Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

MagyarGergely

Főmágusok
  • Hozzászólások száma

    3 737
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

4 Követő

Róla: MagyarGergely

  • Rang
    Tűz Megtisztítója [Szerkesztő]

Kalandozós kérdések

  • Mi a kedvenc kasztod?
    Tűzvarázsló
  • Mi a kedvenc regényed?
    Dale Avery - A renegát
  • Ki a kedvenc íród?
    Raoul Renier (Kornya Zsolt)
  • Melyik a kedvenc novellád?
    Raoul Renier - Fattyúrege; Hideg karok ölelése
  • Mi a kedvenc szerepjátékos idézeted?
    "A Kalandmesternek mindig igaza van." (1TK)
  • Milyen szerepjátékos rendezvényekre jársz, jártál?
    Minden MAGUS esemény, amire csak tudok.
  • Milyen más szerepjátékokat játszol még?
    MAGUS
  • Melyik évben kezdtél el szerepjátékozni?
    1994-95
  • Hogy keveredtél a Kalandozok.hu-ra?
    Fórumot olvasgattam, hozzászóltam, cikket írtam... és ez lett. :)
  • Mi, ki a kedvenc ynevi vallásod, istened?
    Ranagol, Tharr, Sogron
  • Van-e állandó csapatod? Hol? Keresel/biztosítasz-e esetleg játéklegetőséget?
    Szívesen mesélek, amikor csak tudok.
  • Mi a kedvenc sportod?
    MAGUS
  • Mi a kedvenc csokid?
    Lindt, Milka, Heidi

Legutóbbi látogatók

3 844 adatlap megtekintés
  1. Az első Weronax szerepjáték versenyének (2019.07.20.) kalandmodulja, amely Erionban, játszódik a Psz. 3705-ben, nem meghatározott Tsz-ű kalandozó számára íródott, 21 oldalon. A kahrei varázskönyveden mágikus alma rúnát észleltem! Kattints hát ide, hogy a varázskönyv kiolvassa a PDF-et! A böngésződ nem támogatja a PDF tekercsek megjelenítését. Ide kattintva töltsd le a cikket és olvasd úgy!
  2. MagyarGergely

    Ynev évszámai V3

    Üdv! @Shen, Az évszámgyűjtemény folyamatosan frissül. A jelenlegi legfrissebb hozzáférhető változat az online, kereshető forma, az előremutató képességei és lehetőségei miatt ennek a fejlesztése volt elsődleges. Eddig kevesen keresték a másikat, de a távlati tervek között szerepel az itteni V3 frissítése is, így az online változat teljes tartalma elérhető lesz egybeszerkesztett PDF-ben is. (igazából csak szerkesztgetés munka - de abból sok - van hátra, hiszen az anyag lényegi része már megvan.)
  3. MagyarGergely

    Weronax

    A cikk a Sharal-hegység északi oldalának egyik városát, Weronaxot mutatja be részletes leírással, címerrel és térképpel színesítve, 5 oldalban. A kahrei varázskönyveden mágikus alma rúnát észleltem! Kattints hát ide, hogy a varázskönyv kiolvassa a PDF-et! A böngésződ nem támogatja a PDF tekercsek megjelenítését. Ide kattintva töltsd le a cikket és olvasd úgy!
  4. A második Hullámkirály találkozó (2019.06.15.) kalandmodulja, ami Predocban, Hefremin városában játszódik Psz. 3719-ben, 4-5. Tsz-ű kalandozó számára íródott, 22 oldalon. A kahrei varázskönyveden mágikus alma rúnát észleltem! Kattints hát ide, hogy a varázskönyv kiolvassa a PDF-et! A böngésződ nem támogatja a PDF tekercsek megjelenítését. Ide kattintva töltsd le a cikket és olvasd úgy!
  5. MagyarGergely

    Letölthető, nyomtatható Ynev térkép

    Üdv! Sok gondolkodás előzte meg a mostani változat elkészítését - köztük a játékbeli idejét is. Határozott cél volt, hogy "mindenkinek" hasznos legyen, bár nyilvánvalóan elsősorban a klubok elképzelését (akikkel folyamatos a kommunikáció) és az ismert csapatokét tudtam figyelembe venni, így befolyásoló tényező volt az a mai divat is, miszerint a rendezvények moduljainak többsége már túllépett a régi '92-es éven. Ezzel a változattal szeretnénk nemcsak az ynevi idő múlását érzékeltetni, hanem erre felhívni a figyelmet és támogatni is. Ugyanakkor nem szeretnék több keringő verziót, ezért egyelőre nem tervezek a múlttal foglalkozó térképet hasonló változatban. Az oldal interaktív térképe - ami talán jobb is - természetesen továbbra is használható a 3690-es évekre. (és azért valljuk be, nem olyan áthághatatlan a különbség...)
  6. Üdv kalandozók! A közelmúltban kikerült az oldalra interaktív Ynev nagytérkép letölthető, és akár nyomtatható változata. A szemfülesebbek már megtalálhatták a hercegi Könyvtárban, de itt az ideje, hogy mindenki tudomására hozzuk. Többen kerestétek a máig legteljesebb Ynev térképünk olyan változatát, amit le lehet tölteni, és akár kinyomtatva elhelyezhettek a falon. Reméljük, ezen új fejlesztés megfelel azoknak is, akik a szobájuk, szerepjátékos klubjuk falán szeretnék viszontlátni szeretett fantáziavilágunk kontinensének térképét. A térkép részleteiben nem jelentek meg új elemek, viszont egy szépített keret és logó azért jár hozzá. Ahogy már az elmúlt Lumina-Kalandozók eseményen volt szerencsém említeni, az eddigi legnagyobb, A0-s méretű nyomtatás során is több olyan részletet találtunk, amihez még mindig az oldal biztosította zoom kellett volna, hogy jól olvasható legyen, így a nagy részletességű térkép elbír további nagyításokat is. Jó böngészést kívánunk mindenkinek! Ynev letölthető nagytérképe
  7. Üdv! Nem ártana pedig az idézet, mert úgy a pontos. A szabály ugyanis úgy fogalmaz, hogy annak a karakternek, aki KÉPZETLEN az adott százalékos képzettségben, ANNAK van alapesetben is az ügyességének tíz feletti része az adott képzettségben. Tehát ha valakinek nincs %-a egyáltalán a mászásra, de mégis mászik, akkor pl. 18-as ügyesség esetén 8%-ra dob. Amennyiben képzett valaki, ha mégoly alacsony szinten is, akkor ez a szabály nem érvényes rá, mert akkor mondjuk a saját 5%-éval dob csak. Az redeti szabályozás csak erre vonatkozik, én NEM azt mondja, hogy az ügyesség tíz feletti része hozzáadódik az alap %-hoz. Ez persze elég fura, nem csak a Cundior által emlegetett képzelt realitás szimulálása miatt is - bár arra ugye nem vonatkozna a szabály. Viszont az mindenképpen furcsa és eléggé logikátlan, hogy ha a karakternek van 18-as ügyessége, akkor 8%-ra dob mindaddig, amíg el nem kezdi megtanulni az adott képzettséget... ha ugyanis rákölt 2Kp-t, és ebből lesz neki 6%-a, akkor a 8-ról 6-ra csökken ez a százalékos képzettsége Ami elég fura. A szabály egyébként, tekintve, hogy kiegészítő, nyilvánvalóan a képzetlen karakterek helyzetét igyekezett egy használhatatlanul kicsi mértékben javítani egy próbadobásnál... nemigen foglalkozott a teljes tanulási folyamattal, ez látható. Emiatt - én úgy gondolom, jogosan - egyre több karakteralkotási rendszer vette át ezt a szabályt, szokást olyan módosítással, hogy az ügyesség tíz feletti része hozzáadódik a mindenkori %-okhoz. Ez következetesebb, valljuk be, és igazából semmit nem borít fel, mert az a max 12 % elenyésző, de mégis lehet bele kapaszkodni, hogy valami. Ide tartozik az is, hogy ez a szabály akkor született, amikor még nem volt Érzékelés, mint képesség. Ezért, mivel a %-os képzettségek nagy része vitathatatlanul ügyesség alapú, ezzel módosítgatták. Viszont, HA már van érzékelés is, akkor teljesen jogos igény lenne az, hogy mondjuk a csapdafelfedezés %-os képzettséghez miért ne annak a tíz feletti része adódna hozzá? Persze ezt lehetne vitatni is, sőt, a végtelenségig bonyolítani, hiszen a zsebmetszésnél is számít a gyorsaság, legalább annyira, mint az ügyesség... szóval egy-egy %-os képzettséghez lehetne 2-3 vagy több képességet is hozzárendelni, ami számít.
  8. A 2019. év Kalandozók Nyári Táborának kalandmodulja, amely a Dwyll Unióban, Hilom városában játszódik Psz. 3704-ben, 3-6 Tsz-ű kalandozó számára íródott, 47 oldalon. A kahrei varázskönyveden mágikus alma rúnát észleltem! Kattints hát ide, hogy a varázskönyv kiolvassa a PDF-et! A böngésződ nem támogatja a PDF tekercsek megjelenítését. Ide kattintva töltsd le a cikket és olvasd úgy!
  9. MagyarGergely

    Végjáték

    A 2019.05.18-án rendezett XIII. Lumina Cornu és V. Kalandozók napja szerepjáték verseny kalandmodulja, ami a Kereskedő Hercegségekben, Al Avdal hercegség Hirtoun városában, a Psz. 3694-ben, a manifesztációs háborúban játszódik, 5-7. Tsz-ű (karakteralkotás szerint) karakterekre íródott, 50 oldalon. A kalandmodul a Gorviki sakk három lépésben és Tisztáldozat című modulok alkotta sorozat záró modulja. A kahrei varázskönyveden mágikus alma rúnát észleltem! Kattints hát ide, hogy a varázskönyv kiolvassa a PDF-et! A böngésződ nem támogatja a PDF tekercsek megjelenítését. Ide kattintva töltsd le a cikket és olvasd úgy!
  10. MagyarGergely

    Vandar

    A cikk a Déli Városállamok egy kicsi országának, Hlejko törpeállamnak egyetlen igazi városát, Vandart mutatja be rövid leírással, címerrel és térképpel színesítve, 3 oldalon. A kahrei varázskönyveden mágikus alma rúnát észleltem! Kattints hát ide, hogy a varázskönyv kiolvassa a PDF-et! A böngésződ nem támogatja a PDF tekercsek megjelenítését. Ide kattintva töltsd le a cikket és olvasd úgy!
  11. MagyarGergely

    Pszi mester (Siopa) (MAGUS kaszt)

    Üdv! Pedig lehetne kötekedni... az általad említett "összedolgozás" kimerül a nyomtatásban megjelent anyagokban található pszi diszciplínák egymás után másolásával (kivéve az Enoszuke...), én valódi összedolgozásra utaló jelet nem találtam. A házi pszi-mester feldolgozásokat pedig egyáltalán nem vette figyelembe a szerző, pedig azok néha jobban átgondoltak, mint a szanaszét lévő, KÜLÖNBÖZŐ szemlélet szerint megalkotott, és Yneven is különböző szemléletű pszi-iskolák egybemosása (pl. niarei, sharali). Pl. a - nálunk is megtalálható, de eredetileg pont a Krónikák oldalon megjelent(csak azért emelem ki, mert ez megmagyarázza, hogy miért maradt ki az Enoszuke) - Cirifischio általi Pszi-mester feldolgozás teljesen hiányzik belőle. Ezért számomra sem a hivatalos, sem a házi anyagok feldolgozásaként nem értékelhető megfelelőre. Sajnos a szétszórtság látszik az egyes diszciplínák egymástól eltérő statisztikai pontjain is, ami jól mutatja, hogy nem egy rendszerben vannak, és nem is lettek összedolgozva. A következő érdekes pont éppen az eltérő szemléletből fakad... az még hagyján, hogy néha nincs ellenállás, de hogy a pszi-mester gyógyít is (??), hazugságot is vizsgál, mana ellen harcol... mégis milyen hatásmechanizmust kell e mögé elképzelni? (nem a pszihez való!). Látszik, hogy a D-20 egy teljesen más rendszer volt, az ilyen egyenes, átgondolatlan átvétel szerintem nem szül jó eredményt. A kritikus hangnem miatt szükségesnek tartom megjegyezni, hogy ettől még a szerző megcsinálta a cikket és feltehetően sokat dolgozott vele, csak hát ilyenre sikerült.
  12. MagyarGergely

    Wier

    Üdv. @PocketRambo, a sanquinator szerintem wiertől függetlenül is érdekes alkaszt. Lehet akár halálhoz nagyon kötődő, teljesen elborult is, szóval vért is ihat, rendszeresen is. Az más kérdés, hogy ennek nem kell, hogy játéktechnikai hatása legyen - hiszen wier nem lehet, a fentiek alapján - de ettől még az érdekesnek tekintett párosítás játszható, ha nem a TÁP a lényeg (azaz a wier plusz képességei). Az ősmágia más kérdés. Szerintem az minden további nélkül hat rájuk, tekintve, hogy a kitétel csak a vérmágiára vonatkozik, ami meg a szakrális mágia része. Persze el lehet gondolkozni azon, hogy az ősmágia vérre ható részének ereje, vagy a "wiereket teremtő erő" az erősebb-e, de én ezt a KM-ekre bíznám, mindenesetre nekem nem tetszene a dolog. Szabály nincs rá, és az ősmágia "übertáp", pont elég ellene az odvédelem, amit így is mindenki igyekszik "összeharácsolni" magának. A Wier egy másik területen erős, nem kell neki szerintem ősmágia védelmet is adni - bár igaz, hogy a fenti felvetés csak néhány varázslatra vonatkozna.
  13. MagyarGergely

    Wier

    Üdv! Ez nincs sem a cikkben, sem máshol konkrétabban leírva - már ha az első mondatban az "áldozatul esni-t" így értelmezed. Ugyanakkor egyértelműnek tartom, hogy ez fogalmazás kérdése, és azt jelenti, hogy sem előnyös, sem hátrányos, de még semleges vérmágia sem hat rájuk - mármint a saját vérükkel. (Szerintem egy külső, tőlük függetlenül létrehozott vérmágia bármilyen hatása - ha az nem a vérre hat - rájuk is érvényesül. (pl. jön egy Vérlény... bumm.) De a vérük más, szuperebb, védettebb, befolyásolhatatlanabb, és ezért azt nem lehet manipulálni. Én nem engedném. Ennek a fajnak ez (is) a sajátsága. Egyfajta TÁP, de ha úgy nézzük, hátrány is. Nem arra való, hogy "akkor védve vagyok, de persze mindent alkalmazok..."
  14. Üdv! @Cundior, érdekes kérdés ez a különleges felkészítés táblázat... én magam is gondolkoztam rajta, hogy akkor ezt most szó szerint kell-e értelmezni, (persze - mondanánk), viszont akkor a faji maximum táblázat egy része értelmetlen, de nem csak ezért, hanem főleg az utána következő szöveg miatt arra jutottam, hogy a különleges felkészítés táblázatának szövege a hibás, és azt nem 18, meg 19 és 20, hanem "faji Kf nélküli maximum", +1 és +2 -nek kell értelmezni. "Az udvari orknak optimális esetben 20-as ereje ehet. Ezután választhatja a különleges felkészítést, mely jó esetben tovább növeli az értékét, egészen 22-ig." (1TK,25/1/0) Ez alapján számomra a fentebb vázolt állítás igazolást nyer.
  15. Üdv! Köszönöm a választ! Valami ilyesmikre gondoltam... nagyon előremutató, "végre" kilép a számítógépes támogatás a (egyébként jó) karakter/NJK alkotó szintjéből. HAJRÁ! Van nekem is pár ötletem, ha egyszer beszélünk, szívesen megosztom veled. (én persze nem vagyok programozó, csak álmodozni tudok... szóval fogalmam sincs, mennyire rális, megvalósítható)
×
×
  • Új...