Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

Cundior

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    10
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

Róla: Cundior

  • Rang
    Világjáró
  1. Kalandmesterek fóruma

    Köszönöm, érdekes és tanulságos a modul, bár még nem értem a végére.
  2. Kalandmesterek fóruma

    Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, néhány kalandmodullal kapcsolatban. Eddig (bár néhányat elolvastam már) még sose meséltem előre kidolgozott modult, mindig csak sajátot. Viszont rég óta tervezek részletesebben áttanulmányozni jó néhány kalandot, annak felépítése, működése szempontjából. Tehát nem konkrét kalandötletre vadászom, az se baj ha nem Ynev, vagy akár nem is fantasy (bár nyilván M.A.G.U.S. történeteknek jobban örülnék), de olyan modulokat keresek, melyek jól példázzák, milyen egy nyomozó, egy szociális, egy városi, egy politikai, egy dungeon kúszós, ...stb., szóval milyen egy-egy különböző típusú kaland kidolgozása, konkrét játéktechnikai megvalósítása. Például hogy lehet érdekesen összefűzni több szálat, hogy lehet szabad teret biztosítani a játékosoknak, elkerülve a cső kalandokat, tehát olyan modulokat keresek, amelyek példáját követve jobb kalandokat írhatok én is. Ismertek ilyen tekintetben jó modulokat, tudtok esetleg a különféle típusokra egy jó példát ajánlani? Előre is köszönöm!
  3. Magus Enciklopédia szerkesztőt keresünk

    Én azt nem értem, hogy miért van feltétele a jelentkezésnek. Olyan sokan szeretnék a szabadidejüket gépeléssel tölteni és olyan nagy érte a fizetség, hogy szükséges szűrni az embereket, az önfeláldozó munkára jelentkezőt, de tanácstagot nem ismerőt pedig visszautasítani?
  4. Közvélemény kutatás a MAGUS-ról.

    Ne haragudj, de nem értem az érvelésedet. Mivel a féldzsennekről "gyakorlatilag nincs tudásunk", ezért az egyetlen módja az ezzel kapcsolatos véleményformálásnak, ha megpróbálunk "okoskodni erre vagy arra". Ennek pont akkor nem volna értelme, ha mindent tudnánk róluk. Valamint, ha nem tudunk róluk semmit, és (éppen ezért?) beszélni sincs értelme róla, akkor hogyan állíthatod, hogy hivatalosan nincsenek? Az, hogy valamiről nem esik szó, még nem jelenti azt, hogy nem is létezhet, illetve, ha arról "okoskodsz", hogy nincsenek, pont a saját, korábbi állításoddal ellenkező dolgot teszel, szentesítve ezzel a róla való okoskodás helyénvalóságát, hacsak ez a korábbi állítás nem teszi teljesen valótlanná és értelmetlenné a féldzsennek nemlétéről való véleményedet. Az indulatokkal kapcsolatban, örültem, hogy Dorani magiszter számára érthető volt amire gondoltam. Az előtörő indulatról mindössze egyetlen jelzőt adtam meg, méghozzá hogy: emberi. Ebből hogyan következik az, hogy az embernél lobbanékonyabb (tehát nem emberi)? Az asztálpróba dobása játékstílus kérdése. Ahol nincsenek tulajdonságpróbák, ott természetesen nem szükséges, de amelyik társaságban szokás, ott egy féldzsenn esetében a dzsenneknél gyakrabban, az embereknél ritkábba kérnék asztrálpróbát, ha a helyzet megkívánja. Amúgy mindig is sajnáltam, hogy a rendszer nem ad tanácsot, a dzsennek érzemeik fölötti uralmának, játéktechnikai kezelésére, még csak egy egyszerű asztál tulajdonság növeléssel sem (akár az intelligencia helyett). Ha már itt tartunk, ezt hogy szoktátok megoldani?
  5. Közvélemény kutatás a MAGUS-ról.

    Ez az Od használattal kapcsolatban fontos szempont, nem faji kérdésben. A megfogalmazás szerencsétlen, a tisztavérű megnevezés, az ómágia használatára képes egyedeket illeti meg. Ahogy te is írtad, ezek a dzsennek például nem rendelkeznek olyan felmenőkket, kik valaha is együtt háltak volna olyan dzsenn asszonnyal, aki ezt korábban egy emberrel tette. Ha ez megesett bárki őseivel, onnantól kezdve nem számít "tiszta vérűnek", de ettől függetlenül, biológiai szempontból még 100%-ban, igazi dzsenn. Ugyan ez igaz más fajokra is, például az elfek is valódi, tiszta vérű elfek, nem csak a hat rehynn. (Akkor is, ha az Od termelés elméletileg biológiai kérdés.) A hagyományos értelembe vett faji keveredés, ami félelfeket vagy féldzsenneket eredményez, már más kérdés. Nem tudok olyan forrásról, ami azzal foglalkozna, hogy az emberek és a dzsennek közös utódai, hány generáció alatt vesztették el az ősi nép mentalitását és képességeit, ezzel kapcsolatban csak a Második Törvénykönyv leírására alapozhatunk. Ott azt írják, hogy kezdetben keveredett a két nép, de a dzsennek felismervén az utódaik túlzott emberi vonásait, inkább vérük tisztaságának megőrzése mellett döntöttek. Bár nem hiszem, hogy a leírás ilyen szempontból átgondolt, de ha ez az első megszületett gyermekenél már teljesen egyértelmű lett volna, tehát az utódok szó szerint semmit sem örökölnek a dzsennektől a külsejüket leszámítva, akkor nem hiszem, hogy egy egész néphez elegendő dzsad foganhatott volna meg abban az egy-két évtizedben, mire ez nyilvánvalóvá vált. Ezért szerintem, a félelfekhez hasonlóan létezhet olyan féldzsenn, akinek ereiben legalább félig dzsenn vér folyik, és a teljesen emberi dzsad nép, csak ezek leszármazottai. Úgy gondolom (szintén a félelfekhez haszonlóan) mentalitásuk valahol a két szélsőség közötti lehet. Erős önuralom, melyet az emberi lobbanékonyság átka a kelleténél gyakrabban kezd ki, analítikus gondolkodás, kiemelkedő intellektus, és erős fogékonyság a pszire. A kérdés ennek a pszinek a mibenléte. A siopánál azt írják, ember létükre a dzsenn pszi egyes elemeit ellesték és felhasználták. Ebből az következik, hogy (ha nem is egészében, de) bizonyos mértékben tanulható, így a dzsenn kultúrában nevelkedett féldzsennek számára is elérhető lehet. Ezek, a különféle szabálykönyvekben megjelent dolgok miatt, ha nem is vitathatatlanul bizonyított a létezésük, de szerintem elképzelhető, és ugyan úgy, egyértelműen nem kizárható a féldzsennek elméleti lehetősége. Én időnkét előtörő emberi indulatokkal (asztrálpróba), +1-es intelligenciával, és a mentálmágia olvasás (esetleg kábítás?) mozaikjainak engedélyezésével oldanám meg a féldzsenn fajt. Az amundok témájába sose ástam bele magam különösebben, de nem tartom elképzelhetőnek, hogy egy amund hajlandó lenne egy félig ember, korcs utódot nemzeni. Ők még a tisztavérű fajtársaikat is megajándékozzák a mihamarabbi újászületés lehetőségével, ha azok nem tökéletesek. Amúgy hol írják, hogy az amundok képtelenek szaporodni más fajokkal? Mert ez még az elméleti kivétel lehetőségét is kizárná.
  6. Karakteralkotás

    Tetra, a szintlépésnek pontosan ugyan az a szerepe az ÚTK-ban, mint az ETK-ban volt. A karakter szintlépéskor kapja meg a szabadon elosztható KAP pontokat, megfelelő fokú képzettségek esetén a különféle garantált értéknövekedéseket (MP, PP, FP, HM, ME), az iskoláknál a rangok szintkövetelményekkel vannak meghatározva, vagy egyes diszciplínák és mágiák működését is befolyásolja, például hatóidő tekintetében.
  7. Karakteralkotás

    A kötött pontelosztás egy olyan lehetőség az ÚTK-ban, amit sikerült megemlíteni, de bemutatni már nem. Szerintem a kasztoknál írt "a különféle értékekre általában ennyit és annyit szoktak adni" jelenti ezt, bár ennek azért utána kell számolni, mert meg lennék lepve, ha sikerült volna az alkotóknak ezt rendesen meghatározni. Az intelligencia értéke pedig első szinten adja a karakter képzettség pontjainak számát, ezek után, csak a KAP pontjaiból gyarapíthatja őket. De ez minden más értékre is igaz, szabad karakteralkotás esetén. Ha csak néhány képzettség, szintlépésenkénti bónuszait nem nézzük (pl. 3. fokú pszi ad +1 pszi pontot szintlépéskor), akkor ezeken kívül minden érték csak és kizárólak KAP-ból növelhető.
  8. Karakteralkotás

    Hulla, akkor sikerült elég ködösen és érthetetlenül fogalmaznom, én pontosan ugyan erre gondoltam.
  9. Karakteralkotás

    Szia! Ha jól értem, az a kérdés, hogy ha valaki felvesz egy adottságot, és ezáltal 17-ről 18-ra növeli egy tulajdonságát, abban az esetben is megnyitja-e számára a háttér a 19-es új tulajdonság határt, tehát a későbbiekben, képzettségből kapott plusz értékkel is elérheti az. Szerintem a készítők erre nem gondoltak a háttér megfogalmazásakor, de én nem látom akadályát. Az adottság azt jelenti, ahogy írják, hogy: "valamely tulajdonságukban magasan fajtársaik fölé emelkednek". Szóval, hogyha úgy kezeljük a karaktereket, mint akik folyamatosan fejlődnek, és még nem érték el a képességei határát (lévén kaphatnak tulajdonság pontokat játék közben), akkor az adottság háttér megléte azt a lehetőséget rejti magában, hogy bár még nem tartanak ott, de akár fajtársai fölé is képesek emelkedni. Más kérdés, hogy az időközben felvett adottság ilyen értelemben logikátlan, de ezt nem tanácsos figyelembe venni, mivel ez is a rendszer átgondolatlan elemei közé tartozik. Ott van például a mágikus fogékonysák, ami elvileg szintén egy vele született készség, mégis egyes kasztok, az idő múlásával megkapják. Én, a magam részéről ezt megengedném a játékosnak, és hivatalos álláspont hiányában nem tartanám háziszabálynak, inkább a dolgok értelmezésének, a kitalálatlan részletek kiegészítésének. Cundior
  10. Képzettségrendszer

    Zhöngii Syaoran, az idézeted, nem tartalmazza a teljes mondatot, a kimaradt rész szerintem rávilágít a lényegre: "E támadásokkor a megjelölt stílus értékei adódnak hozzá a harcértékeihez, vagy fegyveres harc esetén a fegyverek módosítói", ez után így folytatódik: "természetesen aktuálisan csak az az egy, amelyiket használni kívánja."
×