-
Hozzászólások száma
2 657 -
Csatlakozott
-
Utoljára itt járt
Róla: Hulla
- Születésnap 1979/01/29
Kalandozós kérdések
-
Mi a kedvenc kasztod?
Adron pap
-
Mi a kedvenc regényed?
D.G. - Legenda
-
Mi a kedvenc szerepjátékos idézeted?
A hülyeség ellen nem véd a Morális-szabály
-
Milyen szerepjátékos rendezvényekre jársz, jártál?
Kalandozok.hu NYT
-
Milyen más szerepjátékokat játszol még?
ArsM., CoC., Earthdawn, SW, stb.
-
Melyik évben kezdtél el szerepjátékozni?
1996
-
Hogy keveredtél a Kalandozok.hu-ra?
Egy soha be nem fejezett projecthez kerestem hozzám hasonló érdeklődési körrel bíró embereket.
-
Mi, ki a kedvenc ynevi vallásod, istened?
Uwel
-
Mi a kedvenc sportod?
Frizbi :)
-
Mi a kedvenc csokid?
Egész mogyorós Milka
-
Egyéb dolog amit még meg akarsz osztani?
nincs
Hulla's Achievements

Jelhordozó (16/16)
-
Hulla kedveli ezt: egy hozzászólást egy témában: A Varázsló - minden vele kapcsolatban
-
Hulla kedveli ezt: egy hozzászólást egy témában: IV. Kalandozók rapid KM verseny és szabad játéklehetőség - Csütörtök, Hulla
-
IV. Kalandozók rapid KM verseny és szabad játéklehetőség - Csütörtök, Hulla
Hulla válaszolt a(z) Hulla által írt téma-ra, itt: Alternatív játékok a táborban
Szépen gyarapszik a bátrak karavánja, köszöntöm az eddig jelentkezőket a fedélzeten! Ezer hála a Joker-ért, de a KM vs JK összevetésben mi a prioritás részedről? -
Hulla kedveli ezt: egy hozzászólást egy témában: IV. Kalandozók rapid KM verseny és szabad játéklehetőség - Csütörtök, Hulla
-
Hulla kedveli ezt: egy hozzászólást egy témában: IV. Kalandozók rapid KM verseny és szabad játéklehetőség - Csütörtök, Hulla
-
Hulla kedveli ezt: egy hozzászólást egy témában: IV. Kalandozók rapid KM verseny és szabad játéklehetőség - Csütörtök, Hulla
-
Hulla kedveli ezt: egy hozzászólást egy témában: IV. Kalandozók rapid KM verseny és szabad játéklehetőség - Csütörtök, Hulla
-
Hulla kedveli ezt: egy hozzászólást egy témában: IV. Kalandozók rapid KM verseny és szabad játéklehetőség - Csütörtök, Hulla
-
Hulla kedveli ezt: egy hozzászólást egy témában: IV. Kalandozók rapid KM verseny és szabad játéklehetőség - Csütörtök, Hulla
-
Hulla kedveli ezt: egy hozzászólást egy témában: IV. Kalandozók rapid KM verseny és szabad játéklehetőség - Csütörtök, Hulla
-
Hulla kedveli ezt: egy hozzászólást egy témában: IV. Kalandozók rapid KM verseny és szabad játéklehetőség - Csütörtök, Hulla
-
Visamo kedveli ezt: egy hozzászólást egy témában: IV. Kalandozók rapid KM verseny és szabad játéklehetőség - Csütörtök, Hulla
-
Daru kedveli ezt: egy hozzászólást egy témában: IV. Kalandozók rapid KM verseny és szabad játéklehetőség - Csütörtök, Hulla
-
Visamo kedveli ezt: egy hozzászólást egy témában: Képzettségrendszer
-
Visamo kedveli ezt: egy hozzászólást egy témában: Képzettségrendszer
-
Antail kedveli ezt: egy hozzászólást egy témában: IV. Kalandozók rapid KM verseny és szabad játéklehetőség - Csütörtök, Hulla
-
Rayen Reval kedveli ezt: egy hozzászólást egy témában: IV. Kalandozók rapid KM verseny és szabad játéklehetőség - Csütörtök, Hulla
-
Daelon kedveli ezt: egy hozzászólást egy témában: IV. Kalandozók rapid KM verseny és szabad játéklehetőség - Csütörtök, Hulla
-
tetra kedveli ezt: egy hozzászólást egy témában: IV. Kalandozók rapid KM verseny és szabad játéklehetőség - Csütörtök, Hulla
-
IV. Kalandozók rapid KM verseny és szabad játéklehetőség - Csütörtök, Hulla
egy téma kirakott egy Hullat ide: Alternatív játékok a táborban
Sziasztok Kalandozók! Engedve az életveszélyes fenyegetéseknek folytatódik a hagyomány, melynek köszönhetően egy izgalmakkal és fordulatokkal teli csütörtök esti játékélmény alatt idény is eldől: Ki az idei nyár legjobb KM-je? E mindig jó hangulatban zajló közösségi esemény során - amelyből minden vérbeli Kalandozó kiveszi a részét - idén húzunk egy érdekeset, hogy még jobban megizzaszthassátok az elismerésetekért versengő Mesélőket! Ki jelentkezhet KM-nek, azaz kik lehetnek a kihívói a kétszeres bajnoknak? Bárki, aki szeretné magát kipróbálni Mesélőként! Ezúton is mindenkit biztatunk, hogy legalább e rövid esemény keretében próbálja ki magát, miképp tud helyt állni ... ülni abban a bizonyos mesélői székben! Ki jelentkezhet játékosnak? Aki nem akar mesélni. Aki segíteni szeretne abban, hogy e nemtelen viadal megvalósuljon. Aki szeretné próbára tenni a titulusért versengők egyikét, illetve annak türelmét. Aki legalább egyszer az életben szeretne olyan helyzetbe kerülni, hogy a KM az ő kegyeiért küzd. Akinek nincs jobb dolga az esemény ideje alatt. Aki játszana egy jót. Mivel kell készülnie a jelentkezőknek? Semmivel! A KM-ek mesélni valót, a játékosok csapatot és karaktereket kapnak. Hogyan jelentkezhetek? Leginkább itt, ebben a témában egy hozzászólás formájában, ahol egyértelműen feltünteted, hogy KM-i vagy Játékosi esetleg Jóker* alakodban veszel részt az eseményen. (A helyszínen is lehet majd jelentkezni, de a részvételt ott már (okokat lásd alább) nem tudjuk biztosra ígérni.) Mennyien jelentkezhetnek? Érthető okokból a KM-ek és a Játékosok száma erősen függ egymástól. Mesélőnként minimum 3 maximum 5 fő játékossal számolhatunk a versenyszabályzat szerint. Ha szerencsétlenül alakulnak a jelentkezői arányok, akkor a jelentkezés sorrendje dönt majd afelől, hogy kik is vehetnek részt az eseményen. Szóval nem éri meg halogatni a dolgot! Mikor lesz a nagy esemény? 2025. NYT. Csütörtök este. 19:45-től, pontosan 15+150+15 perc időkeretben. Mit kell mesélni? A verseny előtt egy véletlenszerűen kiválasztott típusú kalandot generál a szervezői gárda a sokat bizonyított, 22. századi, páratlan fejlettségű, ChatGPT-t megszégyenítő, Rangol fattya, annál a Nyúlnál is táposabb kalandgenerátorunk (https://kalandozok.hu/kalandgenerator/) segítségével. Az egyenlő esélyek, egyenlő pályák elv szellemében minden KM-nek ezt a történetet kell lemesélni egy kb. negyedórányi felkészülés után. Kivel kell játszani? A játékosokat egyenként és véletlenszerűen egy KM-hez sorsoljuk. Nos, vele és a hozzá került többi játékossal kell majd együtt játszani. Mivel kell játszani? A szervezők erre az eseményre érdekes karaktereket bocsájtanak rendelkezésetekre, akik a kaland főszerepében tetszelegnek majd. Szóval minden KM csapata ugyanazt a kalandozócsapatot kapja majd. A fenti egyenlő esélyek, egyenlő pályák elv szellemében ezeket a karaktereket is sorsoljuk a játékosok közt, mégpedig az esemény kezdetekor. (A kapott fix karakterekkel a KM-ek felkészülési ideje alatt ismerkedhetnek meg a játékosok.) Hogy lesz ez verseny? A Ti, mint játékosok segítségével. A mesélésre szánt egységes időkeret végeztével kb. 10 percben Ti, mint rutinos és tehetséges játékosok, mint akik első kézből tapasztalták meg a Mesélő produkcióját, mint pontozóbíróvá avanzsált szaktekintélyek, ti fogjátok erősen visszafogott szervezői koordinálás mellett, meghozni a megkérdőjelezhetetlen döntést arról, hogy ki a szezon legjobb Mesélője. Mi lesz a jutalom? A játékosok egy szuper élménnyel és ki tudja még mivel gazdagodnak majd. A legjobb Mesélőt pedig a táborzáró alkalmával nevezzük meg és jutalmazzuk. Kit kérdezhetsz az eseményről, ha valami még ennyi kérdés után sem tiszta? Engem (@Hulla). Mikor indul a jelentkezés? Alapvetően minden táborlakót résztvevőnek tekintünk, de azért írj már ide egy jelentkezésnek minősíthető bejegyzést, ha valóban JÓT akarsz magadnak és nem akarod, hogy kihulljon a maradék hajunk is! JELENTKEZÉSEK S. sz. KM S. sz. Játékos 1 BigMac {bajnok} 1 Sneer 2 Con Salamander 2 Diocletianus 3 Daru 3 Dryen 4 szabad üres hely 4 Shalafi del Necro 5 szabad üres hely 5 Daelon* 6 szabad üres hely 6 Weilon* 7 szabad üres hely 7 Gabor 8 szabad üres hely 8 Scylla 9 szabad üres hely 9 Lopov 10 szabad üres hely 10 Cz 11 szabad üres hely 11 Rayen Reval* 12 szabad üres hely 12 szabad üres hely 13 szabad üres hely 13 szabad üres hely 14 szabad üres hely 14 szabad üres hely 15 szabad üres hely 15 szabad üres hely 16 16 17 17 18 18 19 19 20 20 21 21 22 22 23 23 24 24 25 25 26 26 27 27 28 28 29 29 30 30 31 31 32 32 33 33 34 34 35 35 36 36 37 37 38 38 39 39 40 40 41 41 42 42 43 43 44 44 45 45 * segítve a szervezők munkáját átjárást jelentett be a KM-i és a játékosi pozíciók között, mely elsősorban a végső létszámtól teszi függővé a végső státuszát. -
Visamo kedveli ezt: egy hozzászólást egy témában: A Varázsló - minden vele kapcsolatban
-
Catsmile kedveli ezt: egy hozzászólást egy témában: Általános beszélgető
-
Általános beszélgető
Hulla válaszolt a(z) Antail által írt téma-ra, itt: XXII. Kalandozok.hu Nyári Tábor 2025
Kb. egy évtizeddel ezelőtt volt olyan, hogy online közvetített full random KM sorsolás, még a tábor előtt, hogy a mesélőknek legyen ideje felkészülni a csapatból. Én azt látnám örömmel viszont. -
Kronológia - Vélemények, kérések
Hulla válaszolt a(z) Antail által írt téma-ra, itt: Hírek, bejelentések, kérdések, kérések
-
Szószedet - vélemények, kérések
Hulla válaszolt a(z) Antail által írt téma-ra, itt: Hírek, bejelentések, kérdések, kérések
A szószedet használata közben jó lenne valami egyszerű és gyors megoldás arra, hogy jelezni tudja az egyszeri felhasználó, ha valami hibát talál. Ennek az "eszköznek" egyből, ott kellene lenni az "arcában", hogy használja is. Ha nem túl elhivatott az illető, akkor nem áll neki keresgetni, hogy hová és kinek jelezze az észrevételeit, egyszerűen csak nem foglalkozik vele. "Majd kínlódik vele más, aki szintén belefutott!"-gondolhatja. Én egy linkre, egy "gombra" gondoltam, ami akár ide, ebbe a témába vezetne. Persze, az is lehet, hogy ez a gomb nem ide, hanem a pszi üzenet-küldő rendszerbe vinne úgy, hogy a Címzett ott eleve te vagy. Már, ha ez kivitelezhető?! Valami ilyen "gomb" ötlött fel bennem, mint aki nem annyira ért a webdesign-hoz: Ha a felhasználó orra előtt ott a visszajelzési lehetőség, akkor sokkal nagyobb valószínűséggel fogja elkövetni ezt a lépést, és így tökéletesítődik az amúgy űberfasza Szószedet. -
Szószedet - vélemények, kérések
Hulla válaszolt a(z) Antail által írt téma-ra, itt: Hírek, bejelentések, kérdések, kérések
@MagyarGergely Néhány Elírás: https://kalandozok.hu/szoszedet/?talany=csontok hava#elContent virások helyett virágok https://kalandozok.hu/szoszedet/?talany=jégtörés szertartása#elContent olvasnak helyett olvadnak https://kalandozok.hu/szoszedet/?talany=Ladoc#elContent a forrás RúnaI/5, Boszorkánymesteri Tetoválások, 14/1/2, de a 14-ik oldalon nincs ilyen cikk, csak a 4-iken. Ám az említett települést ott sem lelem! U.i.: Nem ártana a Szószedetből egy direkt link ide, ami másokat is motivál, hogy ha hibát/elírást találnak, tudják hol jelezni a dolgot. -
Sziasztok! Hála a hosszú téli éjszakáknak újabb verziója készült el a Tiltott Törvénykönyvnek. Szerencsére e 0.92-es verzióban, a folyamatos tesztek és a beérkezett visszajelzések alapján, már nem volt szükség radikálisabb változtatásokra. Őszintén reméljük, hogy ez a helyzet, ez a tendencia a későbbiekben is megmarad! Ennek megfelelően most inkább sok apró változás történt, melyek túlnyomó többsége a Mágiarendszerhez kapcsolódik, annak a pontosítását, javítását szolgálja. Az anyagban - hála egy rajongói segítségnek - helyet kaptak a régóta ígért kasztleírások is. Természetesen most is közreadjuk a módosításokat tartalmazó Javítási jegyzéket, illetve aktualizáltuk a honlapon működő online Alkalmazások mindegyikét. Nem szokásunk az ígérgetés és fogadkozás, ám ebben az esztendőben további nagyobb "dobásokra" számíthattok. Ezek közül az első az a TTK Találkozó, amely keretében egy egynapos "csapatversenyen" próbálhatja ki magát minden érdeklődő. És persze - ami még ennél is izgalmasabb -, hogy itt személyesen is találkozhatnak azok, akik e közösség régi és új tagjai. Szóval, 2025. június 14-én tartsatok Ti is velünk és Kalandozzunk együtt! Egyébként hogy tetszik Nektek az új borító? Üdvözlettel, Hulla
-
Kérdésem van a M.A.G.U.S. szabályaival kapcsolatban!
Hulla válaszolt a(z) Antail által írt téma-ra, itt: Karakterek, Fajok, Mágia
Nézelődj itt: -
A Varázsló - minden vele kapcsolatban
Hulla válaszolt a(z) Con Salamander által írt téma-ra, itt: Karakterek, Fajok, Mágia
Ha nem nagy kérés, mindkettő repülési sebességének módosulásáról örömmel venném a válaszodat. Akkor ezzel sajnos nem sok mindent tudok kezdeni a kérdés rendezése során. Pedig a gyakorlott KM-ektől megkérdezném, hogy Yneven szerintetek: - Kötélre tud-e mászni egy légies karakter? - Kötélhídon át tud-e kelni egy légies karakter? - Hogyan tud feljutni egy légies karakter egy magaslesre? - Mi történik egy légies karakterrel akkor, ha kilép egy torony legfelsőbb szinten található ablakán? -
A Varázsló - minden vele kapcsolatban
Hulla válaszolt a(z) Con Salamander által írt téma-ra, itt: Karakterek, Fajok, Mágia
És mi a helyzet akkor, ha egy fecskét teszek légiessé? Miképp változik az ő mozgása? Kitől volt az infó? (Egy link esetleg?) -
A Varázsló - minden vele kapcsolatban
Hulla válaszolt a(z) Con Salamander által írt téma-ra, itt: Karakterek, Fajok, Mágia
Más kérdés: változik-e és ha igen milyen értékre egy karakter körönkénti mozgási sebessége akkor, ha légies? -
Na, utána számoltam én is rendesen és be kell látnom, elszámoltam a legutóbb. Nekem 227-re jött most ki. Vannak olyan pontok, amik nem feltétlenül egyértelműek. Azt zárójelben jeleztem). Összességében varázslói magaslatokban, de Ap keretbe még épp belefér. Csak ugye a TSz/szint táblája az, ami jelentősen így módosul. 1. A Képesség dobáskódok: Erő k6+12 költsége 13 Ap. (mert a k6+12(x2)-t a k6+12 és a k6+14 közé soroltam be) Állóképesség k10+8 költsége 5 Ap Ügyesség 3k6(2x) költsége 2 Ap Gyorsaság k10+8 költsége 5 Ap Egészség k10+8 költsége 5 Ap Szépség 3k6 költsége 0 Ap Intelligencia 2k6+6(2x) költsége 4 Ap Akaraterő 2k6+6 költsége 3 Ap Asztrál 2k6+6 költsége 3 Ap Érzékelés 2k6+6 költsége 3 Ap Ezzel a Fő képességek dobáskódjaira 13+5+2+5+5+0+4+3+3+3=43 Ap-ot költött. 2. Ép alapnak 7-et választott, annak költsége 16 Ap 3. Fp alapnak is 5-öt választott, annak költsége 5 Ap 4. Az Fp/szint k6+4-öt választott, annak költsége 12 Ap 5. Induláskor (1. szinten) kapott képzettségek kp költsége 101, ami 5 Ap (A fenti érték háromnegyede, ami 75 Kp a későbbi szinteken kapott képzettségek kp értékének megfelel, mivel az 73kp.) 6. Kp alapnak 9-et választott, annak költsége 8 Ap 7. Kp/szint 12-őt választott, annak költsége 14 Ap (Képzettség és a KP / szint jellemzők összesített Ap Fokozata legfeljebb 12 lehet, de ez itt 13.) 8. A karakter szintenként kapott % /szint értéke 10%, ennek költsége 1 Ap 9. KÉ alapnak 9-at választott, annak költsége 7 Ap 10. TÉ alapnak 19-et választott, annak költsége 5 Ap 11. VÉ alapnak 73-at választott, annak költsége 5 Ap 12. CÉ alapnak 10-et választott, annak költsége 5 Ap 13. HM/szintnek 10-et választott, annak költsége 14 Ap 14. Mp/szinten értéke 7, ennek költsége 12 Ap 15. Különleges képességek meghatározása. - Tűzvarázslói mágia besorolása IX, ami 60 Ap - A 12-es képesség értékkövetelmények Pszi képzettségkori mentessége (amit én IV-be soroltam be), az 15 Ap Összesítjük az Ap költségeket: 43+16+5+12+5+8+14+1+7+5+5+5+14+12+75=227Ap Ebből a szintlépés táblázat 1. TSZ 0-227 2. TSZ 228-454 3. TSZ 455-908 4. TSZ 909-1816 5. TSZ 1817-3632 6. TSZ 3633-7264 7. TSZ 7265-14528 8. TSZ 14529-29056 9. TSZ 29066-58112 10. TSZ 58113-116224 11. TSZ 116225-161624 + 45400 Tp minden további szint
-
Pedig egy példa is van az anyag végén, ami alapján könnyebb megérteni a cucc működését. Egyébként gyorsba átszámoltam a Tűzharcos kasztodat és nekem az jött ki, hogy 253 Alkotó pontból (Ap) lett összerakva. Mivel az anyag 140-230 Ap-t javasol a felhasználók számára, így beigazolódott, hogy túl erősre sikeredett a Tűzharcos. (Viszonyításképp, a legtáposabb varázsló kaszt 227 Ap.) Ez persze csak matek. Ami a lényeg - és amire @tetra is jól rámutatott - a Tűzharcos értelmetlenné teszi a Tűzvarázslót, mivel jobb tűzmágiahasználó, mint az. Továbbá ellehetetleníti a Harcos kasztot, mivel kb. ugyanazt tudja, de mellette még jó pszi és mágiahasználó is. Szóval elszívja a levegőt a más kasztok elől, akik azokkal játszanának mellette, jogosan lesznek majd frusztráltak, mert minden téren túlteljesíti a Tűzharcos karakter az ő karaktereiket. Amikor új kasztokban gondolkodik valami, érdemes azt is figyelembe venni: hogy miképp illeszkedik az új kaszt a már meglévők közé.
-
Valószínűleg nincs, mert konkrétan a KKUK-val nem játszik szinte senki már. Ez a kaszt minden téren veri a KKUK-s (ETK-s) alap tűzvarázslót: - jobbak a kidobásakor használt dobáskódjai, - több az Ép-je, Fp-je és Fp/szintje, - az összes harcérték terén megelőzi azt, - sokkal több Kp alapot és szintenkénti szabad Kp-t kap, - erősebb az induló képzettségcsomagja és a magasabb szinteken is sokkal többet megkap, - több mana-pontot kap (!ez mindenképp egy nagy probléma!). És ha ránézünk a mérleg másik felére: könnyebben lép szintet, mint a tűzvarázsló! Összefoglalva, nagyon borítja az - egyébként a szabálykönyvben erősen megkérdőjelezhető - egyensúlyt! Nem érdemes tűzvarázslót indítani mellette, így én nem támogatnám, hogy nálam ez a kaszt jelen formájában részt vegyen a játékban. Ha kasztokat szeretnél alkotni, szerintem próbáld ki ezt az útmutatót. (ETK-s, de minden további nélkül kompatibilis a KKUK-val is!) Anno sokaknak tetszett és egyesek olykor még most is hivatkoznak rá itt-ott: Szabad_karakteralkotás_ETK_pld.pdf Kíváncsi leszek, hogy ha a Tűzharcos kaszt Alkotó pontját kiszámolod, milyen szintlépési táblázatot kapsz. Illetve kilóg-e valahol a kasztod a lerakott keretekből. (Kérlek, ha kipróbáltad, oszd meg a kapott eredményeket.) Üdv, H.