, akárcsak kráni "fivérét". Kráni elfek esetében "kötött" a Sötét Határ, egyébként pedig főleg vadászatra hagyják el elfek a Hét Domb Hét Völgy vidékét, tényleges felségterületüket. Namost a homoki elfek esetében nincs ilyen kötöttség, területén belül, pedig bármelyik nem hat-neb társadalmi kasztú "égszeműnél" (gyk: amundnál) erősebb ellenfél. Homoki elf karakterrel még nem játszottam, egyszerüen nem volt olyan party/modul melynek részét tudta volna képezni. A krániak esetében más a helyzet. Volt már kráni karakterem ráadásul egy kráni elf lovag, de egy kaland során csúfos véget ért. Emellett elgondolkodtató az a lehetőség is, hogy ha egy kráni elf elszakad "családjától", a klán pár vadászt utána küld - mielőtt még túl messzire jutna, namost ezen tényező a homoki elfek esetében is fontos szerepet játszik, ráadásul a közvetlen veszély ez esetben is igen komoly, ha a Hetedkort, s a Manifesztációs Háborút vesszük alapul tekintve, hogy a Sonioni opálmező sincs túl messze fennhatóságuk alól. Veszélyes semmint inkább tápos karakterek ezek, s az KM ki ilyen karaktert enged játszani, annak egy jól kidolgozott modult ajánlok elsősorban...

Tengermély tisztelettel:

Agis

Link a hozzászóláshoz

Udv!

Egyetertek az elottemszolokkal abban, hogy mind a krani elf, mind a homoki nagyon nehez faj a kijatszhatosag szempontjabol. Eleg, ha csak azt nezzuk, hogy maga az elf is nehez, ez a ketto meg annak az eltorzult valtozata, ami csak meg nehezebbe teszi. Szoval meg kell gondolni, ki es mikor akarja hasznalni oket JK-kent. Es mint mindig, most is kihangsulyozom, hogy amennyiben a KM azt tapasztalja, hogy a kulonleges fajvalasztas csak a plusz tulajdonsagok miatt el, akkor meg kell tiltani a jatszasat. Hozzateszem meg, hogy a homoki elfekrol meg a kraniaknal is kevesebb a hozzaferheto informacio, mitobb, ok eredetileg csak bestiakent szerepeltek, ami az o ismeretuket, kijatszasukat meg nehezebbe teszi.

Mindamellett igen sajatos, bar a sivataghoz kotodo kasztot, kasztokat lehetne alkotni beloluk, erdemes ezugyben elgondolkodni a Summarium es a Bestiarium informacioinak osszedolgozasan.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Az oldalon több kalandmodul is található, szabadon letölthetők.

Ugyan nem mind kezdő, de könnyen le lehet egyszerűsíteni. Nagyon kezdő csapatnak még egy részlet is elegendő.

Nagyon kezdő modul lehet egy tárgy megszerzése, egy üzenet eljuttatása egyik városból a másikba, közben egy szörny, egy rablótámadás, a célnál meg egy átverési kísérlet. Ez is eltarthat egy, esetleg két játékot.

Egy összetetebb modulból 3-4 kis, kezdő modul is "kivágható." Ha meg elolvasol párat, akkor utána magad is ki tudsz találni könnyen modulokat.

Link a hozzászóláshoz
Üdv!

Az oldalon több kalandmodul is található, szabadon letölthetők.

Ugyan nem mind kezdő, de könnyen le lehet egyszerűsíteni. Nagyon kezdő csapatnak még egy részlet is elegendő.

Nagyon kezdő modul lehet egy tárgy megszerzése, egy üzenet eljuttatása egyik városból a másikba, közben egy szörny, egy rablótámadás, a célnál meg egy átverési kísérlet. Ez is eltarthat egy, esetleg két játékot.

Egy összetetebb modulból 3-4 kis, kezdő modul is "kivágható." Ha meg elolvasol párat, akkor utána magad is ki tudsz találni könnyen modulokat.

Hello!

Köszi a választ!

Már ki is találtam egyet. Amúgy igazad van én is levágtam egy részt egy nagyobb kalandmodulból és egy rövidebb véget találtam ki hozzá.

Link a hozzászóláshoz

Nem hiszem,hogy Ynev lakói tudják mi is a za homoki elf! Talán csak az Ibara lakói halottak rólla valami lagendát és néhány kalandozó. A többi országban szerintem átlagos elfként kezelnék, igaz másképp néz ki mint a szokvánaos elfek, de hát elfet sem lát a halandó paraszt mindennap Yneven!

Link a hozzászóláshoz

Üdv mindenkinek! Egy kérdésem lenne egy karakterrel kapcsolatba amit az idei nyári táborba vinnék...

Szóval lényegében ez egy 5. szintű bajvivó lenne, de egy kissé más mint a többi. Lényegében annyival hogy a shadleki stilust oktatta neki a mestere de elkezdte kifejleszteni a saját stilusát ami 2 rapirral történő harcot jelent, és emellett előtérbe hozza az akrobatikus elemeket. Játéktechnikailag az a probléma h a bajvivó nem vehet fel más képzettségeket csak kifejlesztheti amit már megtanult. De mondjuk h neki az szive vágya és arra törekszik h egy uj stilust próbál kidolgozni és terjeszteni :) akkor leheetséges e mondjuk hogy mindezt megtegye és a kp pontjaiból mondjuk azt fejlessze hogy mesteri szinten harcoljon benne, és h később ezt oktathassa esetleg??

Előre is köszi: /Rómeó/

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Frosty, én nem látok itt semmi problémát.

A bajvívó stílusához, amelyet te választottál, hozzá tartozik a rapír használata, ezt nyugodtan fejlesztheti.

A kétkezes harc is, megkapja ezt a képzettséget is, tehát fejlesztheti. Igaz, hogy tőrrel használja, de az Af-Mf rendszerben nem kell kikötni, hogy a kétkezes harc képzettség melyik fegyverpárra vonatkozik tehát lehet az akár két tőrkard is. így ezzel sincsen semmi probléma.

A stílus akár az Allegheri-stílusból kiindulva is működhet, csak ott akkor hárítófegyverkélnt forgatja a másik rapírt, de akkor az ugrás is fejleszthető. Már ha az akrobatikus elemek fontosak.

De igazából az is csak ugrás...

Szóval lehet azt úgy mesélni, hogy akrobatikus elemekkel harcol, de a kétfokú rendszerbe nincs erre külön képzetség (akrobatika) így ez amúgy sem tudná megtanulni, tehát emiatt nem baj, hogy nem tanulhat újat.

Szóval a stílus kialakítható a rendelkezésre álló képzettségekből.

Az NEM elfogadható, hogy nem tartja valaki a bajvívó hagyományokat... mert ők nem azért tartják, mert ez van a szabálykönyvben, hanem mert ilyenek az igényeik, mert ettől (is) bajvívók.

Hozzáteszem, hogy én KM-ként simán engedek új képzettségeket tanulni, ha az valóban indokolt a bajvívónak.

Az akropbatikát nem tartanám annak... egy méltóságteljes bajvívó nemigen akarm ajd ugrabugrálni, mint egy mutatványos... (még akkor is, ha sok +Tét adna.. :) )

Emellett hadd jegyezzem meg az általad választott stílusról, hogy a shadoni árnyékjárók (fejvadászok) bizony onnan ismerszenek meg, hogy páros rapírt forgatnak. Nyilván kapcsolódik hozzájuk némi megvetés, legenda, meg negatív szemlélet... a fejvadászokat nemigen szeretik, úgy gondolom, az átlag emberek, de a nemesek sem.

Nem hiszem, hoyg valakinek csak úgy hirtelen az az ötlete támad, hogy hozzájuk váljon hasonlatossá... :) Ez kicsit olyan, mintha Mara-sequort akarnál forgatni, emg oktatni Krán mellett, és persze elmagyarázni mindenkinek, hogy de te jó ember vagy ám, nem kell izgulni.

Pont ez a helyzet az alkarvédővel, a fejvadászkarddal, stb.

Link a hozzászóláshoz

Huhh erre jártam gondotlam bezavargok :)

Én nem igazán tok elképzelni ilyen bajvívót, de MG érvelése meggyözött :)

Csak egy dologgal nem értek egyet miszerint nincs akrobatika a kétfoku rendszerben.

Ezt cáfolnám, ugyanis tessék megnézni a épzettségeknél igy szerepel: Ugrás/Akrobatika :) Szóval a probléma azt hiszem megoldva:)

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A boszorkányokkal kapcsolatos témát folytatnám itt, úgy gondolom, hogy ide jobban fog illen az írás. (ha nem így gondoljátok nyugodtan tegyétek át).

A most bekapcsolódóaknak:

Téma:

- ellenkező nemű karakterekkel való játék

- a játék komolysága

Szerintem is teljesen igazad van Glendalough, akkor jó a játék, ha komolytalan. Viszont szerintem nem jó a túlzott komolytalanság is. Ez főleg akkor igaz, ha a csapatban van valaki, akit ez a "idétlenkedés" nem jó játék. Lehet hoyg lesz valaki, aki úgy fog haza menni, hogy ennek a játéknak sem volt semmi érteme, mert semmire sem haladt a kaland. Igaz, a szórakozás a lényeg, de az is tény, hogy az már egy kicsit zavaró tud leni, ha pl. egy héten keresztül minden nap összeültök, és még mindig csak ott jártok, hogy be lettek mesélve a karik a kalandba.

Tudom, hogy miről beszélek, mert imádom a furcsa karaktereket. Már skizofréntől kezdve -aki elfnek képzelte magát- részeges törpéig mindent játszottam (na jó, az ellenkező nem kimaradt :P ). És nem egyszer láttam azt, hogy a többiek ezt gondolják: "Nesze itt van ez az őrült, aki megint csinálja a fesztivált, mi pedig semmire sem haladunk", vagy "már megint ez az idióta miatt kerültünk bajba, és most húzhatjuk ki"

Szóval: Jók a furcsa karakterek, de meg kell találni az ideális összeállítást, és ebbe a toleráns csapat is beletartozik.

Várom a véleményeket, hozzászólásokat.

Minden jót!

Link a hozzászóláshoz
Szerintem is teljesen igazad van Glendalough, akkor jó a játék, ha komolytalan. Viszont szerintem nem jó a túlzott komolytalanság is.
Mármint sem... :D

Azt hiszem, tisztázni kéne, mit értünk komolytalan játék alatt :) Merthogy szerintem nem két fokozat (komoly-komolytalan) van. Van egy köztes állapot, és az az ideális. Komoly (sz. v. sz.) az, mikor csak a kalandról van szó, és onnantól kezdve, hogy elhangzott az első mondat ("Na ugye, ott hagytuk abba a múltkor...") nem beszéltek semmi másról. ("Tényleg, mi volt lent a Balcsin :?: " "Kussolj már el, játszanánk :!: ") Komolytalan meg az, mikor gyakorlatilag egy óra alatt öt percet játszotok, és tényleg nem halad a kaland. Nálunk például általában halad a kaland is, de közben beszélgetünk is valamennyit, és ezzel mindenki elvan. De vannak haverjaim, akik nem is igazán kalandoznak, és így érzik jól magukat. Tehát ez is alapvetően vérmérséklet kérdése...

Link a hozzászóláshoz

Aláírom, tényleg vérmérséklet kérdése az egész. A probléma ott kezdődik, ha nem egyformán álunk hozzá a kalandhoz.

De mondok egy példát:

Én Miskolcon tanulok, de a csapatom Szolnokon van. Nem sok időm van haza menni, és még akkor sem tudunk mindig játszani, mert vannak akik hétvégén is dolgoznak. Tehát nekem a játék havi-kéthavi összeülést jelent (sajnos). Nekem természetes, hogy elkezdek mesélni, hogy mi is történt velem, meg persze a többiek is érdeklődnek. De ha ebbe belemerülünk, akkor reggelig csak sztorizgatunk. A probléma az egészben ott van, hogy a többiek (természetesen) idő közben is ját5szanak, nekik az a természetes ha haladnak, hiszen majd' minden nap találkoznak.

Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...