Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

Gul Magoor

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    9
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

Róla: Gul Magoor

  • Rang
    Lócsiszár
  • Születésnap 1983/12/02
  1. Gul Magoor

    ETK vs. UTK összességében

    Na ez az amit kifelejtettem, h értelem szerűen többször is konzultálni kell a kiadóval, és az is fontos, h a kész részleteket/részeket a nagy közösség ne tudja simán letölteni, ez mindenképp elengedhetetlen, h a kiadó ne parázzon, h senki nem fogja megvenni, hanem letöltik, persze a későbbi net-re felkerülést nem lehet elkerülni. Apropó most jut eszembe, a slan-pszinél tetszik, h szétbontották a korábbi chi-harcot, de itt felmerül a nevét miért kellett erre a sárkányos förtelemre cserélni? Itt kedves ismeretlen alkotónk sztem sokat diablo 2-zött, plusz semmi köze a slan-pszinek a sárkányokhoz, ha jól tudom!
  2. Gul Magoor

    ETK vs. UTK összességében

    Csak a tervet és az alapötleteket könnyű összeállítani, és sajna idehaza elég nehéz bármit is elintézni, bármennyire is akarja az ember. Mint tudjuk pénz beszél, a goblinkaki nyávog Igaz ami igaz, lehetne erre a célra 1 non-profit társaságot, v 1 alapítványt létrehozni. Az is sztem vehető nyílt titoknak, ha sikerülne 1 igazán jól átgondolt és igényesen megalkotott szabályrendszert kialakítani, akkor sokkal nehezebb lenne előrukkolni 1 újabbal. Emellett valószínű az lenne a legjobb a kiadónak, ha mindent "mi" csinálnánk és nekik csak a jogdíjakat kéne beszedni (Remélem az szűrődött le, h én akkor is hallatom a hangom, ha senkit se érdekel, vlmint nem nagyon izgat h másoknak mi a véleménye rólam, mert senki se akarja manapság igazán megismerni a másikat, ha mégis akkor a közeledés mögött mindig vlmi hátsó szándék sejtése lapul. De remélem nagyon is tévedek.)
  3. Gul Magoor

    ETK vs. UTK összességében

    Kedves Tetra! Ha netán nekem írtad +jegyzésed, hozzátenném, h: 1, kiadónak, nem írunk félhivatalos levelet, hanem üzleti levelet, mivel ez igencsak üzleti kérdés! 2, 1 fórumon nem feltétlenül a helyesírás és a csudiszép íráskép a lényeg, sztem. 3, így esténként már nem vagyok annyira tiszta és +van rá a saját okom. 4, amíg 1 kiadó és kedves szerkesztője nem fordít figyelmet a gépelési, mondatszerkesztési, helyesírási és egyéb, itt eszembe nem jutó hibákat, kijavítani 1 olyan hatalmas lélegzetvételű könyvben mint a Százháború, addig itt a fórumon (lásd: 2-es pont) mi miért tegyük? 5, ha figyelmesen végigolvastad és értelmezted amit írtam, még a végén kifejtem, h ez mijé érné + esetlegesen a kiadónak. És én sem bántásból mondom!
  4. Gul Magoor

    ETK vs. UTK összességében

    Teljesen az alapokról újraépíteni a MAGUSt kicsit sok meló lenne. Mind1ik rendszert "frissíteni", dettó! A első kérdés talán az, melyik az a rendszer amit érdemes javítani, ETK, UTK netán az Új Tekercsek? Mer mind1ik hoz a régiből is, és hoz újat is (nem feltétlenül ebben a sorrendben). Első feladat lenne tudni melyikkel érdemes foglalkozni. Emellett 1 független fejlesztőcsapat összehozása a probléma, pont az említett nem mindenki netezik/fórumozik, ezért sok hang a "mátrixon" kívül marad , tehát kell találni 1 formát ahol mindenki értesül a kezdeményezésről. (Pl. versenyeken, könyvesboltokban...) Fontos, hogy az MFFCs, azaz MAGUS Független Fejlesztői Csapat, olyan mint 1 szakszervezet, mely nemcsak a játékosokkal, de a korábban említett kiadóval is tartja a kapcsolatot. Ezen szervezet tagjainak kiválasztása az 1ik nagy nehézség. A Feedback már 1szerű, a korábban összegyűjtött, mekkora is a MAGUS társadalom, méretéből adódóan kb. 0,5-1%, összejön 1 nag találkozón (versenygyőztesek, összejöveteleken tombolanyertesei...) tesztelik, a béta, vagy 1 díszkiadást, vagy valami hasonló. Az ő értékelésük lesz aztán a mérvadó. Emellett ahhoz kell még ragaszkodni, hogy maga a játék mindig tudjon "újat" mutatni, l1en mindig valami extra szép és érdekes benne, bár hülyén jön ki de erre jó példa az angol nyelv (kicsit saját tapasztalat), vagy talán még a japán, de minél tovább tanulja az ember, annál érdekesebb "újdonságok"/finomságok kerülnek elő. Ez sajna minden TK-ra érvényes, hogy igen érződik rajtuk az idő szűke és az emberhiány. Hozzátenném, h külön fórumokra lehetne bontani a hozzászólás tárgykörét, pl. fajok és azon belül részletezni (elf, törpe...), kasztok (harcos, gladiátor...) stb. Így 1szerűbb kiszűrni, ha valaki nem odaillőt ír, plusz az ötletek összegezése is könnyebb lenne. Amellett az MFFCs tagjai nem feltétlenül kell h állandóan találkozzanak, mivel mire is jó a net, ha nem az 1szerű kapcsolattartásra. Itt hozzátennék 1-2 saját ötletet. 1.: Lehetne nagyobb a könyv, 1 régi kódexekre hajazva, mint amilyeneket anno a szerzetesek készítettek 2.: Színes iniciálék, bár ha belegondolok az a többszörösére emelné a könyvek árát, ez tehát valószínűleg saját álom marad 3.: Sokan valószínűleg nem annyira kíváncsiak a MAGUS világára (sajna) és inkább játszanának, ezért szerény javaslatom, h 3 kötet l1en: I.: Pl.:Játékosok kézikönyve (csak a legfontosabb információkkal a fajokról, birodalmakról...); II.: ynev történelme, v a korábbi Summárium név (itt lásd Summárium, 1-2 extra kaszt, részletesebb leírás...) + külön kiadásban ynev történelmi atlasz, szigorúan szinesben; III.: Kalandmester kézikönyv, (Bestiárium + 1-2 hasznos tanács és ötlet kezdő KM-eknek, és itt nem teljes modulokról beszélek, hanem esetlegesen beilleszthető részekről) Ezek alapján valószínűleg többen megkedvelik a MAGUSt és több kiadvány kerül eladásra, amire szerintem a kiadó sem mondhat nemet.
  5. Gul Magoor

    ETK vs. UTK összességében

    1.) Szerény véleményem szerint, ha végigolvastad és tanulmányoztad, gondolkodtál rajta, akkor minimum egy példát fel tudsz hozni, hogy mi az ami nem tetszik. 2.) Nekem például nem fekszik, hogy kimaradt egy csomó faj, úgy hogy később belekerült a fegyók közé a meneth, és ha jól rémlik még a világleírás is taglalja őket. 3.) Itt térnék a fegyókra, az szerintem kaki. (Kivéve az időigényt) Alabárd, kétkezes csatabárd... csak két példa és sok lett a K10-es sebzés. Érződik hogy a végén kapkodtak. 4.) Még mindig egy két helyen sok a szinesítő/magyarázó szöveg mely okozta helyszűke miatt kimaradt egy két dolog, amit gondolom a hamar kiadott kieggel javítottak volna!
  6. Gul Magoor

    Történelem

    Bár igaz hogy 10 tartomány van a könyvben is, de pont a számmisztika nagy őrültjeinek nem lett volna elég baljós előjel, mivel a Toroni (Kyr) számmisztika szerint a tíz nem jó szám, hacsak úgy nem hogy 3-szor 3 plusz 1. De általában az istenek (amikor még a panteon minden istene "élt") számához igazították, és a 2-szer 5 az nem jó... Korábbi kisregényem (utólag mégegyszer bocsi) kérdései közül (utólag kis utánanézés után, plusz gondolkodás) még asszem egy tényleg fontos kérdésem azért maradt, lesz-e olyan sulis töriatlasz szerű térkép-gyűjtemény, elsődlegesen nem fekete-fehérben, vagy mint kiderült lemaradásom pótlásának lassú mivolta miatt, van-e ilyesmi?
  7. Hali! Érd és környékén, illetve bp-en keresek, havi 1-2 alkalommal 7végente ráérő pár fős csapatot akik bevennének még egy játékost. Régen igen aktív voltam, de jelenleg az utóbbi pár évben sajna nem igazán tudtam megoldani! Inkább már nem kezdőnek mondanám magam. Életút játékokat jobban favorizálom! Ha lehet akkor talán még egy nálam tapasztaltabb srácot is hoznék magammal. Addig is a kránköves mennykő csapjon a hitetetlen nomádokba, kik nem félik a Hétarcú haragját.
  8. Gul Magoor

    Történelem

    Ja igen... kimaradt, az egyik legfontosabb, Cranta igen erős mágiával rendelkezett... mit is tudunk róla? És a vallásuk, meg az isteneik?
  9. Gul Magoor

    Történelem

    Sziasztok! Nekem a legenda-gyűjteményhez két "felszólalásom lenne". Az első, miért is nem tudunk (szinte semmit) Igere-ről és Weila-ról, akik a Kyr birodalom isteneinek oszlopos tagjai voltak? A másik, hogy kicsit nem ártana ha egy részletesebb, Ynev történelmi atlasz is készülne, picit több színnel, népek vándorlásaival, országhatárokkal, háborús főbb csapatmozgásokkal... stb. Tudom a fantázia és a képzelőerő fontos része a játéknak, de ha a Kedves mesélőnek is és a játékosnak is más az elképzelése az adott háborús jelenetről, és ehhez egy kis mesélő baki/fáradtság és a játékos félreértése/fáradtság is eredményezhet egy számban kifejezett 20 %-os eltérést akkor az igencsak rossz döntésekhez vezethet mindkét részről, és ebben az esetben ez a játékélmény kárára válhat, és ez a legfontosabb nem? Valamint nem elhanyagolható, hogy adott országok, tartományok, birodalmak, népi és faji csoportok milyen katonai szervezettséggel rendelkeznek! Hogyan épül fel egy század, milyen "egységek" lehetnek benne... Például mi terveztük, hogy próbálunk egy "háborút" levezényelni, de kicsit nehézség volt a túl nagy szabadság és elvetettük a dolgot, valószínűleg nem voltunk elég kitartóak Szóval az orkokról a Summarium-ban pontosan lehet tudni, hogy miből mennyit tudnak felsorakoztatni, mekkora sereg, kb mennyi farkaslovas, portyázó, szabad harcos, vajákos, sámán, illetve wyvern lovas vár az emberre... és a többiek? Valamint itt hozzátenném, hogy a különböző BM-rendek, B-szekták, tolvaj-klánok, fejvadászklánok, vallási szekták, illetve a vallási és más ikerkasztú szekták (lásd Ifini éjszakák), illetve a harc és szerintem a kardművész kaszthoz tartozó stílusok, is hiányosak. Ezekhez el tudnék képzelni egy Harcos, Gladiátor szerű részletes kieget. Emellett az Új tekercsek (tudom, az már régi, illetve a d20, vagy a régi rendszer az sokkal jobb/ mindenkinek más jön be) nem nagyon segít a váltott illetve az ikerkasztú karakterek KAP-ból történő megalkotásánál. Márpedig nem valami fer a többiekkel, ha jó legyen ti akkor KAP-ból szenvedjetek én meg kidobom kockából, meg akkor megkapok egy csomó képzettséget amiket ti, ja igen az nektek szívás... Emellett mivel később jött ki ezért az érzékelésre bónuszt csak a gnóm és a goblin kapta meg (itt persze nem tudom hogy a d20-as rendszerű könyvben ez már javítva lett e). Bocsi a kisregény miatt, de ezen észrevételeimet mindenképp le szerettem volna írni! Tudom egy kettő egyéni szoc. probléma, de sztem azért van benne egy két olyan ötlet, felvetés melyeken mindenképp el kellene gondolkodni.
×
×
  • Új...