Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

Cundior

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    22
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

Róla: Cundior

  • Rang
    Világjáró
  • Születésnap 1984-07-12

Kalandozós kérdések

  • Mi a kedvenc kasztod?
    Siopa
  • Ki a kedvenc íród?
    Jan van den Boomen
  • Melyik a kedvenc novellád?
    Örvényben
  • Melyik évben kezdtél el szerepjátékozni?
    Nem emlékszem pontosan, 95-96 környékén lehetett.
  • Hogy keveredtél a Kalandozok.hu-ra?
    A cikkgyűjteményen keresztül, a google segítségével.
  • Mi, ki a kedvenc ynevi vallásod, istened?
    Kyr panteon, Sogron
  • Van-e állandó csapatod? Hol? Keresel/biztosítasz-e esetleg játéklegetőséget?
    Van. Budapesten. Nem aktívan, de gyakran veszünk be új embereket, és néha csatlakozom más társaságokhoz.
  • Mi a kedvenc sportod?
    Foci
  • Mi a kedvenc csokid?
    Stühmer étcsokoládé

Legutóbbi látogatók

209 adatlap megtekintés
  1. Istenek, Papok, Paplovagok és a vallás

    Hali! Szerintem normális körülmények között egy karakter, ha nem felszentelt pap, nem képes a papi mágiát alkalmazni (nem segíti meg az istene), akár milyen jó imát is mond. Nem véletlenül van pappá szentelés, szent szimbólum, ...stb. Viszont, különleges alkalmakkor, mikor a karakter nem a saját érdekében, hanem az istene által képviselt eszmékért, híveinek nagyobb csoportjának életéért, vagy bármi kimagasló célért, önfeláldozóan indul a halálba, azért vele talán történhet csoda. De szerintem nem tesz jót a játéknak, ha az isteni figyelmet (játéktechnikailag a pap varázslatait), a jó szerepjátékért cserébe jutalomként osztogatjuk. Persze gondolom te se úgy értetted, hogy ez naponta megtörténik, de én mesélőként csak olyan esetben gondolkodnék el ezen, ha a karakter tényleg hatalmasat kockáztat ezzel, ő maga szinte biztosan rajtaveszt, és akkor is legfeljebb egyszer az életében. Illetve természetesen akkor, ha ez a történet fonalába beleillik, jó irányba viszi. Egy isten papja esetében pedig, ha más istenhez imádkozik (legalábbis ellentéteshez, vagy idegenhez), ugyan azt mondanám mint korábban, azzal a kiegészítéssel, hogy nemcsak meghallgatatlan marad az imája, de az istene is elfordul tőle. Kivétel lehet mondjuk a pyarroni panteon, de ott is fontos, hogy a pap ne kezdje szolgálni a másik istent, legfeljebb megtisztelje egy imával, áldozattal. Egy pap karakter nagyon más, mint egy varázsló, számára az istene hatalma nem egy eszköz, amit csak úgy alkalmaz, szükséges hozzá a megingathatatlan igaz hite, és minden tettének az istene által hirdetett értékrendbe való illeszkedése. Én mesélőként elvárom egy papot alakító játékostól, hogy tegye magáévá a szemléletet, például Della híveként ne fohászkodjon kyr hekkákhoz, pláne Orwellához ne. Úgy képzelem, egy isten papjának lenni, az a lélek legerősebb kötése, ezt nem lehet csak úgy változtatgatni. De persze ez csak az én véleményem.
  2. Koldus-sor avagy gondolatok Erion szegényebbik oldaláról

    Ez nagyon jól hangzik, remélem lesz belőle valami. További töretlen lelkesedést a munkához!
  3. Koldus-sor avagy gondolatok Erion szegényebbik oldaláról

    Szép munka, gratulálok a szerzőnek! Mi az a "nagy Erion térkép", hol található meg?
  4. A Varázsló - minden vele kapcsolatban

    Nem akarok beleszólni, de úgy tudom, az ómágiához szükséges a testben termelődő Od, magukban a szavak nem elegek. Ha pedig arra gondolsz, hogy aquír nyelven használja a magasmágiát, azt se gondolom működőképesnek, hiszen ahhoz pont a kyr nyelvű szavak és rúnák kellenek. Szerintem nincs akadálya, hogy pusztán nyelvészeti tudást sajátítson el a karakter ezeken a nyelveken, akár következtethet is belőlük, vagy kutathatja az ómágiát a segítségükkel, de azon mágiaformák gyakorlati használatára nem lesz képes.
  5. Mágiahasználók Témája

    Hali! O'Connor írásait alapvetően szeretem, bár néha nekem túlzó, kicsik filmszerűen hatásvadász, de általánosságban fantáziadús és szórakoztató, olvastatja magát. Meghoztad hozzájuk a kedvemet, úgyhogy bele is kezdek az egyikbe ma este. Köszönöm szépen a segítséget!
  6. Mágiahasználók Témája

    Köszönöm a listát! A többségét ismerem, a szabálykönyveket olvastam, ahogy a KKUK Tűztánc című novelláját is. A Sötét zarándokon régen küzöttem át magam, sajnos sok nem maradt meg belőle, csak az elhatározás, hogy többet nem esek ebbe a hibába. A tűzvihar valahogy eddig elkerülte a figyelmemet, elolvasom mindenképpen, de a két O'Connor könyv ebből a szempontból megéri? Mert nem futnénk neki két regénynek, mindössze néhány elejtett mondatért. Ami a nem hivatalos anyagolat illeti, olvastam belőlük sokat, valóban inspirálóak és ötletesek, valamint a téma hiányosságai okán szinte egyedülállóak. Amiket ismerek: A Négykapu Társaságtól: Idővonal - Ordan, Ordan és szövetségesei, Ordan városa és a Tűzvarázslók torny, ezen kívül Cyrustól Ordan - avagy a tűz könyve. Van esetleg ezeken kívül még valami fontos házi anyag?
  7. Mágiahasználók Témája

    Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, különösen a tűzvarázsló kaszt kedvelőinek segítségét. Meg tudnátok mondani nekem, mely regényekben és novellákban szerepelnek tűzvarázslók, hol mutatják be őket, és vagy Ordant kicsit részletesebben? Előre is köszönöm!
  8. A Karakterek jellemei

    Hát igen, akkor a problémára más sem nagyon talált még jó megoldást. Mi is ezt tesszük, igazából ignoráljuk a jellemet, egyszerűen megalkotjuk a karakterünk személyiségét, és kijátszuk azt. Sokszor a karakterlap ide vonatkozó mezőjét üresen is hagyjuk. Amit írsz a pyarroni eszmékről az részben jó megközelítés, csak ezzel az a gond, hogy a jellemnek semmi köze nincs, az egyes kultúrák egymással való összehasonlításához. Egy adott világnézethez hű ember, a jelleme tekintetében rend, függetlenül az általa képviselt erkölcsök, mai értékrendtől (vagy a pyarronitól) való esetleges ertérésétől. Amúgy talán félre érthető voltam korábban, nem azzal van gondunk, hogy kitaláljuk és megszemélyesítsük karakterünket, hanem azzal, hogy ezek után hogyan képezzük ezt le a M.A.G.U.S. jellem rendszerébe. A négy vonás sorbaállítása jó ötlet, bár az élet és halál azért ütik egymást. Nekem az jutott most eszembe (a Codex által inspirálva), hogy a négy jellemhez felsorolt (és persze sajáttal kiegészített) jellemvonások közül kéne választani mondjuk ötöt (hogy ne legyen a végeredményben azonosság), és ezek megléte, valamint a jellemhez tartozásukat számolva mutatnák meg, hogy ki milyen is valójában. Például az említett Tharr pap hithű (rend) és egyenes (rend), de túl önfejű (káosz), e mellett bosszúálló (halál) és könyörtelen (halál), akkor az ő halál-rend jelleme (a sorrend azért, mert a rendet gyengíti a káosz vonás), beleillik a M.A.G.U.S. eredeti koncepciójába, de egyértelmű mit jelent, és kijátszható, mesélő által elvárható vonásokat takar, amit még jutalmazni is lehet. Ez persze csak hirtelen ötlet, még át kell gondolni jobban, például egy vonás lehet kifejezetten domináns, így kaphat akár egy másik vonás helyett két "pontot" is, ...stb., de valami ilyesféle "megoldásra" gondoltam a kérdésem feltételekor. Köszönöm a válaszokat! Meghoztam a saját kedvem valami háziszabály kitalálására. Bármi ötletet, véleményt szívesen fogadok!
  9. A Karakterek jellemei

    Ha már ez a kérdés felmerült, én sosem tudtam használni a M.A.G.U.S. jellemeit. Most eltekintve attól, hogy összesen négy jelzővel (és azok párosításával) lehetetlen meghatározni egy ember összetett személyiségét, nekem még a nagyvonalú besorolással is gondjaim vannak. Írok pár példát: Mi a jelleme egy Tharr papnak? Lehet rend jelleme valakinek aki a káosz istenének papja? Vagy káosz jelleme egy olyan embernek, ki hű a birodalomhoz, istene törvényeihez, saját rendjéhez? Mi a jelleme egy tűzvarázslónak, ki Ordan és Sogron hithű megszálotja, de a világot járva azt lobbant lángra, amit éppen a kedve tartja? Attól rend valaki, mert konkrétan a pyarroni törvényeket követi, és akkor Shadonban mindenki káosz jellemű, mert például elégetnek egy varázslót (most mindegy, hogy pontosan így van-e)? Vagy az rend, ki bármiféle kultúrához, gondolkodásmódhoz tartozó rendet követ, tehát a saját rendjét tartja? Mert akkor csak az elmeháborodott a káosz jellemű. Tehát például akkor egy pedofil tömeggyilkos káosz, de ha van egy szervezete, ahol hozzá hasonlóak vannak, akkor már rend, mert az ő értékeikhez hű, nem a saját feje után megy? Hosszasan lehetne még példákat sorolni, összefoglalva a baj az az ellentmondás, hogy ugyan az a dolog az egyik oldalról "jó", a másikról "rossz". Mindenki a maga ügye igaz híve, Robin Hood is megrabolja a gazdagokat, hogy a szegényeket segítse, akkor most ő a törvény és erkölcs példaképe, vagy egy megbízhatatlan, kaotikus ember? Az egyik oldalnak ez, a másiknak az. Ti hogyan értelmezitek / használjátok a jellemetek?
  10. Gianagi vízvarázslók

    Ez igen érdekes, különösen a varázslatai. Csak felületesen futottam át, de ezek alapján szívesen kipróbálnám. Köszönöm! Esetleg valakinek van gyakorlati tapasztalata ezzel a kasztal?
  11. Gianagi vízvarázslók

    Sziasztok! Véletlenül akadtam rá erre a témára, de felkeltette az érdeklődésemet. Lett belőle valami?
  12. Kalandmesterek fóruma

    Ami hivatalosnak tekinthető, az a D20-as rendszerben megjelent életkortáblázat, abban a következő áll, a hat kategóriára (serdülő, ifjú, közép, meglett, idős, aggastyán): 15-19, 20-120, 121-150, 151-170, 171-200, 201-(250 ez az MTK-ból kiegészítve) Alapkönyv 108. oldal.
  13. Kalandmesterek fóruma

    Köszönöm, érdekes és tanulságos a modul, bár még nem értem a végére.
  14. Kalandmesterek fóruma

    Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, néhány kalandmodullal kapcsolatban. Eddig (bár néhányat elolvastam már) még sose meséltem előre kidolgozott modult, mindig csak sajátot. Viszont rég óta tervezek részletesebben áttanulmányozni jó néhány kalandot, annak felépítése, működése szempontjából. Tehát nem konkrét kalandötletre vadászom, az se baj ha nem Ynev, vagy akár nem is fantasy (bár nyilván M.A.G.U.S. történeteknek jobban örülnék), de olyan modulokat keresek, melyek jól példázzák, milyen egy nyomozó, egy szociális, egy városi, egy politikai, egy dungeon kúszós, ...stb., szóval milyen egy-egy különböző típusú kaland kidolgozása, konkrét játéktechnikai megvalósítása. Például hogy lehet érdekesen összefűzni több szálat, hogy lehet szabad teret biztosítani a játékosoknak, elkerülve a cső kalandokat, tehát olyan modulokat keresek, amelyek példáját követve jobb kalandokat írhatok én is. Ismertek ilyen tekintetben jó modulokat, tudtok esetleg a különféle típusokra egy jó példát ajánlani? Előre is köszönöm!
  15. Magus Enciklopédia szerkesztőt keresünk

    Én azt nem értem, hogy miért van feltétele a jelentkezésnek. Olyan sokan szeretnék a szabadidejüket gépeléssel tölteni és olyan nagy érte a fizetség, hogy szükséges szűrni az embereket, az önfeláldozó munkára jelentkezőt, de tanácstagot nem ismerőt pedig visszautasítani?
×