Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

MagyarGergely

Főmágusok
  • Hozzászólások száma

    3.426
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

Róla: MagyarGergely

  • Rang
    Tűz Megtisztítója [Szerkesztő]

Kalandozós kérdések

  • Mi a kedvenc kasztod?
    Tűzvarázsló
  • Mi a kedvenc regényed?
    Dale Avery - A renegát
  • Ki a kedvenc íród?
    Raoul Renier (Kornya Zsolt)
  • Melyik a kedvenc novellád?
    Raoul Renier - Fattyúrege; Hideg karok ölelése
  • Mi a kedvenc szerepjátékos idézeted?
    "A Kalandmesternek mindig igaza van." (1TK)
  • Milyen szerepjátékos rendezvényekre jársz, jártál?
    Minden MAGUS esemény, amire csak tudok.
  • Milyen más szerepjátékokat játszol még?
    MAGUS
  • Melyik évben kezdtél el szerepjátékozni?
    1994-95
  • Hogy keveredtél a Kalandozok.hu-ra?
    Fórumot olvasgattam, hozzászóltam, cikket írtam... és ez lett. :)
  • Mi, ki a kedvenc ynevi vallásod, istened?
    Ranagol, Tharr, Sogron
  • Van-e állandó csapatod? Hol? Keresel/biztosítasz-e esetleg játéklegetőséget?
    Szívesen mesélek, amikor csak tudok.
  • Mi a kedvenc sportod?
    MAGUS
  • Mi a kedvenc csokid?
    Lindt, Milka, Heidi

Legutóbbi látogatók

1.888 adatlap megtekintés
  1. Beszámoló a IV. Farkasodú MAGUS versenyről

    Üdv kalandozók! A tegnapi napon (2017.09.30. szombat) sikeresen megtartották Gyöngyösön a IV. Farkasodú MAGUS versenyt. A szervezők - a Farkasodú csapata - a szokásos helyszínen és minőségben rendezte meg az idei harmadik versenyét. A rendezvény helyszíne Gyöngyös volt, a Mátra Honvéd Kaszinó, ahol a résztvevő csapatok négy helyiségben helyezkedtek el, a játékhoz ideális körülmények között. A rendezvényre a Farkasodú karakteralkotási rendszer szerint, a MAGUS eredeti rendszerében elkészített, előre leadott karakterekből álló csapatokkal lehetett nevezni. A versenyre 9 órától gyülekeztek a játékosok, és egy gyors KM megbeszélés, valamint megnyitó után 10 órakor kezdetét vette a játék. A IV. Farkasodú verseny kalandmodulját Miracor írta, a címe Korai öröm. A kaland Erionban, a Psz. 3700. évben játszódott, és 7. Tsz.-ű karaktereknek készült. A versenyre 6 játékos csapat, összesen 32 résztvevő érkezett. A játék egészen 19,00-ig tartott, ezután egy rövid eredményhirdetés és az esemény zárása következett. A versenyen a kalandmesterek és a csapatok értékelőlapjai alapján a következő helyezések születtek: I. csapat - Kaffantó Láncvidrák; II. csapat - Sorskovácsok III. csapat - Anyaszomorítók. Legjobb szerepjátékos: Ayres. Legjobb KM: Wolio. Az elért eredményekhez ezúton is gratulálunk! A résztvevők oklevelet kaptak, a helyezést elértek zömében MAGUS könyveket választhattak maguknak. Az első helyet elért csapat emellett egy Amundok könyvét is hazavihetett, Gulandro jóvoltából. A Farkasodú csapata által szervezett verseny immár komoly sorozatnak tekinthető, és valószínűleg hamarosan a következő rendezvényükre is nevezhetnek az érdeklődők. Öröm, hogy jó körülmények között, elérhető helyen megrendezett MAGUS verseny időről-időre sok MAGUS-ozónak okoz jó élményeket, izgalmas kalandokat. Köszönöm, hogy ismét ott lehettem. Legközelebb gyere el te is! Korai öröm
  2. Korai öröm

    A 2017. 09.30.-án megrendezett 4. Farkasodú találkozó kalandmodulja, ami Erionban, Psz. 3700-ben játszódik, 5-7 Tsz-ű kalandozó számára íródott, 32 oldalon. A kahrei varázskönyveden mágikus alma rúnát észleltem! Kattints hát ide, hogy a varázskönyv kiolvassa a PDF-et! A böngésződ nem támogatja a PDF tekercsek megjelenítését. Ide kattintva töltsd le a cikket és olvasd úgy!
  3. Tiltott út

    A 2017.09.23-n megrendezett 1. Kóborló lelkek MAGUS verseny második kalandmodulja, ami Kránban játszódik Psz. 3717-ben, 8-10 Tsz-ű kalandozó számára íródott, 19 oldalon. A kahrei varázskönyveden mágikus alma rúnát észleltem! Kattints hát ide, hogy a varázskönyv kiolvassa a PDF-et! A böngésződ nem támogatja a PDF tekercsek megjelenítését. Ide kattintva töltsd le a cikket és olvasd úgy!
  4. Az ereklye

    A 2017.09.23-n megrendezett 1. Kóborló lelkek MAGUS verseny kalandmodulja, ami a Déli Városállamokban, Laromban játszódik Psz. 3717-ben, 6-8 Tsz-ű kalandozó számára íródott, 22 oldalon. A kahrei varázskönyveden mágikus alma rúnát észleltem! Kattints hát ide, hogy a varázskönyv kiolvassa a PDF-et! A böngésződ nem támogatja a PDF tekercsek megjelenítését. Ide kattintva töltsd le a cikket és olvasd úgy!
  5. Életemet egy kis vízért

    Kalandmodul, ami Észak-Yneven, a Nament-sivatagban játszódik, meg nem határozott ynevi időben, 6.-7. szintű kalandozók számára íródott, 17 oldalon. A kahrei varázskönyveden mágikus alma rúnát észleltem! Kattints hát ide, hogy a varázskönyv kiolvassa a PDF-et! A böngésződ nem támogatja a PDF tekercsek megjelenítését. Ide kattintva töltsd le a cikket és olvasd úgy!
  6. Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Üdv! Ha a szabályokkal, elvekkel nincs gond, akkor szerintem nincs probléma. Minden rendszert ki lehet maxolni. Az Mf elég sokba kerül, nem hinném, hogy mindenki csak úgy felveszegeti. Ha igen, mert mondjuk a karakteralkotás, kaszt, alkaszt olyan - vannak, akik Mf-el indulnak -, vagy arra költötte az össze Kp-ját, akkor az jár nekik, ennyi. Valószínűleg máshol fizeti majd meg az árát... lesz egy atomtáp harcos, aki csak egy fegyverhez ért, ha az nincs ott, gond van... és nem csak harcból áll a játék. Szerintem az sem baj, ha valaki jobban ért a harchoz, mint mások. Ehhez is kell valakinek. Valószínű, az ősi iratok, vagy a bonyolult plitikai helyzet tanulmányozása, vagy egy kínos, fontos kimenetelű szócsata, vagy egy más kultúrkörű személy álcáját fölvéve kudarcot vall majd, és neki sem szabad "sírnia", hogy jaj, de a többiek meg Történelemismeret Mf-kal stb. kezdtek. A gond ott kezdődik, amikor a KM (és ezt most nem rád értem, általánosságban mondom) képtelen a játékban a harcon kívül más kihívást támasztani a karaktereknek, hát persze, hogy "csak a harcos" ér majd valamit. Ha semminek nincs súlya, mert minden infót odaadnak nekik két aranyért, meg elárulják a táp NJK-k, csak haladjunk, és csak a harc megy, mert ott csak dobálni kell, ha meg túl erősek, akkor a városőr is felkúszik 10 Tsz-re, na ott nem az a probléma, hogy a harcművész hozzáadta a mászókarom harcértékét a keze értékeihez.
  7. Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Üdv! Elvileg a harcművészet és a fegyverhasználat is harcértéket ad. Alapesetben külön-külön. Már a rúnás alap harcművészeteknél is van olyan, hogy egy-egy stílus ismer és alkalmaz egy adott fegyvert. ez azt jelenti, hogy belefér a hagyományokba, és valószínűleg azt is, hogy annak a használatát (fegyverhasználat képzettség) oktatják is. Szerintem egy fegyvert alkalmazva alapesetben annak harcértékeihez nem adódik hozzá a stílus harcértéke, mert az a kézre/lábra vonatkozik, ha kardot fogsz, onnantól már azzal harcolsz, és a stílusok leírásaiban lévő pl "sok egyenes ütést használ, általában érzékeny pontokra" értelmüket vesztik, hiszen a kardot fogod és azzal küzdesz. Én ilyen esetben mindig úgy tekintem és mesélem, hogy ez a kard technika ránézve más lesz, mint ha valaki nem a stílusba tartozóan tanulja meg, mert bár a fegyver ugyanaz - és lehet, hogy játéktechnikailag a harcértékek is - de mégis más elvek mentén használják. A másik elv, hogy ha egy fegyvert meg kell tanulni használni, akkor abban az esetben, ha jobban használod, gyakorlottabb vagy (Mf van), akkor ez a tudás módosítók formájában (is) jelentkezik, tehát jár a Mf-ú bónusz. Vannak persze ebből a szempontból érdekes fegyverek. A mászókarom lehet ilyen. Hiszen felveszed, és ott van. Ha közönséges ember veszi fel, aki nem tanult vele harcolni (képzetlen), akkor neki külön figyelnie kell rá, hogy a megszokott ütések helyett mondjuk karmoljon, szúrjon vele (képzetlen fegyverhasználat), míg ha valaki megtanulja alkalmazni (fegyverhasználat képzettség) akkor már tudni fog begyakorlottan a mászókarom tulajdonságait kihasználva harcolni. Ha ezt egy harcművészettel párosítjuk, érdekes lehet. Tételezzük fel, hogy a párosítás jól történt, és nem olyan harcművésznek adtuk a mászókarmokat, aki mondjuk főleg lábszáras rúgásokkal támad... tehát mondjuk sok karmoló mozdulatú támadása van, amihez illik a mászókarom. Normál esetben X a harcértéke és a sebzése, de ha mászókarom van rajta, akkor az már egy más anyag, nagyobbat sebez - eddig biztos. Lehet érvelni amellett, hogy külön fegyverhasználat képzettség nélkül is alkalmazhassa - persze ekkor nem jár érte plusz harcérték, mert miért járna? Hiszen semmiben nem gyakorlottabb, csak felvett egy karmot, viszont képzetlenség módosítót se kapjon, mivel a technikája rokon a fegyverrel. Ilyesmi az alkarvédő is, amikor képzetlenül viselik.. nem ad semmit, ám a lokális SFÉ kétségbe vonhatatlan. Amennyiben Kp-t áldoz arra, hogy megtanuljon az eddigiek mellett még plusszban harcolni a karmokkal, akkor van alapja annak, hogy növelhesse harcértékét, hiszen begyakorol dolgokat - erre áldozza a Kp-t - mondjuk a fém részekkel felfoghat olyan fegyvert, amit puszta kézzel nem "akart" (+Vé), a támadásait mondjuk a védettség miatt kisebb óvatossággal gyorsabban hajthatja végre (+Té) és a sebzés nem kérdéses, a karmok ott vannak. Tehát megvalósult az elv, hogy a karakter áldozott valamit (Kpt), és kap valamit, (Hm-et, sebzést). Speciális az eset azért, mert ha a harcmávészete rokon a fegyver alkalmazásával, nem kell abból kilépnie (és lemondania vele a harcmávészet bónuszáról), akkor a kettő összeadódhat. Ezt kevés fegyverrel lehet szerintem megtenni ilyen ártatlanul. A mászókarom alig valami, nem is "igazi fegyver", "csak egy adalék a kézhez", olyannak tekinthető, mint egy pót-karom. Ha leveszi, sem változik semmi. Természetesen ha még jobban gyakorlott lesz, azaz Mf-ot szerez, annak a bónuszait is meg kéne kapnia - ez már azonban nem kevés Kp és szint - tehát miért ne? Ha olyan harcmávészetet kreálnánk, a tápot szem előtt tartva (szigorúan elmélkedés), aminek technikájának szerves része a két lovagkard, akkor jó nagy sebzésem lesz, meg ha külön tanulok még hozzá, bónuszokat is el tudok képzelni (bár ez ellen is tudok érvelni, mert nem a pusztakezes harcmávészetet turbózom fel egy fegyverrel, hanem az eleve része, szóval fegyverhasználat bónusz ne is legyen, esetleg Mf, de az jogos), de ilyen esetben ha leteszi a kardokat, már nem uhyanaz a stílus, nem is engedném az értékeit használni, míg ha a mászókarmok vesznek el, ugyanúgy harcképes marad a saját stílusának módosítóival.
  8. A dúlás végleges kronológiája

    Üdv Kalandozók! A mai napon kikerült az oldalra A dúlás végleges kronológiája címer viselő írás Magyar Gergely tollából. A MAGUS történelmi jellegű cikk az idén nyáron több modulírót is megmozgató dúlás eseményeivel kapcsolatos források ellentéteinek feloldását és a források áttanulmányozása után végleges változat kialakítását tűzte ki célul. A jövőben már, remélhetőleg, egyértelműbben kezelhetőek majd ennek a nagy horderejű események a részletei a modulírók, kalandmesterek és játékosok számára is. Jó olvasgatást, mesélést és játékot mindenkinek! A dúlás végleges kronológiája
  9. MAGUS regények és a szerepjáték

    Üdv kalandozók! A mai napon kikerült az oldalra a MAGUS regények és a szerepjáték című cikk, Magyar Gergely tollából. A cikk a MAGUS világára írt regények, novellák, kiadványok és a szerepjáték viszonyát vizsgálja. Jó olvasgatást! MAGUS regények és a szerepjáték
  10. MAGUS regények és a szerepjáték

    A cikk a MAGUS világára írt történetek és a szerepjáték viszonyát vizsgálja, 5 és fél oldalon. A kahrei varázskönyveden mágikus alma rúnát észleltem! Kattints hát ide, hogy a varázskönyv kiolvassa a PDF-et! A böngésződ nem támogatja a PDF tekercsek megjelenítését. Ide kattintva töltsd le a cikket és olvasd úgy!
  11. A dúlás végleges kronológiája

    A cikk a dúlás eseményeit feldolgozó forrásokat egyesíti, és véglegesnek szánt megoldásokkal feloldja a különböző források ellentmondásait, játéktechnika nélkül, 10 és fél oldalon. A kahrei varázskönyveden mágikus alma rúnát észleltem! Kattints hát ide, hogy a varázskönyv kiolvassa a PDF-et! A böngésződ nem támogatja a PDF tekercsek megjelenítését. Ide kattintva töltsd le a cikket és olvasd úgy!
  12. Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Üdv! Persze, lehet keverni más játékok szabályaival, meg házi módszereket alkalmazni, csak tisztában kell vele leni, hogy az nem a MAGUS. És persze nem csak neked, de a játékosaidnak is, és ha ez mindenkinek tetszik, meg elfogadja, akkor nem lehet gond. Ugyanakkor mindegyik megoldás gyermeteg szimulálásnak hat a valósághoz képest, aminek meg a tökéletes szimulálása nem a játékok feladata - hihetetlenül bonyolultak lennének, ha megpróbálnák - ezért nemigen jobb egyik a másiknál. Akkor meg már - szerintem - érdemesebb egy-egy rendszernél maradni tisztán.
  13. Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Üdv! "Mi" úgy alkalmazzuk, ahogy a törvénykönyvben szerepel. (bocs, kötekedésnek tűnik, de a topic a MAGUS szabályairól szól, nem "alternatív szabályok"-ról, vagy "szerintem így jobb, reálisabb-ról". Persze belefér más megoldás is, csak különböztessük meg, hogy mi az ami szabály szerinti, és mi az, ami egyéb). A felvázolt példákban szerintem van kis hiba. A szabályt egyértelműen megadja az 1TK harcrendszer, 89.old/1 hasáb/1-2 bekezdés. A Ké-k értéke, nagyság-különbsége nem lényeges, nem számít, csak az egymáshoz viszonyított nagyságuk lényeges. (5 kontra 6 ugyanolyan, mint 5 kontra 105) Előbb támad egyet mindenki Ké sorrendben, majd újra sorban. Kivéve, ha két fegyver is van, mert akkor ezek egyet-egyet támadnak Ké sorrendben, majd a többiek. Pl. "A" játékos kard, 2T/k, Ké: 50 "B" játékos, kard, 1T/k, Ké 60 "C" játékos, tőr, 2T/k, Ké 40 A sorrend: B1, A1, C1, A2, (B-nek nincs több) C2. Kétkezes harcnál ugyanez: "A" játékos kard, 2T/k, Kétkezes harc, támadó taktika, Ké: 50 "B" játékos, kard, 1T/k, Ké 60 "C" játékos, tőr, 2T/k, Ké 40 Sorrend: B1, A1, A2, C1 (más már nincs) C2
  14. Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Üdv! Lucfenyő, a karakterek képességeinek kidobása régi dolog, és akkor keletkezett, amikor még azt sem tudta a nagy sokadalom, mi fán terem a szerepjáték, de a MAGUS rendszerét meg biztosan nem ismerte, tekintve, hogy új volt. Fogalma sem lévén a dolgokról, a kidobás egyszerűnek hatott. Egy kezdő ma is így van vele... Ahelyett, hogy órákig magyarázzuk neki a szabályokat - ha csak nem mindenáron ragaszkodik hozzá - sokkal egyszerűbb és célravezetőbb dobatni vele. Manapság, 20+ éve játszó játékosoknál viszont általában valóban előbb jön az elképzelés, ezért már minden versenyen (itt az ellenőrizhetőség miatt is), alternatív rendszerben a pontelosztás a jellemző, valamilyen szabályok alapján. Hiszen ha tudod, milyet szeretnél, akkor csak a keretet kell megadni - azt is csak azért, hogy nagyjából egyensúlyban maradjanak a karakterek, noha ez csalóka illúzió, mivel az egyes kasztok dobáskódjai nem ugyanolyanok... tehát az átlaguk is magasabb-alacsonyabb kellene, hogy legyen. A dobáskódok hozzátartoznak a MAGUS-hoz, az eredeti hangulatához, én meg szoktam őket tartani, sőt, az új munkákban is eljátszadozok vele, van, amikor jól jön, de simán megkerülhető. Sajnos a fantáziátlan KM-ek hibája, és a hasonlók által alkotott anyagoké, hogy sokan úgy vélik, hogy "17-es képesség alatt nincs élet". Olcsó megoldás, hogy úgy akarok kihívást adni a játékosoknak, hogy az ellenfelek minden értéke 19, mert akkor nyer... és megszorongatja a partyt. Nem csoda, hogy a játékosokban kialakult, hogy bizony, nekik is ilyen tápoknak kell lenni ahhoz, hogy egyáltalán huridendinnyébe rúghassanak... (azzal nem árulok el titkot, gondolom, hogy a modulgyűjtemények NJK-it sohasem dobták ki, csak hasra írták, és átlagokkal sem nagyon foglalkoztak... A másik ok éppen a képességpróbák hibás alkalmazása. Nagyon kedvenc szabályom a beszélgetések során, mert mivel nyakló nélkül használták - megint csak van olyan, akinek sajnos annyi a "fő kihívás" a játékosok felé, hogy dobj képességpróbát... namost, ha a lépcsőn való lemeneéshez is képességpróba kell, akkor bizony tényleg nem nagyon lehet boldogulni 17-18 alatt... csakhogy nem kell. A képességpróbát RENDKÍVÜLI esetben kell dobatni - itt a MAGUS szabályairól van szó, tehát a magam részéről hagyjuk az alternatív megoldásokat, célszámokat, stb... a képességpróba szabálya adott, és aki MAGUS-ozni ül le hozzám, azt nem fárasztom egyéb játékok szabályaival - nem azért jött. Szóval nyilvánvaló, hogy nem arról szól a játék, hogy 5-6 játékos minden sz-miatt képességpróbákat dobáljon. De ami rendkívüli feladat, ami nagy kunszt, amihez egyébként nem ért, mert nincs rá képzettsége, na arra kell dobatni. Ezt nem lehet szájba rágni, és 500 tételes listáról keresgetni, hogy akkor most kell dobatni, vagy nem... ha ezt valaki nem érzi, akkor nem biztos, hogy (már) mesélnie kell. Úgy gondolom, hogy ahhoz, hogy bal kézzel kinyissam az ajtót, vagy leugráljak jobb lábbal a lépcsőn, nem kell ügyességpróba. Ha úgy akarom kinyitni az ajtót bal kézzel, hogy a felé támasztott tőr, amikor leesik, pont elkapjam, és még halk is legyek, na ahhoz lehet dobatni egyet. Ha úgy akarok leugrálni a lépcsőn, hogy közben a két kezemben tea van, és ne lötyögjön ki, arra megint indokolt lehet. Első Tsz-en még nyugodtan dobathatunk egy ablakon kiszaltózó és közben tőrt húzó fejvadásszal próbát, de 5. Tsz-en már nem biztos, hogy kell... had érezze, hogy már valaki. Mert tényleg. A próbának sosem a játék megakasztásáról kell szólnia, nem azért van, hogy a karakter élete múljon egyetlen próbadobáson. Azért van, hogy a véletlent szimulálja, hogy megjelenítse az egyre nagyobb képzettség adta magabiztosabb lehetőségeket, hogy kis izgalmat csempésszen a játékba.
  15. Dumaterem

    Üdv! Had kezdjem azzal, hogy egyrészt igazad van, másrészt azért az új könyveket mások is írják, nyilván más hangulatban, azért egy Reniert nehéz utánozni, bármilyen világhű marad is valaki. A magunk részéről azt mondhatom, hogy az alkotásaink, legyenek azok modulok, kiegészítők, netán novellák, maimálisan igyekszünk a világhűséget megtartani és követni, az oldalon is több olyan cikket találsz, ami eleve azért készült, hogy ezt lehetővé és könnyebbé tegye bárki - akár az írók (használják is) - számára, pl. a szószedet, évszámgyűjtemény, nagytérkép. Ez elég jelentős, mivel már több éve mennyiségileg és minőségileg is megelőztük a kiadót, igaz, ezek nem nyomtatott és nem hivatalos anyagok. A kiadó számtalan jelzést kap, személyes ismeretségekből fakadó beszélgetés keretében, fórumokon, kritikákban, csakhogy egyrészt nem érdekli, másrészt más elvei vannak. Nekik ez nem annyira fontos, mint esetleg neked, magam is többször beszélgettem az írókkal, kb. senki nem figyel olyan alapossággal az Ynveológiai dolgokra, mint ahogy pl. mi - ha általánosíthatok kicsit. Ráadásul ott trónol GA, aki meg újabban kifejezetten azon van, hogy mindent felül- és átírjon.. hát nem éppen a hangulatosság jegyében. De ez van, ezzel nem lehet mit kezdeni sajnos. Nem részletezem, oldalakat lehetne megtölteni különböző esettanulmányokkal ezen a téren - de nem ér annyit - esetleg egy sör, akarom mondani csoki mellett. UGYANAKKOR had említsem meg tisztelettel azon írókat, akik maguktól, szerkesztők nélkül is figyelnek dolgokra, és hallgatnak az okos szóra is. Mert ilyen is van, szép számmal. Ha a DV fórumot olvasgatod, és még nem keseredtél el, akkor láthatod, hogy pár regényt jogi okokból tettek kívül az új kánonon - ami baromság, mert attól még az MAGUS... és szinte semmiben nem bántja Ynevet... Viszont az elkeserítőbb, hogy GA kb. már a megjelent művek kétharmadát kiszelektálta, nem forrásértékűnek minősítette, így ha szó szerint akarod követni azt az Ynevet, ami a GA új kánonja - ami konkrétan kimondva nem azonos az eredetivel, akkor elég kevés anyag marad... A jó hír viszont, hogy erre már szinte senki nem figyel, és nem is veszi komolyan - talán egy-két DV fórumon hajbókolót leszámítva - mert nem lehet, az érthetetlen magyarázatok, a hetente változó koncepciók, a kedvelt dolgok eltörlése arrogáns nagymester-isten stílusban - és persze források nélkül - sok mindent ad, csak jó élményt nem. Talán vidámabb hír, hogy igen, játszunk. Szerintem sokan otthon is, viszont a kalandozók rendszeres táboraiban (nyári és téli) számos csapat MAGUS-ozik évről évre, és a Luminával közösen egynapos verseny is várható. Emellett pedig a vállalkozóbb kedvűek ott szoktak lenni a többi MAGUS egynapos versenyeken is. A játéktechnikákra is találsz fórumtémát, és szerintem vállalkozó kedvű válaszadókat is.
×