Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Lucius con Erigow

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    57
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

Kalandozós kérdések

  • Mi a kedvenc kasztod?
    Harcos, Lovag, Vaják (házi kaszt)
  • Ki a kedvenc íród?
    Andrzej Sapkowski
  • Milyen más szerepjátékokat játszol még?
    Fallout PnP, Warhammer 40k, Zweihänder
  • Melyik évben kezdtél el szerepjátékozni?
    2011?
  • Hogy keveredtél a Kalandozok.hu-ra?
    csak úgy
  • Van-e állandó csapatod? Hol? Keresel/biztosítasz-e esetleg játéklegetőséget?
    Vagyunk egy ismerősömmel 2-en, ritkán többen. KM szerepet cserélgetjük.
  • Mi a kedvenc sportod?
    HEMA

Legutóbbi látogatók

811 adatlap megtekintés

Lucius con Erigow's Achievements

Kocsmák bajnoka

Kocsmák bajnoka (7/16)

  1. Köszönöm mindkettőtöknek a megjegyzéseket.
  2. Úgy egyébként a marha hosszú kardoknál, van egy két rapier ami az átlagnál hosszabb, meg ugye a hegyestőrök. A hegyestőr ugye egy lovassági kard, gyakran 140+ centi pengével.
  3. Na a következőt tudom mondani, kb olyan széles pengéje van, mint pár olasz kétkezesnek (és amikor kérdeztem a penge szélességéről, akkor azt mondta, hogy "proper basket hilted broadsword width blade") a 16-17. századból, azaz kb 3-3.5 centi (sok rapiernak 1.5-2 centi, de őszintén, amit én láttam, hogy mit művel a tatamival azok után nem állnék be elé), a 167.6 cm OAL pedig széthúzva annyi, a hosszabbítás az kb 30-32 centi (12" környékit mondott az illető), ami kb 2.8 markolathossz így ránézésre, szóval kihúzva kb 42 centi markolat, ~5 centi markolatgomb, 2 centi keresztvas, többi penge. Ha jól számolok az kb 1.7-1.8 kilóra jönne ki. Ez Roberto Gotti magángyűjteményéből egy darab, ennek 4 centi széles a pengéje a tövénél, de többségében 3 cm széles, 115 centi penge, 36.5 centi markolathossz, markolattal, 1.8 kg. Amúgy próbáltam felvenni a kapcsolatot a múzeummal, de nem lehet kurátoroknak levelet küldeni, csak telefonálni.
  4. Aki mutatta nekem ezt a kardot kézhez is vehette a múzeumban és azt mondja, hogy megnyomsz egy gombot és szétrántod (laprugó van benne), aztán ha össze akarod csukni akkor pedig megnyomod ugyanazt a gombot és összenyomod. Én 1 szegmensre becsülném az akciót a gomb lenyomása után. Ezen felül a kard statjait kéne összerakni...
  5. Sziasztok! Egy kis "necro" következik. A következőt szeretném ETK-ba konvertálni, egy kard, aminek gombnyomásra kihúzható markolata van, de alapból egykezes. Múzeumi példa is van rá: http://www.artic.edu/aic/collections/artwork/116492?search_no=27&index=0 Ti milyen képzettségeket írnátok rá elő, illetve milyen harcértékekkel rendelkezhet? Szerk: Egy kis magyarázat, hogyan is működik ez az egész. Normál pengék ugyebár a markolaton keresztülmennek és a markolatgombnál vannak rögzítve. Ebben az esetben a penge a keresztvashoz van rögzítve, míg a szélesebbik vasdarab (ricasso) mozgatható és az tud rácsúszni a pengére, az adja az extra markolatot.
  6. Nos mi eddig úgy értelmeztük, hogy: a varázshasználónak van előre feltöltött elméje, abban van x mana. Ebből az x manából tud táplálkozni, akár manasivatagban is, de minden esetben a varázsló közvetlen zónája a managyűjtő hely, hiszen onnan szerzi az energiát. Szóval, ha van 80 manája, de olyan helyen van ahol abszolúte nincs, akkor is el tudja nyomni azt a 80 manát, mielőtt bármi lenne (egyébként az összes manatöltési módszer leírva in ETK teljesen értelmetlen). Na témaváltás szerintetek ez a videó jól reprezentálja az abszolút látás pszi-diszciplína hatásait?
  7. Na lehet nekem is kéne ide írni. Én elsősorban a harcos beállítottságú karaktereket szeretem, de ettől független úgy érzem, hogy a bárd és a varázsló a két legsokoldalúbb kaszt és egy jó játékos + seggfej könnyen tönkreteszi mindenki játékát, de talán azokkal is a legszórakoztatóbb játszani. Harcos/lovag a kedvenc a "feeling" miatt, azonban a karakterek mögött hiába van a háttér alapesetben egyik M* rendszer sem nyújt elegendő opciót számukra, hogy igazán élvezetes legyen így nem is tudnék már játszani házi kiegek nélkül.
  8. Én azzal vitatkoznék, hogy a BM hatékonyabb lenne, de témára térve maximum tényleg a mozaikok számát tudod korlátozni, de mivel a mozaikmágia úgy működik ahogy, ezért a varázslatok számát ezek permutációjában lehet meghatározni. Persze nem mindent lehet/érdemes kombinálni. Egy mozaik egyébként szvsz jóval kisebb befektetés, mint egy teljes varázslat. Persze vannak mozaikok melyek lehet, hogy jóval nagyobb befektetést fognak jelenteni pl: időmágia - örökkévalóság (varázslási idő 12 óra). Szóval lényeg a lényeg, amíg a játékos okosan kihasználja a varázslót addig nem lehet vele mit kezdeni, ha az a probléma, hogy tönkreteszi mindenkinek a játékélményét, akkor beszéld meg vele. Ha továbbra is paraszt és elrontja mások játékát, akkor ne engedd varázslózni.
  9. Persze a szent könyvet csak versenyeken kell követni 100%-ban, nem véletlen kezdődik azzal a szabálykönyv, hogy azt módosítasz amit akarsz, amíg mindenki ok vele, meg nem borítja fel a nem létező játékegyensúlyt. A KP-t én a kezdő KM-ek mankójának tartom, mely miután már kinőttük több hátrány, mint előny. Szóval én azt tudom tanácsolni mindenkinek, hogy mérsékelten és ésszerűen mindent. Szóval ne adj a karakternek 5 MF-ú képzettséget a semmiért, a mert csak alapon. Bőven járhat neki bármilyen képzettség gyakorlás alapon. Pl.: felkap egy fegyvert amihez nem ért, ha túléli az első 1-10 harcot vele (karaktere válogatja) akkor már lesz annyi fogalma a használatáról, hogy indokolt egy AF.
  10. Nyelves témához, mi már otthon a KP rendszert is elvetettük, teljesen szabadidőhöz van kötve a tanulás meg persze a hozzáállásához a karakternek. Szóval ez nálunk úgy nézne ki, hogy nem mindegy, hogy egy szót nem szól ott tartózkodása során senkihez, vagy aktívan próbál kommunikálni esetleg egy olyas valaki segítségével, aki képes neki fordítani. Alapesetben ha a szent könyvet követjük csak akkor kaphat nyelvet, ha kifizeti a KP-t, nem érdekel, hogy már 10 éve folyékonyan kéne beszélnie mert ott él, minden segítséget megkapott, tanulta aktívan, egyszerűen nem megy a fejébe, mert nincs rá KP-ja, amit mágikusan szintlépéskor kap . A titkos képzettségek pedig olyan dolgok melyekhez a karakter csak különleges körülmények között juthat hozzá és persze viszonylag kevesen vannak tisztában a képzettség létezésével (vagy csak legendákból ismert), ilyen a demonológia, vagy a drágakőmágia az alapkönyv szerint. De ide sorolnám a méregkeverés azon szintjét, amikor már olyan mérget állít elő a karakter, amilyet akar, korlátozások nélkül.
  11. A kötelező ÉP vesztéssel kapcsolatban valahogy várt volt, hogy használt dolog lesz, szerencsére az a kisebbség ahol nem használják, volt néhány statisztikánk ahol kijött, amíg csak az "ütök oszt jóvan" hozzáállással harcolunk két ellenfél nem tudja a másikat túlütni, feltéve ha mindketten használnak minimum alkarvédőt és egyenlőek mindenben. A kétkezes fegyverek pedig ezzel a hozzáállással teljes mértékben használhatatlanok (csak ~50-el kevesebb harcértéked van azért a + átlag 6-7 sebzésért, ami persze teljesen irreleváns amikor az ellenfél 20% eséllyel túlüt neked meg van 6% esélyed fp sérülésre eltalálni).
  12. Na akkor átfogalmazom az első kérdésem. Mivel én eddig a fent említett két megoldással találkoztam, miszerint az ÉP szerencsefaktor és most erre példa: Van két ember, vagy hasonló testfelépítéssel rendelkező lény. Az egyiknek 10 a másiknak 20 ÉP-je van, az egyiknek eszerint 6 ép kell, hogy levágják a karját, viszont a másiknak 12 (ez most csak egy példa), de ezzel meg a fegyverek sebzése válik irrelevánssá, ugyanez az ujjak eltörésénél, míg a 4 ÉP-s boszorkánynak a 3 ÉP sérülésnek le kéne szakítania az összes végtagját, addig a 18 ÉP-s gladiátornak ez maximum az egyik alkarcsontjának törésével jár. A másik amit mi használunk (mondjuk mi nem is igazán engedünk 4 ÉP-s embereket rohangálni, 10 ÉP-re korlátoztuk az emberi minimumot), hogy a gladiátornak is meg a varázslónak is kb 6-7 ÉP sérülés elég ahhoz, hogy a karját elválasszák a testétől, úgyis a csont a fő akadály és nem a hús. A legfőbb különbség, hogy a 18 ÉP azt jelképezné a gladiátornak, hogy ő több kicsi sérülést kibír mielőtt teljesen feladná a szervezete. A kérdés az lenne, hogy ti mit használtok, vagy egy teljesen másik rálátás van-é?
  13. Az elsőnél a kérdés, hogy melyiket használjátok, vagy van-e esetleg egy harmadik módszer?
  14. Na, hogy néha én is tegyek fel kérdést! A következőről lenne szó, ÉP rendszer. Eddig kétféle értelmezését láttam leginkább, az egyik a szerencsefaktor, amit abban mérünk, hogy több ép sérülés kell, ugyanolyan súlyos sérülésekhez (pl egy ujj eltörése nem 1 hanem 3 ép). Míg a másik, amit eddig használtunk, hogy egy méretkategórián belül kb. ugyanannyi ÉP egy sérülés, a több csak annyit tesz, hogy később adja fel a szervezet. A másik kérdésem pedig kötelező ÉP vesztés jó vagy rossz? Megjegyzem, hogyha nem használjuk az opcionális kötelező ÉP vesztést és az ebből fakadó hátrányokat, akkor az egyenlő ellenfelek, ha használnak pajzsot, akkor nem tudják egymást túlütni. Ellenkező esetben elég hamar túlütésre kerülhet a sor a sok felhalmozott hátrányból fakadóan.
×
×
  • Új...