Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Gabor

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    231
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

Kalandozós kérdések

  • Mi a kedvenc kasztod?
    Tolvaj, Varázsló
  • Milyen szerepjátékos rendezvényekre jársz, jártál?
    Kalandozok.hu nyári tábor
  • Milyen más szerepjátékokat játszol még?
    Ars Magica
  • Melyik évben kezdtél el szerepjátékozni?
    1992
  • Hogy keveredtél a Kalandozok.hu-ra?
    Antail

Legutóbbi látogatók

A legutóbbi látogatók blokk le van tiltva, és más felhasználók nem láthatják.

Gabor's Achievements

Ynev hőse

Ynev hőse (9/16)

  1. Gabor

    Kalandmesterek fóruma

    Visszatérve az eredeti kérdésre: - több példa is van a ETK-ban arra, hogy védelmet emeljünk az elemi és a hagyományos tűz ellen - pl: vízaura (ETK 294), vagy Tűzelvonás leírásában a Testhőmérséklet hűtés (ETK 269), stb. - habár technikájukban különböznek, de egy dologban egyeznek; az SP-t csökkentik (sebzés értékét) az elött, hogy el lenne döntve, hogy ez FP vagy ÉP sebződés. Na. csak a lényeg maradt le. Ha FP-ből jön az ÉP vesztés (opcionális ÉP-s szabály), akkor a fele FP után kell az ÉP-t számolni. Pl. 6 FP az eredeti sérülés, ennek a fele 3 FP. Ebből pedig 0 ÉP lesz. Ha ÉP sebzés volt eredetileg is (lásd fentebb), akkor nincs kiskapu.
  2. Gabor

    Kalandmesterek fóruma

    Erre pont van példa az ETK-ban: Azaz: a túlütésre vonatkozó szabályok itt is érvényesek. Ami valahol "logikus" is. Ha struktúrális (ÉP) sérülés jön létre, pl. egy kard mély sebet okoz, akkor a rajta lévő tűzaura ... "belülről" is sebez. Annyi, hogy itt az opcionális ÉP vesztés szabály (4FP sérülés -> +1 ÉP) nem fog érvényesülni. Mert a túlütéses támadás ÉP-t sebez, s bármilyen közvetett FP sebzés az ÉP sebzés következménye, nem fordítva. Az pedig egy érdekes kérdés, hogy mi van, ha az tűzaurát egy botra (zúzófegyverre) pakolják fel (persze varázsló)? Ott kevésbé képzelhető el a nyílt seb, a fegyver behatolása az áldozatba. De pl belső vérzés igen, ami ugyanúgy ÉP vesztés. Kérdés: lesz-e itt lehetősége a tűznek "bejutni" az áltozatba, hogy az is struktúrális sérülést (ÉP) okozzon? Én szerintem nem. Ez már az én értelmezésem, nem az, ami a fentebb le van írva. Visszatérve az eredeti kérdésre: - több példa is van a ETK-ban arra, hogy védelmet emeljünk az elemi és a hagyományos tűz ellen - pl: vízaura (ETK 294), vagy Tűzelvonás leírásában a Testhőmérséklet hűtés (ETK 269), stb. - habár technikájukban különböznek, de egy dologban egyeznek; az SP-t csökkentik (sebzés értékét) az elött, hogy el lenne döntve, hogy ez FP vagy ÉP sebződés.
  3. Volt egy ilyen kérdés még 2015 magasságában. Nem volt rá válasz a fórumban. Most a KM-ek javaslata ez lenne: 1 - egyszerű ruhadarabok: - egyszerű varrónő által elkészíthető ruhadarabok - mindenki által elérhető - pl. kifordítható ruhadarabok, sálak, maszkok, stb - árak az eredeti ruhadarabok duplája - ha nincs ilyen ár az ETK, akkor a játékos árazza be 2 - arc- és bőrfestékek, egyéb álcázáshoz szükséges kellékek: - az egyszerű púdertől kezdve, a tökéletes "filmes" maszkokig bármi megvásárolható - minimál készlet: kontúrok egyszerű megváltoztatására, hajszín megváltoztatása, stb.: 10 réz - 5 ezüst - alap készlet: más (árnyalatú) bőrszín, nemi jellemzők, kevert faj (alap+más): 5 ezüst - 5 arany - komplex készlet: teljes átváltoztatás, teljes testkép megváltoztatása: 5 arany - 50 arany (vagy több) - természetesen, a képzettséget nem helyettesíti! - ezek magukba foglalják az elkészítéshez szükséges eszközöket is Ha ennél részletesebben szeretnétek, akkor játékos árazza be a cikkeket külön, s majd a leendő KM eldönti, hogy az számára elfogadható-e, vagy sem. Erről nem volt szó egyik fórumbejegyzésben sem. Legalábbis, én sem találtam. Igazából minden hamisításhoz más-más eszköz, más-más alapanyag kell, de az egyszerűsítés miatt legyen három kategória: 1 - alap: egyszerű papirosok vagy hasonló tárgyak hamisítására - pl. áruszállítási menlevél, egyszerű születési papirok - főleg közembereket vagy egyszerű őröket lehet megtéveszteni vele - a hamisítási képzettség nem árt! - ár: 40 réz / darab (mindent magába foglal, papír, tinta, toll, stb.) 2 - kiegészített: hivatalos iratok, művészi festmények, tárgyak - ezzel már hivatalos személyek, nemesek és művészek is megtéveszthetők (képzettséget nem helyettesíti!) - ár: min. 1 ezüst - 1 arany / darab - az ár főleg az anyagmennyiségtől és a minőségtől függ (nem mindegy, hogy egy okiratot, festményt vagy egy szobrot szeretne hamisítani az illető) - ökölszabály, hogy a cél ár tizedébe kerül a hamisított tárgy alapanyagára. 3 - mester készlet: bármi hamisítható (az ésszerűség határain belül) - szakértők is megtéveszthetők vele (képzettséget nem helyettesíti!) - ár: min 3 arany / darab (nincs maximum) - ökölszabály, a cél ár harmadába kerül a hamisított tárgy alapanyagára
  4. Dio, arra utalt, hogy a tárgy leírásában sok az ellentmondás, végig nem gondolt dolog. S mivel a bárdnak nincs Transz nevű varázslata, így feltölteni, elkészíteni se tudná, mert a leírás(ok) ezt követeli(k) meg. Ha szó szerint olvassuk, ez így nincs leírva. Szerintem ennél sokkal komolyabb problémák is vannak a leírásban. Azt javaslom, hogy ezt most engedjük el. Ezektől függetlenül, az eddigi tábori gyakorlatot tekintve, elkészítheti, feltöltheti, használhatja: bárd, boszorkány, boszorkánymester.
  5. Ahoy! A tavalyi "debütálás" után szivesen hozom újra, Jason Morningstar 2009-es Fiasco rpg-jét. Amit a játékról tudni kell: nem kell hozzá felkészülni, nem kellenek plusz szabálykönyvek, nem kell több órányi felkészítő videót megnézni. Ami szabály van, azt én egy tíz percben el tudom mondani a helyszínen. Amire - természetesen - szükség van, az a fantázia, a történet építés, és a jó kedv! A setting-et, most nem írom elő, legyen a játékosok közös választása. Akár itt a fórumon előre, akár a helyszínen. Négy, esetleg öt fővel tud elindulni a játék. A játékidő 1-2 óra között szokott lenni. Kinek van kedve hozzá?
  6. Ha jól olvasom a Marvel a szombat délután lesz. Én mindenképpen este szeretném tartani.
  7. Ahoy! Ahogy már három, vagy négy éve (szent ég!), most is megpróbálom valamelyik estére (talán szombatra) meghirdetni a Kiválasztottak Városát! Most elsősorban azoknak, akik már játszottak legalább egy etapot. Ismétlésképpen, amit a játékról tudni kell: - Alapvetően M.A.G.U.S világára írt játék (modul), de nem a M* szabályok lesznek a legfontosabbak benne, hanem a karakterek és a környezet. - A hangulat felelevenítéséért nézzétek meg az alulra belinkelt régi videót. - Hagyományos szerepjátékos mesélésre kell készülni. Talán egy kicsit több in-karakter résszel. - Vannak jegyzeteim a karakterekről, de ha ti is emlékeztek egy-két dologra, az sokat segít! Ki jöhet játszani? - Most, elsősorban, azokat várom, akik már játszottak egy részt belőle. - S, ha esetleg összejön 3-4 új játékos, akik még nem játszottak, akkor megpróbálhatunk összehozni egy másik játékot is. Továbbra sem ígérem, hogy be tudjátok fejezni a játékot egy esti 3 (-6?) órás ülés alatt ... de próbálkozni lehet. Kommentben várom a jelentkezést és az esetleges időpontjavaslatot. Kinek van kedve belépni a Kiválasztottak Városába? Játékosok: 1 - ... 2 - ... 3 - ... 4 - ... 5 - ... Üdv. --Gábor Hangulatkeltő: ( FYI: második videó készítés alatt )
  8. El chupacabra! Oh Santa María!
  9. Gabor

    Dumaterem

    Szerintem ez inkább Szellemvarázs, nem papi mágia. Ha vulaghar-ról van szó, akkor egy démon van a testében. Ha nomádokról van szó, mint "hívőkről", akkor ők inkább félik a Túlvilágot, mint istenítik. Az MTK ír erről sokat. "A nomádok nem hisznek abban, hogy a Túlvilágon létezhetnek jószándékú istenek". S a sámán se az "istenei" dicsőségéért imádkozik, hanem "mini" alkukat köt a szellemekkel, démonokkal (MTK). S ha már egy démon pont ott van "kéznél", azaz testben, akkor hihetőbb, ha vele egyezkedik a mágikus hatalmáért. Én úgy gondolom, hogy nem azért lehet mágikus hatalma egy 20-30e nomád felett istenkedő vulaghar-nak, mert imádkozik hozzá az "istenadda nép", hanem inkább azért mert a "hivők" fájdalmából, félelméből, illetve a gazdatest erejéből él, és ebből van mágikus hatalma. Így, ő inkább sámán, mint pap. Ellenben, ha a 20e ember egy entitás nélküli totem-hez imádkozik, akkor ott lehetséges "jószándékot", közösséget építő, egyfajta közösségi tudatot feltételezni. Ott hihetőbb a papi mágia alkalmazása, az elképzelt totem (entitás) papjainál. És igen, technikailag szerintem is csak a kis arkánumhoz és rituálékhoz férhet hozzá, limitált manaponttal.
  10. Gabor

    Dumaterem

    Majdnem. Ha emlékeim nem csalnak, akkor a személyes aura a varázslói mágia természetes anyagi mágia fejezetébe van leírva, és azt taglalja, hogy véd a természetes anyagok mágiája ellen. S a pszi nem természetes anyagok mágiája. Még egy kis adalék ehhez: a BM rontása: anyagi mágiának felel meg (nem természetes anyagi mágiának), s a varázslat a testen belül fejti ki a hatását. Tudom sokan kiterjesztettük a személyes aura fogalmi körét (köztük én is), a játékegyensúlyra hivatkozva. De ebben az esetben pont nem számítani a személyes aura. Gondolj csak a Képességjavítás vagy Testhőmérsékletnövelésre. Ezek mind az természetes anyagi testet "módosítják", és kell hozzá ME.
  11. Gabor

    Dumaterem

    Ezek nagyon technikai kérdések. Minden ilyen esetben, ilyen kérdésnél, lépj hátra egy-két lépést, s gondold végig, hogy mi szolgálja a közös szórakozásotokat. Tedd fel azt a kérdést magadnak, illetve a játékosaidnak, hogy ezt akkor az NJK-k is használhatják így? Mivel a MAGUS nem egy logikai egyenletrendszer, így sok ellentmondást vagy pontatlan megfogalmazást találsz benne. Aki szereti ezt a világot, az el tudja fogadni a hibáit is. Vannak, akik házi szabályokat hoznak létre, pl. a későbbi viták megelőzésére, van ahol a KM szava szent és sérthetetlen. Mindegy, hogy hogyan, de minden csapat, mesélő meg fogja találni az egyensúlyt a játékban. Ezt javaslom neked, nektek is. Kérlek ne fogd fel ezt kioktatásnak, inkább segítő szándékú tanácsnak; keresd meg azt a pontot, amit mindannyian élveztek és szórakoztatónak találtok. Ha ehhez, az kell, hogy házi szabályokat alkossatok, akkor nosza rajta. Ha elfogadják azt, amit mondasz, akkor tiltsd vagy engedd az egyedi - akár szabályellenes - ötleteket. További jó iránymutatásokat talász az ETK-ban a "Hogyan mesélj?" fejezetben. Pl. a játékszabályokról is értekeznek a szerzők. Egyébként meg, én ezt a konkrét esetet nem engedném. A Lökés leírása szerint, "kis mennyiségű mágikus energiát gyűjt magába", majd "azonnal ki is áramlik belőle". Azaz az lökés forrása az alkalmazó, a célja pedig: "irányítható, gyenge szél, fuvallat formájában nyilvánul meg". Szóval a más testén belül, nem tudsz "Lökést" létrehozni. Ha ez lehetséges volna, akkor nagy valószínűséggel szerepelne egy "ME: mentál" a diszciplina leírásánál.
  12. Amíg a fenti kérdésekre nem kapunk választ, addig esetleg lehetne módosítani az online karakteralkotót, hogy a TT2024-es opciónál a következő képzettségek a kiírás szerint legyenek benne? Kultúra (saját kultúrkör, választott szervezet) Mf, - (most ez Af) Helyismeret (saját lakóhely és környéke) Mf, - (most ez Af) Így akkor legalább ezeket az eltéréseket nem kell feltüntetnie mindenkinek a leírásban.
  13. Szerintem retrospektív mesélés lesz. Így arra is választ kapunk, hogy kinek az esküvője lesz, hogy melyik frakcióhoz tartozunk, s hogy összeszokott kalandozók vagyunk-e, vagy sem. Tök jó! Én már várom!
  14. Gabor

    Dumaterem

    Ha a támadó dobás '01'-es szabályára gondolsz, akkor az az ETK 89. oldalán taládod meg.
×
×
  • Új...