Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Közvélemény kutatás a MAGUS-ról.


Kristos

Recommended Posts

A helyzeti előnyöket a helyzeti módosítók hivatottak jelezni (hátulról, meglepetésszerűen, magasabbról stb). Ez persze nem teljeskörű, de fogjuk rá. A KM kipótolja. A harci manőver az NEM ennek a része. Ez a MAGUS írok teljes tájékozatlanságáról árulkodik. Absztrakt harc (TÉ, VÉ, KÉ), aztán egy kicsit mégis kiveszünk belőle.

Sokszor leírtam már.

Ha egy önképzett harcosnak és egy kardművésznek ugyanazok a harcértékei az nagyon nem azt jelenti, hogy ők ugyanúgy harcolnak. A kardművész a tökéletességig begyakorolot formákat tolja, a harcos meg ahogy tanulta, használja a terepet, használ mindent, ami a keze ügyébe kerül, például porhintés. Az ilyesmiket rémesen buta dolog volt kivenni képzettségnak.

Link a hozzászóláshoz

Igazad van abban, hogy az oktatásnak tartalmaznia kéne ezeket, mivel így is lenne.

De mivel a magus szabályai így lettek megalkotva, ezért alapvetően így is kell használnunk. Ezért mondom, hogy jelezni kell, mit akarsz tenni a harc során. Egyébként meg látványosabb elképzelni. :)

Egyébként nem hinném, hogy egy kardművész ne használná ki a terepet. Ez a hadászat teljes elvetése lenne. Egy kardművész harcban nem csak abból áll, hogy tökéleteset vág, főleg nem az alap 8 vágást (plusz szúrás). Hiszen ez kiszámítható, legyőzhető.

Nem mennék bele részletesen, mivel nem ide való, hanem valahova máshova. Hiszen nem ez volt az alapkérdés, és inkább harci stíluskérdés, mint közvélemény-kutatás. De nagyon szívesen beszélgetek ilyesmiről (is).

Ettől függetlenül tartom, hogy játékstílusom változó, nem tudom meghatározni, és szeretem, ha egy csata élvezetes, és elképzelhető.

Link a hozzászóláshoz

Nálunk a játékos a választott harci technikát ( Ha használ ilyesmit.) megnevezése után, kis leírással dob KÉ-t és , ha sorra kerül TÉ-t majd bemondja, a KM meg utána leírja a történéseket, ha túlütés van ( Mi általában használunk kritikus táblát. ) a KM leírásából ez egyértelműen és élvezetesen kiderül. :)

Pl Egy enoszukei kardművészt és egy ranagol paplovagot le akar tartóztatni egy 5 fős városi őrcsapat Új-pyaronban a piactéren. :)

A harci kör elején mindenki dob KÉ-t a cselekedetektől függően ( Harc adott fegyverrel, varázsol, beszél, stb...) egyes harci cselek módosítják a KÉ-t így ez már hozzá van adva a KÉ-hez. A KÉ sorrendben kezdődnek a körök Kardművész: 45, Paplovag: 30, Városőrök: 34.

Kardművész: ,, Fegyvert rántok és azzal a mozdulattal támadok is Kétkezes haránt vágással. " ( Dob TÉ-t, az eredmény 157, a városőr VÉ-je 102. Túlütéstábla: Jobb kar, alkar és bejön a spontán csonkolás.) ( A spontán csonkolás házi szabály.)

KM: ,, A városőr hárítani próbálja hosszú kardjával a vágásod, de az túl gyors neki, a penge villanása után a jobb alkar a földre hull vérpermetet szórva a porba, a kéz még szorítja a kardot, a városőr csonka karját fogva üvöltve térdre rogy a súlyos sebből ömlik a vér. "

Link a hozzászóláshoz

Köszönöm az eddigi véleményeket. :)

Új témát vetnék fel:

Az eredeti MAGUS szabályok szerint amikor te jössz a KÉ sorrendben akkor leadod minden támadásod és végrehajtod az egy körbe beleférő cselekedetedet. Az ETK-ban viszont már a cselekedetek, támadások felváltva jönnek és az kezdi akinek a legmagasabb a KÉ-je, utána sorrendben a többiek. Melyiket tartjátok megfelelőbbnek és miért? :)

Link a hozzászóláshoz

Én a több támadást mint fogalmat nem tartom reálisnak. Megint keveredik az absztrakció meg a realitásvágy. A karakterek nem Settlers figurák, hogy állnak egymással szemben és várnak a körükra, hogy mikor üthetnek. Folyamatosan megy a harc. A támadódobás egy absztrakció, annak a felmérése, hogy az adott körben mennyire volt sikeres az offenzívád. A több támadás nem más, mint a támadóérték implicit növelése. A végeredmény, a várható sebzés meg ugye a támadóérték és a védőérték arányának a szorzata. Ki lehet számolni, mennyivel nő a körönkénti sebzés ha többször tudsz támadni.

De az nagy butaság, hogy te tőrrel négyszer hatékonyabban tudsz vagdalkozni, mint egy kétkezes karddal.

Link a hozzászóláshoz
Ez valóban az volna. De ilyet remélhetőleg nem is állít senki. (Hacsak nem folytatja úgy, hogy "...abban az esetben, ha...")

Tekintve, hogy négyszer annyit lehet vele támadni, minimális hátránnyal a TÉ-re, de, ez az ETK állítása. Na jó, nem négyszer, sőt, de azért mégis, számoljunk! Ha p a találat esélye, akkor (1-p)^4 az esélye, hogy egy találatod se lesz, mondjuk 50%-nál ez 1/16. A sebzéseket figyelembe véve, minél nagyobb az erőbónusz, annál kisebb a kétkezes kard arányos sebzése, hiszen ott az csak egyszer adódik hozzá, míg tőrnél minden találattal. A tőr K6, a kétkezes kard 3k6 + valamennyi. Tehát a tőr legalább annyira hatékony, mint a kétkezes kard, beleszámítva a túlütés és a 00 esélyét, méginkább az (ugye a túlütés az dupla sebzés + még az Ép is megy le).

Link a hozzászóláshoz

Üdv,

tetra, ha a bónusz hozzáadódását is többszörösen számolod, akkor a maluszt is (nevezetesen az SFÉ miatti levonásokat) is illik többszörösen számolni. Vagy érdemes úgy írni, hogy páncél nélküli ellenfél ellen a tőr legalább annyira hatékony...

Egészen más célra készültek nyilván a fegyverek, és máshogy alkalmazhatóak, nehéz lenne ilyen hatékonysági mércét felállítani, mert ezer körülménytől függ. A tám/kör az csak egy dolog, de bizony vannak komoly követelményei is ennek, amiket szintén figyelmen kívül hagytál, mégpedig hogy kiemelkedő főértékek kellenek hozzá. (Tőrhöz pl. ugye 16-os GYS és ÜGY)

Szóval matematikailag korrekt, amit írsz, csak éppen egyáltalán nem teljes, jelentős tényezőket hagysz figyelmen kívül a hatékonysági mérték felállításánál, ami tőled nem megszokott. ;)

Link a hozzászóláshoz

Igazad van, az SFÉ-t lehagytam, amit nem is értek, miért, mert pont most olvasgattam a SFÉ vs +AC-s témakörben (tehát hogy a páncél sebzést csökkent-e vagy a találatot nehezíti), hogy melyik rendszernek mik az implikációi, hogy alakul tőle a harc.

A tám/kör követelményekről nem tudok, legalábbis az ETK alapján, ott a fegyverbe le van írva, hogy 2 vagy 1 vagy 1/2, és kész.

De igazatok van, ez nem ilyen egyszerű téma. Én csak azt mondom, hogy a támadódobás az egy absztrakció, nem egy konkrét támadást jelent, ezért belevonni a fegyver sebességét (akármit is jelentsen ez, mert nem tiszta) botorság.

De valami ilyesmi vitát már lefolytattunk a KÉ kapcsán is, ha jól rémlik :mrgreen:

Link a hozzászóláshoz

Ebben teljesen egyetértünk, olyasmit is ír a könyv, hogy minden fegyvernek egy csomó támadása lenne körönként, de amikor támadó dobást tesz a játékos, az jelképezi azt a támadást, aminél egyáltalán van esély arra, hogy találjon. Ami -tekintve, hogy ez ugyebár a fegyverhez lett megadva, sem a forgatóját, sem egyéb körülményeket nemigen vesz figyelembe- meglehetősen komolytalan. A követelmények az ETK rendszerében a Harc fejezetben kerültek leírásra, a fegyverek táblázatánál azonban még említés sincs róla.

Igen, nekem is rémlik egy ilyesmi beszélgetés a kezdeményezés kapcsán. :)

Link a hozzászóláshoz

ETK szerinti harc: Harcos főkasztúakat figyelembe véve 16 Erővel. ( Ami talán nem túlzás elvégre ütőemberről van szó.)

Tőr tám/kör:2 Sebzés: 1D6 Átlagsebzés: 3,5 x 2

Hosszú kard tám/kör:2 Sebzés: 1d10 Átlagsebzés: 5,5 x 2

Pallos tám,kör:1 Sebzés: 3D6+4 Átlagsebzés: 14,5

Ha az ellenfélnek futja sodronyingre, ami effektíve olcsó az előnyéhez képest, ebből -3 ...

Nem Harcos főkasztú és nincs nincs nagy Gyor., Ügy. 14 Erő, ez kell a pallos miatt.

Tőr: tám/kör:2 Sp:1D6 Átl: 3,5 x2

Hosszú kard: tám/kör:1 Sp: 1D10 Átl:5,5

Pallos: tám/kör :1/2 Sp: 3D6+2 Átl:6,25 ( Itt körönként ennyire jön ki a sebzés, mert osztani kell 2-vel. )

A sodronying itt is jó védelmet jelenthet. :)

A szerintem fegyverek harcértékét is nézve a hosszú kard a legjobb választás. De vértes ellenfél ellen a Pallos a legjobb.

Ha viszont kétkezes harcban forgatod a Tőrt Tőrrel, az 4 tám/kör támadó technikában (Jobból 2, balból 2.) ami gyilkos rosszul páncélozott ellenfél ellen. :)

Link a hozzászóláshoz
vegyük figyelembe a közelkerülést, az aláírásban lévő fegyvertáblázatban ezért vannak a méretkategóriák (nagyobb kategória = ingyen támadások powa :D)

Vegyük. Mert az ETK nem veszi.

Az MTK-ban már történik rá némi kísérlet opcionális szinten, de csak mint pl a belharcba bocsátkozás feltétele. Talán féltek következetesen végigvinni, nemtom. Holott az eltérő méretkategóriáknál/elérési távú fegyvereknél szerintem alap volna bevezetni a közelkerülést, legalábbis ha a hosszabb fegyverrel rendelkező személy felkészült (tehát nincs meglepetés) és képzett az adott fegyver forgatásában.

Persze még így sem lenne reális. Csak reálisabb.

Privát vélemény: a harc kimondottan egy olyan területe a(z asztali) szerepjátéknak, ahol a mesélő a saját és a csapata igényeit (ebbe most sokminden belefér) figyelembe véve bátran használhat opcionális szabályokat; az MTK csak ízelítőt ad ezekből. Ahány ház, annyiféle igény(szint); ez realityt akar, emez heroicot... Ha mindenki elfogadja, bármi működhet - még LegóLászló a levegőben és az ezer lenyilazott ork is.

Link a hozzászóláshoz

Közelkerülés. :)

Hát igen, fene egy dolog. Jó lett volna, ha leírják a módszertant, mert nagyon hiányzik. Ilyenkor érződik, mennyire rossz kétkezes fegyverrel menni, mert ritkán "támad", és rosszak az értékei (kizárólag a magus szerint).

Én úgy gondolom, egy támadódobást megér, hogy sikerül-e bekerülni. A gond ezzel csak az, hogy nagyon nem mindegy, mivel mész mi ellen. Tapasztalatom, hogy hosszú bot ellen egy karddal menve nincs sok esélyed, ha a másik kifejezetten távol akar tartani. Ilyenkor meg már módosítók kellenek. Kérdés, hogy mennyi?

Link a hozzászóláshoz

Üdvözlet mindenkinek. :)

Hosszabb szünet után újra belevetem magam a munkába. :)

Szerintetek a MAGUS világán milyen faj lehetne játszható( JK) és KM engedélyéhez kötött( NJK) és tiltott ? Jó volna, ha indoklást is írnátok miért így gondoljátok, persze mindenki igénye szerint. :)

Pl: Elf( Ha már őt többen felhoztátok, hogy nem igazán JK-nak való.), Ork, Amund,stb.. Esetleg új fajok Pl: Gyíkember, Aun, Fensíki Óriás,stb... A véleményeteket előre is köszönöm. :D

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...