Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Cundior

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    453
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

Megbecsüléssel kapcsolatos tevékenységek

  1. Darabolo liked egy hozzászólás by Cundior in Kiegészítések a szeráfi alkuhoz   
    Pakolgassad csak föl őket!
  2. Cundior liked egy hozzászólás by Darabolo in Kiegészítések a szeráfi alkuhoz   
    Köszönöm szépen. A "Vér és természet szerafizmus" éppen a számítógépem rejtett sarkaiban porosodik. Ha gondolod a kedvedért előkapom és átfogalmazom, hogy ne ilyen moslék, ömlesztett írás legyen, mint amit ide sikerült produkálnom ( már, ha lehetek magammal ennyire kritikus).
  3. MagyarGergely liked egy hozzászólás by Cundior in NJK generáló   
    Nagyon jó amit írsz, teljes mértékben egyet értek vele! Bár én szeretem a szép, tiszta matematikai háttereket (fene abba a dzsenn vérbe), de tény, hogy teljes értékű (még fél értékű sem) NJK nem alkotható pusztán statisztikákból. Pont ezért, még sosem gondolkodtam el ilyesmin, ezek kitalálását a KM feladatának tekintettem mindig is, de lehet lenne értelme, egy listának, ami tartalmaz motivációt, körülményeket, állapotokat, múltból származó döntése mechanizmusokat (utálja az elfeket), és ehhez hasonló "színesítő" elemeket, amiből lehet válogatni, esetleg dobni rá. Ez hasznos lehet, mikor a játékosok meglepik a mesélőt és nem kidolgozott NJK-kat látogatnak meg, vagy akkor is, mikor jönnek a "tucat ellenfelek". Persze nincs táblázat, ami helyettesít egy megírt kalandot, és semmi sem menti meg a fantáziátlan mesélőt, de talán hozzáadhatna a játékélményhez.
  4. Cundior liked egy hozzászólás by MagyarGergely in NJK generáló   
    Üdv!
    Egyrészt igen, másrészt nem. Szerintem inkább nem... mindjárt kifejtem. 
    Ennek - és a hasonló - segédleteknek az volna az értelme, hogy ne kelljen annyit számolni, avagy megkönnyítse, gyorsítsa azt. Már ha egyébként számolni akarunk. Én KM-ként azt mondom, hogy fene kínlódik vele, nem ez a lényeg. Miért is lenne fontos? Kis gyakorlattal kapásból megalkotható egy-egy tucat NJK - helyesen fogalmazva inkább mellékszereplő - harcértéke. Úgy viselkednek a JK-k, hogy megtámadja őket a két ajtónálló, de nincs előre kiszámolva a harcértékük? És akkor mi van? Leírok pár számot, és harcoljunk. És mi lesz, ha véletlenül nem adtam hozzá az erőbónuszt? Semmi. És ha nem 3. Tsz-re jönnek ki pontosan? Mert, ki mondta, hogy arra kell? Ez nem annyira fontos, hogy erőt, energiát áldozzunk arra, hogy pontos legyen a matek. Ha már csak egy harcétékkel jellemezhető "NJK"-ról van szó... Mert mondjuk nevet, származást, ne adja Sogron, iskolát már nem lehet itt generálni hozzá... pedig van, akinek az is segítene. Szóval el is érkeztünk oda, hogy egyéb tulajdonságok sokkal lényegesebbek lenének szerintem már egy mellékszereplőnek is. Van neve? Be kell mutatkoznia. Honnan jött? Hol tanult? Minek van itt? Mi a motivációja? Ezek sokkal, vagy legalább ennyire fontosak lennének. Hiszen a JK-k számára CSAK AZ EGYIK út az NJK-val mellékszereplővel folytatott interakcióban, hogy harcolnak vele. Lefizethető? Vagy fattya az úrnak, ezért halálig védi? Vagy vallási fanatikus? vagy szerelmes a kisasszonyba? Vagy éppen van rajta egy átok? Vagy bekábítószerezett? Vagy csodálja a kalandozókat? Vagy rühelli a papokat? Vagy amúgy beépített kém, és eszerint viselkedik? Ezeket a nehezebb kitalálni és színesen rögtönözni, vagy három számot, ami a harcértéket jelenti? 
    Arról nem is szólva, hogy ha már harcolni kell / akarunk, (FIGYELEM, eretnek KM tanok következnek!) akkor igazából nem számít a pontos érték, inkább a három, vagy négy féle KM-i dramaturgiai szándék a döntő.
    1, könnyű, csicska ellenfél, csak hogy a JK jól érezze magát, nem is kell dobni, vagy ha igen, tök mindegy, mennyit, mert úgyis legyőzi. 
    2, Harcolós ellenfél, lehet rá dobálgatni, de valószínűleg le fogják győzni. Teljesen mindegy, hogy most 12-t írtam fel kapásból harcértéknek, vagy 15-öt. Ehhez kis gyakorlat kell csak, nem kell táblázat.
    2/B, harcolós, izzasztó ellenfél, akit valószínűleg le fognak győzni, de azért megizzasztja a karaktereket, vagy a trükkjeik megcsillogtatására készteti őket. Ehhez is kapásból rendelhető harcérték, és egyébként is akkor lesz érdekes, ha nem +15 Hm-mel lesz nehezebb, hanem egy-egy trükk, taktika miatt. 
    3 A legyőzhetetlen ellenfél. Akit nem lehet legyőzni, mert nem azért van, nem is igazán ellenfél, csak a JK-k hülyesége miatt lehet az időlegesen. Vagy győz, vagy elmenekülnek előle, szépen lehet érzékeltetni, hogy nincs más esély... ehhez sem kell táblázat. (esetleg, ha a JK-k nagyon belemelegednek, akkor engedhetjük elbukni, ha belefér, de ez meg nem azért lesz, mert 2-vel túlütötték, hanem azért, mert valami iszonyat kombót találtak ki, vagy akkora áldozatot hoztak ellene. 
    Tehát szinte felesleges az ilyen NJK, vagy inkább mellékszereplő alkotó metódusok. Inkább csak ez az, amit a leghamarabb össze tudnak rakni a játékkal és a meséléssel most ismerkedő, egyébként lelkes mesélők. Nem gondolom károsnak, elfér, gyakorlásnak is jó, majd rájönnek, mennyit is ér igazából, mennyit is tesz hozzá valóban a játékhoz. És hogy ez kell inkább, vagy valami érdekesebb dolog. 
    Ha meg izgazi NJK-ról van szó, akkor megint alig van haszna, mert abban a harcérték lesz az egyik utolsó, ami számít.. nem is lehet generálni, meg általában kölcsönvenni sem, mert a helyszínre, helyzetre kell kitalálni - vagy szinte semmit nem érő két lábon járó általánosság lesz csupán - én nehezen nevezem őket NJK-nak. 
     
  5. Darabolo liked egy hozzászólás by Cundior in Khál vadász   
    Akármekkora szemét is ez az írás, én jó érzéssel emlékszem vissza azokra az időkre, mikor egyáltalán készültek még rajongói kiegészítők. Mindenkinek volt egy kockásfüzete, tele saját kasztokkal, fajokkal, fegyverekkel, ...stb., most meg az emberek arra vágynak, hogy az egész rendszer mindössze 1 oldalas legyen. Minden K6, aztán ha elf vagy a lövéshez, ha khál az ütéshez kapsz +1-et. Ez legalább "valami".
  6. Darabolo liked egy hozzászólás by Cundior in Szeráfi alku   
    Szerintem kissé szigorú vagy! A visszafelé olvasás mintha valami módon az eredeti cikkben is megjelent volna, de ahogy olvashatjuk, ezt a szerafista maga sem tudja, így pusztán hangulati elemről van szó. (Amúgy ez nekem sem tetszik.)
    A torzulások, képességek, minden csak példaként kezelendő, nyilván nem két démon létezik, és nem minden szerafista klón, szerintem ezt Darabolo sem így gondolta. Ennek az írásnak a lényege, hogy gyakorlati, használható példán keresztül bemutassa, hogyan lehet a szerafizmust játéktechnikailag kezelni, és ennek a célnak szerintem tökéletesen megfelel!
    Én magam sem kaptam kedved feltétlenül a két bemutatott démon szerafistájának megszemélyesítésére, de az Sztp rendszer, a fokozatos torzulással megnyíló képességek, a használatukkal és nem használatukkal történő egyensúlyozás ember és démon között, egy nagyon ötletes, teljesen világhű, és egy első olvasatra működő rendszert vetít elénk.
    Na mindegy, nem vitatkozni akarok, csak rámutatni, hogy a hibák, vagy nem tetsző dolgok kihangsúlyozása helyett (amiket természetesen mint máshol is, itt is meg lehet tenni), az írás pozitív tartalmát is lehetne szem előtt tartani. Nyilván nem 100%-os, de magasan színvonalasabb és értékesebb, mint a hivatalos változat, ami kb. annyi, hogy Fp-ből kapsz Manát...
  7. Darabolo liked egy hozzászólás by Cundior in Szeráfi alku   
    Tényleg ötletes és világhű megközelítés, csak gratulálni tudok hozzá!
×
×
  • Új...