Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték

Rodrigo

Kalandozók
  • Hozzászólások száma

    68
  • Csatlakozott

  • Utoljára itt járt

Róla: Rodrigo

  • Rang
    Friss hús
  • Születésnap 1977-05-14

Kalandozós kérdések

  • Mi a kedvenc kasztod?
    Valami szociális (bárd, pap, nem izom típusú harcos)
  • Mi a kedvenc regényed?
    A játékmester, A fekete sereg (MAGUSban az Acél és oroszlán)
  • Ki a kedvenc íród?
    Raoul Renier, Banks, Lem
  • Melyik a kedvenc novellád?
    Fattyúrege
  • Mi a kedvenc szerepjátékos idézeted?
    "Már rég kaptál volna tőlem egy hülyítővarázst, de az anyatermészettel nem versenyezhetek."
  • Mi a legemlékezetesebb "utolsó mondatod"?
    Tompika éhes (nem karakter, hanem az óriás mondta)
  • Milyen szerepjátékos rendezvényekre jársz, jártál?
    Változó, mostanság gyakorlatilag semmilyen :(
  • Milyen más szerepjátékokat játszol még?
    Jelenleg Codex, előtte SW, SR, CP, Ars Magica, Vampire, Gallia :), AD&D,
  • Melyik évben kezdtél el szerepjátékozni?
    1991
  • Hogy keveredtél a Kalandozok.hu-ra?
    Minden út ide vezet.
  • Mi, ki a kedvenc ynevi vallásod, istened?
    Morgena, Della, na jó Krad is
  • Van-e állandó csapatod? Hol? Keresel/biztosítasz-e esetleg játéklegetőséget?
    Most sajna csak Codex csapatom van, alkalmanként más társasággal is játszom. Polgár 20-30 (esssetleg 50) km-es körzetében keresek MAGUS csapatot. (havi 1, esetenkét 2 hétvégi játékra)
  • Mi a kedvenc csokid?
    Gombóc Artúr effekt

Legutóbbi látogatók

902 adatlap megtekintés
  1. Rodrigo

    Mágiahasználók Témája

    Azt gondolom a klasszikus MTK-s nomád sámán a Fogadalomban csak a lovas nomád törzs sámánja. A hegyi népek sámánja nem abba a kasztba tartozik. Picit hajaz szemléletében a PPL-ben leírt sámánpapokra, de szerintem játéktechnikában a sámánhoz állhat közelebb, csak nem a démoni síkról keresnek patrónust, hanem más elemi vagy pont az anyagi sík egyik hatalmasságát választják.
  2. Rodrigo

    Mágiahasználók Témája

    Ave! A Fogadalomban vannak a "hegyi nomád" törzsek akik igenis az eszkimó vonalon mozognak. A sámánjaik tulajdonképpen a Démonikus Óbirodalom összeomlása utáni szerzetesek maradványainak örökösei (ezek vajon godoni exorcisták voltak?), akik állati, elemi totemekkel nyomulnak és egy godoni miszticizmus útját járó pyarr varázslónak is tudnak újat tanítani (attól kérdezem aki olvasta - ez egy szeráfi alku volt a könyvben vagy mi?) Ork - nomád viszony - Szintén a Pokol c. könyvben (tudom Krán meg Ranagol meg miegyma, de) Kornya mint riválisokat írja le őket (vázolja föl pár utalásban), akik a lovas és gyalogos pusztai törzsek örökös harcát vívják. Mondjuk mindkét banda territoriális, az egyik legeltet, a másik meg fosztogat. Ha nem nagyon van más préda felteszem az orkok a nomád törzset is megtámadják/zaklatják. Ha meg van, akkor a könnyebb célpontot kersik, mert minek megszakadni egy harcias törzzsel ha ott van egy csomó földművelő paraszt. (Amint azt MG közben leírta.)
  3. Rodrigo

    Mágiahasználók Témája

    Sziasztok! Szia Greol! Én a sámánok törzsbe illeszkedéséről és a sámánok közötti kapcsolatra gondoltam inkább (úgymint azonos patrónusú sámánok tartják a kapcsolatot, egy sámán mellett van több ifjúsámán - akik nem tanoncok, hanem alacsonyabb szintű sámánok.) Nyilván Krán árnyékában zajlik a történet, annak minden hozadékával együtt. Amúgy ha megnézed a pusztai sámánok ott is igencsak sötét lelkűek voltak és a saját törzsük nem követte, hanem szolgálta őket.
  4. Rodrigo

    Mágiahasználók Témája

    Sziasztok! Nomád sámánok úgy általában - Szerintem Kornya Pokol c. története elég jól lefesti a nomád törzsi kultúra sámánjainak (és ifjúsámánjainak) életét és munkásságát, sőt még az öregsámán patrónusához való viszonyulását és az esetlegesen sámáni testbe manifesztálódó patrónust is. Ugyancsak szerepelnek sámánok a Fogadalom c. regényben, amiben a pusztai klasszikus mellett megtalálható a hegyek között élő, természethez közelibb démonoktól távolibb közösség is (amint statisztálnak egy kráni-pyarr, pyarr-pyarr konfliktushoz.) Megtért törzs sámánjai: Nem kizárólagos példa, de a majdani fehérorkok megtérésük után simán agyonverték a sámánjaikat a Prófécia c. regényben. Mondjuk ez egy egészen direkt és őszinte verziója a vallási vitának, de el tudom képzelni, hogy a végeredmény hasonló volt a letelepedett nomád törzseknek is (akár pyarr, akár shadoni hatásra telepedtek le.)
  5. Rodrigo

    Letűnt birodalmak 4. - Godon

    Helló bűvdudás! Ha jól emlékszem a szabados azt mondta meg, hogy hol fognak felbukkanni Gorduinék (akit - kompániájával együtt - sokszor még a nagyon-nagyon-nagyok se látnak ld Halál havában). Azt meg a fenti diszciplinák/képzettségek nem nagyon tudják. Illetve a szellemvilággal szoros kapcsolat hogyan következik a godoni miszticizmusból? (Tényleg nem kötekedni akarok, csak nem tudom.) Elvileg logikus volna, hisz a Démonikus Óbirodalomból elszármazott népeknél nyilvánvaló a szellemvilágra való nyitottság, ugyanakkor a miszticizmus a véleményem szerint ennél jóval több (bár nyilván több a tűzzel való (nagyon profi) hókuszpókusznál is - bár az is igaz, hogy magas szinten lehet szeráfi alkut kötni, hogy feketeláng legyen az illető). Mondjuk én az egész miszticizmust valami "szerepjátékosra" hegyezném ki. A karakterek kaszt/iskola/hagyomány útjával való azonosulás mértékére szabná meg az amúgy fejleszthető képesség kihasználhatóságát, aminek a megítélése persze km-függő, de feldobhatja a játékot. Pl a tűzvarázslók godoni eredetű mágiája a Sogron hitű, tudásszomjas "tűzmániásokra" lett kidolgozva, ezért nem nagyon látunk olyan tűzvarázslót, aki meghasonlott önmagával és a metamágiája (pl mananyerés) felmondaná a szolgálatot. Ugyanakkor mondjuk egy misztikus gyógyító varázsló esetében el tudom képzelni, hogy vmi úgy megkeseríti a lelkét, hogy képtelen azokhoz az erőkhöz elérni, ami szükséges a gyógyításhoz. Talán itt jelenne meg a "vallásos" megközelítése az úttal (manával/mindenséggel/mittomén) való harmóniának. Gyakorlatban ez lehetne az adott kaszton felül/belül egy alkaszt (mint a tűtzvarázslóknál a Fény ösvényén járó tűz hordozói), ahol a harmónia kialakításához/tovább csiszolásához a kaszton/iskolán/renden belül bizonyos feltételeknek kell megfelelni (képzettségelőírások, bizonyos életszemlélet, azt tükröző életút...). Ezen az alapon több helyen, több iskolában visszaköszönhetne a godoni hagyaték, akár meglévő kasztban, akár NJK-k esetében (pl egy elhivatott, ősi hagyományok szerint élő és dolgozó fegyverkovács kardjai, bizonyos kezek között kimagasló, olykor mágikus tulajdonságokkal bírnak...) Most csak törpölök, mert @MagyarGergely meghívója azért beindította (na jó, leporolta) a berozsdásodott ötletgépet...
  6. Rodrigo

    Letűnt birodalmak 4. - Godon

    Egy kérdés felmerült bennem, ha már Chöpman (és a munkában nincs nálam a könyv): A Karneválban a tisztánlátó (vagymi) az shadoni és ráadásul felföldi eresztés ha jól emlékszem. A tisztánlátás, az nála úgymond "örökletes" az ott élőkre ez jellemző, vagy valami ilyesmit mondanak. ETK-ban ezt hogy hozod? Valamilyen "faji" plusszal, pozitív-negatív dologgal, esetleg speciális "kaszt"ként? Ha totál mellélőttem a kérdéssel és eltévedtem az emlékek katalógusában, akkor bocs...
  7. Rodrigo

    Letűnt birodalmak 4. - Godon

    A szószedet böngészésébő lejött még, hogy a városállamokban építettek egy világítótornyot amiben dzsad boszik tanyáznak, a gorviki byzonviadalok állítólag godoni eredetűek, az erioni kaputoronyban is godoni eredetű mágiát okítanak (apáról fiúra jelleggel). Elvileg jók voltak a térmágiában, voltak pöpec exorcistáik (varázslói és nem papi vonalon), a mágiájuk működéséhez a mindennapjaikban fengshui jelleggel törekedtek a harmóniára (ez nincs így leírva de nekem így jött le) és a miszticizmusban vallásos módon közelítettek a manához. Részben ők is alapították Dorant (itt megkövetem @bűvdudást, bizonyos források nem csak az Ó-Ryekes vonalat említik) plusz nyilvánvalóan ott vannak Pyarronban és Shadonban. Kb. Valaki még valamit tud?
  8. Rodrigo

    Letűnt birodalmak 4. - Godon

    Az Északi Kapun történő szétszóródás Yneven kimerült vajon a shadoni, pyarroni, ordani telepek kialakításával vagy esetleg vannak máshol is godoni (kulturális, vallási, netalántán mágikus) eredetű közösségek. A kyr birodalomból marad ugye Toron, Erion, bizonyos értelemben Doran, egy raklapnyi szekta, klán, rend a városállamokban (pl smargdmágusok, boszi szekták), bestiből néhány lény (kyrek az elátkozott vidékről, Lyennara...). Tudom, hogy Godon kevesebb ideig létezett, de a kirajzásnál ugye az új alapítása volt a cél. Simán el tudok képzelni rejtőző rendeket, amik célja a Krán elleni bosszú, az értékek mentése vagy csak a túlélés. Tudtok ilyenről?
  9. Rodrigo

    Ynev Földrajza

    Köszönöm a helyeket MG, ha nagy leszek meghálálom
  10. Rodrigo

    Ynev Földrajza

    Szia @MagyarGergely! A zászlócskákkal kapcsolatban maximálisan értem és elfogadom amit írtál. A korábbi korok esetében én nem komplett korabeli térképre gondoltam, hanem egy olyan ki-bekapcsolható opcióra, ami a jelenkori térképre felteszi-leveszi a helyjelöléseket (pl pici várromikon vagy múzeumjel vagy kék háromszög) ahol régen volt vmi jelentős hely. Ezesetben nem kell komplex térkép, de el tudjuk helyezni térben a régi korok egy-egy jelentősebb helyét. Úgy mint ahogy most is megtudok keresni egy templomromot Hajdú-Biharban vagy egy aréna romjait Isztrián... A munkafelajánlást azért dobtam be, mert gondoltam ha van hasonlóan érdeklődő kolléga, akkor együtt többre jutunk (és tavaly ilyenkorhoz képest akad némi szabadidőm, mert Luca lassan egy éves). Ui: privát használatra el lehet kunyizni a kigyűjtött helyeket? Ui2: maximálisan megértem, hogy vannak prioritások és nem kijárni akartam ezt, csak magyaráztam picit a kérdésem.
  11. Rodrigo

    Ynev Földrajza

    Sziasztok! Az előző témához hozzáfűzve: gondolkodtam én is, hogy ha nem is egy országot, de néhány helyet a saját Ynevemen "feltennék" majd a térképre. A kidolgozott játékos karakterek hosszabb távon elvezethetőek/el akarnak majd jutni olyan területre ahol anno kyr, illetve crantai kultikus helyek voltak. A kérdésem az volna, hogy mekkora munka volna a jelenlegi Ynev-térkép negyed-ötöd-hatodkori főbb kultikus helyeinek felvitele (esetleg amolyan mostani térképre fóliaként ráhúzható (ki-bekapcsolható) módon . Tudom hogy nagy, csak próbáltam magamban elhelyezni őket a térképen és pár egyértelmű város, terület (pl Alidax, elátkozott vidék, Haonwell, Erigow) kivételével nem nagyon ment. Azt gondolom, hogy egy-egy ilyen valamikor szakrális, taumaturgikus vagy akár csak gazdasági központnak az esetek többségében logikus volt az elhelyezkedése (mágikus gócpont, itt hunyt el xy isten legszentebb papja, esetleg itt hagyta el a papucsát a félisten fia, vagy erre folyik a folyó és itt megy az országút), ami alapján ma is jó eséllyel találunk itt valamilyen közösséget (ha az nem is közismert tény a világ többi részén). Gondolom jó volna tudni, hogy épp Haonwell északkeleti csücskében vagy Reag városa alatt hajdanában embereket áldoztak a nagy Kék tüsszentőnek vagy Ilanor keleti részén vannak a puszta talaja alatt a bőségkövek a crantai időkből, hisz az ott folyó mesékbe bele lehetne szőni ezeket (akár sztori akár csak színezék miatt). Illetve a térkép naaaagy fehér részét is könnyebben feltölthetné az arra "vetemedő", ha látná, hogy előtte ott ált a tajtéktrónus egy szent temploma, utána Morgena Anyrjának palotája, most meg "elvileg" semmi. Igényfelvetés után némi felajánlás: Ha esetleg úgy gondoljátok, hogy ezt érdemes volna megcsinálni, úgy a záros szabadidőmben elkezdhetem összegyűjteni a helyek, azokhoz kapcsolódó személyek leírásaiból a helymeghatározásokat (ami alapján be lehet lőni őket a térképen és cikkeket meg be lehetne kapcsolni kis zászlócskákkal). ui: a térképhez be lehet csatolni a modulokon, városleírásokon kívül azokat a cikkeket, szószedeteket, amik szervesen kapcsolódnak hozzájuk (pl Arshur - BM alkaszt leírása, Talavra - Csodaművesek...)?
  12. Rodrigo

    M.A.G.U.S. Csapatkereső - Szervező

    Szia Mindenki! Játékelvonási tünetek miatt kínomban a profilokat böngészem, ugyanis ott van egy rovat, hogy ki keres csapatot vagy ki tud fogadni játékost. Ha kerestek csapatot/fogadtok játékos, légyszi írjátok oda hol, mert az adatlapból nem derül ki! köszi!!! Ugyanitt, még mindig Polgár egyre táguló körzetében keresek/ünk egy olyan csapatot, akihez be lehetne társulni hosszútávon életút jellegű mesére.
  13. Rodrigo

    Mit hozott a karakter otthonról?

    Sziasztok! Köszi a válaszokat! Vágom én, hogy közben alakul ki, csak eddigi negyed évszázad alatt éltem a játékosok csudálatos életét, most meg megbeszéltük, hogy mesélni fogok olyanoknak akiket még nem láttam játszani és picit "ráparáztam". Tudom, hogy közben jön a csiszolódás, összeérés, miegyma, csak magamban próbálom összerakni a kereteket amin belül mesélni akarok (és tudok (és szeretnék)). Eddig játékosként nagyon eltérő koncepciókban nagyon eltérő világképpel rendelkező mesélőknél játszottam alkalmazkodva hozzájuk, de most nekem kell a játékot is földobni a képzelet szemei, fülei és egyéb érzékei elé, valamint nekem kell a keretrendszert is mögé illeszteni. Amit nehéz elkezdeni úgy hogy sok jó, velem kompatibilis (és néhány kevésbé jó vagy velem nem kompatibilis) mesélőnél játszottam és nem mérném magam hozzájuk, mert na. Nu hanyagolom a sírást és megpróbálom élvezni, hogy én vagyok a mindenható bűvdudás; Kicsit megkésve, de jó utat nektek, érezzétek jól magatokat!
  14. Rodrigo

    M.A.G.U.S témájú versek (!!saját!!)

    Álszent fény (Hercegi bál után) Kegybolt, pávatánc Tavasznak hazudott ősz Hiábavaló. Wan-Artionis (Rien-Moss) Assir Zorawa papja, a Wan-Artion Ház ezüst signumos nemese Sytis
  15. Rodrigo

    Mit hozott a karakter otthonról?

    Halihó! bűvdudás; Azzal többé kevésbé képben vagyok, inkább arra lettem volna kíváncsi, hogy ezt hogyan játsszátok? - a karakterektől "elvárt" legalább említés szintjén a gyakorlás a játék alatt vagy azt holtidőben automatice csinálja, - szoktak-e mestert keresni, ahhoz visszajárni, - ha a kalandok folyamatosak, akkor csúszik-e képzettség felvétele a szintlépés időpontjához képest (írtad el tudom dönteni mikor igen mikor nem, de ti hogy játsszátok), - a következő szintlépéskor esedékes (új vagy fejlesztett) képzettség/képesség megtanulásához mennyire nehéz egy (nem rendhez/klánhoz/közösséghez tartozó) karakternek mestert szerezni (pl egy renegát fejvadász honnan szüli meg a slan diszciplinát vagy egy kiugrott varázsló mondjuk szakirodalom és mester nélkül hogyan tanul rúnamágiát mesterfokon, mert ezekben az esetekben ugrik a képesség/képzettség )? - esetleg ha nincs módja pl a fentiek miatt azt megtanulni, akkor költheti-e másra azt a kp-t? előre is köszi a válasz(oka)t
×