Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

MagyarGergely

Főmágusok
  • Hozzászólások száma

    4 105
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

4 Követő

Róla: MagyarGergely

  • Rang
    Tűz Megtisztítója [Szerkesztő]

Kalandozós kérdések

  • Mi a kedvenc kasztod?
    Tűzvarázsló
  • Mi a kedvenc regényed?
    Dale Avery - A renegát
  • Ki a kedvenc íród?
    Raoul Renier (Kornya Zsolt)
  • Melyik a kedvenc novellád?
    Raoul Renier - Fattyúrege; Hideg karok ölelése
  • Mi a kedvenc szerepjátékos idézeted?
    "A Kalandmesternek mindig igaza van." (1TK)
  • Milyen szerepjátékos rendezvényekre jársz, jártál?
    Minden MAGUS esemény, amire csak tudok.
  • Milyen más szerepjátékokat játszol még?
    MAGUS
  • Melyik évben kezdtél el szerepjátékozni?
    1994-95
  • Hogy keveredtél a Kalandozok.hu-ra?
    Fórumot olvasgattam, hozzászóltam, cikket írtam... és ez lett. :)
  • Mi, ki a kedvenc ynevi vallásod, istened?
    Ranagol, Tharr, Sogron
  • Van-e állandó csapatod? Hol? Keresel/biztosítasz-e esetleg játéklegetőséget?
    Szívesen mesélek, amikor csak tudok.
  • Mi a kedvenc sportod?
    MAGUS
  • Mi a kedvenc csokid?
    Lindt, Milka, Heidi

Legutóbbi látogatók

5 348 adatlap megtekintés
  1. Üdv! Már megbocsáss, de akkor minek kérdezel? Néz meg, hogy van a te Yneveden, és legyen csak úgy nyugodtan. - utalva az előző felvetésre.
  2. Üdv! @Magus Sebastian, röviden, lehet. De azért nem mindegy, hogyan és nem is olyan egyszerűen. Ha világhűen akarsz mesélni, akkor egyrészt az abbitacél titkát csak Abasziszban ismerik. Azaz, gondolhatnánk, hogy csak ott kovácsolhatnak abbitacél dolgokat - ám ez nem feltétlenül igaz. Ha jól, szó szerint átnézzük a forrásokat, akkor azok rendre - ebből a szempontból - nem egyértelműen fogalmaznak, vagy legalább is nem kizárólagosan ezt tükrözik. Mert az abbitacél bányászata, az abbitacél előállítása, feldolgozása... NEM a kovácsolást jelenti. Azaz, egyértelmű, hogy abbitacélt csak Abasziszban bányásznak - bár házi anyagokban már erre is van kivétel... - azt az ottani kovácsmesterek - pontosabban a négy klán - tudja feldolgozni, azaz előállítani az abbitrécből a titkos összetevőjű abbitacélt. Arról azonban nem szólnak, nem tiltják a források, hogy a kész abbitacélt, amit mondjuk rudakban szállítanak, más kovácsok is használhatják, azaz bár nem tudnának önállóan abbitacélt előállítani, a kész abbitacélt felhasználni igen, és így bárhol készülhetnek abbitacél tárgyak. Azért, nyilván, az abbitacél sajátosságai, "hype"-ja okán nyilván nem ez a kezdő szint a kovácsolásban... de nem zárható ki a dolog. Ugyanezt erősíti, hogy Ynev számtalan helyén felbukkannak az abbitacél tárgyak, olyan hatalmas dolgok is, amit nem hiszem, hogy megéri egész Yneven átszállítani - bár ez is kétségkívül érdekes kihívás és kaland lehet. Tehát feltételezhető, hogy ahol jó kovácsok vannak, ott akad, akadhat olyan, aki fel tudja dolgozni ak ész abbitacélt, következésképpen Ordanban is lehet ilyen kovács - az Ordani Rend elég különleges fém cuccokkal rendelkezik, nyilván jó kis kovácsklánokat, műhelyeket tart fenn. (Az ÚTK-ban meg - BLÁ - ott vannak a seamariak is). Ha valaki nagyon ortodox módon gondolkodik erről, akkor sem zárható ki a dolog, de nyilván nem intézményes, ez esetben egy kalandozó simán elutazhat Abasziszba és ott jó pénzért, külön kalandokért akár, de kovácsoltathat magának lángkardot abbitacélból is. Egy újabb filozófiai kérdés lehet, hogy "a" lángkardhoz ki ért, mert egy jó kovácsmester akár minta alapján is csinálhat, de az is tény, hogy a lángkard nem csak Ordan provilégiuma, a Sogron-papokra (Toron) is jellemző, tehát ott is ismerik, és mindkét helyről elterjedhetett ennek a típusú karnak a kovácsolási technikája, nyilván a kyr gyökerek okán, és ezért minden onnen származó kovács-tudás része lehet - pyarul szólva egy jó azsisz kovácsmester is készíthet lángkardot. És kész is. Ugyanakkor meg kell jegyeznem, pont ezen kérdés körülményei kapcsán, hogy vigyázz az ÚTK-s leírásokkal (Ynevvel), mert az sok helyen, példának okáért Ordan vonatkozásban is végzetesen elkanyarodott a MAGUS eredeti világától, világképétől, tehát sokszor fest torz képet. Játssz a MAGUS eredeti játékrendszerével, sokkal több hozzáértőt, kiegészítőt, színesítést, kalandmodult stb. találsz majd hozzá.
  3. MagyarGergely

    Dumaterem

    Üdv! Ki az a Gergely? "Ismerősen cseng a név, de az idejét sem tudom, mikor hallottam utoljára." Ezek után le sem tagadhatom... Jó, jó, meglesz... (mármint készen van, jövő héten elküldöm)
  4. Üdv! Nos, úgy vélem, bár lehet erről elmélkedni, de teljesen mindegy. Ha egyszer acéllal működik, akkor abbitacéllal is működnie kell. Az abbitacél pedig a játék valóságának egyszerű szimulációjában JOBB, mint a sima acél, tehát a belőle készített akármilyen fajta páncél értékei is jobbak kellene, hogy legyenek. Mint említettem, nincs rá konkrét szabály, de amit Darabolo említett, nagyjából jó is lehet... megfelelőség ugyanúgy kereshető hozzá, mint kivétel, az 1TK abbitacél vértjeinek értékei alapján. Létezik több - rokon - házi megközelítés erre, ajánlom a felszerelések részben található, kovácsolással, fémekkel és így a különböző speciális fémek módosítóival foglalkozó házi kiegészítőket, ha más nem, ötletadónak mindenképpen jó.
  5. Üdv! Logikailag mindenféle fém vértezet készíthető abbitacélból is, ami acélból előállítható. Hogy a szabálykönyv nem tárgyalja, azzal nem tudok mit kezdeni. Javaslom, hogy az ÚTK sok mindenben használhatatlan és nem is eredeti, pláne nem teljes rendszere helyett a MAGUS-sal játssz, abban megtalálod erre a kérdésre is a választ és a segítséget. (1TK,349.old.) Általánosságban elmondható, hogy az abbitacél vértezet több, mint kétszeresébe kerül az ugyanolyan típusú, egyszerű acél vérteknél, de nincs rá következetes (értsd matematikai alapon kiszámolt, pl x2,5) szabály. KM-ként ezen elvek alapján nyugodtan találd ki az árukat, esetleg a módosított értékeiket is. Az árakhoz egyébként is számtalan dolgot hozzászámolhatsz, aktuális termékhelyzet, bőség vagy hiány, szükség mértéke, egyéb tényezők, pl. lekötelezettség... gyakorlatilag bármennyiért adhatja az NJK a karaktereknek - csak a világban-játékban legyen meg az oka.
  6. Üdv! @Kate, már a HGB is elkezdi boncolgatni, hogy mi van , ha valaki egy kézzel fogja a nagy fegyvereket - lásd fegyverek leírásai (HGB,118) de igazán az Új tekercsek foglalkozott a kérdéssel, a fegyverek leírásainál és a fegyverek táblázatában találod. Mindamellett a rendszer nem tökéletes, nincs rá univerzális, következetes szabályozás. Az igaz, hogy alapvetően nagy erővel forgathatók egy kézben a kétkezes fegyverek, és általában sebzés csökkenést okoz náluk ez a mód, illetve ha nincs meg a szükséges erő, akkor még harcérték csökkenést is. Ugyanakkor nincs meg minden kétkezes fegyverre következetesen ez az érték, vagy olyan szabály, ami bármelyikre alkalmazható lenne - pedig bármelyik fegyver forgatható elvileg lehetőség szintjén egy kézben, megfelelő vagy akár kisebb erővel is - ezt a KM-nek kell szabályoznia.
  7. Üdv kalandozók! Örömmel jelentem be - ismét - hogy frissült Ynev interaktív nagytérképe. Leginkább egy kis, de örömteli szabadkozással kell kezdenem: annak ellenére, hogy a legutóbb beharangoztam, hogy most már minden felkerült, újabb 140 helyszín ábrázolásával bővült a közös, nagy Ynev térkép. Ezúttal főleg kalandmodulok kerültek részletes feldolgozásra, de számos pontosítás is érkezett a térkép már ábrázolt helyszíneihez. A frissítés Antail főmágus jóvoltából ismét zökkenőmentesen és gyorsan valósult meg, ahogy a térkép összes eddigi funkciója is működik. Csak emlékeztetőül: Váltható rétegek a domborzati és politikai nézet között illetve a Psz 3692-es és a Psz 3715-ös nézet között, Dinamikus zoomolás, Kereső, ahol a helyet neve alapján megtalálhatjuk azt a térképen, véletlenszerű helymutató az Ynevi földrajz szerelmeseinek, ki-bekapcsolható zászlócskák, amik kalandmodulokat, várostérképeket, kiegészítőket és címereket is mutathatnak a megfelelő nézetben. Újfent el kell mondanom, hogy köszönöm mindazok erőfeszítését, akik egy-egy megtalált ellentmondás, pontosítás okán felvették velem a kapcsolatot, netán új helyeket találtak Ynev hatalmas irodalmában, és így az ő "felfedezésük" is a térképre kerülhetett. Talán még nagyobb köszönet illeti azokat, akik még ma is új kiegészítőkkel, kalandmodulokkal színesítik Ynev világát, és így a térképen szereplő helyszíneket is. Nézegessétek és használjátok nagy örömmel a térképet, ami bár nem pótolhatja a mai időkben kimaradt játékokat és elmaradt rendezvényeket, de remélem, hogy valós értékkel és élménnyel ajándékozhat meg mindenkit a neten mostanság megjelenő kevésbé népszerű anyagok mellett is. Ynev nagytérképe
  8. Üdv kalandozók! A mai napon kikerült az oldalra Daraboló tollából a Kiegészítések a szeráfi alkuhoz címet viselő cikk. A szerző szerafizmussal foglalkozó, tulajdonképpen annak - a leírásokhoz is hű - játéktechnikáját megteremtő cikkének folytatása kettő újabb túlvilági hatalommal köthető szeráfi paktum jellemzőit és lehetőségeit mutatja be részletesen, tovább színesítve a szerafista karakterekre vágyó játékosok eszköztárát. Jó olvasgatást, játékot és mesélést! Kiegészítések a szeráfi alkuhoz
  9. A cikk a két patrónussal köthető szaráfi alkut ismertet főleg játéktechnikával, 24 új varázslattal, 7 és fél oldalon. A cikk a szerző, a szerafizmus játéktechnikáját megteremtő cikkének kiegészítése. A kahrei varázskönyveden mágikus alma rúnát észleltem! Kattints hát ide, hogy a varázskönyv kiolvassa a PDF-et! A böngésződ nem támogatja a PDF tekercsek megjelenítését. Ide kattintva töltsd le a cikket és olvasd úgy!
  10. Üdv! Egy olyan csapda, amiről mindenki tud, de senki sem kerüli el.
  11. MagyarGergely

    Gorvik - Ranagol gyermekei

    Üdv! Ez megbocsájthatatlan gyengeség. Pont azt az isteni entitást méltatni egy heves érzelemmel amelyik éppen a gyengítő és mihaszna érzelmek levetkőzését, azok magunk mögött hagyását tanítja nekünk!
  12. Üdv! Az említett táblázat adatait valóban én gyűjtöttem össze. A parittya hatótávolsága a KKUK és 1TK szerint valóban 100, (mondjuk lábnak, jó?) az Új tekercsek szerint (332.old.) viszont 50. 8innen van az infó, ami, @Cundior, hivatalos forrás, ha úgy nézzük, sok szempontból inkább, mint az ÚTK... A fegyverek értékeit az Új Tekercsek rendszere kicsit átgondolta, és több változtatás is van benne az 1TK-HGB rendszeréhez képest. Erre maga a könyv is felhívja a figyelmet, mondván, indokolván, hogy bizonyos fegyvereket reálisabbá próbáltak tenni. Persze ezek nem olyan változtatások, mint az ÚTK inkompatibilis változtatásai, hanem akkor is átvehetők gond nélkül, ha valaki nem az 5 fokot játssza. Én - mivel a mai napig az Új tekercseket tekintem az utolsó hivatalos kiadású MAGUS szabálykönyvnek - mindig is kötelezőnek gondoltam, most is annak tartom - ezeket a változtatásokat. Ezen elv alapján állítottam össze a fegyverek értékeinek összefoglaló táblázatát is. Hogy IRL mi a reálisabb, abba inkább ne menjünk bele... nem értek a parittsákhoz, de elképzelhetőnek tartom, hogy sokallták a 100 lábat, és ezért felezték... azt is elképzelhetőnek tartom, hogy a földi forrásokból nem ugyanazon kor - hiszen sok fegyver nem is létezett - működött aktívan párhuzamosan a földünkön, holott Yneven egyszerre jelen vannak - jellemző értékeit vették alapul, sőt, azt is el tudom képzelni, hogy bizonyos fegyvereknél a maximum, extrém elérhető lőtávolság tetszett meg az alkotóknak, míg máshol az átlagos értékeket vették alapul. Ez szerintem majdnem mindegy abból a szempontból, hogy a MAGUS-ban meg az van, ami. A táborhoz meg - bár én nem veszek részt idén, szóval nekem aztán mindegy - az excel tartozik, így ha az 50-et mond, akkor annyi... nyilván nem ok nélkül szerepelnek benne úgy az adatok, ahogy - persze még készül, meg tesztelés, meg bonyolultság, tehát messzemenőkig jogosnak tartom az észrevételek és kétségek megosztását.
  13. MagyarGergely

    Történelem

    Üdv! Egyetértek Sir Thomas véleményével - fentebb is írtam hasonlót. De azért igyekszek válaszolni a tőlem telhető módon. Először is ENNYI infó van, nincs tovább, meg agyon, főleg meg nem játéktechnikával együtt kidolgozva a dolog. tehát NINCS igazán TÖBB infó, a leírtakat ugyanúgy - értsd: ugyanolyan jogon, alapon - gondolhatja tovább akárki, aki leül mesélni. Persze érdemes Ynevhez hű maradni, de ezt mindig csak azért írom le én is, hogy nehogy valaki a Ceph-ek uralmát hozza el a meséjében a ZH végére... mert az nagyon vad továbbgondolás... de a zöm normálisan, a világba illeszkedő, de mégis saját történeteket tud kitalálni a források szükségszerűen szűkös - meg lennénk lőve, ha minden eseményről száz oldalas kidolgozások lennének... - információihoz. Az említett megjegyzés csak annyit mond, hogy a mágikus védműveket rongálták meg toroni ügynökök. 1 A védműrendszer maga konkrétebben nincs nevesítve, de szerintem mindenki a dwoonok Sárkánygerincére, a 101 naptoronyra gondol automatikusan. De nyilván minden nagyobb városnak vannak mágikus védművei, valószínűleg Doranban sokkal színesebb és táposabb mágikus végművek, mint mondjuk Gianagban... bár már ezek pontos mibenlétei a házi szabályokat súrolja. Aztán én logikusnak tartom, hogy az egyes országok - pl. Eren és Erigow déli határain szinte bizonyosan - valamiféle végvárrendszert kell és lehet elképzelni, aminek szintén lehetnek mágikus elemei, hiszen ez fantasy és van mágia is... meg hát miért is ne. De emellett ki lehet találni sok-sok egyéb mágikus tulajdonsággal is rendelkező védművet, legyen az völgyeket lezáró fal, vagy csak a térmágiát gátló jelek, vagy akármi. 2 Dawa irreálmágiája konkrétan nem szerepel ebben a mondatban. A hatondkori mágia - kicsit a játék fölött gondolkodva - nyilvánvalóan azért szerepel itt, hogy erős, titkos, táp... meg persze azoknak is "jól jön", akik minden ynevi történést az 1TK varázslatkészletével kívánnak alátámasztani, majd logikátanságot kiáltanak, amikor ez nem sikerül nekik... Szóval valamiféle titkos és biztosan erős tudásról van szó, ami mögött igencsak nagy toroni hatalmakat - pl. a Boszorkányerődöt? - lehet sejteni. Az irreálmágia nagy kérdés, már a működését is nehéz elképzelni és játékban alkalmazni... az sem biztos, hogy Toronnak van ilyen. De ugyanakkor meg miért is ne? tehát ha te bármilyen fantáziát látsz ebben, akkor lehet, lesz egy-két ilyet is tudó toroni ügynök... és kész. 3 A MAGUS mágikus világképe, mágiarendszere, a varázslatok működése elég jól alátámasztott, rendszerezett és elképzelhető működésmechanizmussal rendelkezik, persze ez nem jelenti azt, hogy ne lennének megmagyarázhatatlan, vagy nehezen beilleszthető pontok, részek... de azért az kb. általános, hogy a különösen erős mágikus védművek sok Mp-ba kerülnek, sok mágikus energiát tárolnak, és lesz nagy bumm, meg minden egyéb baj, ha megsérülnek. Az már inkább csak következtethető, hogy sok iylen folyamatos működésű védmű kapcsolódik a manahálóhoz, tehát mindenféle energiaáramlás van benne, körülötte, ami megint csak nem sok jóval kecsegtet, ha nem rendesen működik, mondjuk mert valaki belepiszkál és tönkreteszi. Tehát a mágikus védművek megtámadása okozott galibákat, az eltűnő, és máshol előkerülő, meg a soha elő nem kerülő seregtestek egy példa - de ide is szinte bármi kitalálható, amire KM-ként igényed van.
  14. MagyarGergely

    Történelem

    Üdv! Ami a zászlóháborúkról van infó, cikk, azt megtalálod a fent említett összefoglaló cikkben, másról nem tudok. A kronológiában lehet fel-le lépkedni sorban... aztán eldöntheted, melyik eseményt tartod lényegesnek.
×
×
  • Új...