Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S. Szerepjáték
Lord Rufus

Különleges helyzetek és azok megoldásai

Recommended Posts

nos...

remélem ez a téma nem kerül a temetőbe...

a feltevés a következő:

van egy varázsló némi arannyal az erszényében, ami kell neki... épp ezért tesz egy rúnát a tetejére és az övére, hogy odaragassza (ez elég durva megfogalmazás volt, de hát néha ilyen is kell)

van egy tolvaj, aki már nagyobb szintű, rúnás tőrrel, amit arra használ, h gazdagokat raboljon ki... ki is nézi magának az előbbi varázsló erszényét...

persze nem tudja, hogy rúnázott, mert tegyük fel, fekete tintával van írva a fekete szöveten. megprószálja levágni az erszényt... két lehetőség van:

1, mivel nem akaratosan töri meg a rúnát, semmi nem történik, és a tolvaj talán rájön, h futnia kéne :)

2, a rúna megtörik, és szép kis manakisülést okoz... :twisted:

mit gondoltok erről?

ha van valami hasonló helyzet, írjátok be ide bátran

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

En is remelem, hogy ez nem kerul a temetobe, ugyanis ez mindenkinek hasznos lehet...jotanacsok mindenkinek kellenek. Az en karaktereim mar tobbszor is voltak pacos helyzetben, es ez szeritem nem csak en vagyok egyedul. Ezert irok le nehany megoldast azokra a dolgokra, amik megtortentek velem. Nem irom le az osszeset, de vagy 2-t, 3-at. Ezek a tanacsok meg kalandotletkent is indulhat egy KM-nek!!

1) Egy karakternek nagyon fontos egy karvan megvedelmezese (ez azt jelenti, hogy ha nem viszi azt el a kijelolt helyre, akkor megolik). Utkozben elraboljak ezt a karavant. Altalaban ilyenkor szoktak a karakterek panikolni, hogy "Jajj, Darton!!! Most mi lesz???". Persze megertendo, hogy panikolnak, de amiatt, hogy elloptak a karavant nem kell nagy felhajtast tenni. A karavan valoszinu hagy valami nyomot (peldaul eso utan a sarban), vagy ha a karakternek nagyon jo a szaglasa akkor lehet, hogy fogja erezni az illatot ( pl. a dzsad viznek jellegzetes az illata, azt -neha- eleg jol lehet kovetni). Ezutan vagy vissza kell lopni, vagy meg kell probalni megolni a rablokat.

Lehet, hogy nem tul hasznosat mondtam, de eleg gyakori az ilyen eset.

A'frad

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Lord Rurus!

Szerintem a dolog attól függ, hogy a tőr és az erszényen lévő rúnák erőségétől függ.

1, Ha a tőr rúnái az erősebbek, akkor az erszény leesik. Ha a rúnái jóval erősebbek, akkor meglehet, hogy a varázsló észre sem veszi, hogy a rúnái megtörtek.

2, Ha az erszény rúnái az erősebbek, akkor a tolvaj nagy bajba kerül és jobban teszi, ha elkezd futni.

3, Ha a két rúna erősége közel vagy teljesen egyforma. Ez esetben a varázsló mindenképpen észreveszi az akciót. Persze hogy az erszény a tolvaj kezében vagy a varázsló övén marad-e, az a fentiek függvénye.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Éljenek a rúnamágia szakértői. Pár szót ezzel kapcsolatban. Tolvajról beszéltek, kizártnak tartom, hogy ez a suhanc érti a runamágia, vagy ha jobban tetszik szimbólummágia ide vágó tanait.

Egy felrejzolt rúnát manakitörés nélkül, CSAK ezen ismeret segítségével lehet megtörni. Vagyis bármikor máskor, ha megszakítják a rúnajeleket az ETK-s szabáj szerint minden 5Mp után (amennyibe került a rúna felrajzolása, erőségtöl függően) 1k10 sp-t sérülnek a rúna E-jének sugaru körében... vagyis oriási a pusztítás. (De ezt még KM modosíthatja.)

Vagyis a tolvaj minden féle képpen megégeti a kezét. Viszont fontos megjegyezni, hogy a vari is sérülni fog... Egy rúnát szabájosan, manakitörés nélkül megtörni körülményes, a mintázatok nagyságátol és bonyolultságától függően percektől órákat vehet igénybe, akár csak felrajzolásuk.

Megjegyezném még: mindegy, hogy mivel törjük meg szabájtalanul a rúnajeleket, a lényeg hogy nem a megfelelő módon történt és a mana kitörik...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Légy udvozolve, Lord Rufus.

Szeretnek hozzaszolni a kerdesedhez, amire tobbnyire jo megoldasnak tartom az elottem valaszolok uzeneteit. Csakhogy vanegy kis problemam: Ha elolvasod a varazslokrol szolo leirasokat: 1TK, vagy ket runa cikk is, akkor minden bizonnyal belatod, hogy avarazslok nem hasznaljak olyan prozai dolgokra a magiat, hogy az ovukon tartsanak egy erszenyt! Szerintem.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz
Vándor

Kedves Lord Rufus

Ha nálam egy varázsló ilyet csinálna, azt mint mesélő rövid úton kivonnám a forgalomból. A másik: nálunk nem rohangálnak a tolvajok runás tőrökkel... igaz mi nem a tápmágust játszuk, ahol csak le kell hajolni a földre a varázstárgyakért, és a várakban meg barlangokban ottfelejtett mindentől óvó amulettek hevernek...

Lehet itt kicsit észrevételeznem kéne a runás és általában a varázserővel bíró tárgyakat. Ezeket varázslók készítik.....rengeteg idő és energia és kutatás szükséges egy egy varásztárgy elkészítéséhez. Ha kicsit utánaolvas valaki tudhatja, hogy a varászló saját varászlóbotjának elkészítésére is legalább egy évet kell fordítson. A sok idő és energiabefektetés miatt a varászlók nagy többsége, 99.999999%-a nem csinál másnak varázserővel bíró tárgyakat. Van még egy oka egyébként.... a varázsló és az általa készített tárgy között szimpatikus viszony alakul ki... ennek feloldása szintén megfelelő manamennyiség és persze tudás kérdése. Sok varászló nem is ért a szimpatikus mágiához.... azt meg nem fogja megkockáztatni, hogy egy olyan kardot adjon valakinek, ami szimpatikus viszonyban áll a vele.

Egyébként ostoba varázslatokra, illetve a varázslatok ostoba használatára halottam más példát is.

A varázsló fog két pénzdarabot, amire térkapujeleket rajzol. Az egyiket egy tengerbe dobja, a másikat meg Eroin főterén teszi le, majd megnyitja a tárkapukat. Persze a mesélő támogatta az ötletet és elkezdett ömleni a térkapuból a víz eroinba......

Ennek a varázslatnak több akadálya is van..... de az már a térkapukhoz tartozik......

lényeg a lényeg...

egy varázsló nem fog runákat rajzolni az erszényére csak azért hogy ne tudják meglopni....... annak ellenére hogy könyebben tud manát visszanyerni mint mások ( boszi, boszmester, papok, bárdok, tűzvarázslók) nem fogja felesleges dolgokra pazarolni, ha valakik hát a varázslók tudják és értik az ynevet körbefogó manaháló lényegét, és ha egy mód van rá nem bolygatják meg az amúgy is törékeny egyensúlyt....

Ynev történelmében voltak komoly pusztulást okozó manaviharok... amik egyes tájakon manatöbletet máshol viszont hiányt okoztak.

Szal a mana men játék........

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdvözlet!

Sceurpien! Milyen törhetetlen kardról beszélsz? Mert elméletileg az abbitacél is törhetetlen, de egy rúnakarad sztem képes eltőrni azt is. Ha ugyan annyi manapontos rúnakardok csapnak egymásnak nem tőrténik semmi, szikráthány mind a kettő, de ha az egyik eleve keményebb fémből készűlt, valószínüleg a másik eltörik. A rúnák megtörnek és a szokásos manakitörési hatások következnek...

Ha két erekjéről beszélsz, két olyan fegyverről aminek lelke van, mejek mind századok óta léteznek, szerintem akkor semmi sem történik. Az ilyen ereklyéket mágikus úton is nehéz elpusztítani, fizikailag pedig lehetetlen.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ehh, ezekről nem hallottam, így nem tok válaszolni a kérdésre. Netes cuccok között igazság szerint nem túrkálok, az AV is csak egy afféle kivétel.

De hát induljunk ki a szavakból Gyémánt a legkeményebb anyagok közé tartozik Yneven a Kristály nem. Bár megnézném én azt a kovácsot aki gyémántból készít kardot, bár gondolom ott részletesen és reálisan le van írva hogy ez hogyan is lehetséges, de ez mind1. Szal a gyémánt sztem keményebb mint a másik penge, ezért gondolom a Kristálypenge törik. De ez csak egy tipp, mondom nem olvastam azt a kieget.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ez csak elnevezés, ami a tárgy varázstulajdonsádgaira utal.

Gyémánt penge: 4 különböző fémből készült, Tö9rhetetlen, +1 Sebzés, +2 KÉ...

Kristály penge: Amúgy ez nem törhetetlen, az előbb csak példának mondtam. A valós esetben 2 Gyémántpenge volt. Amúgy a netes cuccok sokszor nagyon jók, és ez is egy tökéletesen kidolgozott kiegészítés. Amúgy m9i az a z AV, mert mindenki erről beszél...

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Nekem a következők a nézeteim.

1. Tegyük fel, hogy egy tolvaj szert tett egy rúnatőrre. Ezt el kell fogadni, minden km úgy alakítja a történetét, ahogy jónak látja. Ebbe én nem fogok belekötni. (de, ha van értékbecslése simán eladhatja és hopp, már jól is él...)

2. van egy varázsló egy mágikus szütyővel benne néhány arannyal.

3. Mivel tegyük fel egy piacon vannak a helyzet teljesen megfelel arra, hogy a tolvaj lopjon a varázslótól.

Mi fog történni?

A varázsló megérzi a zónáján belüli összes leplezetlen mágiát. Valószínüleg megérzi majd, hogy egy új varázserő lépett a zónájába és nem fogja ezt tétlenül nézni, mivel még nem ismeri a mágikus hatást. Hiheti azt, hogy valaki éppen varázsolni készül a zónájában, avagy már létre jött egy mágia. Megáll és körülpillant.

Tolvaj, vagy elhúz a fracba, vagy tovább folytatja az egész akciót és lelepleződik.

Ha meg egy gyors mozdulattal megpróbálja levágni a szütyőt a fél fórum felrobban...

nekem ez az elméletem.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

A robbanás ereje, és a sugara a rúna erejétől függ, nem?

Én Bahamuth elméletével egyezek meg leginkább, bár én a varázslókról nem túl sokat tudok...

A két gyémántpengeéről nem tudok semmit sem modani, hiszen még nem halottam róluk semmit sem. De ha beirná ide valaki a cimet ahol van, akkor megnézném, és lehet, hogy tudnék valami érdekeset modnani.

Mondjuk két törhetetlen kard - akármilyen, akár két Slan kard - ha összecsap, akkor egyik sem törik el. Ha jól tudom, akkor törhetetlen kardot nem lehet fegyvertöréssel eltörni...Talán a képzettség UT szerinti 6. fokával, de abban sem vagyok biztos...

Taxen

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Najó, akkor most leírom az egyik kedvenc gondolkodtató feladatom. Eredetileg Einstein találta ki, de átkonvertáltam Ynev világára. Mindenképpen elgondolkodtatja a játékosokat, legalább öt percre, de előfordulhat, hogy nem tudják megoldani, nos a KMre bízom, hogy mennyire bízik meg a JKk eszében. ;)

Tehát itt az a bizonyos feladat:

...Adott öt céhház, mindegyiknek más színű a céhjelvénye.

Mindegyik céhházat más nemzetiségű céhmester irányítja.

Mindegyik céhmester előnyben részesít bizonyos fajta italt és fegyvert, továbbá mindegyik céhmester más dologgal foglalkozó céhnek a feje.

Közülük EGYIK SEM foglalkozik ugyanazzal a mesterséggel, egyik sem issza ugyanazt az italt, és egyik sem forgat ugyanolyan fegyvert mint valamelyik szomszédja.

A kérdés: Ki a Tolvaj?

Tudjuk hogy:

-A shadoni céhének piros a jelvénye.

-Az asziszok fejvadászok.

-Az erv szívesen kortyol teát.

-A dzsad nyílpuskát használ.

-A dwoon az első házban lakik.

-A zöld jelvényű céh feje bort iszik.

-Aki röbidkardot forgat, az szívesen iszik sört.

-A sárga jelvényű ház tulajdonosa a hosszúkarddal bánik kitűnően.

-Az, aki tőrkarddal vív, kereskedő.

-A középen székhelyelő tejet iszik.

-Aki tőrt forgat, az az építész mellett lakik.

-Az asztalos a hosszú kardot forgató szomszédja.

-A dwoon a kék jelvényű céhház mellett lakik.

-A tőrt forgató mellett a vizet ivó lakik.

-A zöld jelvényes ház a fehér jelvényes mellett, balra van...

Nos ennyi lenne, remélem, hogy mindent jól írtam le! ;)

Az én jkim sokat eltököltek vele, mert együtt akarták csinálni és mindig belevágtak egymás szavába,de aztán mindenki egyedül megoldotta egy jk kivételével. Azt mondták, hogy élvezték, de szerintem túl sok idő elment vele. A papnak meg a varázslónak szántam, és ők kitalálták. A lényeg az volt, hogy egy kódolt üzenetet rejtett + egy számsor helyes kombinációját, amivel... (ezt most nem mondom el, mert még szeretném folytatni.. :P)

A lényeg: meg kellett látogatniuk egy sírhelyet, ahová eldugtak egy, az északi szövetség kémhálózatának fontos dolgot.

A sírhely mögött a varázslót/papot valami kis apróság nem hagyja nyugodni (apró, észrevehetetlen rezdülések a manahálóban/isteni sugallat), a bárdnak/törpének mindenképpen meg kell vizsgálnia ezt a szépséges monumentumot, ideges, jár fel, alá, véletlenül megtalálja a rég gondozatlan sírkő mögötti magas fűben a kis téglaszerű 4 barna és egy fekete rudat. A sírkő, futónövénnyel benőtt (mágikus úton kivájt majd visszatakart) hátát végigtapogatva rátalál 5 apró kis üregre, melyekbe pont illeszkednek a téglák.

A sírkő sírfelirata valami ilyesmi lehet: "Elsőként halt meg a dwoon, ki roszul válaszolt a talányra és tévedéséért halálra sújtották az elemek..." A felirat további része olvashatatlanul elkopott...vagy valami ilyesmi. KMekre van bízva. Na pá és jó szórakozást hozzá! ;)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

hali

d3st: mivel ez egy Einsteines feladat ezért gondolom, az, h meik országból származik az adott céhmester az nem fontos, tehát pl: az nem határoz meg semmit, h az ileltő dwoon, v shadoni, ezek nem befojásolják a színt v a fegyvert v akármit???ugye? :)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

... Másodszor pedig azért akkor a robbanás nem lesz, hogy a fél fórum felrobbanjon.

Szerintem sem lesz akkora "robbanás", hiszen a Jelmágikus rajzolatok nem "robbannak". Erre kizárólag a MAVJ-be "börtönzött" rúnák ereje képes, gyakorlatilag a szabálytalan megtörés következtében ez a manamennyiség szabadul el. (Rúnamágia esetén)

Sylvanus

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Nem, nem befolyásol semmi ilyen semmit. Mármint az ember azt hinné hogy ez egyszerű... a tolvaj tőrt forgat és bort iszik, stb... de ez színtiszta logikai feladat. Szerintem élvezetes. Én körülbelül 10 perc alatt oldottam meg, Einstein azt állította, hogy az ő korában az emberek 1%a tudja csak megoldani, de szerintem ez a mai világban jóóóval több. Gondolkodjatok el rajta. Ha valaki le akarja ellenőrizni magát, akkor elküldöm a megoldást privátban. ;) Szerintem ez egy érdekes feladat.

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Ez a feladat nagyon szép, de nem hiszem, hogy bármelyik ynevi karakternek lenne képzettsége "matematikai logikából"...

Persze JK-nak lehet, ha eljutott az egyetemen odáig, de az meg hihetetlenül megkönnyíti a megoldást.

Mindenesetre aranyos ;)

Sylvanus

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

Ez igazából színtiszta logika, amit egy paraszt is képes lenne megoldani, ehhez nem kell semmi képzettség! ;)

Amúgy amint mondtam én ezt varázsló/pap/tűzvarázsló/tolvaj partynak adtam be... Bár a tolvajt játszó karakter elég sokat gondolkodott rajta, aztán feladta, pedig közel járt viszonylag.

Szal a véleményem, hogy nem olyan nehéz ;)

Hozzászólás megosztása


Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés

×