Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

SirThomas kicsiny, eldugott világa


Sir Thomas

Recommended Posts

A vásárlás előtt olvastam pár kiritikát. A rendszer az intrikát is dobáskódokkal kezeli, amire más játékokban nem nagyon van példa. A rendszerről nem tudok még nyilatkozni, de valóban érdekes megoldás, ami persze megosztja a kritikusokat. Töben mondják, hogy ez tök felesleges, meg bonyolítás, másoknak meg tetszik ez az egyediség. Mindegy, majd meglátjuk...

Link a hozzászóláshoz

Mindenből gyártanak rpg-t. Abból is, amiből nem kéne. :mrgreen:

Sajnos a játékok többsége középszerű, így hiába van például otthon már egy Battlestar Galactica alapkönyvem, nem biztos, hogy az ott leírt rendszerrel játszanék (ha egyszer lenne időm egyáltalán játszani). De arról majd máskor írok :)

A két kiegészítőt majdnem mindenki dícsérte, nem véletlen esett rá a választásom.

Link a hozzászóláshoz

Ha már annyira benne vagyunk a zombi lázban (már aki)...

Egy fickó, név szerint Vitaly Zdorovetskiy Floridában a minap kísérletet tett arra, hogy jól ráijesszen a járókelőkre zombi jelmezében. Ehhez felkérte még egy barátját, hogy filmezze is le őket. A dolog annyira jól sikerült, hogy sokakat elijesztett, mígnem egy fickó előkapta a stukkert és....

Hogy miért pont ott emberkedik valaki, ahol nem tiltott a fegyverviselés az kérdéses, mindenesetre gyűjtött a fickó egy kis tapasztalatot....Képzeljétek mi lett volna, ha mindezt valaki flashmob szervezésben nyomja... :mrgreen:

A hír sokfelé terjed már, a youtubera is felkerült az anyag. Hajrá :)

http://www.youtube.com/user/VitalyzdTv

Link a hozzászóláshoz

Visszatérve a Tűz és Jég Dala szerepjátékhoz. Megérkezett végül az alapkönyv. 320 oldal, keményborítás, gyönyörű borító. Pöpec.

A belcsín is szép, a narancsos táblázatok helyett most pasztellkékek fogadnak hála Istennek. A grafikák festmény jellegúek, van pár gyengébb is, meg több stlíus keveredik, de az összképpből annyira nem lóg ki egyik sem, szóval ez okés.

A karakterlap az igénytelen. Na jó, annyira nem gáz, de ettől többet vártam volna. Mondjuk úgy, hogy minimalista. Minusz pont.

Na de lássuk a tartalmat:

A Westeros Primer: Hangulatkeltő bevezetők Westerosról - 20 oldal

Game Rules: Dobáskód rendszer - 5 oldal és Archetípusok (kasztok), összesen 10 darab - 10 oldal

Character Creation: Karaktergyártás lépései - 10 oldal

Itt kezdtem azt érezni, hogy valahogy kusza a könnyv felépítése. Az alapszabályokban vannak a kasztleírások, itt egy fejezet a karakterkészítésről, ami csak általánosságban írja le, hogy mi a teendő, majd jönnek a fejezetek egymás után, amik a konkrét lépéseket tartalmazzák. Nos, ez így nekem nem kerek. Kaotikusnak nem mondanám, mert szépen rendszerezett, de valahogy keverednek a fejezetek...

Abilities & Specialities: Képzettségek leírásai - 18 oldal

Destiny & Qualities: A destiny más játékok Fate Erő, vagy Karma pontjához hasonlít. MAGUS-ban a morális szabály hordoz hasonló tulajdonságokat, de teljesen nem fedi a dolgot. A Qualities pedig az Előny/Hátrány rendszer. - 25 oldal

House & Lands: A nemesi ház háttér kidolgozásához szükséges szabályok - 30 oldal

Equipments: Felszerelés - 15 oldal

Intrigue: Ide került az intrika rendszer. - 20 oldal

Combat: Harci szabályok - 22 oldal

Warfare: Csatarendszer. Igen, nagy léptékű összeütközésekre is vannak szabályok. Innen is látszik, hogy nem feltétlenül kalandozókra épít ez a játék, de erről majd kicsit később. - 20 oldal

The Narrator: A mesélői (bocs, narrátori) szekció. - 30 oldal

Journey to King's Landing: egyszerű példakaland kezdőknek - 6 oldal

Peril at King's Landing: egy kisebb kampány a játékkal ismerkedőknek - 70 oldal

Appendix: táblázatok egybe szedve, karilap, reklámok, miegyéb - maradék

Ami rögtön feltűnhet, hogy nincsenek a rendszerben tulajdonságok, csak képzettségek, de azokból sem túl sok (19 db). Itt látszik, hogy a készítők el akarták kerülni a felesleges szabályok generálását. A képzettségek gyakorlatilag minden akciót lefednek, amire csak szükség lehet egy átlagos kalandban. Az ilyen rendszereknek egyébként (szerintem) az a hátulütője, hogy 1-1 képzettség túl nagy hangsúlyt kaphat - mert sok esetben használható, generál cucc - így azokra a játékosok rágyúrnak nagyon. Szerintem ilyen lehet ebben a rendszerben az Awareness, fordítsuk észlelésnek, amit nemcsak a meglepetés elkerülésére, de a tárgyak keresésére, az empátiára, sőt, még az intrika és a sima harci szituációkra is fontos, mert a számolt értékek egy részét képezi (mint az akaraterő az FP és Pszi pont számolásnál). Ilyen képzettség az Endurance (teherbírás) vagy a Will (akaraterő) is, mert ezekből számolódik a kétfajta ÉP. A második fajta "ÉP" az intrika alapú "összecsapásoknál" fontos, ezt Composure (Higgadtság) pontntnak nevezik.

Ha már itt tartunk, beszéljünk kicsit az intrikáról.

A fentieből gyanús lehet, hogy ha van intrika "ÉP" és "összecsapás", akkor lesz bizony kezdeményezés, meg körök, meg minden egyéb. És YESSS, tényleg így van. Ha 0-ra csökken a Higgadtságod, akkor elvesztetted az összecsapást, tehát behódoltál a másik (vagy több) fél akaratának. Ezt a felállást persze mindenféle segítő szabály egészíti ki, de a lényeg az, hogy szerepjáték nélkül le lehet kockázni az őrökön való átjutást (egyszerű intrika), a fő karakterek meggyőzését, pl. több pénzt szerezni a megbízótól a kalandban (átlagos intrika), de még azt is, hogy mondjuk egy házak közötti tárgyaláson a magad ügye mellé állítsd a többi házat (összetett intrika).

Ez lehet, hogy elsőre baromságnak tűnik egyeseknek, de akkor ugorjunk egyet a játékstílusokra és jobban érthető lesz, hogy mirt is van erre a rendszerre szükség.

Adventurers: Ez a klasszikus felállás, a parti kalandozókat személyesít meg, nem kell a Háza kidolgozásával foglalkoznia, Pénzt, illetve Tapasztalatot gyűjt.

Free Folk: A falon túl élők (Wildlings) világa, Házzal itt sem kell bajlódni, viszont a Pénz és Tapasztalat gyűjtés mellett szerezhet Dicsőség (Glory) pontokat, ha a Törzset, mint Házat értelmezzük és játszuk.

The Game of Thrones: Ez áll a legközelebb a regényekhez és a filmhez. Minden játékos 1-1 házat alkot és menedzsel (Ars Magica párhuzam), sokkal több szerepet kap a stratégia/taktika, mint a szerepjáték. Itt csillan fel az Intrika rendszer lényege, mert minden tárgyalást és intrikálást nehéz lenne x számú, telejsen különböző családtaggal, illetve személyzettel lejátszani. Dobnak rá, aztán annyi. A könyv egyébként (ha nem is nyíltan, de) sugallja, hogy ragaszkodjunk a könyvben leírtakhoz, tehát a parti ismeretlen háza sosem lesz hatással a nagy eseményekre, nem írthatja ki az összes Lanistert, mert azoknak későbbi regényekben még sok dolguk lesz... stb. A Pént, TP, Dicsőség mellett Influence (Befolyás) pontokkal is gazdálkodunk, ezekből 10 pontonként lehet készíteni a kampány közben karaktereket.

Historical: Ez tulajdonképpen ugyanaz, mint az előző, csak egy korábbi/későbbi korba kalauzol, aminek a lényege, hogy szabadabbra enged minket játszani, formálhatjuk azt a történelmet, amit Martin nem írt meg. Köszi :)

Night's Watch: A csapat tagjaiként őrizzük a falat és éljük életünket.

Szép hosszú lista, de ez tulajdonképpen két fajta játék (klasszikus és trónok harca) és két kampányötlet (wildlings, night's watch).

Azért értékeljük, hogy igyekeztek színesíteni a színesíthetetlen repertoárt. Viszont akkor már foglalkozhattak vola a Free Cities és Dothraki témával is, vagy mittomén...

A rendszer:

D6 kockát használ. Próbákhoz a kapcsolódó képzettség szintjének megfelelő számú kockával dob majd összeadja az értéket és összehasonlítja egy nehézségi szintből eredő célszámmal. Az egyszerű módosítók (pl. sötétség) a célszámot növelik/csökkentik, viszont a képzettségre lehet specializáció, vagy valam más miatt bónusz kockát is szerezni. Egyedi megoldás (máshol még nem láttam ilyet), hogy ha mondjuk 3-as a képzettséged és kapsz 2 plusz kockát, akkor a dobásból kiválaszthatod a 3 legmagasabb értéket, de a többi kockát el kell vetned. Magyarul mindegy hány kockával dobsz, a dobás végeredményébe csak a képzettség szintje számú kocka számít bele. Tetszik.

A maximum képzettség szint a 8-as, de addig eljutni valszeg nem piskóta (a fejlődést egyelőre nem néztem). Egy átlag kari 2, 3, 4 értékekkel kezd, esetleg egy 5-ös is becsúszhat, de az már tápos.

Harc

Érdekesség, hogy a fegyverek sebzése is képzettségtől függ (Athletics, Agility, illetve kopjához Animal Handling), és nem dobott, hanem fix érték; például Agility-1.

Az ÉP Teherbírás háromszorosa, tehát 9-12 ÉP-vel kezd az átlag (FP nincs, ilyet ne is keressetek), egy átlag fegyver pedig az előbb említett képzettségek szintjét sebzi (tehát általában 2-5 között).

A sebzés módosul a próba sikerével. A sikereknek ugyanis van szintje:

5-tel vagy többel rontás: balsiker

1-4 ponttal rontás: sikertelen

0-4 pont: siker

5-9: nagy siker (2x sebzés)

10-14: különleges siker (3x sebzés)

15+: hősies siker (4x sebzés)

Az SFÉ-t ismeri, 0-10 pontnyi páncélig terjednek a vértek, túlütés és egyéb hasonló bonyolítások nincsenek.

Mindezt összegezve nem tudnám megmondani fejből, hogy mennyire halálos a rendszer, de egy profin képzett karakter valószínűleg 1-2 vágással szecskázza a gyengén képzett és páncélozatlan ellenfeleket.

Úgy tűnik, 3 dolog kell a jó harcoshoz: jó vért, jó Fighting (Harcképesség) a találatok beviteléhez és jó Athletics (Atlétika) a kardokkal vagy Agility (Ügyesség) az íjakkal való sebzéshez. Persze egy jó Teherbírás sem árt, hogy ami átcsúszik a páncélon, azt bírd egy darabig. Szerintem aki vért nélkül tolja, az rövid úton halott ebben a rendszerben.

Mágia: A rendszerben nincs varázslás, sem képzettséggel használható misztikus erők (előnyként jönnek be apróságok, de csak nagyon érintőlegesen). A szerzők azzal érvelnek, hogy a regényekben a mágia rég letűnt, és most kezd visszatérni, tehát csak narratív elem a történetekben. Lehet mágival találkozni, de varázsolgató karaktert készíteni és irányítani nem.

Szerintem ezzel nagyjából leírtam a lényegesebb dolgokat, de ha van kérdés, szívesen válaszolok.

Link a hozzászóláshoz

Hát ezt nem annyira könnyű elmagyarázni. Ha játszottál már Vampire játékot 8. generáció körül (vagy inkább alatt), vagy Ars Magica-t, akkor a közelében vagy a lényegnek. Gyakorlatilag létrehozod a házat, amihez a könyv masszív segítséget ad, egészen a pajzsdísz tervezés lépéseinek elmagyarázásáig, szóval tényleg jó cucc... majd annak lehetőségeivel küzdesz a cél felé (a családod előbbre juttatása).

A játék pedig abból áll, hogy a mesélő az egyes házak (játékosok) részére előadja, hogy mi az alapszitu, ők pedig a karakterek és a felépített erőforrások segítségével politizálnak. Ez inkább egy Diplomacy társas, mint szerepjáték. Az akciók kimerülnek a csaták lejátszásában, a lovagi tornákon és a nagy, udvar körüli rendezvények politikai intrikáin. In Character ritkán vagy egy-egy szereplőddel.

Más kérdés, hogy ezt hogy lehet 4-5 játékossal egyszerre játszani, de kreatív mesélő ezt is megoldja.

Annyi bizonyos, hogy rengeteg készülgetést igényel a mesélő részéről.

Tizen-huszonévesen biztos sokat játszottam volna így vele, de most már sajnálnám rá a drága időt. Szóval én inkább maradok a klasszikus stílusnál.

Egyik táborban majd elővehetjük és szívesen mesélek Westeros világán... ha lesz rá jelentkező.... :pajti:

Link a hozzászóláshoz

Az elmúlt napokban tovább olvasgattam a SIFRP alapkönyvet, érdekes dolgokat találtam. Az egyik: életkor alapján kapsz kezdő tapasztalati pontot, amiből a karaktert létrehozhatod (képzettségek vásárlásához). Ez egy jó irány, tetszik. Gyakorlott karakterkészítő az életkor kiválasztásával kezd :) Persze itt is lehet tápolni, hisz csak ki kell választod a neked még kedvező, de lehető legnagyobb kort, hogy minél több pontból építkezhess.

Találtam egy jó karakterlapot is, ezt megosztom veletek. Akit érdekel a NYT-os játék, az már tud ismerkedni a szabályokkal, karakterkészítéssel.

A karakterlap angol nyelvű - bocsi - viszont gyakorlatilag mindent tartalmaz és számol, amit kell a játékhoz.

Link a hozzászóláshoz

Bizonyára vannak, akik hallottak már a GameChef versenyről. Ez egy évente megrendezett szerepjáték fejlesztő verseny, ahol minden évben, a megadott megkötések (téma, rendszer stb) alapján kell megírnod saját játékodat a győzelem reményében. Nos, 2011-ben egy érdekes játék nyert, a Forsooth!, ami kb annyit jelent, hogy "Csakugyan!". Az idétlen név egy Shakespeare stílusát játékra illesztő rendszert takar, amely annyira tetszetős lett, hogy az eredetileg 7 oldalas (szabadon letölthető, link lejjebb) műből nemsokára teljes verziós szerepjátékot ad ki a Spoiled Flush Games. Kíváncsi leszek mi sül ki belőle, mert elég egyedi a játék.

Számomra úgy tűnik, hogy tulajdonképpen egy Fiasco klónnal állunk szemben. Ok, valszeg sokan azt sem ismerik, de a lényege mindkettőnek, hogy egy szabad improvizációs játék, amit pár keretnek kitalált szabály és a játékosok együttműködésre való hajlama tart kézben.

Pár egyediség:

- 1-3 karaktert kell készítenie a játékosoknak (minél többen játszaanak, annál kevesebbet)

- Nincsenek statisztikák, nincsenek kockák, csak némi háttér, egy ESKÜ, és egy egyszerű jellem

- Nincs mesélő, egy Bárd vezeti a jeleneteket, aki mindig valamelyik játékos (jelenetenként az órajárással megegyezően változik, hogy ki lesz bárd)

- A karakterkészítés nem egyszerre, hanem karakterenként zajlik, hogy a karaktereket és ESKÜ-iket össze lehessen kapcsolni (ami gondolom melegen ajánlott, különben mi a fenének ülnek össze a játékosok)

Játékmenet:

- A Bárd felvezeti a jelenetet

- A játékosok 1-1 karaktert hozhatnak a jelenetbe és szerepjátszanak (reagálnak egymásra, a környezetre, az eseményekre, illetve haladnak az ESKÜ beteljesítése felé).

- Be lehet hozni messengert (egy karakter üzenetet hoz), illetve be lehet jelenteni egy választott karakter halálát.

- Ha valakit megjelöltek már (tehát korábbi jelenetben felvezettték, hogy meg fog halni), akkor bármely játékos megölheti (bejelenti) és az áldozattal közösen leimprózzák a körülményeket.

- Monológot lehet tartani, amit a többi játékos pontoz, illetve van egy Aside (megjegyzés) nevű képesség, amivel out of character lehet kicsit befolyásolni a történéseket.

- A jelenetek végén Applause (Taps) pontot kell adni a legjobb karakternek (minden játékos jelenetenként egyszer és sajátnak persze nem lehet adni).

... és nagyjából ennyi.

A játék addig tart, míg az összes EXILE karakter (minden játékosnak van 1-1) meg nem hal, vagy meg nem házasodik (a jó shakespeari forgatókönyv szerint). Az győz, aki több Taps-ot, tehát több dícséretet kap a szerepjátékára a többiektől.

XP, szintlépés nincs, minden egyedi, egyszeri és megismételhetetlen (vagy ha megismételt, unalmas).

Érdekes koncepció mindenesetre... Kíváncsi vagyok, mit tudnak ehhez hozzátenni mondjuk minimum 40-50 oldalon keresztül (merthogy annyinak csak kellene lennie egy szabálykönyvnek, hogy érdemes legyen vele foglalkozni).

A GameChef verzió (7 oldal) erről a linkről tölthető le: http://spoiledflushgames.com/wp-content ... sooth3.pdf

Link a hozzászóláshoz

Ma ezt a cikket találtam:

http://www.reddit.com/r/gaming/comments ... zation_ii/

Egy fickó 10 éve nyomja a CIV2 játékot és nem sikerült még befejeznie. Most 3991-nél jár, már csak (vele együtt) 3 nemzet maradt, de azokkal 1700 éve áll folyamatos háborúban. A demokráciáról kb 1000 éve tett le, kommunizmussal tarja egyben a birodalmat. Kissé tanácstalan, hogy lehet megnyerni innen a játékot, ezért készült a cikk is. Rengetegen szóltak hozzá és sokan drukkolnak a srácnak.

Ezen kívül persze rengeteg érdekes adat található még a cikkben, szóval érdemes elolvasni (angol sajna, de legalább könnyen érthető a szöveg).

Link a hozzászóláshoz

Én a Shogun 1. Total Warral jártam majdnem hasonlóan. A 2. végigjátszásnál Japán felét sikerült elfoglalni. A másik felét meg egy másik klán irányította (már nem emlékszem melyik). Annyira kiegyenlített lett a két oldal, hogy nem bírtam tovább nyomulni. Oda-vissza osztogattuk egymást a PC-vel napokon keresztül, és ninjákkal sem sikerült megtörni az ellenséget. Végül feladtam/meguntam a játékot. :) A PC kitartóbb volt. :D

Link a hozzászóláshoz

No de "komolyra" fordítva a szót, hadd tegyek említést egy remek szerepjátékról, amit elmésen Existential Crisis and Dragons néven emlegetnek. A linken elérhető egy videó, amely egy tipikus játékülést foglal össze. Kicsit nehéz az angolja, de néhány momentum nyelvismeret nélkül is követhető :mrgreen:

Link:

Ez az egész persze csak vicc...

Szerkesztve ekkor: , Sir Thomas által
Link a hozzászóláshoz

Nyári szünet ezerrel, újdonságok helyett nyaralgatok...

Azért van itt egy apróság, épp a minap kaptam meg a legfrissebb Zombie Times újságot (link alább).

A kedvenc hírem arról az ausztrál fiction könyvesboltról szól, ahol az esélyegyenlőség nevében (equal opportunity employer) a napokban kezdte meg munkáját kevin, mint alkalmazott. Hogy miről is van szó? Nézd meg itt:

Sok más érdekesség is található a magazinokban, amely 2008 óta szórakoztatja a műértő közönséget.

Aki szeretné olvasgatni, az itt találja, s egyben fel is iratkozhat, hogy e-mailben automatikusan megkapja őket...

http://www.terror4fun.com/zombie_mailing_list.html

Jó olvasgatást, de csak óvatosan, nem elbambulni, mert közeleg a Z-apokalipszis!

Link a hozzászóláshoz

Sűrű volt az elmúlt két hét, de amellett, hogy a programok remekül sikerültek (LV9, SR2012), volt bennük elmélyülés is bőven. Ennek nagyon örültem, hisz lehetőségem volt arra, hogy mélységében ki tudjunk vesézni témákat. Lord Baal, Dii, Daru, Jan (ő egy közismertebb, szlovák mesélő) és Wrofk voltak a vitapartnerek, ezúton is köszönöm nekik a lehetőséget.

Szóval többször is belefutottunk (különböző csapatösszetételben) a mesélés elméletébe, technikai részleteibe, módszereibe, stb.

Nyilván mindenki más gondolatokra és következtetésekre jutott a végén, hadd álljon itt pár gondolat, ami az én fejemben megfogalmazódott:

- A játékosok többsége ösztönös. A tudatosság legcsekélyebb nyoma is igen ritka, tulajdonképpen csak szórakozni akar mindenki. Versenyen a max az, hogy szépen felkészül és motiválja a többieket is. De ezek is csak ad hoc dolgok, nem igazán tervezettek.

Fel sem merül az, hogy ha fejlődik valaki, tudatosan próbálja befolyásolni a játékát, a kommunikációt a csapatán belül, akkor a végén számára is nagyobb lesz az élvezet. Eddig a gondolatig általában nem jutnak el az emberek. Ha azonban felveti nekik valaki ezt a témát, lelkesekké válnak és érdeklődni kezdenek. Nyilván megpendít valamit, felrémlik a tudatlanságból fakadó vágy, a kitörés iránti késztetés. Gyanítom azonban, hogy ez szalmaláng jellegű, nem tudunk pár szóval igazán inspirálni embereket.

- Mesélői oldalról is ez a helyzet többségében. Önképzés leginkább az adott világ/játék lexikális ismereteinek elsajátítására irányul, technikákat maximum ellesünk egymástól, de ez sem túl jellemző.

A mesélő általában "beragad" egy szinten. Ha érzi is, nem tudja, hogy merre kellene tovább fejlődni. Nem lát át azon a szűkös ismeretanyagon, ami magyar nyelvterületen elérhető (és abból is kizárólag a 100%-ig asztali rpg irodalomból szemezget).

Nekem az a véleményem, hogy ez édeskevés. Nem állítom, hogy mindenkinek kell és törvényszerű fejlődnie, azt sem hiszem, hogy minden új ismeretanyag és technika elsajátítása feltétlen fejlődést vagy magasabb szintű szórakozást jelent. Nem. Azt azonban mindenképp, hogy a tudás felvértez minket. Bővül a lehetőségeink köre, bővül a szemlélet, amelllyel szükség és alkalom esetén újat, merészebbet, jobbat alkothatunk, alakíthatunk, ezáltal még több és intenzívebb élményben lehet részünk (ami természetesen kihat a környezetünkre is).

Azt látom, hogy a hazai rpg élet megrekedt. Úgy maradt hobbi, hogy sekélyes maradt, nincsenek gondolkodóink, igazi újítóink, nincs az aktuális játékoktól független, játékelméleti párbeszéd, nincs szakmaiság, nincs normálisan megfogalmazott és jól fogadott kritika sem.

Van még hova fejlődnünk. Mindannyiunknak. :tanitas::wink:

Link a hozzászóláshoz

Szerintem nagyon jó lenne egy olyan - nem is tudom mi lenne a legszerencsésebb forma: tanfolyam, cikksorozat, melynek témája a Sir Thomas által említett meséléstechnika lenne.

Hogy ez miként lenne jó, és hatékony, azt nem tudom, mert nem rendelkezem azzal a tudással, amivel Sir Thomas, így nem is tudhatom, hogy lehetne ezt megosztani másokkal. De azt tudom, hogy nekem igényem lenne rá, és szerintem lenne még pár mesélő a magyar körökből akiket érdekelne ez a téma.

Természetesen rendszerfüggetlenül értem, és olyasmikre gondolok itt, mint a parti motiválása, összetartása, a játék szintet tartása. Kritikus játékhelyzetek kezelése, stb. Most csak próbálok okosakat írni, de nyilván Sir Thomas tejes értékű tematikát tudna felvázolni.

Engem erre elsősorban a hobbim iránti rajongás motivál. Az, hogy lehetőleg minél igényesebben műveljem azt. Ezek az ismeretek nem csak a szórakozást teszik kellemesebbé, minőségibbé, de több is lesz tőle az ember. A világra nyitott gondolatait és szemléletét kiegészítik. Igazából minden hobbi célja ez. :)

Szóval nem tudom Sir Thomas mit szól ehhez. Nem tudom, hogy sok-sok teendője között ez milyen formában valósulhat meg. Csak fontosnak tartottam ezt megjegyezni, és reménykedem, hogy lesz lehetőség tanulni ezen téren. Még akár az egyesület javára fizetős tanfolyamot is el tudok képzelni.

Link a hozzászóláshoz

Nem hiszem, hogy a mesélői célokra kihegyezett tematikával és erre épülő okoskodásommal sokra mennél. A tanfolyam/előadás jellegű dolgok egyirányúak és nem gondolom, hogy ebben jó lennék vagy követendő példa volnék. A K.E.R példája már bizonyította - szerintem -, hogy ez a megközelítés minimum visszás, vagy akár zsákutca.

Én csak megfogalmaztam egy gondolatot, ami a fejemben járt az elmúlt napokban. Ha ez elgondolkodtat embereket, az jó. Ha inspirál, az remek. Ha párbeszédet generál, az egyenesen tökéletes.

Mellesleg inkább lehetséges formákat, technikákat érdemes szerintem megérteni, nem pedig valaki véleményét hallgatni azzal kapcsolatban, hogyan kell teszem azt motiválni egy partit.

A magunk megismerése, tudatosítása lenne a fontos. Ha megismerjük, amit ösztönösen szoktunk tenni, ha képesek vagyunk azt a zsebünkből tudatosan, bármikor előhúzni, na ez az a technika, amiről beszélek.

Magát a technikát szerintem nem kell tanulni, hisz mindenkiben megvan, hanem azt kell elsajátítani, hogyan tudod irányítani.

Te mit gondolsz erről?

Szerkesztve ekkor: , Sir Thomas által
Link a hozzászóláshoz

Részben egyet értek veled. De csak részben. :) Nem értek egyet azzal, hogy pl. számomra hasztalan lenne ha valamilyen formában megismerhetném a tapasztalataidat a mesélés mikéntjéről. Abban teljesen igazad van, hogy ez nem tanulható dolog... illetve fölösleges ezt gépiesen megtanulni(bemagolni), mert a játék eleve mindig más. Tehát ösztönös (mesélői) reakciók tudatos formálására van szükség, erre pedig csak maga képes az ember.

Szóval igen: a tanfolyam hülyeség. K.E.R (Kalandmesterek Ezüst Rendje) eszembe se jutott. :D Nem, nem erről van szó, hogy alakítsunk egy klikket, ... Áhhh! Szó sincs erről. :D

Ez egy egyszerű igény arra, hogy az ember szeretné a hobbiját jobban művelni, és megkéri a tapasztaltabbat, hogy ossza meg a tapasztalatait. Arról van szó, hogy - szerintem - neked elismerhetően nagyobb tapasztalatod van, mint mondjuk nekem (csak magamról nyilatkozok), és engem érdekelne az, hogy miként tudnám a mesélői képességeimet fejleszteni. Ezért vetődött fel bennem ez a gondolat. És mert szerintem van még így vele pár ember, lehet, eredményes lenne valamilyen fórum, ahol lenne erről egy eszmecsere.

Mindezt csak azért, hogy jobban szórakozzunk játék közben. Nem kell itt semmiféle KER, meg ilyenre gondolni. A jó mesélőt amúgy is minden titulus nélkül elismerik (és ismerik).

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...