Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
  • Ynevi hajók


    MagyarGergely
    • Szerző: Con Salamander Forrás: Kalandozók.hu

    Kalandozók véleménye

    Recommended Comments

    Cirifischio

    Közzétéve:

    Nagyon alapos, nagyon hasznos cikk, köszönöm. Amit esetleg még szívesen láttam volna benne, az az enoszukei hajótípusok megemlítése, de elsősorban csak személyes érintettség okán (épp ott vezetek egy kampányt). Ugyanakkor, mivel tudom, hogy mennyire periferiális téma lenne, ezért hibának/hiánynak nem is rónám fel.
    Con Salamander

    Közzétéve:

    Örülök, hogy hasznosnak találtad. Sajnos enoszuke kultúrájában és tájain nem mozgok túl otthonosan, de ha gondolod, szívesen segítek az ottani hajók kidolgozásában. Egymagam -kompetencia híján- nem állnék neki, túl sok időbe telne.
    Sneer

    Közzétéve:

    Nagyon jo munka. A tablazatok kulon hasznosak ha gyorsan kell egy hajo modulhoz vagy jatek kozben. A pertkozelben az partkozelben akart lenni a hajo leirasoknal vegig a cikkben ugye? Tesztik hogy a leirasok foglalkoznak vele hogy kik,merre es mire hasznaljak az adott hajo tipust!
    Messor1983

    Közzétéve:

    Nagyon hasznos, részletes leírás. Nekem tetszik, főleg, hogy képekkel illusztrálva könnyebb elképzelni is őket. Az első hajó (Brakk) tényleg egy magyar hajócska? :)
    Con Salamander

    Közzétéve:

    Üdv, Kevered a Brigget és Barkot. :) Igen, a források közt is megtalálod, de itt a link is az iskolahajókról: http://www.salt.org.hu/iskolahajok/ Ez egy magyar oldal, érdekes, érdemes olvasgatni.
    Messor1983

    Közzétéve:

    Nekem még szabad kevernem, kezdő hajós vagyok. Ha megkérdezik, hogy hány csomóval haladunk, akkor megszámolom a kötélzeten az összes csomót. :) Ez tényleg jó oldal. Majd vmikor kicsit belemerülök, hogy több hajót is összekeverhessek. :)
    Vörös Fácán

    Közzétéve:

    Lenne egy jópár kérdésem. A sebesség Yneven elterjedt mértékegységgel, azaz az ynevi mérföld (1 földi km), vagy a valódi mérföldel számolandóak, illetve a hosszúságok ynevi lábban (1m) vagy a földi lábban értendőek. És még arra is kíváncsi volnék, hogy miért kell a galleonhoz 150 fő minimum, mikor (lehet hogy ez csak a valóságban) a spanyolok direkt úgy tervezték, hogy 6 matróz is gond nélkül elvezesse (persze így nincs a hajón szakács, meg ilyenek). És 300 a maximum legénység, meg a 300 utas, hogy fér fel a hajóra? Illetve az árbocok az orrárboccal együtt 3-4, vagy az nem számítva? És a merülés 4-5 láb, ha ynevi láb az 4-5 méter, valódi lábbal meg még kevesebb, ezért nem értem miért nem mehet partközelbe, hiszem pár méterre a szárazföldtől a mélység átlagosan 8-10 méter, de van ahol eléri az 50-et is. Továbbá a hajók legfőbb fegyverzete az ágyú, ami valamiért kimaradt. Nem tudom mikor találták fel, vagy hogy létezik e Ynev világában, de nekem hiányzik. Illetve a fegyverek, leginkább a tűzköpő érdekelne (mert a többit ki lehet találni), hogy mi a hatótávja, a sebzése, és egyebem, és a már itt tartunk, milyen a hajók SFÉ-je, ha van egyáltalán, és van-e "hajóharc", és ha igen, mik a szabályai, meg egyebek. Illetve, lehet én vagyok vak, de nem találtam olyan hajót ami Krán partvonalainál is előfordul. És ha már itt tartunk milyen kráni járművek vannak, és ott milyenek a lovak, mert az jó, hogy az országok közt külön mappája is van, de ott csak a Tizenhármak, meg a Kráni Torony feljegyzései vannak, máshol pedig inkább a gondolkodásmódjukról van szó, így én hiányolom a földrajzi, állat- és növényvilági, illetve társadalomtudományi leírásait. Tudom, kissé eltértem a tárgytól, ezért utolsó kérdésem, hogy hol tehetném még fel az utolsó pár kérdést, ahol a helyükön vannak, és biztosan látják a hozzáértő szemek. Ezekre a kérdésekre nagyon hamar kellene a válasz.

    Üdvözlettel:
    A Vörös Fácán

    MagyarGergely

    Közzétéve:

    Üdv!

    Igyekszem gyors lenni akkor... ;) 

    A hajós cikkben - ahogy az össze minőségi írásban - a láb és a mérföld ynevit jelent, azaz megegyezik a földivel, inkább csak hangulati értéke van, hogy ugyebár nehogy már a jól megszokottakat alkalmazzuk, de azért senki nem akar átszámolgatni - ez így szokás, te is így értsd. 

    A cikket nem én írtam, de konzultáltam közben CS-vel - csak ugye nagyon hamar kell a válasz - de azt tudom, hogy CS több hajós cikket, könyvet és összefoglalót átnézett, amikor írta. Ettől persze még lehetnek benne hibák, DE. Ez az ynevi hajókat tárgyalja. Az ynevi hajókról a szabálykönyvekben és a regényekben sok, összeszedetlen és néha egymásnak is ellentmondó adat van... ezeket mindenképpen fel kellett használnia, és lehetőség szerint rendeznie, aztán jött - nyilvánvalóan - a földi hajózásból származó ismeretek és adatok beépítése, de ez a cikk még mindig YNEVRE vonatkozik. Tehát akármit is csináltak a spanyolok, az semmit nem jelent, senkit nem köt Yneven - még akkor sem, ha nyilvánvalóan a földi hajózás adott ötleteket az ynevi hajókhoz is.

    Emellett - bár én nem vagyok nagy hajószakértő, de tudok neked példát hozni: egy D-20-as löveg kezelőszemélyzete 9 fő. Persze aki ért houuá, az egyedül is boldogul vele, harchoz tudja tenni, tudja tölteni, irányozni, stb. Mégis ennyi ember kell hozzá normál körülmények között, mert ez adja a kellő gyorsaságot, azt, hogy ne fulladjon ki minimális tevékenység után az az egy szem kezelő. A hajókon, amik akár több napig mennek, biztos vagyok benne, hogy megintcsak kell a sok ember... tartalék, váltás, őrök, - szakács, ahogy írtad... - lehez, hogy elboldogul vele sokkal kevesebb ember is, de nem az a "normál" legénysége. A mérethez és utasokhoz ugyanazt tudom mondani, amit fent: az ynevi galleon az nem egy földi galleon. A MAGUS-ban volt már adat arra, hogy hány ember kell és fér egy galleonra, amikor a cikk született.. maradt hát az adat akkor is, ha egy földi galleon kisebb. (mellesleg megjegyzem, és JAVASLOM a cikket is így alkalmazni, hogy ezek iránymutató adatok. Nyilván nem egy terv szerint készül Ynev összes hajója, még azonos típus esetén sem, tehát méret, felszereltség meg egy csomó jellemző eltérhet galleon és galleon között, a méret is... szóval manőverezhetsz anélkül, hogy úgy éreznéd, hogy megkerülöd a cikket. 

    Ágyú nincs. Ez Ynev, ahol létezik ugyan a mechanika, sőt, még a lőpor is, de ez nem egy olyan világ, ahol ezeket erőltetik, tehát igen-igen nagyon nagyon ritkák. A hajókon való tömeges ágyúalkalmazás semmiképpen nem az a hangulat lenne, amit a MAGUS könyvekben olvashatunk. A tűzköpőnek MAGUS írásokban tudsz utánanézni, ha ez is "nagyon hamar" kell, akkor a szószedetet javaslom, szerencsére már azt is megcsinálta valaki. ;)

    Természetesen tengeri csata is van, de ez a cikk nem arról szól. A KM-nek ezt rögtönöznie kell... bár az egyik Mentálcsavar modulban (talán a Vitorlát tép és lángot hoz a szélben - ? - de ha nem az, akkor a környékén) foglalkoztak a vízi csatával, tudniillik olyat kellett lejátszani, abban találhatsz érdekességeket. A SFÉ az a páncélokra, karakterekre vonatkozik, a tárgyaknak STP-je van! (lásd az 1TK megfelelő fejezetét). A hajónak is. Bár, szerintem átláthatatlanul bonyolult lenne, ha minden részének kiszámolnánk, majd vezetnénk az állapotát... a KM legyen józan, és meséljen!

    Krán. Kránról, pontosabban a kráni hajókról kevés adat van a könyvekben, ez a cikk pedig inkább összegyűjt, mint újat ad,tehát nem talált ki kráni hajókat. Kránról - bár olyan, mint a foci, mindenki ért hozzá :) - kevés érdemi leírás született, márpedig itt az oldalon azokat tudjuk összegyűjteni, amiket már valaki megírt. Kráni hajós cikkre nem emlékszem. A kránról legtöbb információt tartalmazó Summarium Krán fejezete is szűkszavú a hajókat illetően... nemvolt fontos senkinek eddig. Tehát szabad a gazda.  MAGUS irodalmában azért találsz kráni hajót, a Jó széllel toroni partra című regényben szerepel egy kráni hajó... démonok hajtják, meg mindenféle csúnyaságokkal van tele - én nem szívesen akadnék vele össze. 

     

    Vörös Fácán

    Közzétéve:

    Nagyon-nagyon köszönöm, és a gyorsaságnak is örülök (bár arra gondoltam hogy még ezen a héten, nagyon meglepődtem, hogy már MA kaptam választ). Az a "szabad a gazda" rész azt jelenti, hogy bárki aki akar kitalálhat egy (vagy több) kráni hajót? Mert ha igen, én szívesen csinálnék, főleg ha bekerülne itt valamelyik cikkbe.

    Miközben a valóság és Ynev viszonyáról írt részt olvastam, felmerült bennem az a kérdés, hogy mivel különböztetik meg a hajókat, mert nálunk ugye zászlóval, de ott lehet valami "Ynevesebb" módszer (pl.: vitorla színe/mintája, vagy a hajótest festése).

    Miközben pedig ezt fogalmaztam, arra gondoltam, hogy Yneven vannak-e zászlók, persze most nem az 1tk-s bátorság és gyávaság jelmágiás zászlóra, hanem az "igazi" zászlóra gondolok. És ha már itt tartunk, lehet számítani egy ynevi heraldikát boncolgató cikkre? (pl.: el tudnék képzelni egy olyat, amiben a címerek jelentését magyarázzák. Ha kell én is megcsinálom, persze ha valaki megmondja, hogy hol találom Ynev címereit :))

    Tehát ha szükség van rá, én szívesen elkészíteném ezeket a leírásokat, ha mást is érdekelnek (meg persze néha tudok konzultálni egy "profival").

    Üdvözlettel:
    A Vörös Fácán

    MagyarGergely

    Közzétéve:

    Üdv!

    A "szabad a gazda" igen, azt jelenti, hogy nyugodtan ki lehet dolgozni őket. Sok KM meg is teszi, ha kell neki valami, sajnos manapság kevesen vállalkoznak arra, hogy minőségi cikket készítsenek abból, amit kitaláltak, kidolgoztak. Ha együtt dolgozol valakivel, akkor "bekerülhet" egy cikkbe az anyag, de én arra buzdítalak, hogy csinálj önálló írást - a magam részéről nagyra értékelem az ilyeneket - mert megadják a játékosoknak és KM-eknek az újdonság kiadványok, Rúna hiányában ma már alig létező varázsát. Én - de szerintem más szerkesztőtársaim is - örömmel segítünk neked cikkírásban, lektorálásban, szerkesztésben, és az arra méltó cikk kikerülhet az oldalra is. 

    Én a vitorlafestést, mintát, hajótest festését, de a zászlókat is el tudom képzelni, szerintem ez mind belefér Ynevbe. Zászlók is vannak - és ugye célszerű megkülönböztetni a zászlókat és a lobogókat ;)

    Az ynevi heraldikával már jó 6-7 éve foglalkozom, számos címer készült eddig, jó pár kalandmodulban, (pl. itt: Tisztáldozat, A bál) és világleíró cikkben (pl. itt: Laorgan vagy itt: Haralk, Corma-dina) találkozhatsz velük. Elég sok, és teljes, bonyolult koncepció van már, és amit fontosabbnak tartok, nem a földi átmásolása, hanem egyedi, Yneves-fantasys, kultúrkörönként más, de egymásra hatott szokásokkal. Mindamellett átfogó leírás még nem készült belőle - de lassanként lesz ilyen is. 

    Persze szívesen veszek ötleteket, még jócskán van hely a palettán. (azt már inkább privátban, itt maradjon meg a beszélgetés a hajós cikkről.) 

     

     

    Rodrigo

    Közzétéve:

    Sziasztok!

    Üdv Vörös Fácán. 

    Ha van időd és kapacitásod WC Csepp és tenger c. regényében elég sok hajós rész van lévén javarészt egy sziget környékén játszódik. Itt vannak zászlók, tűzköpők mint kommunikációs eszközök. Ja és asszem az Észak lángjaiban van egy ágyú is a tengeri hadviselésben (bár picit felrobban). Ha már olvastad akkor bocs, ha nem akkor jó olvasást :)

    Vörös Fácán

    Közzétéve:

    Még nem sok MAGUS regényt olvastam, mert őszintén, félek, hogy nem olyan az írói stílus, mint ami elvárható, vagy a minőség a nem megfelelő, így viszont köszönöm az ajánlásokat, és ha a mostani (több mint 600 oldal/könyv) trilógiámat végigolvastam, talán belekukkantok valamelyikbe.

    Egyébként gratulálok a cikk írójának, hiszen a hajók amúgy sem egyszerű téma, főleg ha jól és átláthatóan kell kidolgozni, egy NAGYON más világ "vízi kultúráját". A cikk kellően terjedelmes, és mégsem pazarló. Ilyen minőségi kidolgozásra, csak igen kevesek képesek. Olybá tűnik, a szerepjáték a műveltebbek asztalán folyik (ha értitek, hogy értem :)).

    Jó szelet mindenkinek!
    A Vörös Fácán

    Rodrigo

    Közzétéve:

    Szia Vörös Fácán!

    Nem a hajókhoz tartozik, így csak röviden. Elfogult vagyok, de véleményem szerint van jó néhány olyan író, aki a M* keretein belül kifejezetten tartalmasat alkotott. Nemtom van e itt a fórumon olyan topic, ha nincs akkor akár lehet is nyitni, ahol ezt tárgyalják de érdemes rákérdezni mit-kit ajánlanak. Persze vannak regények amik "csak a világhoz adnak", de van igényes olvasó ismerősöm és van M*-os kedvenc írója több is.



    A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

    Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

    Kalandozónév regisztrálása

    Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

    Csatlakozás a Kalandozókhoz

    Bejelentkezés

    Már velünk kalandozol? Lépj be!

    Belépés

×
×
  • Új...