Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

Cundior

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    88
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

Róla: Cundior

  • Rang
    Kocsmák bajnoka
  • Születésnap 1984-07-12

Kalandozós kérdések

  • Mi a kedvenc kasztod?
    Siopa, Tűzvarázsló
  • Mi a kedvenc regényed?
    Sogron lángjai
  • Ki a kedvenc íród?
    Jan van den Boomen
  • Melyik a kedvenc novellád?
    Örvényben
  • Melyik évben kezdtél el szerepjátékozni?
    Nem emlékszem pontosan, 95-96 környékén lehetett.
  • Hogy keveredtél a Kalandozok.hu-ra?
    A cikkgyűjteményen keresztül, a google segítségével.
  • Mi, ki a kedvenc ynevi vallásod, istened?
    Kyr panteon, Sogron
  • Van-e állandó csapatod? Hol? Keresel/biztosítasz-e esetleg játéklegetőséget?
    Van. Budapesten. Nem aktívan, de gyakran veszünk be új embereket, és néha csatlakozom más társaságokhoz.
  • Mi a kedvenc sportod?
    Foci
  • Mi a kedvenc csokid?
    Stühmer étcsokoládé

Legutóbbi látogatók

371 adatlap megtekintés
  1. Cundior

    Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    Szerintem ennél a varázslatnál nem hagyatkozhatunk a leírásra, hiszen az teljesen értelmetlen. Ha komolyan vesszük, akkor Nekdolannak van igaza, de ebben az esetben nem láthatatlanságról, hanem illúzióról van szó, ami egy másik varázslat. Én inkább tanácsolnám figyelmen kívül hagyni az átgondolatlan magyarázkodást, és azt tartani szem előtt, hogy ez egy egyszerű láthatatlanság varázslat akart lenni, ami még a személyes aurát is üti. Az is vitatható, hogy a természetes anyagok mágiájánál leírtak mennyire vonatkozik más kasztok varázslataira, de ha a legszigorúbban is vesszük, az ajtó akkor is egy külön tárgy, amire szerintem egyértelműen lehet hatni. Szóval én a megfogalmazás többszörös hibái és pontatlanságai ellenére úgy gondolom, hogy a banki széfajtót láthatatlanná lehet tenni ezzel a varázslattal, és mögé lehet lesni.
  2. Cundior

    Hogy használod a kalandozok.hu-t?

    Én csak a fórum miatt lépegetek fel "rendszeresen", megnézem az olvasatlan tartalmat, és mindig mobilon. Ezen kívül néha használom a térképet kalandíráskor, vagy mesélés közben. Más, hasznos dolgokat már régen letöltöttem pdf-ben, de erről a betegségemről már ejtettem szót korábban
  3. Cundior

    Dumaterem

    Igen, OTT valószínűleg nem számít eretnekségnek. Amúgy ezt is egész jól megoldották a 2007-es háziszabály gyűjteményben. A pontjaidat szabadon oszthatod, így annyival leszel csak jobb pap, amennyivel rosszabb boszorkány. Nyilván ez se tökéletes, itt is lehet kiskaput találni, és tápolni, mint az összes létező szerepjátékrendszerben, de legalább a készítők törekedtek egy egyensúly kialakítására, ahelyett, hogy ezt a játékosok lelkiismeretére bízták volna. Talán furcsa első hallásra, de Tetrával és Gergellyel is egyet értek, mivel mind a ketten pontosan ugyan azt állítják. Gergellyel egyet kell értenem, hiszen több mint húsz éve M.A.G.U.S.-ozom, ezért nincs más választásom. Vagy osztozom és a gyakorlatban magam is képviselem az általa leírt eszmékkel, vagy abbahagyom a játékot, mert sajnos máshogy nem igazán működid. És pont ez az oka annak, hogy egyet értek Tetrával, hiszen ez nem jó.
  4. Cundior

    Szerepjátékos szituációk és megoldásaik

    Csak hirtelen ötlet: Ha még a tolvajok is azt hiszik, hogy ők valójában rabszolgavadászok, akkor ez a tévhit akár ki is szivároghatott valamelyest, valamint a belső látszat fenntartása érdekében, gondolom az elrabolt embereket bezárják egy fogdába, ahol a kiszabadítandó ember is van, majd később, innen "tünnek el", a pontos részleteket a tolvajok elől is titokban tartva. Ezért egy társamat rongyokba öltöztetném, megláncolnám, és eljátszanám, hogy olyan információk birtokába jutottam, mely szerint itt pénzé tehetem ezt a (politikai, földrajzi, vallási helyzettől függően), mondjuk elfogodt banditát. A lényeg, hogy őt a fogdába vigyék, ahol már csak aktiválnia kell a nála lévő zóna varázsjelet, és már kint is vannak.
  5. Cundior

    Dumaterem

    Darabolo, Tetrával értek egyet, sajnos nincs túl jók kiegyensúlyozva ez a dolog. Amúgy természetesen van sokkal jobb verzió erre, és még csak nem is házi, úgy hívják ÚTK, de ezt itt említeni eretnek dolognak számít...
  6. Cundior

    Dumaterem

    Ha a kalandmester ilyen kötekedő kedvében volt, akkor a varázsló akár kiteleportálhatta volna a ruhát is a kosz alól, az biztos egy varázslat.
  7. Cundior

    A Varázsló - minden vele kapcsolatban

    Áh, most már mindent értek! Nem is emlékeztem rá, mennyire különbözik a leplezés a két rendszerben, gyakorlatilag egymás ellentettei. Ezek szerintem azt mondanám ETK-ban több okból sem lehetséges a zóna varázsjel kisugárzásának leplezése, míg ÚTK-ban elvileg megoldható. Köszönöm a segítséget mindkettőtöktől!
  8. Cundior

    A Varázsló - minden vele kapcsolatban

    Nem biztos, hogy értem mire gondolsz. Illetve. Mellesleg a leplezésnél kifejezetten írják, hogy csak a nem látható hatást lehet eltüntetni. Vagy másra gondolsz?
  9. Cundior

    A Varázsló - minden vele kapcsolatban

    Ahogy Tetra is írja, az zónát mindenképpen megérzi a varázsló, az ÚTK-ban (most vonatkoztassunk el az ellenszenvtől) pedig van lehetőség a zóna varázsjel leplezésére, 5. fokú rúnamágia kell hozzá. A kérdés inkább az, hogy egy varázsló miért érzi meg egy másik varázsló zónáját? A leplezés a varázslatok szerkezetét és mágikus kisugárzását képes elpalástolni, ahogy a leírásban olvashatjuk, no de a zónában mit lehet megérezni, annak valami mágikus kisugárzását? Vagy ez amolyan jedi dolog? Gergely fürkészés ötlete a felé mutat, hogyha fürkészni lehet a zónát, akkor logikusan leplezni is. Tehát szerintetek (a megvalósítástól függetlenül), elméletileg leplezhető a zóna, annak természetéből fakadóan?
  10. Cundior

    A Varázsló - minden vele kapcsolatban

    Sziasztok! Csak egy gyors kérdés: ha a leplezés mozaikot alkalmazzuk a zóna varázsjelen, akkor ezzel el tudjuk érni, hogyha egy másik varázsló a közelébe kerül, fürkészés nélkül ne érezze a zónát?
  11. Cundior

    Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!

    A Kézikönyv Kalandozóknak Útmutató Kalandmestereknek egy korábbi verziója az ETK-nak, de alapvetően ugyan az a rendszer. Az utóbbiban számos dolog ki van javítva, tovább van fejlesztve, rengeteg új varázslattal van kiegészítve (például nézd meg a tűzvarázslót, ÚTK-ban és ETK-ban nagyjából azonos, de a KKUK-ban rá se fogsz ismerni). Szóval én semmiképpen sem ajánlanám egy ETK-s versenyen használni, de ha valami egyszerűbb kasztot indítasz, mondjuk harcos vagy, akkor lehet hogy nincs is különbség.
  12. Cundior

    Fegyverek, fegyverek és még mindig fegyverek

    Hát igen, az ár kérdése azért problémás, mert minden társaságban változó a karakterek vagyona, az arany értékéhez való viszony. Valahol a 20 arany sok, máshol 100 arany egy kaland jutalma. Van valahol, bármilyen, de "hivatalos" forrásban szó az abbitacél áráról? Azt lehetne kiindulásnak tekinteni. Aztán ebből meghatározni az 1 fontnyi abbit árát, ami után a fegyverek súlya ismeretében már nem nehéz megadni a fegyverek értékét. A harcértékek már más kérdés. Az említett kiegészítőben amúgy nagyon tetszett a "módosítás" lehetősége, ahol valamiért cserébe, valami mást kaptál. Ezt is lehetne használni, valami ilyesmi rendszerben (csak hirtelen, teljesen átgondolatlan példa, hogy mire gondolok): +1 harcérték 5 arany, -1 harcérték -2 arany, +1 sebzés 15 arany, és sebzésenként korlátozásképpen kell legalább 6 harcértékmódosítást vásárolni (akár negatív is lehet). És akkor a mestermunka tényleg igényfüggő. Na, majd számolgatok konkrét példákkal, de addig is minden ötletet szívesen veszek.
  13. Cundior

    Kronológia - Vélemények, kérések

    Köszönöm!
  14. Cundior

    Fegyverek, fegyverek és még mindig fegyverek

    Sziasztok! Felmerült nálunk a kérdés, hogy idővel a karakterek elvileg szert tehetnek, vagy készítethetnek maguknak különlegesebb fegyvereket. Azért a rúnázásig nem szívesen mennénk el (szerencsére nem táp mániás a csapat), de egy kiváló kovácsok mestermunkái, vagy mondjuk abbitacélból készült pengék (vagy a kettő együtt), azért szóba jöhet magasabb szinteken, nagyobb vagyon birtokában. Ti használtok erre valami szabályt, a KM improvizál valamit, vagy van valami kidolgozott, jól működő rendszeretek erre? (Mielőtt valaki ajánlaná, találtam egy Ynev fémei rajobgói kiegészítőt, de vannak vele bajaim. Elszőként az árak. ETK-ban megfigyeltem az abbitacél 2.5-szörös árszorzóját a vérteknél, viszont ez a fegyvereknél érdekes dolgokat produkál. Vegyük például a tőrt és a ramierát. Egy tőr 0.5 font, míg egy ramiera 0.4 font, tehát kevesebb anyag kell hozzá. Ennek ellenére a tőr 1 ezüst, míg a ramiera 2 arany (ami eddig még rendben van). Ha viszont 0.4 fontnyi abbitacél a ramiera esetében 5 arany, akkor egy több anyagot igénylő tőrnél miért 2.5 ezüst? Egy dolog a fegyver különlegessége miatti árkülönbség, de ezzel szorozni az anyag miatt értelmetlen. A másik problémám, a véletlenszerűen meghatározott értékek. Az abbitacél rengeteg pluszt ad, még sebzést is, a maga 2.5-szörös árszorzójával, míg a mestermunka 10-100-szoros ár szorzóval jóval kevesebbet. Szóval játéktechnikailag sincs nagyon kitalálva.) Tudnátok valami jó megoldást erre?
  15. Cundior

    Kronológia - Vélemények, kérések

    Con Salamander, örülök neki, hogy csak én értettelek félre, és én kérek elnézést, a túl érzékeny értelmezésért és feltételezésért. Viszont ettől függetlenül amit írtam, válasz próbált lenni a kérdésedre. Kicsit bővebben kifejtve, nagyon jó az oldal keresőprogramja, ha valaki egy konkrét dolgot keres, mint ahogy te is említetted, akkor minden elképzelhető megoldásnál praktikusabb így. Viszont én szeretem egyben látni a dolgokat. Volt gyerekkoromban apukám dolgozószobálya falán, egy hatalmas idővonal kép, a magyar történelemről. Bármit is tanultam, mindig megnéztem, és így nem csak egy adat volt egy múlt béli esemény, hanem rögtön el tudtam helyezni, rengeteg más dolog viszonyában. Nyilván Ynev történelme nem ennyire következetes, de ha beütöm például, hogy Rowon, és a kereső kiírja, hogy p.sz. XXXX-ben alapították, az nekem kevesebbet mond, mintha rögtön látom, hogy mik előtt és mik után történt ez az esemény. A keresőnek is megvan a szerepe, ahogy te is mondtad, ha például az ember modult ír, és az adat kell neki, hogy mit tudni Rowonról. De ha világ viszonylatban akarod elhelyezni, hogy Ynev történelmében mikor is alapították, akkor a kereső olyan, mintha egy mikroszkóppal olyan közelről olvasnál egy könyvet, hogy mindig csak azt a szót látnád, amit éppen olvasol. Ha csak olvasol akkor jó, de táblázatnézéshez nem annyira. A másik dolog, amit Lozartan is ír. Én is szeretek, csak úgy cél nélkül olvasgatni. Lehet, hogy túl kocka dolog, de időnként jó végigpörgetni Ynev történelmét, és beleolvasgatni, hogy mikor mi is történt. Gyorsan ugrani nagyobbakat, konkrét keresés nélkül átlátni mi volt az első, mi volt az utolsó dátum, hamar átlátni, melyik korok kidolgozottabbak, vagy hol marad ki több évtized is, ...stb. tehát átlátni az egészet. A kereső a praktikus munkára való, és arra tökéletes, de a kötetlen böngészgetésre, szombat délutáni kávé melletti olvasgatásra jobb egy "idővonal". (Ha már itt tartunk, régi tervem, egy távolság-idő arányos Ynev idővonal a fontosabb esemélyekről, ahol a mezők hosszával még vizuálisabb egyes dolgok történelmi távlata, egymáshoz való viszonya. Nyilván sose fogok egy ilyet elkészíteni, rengeteg munka lenne, de jó volna.) Lehet, hogy ezek felesleges szempontok, vagy hülyeségnek tünnek, de én eképpen jobban tudom értelmezni a dolgokat, valamiért nekem így jár az agyam. Remélem sikerült érthetőbben kifejtenem, hogy mire gondolok.
×