Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Letűnt birodalmak 1. - Kyria (örök?)


Con Salamander

Recommended Posts

Üdv!

Elméletileg igen.

Elméletileg. :)

Javaslom, olvasd el a Morgena könnyeit. Abban sok példa van a kasztrendszer diktálta szabályok betartására, megszegésére, árnyalataira és ennek okaira.

Pl. amikor a testőr a tolvajklán vezérével áll szemben. A másik hiába vezér, alacsonyabb kasztú... ám a tolvajvárban mégiscsak ő az úr... :)

Az sem mindegy pl., hogy a társadalmi kötöttségen túl milyen a viszonyuk. Pl. a kereskedő által pénzelt zsoldos másképpen viszonyul majd hozzá, mint egy kívülálló pietor.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Karkvin (kyr)

A Quiron-tenger vulkáni eredetű szárazulata, a Szindvil-szigetcsoport tagja. Az Ötödkorban a kyrek által Tau Arsylként emlegetett erődítéslánc eleme volt; a Hetedkorban egyike a toroni flotta hagyományos támaszpontjainak.

Jelentős városa Barshún. Híres kiváló boráról, a karkvini syrahról is. (A bárd és a démonok,483/8; Szürkecsuklyás, T; Alidaxi gyöngyök,10/6)

Szindvil-szigetek

A Quiron-tenger jelentős szigetcsoportja, melyet legnagyobb szigete után emlegetnek ezen a néven, ám ismert az Arsil-szigetcsoport elnevezése is. Legnagyobb szigetei a Szindvil és a Karkvin.

Az ötödkorban itt húzódott a Tua Arsylként emlegetett erősítéslánc. Manapság szigetei Toronhoz tartoznak, és a haditengerészet kulcsfontosságú támaszpontjának adnak otthont. (A bárd és a démonok,482/2; T)

Az ilyen jellegű kérdésekhez javaslom átnézni ezt is: Hozzávetőleges információ és forrás szinte bármiről... http://www.kalandozok.hu/?terem=kiegesz ... .pdf&num=1

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Császár-szigetek:

A Quiron-tenger különböző pontjaira telepített óriási, úszó erődítmények, melyek flottatámaszpontként és megfigyelőhelyként egyaránt használatosak. Õsi kyr óceánjárók mágiával megerősített testére építették őket annak idején, a Hatalmasok akarata szerint. Több

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Brom, vázlatosan.:

Karkvin nem Császár-sziget. Egy természetes sziget, mellesleg flottatámaszpont is.

A Császár-szigetek kyr óceánjárókból "összefércelt" mesterséges szigetek, szintén flottatámaszpontok, meg ugye sok mindenre jók... (mini halálcsillag... bocs a hasonlatért)

A Karakka nagy toroni hadihajó, melynek sok típusa, osztálya van. (valahogy úgy, mint ma a repülőgéphordozó hajók... ez egy általános elnevezés, mely sok féle hajót takar, a hasonló típusúakat egy osztályba sorolják, általában lényeges tulajdonságaik hasonlósága alapján.

A Császár-szigetek nem karakkákból állnak, mivel az mai toroni hajó, a szigeteket pedig olyan nagy kyr hajókból állították össze, amelyeket ma már nem tudnak készíteni (ha tudnának, megjavították volna a régieket, és nem kellene szigetként alkalmazni őket... ). Persze a fentiek alapján lehet akár karakka is benne, mégis, azért nem minden kyr hadihajó karakka, tehát a fentieket összevetve meggyőződésem, hogy a Császár-szigetek nem Karakkákból állnak.

Árny, honnan vetted ezeket a toroni karakka-osztályokat? Tudnál forrást adni hozzájuk? Nem mind ismert előttem ugyanis... és érdekel. Továbbá szerintem hibásan emlékszel, Octopus nincs, csak Octius, nem? :)

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Valamit félreértettél MG, Karkvint nem írtam a Császár-szigetek közé. (Bár lehet, hogy vki így vette ki a szövegből.) Csak válaszoltam előző írásodra.

Mindkettőtöknek köszi, hogy válaszoltatok, akkor tehát kevertem a kettőt. A karakka és a Császár-szigetek nem ugyanazok.

Amúgy engem is érdekelnek a karakkák típusai.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Karakka (kyr/tor)

1. Klasszikus kyr hajótípus, melyet az Ötödkor óta alkalmaznak a Quiron-tengeren. A karakkák valóságos úszó erődök, a Toroni Császárság flottájának büszkeségei. Méreteik varázslatok alkalmazása lévén lépik át a fahajók korlátait, így a legnagyobb, Leviathan osztályú hajók hossza akár a száz lábat is elérheti, míg szélességük tizenöt-húsz láb is lehet. A hat lábbal a vízvonal fölött emelkedő főfedélzet alatt további négy található, közülük három ütegfedélzet.

A kevélyen emelkedő orr- és tatbástyák további emeletekkel növelik a hajótest magasságát: jellemző, hogy a nagyobb toroni karakkák kormányállása egy magasságban van egy kisebb vitorlás, például karavell árbockosarával. A roppant tömegű felépítményeket, a négy vagy öt árbocon hordozott keresztvitorlák nyomását a hajóűr mélyén hordozott súlyos ballaszt egyensúlyozza ki. Szerkezeti méreteik további növelésének a Quiron-tenger kikötőinek mélysége szab határt, mert hat-hát láb mélyre merülő gerincükkel a kiépítetlen partot gyakran meg sem tudják közelíteni. Ez azonban rendszerint nem okoz taktikai problémát, ütegfedélzetei ballistáik lőtávolsága ugyanis eléri az egy mérföldet, míg közelebbi célok esetén nafta- és nyílvetőiket is bevethetik. Nyílt tengeri ütközetben ezen felül egy ezred tengerészkatona várja, hogy lerohanhassa az ellenséges hajók fedélzetét.

A karakkákat méretük és egyéb tulajdonságaik alapján osztályokba sorolják, ilyen a Tersus, Octyus, vagy a legnagyobb, a Leviathan osztályok. (Abbitkirálynő,340/5; Morgena könnyei,135)

2. Ynev nevezetes, tizennyolc csillagból álló csillagképe. A kyrek három, egy fényes és két halványabb csillagából hozták létre az Igazgyöngy csillagképet. (Geofrámia,172/3; Shajaran,309/9)

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...