Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

MagyarGergely

Főmágusok
  • Hozzászólások száma

    3 729
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

4 Követő

Róla: MagyarGergely

  • Rang
    Tűz Megtisztítója [Szerkesztő]

Kalandozós kérdések

  • Mi a kedvenc kasztod?
    Tűzvarázsló
  • Mi a kedvenc regényed?
    Dale Avery - A renegát
  • Ki a kedvenc íród?
    Raoul Renier (Kornya Zsolt)
  • Melyik a kedvenc novellád?
    Raoul Renier - Fattyúrege; Hideg karok ölelése
  • Mi a kedvenc szerepjátékos idézeted?
    "A Kalandmesternek mindig igaza van." (1TK)
  • Milyen szerepjátékos rendezvényekre jársz, jártál?
    Minden MAGUS esemény, amire csak tudok.
  • Milyen más szerepjátékokat játszol még?
    MAGUS
  • Melyik évben kezdtél el szerepjátékozni?
    1994-95
  • Hogy keveredtél a Kalandozok.hu-ra?
    Fórumot olvasgattam, hozzászóltam, cikket írtam... és ez lett. :)
  • Mi, ki a kedvenc ynevi vallásod, istened?
    Ranagol, Tharr, Sogron
  • Van-e állandó csapatod? Hol? Keresel/biztosítasz-e esetleg játéklegetőséget?
    Szívesen mesélek, amikor csak tudok.
  • Mi a kedvenc sportod?
    MAGUS
  • Mi a kedvenc csokid?
    Lindt, Milka, Heidi

Legutóbbi látogatók

3 660 adatlap megtekintés
  1. MagyarGergely

    Végjáték

    A 2019.05.18-án rendezett XIII. Lumina Cornu és V. Kalandozók napja szerepjáték verseny kalandmodulja, ami a Kereskedő Hercegségekben, Al Avdal hercegség Hirtoun városában, a Psz. 3694-ben, a manifesztációs háborúban játszódik, 5-7. Tsz-ű (karakteralkotás szerint) karakterekre íródott, 50 oldalon. A kalandmodul a Gorviki sakk három lépésben és Tisztáldozat című modulok alkotta sorozat záró modulja. A kahrei varázskönyveden mágikus alma rúnát észleltem! Kattints hát ide, hogy a varázskönyv kiolvassa a PDF-et! A böngésződ nem támogatja a PDF tekercsek megjelenítését. Ide kattintva töltsd le a cikket és olvasd úgy!
  2. MagyarGergely

    Vandar

    A cikk a Déli Városállamok egy kicsi országának, Hlejko törpeállamnak egyetlen igazi városát, Vandart mutatja be rövid leírással, címerrel és térképpel színesítve, 3 oldalon. A kahrei varázskönyveden mágikus alma rúnát észleltem! Kattints hát ide, hogy a varázskönyv kiolvassa a PDF-et! A böngésződ nem támogatja a PDF tekercsek megjelenítését. Ide kattintva töltsd le a cikket és olvasd úgy!
  3. MagyarGergely

    Pszi mester (Siopa) (MAGUS kaszt)

    Üdv! Pedig lehetne kötekedni... az általad említett "összedolgozás" kimerül a nyomtatásban megjelent anyagokban található pszi diszciplínák egymás után másolásával (kivéve az Enoszuke...), én valódi összedolgozásra utaló jelet nem találtam. A házi pszi-mester feldolgozásokat pedig egyáltalán nem vette figyelembe a szerző, pedig azok néha jobban átgondoltak, mint a szanaszét lévő, KÜLÖNBÖZŐ szemlélet szerint megalkotott, és Yneven is különböző szemléletű pszi-iskolák egybemosása (pl. niarei, sharali). Pl. a - nálunk is megtalálható, de eredetileg pont a Krónikák oldalon megjelent(csak azért emelem ki, mert ez megmagyarázza, hogy miért maradt ki az Enoszuke) - Cirifischio általi Pszi-mester feldolgozás teljesen hiányzik belőle. Ezért számomra sem a hivatalos, sem a házi anyagok feldolgozásaként nem értékelhető megfelelőre. Sajnos a szétszórtság látszik az egyes diszciplínák egymástól eltérő statisztikai pontjain is, ami jól mutatja, hogy nem egy rendszerben vannak, és nem is lettek összedolgozva. A következő érdekes pont éppen az eltérő szemléletből fakad... az még hagyján, hogy néha nincs ellenállás, de hogy a pszi-mester gyógyít is (??), hazugságot is vizsgál, mana ellen harcol... mégis milyen hatásmechanizmust kell e mögé elképzelni? (nem a pszihez való!). Látszik, hogy a D-20 egy teljesen más rendszer volt, az ilyen egyenes, átgondolatlan átvétel szerintem nem szül jó eredményt. A kritikus hangnem miatt szükségesnek tartom megjegyezni, hogy ettől még a szerző megcsinálta a cikket és feltehetően sokat dolgozott vele, csak hát ilyenre sikerült.
  4. MagyarGergely

    Wier

    Üdv. @PocketRambo, a sanquinator szerintem wiertől függetlenül is érdekes alkaszt. Lehet akár halálhoz nagyon kötődő, teljesen elborult is, szóval vért is ihat, rendszeresen is. Az más kérdés, hogy ennek nem kell, hogy játéktechnikai hatása legyen - hiszen wier nem lehet, a fentiek alapján - de ettől még az érdekesnek tekintett párosítás játszható, ha nem a TÁP a lényeg (azaz a wier plusz képességei). Az ősmágia más kérdés. Szerintem az minden további nélkül hat rájuk, tekintve, hogy a kitétel csak a vérmágiára vonatkozik, ami meg a szakrális mágia része. Persze el lehet gondolkozni azon, hogy az ősmágia vérre ható részének ereje, vagy a "wiereket teremtő erő" az erősebb-e, de én ezt a KM-ekre bíznám, mindenesetre nekem nem tetszene a dolog. Szabály nincs rá, és az ősmágia "übertáp", pont elég ellene az odvédelem, amit így is mindenki igyekszik "összeharácsolni" magának. A Wier egy másik területen erős, nem kell neki szerintem ősmágia védelmet is adni - bár igaz, hogy a fenti felvetés csak néhány varázslatra vonatkozna.
  5. MagyarGergely

    Wier

    Üdv! Ez nincs sem a cikkben, sem máshol konkrétabban leírva - már ha az első mondatban az "áldozatul esni-t" így értelmezed. Ugyanakkor egyértelműnek tartom, hogy ez fogalmazás kérdése, és azt jelenti, hogy sem előnyös, sem hátrányos, de még semleges vérmágia sem hat rájuk - mármint a saját vérükkel. (Szerintem egy külső, tőlük függetlenül létrehozott vérmágia bármilyen hatása - ha az nem a vérre hat - rájuk is érvényesül. (pl. jön egy Vérlény... bumm.) De a vérük más, szuperebb, védettebb, befolyásolhatatlanabb, és ezért azt nem lehet manipulálni. Én nem engedném. Ennek a fajnak ez (is) a sajátsága. Egyfajta TÁP, de ha úgy nézzük, hátrány is. Nem arra való, hogy "akkor védve vagyok, de persze mindent alkalmazok..."
  6. Üdv! @Cundior, érdekes kérdés ez a különleges felkészítés táblázat... én magam is gondolkoztam rajta, hogy akkor ezt most szó szerint kell-e értelmezni, (persze - mondanánk), viszont akkor a faji maximum táblázat egy része értelmetlen, de nem csak ezért, hanem főleg az utána következő szöveg miatt arra jutottam, hogy a különleges felkészítés táblázatának szövege a hibás, és azt nem 18, meg 19 és 20, hanem "faji Kf nélküli maximum", +1 és +2 -nek kell értelmezni. "Az udvari orknak optimális esetben 20-as ereje ehet. Ezután választhatja a különleges felkészítést, mely jó esetben tovább növeli az értékét, egészen 22-ig." (1TK,25/1/0) Ez alapján számomra a fentebb vázolt állítás igazolást nyer.
  7. Üdv! Köszönöm a választ! Valami ilyesmikre gondoltam... nagyon előremutató, "végre" kilép a számítógépes támogatás a (egyébként jó) karakter/NJK alkotó szintjéből. HAJRÁ! Van nekem is pár ötletem, ha egyszer beszélünk, szívesen megosztom veled. (én persze nem vagyok programozó, csak álmodozni tudok... szóval fogalmam sincs, mennyire rális, megvalósítható)
  8. A 13. Hősök napja találkozó (2019.04.27.) kalandmodulja, ami a Dwyll-Unióban játszódik Psz. 3719-ben, 4-5 Tsz-ű kalandozó számára íródott, 34 oldalon. A kahrei varázskönyveden mágikus alma rúnát észleltem! Kattints hát ide, hogy a varázskönyv kiolvassa a PDF-et! A böngésződ nem támogatja a PDF tekercsek megjelenítését. Ide kattintva töltsd le a cikket és olvasd úgy!
  9. Üdv! Kérdésem: csak NJK-k alkotásához lesz alkalmas a program, avagy más funkciót is tervezel neki, amik a KM-ek mesélését segítik?
  10. Üdv! Nekem akkor sem működött, ha kézzel írtam be. Egy linkről sikerült belépni, és utána töröltem a könyvjelzőt, és újat tettem be. Így már jó. * * megjegyzem, nekem ilyenek magamtól nem jutnak eszembe. Köszi CS!
  11. Üdv kalandozók! Mától elérhetők az oldalon Ynev városainak - már megrajzolt - térképei. Az interaktív Ynev nagytérképről eddig is előhívható volt a megrajzolt várostérképek zöme, most azonban külön, saját dokumentumban is megtaláljátok őket. A cél amellett, hogy egy másik formában is áttekinthetők, kereshetők már a városok, és akár online is használhatjátok őket a játékok alatt, sőt, lehetőség van letölteni így akár kinyomtatni is. Ynev városainak térképei folyamatosan bővülnek, ahogy tették eddig is, amint valaki előveszi őket és kiegészítőt, kalandmodult ír egy-egy helyszínre, aminek kidolgozása, kiegészítése legtöbbször magával vonja a várostérkép elkészültét is. A gyűjtemény, amiben jelenleg 47 ynevi város - közöttük olyan jelentős helyek, mint Erion, Ifin, Shulur vagy Új-Pyarron - folyamatosan bővül, és ezután is adott a lehetőség minden modul- és kiegészítőíró számára, hogy velem egyeztetve hasonló stílusú (ami szándékosan követi a Szürkecsuklyások által elkezdett stílust) és minőségű várostérkép szerepeljen művében. (Hasonlóképpen adott a lehetőség, hogy egy-egy kalandmodulhoz szükséges új helyszínek, vagy külön jelölt helyszínek is felkerüljenek a térképekre). Hasonlóképpen szeretnélek buzdítani mindannyiótokat, hogy bővítsük együtt szeretett Ynevünket. Ahogy legutóbbi várostéképünknél, Erion esetében is nagyszerűen működött, úgy ezután is lehetőség van az összes város saját helyszínekkel történő kiegészítésére is, hiszen amíg mesélünk és játszunk, rendre jelennek majd meg új ötletek, amiket könnyen hozzátehetünk a már megtervezett városokhoz, így gazdagítva mindenki közös Ynevét. Jó böngészést kívánunk! Ynev városai
  12. MagyarGergely

    Dumaterem

    Üdv! A MAGUS-ban sokáig a vörös és fekete lobogóknak nincsenek külön neveik, tavaly év végéig mindenhol csak a számukkal (pl. hetedik vörös lobogó), esetleg a hordozójukkal (A kalandozók vörös lobogója, Alidax lobogója) hivatkoztak rájuk - nem véletlen, hogy a korábban készült összefoglalómban sincs róla szó. A mostanában a DV kiadónál divatos (semmi bajunk nem kellene, hogy legyen ezzel, de sajnos bizony a szerepjáték - amit amúgy is elhanyagoltak - és az irodalom rovására teszik - kártya kapcsán jött valakinek az ötlet, hogy legyenek neveik. (a kártya - valahol jogos okkal - erőlködik azon, hogy rendre újdonságot tegyen le az asztalra a játékosaik elé, és náluk másképpen működik a dolog, mint az asztali szerepjáték esetén.) Ezért most a zászlóknak lett neve, talán némi magyarázattal is hozzá. Plusz természetesen rajz is róluk... (ami mellesleg szép!). De hogy a koncepció mekkora baromság - pontosabban a MAGUS eddigi, 20+ éves anyagaiban találtaktól mekkora eltérés - ez más kérdés. Eleve az is fura, hogy soha nem volt nevük sehol említve, pedig nem csak regények foglalkoztak velük (nem mellesleg külön, több kötetes novellapályázat, ahol sem a kész művekben, de sokat elárul, hogy még a pályázati segédanyagban sem nevezték meg őket, de még csak nem is utaltak rá, hogy lenen nevük), de még az írók is több oldalra rúgó, hasznos és érdekes hozzászólásokat írtak róluk, amikor előjött a téma a DV fórumán. Tehát kijelenthetjük, hogy ez nem része a koncepciónak. Persze az újítások így kezdődnek, és ezzel önmagában nincs is gond - nosza, legyen hát nevük. Ez a fentebbi tény csak a dolog tálalásakor számít, hogyk i mekkora arccal vezeti elő, hogy mennyire kötelező ez, és hogy mennyire a MAGUS része, meg hogy milyen joga van a koncepciónak szembe menni az eddigi leírásokkal. Másik érdekes rész, ugyebár, hogy az eddig gazdájukat szabadon váltogató, bizonyos értékrendet bár képviselő, de mégis "hozzájuk nem kötött" multi hatalmú ereklyéknek most hirtelen olyan sokszor kis fantáziájú nevük lett, ami egyértelműen egy-egy kultúrkörhöz köti őket. A nevek kialakításánál egyértelműen látszik, hogy a jelenlegi, utolsó hordozójukhoz kapcsolódnak. Akkor ez most hogyan is van? Persze, a neveket lehet úgy is magyarázni, hogy maga a zászló nem "hallgat rá", vagy hogy ő nem tekinti saját nevének, csupán az emberek (és más szerzetek) aggatták rájuk, pl. azért, hogy megkülönböztessék őket. Persze ez meg azért nem jó, mert sokat elvesz a most kovácsolódó lobogó-név koncepció dicsőségéből. Az újabb kérdés, (és kicsit szomorúan látom, hogy itt nálunk is a MAGUS szerepjáték asztali változata köré szerveződött közösségben is "egyenrangú kérdésként" merül fel a dolog), hogy ez mennyire része, kell hogy része legyen, kell, hogy részének tekintsük ezt az új, az eredeti MAGUS-nak nem része, és egyébként egyáltalán nem az asztali MAGUS szerepjáték igényei, vagy haszna, használhatósága által indukált, hanem egy "vadhajtás", a kártya számára kitalált és kifejlesztett koncepciót. Merthogy ezeddig nem jelent meg olyan nyomtatott, a MAGUS irodalmához tartozó forrásértékű mű, ahol ezeket bemutatták volna. Vagy cikk. Vagy novella. Vagy bármi. Én azt vallom, hogy szép dolog ez a kártya, de - sajnos - elkezdett önálló utakat járni (a forrásoktól elszakadni) a MAGUS-ban, ami viszont kétségessé teszi az újdonságainak forrásértékét a MAGUS asztali szerepjáték (mellesleg ez az eredeti) vonatkozásában.
  13. Üdv! @Risu, javaslom, a nemesi előnév ismeretében nézd meg a szószedetet. Elég vegyes a kép, van olyan nemesi előnév, ami hozzávetőleg pontos magyarázattal rendelkezik (mert megjelent hozzá valahol ilyen), és van olyan is, ami információ híján nem is szerepel külön a szószedetben, mert valószínűleg csak valahol egy névben szerepelt, és senki soha nem magyarázta meg a jelentését - de a nevek közé bekerült. A városokkal kapcsolatban szintén javaslom a szószedetet - mint az Ynevi tudás kivonatos változatát. Ugyanaz a helyzet, mint a neveknél: Van város, amihez akár több leírás is szerepel. Ezekről a cikkek között is tájékozódhatsz - jómagam is többet készítettem - de a Rúnában is jelentek meg, stb. A geofrámia/Földrajz/Ynev/városok részben nézegess - itt komplett leírásokat találsz. A Szószedetben a szócikk utáni forrásjegyzék megmutatja, honnan származtak információk az egyes városokra vonatkozóan, tehát ott is utána tudsz nézni egy-egy városnak. végezetül pedig sok olyan város is akad, amit a térképen megtalálsz, de a nevén kívül nincs róla információ, ezek is előfordulnak a szószedetben, de csak "darabra", így lehet következtetni arra, hogy nem írt még róluk senki semmit. Beszéltünk már olyat, hogy a térkép helyszíneit kössük hozzá a szószedet leírásaihoz, pláne a róluk szóló kiegészítőkhöz (ez utóbbihoz akad kísérlet, a zászlócskák formájában, ami viszont megint csak megakadt, mert kezelhetetlen-követhetetlen mennyiség lenne), de a szószedet mérete, illetve a cikkek száma egyelőre nem teszi könnyűvé ezt a munkát.
  14. A cikk a nagy Erion térképhez készült, és szószedetszerűen, a térkép számozásának megfelelő sorrendben sorolja fel Erion ismert és nevesített helyszíneit, rövid leírásokkal, játéktechnika nélkül, 16 oldalon. A kahrei varázskönyveden mágikus alma rúnát észleltem! Kattints hát ide, hogy a varázskönyv kiolvassa a PDF-et! A böngésződ nem támogatja a PDF tekercsek megjelenítését. Ide kattintva töltsd le a cikket és olvasd úgy!
×
×
  • Új...