Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Gabor

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    173
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

Kalandozós kérdések

  • Mi a kedvenc kasztod?
    Tolvaj, Varázsló
  • Milyen szerepjátékos rendezvényekre jársz, jártál?
    Kalandozok.hu nyári tábor
  • Milyen más szerepjátékokat játszol még?
    Ars Magica
  • Melyik évben kezdtél el szerepjátékozni?
    1992
  • Hogy keveredtél a Kalandozok.hu-ra?
    Antail

Legutóbbi látogatók

A legutóbbi látogatók blokk le van tiltva, és más felhasználók nem láthatják.

Gabor's Achievements

Ynev hőse

Ynev hőse (9/16)

  1. Ahoy! Én is csatlakozok az előttem szólókhoz: nagyon jól éreztem magam a XX. téli táborban. Köszönöm a szervezőknek a tábor megszervezését, az ehhez kapcsolódó kommunikációt, kapcsolattartást, a jó helyszínt, az idáig befektetett munkát, és minden jövőbeli hozzáadott értéket! S külön örülök, hogy az Egyesület is elérte az első fontosabb mérföldkövét. Csak így tovább! Most én is részletesebben adok visszajelzést a táborról. Egyrészt azért, hogy azokat is sikerüljön elcsábítani a táborra, akik még hezitálnak ezen. Másrészt azért, hogy a későbbi szervezésnél is lehessen figyelni arra, ami jó volt, és arra, amit még erősíteni kell. Étkezés: Szerintem minden rendben volt. Az elején egy kicsit mindenki visszafogta magát a korábbi évek tapasztalatai miatt, de a végére kiderült, hogy az adagokkal minden rendben volt. Volt olyan étel, ami kifejezetten finom volt, volt ami átlagos, de jó. Én rosszízű, elsózott, vagy sótlan ételt nem ettem. Helyszín: Köszi Faresz a helyszínt! Még mindig szuper. Az 1-2-3 fős szobák még mindig jók. Tiszták, és jól használhatók. A fürdőszoba és a zuhanyzók méretéről nem tudok érdemben nyilatkozni, mert eddig én nem ütköztem méret problémákba. Nekünk minden jó volt. Az ágyak rendben voltak, kényelmesek, de nem sok óra alvást tapasztaltak. A fűtés teljesen jól működött, de szerencsére most nem volt olyan hideg a tábor alatt. Játékterek: A játéktereket maga a helyszín jelentősen befolyásolja. Ebből a tekintetből nem ideális, de kellőképpen kompromisszumkész a társaság, így mindent is meg tudtunk oldani. Mi az ebédlő/társalkodóban játszottunk. E játéktérnek a hátránya, hogy pontosan kell kezdeni és befejezni minden ciklust, mert a sok éhes kalandozó nystanként járatta a szemét az ajtó előtt, hogy mikor jöhetnek a következő étkezésre. Cserébe pedig ott van az opció a megmaradt rántott husis, sörös nasira. Összességben nincs gond ezzel a játéktérrel sem, ennek is megvan az előnye és a hátránya is. Közösségi programok: Én főleg a beszélgetős programokban vettem részt. Illetve örülök, hogy a Hatalomszavak játék egyik keresztapja lehettem , nem is gondoltam volna, hogy ilyen nagy siker lesz. Volt egy gyenge próbálkozás a szokásos Top10-re, de a törpe pálinka, és az egész napos kalandozós menetelés most elvitte a nagyszerű előadásokat. Kalandmesterek: Egy ponton vicces volt, hogy a saját kis klánom/klánunk ennyire felülreprezentált volt a KMi oldalon, de mind a kedvesem, mind a fiam olyan jól hozta az első táborozó KM-ek feladatkörét, hogy a végén büszkeséggel hallgattam végig az élménybeszámolójukat. Természetesen, a többi KM érdeme sem kevesebb! Külön kiemelném, hogy rettenetesen jó átéléssel adták át a csapatuknak a közel 90 oldalas modult. Köszönöm MG, Shalafi, Lucius, Warren, és Kata! Modul: Itt a beszámolómat három részre bontanám. Egy játékosi, egy kalandmesteri és egy modulírói oldalra. Játékosi oldalról (akik még nem játszották le ezt a modult) azt tudom mondani, hogy a modul elolvasása nélkül győzzék meg a saját KM-üket, hogy mesélje le nekik. A modul direkt nem szokványos, cserébe jól átélhető, s szinte minden északhoz hű karakter megtalálja benne a motivációt. KM-i oldalról: egyrészt a modul nem egyszerű, és nem tipikus. Plusz, ahogy már a többiek élménybeszámolóiból olvasni lehetett kér időt, és rá kell hangolódni az átadandó élményre. Cserébe, a modul akár könnyen beilleszthető életút játékba is. Sok háttér információt tartalmaz, ami további kalandozásra adhat lehetőséget. És nem feltétlenül elég rá a 18 óra játékidő. Modulírói oldalról, azt tudom kiemelni, hogy igen, meg lehet írni egy ilyen lélegzetű modul egy hónap alatt, de nem javaslom . Katával régóta alakítjuk fejben ezt a történetet, de csak a 2023NyT-ban bólintott rá kedvesem Cz-nél, hogy „jó akkor a TT-t mi csináljuk” . Nos, megfeszített munka kellett, hogy a szabadidőnkben foglalkozzunk ezzel. S nem is sikerült volna a rendesen végére jutni, ha nem segítenek útközben. Ezúton is köszönöm/köszönjük Con Salamander, Diocletianus, Magyar Gergely, és Shalafi del Necro közreműködését, kik vagy világképi vagy technikai oldalról segítettek minket. S nagyon jó érzés volt visszakapni a sok pozitív visszajelzést a modullal kapcsolatban. Reméljük lesz erőnk, és lesznek még támogatók, akik miatt érdemes lesz folytatni a történetet! Csapat: Én most a „Késők” csapatának meséltem. Nevükhöz hívek maradtak, egy picit mindig késtek . Így kb. 1-1.5 órával kevesebb játékidővel toltuk végig a modult. Ami – szerintem – a végén azért hiányzott. Rininek már meséltem egy szabad játékot, Whooninak, Pistikének, Nekdolannak még nem. Ellenben Whooni és Nekdolan már mesélt nekem. Így három játékosom stílusát már ismertem. A tábor előtt már vártam a mesélést nekik, s nem csalódtam a játékukban. Főleg az interakciókban, a kommunikációban voltak a jók, csak nagyon kevés idő ment el a metára és a technikai dolgokra. Néha egy kicsit túlbiztosították magukat, de érthető, nem tudhatták, hogy Domvik melyik arca néz le rájuk . Élvezetes volt mesélni nekik. Külön kiemelném Pistikét, ki a jól megérdemelt szerepjátékos díjat is hazavihette. Csemegeként a játékból pár kiragadott belsős poén: - Kecske se marad szárazon. - Cédrus … - Fogadd el az ujjamat bocsánatom jeléül. - Senjuro Akechi - Az enyémet is! - Renmanor - Ááááh! … - Ne sírj! Nézd milyen hülyén nézek ki, amikor zsonglőrködök! - Yarek … - Yarek kötözz ki a fához és gyújtsál fel! - Renmanor … Alfonso Soren: „Akkor elkápráztatom a gyerekeket egy szivárvánnyal! Így …” - Oppsz ... Tűz van! Tűz van! Segítség! Köszi az élményt Rini, Whooni, Pistike és Nekdolan! Zárszóként, köszi minden kalandozónak, KM-nek, és szervezőnek a részvételt. Örülök, hogy ilyen sok pozitív élménnyel búcsúztattuk a 2023-as utolsó nagy szerepjáték rendezvényt! Találkozunk … idén! Üdv. --Gábor
  2. Az alábbi záró videóval szeretnénk búcsúztatni mind "A Nap felé" című modult, mind a XX. kalandozok.hu téli tábort, és az Ó esztendőt. Sok boldogságot minden barátunknak! Találkozunk jövőre! --Kata és Gábor ( Remélhetőleg majd egy admin lecseréli beágyazott videóvá a linket !)
  3. Kinek mi jut eszébe róla, vagy ki, milyen traumát hoz magával a XIV. zászlóháborúból, ugye?
  4. Mindenkinek megvan a saját MAGUS világképe. Gyorsan szögezzük le, köztük nekem is, ami nem jobb, vagy nem "igazabb", mint bárki másé. A szabálykönyvek is tele vannak félreérthető gondolatokkal, ami önmagában nem baj, hisz szerepjátszunk, nem sakkozunk. Szóval, nem hiszem, hogy a játék a szabályértelmezéseken fog múlni. És azt se hiszem, hogy e miatt valakik előnyben lennének másokkal szemben. Csak azt tartsátok szem elött, hogy a kiírás szerint a karakterek ismerhetnek fekete mágiát, de aktívan nem használhatják. Ahogy korábban, Lovop kérdésre, írtam (kicsit más kontextustban); ha megszegi az esküjét, fogadalmát (ebben az esetben azt, hogy aktívan nem használ feketemágiát), "akkor nem csap le rá a világ összes néven nevezett és név nélküli hatalma". Hiszen, pont a pap istene ruházta fel a Halál szférához tartozó varázslatokkal! Szóval bármelyik pyarroni panteonon istenének felkent papot lehet hozni (kivéve Orwella). S az, hogy mi fekete mágia vagy mi nem; ha nem lesz egyértelmű, akkor majd KM-el közösen átbeszélitek.
  5. Mint mondtam lehet vele vitatkozni, de hogy konkrét legyek, ezt ha szűkszavúan is, de leírja a MAGUS. PPL1: ETK: S jól tudjuk, hogy a ETK nem a legjobban szerkesztett dokumentum, így abban magát a Nekromancia szót nem magyarázzák el. De beszédes az is, hogy pl az Adon papok szökőévente egyszer állnak szóba Dorannal, mert ott oktatják a Nekromanciát. Üdv. --Gábor
  6. Ho Ho Ho! Remélem a kis kalandozók ügyesek voltak, és kipucolták a aprócska csizmácskáikat, és cipőcskéiket! Ha így történt, akkor bele lehet kukucskálni a kikészített lábbelikbe, hogy mit hozott a Mikulás bácsi. Ha nem találjátok a kis csizmácskáitokat, akkor a Jelentkezési rendszerben érdemes keresni. Üdv. --Gábor
  7. Szia Pistike! A kiírás szerint a karakterek ismerhetnek fekete mágiát, de aktívan nem használhatják. A Halál szféra varázslatai Nekromanciának minősülnek (lásd PPL), és a Nekromancia legtöbb esetben a lélekvándorlásba nyúl bele, ami fekete mágia (lásd ETK). Ezzel azért lehet vitatkozni. Szóval, én úgy fogalmaznám át, hogy: ha a litánia vagy a rituálé csak a Halál szférához tartozik, akkor azt ismerheti, de aktívan nem használhatja, ha más szférában is elérhető (pl. tipikusan Lélek), és a pap istenének van hatalma azon a szférán, akkor a pap is tudja alkalmazni, ha más szférában is elérhető, de a pap nem ismere a másik szférákat, akkor aktívan nem használhatja. Remélem segítettem! Üdv. --Gábor
  8. Szia! Azt, hogy a karakter, hogyan és milyen körülmények között fogadta meg azt, hogy soha többé nem öl, rátok van bízva. Habár ez nem írott szabály, de a legtöbb esetben a komolyabb jellegű esküre vagy fogadalomra jellemző, hogy ez meghatározza, vagy nagy súllyal bír a személy/karakter lelkivilágára, jellemére, szemléletére. Ha megszegi az esküjét, fogadalmát, akkor nem csap le rá a világ összes néven nevezett és név nélküli hatalma . De nem is lehet elintézni egy válrándítással, úgy mint az újévi "most lefogyok X kg-t", vagy "év végén 5.0 lesz az átlagom" fogadalmak megszegését . A karakterek törekedjenek betartani az esküjüket, fogadalmukat! Ez egy fontos jellemzőjük, akár motivációjuk is lehet.
  9. Nem hiszem, hogy erre szükség lenne. A fontos tiltások már benne vannak a karakteralkotásban (nem kell több). Inkább csak egy kis kreativitásra van szükség, hogy ne derüljün ki "egyértelműen", vagy egy kicsit átfogalmazva "első ránézésre", "első megszólalásra", hogy a pyarroni panteon papja vagy paplovagja valamelyik karakter. Pl. egy khál lovagot vagy egy rubinszemű Adron papot sokkal hamarabb "beskatulyáznak" a vörös lobogó alá, mint fordítva (ezeket a kombókat - így vagy úgy - most nem is lehet hozni). Persze, ha egy NJK nagyon akarja, és megvan hozzá az eszköze, képessége, akkor ki tudja deríteni, hogy a karakter melyik istent szolgálja, vagy éppen hol és mit tanult, vagy mondjuk az előző zászlóháborúban kit szolgált, vagy a viselt fegyvert csak egy bizonyos alkasztnak adják, stb. Nem a kaméleon jelenlét a cél! Hanem az, hogy ne az első adandó alkalommal derüljön ki, hogy a karakter melyik lobogó hordozóival szimpatizál. Tegyen e cél eléréséért a karakter! Azt javaslom, hogy ebben a kontextusban ezeket tartsátok szem elött: - A Játékos Karakterek az Északi Szövetség kémhálózatának tagjai. - Ne derüljön ki egyértelműen, hogy a vörös vagy a fekete lobogó alatt harcolna nagyobb valószínűséggel. - XIV. zászlóháborúban a vörös hadurak soraiban harcolt, vagy fiatalként megtapasztalta a háború borzalmait. Ahogy mondani szokták, a papír (és az előtörténet is) sokmindent elbír. Remélem tudtam segíteni!
  10. Sziasztok! Örülök, hogy már foglalkoztok a karakter alkotással! Nagy valószínűséggel, én fogok a legtöbbet válaszolni a KMek nevében itt. Szóval, kezdjünk is bele! Nem elírás (100 TP = 1 arany). S ahogy @tetra olyan jó érzékkel rámutattott, több jel is ezt erősíti a karakteralkotásban. Igen, e miatt, nem lehet bármit "megvásárolni a kerakternek". Reméljük, ettől - a tárgyaktól - függetlenül, izgalamas karakterek születnek! Üdv. --Gábor
  11. Kb 14tól kezdünk, amint a KM megbeszélés véget ér. Valamelyik aulából nyíló teremben, vagy kemence mellett, vagy a tűzrakó mellett.
  12. Nocsak, nocsak! Egyszer már átfutottam, de most olvastam el részletesen. Micsoda maradandó mementó. na, majd még beszélünk róla.
  13. Bármelyik megoldás jó, akár el lehet küldeni nekem privátban, akár itt a fórumon, de a helyszínel is jó. Ha van ötlet, és idő keresni egy karakterképet, akkor azt szívesen fogadom előre. Csak erre figyeljetek: Köszi! --Gábor
  14. - Hogyne! - mondta a medve és felírta a listájára.
  15. Lezárom a szavazást, s frissítem az első posztot. Köszi, aki szavazott! S ha még van kedve valakinek jönni, akkor próbáljunk meg igazodni a Szombat 14:00 - 18:00 időponthoz.
×
×
  • Új...