Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

Cundior

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    5
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

Róla: Cundior

  • Rang
    Lócsiszár
  1. Karakteralkotás

    Tetra, a szintlépésnek pontosan ugyan az a szerepe az ÚTK-ban, mint az ETK-ban volt. A karakter szintlépéskor kapja meg a szabadon elosztható KAP pontokat, megfelelő fokú képzettségek esetén a különféle garantált értéknövekedéseket (MP, PP, FP, HM, ME), az iskoláknál a rangok szintkövetelményekkel vannak meghatározva, vagy egyes diszciplínák és mágiák működését is befolyásolja, például hatóidő tekintetében.
  2. Karakteralkotás

    A kötött pontelosztás egy olyan lehetőség az ÚTK-ban, amit sikerült megemlíteni, de bemutatni már nem. Szerintem a kasztoknál írt "a különféle értékekre általában ennyit és annyit szoktak adni" jelenti ezt, bár ennek azért utána kell számolni, mert meg lennék lepve, ha sikerült volna az alkotóknak ezt rendesen meghatározni. Az intelligencia értéke pedig első szinten adja a karakter képzettség pontjainak számát, ezek után, csak a KAP pontjaiból gyarapíthatja őket. De ez minden más értékre is igaz, szabad karakteralkotás esetén. Ha csak néhány képzettség, szintlépésenkénti bónuszait nem nézzük (pl. 3. fokú pszi ad +1 pszi pontot szintlépéskor), akkor ezeken kívül minden érték csak és kizárólak KAP-ból növelhető.
  3. Karakteralkotás

    Hulla, akkor sikerült elég ködösen és érthetetlenül fogalmaznom, én pontosan ugyan erre gondoltam.
  4. Karakteralkotás

    Szia! Ha jól értem, az a kérdés, hogy ha valaki felvesz egy adottságot, és ezáltal 17-ről 18-ra növeli egy tulajdonságát, abban az esetben is megnyitja-e számára a háttér a 19-es új tulajdonság határt, tehát a későbbiekben, képzettségből kapott plusz értékkel is elérheti az. Szerintem a készítők erre nem gondoltak a háttér megfogalmazásakor, de én nem látom akadályát. Az adottság azt jelenti, ahogy írják, hogy: "valamely tulajdonságukban magasan fajtársaik fölé emelkednek". Szóval, hogyha úgy kezeljük a karaktereket, mint akik folyamatosan fejlődnek, és még nem érték el a képességei határát (lévén kaphatnak tulajdonság pontokat játék közben), akkor az adottság háttér megléte azt a lehetőséget rejti magában, hogy bár még nem tartanak ott, de akár fajtársai fölé is képesek emelkedni. Más kérdés, hogy az időközben felvett adottság ilyen értelemben logikátlan, de ezt nem tanácsos figyelembe venni, mivel ez is a rendszer átgondolatlan elemei közé tartozik. Ott van például a mágikus fogékonysák, ami elvileg szintén egy vele született készség, mégis egyes kasztok, az idő múlásával megkapják. Én, a magam részéről ezt megengedném a játékosnak, és hivatalos álláspont hiányában nem tartanám háziszabálynak, inkább a dolgok értelmezésének, a kitalálatlan részletek kiegészítésének. Cundior
  5. Képzettségrendszer

    Zhöngii Syaoran, az idézeted, nem tartalmazza a teljes mondatot, a kimaradt rész szerintem rávilágít a lényegre: "E támadásokkor a megjelölt stílus értékei adódnak hozzá a harcértékeihez, vagy fegyveres harc esetén a fegyverek módosítói", ez után így folytatódik: "természetesen aktuálisan csak az az egy, amelyiket használni kívánja."
×