MagyarGergely

Főmágusok
  • Hozzászólások száma

    3.372
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

Róla: MagyarGergely

  • Rang
    Tűz Megtisztítója [Szerkesztő]

Kalandozós kérdések

  • Mi a kedvenc kasztod?
    Tűzvarázsló
  • Mi a kedvenc regényed?
    Dale Avery - A renegát
  • Ki a kedvenc íród?
    Raoul Renier (Kornya Zsolt)
  • Melyik a kedvenc novellád?
    Raoul Renier - Fattyúrege; Hideg karok ölelése
  • Mi a kedvenc szerepjátékos idézeted?
    "A Kalandmesternek mindig igaza van." (1TK)
  • Milyen szerepjátékos rendezvényekre jársz, jártál?
    Minden MAGUS esemény, amire csak tudok.
  • Milyen más szerepjátékokat játszol még?
    MAGUS
  • Melyik évben kezdtél el szerepjátékozni?
    1994-95
  • Hogy keveredtél a Kalandozok.hu-ra?
    Fórumot olvasgattam, hozzászóltam, cikket írtam... és ez lett. :)
  • Mi, ki a kedvenc ynevi vallásod, istened?
    Ranagol, Tharr, Sogron
  • Van-e állandó csapatod? Hol? Keresel/biztosítasz-e esetleg játéklegetőséget?
    Szívesen mesélek, amikor csak tudok.
  • Mi a kedvenc sportod?
    MAGUS
  • Mi a kedvenc csokid?
    Lindt, Milka, Heidi

Legutóbbi látogatók

1.554 adatlap megtekintés
  1. Üdv kalandozók! Kikerült az oldalra a Laorgan Psz. 3717. című írás, Magyar Gergely tollából. A világleíró kiegészítők körébe sorolható anyag egy dél-ynevi várost, a Déli Városállamok Akdaur állama beli Laorgant mutatja be részletesen. A korábban már több versenymodul helyszínéül is szolgáló várost a szerző kiegészítette, hogy Ynev versenyeken közelfogadott jelenében is játszható legyen. Jó olvasgatást, játékot és mesélést! Laorgan Psz. 3717.
  2. A cikk a több modulhoz is használt Laorgan városának (déli Városállamok, Akdaur) Psz. 3717-re aktualizált változatát mutatja be részletesen, térképekkel és címerekkel, 11 oldalon. A kahrei varázskönyveden mágikus alma rúnát észleltem! Kattints hát ide, hogy a varázskönyv kiolvassa a PDF-et! A böngésződ nem támogatja a PDF tekercsek megjelenítését. Ide kattintva töltsd le a cikket és olvasd úgy!
  3. Üdv kalandozók! A hétvégén, szombaton (2017.06.10.) sikeresen lezajlott a III. Farkasodú MAGUS szerepjátékos találkozó és verseny. Az eseményre Gyöngyösön, a már szokásossá vált helyen került sor, a Mátra Honvéd Kaszinóban, a város főterén. A találkozóra 7 csapat érkezett, összesen mintegy 42 játékos és kalandmester vágott neki Ynevnek. Az esemény kalandmodulja az Ostrom címet viseli, és Sen Delor és Szíriusz együttes munkája. A modul a Quiron-tenger déli partjára, két apró, Rassenai közei hercegség konfliktusába vezette a játékosokat a Psz. 3706. esztendőben. A versenyre jelentkezett csapatok érkeztek, akik az interneten közzétett karakteralkotás szerint kellett, hogy elkészítsék és előre leadják karaktereiket, amik átnézésében nagy szerepe volt a kalandmestereknek, akiket előre elosztottak a csapatok között. (vagy a csapatok osztották el a kalandmestereket - nézőpont kérdése ) Többen érkeztek helyből, a közeli Jászfényszaru is több kalandmesterrel képviseltette magát, és több Krónikákról, Kalandozók táborokból is ismert játékos ült az asztalok mellé. Az esemény reggel 08,00-kor vette kezdetét, a csapatok beérkezésével és a helyszín elfoglalásával. A KM-megbeszélés és egy rövid megnyitó után, nagyjából 9 órakor kezdődött a játék. A helyszín nem volt már ismeretlen, több terem, használható asztalok és székek, egy légtérben több csapat, de elfogadható távolságon belül. A főtérre néző terem csapatai a modul kihívásai mellett még megküzdöttek az éppen zajló gyereknap standjainak hangzavarával is. A szervezett ebédet - a játékosok korábbi visszajelzései alapján - ez alkalommal a saját hozott étel, a rendelt pizza váltotta fel, természetesen a kalandmesterek most is teljes ellátással számolhattak. A játék mintegy 20,00-ig tartott, a szervezők begyűjtötték a kalandmesterektől az értékelőlapokat, és rövid megbeszélés keretében kialakították az eredmények sorrendjét. A rövid, fölösleges köröket mellőző eredményhirdetésen az alábbi sorrendet hirdették ki: Első csapat: Sacra Saggia; Második csapat: Vérbenjárók; Harmadik csapat: Dió. Az eredményekhez gratulálunk. A díjazottak oklevelet és egy gyönyörű, farkast (is) ábrázoló szobrocskával díszített díjat kaptak, ami mellett ők választhattak először az asztalon helyet kapó, zömében újabb kiadású MAGUS regényeket tartalmazó könyvek közül. Az első helyezett csapat kapta továbbá a Gulandro felajánlásából származó, amatőr kiadású Amundok könyvét is. A helyezést elért csapatok után a többieket is az asztalhoz szólították, és a rendezvény külön pozitívumaként egy játékos sem távozott könyv nélkül. A szervezők a kalandmesterek munkáját is oklevéllel köszönték meg. Az esemény zárását rövid élménybeszámolók, beszélgetések követték, és az elégedett szerepjátékosok elhagyták a helyszínt. Én személyesen kellenes hangulatról, intenzív játékról tudok beszámolni, csapatom, a félig helyi, félig budapesti tagokat felvonultató, 6 fős létszámú Jáde Farkasok kitettek magukért, hogy ne unatkozzak mesélés közben. A szervezők mellett nekik is köszönöm ezt a kiváló, MAGUS-sal töltött napot. Örömmel látom, hogy a Farkasodú csapatának sikerült megvetnie lábát, és folyamatosan szervezik versenyüket a manapság zsúfoltnak nem nevezhető mezőnyben is, a MAGUS-ozó közönség legnagyobb örömére. Remélem, lesz alkalmam a negyedik rendezvényen is részt venni. A találkozó kalandmodulja elérhető az oldalon, próbáljátok ki magatokat ebben a kihívásban is. Ostrom
  4. A 2017. 06.10.-n megrendezett 3. Farkasodú találkozó kalandmodulja, amely Észak-Yneven, a Dél-Quironeiában, Rasennai közelében (Dakh Köztársaság), Psz. 3706-ben, játszódik, meg nem határozott Tsz-ű kalandozó számára íródott, 18 oldalon. (11 oldal modul + 7 oldal segédlet) A kahrei varázskönyveden mágikus alma rúnát észleltem! Kattints hát ide, hogy a varázskönyv kiolvassa a PDF-et! A böngésződ nem támogatja a PDF tekercsek megjelenítését. Ide kattintva töltsd le a cikket és olvasd úgy!
  5. Üdv! @Sárkány Nem. Meg kell változtatnom az álláspontomat, mert megfeledkeztem egy fontos tényről: bár a teleport nem tartozik a TAM-hoz, de a teleport varázslat leírásában külön szerepel, hogy a személyt nem lehet teleportálni, csak ha beleegyezik. Mivel a TAM-hoz kapcsolódó tagmondat után jön ez a megjegyzés (hogy nem lehet a testbe beleteleportálni valamit), okkal feltételezhető, hogy ez is a személyes aura védelme. És az is igaz, hogy a szöveg szerint "magát az élőlényt" nem lehetakarata ellenére teleportálni, így lehetne okoskodni, hogy "de a tárgyait igen", mindamellett, ha a fentiek alapján ezt a személyes aura védelmének tekintjük, akkor a személy tárgyai, amikre kiterjed a személyes aura védelme IS bele kell, hogy tartozzanak a tiltott kategóriába, hiszen alapvetően a személyes aurával kapcsolatban mindig egyszerre említik a személyt és a védelme alá tartozó egyéb dolgokat - pont ez a lényege a védelem kiterjesztésének. Tehát szerintem sem lehet valakinek a kezéből kiteleportálni a fegyvert (akarata ellenére), mert a személyes aura védelme megakadályozza azt. (A személyes aura védelméről, és a TAM szabályairól szóló részt az 1TK299. oldalán találod, a teleport varázslatot az 1TK,322.oldalán)
  6. Üdv! Nem tudom, nem emlékszem ilyenre... de a szövegkörnyezet sem lenne mindegy. Egyébként én pont szeretem a Renegátot, még mindig a kedvenc MAGUS könyvem. A messorral sincs semmi bajom... (nem emlékszem olyanra, hogy lett volna). Igen, Nyulászi Zsolt írta a Renegátot, és ő volt Dél-Ynev kitalálója, Novák Csanád meg Északé... ott mesélgettek ketten, amikor a MAGUS született. (Aztán jött valaki, aki szintén tett hozzá, de ettől még nem lett az övé...) Olyat mondhattam esetleg, hogy a regény messora és a Rúna magazinban megjelent messor nem pontosan vág egybe. Ezt most is tartom. (mindamellett a regény született hamarabb.) És a messorokat tovább színesítette Renier is...
  7. Üdv! Erről én nem emlékszem hivatalos információra, sem arra, hogy leírták volna hogy nincs, sem arra, hogy van. Nem hinném, hogy sok lenne, bár Pyarron és Ordan között jó diplomáciai kapcsolat volt - pl. Sonnort is kitanították a tűzmágiára! - teáht szerintem valamiféle képviselet, legalább egy kis rendház biztosan elfér. Pyarron elég elfogadó, amíg őt is hagyják - a Pyarronban élő ordaniak bizonyosan nem a legvérmesebbek, és Sogron vallása nem vét a Pyarroni Paktum ellen sem (ti.: nem kíván emberáldozatot). Annak is irodalmi gyökerei vannak, hogy ordani sogroniták harcoltak a Dúlásban (Pyarroni oldalon Lásd:) Shajaran. Én úgy gondolom, hogy elfér egy. Nyilván nem az Istenek-hegyén, nyilván nem ez a legforgalmasabb, de szerintem nyugodtan lehet egy kisebb ordani sogronita rendház Ó-Pyarronban. (mindamellett ez egyéni vélemény, viszont ez sem karakteralkotási kérdés - inkább világ kérdése. Elvileg a KM-ed dönti majd el - de én nem látok rá okot, hogy bárki ellenezné: nincs ilyen tiltás, igaz, konkrétum sem. Az Ó-Pyarron térképen mindenesetre alapból - kétes jelentősége okán - nem kerül fel ilyen.) Csak kiegészítésképpen jegyzem meg, mert fontos (bár nem ismerem a karakterkoncepciódat, így véletlenül se vedd sértésnek!) NE feledd a karakteralkotás igen fontos kitételét: "a JK-k halálig hűek Pyarronhoz". (nem Ordanhoz, nem egy bármelyik szövetségeshez... Pyarronhoz.)
  8. A kilencedik Hősök napja találkozó (2017.05.06.) kalandmodulja, ami a Fenyvesföldön játszódik Psz. 3718-ban, 3-6 Tsz-ű kalandozó számára íródott, 27 oldalon. A kahrei varázskönyveden mágikus alma rúnát észleltem! Kattints hát ide, hogy a varázskönyv kiolvassa a PDF-et! A böngésződ nem támogatja a PDF tekercsek megjelenítését. Ide kattintva töltsd le a cikket és olvasd úgy!
  9. Üdv! Wolf, én kérek elnézést... próbáltam megmagyarázni, de nem ment át. Szerintem majd személyesen megbeszéljük, mert ennyit - és ennyi félreértést - nem győzök gépelni. Addig elégedj meg annyival, hogy ez a MAGUS, meg itt a táborban a karakteralkotás szabálya. És nem egyenlőség. Olyan nincs. Viszonylagos egyenlőség. Más.
  10. Üdv! @wolf, ide írtam, mert ide való, nem a karakteralkotásba. 1, A személyes aura szabályát az 1TK,299. oldalán találod. Én úgy látom, hogy itt a kérdésedben két dolog keveredik. ugyanis a személyes aura értelmezésének, még inkább funkciójának kettős aspektusa van. Az első a személyes aura védelme. A személyes aura véd a természetes anyagok mágiája ellen. Védi azt, ami beletartozik. Ez az (éppen aktív) lélekkel rendelkező személy, illetve a viselt dolgai, kézben fogott cuccai. Ha a rúnakardot fogja, vagy viseli, az is. Beletartozik továbbá minden olyan FONTOS dolog, tárgy, (különleges esetek) amire példa a kardművész saját kardja, évek óta birtokolt, különösen kedves holmik, netán családi ereklyék. Ez nehezen konkretizálható kategória, de úgy gondolom, hogy mindenki egyet ért abban, hogy a pap szent szimbóluma, a bárd (mágiára alkalmas) főhangszere, a kardművész kardja, a bajvívó saját kardja - nem használ mást... - stb. ide tartozik. EBBŐL a szempontból teljesen mindegy, hogy mit gondolunk a rúnakardról, mivel annak mágikus aurája van, és köszöni szépen, de van saját védelme a természetes anyagok mágiájával szemben, akkor is, ha a karakter éppen nem fogja, hanem otthagyja valahol. 2, több varázstárgynál van olyan kategorizálás, ami egyfajta csoportosítást jelent. Azok a dolgok, amik a karakter személyes aurájába tartoznak. Amik ő maga, amiket visel, amiket fog éppen, ami nála van... Ilyen értelemben használja a láthatatlanság köpenye is a dolgot. Ez egy "megengedő" szabály a játékos szempontjából: noha a láthatatlanság (természetes anyagok mágiája) alap esetben nem hatna a varázstárgyakra, de azért a fantasyban "az úgy szokott lenni", hogy a köpenyt felveszik, és láthatatlanok leszünk, nem lebeg ott a kard (bár ha jobban végiggondolom, ilyenekre is van példa az olyan filmekben, történetekben amik egy kicsit jobban végiggondolják ezt a láthatatlanság témát - de ez most mindegy) ezért a köpeny elrejti. Hat rá. Ebből a szempontból a személyes aura része, noha mint fentebb írtam, annak a lényege a védelem, ami a varázstárgy esetében már megvan. Adalék még, hogy egyébként a személyes aura védelme időlegesen megszüntethető az áldozat beleegyezésével. NYILVÁN úgy veszed fel a köpensz, hogy "szeretnék láthatatlan lenni", azaz "beleegyezel abba, hogy a láthatatlanság varázs legyőzze a személyes aurád védelmét? - még szép hogy igen!", tehát amúgy is hatna. ÉRDEKESEBB kérdés, hogy mi van akkor, HA letesszük a varázskardot? A személyes aura védelmét élvezik a "fontos" tárgyak különleges kategóriájába eső dolgok (pl. szent szimbálum - bár az is mágikus - vagy a kardművész kardja.) (így valami idióta akkor sem változtathatja lisztté, amikor otthagyod valahol... ) Ha a köpenyt felveszed, elvileg egy otthagyott slan kard (ami most éppen nincs nálad, de különleges státuszából kifolyólag állandóan élvezi a személyes aura védelmét, tehát része annak ) is el kellene, hogy tűnjön - láthatatlanná kellene, hogy váljon. ez már csak logika, konkrétan nincs így leírva. Ugyanígy lehetne érvelni amellett is, hogy ne legyen láthatatlan, hiszen nem fogod... Hogy egy varázskard lehet-e fontos, különleges státuszú? Úgy gondolom, persze. Van családi ereklye, van féltett kincs... akkor válik különlegessé a dolog, amikor a játékos elkezd mind a 123 varázstárgyára, és úgy kb. az utolsó szögig minden felszerelésére "különleges státuszúként" hivatkozni... ilyenkor a KM-nek helyre kell tennie a dolgot, rávilágítva ennek a személynek a lényegére és a mögötte meghúzódó elvre. (persze lehet jogászkodni is, mondván, a leírt betű és ami abból kilogikázhazó, szent, őket küldjétek hozzám, és lesz számukra pár érdekes "szabályom", általában be szokták látni, hogy jobb nem kötni a mantikórt a karóhoz. Olyanokon is el lehet elmélkedni, hogy akkor, ha most megfogom a hintó rúdját (- kézben tartom!) akkor most az egész a Személyes aurám része lett? - ezt hadd ne én válaszoljam meg - olyan játékosoknak szeretek mesélni, akik ezen a részén már túl vannak.
  11. Üdv! Wolf, az első két kérdésed nem a karakteralkotáshoz tartozik. A mágiahasználók topicban válaszolok rájuk. A másik kettőt tetra megválaszolta, azonban kiegészíteném némi (ismételt) magyarázattal. A karakteralkotás szabályai azt a célt (is) szolgálják, hogy nagyjából azonos erőviszonyokkal vágjanak neki a karakterek a modulnak. ezért van ugyanannyi pénzük, illetve Kp-juk is. A vagyonukat ebből az induló vagyonból kell kigazdálkodniuk. A képzettségeiket ebből a Kp-ből kell fejleszteniük. A karakter előtörténete magyarázatot ad ezekre a képzettségekre. (pl. megindokolja, elmeséli, hogy a barbár hol tanult Mf-ú demodológiát, meg mara-sequor használatot ) Az előtörténet nem helyettesíti, nem váltja ki a Kp-ket, tehát egy "sokat utaztam, voltam 10 évet 10 országban" nem jelenti azt, hogy "ingyen", azaz Kp-k rááldozása nélkül felvehet a karakter 10 nyelvismeretet. (elvileg otthon sem, hiszen ezért találták ki a Kp-ket, de persze otthon mindenki azt csinál, amit akar - ez szüli a "táper = értem ez alatt azt, hogy a játékos minden szt-t beleír az előtörténetbe, mert akkor ingyen megkapja a képzettségeket, és a Kp-i megmaradnak a kétkezes harcra meg a pusztításra.) Megjegyzem, NEM állítom, és nem is feltételezem, hogy te ilyen vagy vagy ilyet akarsz, nem minősítettelek téged, csak a magyarázatomat próbálom megvilágítani. HA valaki úgy érzi, fontos, hogy a karaktere egész életében Pyarronban élt, és ott mindent ismer (magas helyismeret), akkor az induló %-hoz hozzá kell adnia a Kp-ből rááldozott értéket, és így növelheti. Hozzá tartozik a dologhoz, hogy a helyismeret egyik változata, a %-os, amit használunk is, a kalandok során nőhet, Kp-k nélkül, a Km-ek aáltal jónak látott mértékben. Ez azonban egy találkozó, ahová "beesnek" a karakterek, és nem játszottak még, ha igen, nem annál a KM-nél, nem azon az eseményen, amin kezdünk. Következésképpen nincs módjuk "ingyen" kapni dolgokat. (Sajnos ez a versenyeknek és a "levegőben lógó" magas szintű versenykaraktereknek ugyanúgy velejárója. Ahogy a KM-sem dolgoztathat(ott) meg azért a magas szintért, amivel jössz, ugyanúgy a játékos sem tudott előnyöket összeszedni, amit máskor igen). Jogos felháborodást váltana ki, ha valaki - a többiekkel szemben - olyan engedményeket kapna - egyébként jogos, és ötletes - kiegészítései alapján, ami másoknak nem jár. Pl. a karakter még 5- szinten megtanult elf íjat készíteni, és ezért csinált magának, tehát most van neki. (megtörtént esetből kiindulva ) ezt otthon megadhatja egy KM, akkor is, ha te, én, bárki nem ért vele egyet... de egy versenyen nem lehet ilyeneket előre kitalálni és hozni. Vagy ő visszament a múltba, ezért kell neki crantai nyelv és kultúra és titkos harcmodor és minden Mf... (persze, hogy Kp nélkül, hát nem látod, hogy benne van az előtörténetben? )
  12. Üdv! Krisztivel mi is szívesen gyilkolászunk egyet (Most ne hagyjuk elferdíteni a játékot.)
  13. Üdv! Volt már - nem is olyan régen - egy MAGUS tesztelés, a DV-Lunír égisze alatt... abból, ha jól emlékszem, éppen a kalandozók.hu tesztcsapata lépett ki először... persze van, akivel ugyanazt kétszer is meg lehet etetni. Hajrá!
  14. Üdv! Wolf, Ó-pyarronról mindeddig - tudomásom szerint - nem készült, és nem jelent meg térkép sem hivatalos MAGUS kiadványban, sem háziban. Persze lehetséges, hogy a modulban lesz... A karakteralkotás egyik lényege, hogy nagyjából azonos esélyeket biztosítson az induló játékosoknak (nyilván a karaktereik vonatkozásában). Ehhez régóta hozzátartozik, hogy a vagyonukat azonos esélyek szerint, a karakteralkotásban meghatározott módon kell összeszedniük (itt most: a maradék Tp-t váltják pénzre.) Minden felszerelést ebből kell kigazdálkodniuk! (kivételt képez az, amit ingyen kapnak - lásd karakteralkotás - ennek eredete egyébként még a KKUK felszerelés és kezdő vagyon táblázata - már ott is gondoltak arra, hogy a papír mindent elbír, tehát legyen valami megkötés a vagyonra.) Ezért, ha bármid van, legyen az varázsfegyver, az apádtól örökölt flotta, jutalmul kapott birtok, ajándékba kapott vár, hosszú idők során felépített üzlet, hűséges követők hada, saját magad által évek óta termelt varázseszközök sokasága, stb... azt MINDET MEG KELL VENNI itt. Valaki leírhatná, hogy van 100 tehene, amit a modul elején elad, és ezzel pl meg is kerülné a karakteralkotás vagyonra vonatkozó részét, ha nem így lenne. Ezt csak azért részleteztem, hogy világos legyen, hogy az "előtörténetben benne lesz" megjegyzéssel nem lehet átugrani ezeket. Akkor sem, ha a varázsló magának, meg persze a jóbarát csapattársainak is készíti ingyen a varázstárgyakat. Akkor sem, ha kitalálom, és leírom, hogy Kránban jártam, és találtam egy elhagyott bannarával teli ládát. sorolhatnám még... Hogy mennyibe kerülhet egy ilyen létesítmény, az nincs konkrétan leírva. Az 1TK-ban található árlista alapján kell kikövetkeztetni, kiszámolni, és, egyedi kérés lévén, egyeztetni a kalandmesterekkel - a kérdést vettük, megtárgyalás után választ fogsz rá kapni. Hasonlóan kell eljárni minden olyan egyedi dolognál, aminek nincs meg az ára. Persze illik használni a józan ész és a fantázia konbinációit, és így megelőzhető egy nagy csomó kérdés...
  15. Üdv! MG is a szabálykönyveket olvassa Egyetértek Tetrával, a %-os képzettségeknek nincs felső határa. (ezt az Új tekercsekben vezették be és képességekhez kötötték - de ez most teljesen mindegy.) Az érdekes, hogy hogyan kellhet ezt mesélni, de azt gondolom, hogy HA egy karakternek nem 100%, hanem 150%-os valamelyik képessége, akkor azt illik megjeleníteni valahogyan - tehát jobb lesz neki. Ha valami módosítókhoz, próbadobáshoz kötött, akkor ő jobb lesz, míg ha valami eleve lehetetlen, nem feltétlenül lesz előnye.