Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Nem Játékos Karakterek


Szerinted mi a legfontosabb egy NJK kidolgozásánál?  

14 szavazat

  1. 1. Szerinted mi a legfontosabb egy NJK kidolgozásánál?

    • Az elÅ?története
    • Az értkei (fÅ?értékek, harcértékek, ép, fp)
    • A jelleme, származása
    • A képzettségei
    • A felszerelésének kidolgozása
      0
    • Valami más? (itt az ideje, hogy hozzászólásként megírd!)
      0


Recommended Posts

Közzétéve:

Üdv!

Ezt a fórumtémát egy régebbi téma felélesztéseként hoztam létre, csak kicsit másképp.

Szeretném, ha színesítő NJK-k kerülnének ide fel, vagy akár csak jó, de még nem megvalósított ötletek.

Aki késztetést érez rá, hogy beírja ide egyik NJK-ját (és ki van dolgozva eléggé, és nem is gond, hogy ha megosztja) , az bátran tegye meg, hogy ha valakinek szüksége van NJK-ra, az találhasson itt, vagy ötletet meríthessen.

Szavazás is került ki.

Közzétéve:

Nekem lenne pár ötletem NJK-ra, ha időm engedi majd be is gépelgetem őket, de nem mostanában, mivel rengeteg vizsgám van. Van egy kasztra is ötlet, amit félig már kidolgoztam, de a poént nem lövöm le, hátha majd kikerül valahova kiegként :) Az valamennyire játszható kaszt is lesz, de főleg NJK-nak jó, majd meglátjátok miért.

Amúgy ha kinn lesz a TT-s modul, abból sok jó ötletet lehet majd venni ;)

Közzétéve:

Üdv Kalandozók!

Njk-erek a kedvenceim mint mesélésben mint játék közben! Elég pár színes NJK. és máris kész a kaland!!

Nálunk szinte csak srácok/férfiak/ játszanak és így sok nöi Njk. van a kalandokban /vagyis az én kalandjaimban/! Kellenek is!

Az njk. népesíti be a világot, én többet pepecselek velük mint a kaland írássával!

Néhány ötlet:Ilanori sámán nő, Talavrai csodamüves, Renegát orwella hívö, Gnóm harcos /mindenki tolvajnak hitte/, Zauder lovag, Antoh papnő minden mennyiségben, Toroni Ködfivér, Korg boxoló, Toroni hajfonó, Renegét Kynhha / Ikrek szektájának erödjében lakó mesterszeretök- jelentése "Kik önként adnak!"/, Goblinok, Lovász lány,Renegát Toroni flotta tiszt /a fejvadász szeretöjével a Jk segítettek nekik megszökni egy blokád alá vont Toroni kikötöböl!/, Vanquesa Vészhozói /Mocskos lovagok/, Amazon testör nő/egy kalmár-csampész testöre/, Erdöpille, de vol már egy kutyán keresztül figyelö boszorkány is /persze a jk.k tudta nélkül/ ennyit egyenlöre írjatok ti is és kíváncsi vagyok a véleményetekre!!??

Jó kalandozást!

Közzétéve:

Üdv!

Azon véleményemnek szeretnék hangot adni az njk-kal kapcsolatban, hogy bizony kellenek az érdekes njk-k, és azok teszik igazán hangulatossá a kaland felépített világát, de a szokatlan és érdekes njk-k olyan, mint ételbe a fűszer. Az sem jó, ha túl sok van. Arra gondolok itt, hogy ha MINDEN njk szokatlan, senki sem átlagos, mindenki nem az, aminek látszik, az sem jó. Igenis kell a fogatlan öreg paraszt, kell a vén, görbehátú anyóka, vagy a gőgös, piperkőc udvaronc is. Persze nem mondom, hogy mindenki legyen sablonos, de azért nem árt a bizots pont. Kell egy közeg, amiből valóban kiemelkedik a különleges és szokatlan njk.

Közzétéve:

Üdv!

Jogos!

A kalandjainkban mindig a nöi NJK. van legjobban megszerkesztve!

Szinte mindig rajzokat-festményeket mutatunk róluk.

A kalndokban lassan már fogadóst nehéz ki találni, volt már minden Uork, törpe ....

Itt nem csak a fajokra gondolok!

Közzétéve:

Üdv!

Feltennék itt egy kérdést a többi KM-hez. Nektek mi a véleményetek arról a jelenségről, ami leginkább gyanítom az olyan csapatoknál fordul elő, akiknél minden alkalommal más mesél, mintegy cserélgetve a KM-i stafétát, hogy a KM a játékosként játszott karakterét továbbviszi a csapattal. Azaz kialakukl egy fő NJK, egy nagyon kidolgozott, tulajdonképpeni játékos nélküli JK, akivel minden bizonnyal a KM majd a következő kalandban játékosként játszani fog.

Szóval, ti helyeslitek/alkalmazzátok az ilyen "NJK"-kat?

Közzétéve:

Üdv!

Egy kalandozó csapat-egy Km.

Nem írom ide, h így a jó mert máshogy még nem próbáltam.

De szerintem ez így jó, sőt nem nagyon próbálnám ki máskép.

Közzétéve:

Üdv!

Nálunk nem ez a cserélgetés van, mi csak ketten vagyunk: én és egy osztálytársam, akit valamennyire betanítottam :? . Csak én tudok mesélni a "csapatból" szóval ha játszani is akarok, csak úgy tudok ahogy írtad. :cry:

Közzétéve:

Üdv!

JK karakter NJK-vá tételét csak olyan esetben tartom etikusnak, ha nem állandó NJK-ként szerepel, illetve a játék alatt elért előnyöket JK-ként már nem viszi tovább.

Színesítésként szívesen belepakolok egy-egy modulba egy-egy régi játékos karakteremet, de biztos, hogy nem fog fejlődni a játék alatt meg miegymás.

Teljesen etikátlannak tartom a saját karakter magam által való fejlesztését.

Önforgó modult - tehát mindig más meséli tovább a történetet- sem támogatom igazán, ugyanis torzulnak a célok és komoly etikai problémákat vet fel. Lásd. MG előző kérdése.

üdv. Antail

Közzétéve:

Üdv!

Forgó Km egy modulban nem jó ötlet, de az, hogy több különböző modult mindig más-más mesél egy kisebb csapatnál (mivel azért a legtöbb csapatban mindenki szeretne játszani, az aktuális mesélő is), nem olyan vészes. Mi is játszottunk így - bár nagyon sok évvel ezelőtt :) - , és kikötöttünk bizonyos szabályokat, mi szerint az így bevitt karakter vagyonát és tárgyainak sorát semmilyen módon nem bővítheti, és a tapasztalati pontok legfeljebb 10%-át kaphatja meg. Egyrészt azért kaphat tapasztalati pontot, ha valami új, ismerletlen dologgal találkozik, vagy azért, ha utazik, olvas, tanul. Szerepjátékért saját magának a KM nem adhat, a többi játékos pedig ne osszon TP-t azért :), modulmegoldásért pedig bocsánat a szóért undorító lenne saját karakternek adni, hiszen aki irányítja, ismeri a modult. Onnantól pedig nincs modulmegoldás, csak játékon felüli módon lehetséges... (A Km nem felejtheti el, miről is szól a modul...)...

Nekem egy 7. szintű boszorkánymesterem kapta a legtöbb tapasztalati pontot ilyen JK-NJK mesében, egy hosszú modulban (6 vagy 7 alkalom volt), a többiek (szintén 10-15.000 tp erősek) kaptak olyan 2200-2500 tp-t, a boszorkánymesterem pedig 140-et. Tehát minimális, de mégis tapasztalat, ismeretszezés. Természetesen nem ezért játszunk, és nem is tartom jónak, tp-ért játszatni a saját karaktert, és végülis egyáltalán játszatni sem jó ötlet, legalábbis ma már így gondolom. Hiszen a karakter ugyanazt átéli, mint a többiek, mégis háttérbe szorul, hiszen nem alkothat modulmegoldás terén, a modul ismeretében, az pedig nagyon visszaveti. Nem lehet teljes része a csapatnak (ahogy egy jó modulmegoldó csapatnak sem lehet igazán jó része egy olyan karakter, aki semmit nem csinál, csak szerepjátszik, a modul nem is érdekli)...

Ez a véleményem, ha kuszán is, de megfogalmaztam :D

Maradtam Tisztelettel

Közzétéve:

Üdv!

Hát így gondoltam én is valahogy!

Csak lusta voltam írni (akkor jöttem haza a melóból).

Én is raktam már kalandomba saját karaktert, csak azzal többet nem szoktam utána játszani.

Üdv.

Közzétéve:

Erre szerintem nincsen hivatalos szabály de hát nincs is értelme, hiszen itt a legfontosabb, hogy mind a játékosokat mind a csapatot vezető KM-et akár beugró akár állandó KM-ről beszélünk, a "józan belátás elve" vezérelje. JK karakter nálunk csak akkor válik NJK-vá, ha ezt feltétlenül megkívánja a modul ergo a játékegyensúly megtartása végett szükség van a karakterre de az azt irányító játékos egyéb elfoglaltsága végett nem lehet jelen személyesen a találkozón. Ekkor a karaktert megölni nemhogy nem etikus, de egyenesen undorító. Máskülönben magát a karaktert is kivesszük a kalandból, pl más a karakter szempontjából sürgős elfoglaltság végett. A KM maga, saját céljaira nem használhat fel más játékos által irányított karaktert, mégha ismeri is a játékos karakterét; ha előzőleg ebbe nem kérte a játékos beleegyezését. Tekintve h a KM ismeri a modult, s mivel mobiltelefon már létezik egy ideje, akár kaland közben is fontos esetben kérhet segítséget az általa irányított NJK-val valójában JK-ként játszó személytől, hogy amaz karaktere adott helyzetben hogyan és miképp is cselekedne. Persze ha megoldható olyan dolgok melyek a kalandban elő fognak fordulni azon idő alatt míg a játékos nem tud tevékenyen (JK-ként) résztvenni a modulban, megbeszélhetőek előre is. Itt persze nagy szerepe van az árnyaltságnak, ha időközben a játékos mégis ráérne, ne kelljen kizárrni, valamint az a sajnálatos eset se forduljon elő hogy a leleményes karakter figyelmezteti a többi JK-t h pl. a "kőgolyó most fog lezuhanni". Mint látszik ez egy nagyon sok oldalról boncolható téma...

Az Önforgó modul tekintetében ahogy Antail fogalmazott teljesen egyetértek vele, viszont magam nem vagyok (már) híve a saját volt karakterek bepakolásának. Ugyanis volt ilyen régen s az illető KM "kedvenc karaktere" semmiképpen nem halhatott meg a modulban. Persze nem is fejlődőtt, de egyes jelenetekben pl. harc közben érezhető volt, hogy még véletlenül sem kaphat halálos sebet pátyolgatott karaktere a mezei JK-kal szemben persze. Ekkor mi FFC beszüntettük, hogy bármilyen volt játékos karakter a csapatot segítve hosszabb távra - ún. nem csak epizódszerepekre - bekerülhessen a modulokba. Lehet színesíteni a modulokat, de szerintem nem attól színes egy karakter, hogy valaki régen jól kijátszotta magát vele, s tisztában van vele hogyan reagálna minden egyes történésre, hanem minden egyes kalandhoz a főbb NJK-kat ki kell dolgozni jellemüket rendesen kicsiszolni, h ne csak: "a már szokásos pocakos kocsmáros", vagy a "legyakni való főgonosz akinek képe is elrettentő" jusson a játékosok eszébe a leirás alapján. A Kalandmester e témához hozzáillő értelemben, vonatkozásban attól a csapat irányítója, hogy maga jóval több tapasztalattal rendelkezik a mezei játékosoknál. Nem csak ynev világát kell színesre festenie a játékosok előtt hanem a benne élőket is mindenféleképpen. A karakterek nem szabad, hogy azt érezzék, hogy egy kitalált világban vannak, hanem ha behunyják a szemüket a KM által elmeséltek alapján a háttérben szóló halk zenével el tudják az egészet képzelni.

"S a nyurga foghíjas pattanásos, poharakat törölgető, s közben a helybéliekkel hangosan röhögő kocsmáros ki első ízben rá se pillant a beérkezőkre" - valóban életszerű legyen...

Továbbá Con Salamander által vázolt helyzet lépett életbe nálunk jó ideje, vagyis főleg területi ismertség és persze nem utolsó sorban jó ötlet alapján csapatunk "tanultabb" (értsd: a MAGUS világával nem jelenleg ismekedő) tagjai mesélhetnek kalandot saját jól felfogott érdekünkben persze a többiek pedig kalandötleteikkel bővíthetik az úgynevezett "kaland-tárunkat" melyben a legapróbb ötlet is helyet kap demokrácia lévén ez annyira jó ötletnek bizonyult, hogy külön jó érzést jelent egy játékos számára, h az általa körvonalazott ötlet egy része picikét másképpen visszaköszön az éppen játszott modulban. Nálunk is egy %-os rész volt a KM által alakított karakter fejlődése, tényében annak, h az idő alatt az adott karakter hogyan cselekedett. Ezen százalékos értékbe bármely nyomozással kapcsolatos TP persze nem szzámít vele, hiszen szépen is nézne ki ha a KM megoldaná saját karakterét, ugyanakkor ha már a karakterek végképp megakadtak másik oldalról tekintve a dolgot, rásegíthet a helyes útra egy NJK révén (főleg ha egy mágiahasználóról van szó) a KM, persze ezt is csak árnyaltan és morzsákat elszórva, h a kaland élvezettel haladhasson tovább annak ellenére is ha nagyon nehézre sikeredett.

A másik borzasztó rossz megoldás mikor KM saját karakterét viszi be a kalandba, s esetleg valami különösen erős tulajdonsággal ruházza fel esetleg mágikus tárggyal. Ez nemhogy etikátlan, de a többi karaktert is veszélyezteti, emellett elronthatja a többiek játékát nagyon csúnyán ami a KM saját felelőssége. Hmm... egyenlőre ennyi így is sokat koptattam a billt :)

Tengermély tisztelettel:

Agis

Vándor
Ehhez a témához mostantól nem lehet hozzászólni
×
×
  • Új...