Sir Thomas Közzétéve: November 26, 2012 Megosztás Közzétéve: November 26, 2012 Az alábbi téma a TT alatti (esti) mesére vonatkozik. A Csevegőben jelenetkezettek számára sajnálatos, hogy egy kicsit módosult az eredeti elképzelés, így az ottani jelentkezéseket figyelmen kívül kellett hagynom, és a másik fórumban elhangzottak alapján haladnánk idén: http://kalandozok.hu/showthread.php?1268-SirThomas-kicsiny-eldugott-vil%C3%A1ga&goto=newpost Tekintve, hogy egy estére tervezem a látogatást, másik kalandra már valószínűleg nem lesz lehetőség. Ezúton is elnézést kérek minden érintettől. Na de a lényegre térve.... Az idei kaland koncepciója a szokásostól kissé elrugaszkodik. Lesz 1 játékos (én) és 5 mesélő, név szerint Daru, Tao, Matebilic, Scylla, CS (az eddigi felállás szerint) A cél alapvetően az, hogy a játékosi oldalról vezetve az eseményeket az alábbi feltételek teljesüljenek: - keressük meg, hogy mik a mesélői határaid - találjuk meg a módját, hogy ezeket átlépd, és valami számodra újat, érdekeset tapasztalj (direkt nem azt írtam, hogy tanulj) - mind jól szórakozzunk... A módszer nagyon vegyes lesz, néhol meglepő, néhol elgondolkodtató, de többségében mulatságos. Pár alapszabály rögtön az elejére - Õszinteség: Aki nem nyitott és őszinte, az nem fog tudni feloldódni, ez már most bizonyos. Szóval csak úgy gyere, ha tényleg érdekel a dolog és hajlandó vagy felvállalni a részed. Tekintve, hogy ezt mindenki felvállaja az első pillanattól kezdve, nem leszel kiszolgáltatott helyzetben. Illetve csak annyira, mint mindenki más. ) - Légy KM: A mesélőnek mindig igaza van elv részben itt is érvényesülni fog, de a dolgok jellegéből fakadóan csak részben. Ezzel pont nem azt mondom, hogy hagyd magad elnyomni, hanem azt, hogy a "nem teljesen körülhatárolható" keretek közt HASZNÁLD azt a tudást, és viselkedj úgy, mint ahogy mesélőként szoktál. - Légy (egy kicsit legalább) extrovertált: Ha csak magadban játszol, gondolkodsz, akkor nem lesz mit kiforgassak, irányítsak, nem lesznek kapaszkodóim. Ne tartsd magadban a gondolataid, elképzeléseid. Itt nincsenek rossz válaszok, módszerek. Max vannak jobbak a te ötletednél. Lássuk csak, mi van még így elsőre... A MAGUS világát/rendszerét fogjuk használni, hisz úgy is ezt játszotok/meséltek a legtöbbet. Számíthattok arra is, hogy amíg az egyik mesélő van soron, addig a többiek feladata (többek közt) az is, hogy NJK/JK karikat személyesítsenek meg. A mesélő ugyanis minden NJK-t ki tud játszani, ha pedig nincs ott egy JK, akkor gond nélkül átveszi azt is (mint pl. Mark the Red esete a Gamers 1-ből). Egyelőre ennyi. Link a hozzászóláshoz
Sir Thomas Közzétéve: November 27, 2012 Szerző Megosztás Közzétéve: November 27, 2012 (szerkesztve) Lesz pár környi előkészület a táborig, amiben szeretném a tisztelt KM-ek közreműködését kérni. Röviden: - Eszközök - Témakörök - +1 (meglepi kör, minden, amit elfelejtettem addig mondani) **** ESZKÖZÖK **** Az első körös felkészülési fázis az Eszközök nevet kapta. Azért, mert ezek a dolgok kellenek ahhoz, hogy végigvigyük a játékot. E1: kockák A szokásos dobókockák mellett szükség lenne viszonylag nagy mennyiségű d6-ra. Ez kb mesélőnként 10-20 darab. Vásárlásra ne adjátok a fejeteket (annyit nem ér), de ezzel készüljetek majd be (kölcsönbe a többiektől, stb). Aki nem készül vele, az rákényszerít mindannyiunkat, hogy papíron vezessünk dolgokat. A kocka egyszerűbb, inkább az legyen. E2: JK Kérnék minden mesélőtől egy jellegzetes JK ötletet. Lehetőleg olyan magus karaktert, amit nem szívesen láttok a csapatban. A következő felbontásban: - JK rövid leírás (pl. arel papnő) - Mi idegesítő benne (pl. rettenetesen sablonos) - Mi szerethető benne (pl. szerénység, tisztaság) - Jellemvonásai (lehetőleg legalább 2-3 tulajdonsággal, mint pl. kedves, fanatikus természetvédő, tudálékos) E3: NJK Egy lehetséges, közreműködő típusú NJK, amit te, kedves KM, szívesen bevetnél a kalandban. Gyakorlatilag ugyanúgy, mint a JK-nál. - NJK rövid leírás - Mi idegesítő benne - Mi szerethető benne - Jellemvonásai (lehetőleg legalább 2-3 tulajdonsággal) E4: Titkos Fegyver Szükség lesz még egy meglepő mesélői eszközre, amit bevetnél egy bizonyos szituációban. Ezt tartsd titokban, de hozd magaddal és legyen ott nálad, készen a bevetésre. Mondok egy példát, ami hasznos tud lenni (de ezt már nem választhatod): kürt. Ha valami nem érthető vagy csak eszedbe jutott valami a kalanddal kapcsolatban, ne tartsd magadban! Szerkesztve ekkor: November 27, 2012 , Sir Thomas által Link a hozzászóláshoz
Daru Közzétéve: November 27, 2012 Megosztás Közzétéve: November 27, 2012 Akkor ha jól értem az E2 és E3-as pontra ide kell még a táborig elküldeni a ötletet? Link a hozzászóláshoz
Sir Thomas Közzétéve: November 27, 2012 Szerző Megosztás Közzétéve: November 27, 2012 Ha nem is a táborig, de az elköv. 1 héten belül. Van még két kör, aminek be kellene férnie a táborig. Szóval így érdemes számolni. Link a hozzászóláshoz
Daru Közzétéve: November 28, 2012 Megosztás Közzétéve: November 28, 2012 (szerkesztve) Eh, igyekeztem valami gondolatindítót összehozni. E2: Tolvaj. Igyekszik szabadon garázdálkodni. Nincs klánban. Idegesítő: Erő, gyorsaság, ügyesség kimaxolva a szépség és az asztrál kárára. Szerethető: De legalább nincs állig felfegyverkezve. Tör, számszeríj. Jellemvonások: Kapzsi, sunyi, hízelgő. E3: Kovács. Akit a JK-k találnak meg némi vasmunka ügyében. Idegesítő: Drágán is dolgozik. Szerethető: De legalább szépen. Jellemvonások: komor, szűkszavú, makacs. Szerkesztve ekkor: November 28, 2012 , Daru által Link a hozzászóláshoz
TAO Közzétéve: November 28, 2012 Megosztás Közzétéve: November 28, 2012 E2: JKDzsenn varázsló 22-es intelligenciával.Idegesítő: egoista, mindenkinél okosabb (tényleg az, emiatt még idegesítőbb)Szerethető: tökéletlen, befordult és komplexusos, nincsenek barátai, csak haszonlesőiJellemvonások: nagyképű, lenéző, tudásvágyó, társadalomban helyét nem találóE3: NJKFogadós, aki kiöregedett, letelepedett veterán kalandozó.Idegesítő: definíció szerint magasabb szintű és erősebb, mint a JK-kSzerethető: múltjából fakadóan teljesen átérzi a JK-k problémáit, segítőkészJellemvonások: élesszemű, türelmetlen, a pénz nem fontos számára, nem azért dolgozik Link a hozzászóláshoz
Sir Thomas Közzétéve: November 28, 2012 Szerző Megosztás Közzétéve: November 28, 2012 Nagyon jó, köszönöm. Várunk a többire. Link a hozzászóláshoz
Con Salamander Közzétéve: November 28, 2012 Megosztás Közzétéve: November 28, 2012 E2: JKAz agresszív, lobbanékony kardművész.Idegesítő: "Dobok TÉ-t! Támadok! Kardot húzok! Leütöm!" - mindent erővel próbál megoldani. Gyilkológépnek hiszi magát.Szerethető: Teljesen szabályos karakter, mindössze a szemlélet rossz. Kompromisszumkész. Könnyen elcsendesíthető.Jellemvonások: agresszív, önmagát haszontalannak érzi, indulatos, megbánó, lelke mélyén békés.E3: NJKKoszos kislány, akivel egy elhagyatott területen lehet találkozni. Árva.Idegesítő: A világképe egész más, mint a kalandozóké. Szinte biztosan félrevezeti a JK-kat.Szerethető: Aranyos, nem akar rosszat, ha rájönnek, hogy másképp gondolkozik, hasznos lehet.Jellemvonások: Szomorú, befolyásolható, álmodozó.ui.: Ez a titkos fegyver, amit bizonyos esetben bevetnénk, nem teljesen tiszta. Egy univerzális megoldás kell, vagy tudhatom előre, milyen esetről van szó? Milyen eszköz ez, mesélői trükk, vagy kézzelfogható, modulhoz köthető dolog? Link a hozzászóláshoz
Syrand Caldern Közzétéve: November 30, 2012 Megosztás Közzétéve: November 30, 2012 E2: JKDarton-paplovagIdegesítő: Olcsó poénokat pufogtató szeszkazán. Se morál, se erkölcsök.Szerethető: Néhány ritka esetben egy-két poénja egész jó. Jellemvonások: "vicces", bunkó, szembe megy minden szabállyal, nyakló nélkül vérengzik "Darton nevében", sértődékeny, ha őt éri kárE3: NJKA helyi varázslóIdegesítő: nagy hatalmú, könnyedén rendre utasítja a kalandozókatSzerethető: ha megtalálják vele a közös hangot, segít, akár kalandlehetőséget is adJellemvonások: szétszórt, bogaras, őrült tudósféle Link a hozzászóláshoz
Sir Thomas Közzétéve: December 4, 2012 Szerző Megosztás Közzétéve: December 4, 2012 Már csak Scylla és Suttogó anyaga hiányzik és mehetnénk tovább. Link a hozzászóláshoz
Suttogó Közzétéve: December 4, 2012 Megosztás Közzétéve: December 4, 2012 E2: JK Ikerkasztú tűzvarázsló-lovag Idegesítő: tudjuk, hogy azért jött létre, hogy minden "le legyen fedve", ő a (szerinte) kicsinálhatatlan karakter, szerepéből rendszeresen kieső, tipikus Vérpisti Szerethető: A végletekig szabályszerűen van kidolgozva, hogy ne lehessen belekötni. Esetleg meg van támogatva egy jó előtörivel. Jellemvonások: bunkó, tudálékos, agresszív, kaotikus személyiség, alkoholista (az eredetiség jegyében ) E3: NJK A barlangban lakó remete Idegesítő: rébuszokban beszél, avagy egyáltalán nem, ha a karakterek nem szimpatikusak neki Szerethető: Bármennyire szereti bosszantani a JK-kat, a légynek sem tudna ártani, ha egy karakter megsérült, biztos segít rajta Jellemvonások: kizökkenthetetlen, erős akaratú, fegyelmezett, erősen rigolyás, okos, kárörvendő Link a hozzászóláshoz
Scylla Közzétéve: December 4, 2012 Megosztás Közzétéve: December 4, 2012 E2: JK boszorkány Idegesítő: állandóan mindenkit el akar csábitani, el akar bájolni, még a saját csapattársait is Szerethető: 18 szépség, szóval szives hagyja magát az ember Jellemvonások: negédes, játsza a szökét, akinek mindenki szivesen segit de valojában nagyon manipulativ. E3: NJK A kósza (lásd Aragorn… J) Idegesítő: csendes, háttérbe, árnyékban meghuzodo jelentéktelen figura, aki valojában 20szint feletti arel pap, Mogorva Chei ivocimborája, szval lezuz bárkit egyedül, a jk-k helyett. Szerethető: részegen lelkizik, élete nagy szerelméröl mesél Rosanna de Lamar-rol Jellemvonások: szemlélödö, mindent észrevesz, nyugodt, szükszavu, de brutális hatékony ha egy feladat elvégzéséröl van szó. Nincs megoldhatalan feladat… Link a hozzászóláshoz
TAO Közzétéve: December 5, 2012 Megosztás Közzétéve: December 5, 2012 Megvan mindenki, ha jól látom. Kíváncsian várjuk a következő kört. Link a hozzászóláshoz
Sir Thomas Közzétéve: December 11, 2012 Szerző Megosztás Közzétéve: December 11, 2012 A várva várt második felkészülési forduló...Egy-egy játékalkalmat sok apró részre, részfolyamatra, eseményre, helyzetképre lehet bontani. Egyszerű bontásban (mint pl. megbízás/kaland/jutalom stb) nem túl célravezető vizsgálni, mert a mesélői technikák és fortélyok nem fedik egy az egyben ezeket a kérdéseket. Sokkal átfogóbb technikák vannak, amelyeket akár egész mese alatt alkalmazunk / alkalmaznunk kell.Alább látható pár felvázolt témakör, amik körbejárása, megbeszélése, tudatosítása hasznos lehet mindannyiunk számára. Ez nyilván azokat tartalmazza, amik eddig eszembe jutottak, és egymástól markánsan el tudtam különíteni őket. Egy ehhez hasonló "témakör" lista alkotná majd a játék gerincét... DE... a párbeszéd elve alapján a pontos listát együtt alakítjuk ki véglegesre. HOGYAN?Egyrészt azzal, hogy megjelölöd, melyik témát, mennyire tartod érdekesnek/számodra fontosnak.Másrészt önbecslő módon lepontozod magad, hogy szerinted az egyes témakörökben mennyire vagy jó.Harmadrészt bedobhatsz újabb témát a közösbe, amit elbírálok és adott esetben ezzel bővülhet a lista.Lássuk az alap témaköröket (rövid leírással kiegelve)T1 - JátékkezdésA játék elkezdése mindig érdekes és fontos része a játéknak, az alap hangulatot eleve meghatározza.T2 - JK/játékos megismer(tet)éseÖsszeszokott csapat és x-edik játék esetén már annyira nem izgalmas talán, de kezdetben kulcskérdés lehet, hogy mennyire ismerjük a karaktereket és a játékosainkat.T3 - JK motivációA kezdeti motiváció mellett foglalkozni kell/lehet a gyengülő vagy motivációt vesztett karakterekkel is.T4 - Játékos motiváció / koncentrációHa valaki nem figyel, unatkozik, álmos stb. az kihat a többiek játékára is. Ilyenkor mit lehet tenni?T5 - Helyszínek/környezetGyakorlatilag ez az, amit mesélünk. Mármint ez az, amit a többiek anélkül látnak és értenek, hogy teljesen elmondanád. Ettől függetlenül fontos része a játéknak. Lehet ezt fokozni?T6 - Váratlan fordulatok/csattanóHát ja.. Ha nincs csattanó, akkor van-e játék egyáltalán? Lehet ezt onthefly generálni?T7 - MisztikumszövésHangulatkeltési módszerekT8 - TempóHogyan gyorsíts, lassíts, tartsd tempóban stb.T9 - Harc és harci körökMitől lehet még inkább érdekes, érdekfeszítő egy harc... Mármint az alap kockadobásokon kívül...T10 - Parti együttműködésA csapat szétválik? Különmesélés? Ütköző érdekek? Party attack?T11 - JutalomosztásNos, ezt is fel lehet (és érdemes) dobni egy kicsit.####### Témakor besorolása #######T1-T11-ig osztályozd a témaköröket az alábbi botásban: - nem igazán érdekel+ érdekel++ nagyon érdekel####### Becslés #######T1-T11-ig osztályozd a saját képességeidet az alábbi botásban:- szerintem volna mit felődni ezen a téren+ elég jól megy++ nagyon jól megy####### Kiegészítés #######Név és egysoros leírás olyan témá(k)ról, ami szerinted kimaradt és számodra érdekfeszítő lenne.##Ennyi a 2. forduló, ezután már csak a meglepetéskör jön Link a hozzászóláshoz
Con Salamander Közzétéve: December 11, 2012 Megosztás Közzétéve: December 11, 2012 (szerkesztve) T1 - Játékkezdés Besorolás: + Becslés: + T2 - JK/játékos megismer(tet)ése Besorolás: + Becslés: - T3 - JK motiváció Besorolás: ++ Becslés: ++ T4 - Játékos motiváció / koncentráció Besorolás: + Becslés: + T5 - Helyszínek/környezet Besorolás: ++ Becslés: + T6 - Váratlan fordulatok/csattanó Besorolás: + Becslés: -/+ T7 - Misztikumszövés Besorolás: + Becslés: - T8 - Tempó Besorolás: + Becslés: + T9 - Harc és harci körök Besorolás: ++ Becslés: +/++ T10 - Parti együttműködés Besorolás: + Becslés: + T11 - Jutalomosztás Besorolás: + Becslés: -/+ T12 - NJK-k kijátszása Ez nekem nagyon fontos, hiszen az NJK-k tudják befolyásolni a legjobban a játékosok döntéseit. Jó kijátszásuk hangulatteremtő és modul-húzó is.Besorolás: ++ Becslés: ++ T13 - Következetesség, szabályalkalmazás Szintén fontos, hogy a szabályokban legyen fix álláspontunk, és mindig úgy döntsünk. Ezen felül előre lefektetni a szabályokat (pl. harcrendszer alkalmazás, Ynev-kép...) Besorolás: ++ Becslés: +/++ T14 - Játék befejezés Ahogy a kezdés, úgy a befejezés is fontos. Epilógus, hősies jelenet, egy kis, összeszedett történet a közeljövőről, magyarázat a modulról... Besorolás: + Becslés: + T15 - Alkalmazkodás (barátkozás vs. fegyelmezés) Megtalálni azt a határt, amire a játékosoknak szüksége van... Ha valaki kilóg a partiból a viselkedésével, visszarántani lehetőleg játékon belüli eszközökkel. Mindegy, hogy komoly vagy poénkodós a csapat, a játék határait határozottan védeni ("Too much joke" vs "It's not a game anymore") Besorolás: ++ Becslés: +/++ Bocsi, hogy ötfokúvá tettem a háromfokú skáládat, de nem tudtam dönteni sok esetben, mert kaptam már jó és rosszabb visszajelzést is, és sok helyen a jó ellenére is úgy gondoltam, hogy lehetnék jobb is (mert elméletben, mikor készülök a játékra jobb vagyok...) Plusz, ha valamelyiket jónak érzed ezek közül, tedd bele, de ha valahová máshová már tartozik, akkor félreértettük egymást. Szerkesztve ekkor: December 12, 2012 , Con Salamander által sorszam Link a hozzászóláshoz
TAO Közzétéve: December 11, 2012 Megosztás Közzétéve: December 11, 2012 T1 - JátékkezdésBesorolás: +Becslés: +T2 - JK/játékos megismer(tet)éseBesorolás: -Becslés: +T3 - JK motivációBesorolás: ++Becslés: +T4 - Játékos motiváció / koncentrációBesorolás: +Becslés: -T5 - Helyszínek/környezetBesorolás: -Becslés: -T6 - Váratlan fordulatok/csattanóBesorolás: +Becslés: ++T7 - MisztikumszövésBesorolás: +Becslés: +T8 - TempóBesorolás: +Becslés: -T9 - Harc és harci körökBesorolás: -Becslés: +T10 - Parti együttműködésBesorolás: +Becslés: +T11 - JutalomosztásBesorolás: +Becslés: + Link a hozzászóláshoz
Scylla Közzétéve: December 11, 2012 Megosztás Közzétéve: December 11, 2012 (szerkesztve) T1 - JátékkezdésBesorolás: +Becslés: -T2 - JK/játékos megismer(tet)éseBesorolás: +Becslés: +T3 - JK motivációBesorolás: ++Becslés: +T4 - Játékos motiváció / koncentrációBesorolás: +Becslés: +T5 - Helyszínek/környezetBesorolás: +Becslés: +T6 - Váratlan fordulatok/csattanóBesorolás: +Becslés: ++T7 - MisztikumszövésBesorolás: +Becslés: +T8 - TempóBesorolás: +Becslés: -T9 - Harc és harci körökBesorolás: +Becslés: +T10 - Parti együttműködésBesorolás: +Becslés: +T11 - JutalomosztásBesorolás: +Becslés: -T12 - NJK-k kijátszásaBesorolás: ++Becslés: -T13 - Következetesség, szabályalkalmazásBesorolás: +Becslés: -T14 - Játék befejezésBesorolás: +Becslés: +T15 - Alkalmazkodás (barátkozás vs. fegyelmezés)Besorolás: +Becslés: + Szerkesztve ekkor: December 12, 2012 , Con Salamander által sorszam Link a hozzászóláshoz
Sir Thomas Közzétéve: December 15, 2012 Szerző Megosztás Közzétéve: December 15, 2012 Suttogó, Daru, Mate? Ha esetleg erre jártok, várjuk a válaszotokat. Link a hozzászóláshoz
Daru Közzétéve: December 17, 2012 Megosztás Közzétéve: December 17, 2012 T1 - Játékkezdés Besorolás: + Becslés: + T2 - JK/játékos megismer(tet)ése Besorolás: + Becslés: + T3 - JK motiváció Besorolás: ++ Becslés: + T4 - Játékos motiváció / koncentráció Besorolás: ++ Becslés: - T5 - Helyszínek/környezet Besorolás: - Becslés: + T6 - Váratlan fordulatok/csattanó Besorolás: ++ Becslés: + T7 - Misztikumszövés Besorolás: - Becslés: + T8 - Tempó Besorolás: + Becslés: + T9 - Harc és harci körök Besorolás: - Becslés: ++ T10 - Parti együttműködés Besorolás: ++ Becslés: + T11 - Jutalomosztás Besorolás: + Becslés: + Õrült egy múlthét volt... Link a hozzászóláshoz
Syrand Caldern Közzétéve: December 17, 2012 Megosztás Közzétéve: December 17, 2012 Nem akarok kimaradni, de ma már nem lesz rá időm - holnap küldöm az én részem Link a hozzászóláshoz
Sir Thomas Közzétéve: December 21, 2012 Szerző Megosztás Közzétéve: December 21, 2012 Suttogó, Mate, blokkoljátok a dolgokat... Tán visszaléptek? Nyuszi vagy Macfly? Link a hozzászóláshoz
Suttogó Közzétéve: December 25, 2012 Megosztás Közzétéve: December 25, 2012 T1 - Játékkezdés Besorolás: ++ Becslés: + T2 - JK/játékos megismer(tet)ése Besorolás: + Becslés: + T3 - JK motiváció Besorolás: + Becslés: ++ T4 -Játékos motiváció/koncentráció Besorolás: ++ Becslés: - T5 - Helyszínek/környezet Besorolás: ++ Becslés: ++ T6 - Váratlan fordulatok/csattanó Besorolás: - Becslés: + T7 - Misztikumkövetés Besorolás: ++ Becslés: ++ T8 - Tempó Besorolás: ++ Becslés: - T9 - Harc és harci körök Besorolás: - Becslés: + T10 - Parti együttműködés Besorolás: ++ Becslés: + T11 - Jutalomosztás Besorolás: - Becslés: + P.S.: bocs a késlekedésért, és engem senki nem hívhat nyuszinak Link a hozzászóláshoz
Syrand Caldern Közzétéve: December 25, 2012 Megosztás Közzétéve: December 25, 2012 T1 - JátékkezdésBesorolás: ++Becslés: --T2 - JK/játékos megismer(tet)éseBesorolás: ++Becslés: --T3 - JK motivációBesorolás: ++Becslés: --T4 - Játékos motiváció / koncentrációBesorolás: ++Becslés: --T5 - Helyszínek/környezetBesorolás: ++Becslés: -T6 - Váratlan fordulatok/csattanóBesorolás: ++Becslés: +T7 - MisztikumszövésBesorolás: ++Becslés: -T8 - TempóBesorolás: ++Becslés: -T9 - Harc és harci körökBesorolás: +Becslés: --T10 - Parti együttműködésBesorolás: ++Becslés: -T11 - JutalomosztásBesorolás: +Becslés: - Link a hozzászóláshoz
Recommended Posts
A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!
Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.
Kalandozónév regisztrálása
Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!
Csatlakozás a KalandozókhozBejelentkezés
Már velünk kalandozol? Lépj be!
Belépés