Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

Felon
Üdvözlések!
 
Örömmel jelzem, hogy Malcolm J. Hunt tollából ismét M.A.G.U.S. regény született, Szörnyek családja címmel, melyben a tét most sem kisebb, mint a korábbiakban: a döntés szabadsága, a felelősség súlya és egy család, ami talán Ynev jövőjét is meghatározza.
A könyv hamarosan megjelenik, melynek tiszteletére írói támogatással nyereményjátékot is hirdetnek. A vállalkozó kedvű kalandozók tudása megmérettetik, és az ynevi istenek megsegítésével könyvbirtokos válhat belőle. Bővebb információkat itt találtok.
Mivel az író előző könyvei is sokat tettek hozzá az ynevi történésekhez - a remekül megírt, fordulatokban bővelkedő kalandok pedig többszörolvasóssá minősítették a regényeit - én már nagyon várom ezt a következőt.
Kinek a polcán fog ott csücsülni egy dedikált példány?
 
Üdvözlettel
Felon
 

MagyarGergely

Birtokigazgatás

MagyarGergely tollából, itt Hírek,

Üdv kalandozók!
A mai napon felkerült az oldalra a Birtokigazgatás című cikk, Darabolo tollából. 
A gazdasági jellegű írás egy nemesi birtok igazgatásáról, bevételeiről és kiadásairól szól röviden. 
Jó olvasgatást, mesélést és játékot kívánunk!
Birtokigazgatás
Antail
Ahhoz, hogy a játékot elkezdhesd, először meg kell alkotnod karakteredet, azt a személyiséget, mellyel a kalandok során gondolkozol, cselekszel, egyszóval játszol. Mielőtt belefognál a karakteralkotásba, célszerű megismerkedned Ynevvel, a lehetőségeiddel, s azután érdemes kidolgozni az előtörténetedet. Ez a te feladatod, ám elképzelhető, hogy a KM-ed beleszól majd, sőt az sem kizárt, hogy teljes egészében elkészíti számodra – ezt általában olyankor teszi, mikor valami különleges kaland mesélésébe akar kezdeni.
Az előtörténet nem más, mint a karaktered életének az a része, mikor még nem játszottál vele – születésének körülményei, családja és velük való viszonya, tanulmányai, addigi életének főbb eseményei, esetleges szerelmei és persze az az esemény, ami miatt kalandozni kezdett.
Segítségül lássunk egy példát, a hányatott sorsú Nichen di Alver előtörténetét:
A pyarron szerinti 3671-ben született Ighir (Északi Szövetség, Dwyll Unió) városában. Apja, Wik di Alver, a városi őrség hadnagya, anyja valahonnan a Déli Barbárok földjéről származott északra. Házuk – mely Ighir főteréhez közel, a Ranil főtemplom mellett állt – nagy volt és gazdagon díszített: a család szerette a mértékletes pompát, a jólétet. A pezsgő élet, apja barátainak – a város nemesurainak – állandó jelenléte ideális légkört biztosított a kis Nich fejlődéséhez. Az öreg di Alver legnagyobb örömére korán elsajátította a fegyverforgatás alapjait: könnyedén megjósolható volt, hogy párját ritkító vívó válik majd belőle. Éles eszű, ravasz gyermeknek tartották, apja még abba is belement, hogy anyjától a – szerinte haszontalan – pszi alapjait elsajátítsa.
3692-ben kitört a Tizennegyedik Zászlóháború. Ighirt elfoglalták a toroniak, és a birodalmi ármádia harmadik seregének főhadiszállását rendezték be falai közt. Nichen apja a város ostromakor esett el, anyja a házat védelmezte utolsó leheletéig. Mindaddig titkolt mágikus tudásának és különös kardtechnikájának köszönhetően az egyszerű toroni csapatok nem bírtak vele, s már úgy látszott, hogy sikerül fiával elmenekülniük, mikor néhány ellenükre odahívott abasziszi boszorkánymester állta útjukat. A velük vívott varázspárbajban alulmaradt, fia szeme láttára halt szörnyet. Nichen di Alvert tizenegy éves korában eladták rabszolgának. Fogsága első öt évét hajósinasként töltötte egy toroni karakkán, a Bíbor Csillagon. 3697-ben, a Városállamok kalózaival vívott ütközetben a hajó elsüllyedt, s Nichen megint rabságba került.
Új gazdája egy kövér és kissé hóbortos kereskedő lett az egyik tengerparti hercegségben. Nichernek más rabszolgákhoz képest könnyű dolga és kevés elfoglaltsága akadt. Szabadidejében olykor a városba is kimehetett, itt ismerkedett meg a helyi tolvajcéh tagjaival. Az ismeretségből barátság lett – a kitaszítottak összetartó barátsága -; Nichen később már gyakran kiszökött hozzájuk, s lassan elsajátította a tolvajmesterség minden csínját-bínját. Négy év telt el közben, a fiatal di Alver sok akcióban részt vett, ám amikor saját gazdáját kellett volna kirabolnia, nem vállalta. Mikor a rablás mégis megtörtént, inkább a szökést választotta, hisz tolvaj barátait sem akarta feladni. Egy évig tartó bolyongás után ért haza Ighirbe, ahol rádöbbent: szülei híján nincs keresnivalója az Unió földjén.

Huszonegy éves volt ekkor. Elhatározta, hogy Erionba, a kalandozók városába megy, s ott keres magának új lehetőségeket. Az egyetlen dolog, amihez a tolvajmesterségen kívül értett, a hajózás volt, s a lehetőség, hogy beálljon városi őrség sorába, netán hajós legyen, nem vonzotta. Erionban egy darabig saját szakállára működött, örökösen bujkálva a hercegi őrség és a helyi tolvaj klánok tagjai elől. Végül fülébe jutott, hogy egy társaság az ediomadi erődségekben rejtező romvárosok felfedezésére és – Nichen szerint – kifosztására indul. Nem okozott gondot neki sem a kalandozók nyomára bukkanni, sem velük megismerkedni, így 3703 tavaszán, a Dal havában öt társával Ediomad felé vette útját…
Az imént leírtak után kezdődik a voltaképpeni játék. Ekkor Nichen di Alver első szintű, tolvaj kasztú karakter. Tudja mindazt, amit egy tolvajnak tudnia illik, ám kalandozóként még tapasztalatlan. Ilyen, vagy efféle előtörténetet neked kell kitalálnod – noha nem feltétlenül szükséges, hogy ennyire bonyolult legyen. Senki sem születik huszonévesen, és a hitelesség kedvéért – még ha mindazt, amit kitaláltál, nem is mondod el társaidnak – legalább te tudd, mi minden történt veled, mielőtt kalandozni kezdtél. Egyetlen megkötés van csupán: előtörténetedet mindenképpen el kell mesélned a KM-ednek, hogy jóváhagyja! Így nem fordulhat elő, hogy később előállsz valami olyasmivel, hogy ezt vagy azt már tudod az előtörténetből kifolyólag, s ezt nem hiszik el neked. Ahhoz persze, hogy kitaláld az előtörténeted, el kell döntened, milyen karakterrel akarsz játszani, majd meg kell alkotnod azt. Az erre vonatkozó szabályokat az Első Törvénykönyv Karakteralkotás c. fejezetben találod meg. Előtörténetednek természetesen igazodnia kell karaktered személyiségéhez, hisz őt magát – s persze a játék egészét – hivatott hitelesebbé tenni.
Részlet: Első Törvénykönyv (ETK), 14-15. o
MagyarGergely

Frissült Ynev nagytérképe

MagyarGergely tollából, itt Hírek,

Üdv Kalandozók!
Újabb frissítést hajtottunk végre Ynev térképén, az új változat elérhető a hercegi könyvtárban. 
A visszajelzések alapján az oldal egyik legnépszerűbb kiegészítője/funkciója az interaktív, nagyítható, változtatható rétegeket tartalmazó, minden eddiginél részletesebb Ynev térkép. Az évek óta működő térkép fejlesztéséhez sok ötletet kaptunk, és mondanom sem kell, hogy a fejlesztése folyamatosan zajlik - minden téren. 
Ez alkalommal számos új részlettel gazdagodott a térkép, részben hivatalos anyagok folyamatos feldolgozásának, részben kalandmodulok, igényes házi kiegészítők feldolgozásának eredményeképpen. Újabb részleteket fedezhettek fel Niare, Corma-dina (Shadon-Gorvik), Krán vagy Predoc-Edorl tekintetében is, nem is szólva az elszórva lévő, új helyekről. 
A térképek újabb részletei és a pontosítás Magyar Gergely, a kahrei mechanizmus fejlesztése és a frissítés Antail, míg a jelölt helyek karbantartása és bővítése Con Salamander munkáját dicséri. 
Fedezzétek fel és alkalmazzátok a frissített térképet, aminek eztán is folyamatos fejlesztése várható, hiszen még számos jelölendő terület akad a MAGUS irodalmában. 
Jó játékot és mesélést, írást kívánunk mindenkinek!
Ynev nagytérképe
 
MagyarGergely
Üdv Kalandozók!
A mai napon kikerült az oldalra a Határvédelem Ynev kontinensén címet viselő írás, MesterV tollából. 
A cikkben a szerző egy ynevi bölcs szavaival mutatja be a határok típusait, az őrzés, védelem fajtáit. Érdekes színesítő írás a témában. 
Jó olvasgatást kívánok mindenkinek!
Határvédelem Ynev kontinensén
MagyarGergely
Üdv kalandozók!
A mai napon kikerült az oldalra a Koldus-sor avagy gondolatok Erion szegényebbik oldaláról címet viselő írás, MesterV (Pál Csaba) tollából. 
A szerző fantáziáját - vagy inkább a billentyűzeten dolgozó kezeit - a tavaly meghirdetett Erion project indította be, amiért külön köszönet jár neki, és munkájával így végül nem csak a készülő nagy Erion térkép feltöltéséhez járult hozzá, de egy szép írással is segíti azok játékát, akik Erionban kalandoznak, mesélnek vagy írnak kalandokat.
Jó olvasgatást és játékot mindenkinek! 
Koldus-sor avagy gondolatok Erion szegényebbik oldaláról
Antail
A Kalandozok.hu XVI. Nyári Tábora 2018. július 4-8. között került megrendezésre felhőtlen hangulatban, a Vértesben található Gánton. A táboraink szervezésénél mindig elkötelezett hívei voltunk a színvonal emelésének, a különböző szintű szálláshelyek iránti igény kielégítésének, így idén a Kalandozók Nyári Táborát a gánti Mary néni vendéglőjében és a vendéglőhöz tartozó szálláshelyeken rendeztük meg. A helyszín eddig is közel állt a szívünkhöz, hiszen itt kezdtük el 2003-ban a Téli Táborok szervezését is, és ugyanide tértünk vissza a 2017-es Téli Táborral is. 

A táborban 72 táborlakó vett részt, amely létszám a résztáborozóinkkal a tábor folyamán majdnem 80 főre bővült.
A tábor során a táborlakók számtalan különböző táblás- és szerepjátékkal megismerkedhettek meg úgy, mint többek közt: Cosmic Encounter (Albruk), Eclipse Phase (Sir Thomas), Eldrich Horror (Dekker), FATE (Vassi), Gyilkosos Játék (Pancsa), Légy résen! (Gábor), Marvel Super Heroes (Daelon), MAGUS Patch (Hulla), Shadowrun (Crowstone), X-Files (Antail), Zombicide Black Plague (Shordanus)

A rendezvényünk szerepjáték versenyén, 12 csapat indult, melyből 11 db 5 fős, és 1db 4 fős küzdötte végig magát az idei küldetésen. A XVI. Nyári Tábor versenymodulját Hulla készítette, amely Az Érem Másik Oldala címet kapta és a délvidéki Haddarennim városába vezette a kalandozócsapatokat.

A szerepjáték verseny értékeléséhez a Kalandozok.hu értékelési rendszerét alkalmaztuk, amelyet egyedülálló módón elektronikus formában használtak mind a kalandmesterek, mind a csapatok. A technológia, amellett, hogy egy kifinomultabb értékelést tett lehetővé, értékes táboridőt spórolt mind a játékosoknak, mind a kalandmestereknek.

Felonnak köszönjük, hogy idén is remek ajándékokat és okleveleket kaphattak a táborlakók! Köszönet illeti Dardit, aki egy intarziás technológiával készült MAGUS logót készített a legjobb csapat számára!
Eredmények
Legjobb szerepjátékos
Daelon Artu Andoron Legjobb csapat
Mérsékelten Optimista Brigád ψchopaták Chutzpah Ynev kvíz
Tűz Táplálója Legjobb KM
Bitchak Gábor, Silver
A Kalandozok.hu Nyári Táborral párhuzamosan megrendezésre került az első Külső Síkok Vándorai kihelyezett Kalandozók tábor Xanner szervezésében. A résztvevők a NYT programjához igazodva az táborban játszott versenymodulon küzdhették végig magukat. Ilyen rendezvényre most először volt példa a táboraink életében. Gratulálunk a csapatnak és köszönjük a helyzetjelentéseket!

Gratulálunk minden résztvevőnek és köszönjük a Kalandmester Csapat sikeres munkáját is!
Üdv. Antail, Con Salamander, Felon
Élménybeszámolók
Versenymodul
MagyarGergely
Üdv kalandozók!
Közeleg a Nyári Tábor, és a kalandozók bizony  - főleg ilyenkor - nem pihennek. 
A mai napon kikerült az oldalra az Ellana követői játékoscsapat által kitalált és használt, alkímiával készíthető harci vegyszereket bemutató cikk, Alkímiai harci készítmények címmel. 
Használjátok e recepteket bátran az alkímiában jártas, pusztítani sem rest karakterek kezében a képzettség lehetőségeit hangsúlyozó újabb eszközként. 
Jó olvasgatást, játékot és mesélést mindenkinek! 
Alkímiai harci készítmények
MagyarGergely
Üdv kalandozók! 
Szokatlan, ám annál örömtelibb hírrel, beszámolóval szeretnélek benneteket tájékoztatni arról, hogy a minap érkezett egy megkeresés, ami szerint egy régi szerepjátékos megválna MAGUS könyveitől, és olyannak szeretné adni őket, aki használja is,szereti is. Minket talált meg vele, így jószívű adományként érkezett a készletünkbe öt MAGUS szabálykönyv, ami a tábori díjak közé kerül majd. 
Mint tudjátok, a kalandozók rendezvényeken - egyedülálló módon - csak MAGUS könyvek, szabálykönyvek nagy kínálatából választhat az, aki versenyeinken díjat nyer, és így kalandozók váltóhoz jut. Con Salamander (a rendszer kidolgozója) és társai jóvoltából már régóta nem csak bolti új, (saját modulgyűjteményünk mellett) de antikvár regények mellett rúnák és MAGUS szabálykönvek is bőséggel kerülnek az asztalra. 
Ez a készlet bővült most jelentős mértékben, és teljesen ingyenes adományként, ami azt gondolom, a mai világban, amikor mindenki üzletet akar csinálni, (mondom ezt anélkül, hogy bárkit is bírálnék, vagy elvárásnak kellene éreznie bárkinek is, hogy könyveit nekünk adományozza.) ugyancsak említést és köszönetet érdemel.  Le a dreggissel tehát Horváth Gábor előtt, és köszönjük az önzetlen segítséget Kovács Gábornak és Czétényi Sándornak is, akik megoldották, hogy az ország másik végéből idetaláljon az értékes szállítmány. 
Köszönjük! 
MagyarGergely
Üdv kalandozók!
A mai napon kikerült az oldalra a Szemelvények a corma-dinai háborúkról című írás, Magyar Gergely tollából. 
A Shadon és Gorvik háborúságaival, valamint a corma-dina szigetvilág történelmének kidolgozásával kapcsolatban egyedülálló és részletes forrás született, rendbe téve végre a corma-dinai háborúk sokszor emlegetett, ám eddig sehol nem tisztázott rendszerét, több részletes térképpel, az érintett nemesi házak címereivel színesítve. Reményeink szerint olvasnivalónak, kaland- és előtörténet ötleteknek is való anyag, ami sajátos stílusából adódóan számtalan módon és formában kiegészíthető, így járulva hozzá Ynev további színesítéséhez. 
Jó olvasgatást, játékos és mesélést mindenkinek! 
Szemelvények a corma-dinai háborúkról
×