Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

MagyarGergely
A hétvégén  sikeresen megrendezték Debrecenben az I. Regélő Főnix MAGUS találkozót.
A sok szempontból különleges és örömteli eseményre 2017.12.02.-n került sor Debrecenben, a Simonffy utcai Ifjúsági Házban. (Simonffy u. 21.) A régóta szerveződő és – mondhatom így – várva várt esemény szervezője és házigazdája a Nagy Andor (Ishidu) vezette néhai Dobran Team, most már Regélő Főnix klub volt, akik a keleti végeken szerveződő MAGUS életet évtizedes munkával vezető, ám lassan elkopó Mentálcsavar hagyta űrt igyekeztek kitölteni, és így újra MAGUS esemény lehetett Debrecenben. Nem véletlen, hogy feltételezhetően több szempont alapján is a Regélő Főnix nevet kapta az esemény, az 1-es sorszámmal ellátva, ami újabb örömre ad okot, hiszen minden bizonnyal a jövőben folytatódó találkozó-sorozatra utal. Andor(ék) az elmúlt időszakban számos MAGUS eseményt látogattak, szinte mindenkivel beszéltek és egyeztettek, segítséget, ötleteket kértek és kaptak, és előrebocsájtom, hogy a joggal várt lendülettel és minőségben vágtak neki első rendezvényüknek.
A rendezvényre előre leadott karakterekkel és előtörténetekkel nevezhettek a csapatokba szerveződött játékosok, a Krónikák és a vele összefonódó Hősök Napja karakteralkotása szerint, ám nem csak ez, de a közös reklám, munka, és a rendezvény és a modul számos azonos jellege is erősíti a gyanút, hogy a mostanában sajnos budapesti rendezvények nélkül maradt Krónikák keletre kiterjesztett szárnyaként valósult meg az esemény. A találkozó kalandmodulját Ishidu jegyezte, a címe Dédelgetett álmok, és a – szintén Krónikás örökséggel – Psz. 3717-es esztendőbe, Abaszisz Rak Narval tartományába, Sel Duriemtől (érdekes szál, hogy ez a város volt több Mentálcsavar helyszíne is) északra, egy rejtélyes múltbéli esemény helyszínére kalauzolja a karaktereket.
A találkozóra mindegy 40 szerepjátékos érkezett, akik nyolc csapatban, kalandmestereik vezetésével vágtak neki a klasszikus jelleget öltő kalandnak. A résztvevők között viccelődve terjedt az esemény nemzetközi jellege, mivel volt, aki Angliából vagy Németországból jött haza, hogy részt vehessen a főnix első regéjén. Emellett nem tudok elmenni amellett az örömteli és lelkesítő jelenség mellett, hogy mennyien érezték fontosnak, hogy részt vegyenek ezen, a debreceni MAGUS-t újraélesztő eseményen, hiszen Budapestről, Gyöngyösről, Szekszárdról, sőt Siófokról is eljöttek, jelenlétükkel is támogatva a szárnyait – nagyon ügyesen – bontogató főnixet. Jó érzés volt látni ezt az összetartást, és részese lenni a közös hobbink időhiányon, távolságon, divaton, passzivitáson aratott újabb győzelmének. A rendezvényen minden jelenleg is működő és MAGUS eseményeket szervező közösség képviselte magát – mi is ott voltunk két kalandmesterrel.
A helyszínhez még hozzá tartozik, hogy jó minőségű, normális körülményeket biztosító helyszín volt, ahol a csapatok a klasszikus, egymást szinte elérő asztalok mellett játszhattak. A szervezők mindent megtettek a játékosok kényelméért, külön ki kell emelnem az esemény háziasszonyának, Dorottyának lelkes tevékenységét is, aki gyönyörű mosolya mellett folyamatos utánpótlást biztosított a csapatok számára a hidegben ugyancsak jóleső meleg teából, nassolni valóból, szervezte a közös pizzarendelést, elkészítette az okleveleket, és szívet melengető volt látni, ahogyan párját támogatta első rangos rendezvényének egyengetésében.  Az ételrendelésben ugyan voltak egyesek, akik megpróbáltak külön utakat járni, mindaddig, amíg ki nem derült, hogy egykori kedvenc debreceni pizzázójuk időközben bezárt, erről azonban a legkevésbé sem a klub tehet. Ügyes szervezésre utal, hogy a szervező nem mesélt, hanem körbejárt, egyfajta bíróként mindenhol belehallgatott az eseményekbe, és persze megoldott minden felmerülő problémát.
Az esemény – figyelembe véve a távolról érkezőket, ennek minden előnyével és hátrányával – 10,00-kor vette kezdetét, a rövid megnyitót a játék követte, ami egészen 18,30-ig tartott. Ezt rövid KM-i egyeztetéssel, majd a terem elhagyásának ideje közeledtével egy másik helyiségben az eredményhirdetéssel folytattuk. Noha külön kiemelték az esemény nem verseny, hanem találkozó jellegét – ezt a szóhasználatot igyekeztem én is alkalmazni – azért végigrágtunk egy pontozólapot, amit azután nem mindenki akart igazán figyelembe venni, és ennek ellenére azért a győztes kihirdetése sem maradt el. Ugyanakkor a Krónikáktól és Hősök Napjától megszokottak szerint minden résztvevőt valamilyen fantasy jellegű könyvajándék várt – sajnos csak egyetlen MAGUS-regény akadt közöttük, emellett pedig – sajnos még mindig nem minden rendezvényen természetes módon – oklevelet kaptak a résztvevők. Noha nem volt verseny, azért voltak elsők, akik először választhattak, és különleges ajándékot is kaptak, ezért megemlítem őket.
A legjobb csapat a Krumpligolyók lett, a siófoki, már számos díjat begyűjtött csapat ezúttai s remekül szerepelt. Az oklevél és könyv mellett egy, a közeli, a rendezvényt támogató Sheldon's bár által adományozott társasjátékot vihetett haza.
A legjobb szerepjátékos Szabó Andris lett, aki a könyv és oklevél mellett egy rajongói kiadványt, egy Amundok könyvét is hazavihetett.
A helyezésekhez ezúttal is gratulálunk!
Ezután mindenkit – már nem sorrendben – az asztalhoz szólítottak, hogy átvegye az oklevelét és könyvét, a kalandmesterek is külön köszönetet kaptak főnixes okleveleik mellé.
Az eseményt zárás, majd közös italozás, beszélgetés követte, bár a távolról jött csapatok elindultak haza, így én is csak abból következtetek az eredményességére, hogy a másnapi beszámolók és vélemények csak nehezen indultak be.
Összefoglalva egy remek, és első, összefogásos jellegét tekintve mérföldkőnek számító rendezvényen vagyunk túl, amit remélem, a szervező jogosan kapott elismerő véleményei és szándéka is a jövőben való folytatás felé terel majd. Úgy gondolom a MAGUS közössége és én személy szerint is örömmel venném, ha újra helyet kellene szorítani a programban a debreceni MAGUS eseményeknek.
Dédelgetett álmok
Antail
Üdvözlet Mindenkinek!
Az idei év során többen jelezték, hogy érdekelné őket modulírás a 2018-as év Kalandozok.hu Nyári Táborára vonatkozóan. Ennek kapcsán szeretnék egyenlő lehetőségeket biztosítani az érdeklődőknek egy modulíró pályázat keretében. 
A pályázáshoz egy maximum 5 oldalas dokumentum beküldése szükséges 2017. december 15-ig, az alábbi PDF-ben olvasható feltételek szerint:
XVI. Kalandozok.hu Nyári Tábor 2018 - Versenymodulíró Pályázat
Kérdéseket itt a hír alatt tudtok feltenni.
Köszönettel, Antail
 
MagyarGergely
Üdv kalandozók!
A szombati napon (2017.10.28.) sikeresen megtartották a XI. Lumina Cornu és III. Kalandozók napja nevű, a két szerepjtáékos közösség csapata által közösen rendezett MAGUS asztali szerepjátékos versenyt. 
Az eseményre Jászfényszarun, a Petőfi Sándor művelődési házban, a Lumina Cornu bázisán került sor. Az eseményre 53 szerepjátékos érkezett. A rendezvény kalandmodulját Mormandaren és Weilon készítették, a címe: Gorviki sakk 3 lépésben. A modul Psz. 3692-ben, a Kereskedő Hercegségek egyikében, Ghedorinban, annak azonos nevű fővárosában játszódott.
A beérkezés és a helyszín berendezése már előző nap megkezdődött, sőt, a pletykák szerint az ott éjszakázók az alkohol készletet is megcsapolták a baráti beszélgetéshez. Az esemény reggelén, a csapatok megérkezése és regisztráció után 10,00 körül került sor az esemény ünnepélyes megnyitójára. 
A kivételes támogatottságú Lumina Cornu klub ezúttal is kitett magáért, a helyszínt - ami méretével és lehetőségeivel rendszeresen egyedülálló és minőségi helyszínt biztosít rendezvényeik számára - a csapatokat nasival és üdítővel terített asztal várta felcímkézve. A művelődési ház nagytermét a klub ereklyéi - a rendszeres live rendezvények fantasy hangulatú felszerelései díszítették. A szövetségi keretek közötti rendezést mutatta az is, hogy a Kalandozok.hu szintén egyedülálló részletességű Ynev nagytérképe is a díszletbe került. 
A megnyitón a Agnus (Erdei Gábor), a Lumina Cornu klub és Con Salamander (Kovács Dániel) a Kalandozók részéről köszöntötte a megjelenteket, és bemutatkoztak az esemény bírói is, akik a Luminás rendezvények szokása szerint ismert MAGUS írók, szerkesztők. Ezúttal - ahogy már sokszor - Molnár Gábor (John J. Sherwood) író és Vértessy Tamás (Wyquin) szerkesztő jelent meg, sajnos Kornya Zsolt (Raoul Renier) egészségügyi okok miatt távol kényszerült maradni az eseménytől. 
A megnyitó után kezdetét vette a játék, ahol tizenkét, 3-6 fős kalandozócsapat vágott neki a kalandnak. A jó hangulatú versenyt - amire a játékosok csapatban, előre leadott karakterekkel neveztek - rövid ebédszünet szakította csak meg, és egészen 18,00-ig tartott. Ezután a kalandmesterek és a bírók rövid értékelésre vonultak vissza, majd az ünnepélyes eredményhirdetés következett. A XI. Lumina Cornu és III. Kalandozók napja versenyen az alábbi helyezések születtek:
Legjobb csapat: 
I. helyezett a Gyengeelmélyültek csapata (KM-ük MG volt), akik az oklevél mellé Pozsgay Gyula festményeit kapták és egy példányt az Amundok könyve rajongói MAGUS kiegészítőből - Gulandro felajánlásából.
II. helyezett a La Familia csapat lett (KM-ük Sneer volt), ők az oklevél mellé MAGUS regényeket vihettek haza. 
III. helyezett a Falka lett (KM-ük Con Salamander volt), ők az oklevelek mellé egy üveg bort, (lovagot ábrázoló bortartóval) kaptak.  
A legjobb szerepjátékos Viasz Zoltán (a Kalandozók bűvdudásként ismerhetik) lett, aki elnyerte az Erő kesztyűje nevű, a Lumina Cornu klub kovácsa által készített páncélkesztyű vándordíját - ami a hagyomány szerint az Istenek Fegyverzetének része, és háromszori megnyerése biztosítja örökös birtoklását. E mellé a legjobb szerepjátékos egy MAGUS regényt kapott, és egy évig az "Erő Kesztyűjének Ura" titulus illeti meg. 
Az  esemény legjobb kalandmesterének Silvert (Simon János) választották a bírók, aki egy szintén helyi készjtésű kovácsolt vas, írótoll alakú könyvtámaszt kapott rangos oklevele és címe mellé. 
A Lumina Cornu versenyein hagyományos Citrom, avagy "epic fail" díjat Szabó-Sipos György érdemelte ki (Gyengeelmélyültek csapat) karakterének (megalázó, vicces, "példaértékű", önhibából elkövetett és sokat emlegetett) halálát okozó cselekedetével. 
Az eredményekhez ezúton is gratulálunk!
Az esemény ezután gyorsan véget ért, rövid beszélgetés után mindenki elindult haza, hiszen nem csak helyből, de messzi városokból is érkeztek bőséggel szerepjátékosok, akik között az ismerős, sőt, szokásos arcok mellett szép számmal bukkant fel olyan új játékos is, aki (reméljük, még  ) nem számít a MAGUS versenyek állandó látogatójának. A záró beszédekből és a modulírók elhintett információiból arra következtethetünk, hogy a jól sikerült együttműködés keretei között szervezett verseny (és a modul is) folytatódik majd. Reméljük, azon is legalább ennyien, legalább ilyen hangulatban veszünk majd részt, és tovább forgathatjuk együtt Ynev sorskerekét. 
Gorviki sakk 3 lépésben
MagyarGergely
Üdv kalandozók!
A tegnapi napon (2017.09.30. szombat) sikeresen megtartották Gyöngyösön a IV. Farkasodú MAGUS versenyt. A szervezők - a Farkasodú csapata - a szokásos helyszínen és minőségben rendezte meg az idei harmadik versenyét. A rendezvény helyszíne Gyöngyös volt, a Mátra Honvéd Kaszinó, ahol a résztvevő csapatok négy helyiségben helyezkedtek el, a játékhoz ideális körülmények között. 
A rendezvényre a Farkasodú karakteralkotási rendszer szerint, a MAGUS eredeti rendszerében elkészített, előre leadott karakterekből álló csapatokkal lehetett nevezni. A versenyre 9 órától gyülekeztek a játékosok, és egy gyors KM megbeszélés, valamint megnyitó után 10 órakor kezdetét vette a játék. A IV. Farkasodú verseny kalandmodulját Miracor írta, a címe Korai öröm. A kaland Erionban, a Psz. 3700. évben játszódott, és 7. Tsz.-ű karaktereknek készült. A versenyre 6 játékos csapat, összesen 32 résztvevő érkezett.
A játék egészen 19,00-ig tartott, ezután egy rövid eredményhirdetés és az esemény zárása következett. A versenyen a kalandmesterek és a csapatok értékelőlapjai alapján a következő helyezések születtek: 
I. csapat - Kaffantó Láncvidrák;
II. csapat - Sorskovácsok
III. csapat - Anyaszomorítók. 
Legjobb szerepjátékos: Ayres. 
Legjobb KM: Wolio.
Az elért eredményekhez ezúton is gratulálunk! 
A résztvevők oklevelet kaptak, a helyezést elértek zömében MAGUS könyveket választhattak maguknak. Az első helyet elért csapat emellett egy Amundok könyvét is hazavihetett, Gulandro jóvoltából.  
A Farkasodú csapata által szervezett verseny immár komoly sorozatnak tekinthető, és valószínűleg hamarosan a következő rendezvényükre is nevezhetnek az érdeklődők. Öröm, hogy jó körülmények között, elérhető helyen megrendezett MAGUS verseny időről-időre sok MAGUS-ozónak okoz jó élményeket, izgalmas kalandokat. Köszönöm, hogy ismét ott lehettem.
Legközelebb gyere el te is!
Korai öröm 
 
Con Salamander
A verseny időpontja: 2017.10.28.
A verseny helye: Jászfényszaru, Művelődési Ház

Regisztráció: https://kalandozok.hu/erion/lk2017-2/
A jelentkezés határideje: 2017.10.08.
 
A Lumina Cornu Klubbal együttműködésben idén másodszor is lesz kalandozók napja!
 
Rendszer: MAGUS, Első Törvénykönyv és kiegészítői 
(bővebben lásd karakteralkotás)

Karakteralkotás: https://kalandozok.hu/talalkozok/lk2017-2/LK2017-2-karakteralkotas.pdf
Karaktergeneráló: https://kalandozok.hu/talalkozok/lk2017-2/LK2017-2-karaktergeneralo.xlsx

A versenymodul címe: GORVIKI SAKK 3 LÉPÉSBEN 
(by: ...)

A versenyen INGYENES a részvétel!
A helyszínén a verseny ideje alatt BÜFÉ üzemel!
Korlátozott számban éjszakai elhelyezés megoldható.

Versenybírák: egyeztetés alatt...

Díjazás:
1. Csapat Díj
2. Csapat Díj
3. Csapat Díj
Legjobb Szerepjátékos Díj (vándor díj)
Legjobb KM Díj 
Epic Fail Díj 

PROGRAMTERV:
08:30-ig – Érkezés, majd azonnali regisztráció
09:00 – Szervezői - KM és csapat eligazítás 
09:30 – Nagytermi megnyitó és rövid bevezető
10:00 – A verseny kezdete
17:00 – A verseny vége
17:15 – Szünet, zárt értékelés, technikai átállás
18:00 – Értékelés, díjkiosztás
20:00 – Vacsora igyén szerint (még csak tervben van...)

Szállást korlátlanul, ágyat korlátozott számban tudunk biztosítani
~20 kemping ágy. A fűtött Petőfi Művelődési Házban ezen felül bármelyik jelentkező megszállhat, ha hoz magával hálószerkót. (min: hálózsák, habszivacs, stb…) Ha jelentős az ott alvó, igény, akkor igyekszünk szerezni iskolai torna szőnyeget.

Támogatók: 
Jászfényszaru Város Önkormányzata
Petőfi Sándor Műv.ház és Könyvtár
Magyar Szerepjátékos Közösség
Magyar Asztali Szerepjátékos Közösség (Fb)
Masni Ajándéküzlet Jászberény (Fb)
Urbán Grafika

Várunk benneteket!

MagyarGergely
Üdv Kalandozók!
A mai napon kikerült az oldalra A dúlás végleges kronológiája címer viselő írás Magyar Gergely tollából. 
A MAGUS történelmi jellegű cikk az idén nyáron több modulírót is megmozgató dúlás eseményeivel kapcsolatos források ellentéteinek feloldását és a források áttanulmányozása után végleges változat kialakítását tűzte ki célul. A jövőben már, remélhetőleg, egyértelműbben kezelhetőek majd ennek a nagy horderejű események a részletei a modulírók, kalandmesterek és játékosok számára is. 
Jó olvasgatást, mesélést és játékot mindenkinek!
A dúlás végleges kronológiája
Silver
A hét képe
Kastély
A hét idézete
„Vérbeli kalandozó nem keresi a kalandot: a veszély úgyis megtalálja őt.” (Forrás: Gorviki vér,23)
A hét kifejezése
Kék könyvtár - Toroni (tor)
Shulur leghíresebb könyvtára. A város Dagmyr kerületében található, a Hadiakadémia szomszédságában. A karcsú tornyú épület még a kyr időkből származik, nevét a kéken derengő falakról kapta. A könyvtár teljesen független, amely – Toron berendezkedését ismerve – szinte lehetetlen. Függetlenségére állítólag maguk a boszorkányurak felügyelnek.
(Forrás: Summárium, 344/2/3; Toron, 169/2/3)
A hét cikke
Fejvadász trükkök
A hét kalandötlete
Versenyt hirdetnek egy városban, aminek a közelben él egy több mint tíz méter hosszú sárkánygyík. Aki elhozza a testét vagy a fejét, annak csengő aranyak mellett hírnév és dicsőség is a jutalma lesz. A feladat önmagában sem könnyű, a különös nehézséget pedig az adja, hogy sok kalandor jelent meg a felhívásra, így már a városból sem egyszerű kijutni élve, és egészségben.
A hét aranyköpése
JK (gúzsba kötve): - Látjátok? Így kell bejutni a várba!
Silver
A hét képe
Magányosan
A hét idézete
„Aki egy helyben áll, halott – aki mozog, élni fog!” (Forrás: Gro-Ugon farkasai,83)
A hét kifejezése
Alcarai Vadásztestvérek - Quiron Pentád (qui)
Alcara gorviki hagyományokkal rendelkező, azok módjára szervezett, túlnyomórészt orgyilkos klánjainak elnevezése. Nem csak a nyílt harcban, de – a gorviki ősökhöz híven – a zsarolásban, biztonsági pénzek szedésében is jeleskednek.
(Forrás: Vas Ideje, 302/4)
A hét cikke
A Mentálsík és lényei
A hét kalandötlete
Egy fárasztó kaland után a csapat jól megérdemelt pihenését tölti, miközben hajóval utaznak a Keleti-óceánon, egy hatalmas viharba kerülnek, ami összetöri a hajójukat. Nagy szerencséjükre őket és még néhány túlélőt, egy lakatlan szigetre sodorja az áramlat. Miközben azon tűnődnek, hogy hol vannak, és hogyan fogják túlélni a szigeten, kiderül, hogy egyáltalán nem is lakatlan ez a sziget, hanem egy kannibál törzs faluja található rajta...
A hét aranyköpése
JK: - Az a másik kettő, akit nem látok, az mit csinál?
Silver
A hét képe
Szentély
A hét idézete
„Valakinek engedni kell, és ha én nem, majd a világ fog.” (Forrás: Merész álmok, sötét titkok 2,25/4)
A hét kifejezése
Akroll Sazaddin - Dorani (dor)
Északi tollforgató, aki a Dorani Varázslótanács kérésére írt átfogó munkát a törpék népéről. Jó 300 esztendőt töltött műve elkészítésével, alaposságára jellemző, hogy e célból még Beriquelre is áthajózott. A mű olyan részletes és tökéletes lett, hogy egyből titkosították. Csupán két másolata készült, egyiket Lar-Dorba, másikat Új-Pyarronba vitték. Igaz, az Új-Pyarronba szánt soha nem érkezett meg a térkapu túlsó oldalára…
(Forrás: Summárium, 98/1/1)
A hét cikke
A képzettségek használata
A hét kalandötlete
Egy húszas éveiben alig járó nemes kisasszony keres talpra esett kalandozókat egy olyan feladatra, ahol nagyon résen kell lenniük, és nem szabad megriadniuk a törvénytelen dolgoktól sem. De vajon egy finom úrhölgy milyen törvénytelen dologra akarja rávenni a csapatot? Úgy esett, hogy a gyerekkori legjobb barátnője hozzáment egy fiatal és tettre kész nemeshez. Szerelem volt első látásra, hiszen az udvarlója kiváló bajvívó és nagy hős hírében áll. De miután összeházasodtak, a barátnőjét messzi vidékre vitte, és sokáig nem is hallott róla. Majd egyszer egy hosszú levelet küldött neki, amiben elpanaszolta, hogy rettegésben él, gyakorlatilag rabként a kastélyban. A nemes úrnak csak dísznek kellett, hogy legyen egy jó családból származó felesége, de már az élete is veszélybe került. Segítséget kér, hogy valahogy megtudják menekíteni, míg nem késő.
A hét aranyköpése
JK (a kocsisnak): - Várj meg minket! Gondolj arra, hogy minél szörnyűbb dolog történik, annál több pénzt kapsz.
×