Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

Mi az Előtörténet? - részlet ETK


Antail

Ahhoz, hogy a játékot elkezdhesd, először meg kell alkotnod karakteredet, azt a személyiséget, mellyel a kalandok során gondolkozol, cselekszel, egyszóval játszol. Mielőtt belefognál a karakteralkotásba, célszerű megismerkedned Ynevvel, a lehetőségeiddel, s azután érdemes kidolgozni az előtörténetedet. Ez a te feladatod, ám elképzelhető, hogy a KM-ed beleszól majd, sőt az sem kizárt, hogy teljes egészében elkészíti számodra – ezt általában olyankor teszi, mikor valami különleges kaland mesélésébe akar kezdeni.

Az előtörténet nem más, mint a karaktered életének az a része, mikor még nem játszottál vele – születésének körülményei, családja és velük való viszonya, tanulmányai, addigi életének főbb eseményei, esetleges szerelmei és persze az az esemény, ami miatt kalandozni kezdett.

Segítségül lássunk egy példát, a hányatott sorsú Nichen di Alver előtörténetét:

A pyarron szerinti 3671-ben született Ighir (Északi Szövetség, Dwyll Unió) városában. Apja, Wik di Alver, a városi őrség hadnagya, anyja valahonnan a Déli Barbárok földjéről származott északra. Házuk – mely Ighir főteréhez közel, a Ranil főtemplom mellett állt – nagy volt és gazdagon díszített: a család szerette a mértékletes pompát, a jólétet. A pezsgő élet, apja barátainak – a város nemesurainak – állandó jelenléte ideális légkört biztosított a kis Nich fejlődéséhez. Az öreg di Alver legnagyobb örömére korán elsajátította a fegyverforgatás alapjait: könnyedén megjósolható volt, hogy párját ritkító vívó válik majd belőle. Éles eszű, ravasz gyermeknek tartották, apja még abba is belement, hogy anyjától a – szerinte haszontalan – pszi alapjait elsajátítsa.

3692-ben kitört a Tizennegyedik Zászlóháború. Ighirt elfoglalták a toroniak, és a birodalmi ármádia harmadik seregének főhadiszállását rendezték be falai közt. Nichen apja a város ostromakor esett el, anyja a házat védelmezte utolsó leheletéig. Mindaddig titkolt mágikus tudásának és különös kardtechnikájának köszönhetően az egyszerű toroni csapatok nem bírtak vele, s már úgy látszott, hogy sikerül fiával elmenekülniük, mikor néhány ellenükre odahívott abasziszi boszorkánymester állta útjukat. A velük vívott varázspárbajban alulmaradt, fia szeme láttára halt szörnyet. Nichen di Alvert tizenegy éves korában eladták rabszolgának. Fogsága első öt évét hajósinasként töltötte egy toroni karakkán, a Bíbor Csillagon. 3697-ben, a Városállamok kalózaival vívott ütközetben a hajó elsüllyedt, s Nichen megint rabságba került.

piac.jpgÚj gazdája egy kövér és kissé hóbortos kereskedő lett az egyik tengerparti hercegségben. Nichernek más rabszolgákhoz képest könnyű dolga és kevés elfoglaltsága akadt. Szabadidejében olykor a városba is kimehetett, itt ismerkedett meg a helyi tolvajcéh tagjaival. Az ismeretségből barátság lett – a kitaszítottak összetartó barátsága -; Nichen később már gyakran kiszökött hozzájuk, s lassan elsajátította a tolvajmesterség minden csínját-bínját. Négy év telt el közben, a fiatal di Alver sok akcióban részt vett, ám amikor saját gazdáját kellett volna kirabolnia, nem vállalta. Mikor a rablás mégis megtörtént, inkább a szökést választotta, hisz tolvaj barátait sem akarta feladni. Egy évig tartó bolyongás után ért haza Ighirbe, ahol rádöbbent: szülei híján nincs keresnivalója az Unió földjén.


tolvaj.jpgHuszonegy éves volt ekkor. Elhatározta, hogy Erionba, a kalandozók városába megy, s ott keres magának új lehetőségeket. Az egyetlen dolog, amihez a tolvajmesterségen kívül értett, a hajózás volt, s a lehetőség, hogy beálljon városi őrség sorába, netán hajós legyen, nem vonzotta. Erionban egy darabig saját szakállára működött, örökösen bujkálva a hercegi őrség és a helyi tolvaj klánok tagjai elől. Végül fülébe jutott, hogy egy társaság az ediomadi erődségekben rejtező romvárosok felfedezésére és – Nichen szerint – kifosztására indul. Nem okozott gondot neki sem a kalandozók nyomára bukkanni, sem velük megismerkedni, így 3703 tavaszán, a Dal havában öt társával Ediomad felé vette útját…

Az imént leírtak után kezdődik a voltaképpeni játék. Ekkor Nichen di Alver első szintű, tolvaj kasztú karakter. Tudja mindazt, amit egy tolvajnak tudnia illik, ám kalandozóként még tapasztalatlan. Ilyen, vagy efféle előtörténetet neked kell kitalálnod – noha nem feltétlenül szükséges, hogy ennyire bonyolult legyen. Senki sem születik huszonévesen, és a hitelesség kedvéért – még ha mindazt, amit kitaláltál, nem is mondod el társaidnak – legalább te tudd, mi minden történt veled, mielőtt kalandozni kezdtél. Egyetlen megkötés van csupán: előtörténetedet mindenképpen el kell mesélned a KM-ednek, hogy jóváhagyja! Így nem fordulhat elő, hogy később előállsz valami olyasmivel, hogy ezt vagy azt már tudod az előtörténetből kifolyólag, s ezt nem hiszik el neked. Ahhoz persze, hogy kitaláld az előtörténeted, el kell döntened, milyen karakterrel akarsz játszani, majd meg kell alkotnod azt. Az erre vonatkozó szabályokat az Első Törvénykönyv Karakteralkotás c. fejezetben találod meg. Előtörténetednek természetesen igazodnia kell karaktered személyiségéhez, hisz őt magát – s persze a játék egészét – hivatott hitelesebbé tenni.

Részlet: Első Törvénykönyv (ETK), 14-15. o

Szerkesztve ekkor: , Antail által

  Hír jelentése az inkvizíciónak


Kalandozók véleménye


Nincsenek megjeleníthető megjegyzések.



A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés

×