Silver
A hét képe
Vad erdő
A hét idézete
„A hála gyöngeség. Szabadulj meg tőle! - Minden szava: egy-egy ostorcsapás. - Büszke ember nem érez hálát; csak lerója tartozásait.” (Hideg karok ölelése)
A hét kifejezése
Halacskák - Pyarron (pya)
A Gyöngykeresők fejvadászklánban a mesterek által verbuvált növendékek elnevezése. Fölöttük az őket kiképző Halászok állnak.
(Rúna, V/1, Gyöngykeresők, 11/1/4)
A hét cikke
A hatalom itala
A hét kalandötlete
Egy közepes városba érkezvén, induló és érkező utazók forgatagában, egy hangoskodó alakra lesztek figyelmesek. Jó minőségű ruhában van, biztosan nem koldus. Mégis egyik embertől a másikhoz fordul, kétségbeesett hangon kérleli őket: "Nem bírom egyedül, túl sokan vannak! Kérem, az őrök semmit nem tesznek, mintha semmiről sem tudnának! Megöltek mindenkit! Én nem hallgatok tovább! Ne tűrjük tovább! Nem élhetünk félelemben!" Páran szánakozva nézik távolabbról, akiket megszólít, mind elfordulnak tőle, és sietősre veszik a lépteiket. Tíz méterre van tőletek, amikor rátok pillant. Negyven év körüli sötét hajú férfi, akinek barna szemeiben remény csillan. Jól felszerelt csapatotokat látva fellelkesülve indul felétek. "Kérem, az Istenek küldték magukat! Könyörgöm segítsenek!" Közben figyelmesek lesztek két kemény kötésű, rossz arcú alakra, ahogy a tér jobb oldaláról közelednek ehhez az emberhez. Egyikük kezében tőr villan...
A hét aranyköpése
Tolvaj: - Mászok lefelé a házfalon, és közben mérgezem a tőrömet.
KM: - Dobj egy ügyességet!
Tolvaj: - Megdobtam!
KM: - Leestél.
MagyarGergely

Laorgan Psz. 3717.

MagyarGergely tollából, itt Hírek,

Üdv kalandozók!
Kikerült az oldalra a Laorgan Psz. 3717. című írás, Magyar Gergely tollából. 
A világleíró kiegészítők körébe sorolható anyag egy dél-ynevi várost, a Déli Városállamok Akdaur állama beli Laorgant mutatja be részletesen. A korábban már több versenymodul helyszínéül is szolgáló várost a szerző kiegészítette, hogy Ynev versenyeken közelfogadott jelenében is játszható legyen. 
Jó olvasgatást, játékot és mesélést!
Laorgan Psz. 3717.
Felon
Alborne áldásával!
Hamarost Kalandozók Nyári Tábor, a következő kanyarban már előbukkan. Rendszerint ekkortájt kezdenek a szervezők fennakadt szemekkel kóvályogni a világban, legalábbis nekem ez az az időszak, amikor már nem tudom melyik jobb: ha "mostazonnaltábor!", vagy éppenséggel még szeretnék némi időt a teendőkre. A csapatok és a kalandmesterek már egymáshoz rendeződtek, mehetnek a végső simítások, és az összehangolódás a veterán karakterek között. Ilyenkor kerülnek elő újra az ETK-k, PPL-ek, MTK-k, hogy a varázshasználók fülig merüljenek a saját hatalmuk rejtelmeibe, újraismerjék a - tán - régnemlátott varázslataikat, felidézzék kasztjuk nagyszerűségét, esetleg elképzeljenek szituációkat, hogy ha hirtelen kell reagálni, ösztönös lehessen az akció, ahogy a 12-16. szintű karakter(ek)nek már biztosan az. Én ezt jobbára úgy intézem, hogy megpróbálok felkutatni forrásokat - a szabálykönyveken túl - Ynev irodalmán belül is. Kasztorientáltan és/vagy történésközpontún. Mivel Ynev történelmének egyik nagy eseménye idején fogunk játszani - a hangulatkeltő alapján meglehetőst a sűrűjében -, így idén a Dúlás került a központba. Azon belül pedig a Hadak árja antológia. A novelláskötet végigvezet több szemponton és nézőponton keresztül a Dúlás eseményein, így bátran ajánlom táborozóknak, és azoknak is, akiknek ez az időszak érdekes Ynev történelméből. Hangolódásra kiválóan alkalmas, akinek van néhány napnyi pár órája szabadon, mindenképpen vegye a kezébe, hogy beleborzonghasson a Kráni légiók menetelésének dübörgésén keresztül az események monumentalitásába.    A'frad!
Silver
A hét képe
Fenevad
A hét idézete
„Mert hazudni erény, ha úgy hozza a sors.” (Toroni közmondás - Morgena könnyei,202)
A hét kifejezése
Amund titkos városok - Amund (amu)
A dzsennekkel vívott vesztes háború után, az amundok a mélysivatag mélyére húzódtak vissza. Városokat emeltek, melyeket egy-egy istenük védelmébe ajánlottak. Az arah’hatali csata helyén, ahol Ynevre szállt, istenük, Amhe-Ramun első, elpusztított manifesztációjának maradványai voltak, Thon-nion (Sonnion) városát emelték, ahol a Halál Tizenkét Termében helyezték el a maradványokat. Az amund panteon istenei számának megfelelően négy ilyen titkos város volt, melyeket a Nap titkos városaiként emlegettek. A Nap első titkos városa (rangban biztosan, történetileg nem ismert) Themes városa, Hetha-barh (Hettebar). Másodikként emlegetik - innen valószínűsíthető, hogy történetileg bár első volt, az istenek közötti rangsor miatt második helyre csúszott, sőt, egyes források harmadikként is hivatkoznak rá - Amhe-Ramun városát, Sonniont. A Nap harmadik titkos városa Rhea-teah (Relea), Nesire városa. A negyedik Thala-theia (Talasea), Refis városa volt. A Nap titkos városaiban egy-egy amund isten papságáé volt a vezető szerep, és az isten volt a város fővédnöke. Amhe-Ramun fokozatos hatalomra kerülésekor a városok vezető papságát kiirtották, ennek következtében maguk a városok is kihaltak. Így emelkedett Sonnion fokozatosan a ranglétrán, és minden bizonnyal ezzel is magyarázható az elpusztult városok helyett a vándorló városerődök létrehozása, amelyek sokáig szolgálnak rejtekül az amundok számára, ám a manifesztációban komoly támogató szerepben is felbukkannak az Amhe-Ramun akaratának megfelelően a homok alól fel-felbukkanó, cetek módjára vándorló városerődök.
(Saját; TF11/2/2, 11/3/0; Geofrámia, 91/3)
A hét cikke
Íjászat Yneven
A hét kalandötlete
A feladat egyszerű volt. El kell kísérni a nemes hölgyet a Gályák-tengerén, hogy átkelve találkozhasson kérőjével. Ilyen könnyen se kerestek még pénzt, gondolták. Csakhogy a hajóúton egyre-másra érik olyan balesetek a kisasszonyt, amik már nehezen hihetőek annak. Valaki a legénység, vagy az utazótársak közül az életére tör. Időközben az is kiderül, hogy az esetlen, ártatlan hölgy sem egészen az, akinek látszik.
A hét aranyköpése
KM: Rendben van, szólsz, hogy rakják össze a lovadat...
MagyarGergely
Üdv kalandozók!
A hétvégén, szombaton (2017.06.10.) sikeresen lezajlott a III. Farkasodú MAGUS szerepjátékos találkozó és verseny. 
Az eseményre Gyöngyösön, a már szokásossá vált helyen került sor, a Mátra Honvéd Kaszinóban, a város főterén. 
A találkozóra 7 csapat érkezett, összesen mintegy 42 játékos és kalandmester vágott neki Ynevnek. Az esemény kalandmodulja az Ostrom címet viseli, és Sen Delor és Szíriusz együttes munkája. A modul a Quiron-tenger déli partjára, két apró,  Rassenai közei hercegség konfliktusába vezette a játékosokat a Psz. 3706. esztendőben. 
A versenyre jelentkezett csapatok érkeztek, akik az interneten közzétett karakteralkotás szerint kellett, hogy elkészítsék és előre leadják karaktereiket, amik átnézésében nagy szerepe volt a kalandmestereknek, akiket előre elosztottak a csapatok között. (vagy a csapatok osztották el a kalandmestereket - nézőpont kérdése )  Többen érkeztek helyből, a közeli Jászfényszaru is több kalandmesterrel képviseltette magát, és több Krónikákról, Kalandozók táborokból is ismert játékos ült az asztalok mellé. 
Az esemény reggel 08,00-kor vette kezdetét, a csapatok beérkezésével és a helyszín elfoglalásával. A KM-megbeszélés és egy rövid megnyitó után, nagyjából 9 órakor kezdődött a játék. A helyszín nem volt már ismeretlen, több terem, használható asztalok és székek, egy légtérben több csapat, de elfogadható távolságon belül. A főtérre néző terem csapatai a modul kihívásai mellett még megküzdöttek az éppen zajló gyereknap standjainak hangzavarával is.
A szervezett ebédet - a játékosok korábbi visszajelzései alapján - ez alkalommal a saját hozott étel, a rendelt pizza váltotta fel, természetesen a kalandmesterek most is teljes ellátással számolhattak. 
A játék mintegy 20,00-ig tartott, a szervezők begyűjtötték a kalandmesterektől az értékelőlapokat, és rövid megbeszélés keretében kialakították az eredmények sorrendjét. A rövid, fölösleges köröket mellőző eredményhirdetésen az alábbi sorrendet hirdették ki: 
Első csapat: Sacra Saggia;
Második csapat: Vérbenjárók;
Harmadik csapat: Dió. 
Az eredményekhez gratulálunk.
A díjazottak oklevelet és egy gyönyörű, farkast (is) ábrázoló szobrocskával díszített díjat kaptak, ami mellett ők választhattak először az asztalon helyet kapó, zömében újabb kiadású MAGUS regényeket tartalmazó könyvek közül. Az első helyezett csapat kapta továbbá a Gulandro felajánlásából származó, amatőr kiadású Amundok könyvét is. A helyezést elért csapatok után a többieket is az asztalhoz szólították, és a rendezvény külön pozitívumaként egy játékos sem távozott könyv nélkül. A szervezők a kalandmesterek munkáját is oklevéllel köszönték meg. 
Az esemény zárását rövid élménybeszámolók, beszélgetések követték, és az elégedett szerepjátékosok elhagyták a helyszínt. Én személyesen kellenes hangulatról, intenzív játékról tudok beszámolni, csapatom, a félig helyi, félig budapesti tagokat felvonultató, 6 fős létszámú Jáde Farkasok kitettek magukért, hogy ne unatkozzak mesélés közben. A szervezők mellett nekik is köszönöm ezt a kiváló, MAGUS-sal töltött napot. 
Örömmel látom, hogy a Farkasodú csapatának sikerült megvetnie lábát, és folyamatosan szervezik versenyüket a manapság zsúfoltnak nem nevezhető mezőnyben is, a MAGUS-ozó közönség legnagyobb örömére. Remélem, lesz alkalmam a negyedik rendezvényen is részt venni. 
A találkozó kalandmodulja elérhető az oldalon, próbáljátok ki magatokat ebben a kihívásban is.
Ostrom
 
 
Silver
A hét képe
Tengerjáró hajó
A hét idézete
„Az okos ember elvégzi a sors által reá rótt feladatot. A bölcs ember másokkal végezteti el maga helyett.” (Rahim el-Haszra) (Acél és oroszlán,9)
A hét kifejezése
Papi Szék - Pyarron (pya)
Nevezik Szentszéknek is. Új-Pyarroni székhelyű, többé kevésbé folyamatosan ülésező szervezet. Tizennégy tagja a pyarroni panteon isteneinek főpapjai, esetleg azok helyettesei, illetve egyetlen világi személyként, Pyarront és a benne élő embereket képviselve a Fehér páholy nagymestere. Célja a központi irányítás, az Államszövetség és az egyház tevékenységének összehangolása. Ynev egyik jelentős politikai tényezője. Üléseiket egy, az éteri síkok között lévő titkos tanácsteremben tartják, ahová már eljutni is csak ők képesek. Ténylegesen csak a közösségi gyűlésnek tartozik elszámolással. Állítólag létezik egy Belső tanácsnak nevezett szűk, titkos, belső irányító testülete is.
(PPL1, 22/1/1; A hit városa, 329/2;Uwel nevében, 237-238; A kos és a kobra éve, 366/1)
 
A hét cikke
Időmérés Yneven
A hét kalandötlete
Hőseinket felbérelték egy egyszerű munkára, miszerint szerezzenek meg egy faragásokkal gazdagon díszített csontkürtöt, amit eltulajdonítottak a megbízótól. Nem  is különleges ez a kürt, csupán egy régi családi emlék, aminek inkább eszmei értéke van, semmint aranyban kifejezhető. Természetesen a rutinos kalandozók könnyedén teljesítik a feladatot, és átadják a megbízónak, aki cserébe csengő aranyakkal fizet. Épp elvernék az esti dorbézolás alkalmával, amikor rajtuk üt a városőrség, és elhurcolja őket. Mint kiderül a város egyik magas rangú vezetőjének az irodájába törtek be, és valamilyen fontos írást rejtettek a faragások közé. Azon túl, hogy szembe kell nézniük a tudattal, hogy átverték őket, kémkedésért még halálra is ítélik mindannyiukat. Nincs más választás, mint elkapni a megbízót, vagy egyszerűen csak menekülni a város vezetőinek dühe elől.
A hét aranyköpése
JK1: - De akkor sem tudunk megvívni kéttucatnyi lovassal!
JK2: - Dehogy nem. Csak ők győznek.
 
Silver
Üdv Kalandozók!
Ezennel kezdetét veszi a Krad heti bölcsességei című sorozatunk, melynek keretein belül minden héten kaptok egy kis olvasni és gondolkodni valót. Mindig ugyan abból a hat témából emelünk ki valamit, amit érdemes lehet elolvasni, vagy csak szórakozni rajta. Lássunk is neki!
A hét képe
Misztikus könyvtár
A hét idézete
„A bölcsesség önmagában nem elegendő az üdvösséghez; az is fontos, kinek a szájából szól.” (Graum Hegdrok) (Acél és oroszlán,204)
A hét kifejezése
Első Nomádjárás - Nomád (nom)
Psz.1239-ben, Shin-Ku, a második nomád kagan vezetésével, a Kündal, Kara-Gak, Kara-Shin, Itbir és a Nasti nemzetségek mintegy százezer harcosa özönlötte el a Pyarroni Államszövetséget. Csak a várak falai állíthatták meg őket, s miután Pyarron városával nem tudtak mit kezdeni, hazatértek mérhetetlen zsákmányukkal, persze út közben mindent feldúltak, amit korábban épségben hagytak. Minden idők legsikeresebb nomád portyájaként tartják számon.
(TF, 98/1/2)
A hét cikke
Standard Kalandozó Csomag
A hét kalandötlete
A megfáradt utazók már három napja zuhogó esőben járják az erdőt, mikor végre megpillantanak egy útszéli fogadót. A meleg étel reményében lelkesen igyekeznek az épület irányába, ahol már szinte látják maguk előtt az emeleti szobákban lévő kényelmes, száraz ágyakat. A fogadó előtt lévő tucatnyi ló azt jelzi nem lesznek egyedül, de még is valami nincs rendben a hellyel. Ahogy belépnek az ajtón mészárlás utáni csendélet fogadja őket. Az utazó vendégeket, a fogadóst, felszolgálókat, mindenkit megöltek. Néhány asztal között egy nagyobb területen komolyabb összecsapás zajlódhatott, egy körben hat jól fegyverzett ember fekszik számtalan vágástól tarkítva. De vajon ki ellen küzdhettek? Ki, vagy kik csinálhatták ezt? Ekkor egy döbbent nyikkanás hallatszik az emeletről, majd egy test tompa puffanása. Valaki van odafent...
A hét aranyköpése
JK: Szóval fogom a vándorló izémet... hátizsák vagymi a', naaa... tudod, utazó cucc. jaaa igen, felszerelés!
Antail
Üdvözlet Mindenkinek!
Beszélgetés Renegáttal, aki most először fog játékosként résztvenni Kalandozok.hu táborban. A műsorban arról kérdezgetem, hogy eddig miket hallott a táborokról és a kalandozok.hu-ról. Mi az ami megfogta őt a M.A.G.U.S.-sal kapcsolatban, és hogy milyen nehézségeket okoztunk neki és a csapatának az idei karakteralkotással kapcsolatban. Az adást a tábor utáni időszakban meg szeretném ismételni, hogy megtudjuk, hogy látta, és hogy tetszett Renegátnak az első tábora. A XV. Kalandozok.hu Nyári Táborig egy műsoralkalmat tervezek még június derekára egy-két kalandmesterrel, akikkel várhatóan a beérkezett karakterekről fogunk értekezni.
Sequadion háló 7.
Antail, témavezető
Renegát, NYT2017 játékos
2017. május 13.
Hivatkozások:
- XV. Kalandozok.hu Nyári Tábor Karakteralkotás
Con Salamander
Üdv Kalandozók,
Május hatodikán, szombaton lezajlott a IX. Hősök Napja találkozó, melyen volt szerencsém részt venni. A találkozón nyolc csapat vett részt, és az ország minden tájáról érkeztek érdeklődők. A helyszínt most is a szekszárdi Babits Mihály művelődési központ biztosította, egy rendkívül szép és tágasnagyterem képében, ahol kényelmesen elfért mindenki.
A rendezvény 9 órakor kezdődött, és a tervek szerint a játék 17 óráig tartott volna, de néhány csapat annyira belemerült, hogy a szervezők közel 18 óráig engedélyezték a játékot. Ekkor egy rövid KM-megbeszélés során sikerült eldönteni, melyik csapat a győztes - azaz ki viheti haza a vándorkupát. Ez most a “Helyiek plusz Egy” csapat volt, melynek én magam meséltem. Az illúzionistából, kardművészből, harcosból és domvik-papból összeverődött társaság meglepően jól muzsikált együtt, könnyedén vettek minden akadályt, mindenki tudta, mi a dolga, pedig nem egy összeszokott csapatról van szó. Ezúton is gratulálok nekik! Több mesélő ezután is még folytatta egy rövid ideig a játékot, kihasználva az eredményhirdetésig hátralévő perceket. A legjobb szerepjátékos(ok) is díjban részesült, végül a mesélők két játékost, Andit (Arel-pap) és Szíriuszt (Kardművész) is díjazták, nyereményük egy Amundok Könyve illetve egy Rúna magazin voltak. A Hősök Napja szervezői szokásukhoz hűen minden játékosnak ajándékkal készültek, számtalan antikvár könyv közül választhatták ki a nekik tetszőt. A rendezvénynek volt fotósa is, az elkészült fényképeket az alábbi linken érhetitek el:
https://drive.google.com/drive/folders/0BzyPWBKtFlNueGprVFpxVXhQM28
A csapat által jegyzett versenymodul a Róka és a Farkas címet kapta, és egy folytatásos modul-sorozat részeként Nandahalára, Észak-Ynev egyik ismeretlenebb vidékére, Fenyvesföldre kalauzolta el a kalandozókat. A modulban a játékosok egy különös szövetséget - a környéken élő elfek, egy kahrei oligarcha és egy ork párianemzetség - ismerhetnek meg, akik együttesen próbálják ellehetetleníteni, hogy Nandahala népe gar Bokkart, a crantával egykor szövetségre lépő ork héroszt hívja segítségül. A modul elérhető a cikkgyűjteményben.
 
Antail
Üdvözlet Mindenkinek!
Beszélgetés a 20 éves jubileumát ünneplő Dark Zala csapatának 3 tagjával. A XV. Kalandozok.hu Nyári Tábor karakteralkotása kapcsán érintünk olyan témákat, amelyek más csapatoknak is segítségére lehetnek a táborra készülés során. A műsorban azt is hallhatjuk, hogy a Dark Zala idei csapata miként formálódik egy-két kérdés hallatán. A beszélgetésben olyan játéktechnikai tippek is elhangoznak, amelyek az eddigi beszélgetések során nem kerültek porondra, mint például, hogy szerintük mi kell ahhoz, hogy valaki a legjobb szerepjátékosi címre pályázhassék. Arról is kikérdezem őket, hogy mi táplálja a tüzet bennük és, hogy miként lehet 20 év után is egy fejlődési ívet fenntartani a karkatereikben és játékukban. A beszélgetés vége felé választ kapunk arra, hogy mit várnak az idei modultól és, hogy mit várnak a kalandmesterektől és a leendő kalandmesterjüktől is.
Sequadion háló 6.
Antail, témavezető
Cz, NYT2017 játékos
Scylla, NYT2017 játékos
Sneer. NYT2017 játékos
2017. május 5.
Hivatkozások:
- XV. Kalandozok.hu Nyári Tábor Karakteralkotás