Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

MagyarGergely

Főmágusok
  • Hozzászólások száma

    3.652
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

3 Követő

Róla: MagyarGergely

  • Rang
    Tűz Megtisztítója [Szerkesztő]

Kalandozós kérdések

  • Mi a kedvenc kasztod?
    Tűzvarázsló
  • Mi a kedvenc regényed?
    Dale Avery - A renegát
  • Ki a kedvenc íród?
    Raoul Renier (Kornya Zsolt)
  • Melyik a kedvenc novellád?
    Raoul Renier - Fattyúrege; Hideg karok ölelése
  • Mi a kedvenc szerepjátékos idézeted?
    "A Kalandmesternek mindig igaza van." (1TK)
  • Milyen szerepjátékos rendezvényekre jársz, jártál?
    Minden MAGUS esemény, amire csak tudok.
  • Milyen más szerepjátékokat játszol még?
    MAGUS
  • Melyik évben kezdtél el szerepjátékozni?
    1994-95
  • Hogy keveredtél a Kalandozok.hu-ra?
    Fórumot olvasgattam, hozzászóltam, cikket írtam... és ez lett. :)
  • Mi, ki a kedvenc ynevi vallásod, istened?
    Ranagol, Tharr, Sogron
  • Van-e állandó csapatod? Hol? Keresel/biztosítasz-e esetleg játéklegetőséget?
    Szívesen mesélek, amikor csak tudok.
  • Mi a kedvenc sportod?
    MAGUS
  • Mi a kedvenc csokid?
    Lindt, Milka, Heidi

Legutóbbi látogatók

3.442 adatlap megtekintés
  1. MagyarGergely

    Ynev országai

    Üdv! És az még a jó része
  2. MagyarGergely

    Ynev országai

    Üdv! " A kifinomult ízlésű délvidéki nemesurak körében a párbajozás több volt unaloműző szórakozásnál, a vélt vagy valós sérelmekért vett bosszúszomjas elégtételnél; nemegyszer előfordult, hogy testi-lelki jóbarátok hívták ki egymást ismételten viadalra, ily módon téve próbára vívótudományukat, harci is­mereteiket. A kardforgatást valóságos művé­szetként űzték a shadoni udvarban, ám korántsem olyasféleképpen; ahogy északon - Tiadlanban és másutt -, a niarei szerzetesek által alapított vívóis­kolákban. A slanek - a niarei gyökerekből táplálkozó harcművészet mesterei - a vívásban test és lélek összehangolt működésének legmagasabb fokú megnyilvánulási formáját látták, s legfőbb céljuk­nak a csiszolatlan elme tökéletesítését, az univerzum titkos tőrvényeinek megértését tekintették. A tiadlani kardforgatók és tanítványaik hallgatag, be­felé forduló emberek voltak, a hivalkodást, a talmi csillogást nem sokba vették, s tanításaikban nagy szerepet játszott az elmélyült meditáció, a belső utak keresése. A magányt kedvelték, ritkán kérked­tek tudományukkal, s a külső szemlélő könnyen a világtól elforduló, életidegen remetéknek vélhette őket - amíg vészhelyzetbe nem kerültek, s a kezük­ben nem termett a hosszú markolatú slan kard. Mindez mérhetetlen távol állt a délvidéken ural­kodó szokásoktól. A shadoni vívóművészet min­den ízében a hivalkodást, a magamutogatást szol­gálta; a tarka ruhás párbajhősök a viadalok során nem csupán a kardforgatás terén szerzett jártassá­gukról adtak számot; hanem műveltségükről, kifi­nomult ízlésükről, szellemességűkről is. A Shadleki Kódex szigorúan, részletekbe menően taglalta a párbajvívás feltételeit, s ha valamelyik fél nem a megfelelő öltözékben állt ki ellenfele elé, félig már vesztesnek tudhatta magát; mielőtt egyetlen kard­csapást tett volna. A két iskola közötti különbséget szembetűnően mutatta leginkább kedvelt fegyve­rük: a slan kard hosszú volt, egyenes és borotvaéles, rugalmassága rejtve maradt az avatatlan szem előtt, s egy-két mesterjegytől eltekintve ritkán díszí­tették; a rapír ezzel szemben karcsú volt, ravaszkás, könnyen hajló, kosaras markolatán valósággal tob­zódott a déli ötvösmesterek dús képzelőereje. A slan kard teljességgel alkalmatlan volt a döfésre, forga­tói méltatlannak és alattomosnak tartották ezt a fajta támadást; a rapírral viszont - éppen a vékony­sága miatt - egyáltalán nem lehetett vágni, s a shad­leki utcákon páváskodó nemesifjak csakis szúrt se­bek nyomaival henceghettek kedvesüknek. Észak komorabb, zordabb vidék volt, ahol az emberek kevesebbet beszéltek, s ereikben sűrűbben folyt a vér; misem lehetett volna idegenebb tőlük, mint ez az agyafúrt cselekben bővelkedő, hatásvadász vívóstílus, amely a legkisebb mozdulatokat is cifráz­ta, s nem fukarkodott a színpadias, széles ívű tag­lejtésekkel. A Kopó számára azonban mindegy volt, hogy szúr-e vagy vág; az ő kezében, a vén Rúkh jóvoltából, halálos fegyverré vált egy elejtett fog­piszkáló is." Raoul Renier, Acél és oroszlán Ez az. Közben kikerestem, és az a cikk nem az a cikk amire gondoltam, attól még jó... de slan nincs benne. Harcművész témában egyébként javaslom, nézd meg a rájuk vonatkozó cikkeket gyűjtő cikkeket, igaz, a legtöbben játéktechnikai oldalról közelítették emg a kérdést - ami nem is csoda, tekintve, hogy ezek szerepjátékhoz készült írások - de akad bennük egyéb is. Ezek mellett javaslom még a Rúnából a Slan útja, legendák és valóság című cikket, illetve még a harcművész fegyvertára is velük foglalkozik, de az tényleg csak játéktechnika.
  3. MagyarGergely

    Ynev országai

    Üdv! Szerintem nem fontos. Nyilván van egy-két utalás - amit egyébként erősen keresni kell - de ettől függetlenül simán élvezhető külön, bármilyen sorrendben is. Azt gondolom, hogy egymás után olvasva is lesz, ami elsikkad, és csak külön magyarázatokkal, meg újraolvasva jön elő. Nálam legalább is így volt. Tekintve, hogy a Keleti Szél borzalmas élmény volt, én a Karnevált javaslom, ami azért jónak mondható. Ja, de látom, hogy sjalnekről akarsz olvasni... lehet, hogy meglepő, de a Keleti szélben nem sok olyan lesz... Akkor már a Karnevál Liu-ja jobb, igaz, megint csak nem a slan-sége a hangsúlyos. Akkor már jobban jársz Renier fegyverforgatókról szóló cikkével, vagy az Acél és oroszlán párbajos jelenetével, amikor a slan kardot és a rapírt hasonlítja össze.
  4. MagyarGergely

    Mágia

    Üdv! A drágakőmágia alapvetősen a varázstárgy alkotásban merül ki - lásd 1TK, ez elég kidolgozott, de szerintem önmagában nem áll meg, mármint nem elég egy iskolának, illetve a nagyobb varázslóiskolák tudhatják, tehát pl. Doranban és is Pyarronban tanulható. Ha a Kilenc Sor Iskolájára gondolsz, annak nincs játéktechnikai kidolgozása tudtommal, (még. ) de ha a leírások homályos utalásaiból indulunk ki, akkor a nyakláncuk több sor drágakövének megfelelő beállításával érik el a haátsokat (ugyanazokat, legalább is játéktechnikailag ugyanazokat), mint amit a mozaikmágiával. Ezen nem nagyon van már mit kidolgozni... vagy mégis? Erre gondolsz?
  5. MagyarGergely

    Dumaterem

    Üdv! Nem tudom, hogy mit jelent pontosan szerinted a "mennyire használható" kifejezés, vagy mire irányul, de szerintem a váltott és ikerkaszt megoldása elég jól - akinek úgy tetszik jobban, egyfajtaképpen - ki van dolgozva, tehát lehet használni. Otthoni játékban, életútban érdekes helyzeteket, karaktereket okozhat, talán az is ilyen, amit felvázoltál. Fontosnak tartom a szerepjáték részét, és hogy legyen mögötte történet, koncepció, és akkor valószínűleg a játékkal sem lesz gond, egyéb esetben csak plusz lehetőségeket ad, már-már tápolás lesz belőle. Versenyeken más a helyzet, mint otthon... sajnos. Azt tapasztaltam, hogy a versenyekre sokan megpróbálnak mindent összeszedni, amit csak lehet, hát a kettős-vagy váltott kasztot is, ha pont belefér, és csak töredéke mögött van valóban jogos, indokként szolgáló, és meg is jelenített történet - persze tisztelet a kivételnek. Volt egy TT-nk, amikor kb. "ingyen volt" a váltott, meg ikerkaszt, és rekord mennyiségű ilyen karakter jött, és ezeknek csak kis %-a volt olyan, hogy azt mondjam rá, jogos, a legtöbb tápra ment. (ez mondjuk nem a váltott és ikerkaszt kidolgozásának játéktechnikai sajátságai miatt van...). Olyat is tapasztaltam már, többször, hogy versenyeken lehetett "hármas-négyes" kaszttal jönni (értsd ez alatt azt, hogy egy-egy kaszt meghatározó tulajdonságait lehetett bírni, ami gyakorlatilag ezt eredményezte - és az ilyen sokkasztú karakterek, még ha próbálták is alátámasztani őket előtörténettel, karakterkoncepcióval - rendre becsődöltek a szerepjáték terén, no nem azért, mert nem lett volna másoknál sokkal több varázslatuk, pszijük stb, hanem azért, mert nem tudták hihetően megjeleníteni ezt a sok kasztot, általában csak "egy kaszttal" játszott a játékos, a többi meg csak tápnak volt ott. A kiegyensúlyozottsággal nem foglalkoznék, egyszer írtam már erről egy cikket, nincs olyan, hogy játékegyensúly, mert teljesen össze nem hasonlítható dolgok rendszerében akarjuk azt értelmezni, ráadásul úgy, hogy még a mesélés ténye rengeteget alakít is a dolgon... de ezt most hagyjuk. (a dolog történetileg egy nagyon buta magyarázat és ellenérvként kezdte a pályafutását, úgy gondolom.) Egyébként - mint minden mást is - ezt a szabályt is lehet finomítani otthon, ha valóban szükségét látjátok. Az ÚTK meg házi, csak kiadták
  6. MagyarGergely

    A Déli-Határhegységen túl

    Üdv! Az a khálok országa. Maga a név, és a létének ténye, egy-két jellemzővel már a HGB-ben is megvolt, viszonylag részletesebben később jelent meg. Kivonatokat a szószedetben találhatsz róla, a khál szócikkeket átböngészve, irodalmi formában pedig az Egyezség című regényben olvashatsz róla.
  7. MagyarGergely

    A Varázsló - minden vele kapcsolatban

    Üdv! Kicsit kötekedésnek tűnik, de engedtessék meg felhívnom a figyelmet a történetileg és etikailag helyes, nem torzító megközelítésre: nem a két rendszer különbözik ennyire egymástól, hanem az ÚTK különbözik ennyire a MAGUS eredeti rendszerétől.
  8. MagyarGergely

    Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Üdv! @Ahveron, a KKUK az első megjelenése a MAGUS-nak, gyakorlatilag azt - kicsit kiegészítve, javítva - adták ki később Első Törvénykönyv néven. Több apróság is eltér benne, de mégsem mondanám őket súlyos különbségnek - ugyanaz a rendszer. Ha már tudod, hogy mivel akarsz játszani, érdemes összehasonlítani, azt a pár mondatot, egy-két varázslatot hozzá tudod jegyzetelni, ami éppen akkor számít a kettő között. Első Törvénykönyvet le tudsz tölteni az internetről, még akkor is hamar össze lehet hasonlítani a KKUK-val, ha nem kifejezetten szeretsz gépen olvasni. Az ÚTK-hoz képest persze teljesen más, hiszen az egy nagyon átjrt rendszer - külön örömmel hallom, hogy az ÚTK-zás ellenére most egy eredeti MAGUS rendszerben játszó versenyre készülsz.
  9. MagyarGergely

    A Varázsló - minden vele kapcsolatban

    Üdv! Érdekes kérdés, hogy egy varázsló (fürkészés nélkül, tehát automatikusan) megérzi-e egy másik varázsló zóna varázsjelét. Erre pontos meghatározás nincs, mindkettő mellett lehet érvelni, de azt gondolom, hogy elég használhatatlan lenne a dolog, ha megérezné. Szóval szerintem nem, csak magát az igazi személyes zónát - de mondom, ez nincs egyik irányban sem kijelentve az 1TK-ban. (Abból érdemes kiindulni, hogy a varázsló a zónáján keresztül nem érez meg másik zónát, tehát ha fordjtva igaz lenne, akkor soha senki nem alkalmazna zóna varázsjelet, mert öngól lenne. Logikailag is, ha a zóna varázsjel egy "gyengébb" zónát hoz létre, korlátozott képességekkel, miért ne lenne ez a tulajdonsága is gyengébb - zónára vonatkoztatva? Ami a leplezést illet, HA te azt fogadod el, hogy egy varázsló megérzi egy másik varázsló zónáját, akkor lehet értelme a leplezésnek. Ugyanakkor a zóna varázsjel egy varázsjel, a leplezés meg mozaik, tehát nem kapcsolhatók csak úgy össze - ehhez jelmágiás trükk kell. Utána viszont, elég nehéz lesz megfürkészni... mert hát miért is? Mire? Hiszen nincs ott semmi, ami gyanút kelthetne - hacsak fizikailag meg nem találjuk magát a zóna varázsjelet... és még utána is meg kell haladni a leplezés E-jét. (nem elfelejteni, hogy a lepelzés a Rúna 2/4 szerint egyszerre csak egy megnyilvánulást leplez el!)
  10. MagyarGergely

    Fegyverek, fegyverek és még mindig fegyverek

    Üdv! Épp javasolni akartam a fegyverek csoportban lévő írásokat... ezek léteznek. Gondolom, ha valakinek lenne különb, megosztotta volna, ha meg nem, akkor ezután sem fogja... Ezek a kiegészítők IRÁNYMUTATÁSOK? ötletek, nem kőbe vésett törvények, pláne nem gazdasági számítások alapján megalkotott írások. Nyugodtan készíts, vagy alakítsd át otthonra, hogy tetsszen, esetleg rögtönözz - az ilyesmi gyakoriságából kiindulva az is elég. Az árak egéybként is nehéz kérdés - én most tudnék mindkét változat mellett és ellen is érvelni - de fölösleges. Még IRL sem boldogulnak sokszor az árakkal - pedig logikus, mégis mennek tönkre vállalkozások. Szóval ezen kár lovagolni... találj egy alkalmazható bonyolultságú, és tetsző megoldást.
  11. MagyarGergely

    Kronológia - Vélemények, kérések

    Üdv! Cundior, egyet értek, és nem csak te kerestél ilyet, szóval nyugodtan lehet számítani a jövőben ennek a gyűjteménynek a szöveges változatára.
  12. MagyarGergely

    Kronológia - Vélemények, kérések

    Üdv! Az évszámgyűjteményből eddig is volt fent az oldalon egy elérhető változat, csak most hamarabb lett kész a netes. Tehát a letölthető most egy verzióval régebbi. Ynev évszámai V3. Tervezem, hogy az is frissíésre kerül, és így PDF formátumban letölthető lesz a legújabb évszámgyűjtemény. (Van, akinek meg az nehézkes. ) Hasonlóan, ahogy a Szószedet esetében történt.
  13. MagyarGergely

    Kritika - Kőerdő, szellőkör...

    Köszönöm, egyszer talán olyat is összehozunk!
  14. MagyarGergely

    Ynev kronológiája

    Üdv kalandozók! Újabb örömteli fejlesztésről számolhatok be nektek. A mai napon kikerült az oldalra Ynev kronológiája, ami méltón folytatja az egységesítő, mindent feldolgozó és azt online formában a közösség elé táró alkalmazásaink sorát. Nem egy egyszerű dokumentumról van szó, a Hercegi könyvtárban külön menüpont alatt található Kronológia online kereshető formában tárja elétek Ynev történelmének majd' kétezer évszámát. A Kronológia Magyar Gergely gyűjtőmunkájára támaszkodva Antail jóvoltából valósult meg. Az új Kronológia feldolgoz minden, a MAGUS-hoz kiadott szabálykönyvet, irodalmi művet és méltó házi kiegészítőket, nyilvános rendezvények kalandmoduljait, hogy rendet tegyen - és kereshető formában mindenki számára elérhetővé tegye kedvenc világunk történelmének dátumait. Fedezzétek fel az új évszámgyűjteményt, ami nem csak arra alkalmas, hogy a beírt évszámhoz kapcsolódó eseményt megjelenítse, de lapozgathattok is benne előre, vagy vissza az időben. A kronológia a keresett évszámot megvizsgálja az évszámok sorában, a hozzájuk kapcsolódó események rövid leírásában, és ha nem talál eredményt, a hozzá legközelebb eső évszámot fogja mutatni. Természetesen lehetőség van nem csak évszám, de szöveg keresésére is, ez esetben a Kronológia átnézi az évszámokhoz tartozó események rövid leírását, és ha abban megtalálja a keresett szövegrészt, az lesz az eredmény. Ilyenformán nem csak konkrét évszámokhoz tartozó eseményeket lehet keresni, de a kérdéses történelmi személy, vagy földrajzi hely, esetleg eseményhez kapcsolódó valamennyi évszámot megtaláljátok. Természetesen, ahogy ezeknél a munkáknál már megszokhattátok, nem csak a levegőben lógnak az adatok, hanem mindegyik mögött forrásjegyzéket is találtok. Javasoljuk továbbá, hogy használjátok együtt Ynev szószedetével, hiszen az évszámgyűjteményben törekedtünk az események rövid leírására, esetenként annak csak a közkeletű neve található meg, ezért szükséges lehet egy-egy esemény, csata, ország, személy stb. pontosítása, ebben tökéletes segítséget nyújt a Szószedet, reméljük, mindent megtaláltok majd benne. Egy kis előzetes (gif) kép a Kronológiáról Antail jóvoltából: Természetesen ahogy eddig is, továbbra is várjuk véleményeteket, észrevételeiteket, ahogy azt is, hogy ha olyan évszámot találtok Yneven kalandozva, amit nem jelenítettünk meg, akkor azt forrásával együtt juttassátok el hozzánk, hogy a következő frissítés alakalmával belekerülhessen - nem kell mondani, a szokásos alapelvek, forráshierarchia figyelembevételével, ami a jövőben is biztosítja majd az anyagok megbízhatóságát, és az eredeti, MAGUS forrásoknak való megfelelőségét. Végül pedig remélem, jó hasznát veszitek majd ennek a legújabb fejlesztésnek, legyen szó karaktereitek előtörténetéről, kalandmodulok vagy kiegészítők készítéséről, netán irodalmi alkotások megírásáról. Jó kalandozást, és fogadjátok igazi MAGUS-szeretettel Ynev Kronológiáját! Kronológia
  15. MagyarGergely

    Kritika - Kőerdő, szellőkör...

    Üdv! Shen, köszönöm, erre nem is figyeltem fel, vagy a "csak utalás" miatt alig megfoghatósága okán meg is feledkeztem róla. Akkor itt most nevesítik is.
×