Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.
Keresés Itt
  • Több lehetőség...
Eredmények keresés, amik...
Eremények keresése...

A modul


Antail

Recommended Posts

Sziasztok

Kellemesen eltelt az idő a nyári tábor óta. Nagyjából másfél hete kezdtünk ismét aktívan a modullal foglalkozni. Folyamatosan töltjük fel tartalommal és dolgozzuk ki a részleteket. Úgy gondolom kb két hét, amíg olyan állapotra hozzuk, amit már van értelme feltölteni, mert van benne tartalom.

A feltöltésre benne lesz a város ahol játszódik, a fontosabb és kevésbé fontos NJK -k (mindenki akikkel a JK-k érdemben interakciót végezhetnek), a fő szál eseményei és lehetőségei, valamint 4 mellékszál (ezek már konkrétan ki vannak találva) amivel a játékosok foglalkozhatnak, ha akarnak, vagy csak egyszerűen bele sodródnak az eseményekbe.

Köszönünk minden segítséget, mert lesz bőven mit átnézni, hogy játéktechnikailag rendben van-e.

Két hangulatkeltőt terveztünk. Az első, amikor megkapják a megbízást a látszólagos fő feladatra (a kürt megszerzése). A második, amikor egy kisebb hibával, de teljesítik a látszólagos fő feladatot (megszerzik a kürtöt), és ebben szerepel majd az is, amikor megérkeznek annak városnak a közelébe, ahol a kürtöt át kell adniuk.

A hangulatkeltőknek a játék szempontjából is fontos szerepe lesz, tehát, aki nem olvassa el figyelmesen, az esetleg értékes információkról maradhat le.

A karakter alkotásnál az alapokat valószínűleg a korábbi évek kiírásaiból fogjuk venni, és azon csiszolunk, ha ez nem probléma. A karakterek 4.-6. szint közöttiek lesznek.

Időrendben valahogy úgy kellene csinálni, hogy

November 1. - karakter alkotási rendszer közzététele

November 20. - az első hangulatkeltő

December 1. - karakterek leadási határideje

December 15. - második hangulatkeltő

Üdv, Silver

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A karakteralkotással egy időben (esetleg egy hét csúszással) kiadnám a hangulatkeltőt, hogy a játékosok tudjanak mire alapozni (esetleg félre is lehet vezetni őket :twisted: ).

Ezen felül a karakterek hamarabbi beküldését pozitívan, a későbbit komoly szankciókkal kell majd jutalmazni, de ezt biztosan tudjátok.

Egyébként a dátumok rendben vannak.

CS

Link a hozzászóláshoz

Helló

Akár hamarabb is lehet az első hangulatkeltő kiadása. Viszont a második hangulatkeltő mindenképpen csak az összes karakter beérkezése után kerülhet ki, mert abban már túl sok információ van a modul konkrét helyszínéről.

Nekem nagyon tetszett az NYT TP bónusza, amit akkor kaphattak a játékosok, ha hamarabb küldték be a karakterüket. Most is lehetne valami ilyet. Valamennyi TP/nap amennyivel hamarabb küldik be, és persze ugyan annyi TP/nap mínuszba, amennyivel később küldik be.

Üdv, Silver

Link a hozzászóláshoz

Helló

Kérlek hozzatok létre egy új témát, amibe mindig a legfrissebb dokumentumokat tudom feltölteni, így nem keveredik el a hozzászólások között. Nagy valószínűséggel szombat este töltöm fel az első verziót a modulból.

Egyébként arra gondoltunk, hogy az előtörténeteket is lehetne díjazni vagy varázstárggyal, vagy TP-vel. Ez jelentősen megdobná a kedvet, hogy valamit alkossanak.

Üdv, Silver

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Én is támogatom, de azt tudni kell, hogy az előtörténetek értékelése, elolvasása, a karakterek átszámolgatása pláne, nagy munka.

Nem árt hozzá irányelv sem. Az én egykor használt, tökéletesített és bevált rendszerem készen áll, de természetesen én más rendszerrel is részt tudok venni a munkában.

Viszont az előtörténetekkel kapcsoaltban célszerű megadni, hogy

Mikor érjen véget (ez lesz a kaland dátuma) Évszám.

Ha van megkötés, akkor, hogy HOL érjen véget, pl. ...és megérkeznek G helyre. (A G = az XY-nal, csak az személy szokott lenni, de mivel az én nevem is G-vel kezdődik, ezért kis önimádatról tanúbizonyságot téve ezt a betűt használom a tetszőlegesen behelyettesíthető kifejezésekre.)

Kaszt, faj, stb megkötéseket, ha vannak (pl. mint TAO moduljának esetében a Vertion család tagság.)

Egyéni, vagy és CSapat előtörténetet késünk.

LEGFONTOSABB: szabjunk korlátot a terjedelemre. Én kétszer, vagy háromszor is becsülettel végigolvastam az előtörténeteket, sok volt. Max 2, nagyon max 3 oldal személyenként, amit én javaslok.

És amúgy megéri ezekért is plusszokat adni, mert akkor valóban van motiváció az elkészítésre.

Link a hozzászóláshoz

Helló

Ha használhatjuk az értékelő rendszeredet az nagy segítség lenne, mert minek töltsünk időt valamivel, ami már készen van. Ha minden igaz tudom melyik az az értékelő rendszer (talán tavaly NYT -n adtátok ki az értékelő lapot). Töltsd fel kérlek a kapcsolódó dokumentumokat, és akkor átolvassuk, hogy pontosan milyen.

Alapvetően mindegy, hogy melyik évben játszódik a modul. Ezt még nem is találtuk ki. Eriontól északra, a Tajtékmocsaraktól kicsit délre van a helyszín, tehát alapvetően semleges területen. Ha van valami javaslat évszámra, akkor nyitottak vagyunk rá.

Kell majd karakter és csapat előtörténet is. A csapat előtörténetnek fix városban kell végződnie, és úgy, hogy fixen megadjuk kinek végezték el a legutóbbi megbízásukat. Az hogy mi volt a sikeresen teljesített feladatuk a játékosok fantáziájára van bízva. Amikor mennek leadni az előző küldetést, akkor kapják meg az újat, ami már a modulhoz kapcsolódik.

Nem szívesen szabnék oldalkorlátot a terjedelemre, mert az igazán jó előtörténeteket, nem lehet bele zsúfolni 2-3 oldalba. Mi is jártunk már úgy nem egyszer, hogy kitaláltunk egy nagyon jó előtörténetet, írtunk 5-7 oldalt képekkel, kerettel, cirádával, aztán jött hogy bele kell férnie 4 oldalba. Ezek után nem győztünk kivágni belőle és az egész egy csonka, rossz érzésű valami lett.

Tény hogy nekem csak most NYT -ről vannak tapasztalataim, de ott a játékosok 85% -a belefért a 2 oldalba. A többiek pedig kibontakoztak, ami szerintem jó dolog. Persze időben nekünk nagy szívás, de igazából aki sok oldalt ír, az jobbára jókat is ír.

Üdv, Silver

Link a hozzászóláshoz

Hi!

Szerintem mindenképp kell terjedelmi korlát, legalább a szövegezett részre, képekkel, egyebekkel együttire nem.

Egyszer már elolvastunk majd 50 előtörit, durva volt! :-)

Szerintem idén télen lehetne az a koncepció, hogy az egyéni előtörit azt megszorítjuk max 2-3 oldalban, a csapatelőtörire pedig tágabb korláttot adunk pl. max 6 oldal. Így csapatonként kb. 1 óra rendesen átolvasni az előtöriket.

Formai korlátot kell szabnunk az előtörik és a karakterek beküldéséhez! Ne felejtsük el!

A karakterekhez adjunk ki egy excel táblát. (nem kell számolgatnia, persze az jó, de az egységes forma a lényeg)

Az előtörikhöz pedig kössük ki, hogy word-del készített RTF (így mindenhol jó lesz.). (Tehát ne pdf, ne txt, ne docx,....)

Z

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Hát, nem teljesen értek egyet veled az előtörténetek terjedelmi korlátait illetően... én azt tapasztaltam, hogy kevés az olyan, aki 5-6 oldalon keresztül jót és hasznosat ír. Nem nagyzolásból, én sem biztos, hogy jobbat írnék, de fölösleges 6 oldalon keresztül egy majdnem semmitmondó párbeszédet olvasni, amiből annyi derül ki, amit le lehetett volna 2 érthetően megfogalmazott sorban írni. (kicsit túlzok). Egyébként te tudod, nekem mindegy, de tényleg szívás elolvasni 50-70 oldalt, értékelni is, szóval figyelmesen, hogy tudd is mi van benne... és emellett a modulra is készülni kell.

Nem a korlátozás itt a lényeg amúgy, hanem egy jó előtörténethez szerintem nem kell több 2 oldalnál, aki meg ennyivel sem tud mit kezdeni, annak mindegy. Elolvasni viszont nagyon nem mindegy... (félre értés ne essék, lehet ám hosszabb jó előtörténetet írni, én is láttam már ilyet, csak biztos, hogy ilyeneket akarunk? Persze az értékelőket is lehet ám segíteni, korai határidővel, hogy több idő legyen elolvasni, persze ez a megíróknak nem hagy annyi időt.

Egyébként a te általad elmesélt történetet csak annyiban helyeselném, hogy ha a karakteralkotási rendszer előbb jött ki, mint az előtörténet követelmény, eszerint nem helyes, mert a játékosok már dolgoztak rajta, és később jelent meg a korlát. De ha az időben ki van hirdetve, nem lehet gond, hiszen akkor aszerint készülnek ők is. Persze nyilván nyár közepén nem lehet kiadni a TT követelményeit, de hát az átlag nem is akkor készül.

Az értékelő rendszert természetesen nagyon szívesen rendelkezésre bocsátom, és fel is töltöm, kicsit összeszedem, és jön.

Link a hozzászóláshoz

Köszi, átolvasom.

Közben szépen haladtunk a modullal, csak még egy kicsi hiányzik a fő szálból. Remélhetőleg holnap este (be tudjuk fejezni. Akkor feltöltöm. Végül úgy csináltuk, hogy ami elkészült, az 90% -osan végleges. Azokban leginkább már csak javítások, az észrevételeitek kerülnek, vagy ha valami véletlenül kimaradt belőle.

Ezek az elkészült részek a modul helyszíne (Tervin városa), a jelentősebb családok (ők töltik meg eseményekkel és mellék szálakkal a várost, valamint velük lesz élő az egész), és maga a fő szál. Ezek a részek így a teljes modul 70%-t teszik ki.

Ami még csak vázlatosan van meg, de folyamatában azt is csináljuk tovább véglegesre: mellék szálak, NJK-k, és a mellékletek.

Üdv, Silver

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Végigolvastam, az ötlet jó, íme a megjegyzések:

Szerkesztés (bármikor orvosolható, sőt, lehet, hogy csak az én szemem szúrja):

Lényegében négy fő kategória (ez csak nézőpont kérdése)

1. - Helyszín, háttér

2. - Modul

3. - NJK-k

4. - mellékletek

Nekem kicsit izom ez a betűméret... 12-es? :) Nem kell ám soktíz oldalnak lennie, attól nem lesz kevesebb egy modul, hogy rövidebb. Pláne ilyen rövid versenyre.

A számozásokat látom a családoknál a gazdaságban, meg tudom is, hogy a sorrendre utal, de szerintem felesleges. >> később

Modul (lehet, hogy még kibontakozóban van, de az észrevételezés fontos):

Nem találtam dátumot... Én siklottam át, vagy dátumfüggetlen lenne? csak "X éve" fordul elő a szövegben...

A városőrség: 1-2. szint egy kis faluban - jó kiképzés. Kitől? Kaszárnya? Folyamatos továbbképzés? Mitől ilyen tapasztaltak, ha nyugalom van a városban?

Vallás: Della? Kezd háttérbe szorulni Alborne miatt, amúgy is nagyon kevés híve van, ez egy érdekes kérdés!

A tapasztalati szinteket felesleges szerintem a leírásban említeni, bár gondolom később majd kikerül, mikor kész lesznek az NJK-k.

Városőrség+alvilág - érdemes lenne majd a bűncselekmények büntetésére is kitérni. A kalandozók szeretnek bűnözni. :) Börtön? Kaszárnya?

6-os és 5-ös család között nincs kapcsolat? Hisz az 5-ös a kitermelő család! Ezt át kellene gondolni!

Temetőhöz trükkök: Darton-pap, aki gondozza a temetőt - sötét tréfák. :) Lehetne itt néhány easter egg is, kell írni egy hosszú (mondjuk 100 neves) fejfa-listát, benne poénos nevekkel. Akár régebbi NJK-k, akár a JK-k nevei (ha pl. meghalt valaki előtte való nap), stb... sok lehetőség :)

Üdv!

CS

Link a hozzászóláshoz

Helló

Szerkesztési szempontból bármit lehet, jelen állapotára kicsit amolyan tartalom jegyzék jellege lett. Amit szerintem meg is tartanék a végére is, már mint hogy legyen tartalom jegyzék, mert nagy segítség lehet mesélésnél, ha valami konkrét adatot keresnek.

Át lehet strukturálni az általad felírt négy fő kategóriára is.

A betű méret személyes igényem, amíg írjuk, mert ekkora betűvel ( és 120% -os nagyítással) kevésbé fárasztja a szemem.

A számozások a családoknál azt könnyítené meg, hogy ne kelljen a nevekkel bajlódni, mert per pillanat még én is rosszul írom némelyik család nevet, vagy nem jut eszembe egyből valamelyik ritkábban használt, pedig elég sokat foglalkoztam már vele. De kivehetjük, azon ne múljék.

Nem siklottál át a dátumon, nincs dátumhoz kötve. Szinte bármikor játszódhat a modul figyelembe véve, hogy földrajzilag semleges területen van (dúlás, zászlóháborúk csak minimálisan hatnak ki rá). Ha van valami javaslatotok a dátumhoz, akkor rukkoljatok elő vele.

A város őrség magas szintje a Krebantor családnak köszönhető, akik kifejezetten kiképzésre és hadtudományokra specializált család. Pont azért van nyugalom a városban, mert ilyen felkészült a városőrsége és ha valami rendbontás, vagy rabló banda felbukkanna, akkor hatékonyan rövidre tudják zárni a dolgot.

Azért esett Dellára a választás, mert hasznos és szórakoztató tud lenni, egy őrült figura, aki mindent tud és utat mutathat a játékosoknak, ha úgy hozza a szükség. És ha már őrültről van szó, ráadásul van azért művészet is a városban, akkor olyan kézenfekvő volt Della.

A tapasztalati szinteket valóban majd ki kell gyomlálni a modulból. Igazából azért kerültek bele, mert ahogy egyre jobban körvonalazódtak a karakterek, akkor nehogy elfelejtődjön.

A büntetésekre még egyáltalán nem gondoltunk. Lehetne valamilyen nem túl szigorú, de nem is engedékeny büntetési rendszer. A városban mindenképp van kaszárnya és börtön is. De még nem gondoltuk ki, hogy hol és mekkora lenne az ideális.

Jogos a felvetés az 5-ös és 6-os családdal kapcsolatban. Valószínű, hogy volt köztük kapcsolat, viszont az 5-ös család leépülése miatt ez a kapcsolat gyengülő félben van szerintem.

A temetős ötletek tetszenek. Darton pap megvéve :) . Ha esetleg vannak korábbi évekről emlékezetes játékos karakterek, akik meghaltak, akkor be lehetne rakni :) .

Üdv, Silver

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Ok, annyit szívesen felajánlok, ha igényt tartotok rá, hogy telerakom majd hiperhivatkozással őket. A véglegest át tudom rakni PDF-be, és ott akár fejlécben és láblécben is lehetnek hivatkozások pl. Helyleírás, NJK, Modul (kb három fér ki), egyébként pedig a tartalomjegyzéket is meg lehet úgy csinálni (akár hivatkozással, akár "hivatalos" tartalomjegyzékkel), hogy odaugrojon, amire kattintasz. Aztán belül meg az NJK-knál is meg lehet oldani,(nem kell az az ocsmány kék szín, hogy elrontsa, de pl. sima aláhúzással lehet jelezni,) és akkor a TSZ simán kivehető lesz, mivel egyből odaugrik. Szerintem úgy is több KM lesz, aki digitális formában akar "dolgozni" a modullal.

Eddigi KM-lista:

Obshugi

Silver

Antail

MagyarGergely

kikre gondoltatok még? Zármin lehet, hogy jönne, és akkor gondolom mesélne. Suttogó még bizonytalan, de ha jön, szerintem ő is mesél. Ötletek?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Elolvastam a modulváltozatot. Jó kis modul lesz, gratulálok

Látszik rajta az alapos kidolgozás.

Külön tetszett a város valós ynevi térbe helyezése, valamint a családok kidolgozottsága, az NJK-k összeszedettsége. Hasonló alapossággal kellene majd a várost, annak főbb helyeit kidolgozni, bár már most is valami azért.

Kötözködnivalóm nem igazán van, talán csak annyi apróság, hogy szerencsés volna a "méter" szót lábra cserélni, mert Yneven az van.

Javaslat részletezésre:

1 Célszerű lenne a családokhoz címert is kidolgozni, ebben szívesen segítek. Ami nekem kell hozzá: alap elképzelés a család címeréről (elég leírásban: pl. kék és sas van benne...), amit nyilván a kitalálók tudnak leginkább megadni úgy, hogy annak legyen valami köze a család jellegéhez, legendáihoz, kialakulásához, történetéhez. Valamint a család jelmondata (az új programommal már ezt is bele tudom szerkeszteni a címerekbe, így van értelme foglalkozni vele...). Mind a kettőt kitalálhatom én is, ha kell, de mégis a modul készítők joga ez.

2 Szintén üdvös lenne egy várostérkép kidolgozása a városhoz (ez be is van tervezve, láttam). Ennek megrajzolásában is szívesen segítek, ha van rá igény, a korábbiakhoz hasonlóan. Ehhez kell egy kiinduló alap, elképzelés, a főbb helyek bejelölésével, amiről elég egy akár kézzel készült kiinduló rajz, bescannelve, pl. Ebből már el tudom készíteni gépen a szép és főleg az eddigi rajzok stílusával megegyező térképet, amely az alkotók elképzeléseit fogja tükrözni.

Pár javaslat a modulhoz:

1 Érdemes lenne eleve a modulba készíteni egy kitölthető táblázatot a KM-eknek, órákra bontva, hogy feljegyezhessék vázlatosan az első nap eseményeit, az érintett NJK-kat, főbb sarokköveket, hiszen majd azokat kell újra és újra lemesélniük. Esetleg több napnak is legyen benne hely, hogy a karakterek előidézte változásokat is vezethessék, napról napra, hiszen könnyű lesz esetleg belekavarodni, ellenben a karaktereknek úgy érdekes, ha minden apróság ugyanúgy történik.

2 Érdemes lenne a KM-eket segíteni azzal, hogy meghatározzuk, ötleteket adunk az időismétlődést ismerő, de nem a JK személyek cselekedeteihez, azaz, hogy mit csinálnak, ha rájönnek, ismétlődés van. Vannak a modulban utalások (pl. a varázsló olvas, a della-pap prédikál?, fejvadászok új, jobb rajtaütést szerveznek... lehet, ez elég is, később úgyis alakul.

3 A varázsló átkát, esetleg az őt a saját helyéhez kötő erőket érdemesebb lenne jobban leírni. Ugyanis egy 9. Tsz varázslóról van szó, aki a betegségeket, sérüléseket egy regenerációval minden további nélkül levetkőzheti, femiliárisokat készíthet, a temetőt nyilván ismeri, sőt, akár fel is készülhetett erre a lehetőségre is... a város környékén szinte mindent megszerezhet maga is. Miért kellenek akkor a karakterek? Pl. a komponensek hosszú feldolgozása miatt - ezt ugye neki csinálni kell, miközben egy nap van mindent összeszedni... illetve ő nem mehet el, mert mondjuk a szobájában van az a rajzolat mi védi, és amit, ha elhagy, az átok kiteljesedik, és percek, órák alatt elemészti, ilyesmik.

Kérdés, amit nem árt tisztázni.

A varázslat csak egyszer "működött", és ekkor lettek az "emlékezők", vagy amikor az újabb ugrás jön, bevonhat más is? Pl. elég egyszerű lenne meggyőzni így bárkit... Jól értem, hogy később már nem számít, ki van a drágakövek hatósugarában?

Link a hozzászóláshoz

Helló

Esetleg le lehet cserélni a métert ynevi lábra, csak ha azt írom méter, akkor egyértelmű, míg a láb nem feltétlen jön le mindenkinek, hogy egy méternyi távolságról van szó. Mondjuk ez a kisebbik probléma. De ha már az ynevi mértékegységekről beszélünk, akkor ugye egy nap az 20 óra hivatalosan Yneven. Ez viszont elképesztően zavaró tud lenni, így szinte senki nem is használja. Itt is fontos hogy mindig 24 óráról beszéljünk, mert különben követhetetlen lesz.

Javaslatok részletezésre:

1. Szívesen vesszük a segítséget címer témában, mert egyelőre csak azt tudjuk, hogy a két nemesi családnak mindenképpen kell, de nincs még kigondolva, hogy mi legyen. A Krebantor családnak lehetne még, hiszen régi harcos "dinasztia", jelmondatuk is van. Így nekik lehetne ha nem is címert, mert nem nemesek, de zászlót vagy hasonlót.

2. A várostérképet is terveztünk, hogy követhető legyen minden. Jó lenne, ha visszaköszönne a korábbi évek stílusa, ezért itt is szívesen vesszük a segítségedet. Itt akkor majd adunk egy vázlatot, hogy mi hol található, és onnan a Tiéd a pálya, ha ez így megfelel.

Javaslatok modulhoz:

1. Jó ötlet, megcsináljuk

2. Szintén jó ötlet, tovább visszük, és pontosítjuk az NJK-k cselekedeteit.

3. Igen, a varázsló egy fogós kérdés. Amikor még csak gondolkodtunk a modulon, akkor úgy terveztük, hogy mágiát már nagyon nehezen tud végrehajtani a betegsége miatt. Viszont akkor nem tudná kicsit megszívatni játékosokat. De lehet, hogy akár ez mindegy is, végül is itt nem az a lényeg, hogy ő szórakozzon a játékosokkal. Tehát vissza lehet térni arra, hogy alig-alig tud varázsolni (azért a hurkot létre kell tudnia hozni, és meg is kell tudnia szüntetni). Vagy pedig marad a Te ötleted, hogy valami védő varázskörben van, ami életben tartja, és onnan nem is tud kihatni. Vagy valami ilyesmi.

A varázslat egyszer jött létre, tehát akkor jöttek létre az "emlékezők" is. A továbbiakban már folyamatban van a varázslat, így akkor már nem lehet bevonni az "emlékezésbe" mást. Később már nem számít ki van a drágakövek hatósugarába.

Üdv, Silver

Link a hozzászóláshoz

Ülj oda az asztaltársasághoz...

Hozzájuk szólhatsz anélkül is, hogy bemutatkoznál. Ha ismert kalandozó vagy, Fedd fel kiléted hogy megismerjenek.

Vándor
Válasz a témára...

×   Formázott tartalmat illesztettél be.   Formázás megszüntetése

  Only 75 emoji are allowed.

×   A hivatkozásodat beágyazta a gépszolga automatikusan.   Mutasd inkább hivatkozásként

×   A Pszi-emlékfelidézés sikeres volt.   Szerkesztőablak kiürítése

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Új...