Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

ST - KM kaland


Recommended Posts

Az alábbi téma a TT alatti (esti) mesére vonatkozik. A Csevegőben jelenetkezettek számára sajnálatos, hogy egy kicsit módosult az eredeti elképzelés, így az ottani jelentkezéseket figyelmen kívül kellett hagynom, és a másik fórumban elhangzottak alapján haladnánk idén:

http://kalandozok.hu/showthread.php?1268-SirThomas-kicsiny-eldugott-vil%C3%A1ga&goto=newpost

Tekintve, hogy egy estére tervezem a látogatást, másik kalandra már valószínűleg nem lesz lehetőség.

Ezúton is elnézést kérek minden érintettől.

Na de a lényegre térve....

Az idei kaland koncepciója a szokásostól kissé elrugaszkodik.

Lesz 1 játékos (én) és 5 mesélő, név szerint Daru, Tao, Matebilic, Scylla, CS

(az eddigi felállás szerint)

A cél alapvetően az, hogy a játékosi oldalról vezetve az eseményeket az alábbi feltételek teljesüljenek:

- keressük meg, hogy mik a mesélői határaid

- találjuk meg a módját, hogy ezeket átlépd, és valami számodra újat, érdekeset tapasztalj (direkt nem azt írtam, hogy tanulj)

- mind jól szórakozzunk...

A módszer nagyon vegyes lesz, néhol meglepő, néhol elgondolkodtató, de többségében mulatságos. :)

Pár alapszabály rögtön az elejére

- Õszinteség: Aki nem nyitott és őszinte, az nem fog tudni feloldódni, ez már most bizonyos. Szóval csak úgy gyere, ha tényleg érdekel a dolog és hajlandó vagy felvállalni a részed. Tekintve, hogy ezt mindenki felvállaja az első pillanattól kezdve, nem leszel kiszolgáltatott helyzetben. Illetve csak annyira, mint mindenki más. :o)

- Légy KM: A mesélőnek mindig igaza van elv részben itt is érvényesülni fog, de a dolgok jellegéből fakadóan csak részben. Ezzel pont nem azt mondom, hogy hagyd magad elnyomni, hanem azt, hogy a "nem teljesen körülhatárolható" keretek közt HASZNÁLD azt a tudást, és viselkedj úgy, mint ahogy mesélőként szoktál.

- Légy (egy kicsit legalább) extrovertált: Ha csak magadban játszol, gondolkodsz, akkor nem lesz mit kiforgassak, irányítsak, nem lesznek kapaszkodóim. Ne tartsd magadban a gondolataid, elképzeléseid. Itt nincsenek rossz válaszok, módszerek. Max vannak jobbak a te ötletednél.

Lássuk csak, mi van még így elsőre... A MAGUS világát/rendszerét fogjuk használni, hisz úgy is ezt játszotok/meséltek a legtöbbet.

Számíthattok arra is, hogy amíg az egyik mesélő van soron, addig a többiek feladata (többek közt) az is, hogy NJK/JK karikat személyesítsenek meg. A mesélő ugyanis minden NJK-t ki tud játszani, ha pedig nincs ott egy JK, akkor gond nélkül átveszi azt is (mint pl. Mark the Red esete a Gamers 1-ből).

Egyelőre ennyi.

Link a hozzászóláshoz

Lesz pár környi előkészület a táborig, amiben szeretném a tisztelt KM-ek közreműködését kérni.

Röviden:

- Eszközök

- Témakörök

- +1 (meglepi kör, minden, amit elfelejtettem addig mondani)

**** ESZKÖZÖK ****

Az első körös felkészülési fázis az Eszközök nevet kapta. Azért, mert ezek a dolgok kellenek ahhoz, hogy végigvigyük a játékot.

E1: kockák

A szokásos dobókockák mellett szükség lenne viszonylag nagy mennyiségű d6-ra. Ez kb mesélőnként 10-20 darab. Vásárlásra ne adjátok a fejeteket (annyit nem ér), de ezzel készüljetek majd be (kölcsönbe a többiektől, stb). Aki nem készül vele, az rákényszerít mindannyiunkat, hogy papíron vezessünk dolgokat. A kocka egyszerűbb, inkább az legyen. :)

E2: JK

Kérnék minden mesélőtől egy jellegzetes JK ötletet. Lehetőleg olyan magus karaktert, amit nem szívesen láttok a csapatban.

A következő felbontásban:

- JK rövid leírás (pl. arel papnő)

- Mi idegesítő benne (pl. rettenetesen sablonos)

- Mi szerethető benne (pl. szerénység, tisztaság)

- Jellemvonásai (lehetőleg legalább 2-3 tulajdonsággal, mint pl. kedves, fanatikus természetvédő, tudálékos)

E3: NJK

Egy lehetséges, közreműködő típusú NJK, amit te, kedves KM, szívesen bevetnél a kalandban. Gyakorlatilag ugyanúgy, mint a JK-nál.

- NJK rövid leírás

- Mi idegesítő benne

- Mi szerethető benne

- Jellemvonásai (lehetőleg legalább 2-3 tulajdonsággal)

E4: Titkos Fegyver

Szükség lesz még egy meglepő mesélői eszközre, amit bevetnél egy bizonyos szituációban. Ezt tartsd titokban, de hozd magaddal és legyen ott nálad, készen a bevetésre. Mondok egy példát, ami hasznos tud lenni (de ezt már nem választhatod): kürt.

Ha valami nem érthető vagy csak eszedbe jutott valami a kalanddal kapcsolatban, ne tartsd magadban! :)

Szerkesztve ekkor: , Sir Thomas által
Link a hozzászóláshoz

Eh, igyekeztem valami gondolatindítót összehozni. :)

E2:

Tolvaj. Igyekszik szabadon garázdálkodni. Nincs klánban.

Idegesítő: Erő, gyorsaság, ügyesség kimaxolva a szépség és az asztrál kárára.

Szerethető: De legalább nincs állig felfegyverkezve. Tör, számszeríj.

Jellemvonások: Kapzsi, sunyi, hízelgő.

E3:

Kovács. Akit a JK-k találnak meg némi vasmunka ügyében.

Idegesítő: Drágán is dolgozik.

Szerethető: De legalább szépen.

Jellemvonások: komor, szűkszavú, makacs.

Szerkesztve ekkor: , Daru által
Link a hozzászóláshoz

E2: JK

Dzsenn varázsló 22-es intelligenciával.

Idegesítő: egoista, mindenkinél okosabb (tényleg az, emiatt még idegesítőbb)

Szerethető: tökéletlen, befordult és komplexusos, nincsenek barátai, csak haszonlesői

Jellemvonások: nagyképű, lenéző, tudásvágyó, társadalomban helyét nem találó

E3: NJK

Fogadós, aki kiöregedett, letelepedett veterán kalandozó.

Idegesítő: definíció szerint magasabb szintű és erősebb, mint a JK-k

Szerethető: múltjából fakadóan teljesen átérzi a JK-k problémáit, segítőkész

Jellemvonások: élesszemű, türelmetlen, a pénz nem fontos számára, nem azért dolgozik

Link a hozzászóláshoz

E2: JK

Az agresszív, lobbanékony kardművész.

Idegesítő: "Dobok TÉ-t! Támadok! Kardot húzok! Leütöm!" - mindent erővel próbál megoldani. Gyilkológépnek hiszi magát.

Szerethető: Teljesen szabályos karakter, mindössze a szemlélet rossz. Kompromisszumkész. Könnyen elcsendesíthető.

Jellemvonások: agresszív, önmagát haszontalannak érzi, indulatos, megbánó, lelke mélyén békés.

E3: NJK

Koszos kislány, akivel egy elhagyatott területen lehet találkozni. Árva.

Idegesítő: A világképe egész más, mint a kalandozóké. Szinte biztosan félrevezeti a JK-kat.

Szerethető: Aranyos, nem akar rosszat, ha rájönnek, hogy másképp gondolkozik, hasznos lehet.

Jellemvonások: Szomorú, befolyásolható, álmodozó.

ui.: Ez a titkos fegyver, amit bizonyos esetben bevetnénk, nem teljesen tiszta. Egy univerzális megoldás kell, vagy tudhatom előre, milyen esetről van szó? Milyen eszköz ez, mesélői trükk, vagy kézzelfogható, modulhoz köthető dolog?

Link a hozzászóláshoz

E2: JK

Darton-paplovag

Idegesítő: Olcsó poénokat pufogtató szeszkazán. Se morál, se erkölcsök.

Szerethető: Néhány ritka esetben egy-két poénja egész jó.

Jellemvonások: "vicces", bunkó, szembe megy minden szabállyal, nyakló nélkül vérengzik "Darton nevében", sértődékeny, ha őt éri kár

E3: NJK

A helyi varázsló

Idegesítő: nagy hatalmú, könnyedén rendre utasítja a kalandozókat

Szerethető: ha megtalálják vele a közös hangot, segít, akár kalandlehetőséget is ad

Jellemvonások: szétszórt, bogaras, őrült tudósféle

Link a hozzászóláshoz

E2: JK

Ikerkasztú tűzvarázsló-lovag

Idegesítő: tudjuk, hogy azért jött létre, hogy minden "le legyen fedve", ő a (szerinte) kicsinálhatatlan karakter, szerepéből rendszeresen kieső, tipikus Vérpisti

Szerethető: A végletekig szabályszerűen van kidolgozva, hogy ne lehessen belekötni. Esetleg meg van támogatva egy jó előtörivel.

Jellemvonások: bunkó, tudálékos, agresszív, kaotikus személyiség, alkoholista (az eredetiség jegyében :D)

E3: NJK

A barlangban lakó remete

Idegesítő: rébuszokban beszél, avagy egyáltalán nem, ha a karakterek nem szimpatikusak neki

Szerethető: Bármennyire szereti bosszantani a JK-kat, a légynek sem tudna ártani, ha egy karakter megsérült, biztos segít rajta

Jellemvonások: kizökkenthetetlen, erős akaratú, fegyelmezett, erősen rigolyás, okos, kárörvendő

Link a hozzászóláshoz

E2: JK

boszorkány

Idegesítő: állandóan mindenkit el akar csábitani, el akar bájolni, még a saját csapattársait is

Szerethető: 18 szépség, szóval szives hagyja magát az ember :P

Jellemvonások: negédes, játsza a szökét, akinek mindenki szivesen segit de valojában nagyon manipulativ.

E3: NJK

A kósza (lásd Aragorn… J)

Idegesítő: csendes, háttérbe, árnyékban meghuzodo jelentéktelen figura, aki valojában 20szint feletti arel pap, Mogorva Chei ivocimborája, szval lezuz bárkit egyedül, a jk-k helyett.

Szerethető: részegen lelkizik, élete nagy szerelméröl mesél Rosanna de Lamar-rol

Jellemvonások: szemlélödö, mindent észrevesz, nyugodt, szükszavu, de brutális hatékony ha egy feladat elvégzéséröl van szó. Nincs megoldhatalan feladat…

Link a hozzászóláshoz

A várva várt második felkészülési forduló...

Egy-egy játékalkalmat sok apró részre, részfolyamatra, eseményre, helyzetképre lehet bontani. Egyszerű bontásban (mint pl. megbízás/kaland/jutalom stb) nem túl célravezető vizsgálni, mert a mesélői technikák és fortélyok nem fedik egy az egyben ezeket a kérdéseket. Sokkal átfogóbb technikák vannak, amelyeket akár egész mese alatt alkalmazunk / alkalmaznunk kell.

Alább látható pár felvázolt témakör, amik körbejárása, megbeszélése, tudatosítása hasznos lehet mindannyiunk számára. Ez nyilván azokat tartalmazza, amik eddig eszembe jutottak, és egymástól markánsan el tudtam különíteni őket. Egy ehhez hasonló "témakör" lista alkotná majd a játék gerincét...

DE

... a párbeszéd elve alapján a pontos listát együtt alakítjuk ki véglegesre. HOGYAN?

Egyrészt azzal, hogy megjelölöd, melyik témát, mennyire tartod érdekesnek/számodra fontosnak.

Másrészt önbecslő módon lepontozod magad, hogy szerinted az egyes témakörökben mennyire vagy jó.

Harmadrészt bedobhatsz újabb témát a közösbe, amit elbírálok és adott esetben ezzel bővülhet a lista.

Lássuk az alap témaköröket (rövid leírással kiegelve)

T1 - Játékkezdés

A játék elkezdése mindig érdekes és fontos része a játéknak, az alap hangulatot eleve meghatározza.

T2 - JK/játékos megismer(tet)ése

Összeszokott csapat és x-edik játék esetén már annyira nem izgalmas talán, de kezdetben kulcskérdés lehet, hogy mennyire ismerjük a karaktereket és a játékosainkat.

T3 - JK motiváció

A kezdeti motiváció mellett foglalkozni kell/lehet a gyengülő vagy motivációt vesztett karakterekkel is.

T4 - Játékos motiváció / koncentráció

Ha valaki nem figyel, unatkozik, álmos stb. az kihat a többiek játékára is. Ilyenkor mit lehet tenni?

T5 - Helyszínek/környezet

Gyakorlatilag ez az, amit mesélünk. Mármint ez az, amit a többiek anélkül látnak és értenek, hogy teljesen elmondanád. Ettől függetlenül fontos része a játéknak. Lehet ezt fokozni?

T6 - Váratlan fordulatok/csattanó

Hát ja.. Ha nincs csattanó, akkor van-e játék egyáltalán? Lehet ezt onthefly generálni?

T7 - Misztikumszövés

Hangulatkeltési módszerek

T8 - Tempó

Hogyan gyorsíts, lassíts, tartsd tempóban stb.

T9 - Harc és harci körök

Mitől lehet még inkább érdekes, érdekfeszítő egy harc... Mármint az alap kockadobásokon kívül...

T10 - Parti együttműködés

A csapat szétválik? Különmesélés? Ütköző érdekek? Party attack?

T11 - Jutalomosztás

Nos, ezt is fel lehet (és érdemes) dobni egy kicsit.

####### Témakor besorolása #######

T1-T11-ig osztályozd a témaköröket az alábbi botásban:

- nem igazán érdekel

+ érdekel

++ nagyon érdekel

####### Becslés #######

T1-T11-ig osztályozd a saját képességeidet az alábbi botásban:

- szerintem volna mit felődni ezen a téren

+ elég jól megy

++ nagyon jól megy

####### Kiegészítés #######

Név és egysoros leírás olyan témá(k)ról, ami szerinted kimaradt és számodra érdekfeszítő lenne.

##

Ennyi a 2. forduló, ezután már csak a meglepetéskör jön

Link a hozzászóláshoz

T1 - Játékkezdés

Besorolás: +

Becslés: +

T2 - JK/játékos megismer(tet)ése

Besorolás: +

Becslés: -

T3 - JK motiváció

Besorolás: ++

Becslés: ++

T4 - Játékos motiváció / koncentráció

Besorolás: +

Becslés: +

T5 - Helyszínek/környezet

Besorolás: ++

Becslés: +

T6 - Váratlan fordulatok/csattanó

Besorolás: +

Becslés: -/+

T7 - Misztikumszövés

Besorolás: +

Becslés: -

T8 - Tempó

Besorolás: +

Becslés: +

T9 - Harc és harci körök

Besorolás: ++

Becslés: +/++

T10 - Parti együttműködés

Besorolás: +

Becslés: +

T11 - Jutalomosztás

Besorolás: +

Becslés: -/+

T12 - NJK-k kijátszása

Ez nekem nagyon fontos, hiszen az NJK-k tudják befolyásolni a legjobban a játékosok döntéseit. Jó kijátszásuk hangulatteremtő és modul-húzó is.Besorolás: ++

Becslés: ++

T13 - Következetesség, szabályalkalmazás

Szintén fontos, hogy a szabályokban legyen fix álláspontunk, és mindig úgy döntsünk. Ezen felül előre lefektetni a szabályokat (pl. harcrendszer alkalmazás, Ynev-kép...)

Besorolás: ++

Becslés: +/++

T14 - Játék befejezés

Ahogy a kezdés, úgy a befejezés is fontos. Epilógus, hősies jelenet, egy kis, összeszedett történet a közeljövőről, magyarázat a modulról...

Besorolás: +

Becslés: +

T15 - Alkalmazkodás (barátkozás vs. fegyelmezés)

Megtalálni azt a határt, amire a játékosoknak szüksége van... Ha valaki kilóg a partiból a viselkedésével, visszarántani lehetőleg játékon belüli eszközökkel. Mindegy, hogy komoly vagy poénkodós a csapat, a játék határait határozottan védeni ("Too much joke" vs "It's not a game anymore")

Besorolás: ++

Becslés: +/++

Bocsi, hogy ötfokúvá tettem a háromfokú skáládat, de nem tudtam dönteni sok esetben, mert kaptam már jó és rosszabb visszajelzést is, és sok helyen a jó ellenére is úgy gondoltam, hogy lehetnék jobb is (mert elméletben, mikor készülök a játékra jobb vagyok...)

Plusz, ha valamelyiket jónak érzed ezek közül, tedd bele, de ha valahová máshová már tartozik, akkor félreértettük egymást. :)

Szerkesztve ekkor: , Con Salamander által
sorszam
Link a hozzászóláshoz

T1 - Játékkezdés

Besorolás: +

Becslés: +

T2 - JK/játékos megismer(tet)ése

Besorolás: -

Becslés: +

T3 - JK motiváció

Besorolás: ++

Becslés: +

T4 - Játékos motiváció / koncentráció

Besorolás: +

Becslés: -

T5 - Helyszínek/környezet

Besorolás: -

Becslés: -

T6 - Váratlan fordulatok/csattanó

Besorolás: +

Becslés: ++

T7 - Misztikumszövés

Besorolás: +

Becslés: +

T8 - Tempó

Besorolás: +

Becslés: -

T9 - Harc és harci körök

Besorolás: -

Becslés: +

T10 - Parti együttműködés

Besorolás: +

Becslés: +

T11 - Jutalomosztás

Besorolás: +

Becslés: +

Link a hozzászóláshoz

T1 - Játékkezdés

Besorolás: +

Becslés: -

T2 - JK/játékos megismer(tet)ése

Besorolás: +

Becslés: +

T3 - JK motiváció

Besorolás: ++

Becslés: +

T4 - Játékos motiváció / koncentráció

Besorolás: +

Becslés: +

T5 - Helyszínek/környezet

Besorolás: +

Becslés: +

T6 - Váratlan fordulatok/csattanó

Besorolás: +

Becslés: ++

T7 - Misztikumszövés

Besorolás: +

Becslés: +

T8 - Tempó

Besorolás: +

Becslés: -

T9 - Harc és harci körök

Besorolás: +

Becslés: +

T10 - Parti együttműködés

Besorolás: +

Becslés: +

T11 - Jutalomosztás

Besorolás: +

Becslés: -

T12 - NJK-k kijátszása

Besorolás: ++

Becslés: -

T13 - Következetesség, szabályalkalmazás

Besorolás: +

Becslés: -

T14 - Játék befejezés

Besorolás: +

Becslés: +

T15 - Alkalmazkodás (barátkozás vs. fegyelmezés)

Besorolás: +

Becslés: +

Szerkesztve ekkor: , Con Salamander által
sorszam
Link a hozzászóláshoz

T1 - Játékkezdés

Besorolás: +

Becslés: +

T2 - JK/játékos megismer(tet)ése

Besorolás: +

Becslés: +

T3 - JK motiváció

Besorolás: ++

Becslés: +

T4 - Játékos motiváció / koncentráció

Besorolás: ++

Becslés: -

T5 - Helyszínek/környezet

Besorolás: -

Becslés: +

T6 - Váratlan fordulatok/csattanó

Besorolás: ++

Becslés: +

T7 - Misztikumszövés

Besorolás: -

Becslés: +

T8 - Tempó

Besorolás: +

Becslés: +

T9 - Harc és harci körök

Besorolás: -

Becslés: ++

T10 - Parti együttműködés

Besorolás: ++

Becslés: +

T11 - Jutalomosztás

Besorolás: +

Becslés: +

:sry: Õrült egy múlthét volt...

Link a hozzászóláshoz

T1 - Játékkezdés

Besorolás: ++

Becslés: +

T2 - JK/játékos megismer(tet)ése

Besorolás: +

Becslés: +

T3 - JK motiváció

Besorolás: +

Becslés: ++

T4 -Játékos motiváció/koncentráció

Besorolás: ++

Becslés: -

T5 - Helyszínek/környezet

Besorolás: ++

Becslés: ++

T6 - Váratlan fordulatok/csattanó

Besorolás: -

Becslés: +

T7 - Misztikumkövetés

Besorolás: ++

Becslés: ++

T8 - Tempó

Besorolás: ++

Becslés: -

T9 - Harc és harci körök

Besorolás: -

Becslés: +

T10 - Parti együttműködés

Besorolás: ++

Becslés: +

T11 - Jutalomosztás

Besorolás: -

Becslés: +

P.S.: bocs a késlekedésért, és engem senki nem hívhat nyuszinak :gonosz:

Link a hozzászóláshoz

T1 - Játékkezdés

Besorolás: ++

Becslés: --

T2 - JK/játékos megismer(tet)ése

Besorolás: ++

Becslés: --

T3 - JK motiváció

Besorolás: ++

Becslés: --

T4 - Játékos motiváció / koncentráció

Besorolás: ++

Becslés: --

T5 - Helyszínek/környezet

Besorolás: ++

Becslés: -

T6 - Váratlan fordulatok/csattanó

Besorolás: ++

Becslés: +

T7 - Misztikumszövés

Besorolás: ++

Becslés: -

T8 - Tempó

Besorolás: ++

Becslés: -

T9 - Harc és harci körök

Besorolás: +

Becslés: --

T10 - Parti együttműködés

Besorolás: ++

Becslés: -

T11 - Jutalomosztás

Besorolás: +

Becslés: -

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...