Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kalandmesterek fóruma


Igxaq

Mennyit készülsz egy modulra?  

125 szavazat

  1. 1. Mennyit készülsz egy modulra?

    • Átolvasom a modult
    • Átolvasom a modult és a karaktereket is elemzem
    • Mindenre kitérek, legrészletesebben, legtöbb időt rászánva
    • A rögtönzés mestere vagyok, nem készülök a mesélésekre
    • Nem mesélek


Recommended Posts

A M* tulajdonság szempontból elég mostoha rendszer az tény. Pl. Hunterben (bocs hogy mindig ezzel példálózom) ha elég xp-t összegyűjtesz, lehet növelni az alaptulajdonságokat. Mittomén a karakter elvégez egy katonai kiképzést, elkölti a szükséges xp-t, és növekedik is az állóképessége...

(ráadásul fokozatosan nehezítve van a fejlődés: 1ről kettőre 2 xpbe kerül, 2ről háromra 3 ba, és így tovább)

Ez megvásárlós rendszer nekem nagyon tetszik. Mi lenne, ha tp-ből lehetne vásárolni plusz pontokat? Meg kéne szabni egy egységes rendszer, hogy pl. egy 15 képesség 1500 tp-ben kerül. És ennyi. Máris mindenki el tudja dönteni, hogy ak karatere mit tanul, vagyis pl. egy harcos most a közdelmet gyakorolja, és ezáltal szintet lép, vagy pedig gyúr, és fejlődik az ereje. Persze mindennek meg van a maga időszükséglete is. pl. én tudom hogy kell mondjuk 200 tp az erőhöz, akkor minden egyes szabadidőmet gyúrással tölöm. Eredmény: kaland végén megkapom a tp (remélhetőleg lesz 200 :D ), és máris megnőtt az erőm. :) A másik kari pedig tölthetne csak ezzel a kaland után még mondjuk 1 hónapot, és másra nem is jut ideje.

Persze lehetne valami korlátot is bevezetni, vagyis nem lehet valakinek 20 ereje, meg gyorsasága is, mert az erő növelésével (a gyúrással) kötötté válnak az izmok, és akkor már a gyorsaság romlik, illetve nem nő egy szint fölé. De ez a korlátozás akár el is hagyható, mert a KM úgyis bele fog szólni abba, ha minden érték 20-as.

Az is nagyon tetszik, hogy amit nem használunk az a tulajdonság romlik. Ezt egyszerűen be lehetene vezetni: a Km befojásolhatja az értékeket. +/- egyel, ha azt látja, hogy pl. egy kari csak ül, és semmit nem csinál. - egy álló. Majd utánna minden idejét futással tültheti, hogy ezt visszaszerezze. :D

Mit jelent neked a magas szint?

Szerencsére a csapattal elég hamar megállapodtunk abban, hogy nálunk a Ynevi erőviszonyok azt teszik lehetővé, hogy átlagban 5-6. szintig fejlesszük a karaktereket, ennél magasabb szintre CSAK akkor, ha már nagyon rég óta nyomjuk ugyanazokkal. (mivel nem játszunk életutat, ezért 4-5 nél magasabb TSZ-ű kari nincs)

Nekem ezzel csak az a bajom, hogy minden kari 7-8-9. szinten kapja meg a legmeghatározóbb képességét. (pl. lovag és a nehézvért viselet Mf). Azt tudom, hogy már egy 6-7. szintű varázsló is megállíthatatlan, mert csak egy megfelelő játékos kell hozzá, és bármit megcsinál. Egyébként az csak eseti, hogy valami magas szintű karival játszunk (általában egy alkalmas kari), mert mire elérjük 4-5. szintet, már úgyis mindenki megunja, és valami újat akar kipróbálni. (vagy min. 1-2 ember, és szétszakad a kalandozó csapat). Sajnos. Van 1-2 kari, akit így bánok, és csak ott porosodik a fiókban :(

A képességpróbákat valóban nem mindig, CSAK AZ
Link a hozzászóláshoz

Nos...

a szinthez irtakhoz szolnék hozzá először...

Sztem jo a ranglétrád Shikaka

MErt mint tudjuk a Bakpápa például lvl 23 (Véridő modul)

Tier nan Gorduin, Chei és a többiek lvl 17 (runák)

Szóval szerintem nem áll meg amit modntál...nálam anagymesterek a lvl 17 esek...ilyen iskola ami eszembe jut az Aleghieri mesteré...az öreg Aleghieri bizony 17. szintü volt sztem!

No erről enniyt...

A képességek fejlődéséből mint sok másbol szintén nem csinálok problémát!

Ha oskat hazsnál vmit akkor fejlődik...ennyi! :D

Persze van akinek hamarabb van akinek lasabban! (lásd 6os erejü varázslo és 17es erejü baba)

Én fokozottan lakalmazom azt a szabály miszerint ha vmivel nem értesz egyet modosits vagy felejtsd el a szabályt! :D:D Ez sokaknak nem tetszik...sokak szeretik ez játékosfüggő...de é jonak tartom ezt és azért is mert a szorakozás az elsődleges! És ha játszunk és zavar vmi szabály akkor átlépek rajta! Mindezek melett meg kel tartani a realitás érzését!

Link a hozzászóláshoz

Én fokozottan lakalmazom azt a szabály miszerint ha vmivel nem értesz egyet modosits vagy felejtsd el a szabályt! Ez sokaknak nem tetszik...sokak szeretik ez játékosfüggő...de é jonak tartom ezt és azért is mert a szorakozás az elsődleges! És ha játszunk és zavar vmi szabály akkor átlépek rajta! Mindezek melett meg kel tartani a realitás érzését!

A szabálymódosítás sajnos a a MAGUS-ban nincs eléggé kihangsúlyozva. MAGUS-on kívül még Vampireözni is szoktam. Ott a szabálykönyv azzal kezdi, hogy ezek csak iránymutatók, de Te mint játékos azt változtatsz meg amit akarsz. Főleg azért, mert a mi szórakozásunk a leglényegesebb az egészben.

Nálunk a könyvekben már elég sokminden át van írva,csak azért, mert szerintünk úgx nincs értelme. Ezek általában csak apróságok, pl. egy pszi diszciplina ideje stb.

Link a hozzászóláshoz

Shalafi:

Nos...

a szinthez irtakhoz szolnék hozzá először...

Sztem jo a ranglétrád Shikaka

MErt mint tudjuk a Bakpápa például lvl 23 (Véridő modul)

Tier nan Gorduin, Chei és a többiek lvl 17 (runák)

Szóval szerintem nem áll meg amit modntál...nálam anagymesterek a lvl 17 esek...ilyen iskola ami eszembe jut az Aleghieri mesteré...az öreg Aleghieri bizony 17. szintü volt sztem!

No erről enniyt...

Én abból indultam ki, hogy az ET szerint a kráni szabad vadászok 12. szintűek. Ha jól emlékszem valami 10 fő ilyen van...

A "gagyi" birodalmi fejvadászok 8 és 12 között vannak.

És ebben már benne van a 200+éves életkor, a démoni kiképzés, a szentségtelen származás, minden!

Most ha egyetértünk abban, hogy a kráni fejvadász a szakma alfája és omegája - és ezt viszont minden novella, kiegészítő alátámasztja - , akkor hogy lehet, hogy egy "csicska" toroni testőr 15. szintű?

Én itt ellentmondást érzek.

(konvergenciát érzek az erőben! A központja egy személy? :lol: )

Mivel mind az én, mind a te példád hivatalos kiadványból származik, innentől kezdve azt a szintezést használja az ember, amelyik neki szimpatikusabb.

Nyilván aláírom, hogy a te érveid - a bakpápa 23as szintű, a kalandban szereplő elf íjász is valami 16os - is teljesen meggyőzőek.

Választani kellett, mert a kettő ellentmond egymásnak. NEKEM jobban tetszik az a rendszer, amit írtam, mert könnyebben kezelhető.

(ennek kellemes hozománya, hogy a kevés magas szintű varázslónak köszönhetően a csata sem degradálódik mágus-vadászattá, mint ahogy az sok magas szintű varázsló esetén logikusan következik)

Link a hozzászóláshoz

Azzal egyet értek, hogy ténxleg a 4-6. szintű karatter a legideálisabb. Már sokmindent meg lehet vele csinálni, de azért még nem mindent. Én szeretem, ha vannak korlátaim, és nem "csak" egy isten vagyok, aki legyőzhetetlen. Hallottam már olyanokról, akik életútban a karikat valami 33-34. szintig vitték el. (az őrültek :D ). Nem tudom, hogy hogyan ne untak rá. Nekem már uncsi lenne, ha nem tudnak megötni. Abban mi az élvezet? Na jó egy ideig biztos jó lehet, de azért bele lehet unni.

Nagy ritkán 1-2 kalandon (egyszeri alkalmak) azért édemes kipróbálni egy 9. szintű karit is. (ilyen velem csak egyszer volt, és azért lett olyan magasra téve, mert a Km-ünk ezt is ki akarta próbálni, hogy tudja majd kezelni egy életútban, ha eljutunk addig)

Link a hozzászóláshoz

Amire egy Kalandmesternek oda kell figyelnie, mint Kele is írta az ideális partyhoz a megfelelő szintű játékos karakterek. Főleg ha varázshasználó is van a csapatban, ki ugyan nehezebben fejlődik egy esetleges harcos karakternél, de a KM-nek gátat kell szabnia, hogy a varázsló kasztú karakter vigye végig a harcos rész kivételével a kaland fő vonalát. Ez egy alapvetően harcos kalandban ugyan nem oly horribilis probléma, de egy nyomozós kalandban a Tp tekintetében a többi játékos(ok) elnyomásával járhatnak a JK cselekedetei. Persze nem kell gátat szabni a varázsló karakter modulon belüli ténykedésének, de önkényuralmat sem szabad, hogy fenntartson. Erre ildomos példa a közülünk talán mindenki által (akár filmből, akár könyvből) jól ismert J.R.R. Tolkien műve a Gyűrűk Ura, nevezetesen Gandalf szerepe a történetben - bár a Középfölde más világ mint Ynev.

Link a hozzászóláshoz

Az "ideális parti" témát még annyival kiegészíteném, hogy a TSZ nem minden.

Hiába 6. szintű halál angyala varázsló, ha az első szintű tolvajnak vannak informátorai a városban, és nem állnak szóba mással.

Ezzel azt akartam mondani, hogy el lehet látni olyan előnyökkel a többi karaktert, hogy a magasabb szintűek is elismerjék fontos láncszemnek, és ő is úgy érezze magát.

Valamint én már játszottam olyan csapatban, ahol az egyik karakter direkt táposabb volt mint a többi. Nem volt rossz, de ez a témára felkészített csapatot igényel.

Pl. inkvizítor és kísérete, ork törzsfő és kísérete, a kémfőnök és tanítványai, a brigadéros és alvezérei, stb.

Link a hozzászóláshoz

Üdv.

Agis Asticles- ná leirt karaktereket használjuk. Csak fejvadász kombinálva lesz Harc művészel. Én ezt a felállást nem tartom feltétlen ideálisnak.

A legjobb karakter felálitás amit eddig láttam:

pap

Gladiátor

íjász

Kalóz (Harcos+tolvaj d20)

A legtöbben nem raknak be lövészt. Ami elég nagy hiba, de ha van fejvadász és tolvaj is a csapatban az más. A szerencse vadász -fegyver forgató-lövész- varázshasználó teóriával az a legfőbb baj hogy a varázshasználó varázsló leszorithatja a többit. Ez igazán egy gyengébb mágia a használóval vagy pappal lesz élvezetes a csapat játék. De a fent emlitett csapat tényleg jó. Bár harcosunk ötlete hogy ő majd számszeríjjal lövőldöz +lándszával rohamoz. Én meg megccsináltam neki. A karaktere egy Dwoon vár katona.

Agis Asticles: Lehet magas szinte is játszani jóval tizedik szint felet, csak egy kicsit durva. Szerencsére előrelá módon P.sz. 3677-be inditattam őket így magas szinten lejátszhatuk a zászló háborút. Csak amikor a Gladiátor 15 szinten szembe rohamozott egy századnyi néhéz lovassal és túlélte de a lovasok már nem mind....

Link a hozzászóláshoz
A legtöbben nem raknak be lövészt. Ami elég nagy hiba, de ha van fejvadász és tolvaj is a csapatban az más. A szerencse vadász -fegyver forgató-lövész- varázshasználó teóriával az a legfőbb baj hogy a varázshasználó varázsló leszorithatja a többit.

Szerintem egyáltalán nem fontos ragaszkodni a harcos-tolvaj-varázsló-pap összetétellel, az ilyesmi csak a PC-s hack'n'slash játékokban kardinális kérdés.

Link a hozzászóláshoz

Siriath S.M.: Nem szereném, hogy személyed elleni provokációnak fogd fel az alábbi soraimat, de nem tudom megállni, h egy ordító hibát melyet Hsz-edben közöltél nem rójak fel néked. Nem tudom, hogy az általad leírt "legjobb karakter felálítás" alatt, hogy fér meg együtt Tharr papja és egy elf egyazon kalandozócsapatban. Lévén identitástudatban oly távol állnak egymástól, mint pl. Ynev - Calowyn-tól :wink:

Ynev forumon, egy másik topicban szó esett az elfek Erennel kapcsolatos viszonyáról, pedig azért ők mégiscsak az Északi Szövetség tagjai; azonban mégsem viselkednek "túlontúl szívesen" a hosszúéletű nép tagjaival. Toronban e helyzet hatványozottan igaz, ha egy elfnek Toron határain belül nincs menlevele, vagy esetlegesen nem élvezi valamely nagyobb (lehetőleg kyr-vérű hatalmasság bizalmát) könnyen a cadaratorok hálójában végezheti a szerencsétlen, s ez talán még mindíg a jobb eset... Ha esetlegesen ugyanis egy elf Tharr papjai keze közé keverene, az biztos, hogy Tharrnak ajánlják lelkét nyomban egy véres szertartáson. Egy lehetséges megoldás lehet, ha a Tharr pap ún. Khótorr-pap, ők mint vándorló igehirdetők a rendházon belül nem a megtorlásért a felelősek, így egy kaland erejéig elképzelhető jó KM-mel és persze modullal megspékelve az általad írt két karakter együttléte, de az ilyen eset nagyon ritka, s amint elvonulva felőlük a veszély, rögtön egymás torkának ugranának, nem feltétlenül a szó szoros értelmében. A másik két általad említett kaszttal kapcsolatban nincs hozzáfűznivalóm, ám ha a leírt kombinációt te a legjobbnak tartod, már ne is haragudj, de valami hiba van a gépezetben, ami M.A.G.U.S. tudásodat illeti. :)

Egyébként egy fejvadász az esetek 85-90%-ában általában (a fegyveres képzettségén túl) a pusztakezes harcomodorok mestere, nem pedig a különféle harcművész iskoláké; ám egyes titkos rendekben nagyon tehetséges, min 5. Tsz felett folyik ilyen vadászok oktatása is. (Krán esetében ez a min. 8.TSz-ű messorokra és mortelekre jellemző. Bár az ő "harcművészertük" brutálisabb alapokon nyugszik...)

Utolsó bekezdésedhez a következőt fűzném hozzá: "kinek mi inge..."

Számomra a lehetetlenséggel határosak az általad leírtak. Lovasroham esetén azonnal (+60TÉ) letarolták volna, akárhanyadik szintű gladiátor, kivéve ha nem emberméretű humanoid gladiátorról beszélünk. Egy Khál esetleg túlélheti az első rohamot bömbölő ordításával félelmet ültetve a lovak szívébe, s ha megtörik a morál, majd a lendület, a Khálnál lehet a kezdeményezés. Ez utóbbi csak egy példa volt, az általad leírt támadás amilyen hatalmas; a karakter alkotójától és főleg a KM-től eléggé fantáziatlannak, továbbá kicsinyesnek hat, ám persze ez csak a saját véleményem...

Tengermély tisztelettel:

Agis

Link a hozzászóláshoz

Üdv

Az a csapat egyszer ált össze. Egy nem toronban voltunk. Kettő A Thar papnak fontos küldetése volt, a csapat csak egy eszköz volt a számára. Egyébbként nem is tudták róla hogy pap. Feleslegesen meg nem hiszem hgyy akár az elf, akár a pap gyilkolni kezdet volna. (Max. a kaland végén.) A felállitás csak egy gyakorlati példa volt. A pap és az íjász elöl leveszem a jelzőt a kedvedért

Na most a harcművész részt hagyjuk, mert mi D20 szerint játszunk és ott egy kicsit más már a fejvadász. (Képesség, képzetségek)

Az emlitett roham egy D20-os képeség "hibája" a fájdalomtűrésé. A drága gladiátornak 300 fp je volt.

Link a hozzászóláshoz

Üdv ismét!

Egy: ezt magam is feltételeztem (az elfekkel kapcsolatos részt: vs. Toron & Eren, csak kiegészítésként írtam)

Kettő: ok, így elfogadható, bár előbb-utóbb kibukik egy karakter valós alakja egy kalandon belül, kívéve, ha színészettel, lélektannal, auraleplezéssel bír. Ezen képzettségekkel felvértezve már elkézlehető, hogy titokban tudja tartani valós mivoltát, de a cselekedetein előbb utóbb kiérződik - ha mást nem - a játékos társak karakterei számára, hogy ki is valójában, vagy legalábbis milyen jellemmel rendelkezik. Magam nem engedélyeznék ilyen csapatot együtt játszani, főleg ha az érintettek mindegyike JK.

Három: a fejvadász kasztra rengeteg kiegészítő létezik, többek közt házi szabályok sokasága, lévén egy sokrétű kasztról van szó, s sokan mást értenek "fejvadász" alatt, így ez a kijelentésed jogos.

Négy: Az érdekes az egészben, hogy már mi is egy ideje D20 szerint játszunk, s az ilyen karakter "elszállásokra" történt néhány házi szabály kialakítása. Azaz megítélésem nem változott ezzel kapcsolatban, az AK szerinti túlütésküszöböt, pont ezért csökkentettük le például, mert 6. harcos (főkaszt)+3 Fegyverforgató alkaszt karakterszintre sikerült olyan VÉ-jű karaktert csinálnunk, akit szinte képtelenség túlütni, mégha egy páncélos svadron full rohammal beleszállna, lényegében elkaszálnák, s Fp-i max 1/4-edét vesztené el, ami a valóságban lehetetlen. (Hasonló a példa a Te gladiátoroddal is. Csak mi nem játszottunk ezzel a karival, hanem csak tesztkari volt.) Ebből is látszik, hogy nagyon teszt állapotban adták ki az AK-t ordító hibákkal, melyeknek mindenképpen elejét vettük klubbunkban az első játékülések során. Ebben az esetben lovasrohammal mindenféleképpen túlütötték volna, s nem hinném hogy egy tucat lovas kopja sebzését túlélte volna, mégha volt vagy 30Ép-je talán akkor sem. Viszont egy cipőben járunk e témában és érdekelne, hogy a Ti játszókörötök milyen megoldásokat talált az efféle cselekmények realitástól nem távolálló lebonyolítására.

U.i.: remélem nem vetted szívedre hsz-em, e forumon nem egymás ellen vagyunk, hanem egymás segítése végett többek között, de ezt már sokan mondták előttem is...

Tengermély tisztelettel:

Agis

Link a hozzászóláshoz

Üdv.

Mondjuk amit az a gladiátor néha csinált.... Ráadásul állandóan 15 felett dobott. Kasszabolás Mf + Két kezes harc Mf + Hosszú kard Mf Ja meg Képzett roham. Egyébként a lovasoknak Csak H. k. volt lehetet volna anyi esszem hogy rakok be lándszát. Van egy ennél sokkal durvább is. A tolvajnak egyszere volt Gyorslövése és Gyors újra töltése na most ez + kézi nyilpuska Mf + Magas méreg keverés. Hatszor lőhetet volna körönként. Szerencsére csak most derült ki mert a kari már "nyugdíjas" és csak Njk -lesz. Nem figyeltem mit ir föl a karakter lapjára a Jk öreg hiba. Mondjuk e fájdalomtűrést én nem tartom akkora tápnak ha hosszú távú csapat karakterekről van szó.

A Kasszabolás mf -nél érdemes csak 2*támadás szám +1 -nyi halotatt meg engedni.

Link a hozzászóláshoz

Siriath:

Annyiban igazat adok Agis-nek, hogy a "gladiátor szembemegy a lovasrohammal és túléli" dolog, az nem életszerű*.

Ha jól érzem, ez neked nem tetszett. Nos, az ilyesmiket a mesélő szava szent dologgal simán lehet kompenzálni. Ugyanis mi történik, ha levág egy lovast? A következő eltiporja és kész... Ha beállsz egy 600 kilós ló elé, akkor magadra vess. (1 ujj eltörése 1ép. Mennyi, ha eltipor egy ekkora bestia?) Esetleg nagy mázlival az összeroncsolt karaktert összekaparhatják a társak a csata után.

A JK-k egy idő után meg fogják tanulni, hogy érdemes gondolkodni mielőtt hülyeséget csinálnak.

(a szóban forgó eset valósághű mesélése közben én nem dobattam volna semmit a gladiátorral, csak állóképességet, hogy túléli-e a sokkot, és kibírja-e 0 ép-n míg megtalálják)

*kiegészítésként megemlítem, hogy nem is mindig ez a feladat. Ha tipikus "swashbuckling" történetet mesélek, akkor szoktam engedni a 3. emeletről nyeregbe ugrásokat, a csilláron-függönyön lengedezést, ilyesmiket, mert ez hozzátartozik a hangulathoz. Persze ez egy reálisabb megközelítésbe nem fér bele.

Viszont egy cipőben járunk e témában és érdekelne, hogy a Ti játszókörötök milyen megoldásokat talált az efféle cselekmények realitástól nem távolálló lebonyolítására.

Az egy karakter sokkal áll szemben problémára megoldás a túlerő módosítóinak megnövelése.

Konkrétan:

- több levonás a karakternek

- ne felejtsük el hozzáadni az NJK-khoz a félhátulról/hátulról való módosítókat

- pajzs hátulról/nem pajzsos kéz felől támadók ellen nem számít

Az ultra-brutál kombinációk ellen jó megoldás, hogy ha megnehezítjük a karakter mester-keresését. Pl. ET-ben elég erős képzettség a pusztítás. Mivel ez elég speciális képzettség, nehéz hozzá oktatót találni. Ha megtalálja, végigcsinálja a képzést, kifizeti a díjat, akkor meg megérdemli. (nem szokták egyébként)

Probléma a kétkezes harc, ami minden szerepjátékok legtáposabb harci turbója, de ezzel nem nagyon lehet mit csinálni. Minden szívbaj nélkül megemeltük a KP igényt, (25->40) valamint senki sem kap kasztból Af-nál jobbat.

Link a hozzászóláshoz

JAjeez az 1 uj 1 Ép dolgot anynira nem szeretem...na persze egy varázslonak eltördelem az 5 ujját és meghal -.- ba oersze...a harcosak mdna 10 et el kell hozá törni...hamar felejtős!

Persze "jutlmazom" Ép vesztéssel a töréseket de alapvetően nem ragaszkodom a könyvhöz (ebben sem). Én sazeretem aszituáciotol függően megállapitani!

Nos a Gladiátorunk aki a lovasroham elé áll megérdemli h uj karaktert csinálljon! De elöte felszolitom h talán nem kéne...ha megcsinálja...hát nem sok jövőt joslok nkei :D de ez függ a kedvtől is :twisted: ha lágyszivü kedvemben vagyok akkor megengedem h dobáljon! ha nem...nos így jár aki beáll egy lovasroham elé! Ha 1 lovasro llenne szo azt modn jo azt levághatod barátom de nézzünk szembe a tényekkel...éppeszü tömeg elé nem áll be!

Én nem tartom annyira kiemelkedőnek a két kezes harcot! Ha megtanulta jko használja..1 fegyverrel is lehet ugyanolyan hatékony ha az illető jo stílusban harcol! Támogatni kell az egyedi stiluselemeket! Amik sjanos nicnsenek könyvbe foglalva... dehát dolgozzon a fantázia!

Volt egy srác ő iylen ugrabugra akrobatikus karaktert akart de szigoruan 1 kezes ahrccal! Hát jo harci képzettésgnek alakitotam át az ugrását...ksi háziszabályozás de kapott belőle bonyuszokat ha volt helye (és volt fantáziája elmesélni mit cisnál).

Én most ET ről beszélek végig mert a D20 at amelett h hülyeségenk tartom nem is isemrem! - De ez nem ide tartozik haggyuk is!

Link a hozzászóláshoz
JAjeez az 1 uj 1 Ép dolgot anynira nem szeretem...na persze egy varázslonak eltördelem az 5 ujját és meghal -.- ba oersze...a harcosak mdna 10 et el kell hozá törni...hamar felejtős!

Ez egy példa volt. Én sem szoktam alkalmazni, csak akkor, ha egy szabályvirtuóz játékos pölö túl akar élni egy lovasroham elleni támadást.

Nyilván senki sem fog belehalni abba, ha eltörik 5 ujját.

Link a hozzászóláshoz

Szerintem a kétkezes harc teljesen rendeben van. Most vegyünk csak egy harcos. Az nem tud mit csinálni a "fölösleges" bal kezével. Alapvetően 2 lehetősége van: vagy még egy fegyver, vagy egy pajzs. Alapvetően ez a felállás. Aki pedig nem harcos kasztú, az úgyis előtérbe fogja helyeznia tudományos képességeket. Ha nagyon befolyásolni akarod, akkor talán még azt lehetne csinálni, hogy külön fel venni a bal kézre is a fegyverhasználatot.

Link a hozzászóláshoz

Hát n ewzt a véleméynt nem osztom!!!!

Igenis egy szabad bal kéz sok mindenre jo!

Én spec szeretem az egykezes harcmodort ha vmi könyebb fegyverrel küzdök (pl hosszu kard) mert akkor a balk ézzel belekapazkodahtok akármibe, felvehetek akármit hozzávághatom, zavarhatok, átvehetem a fegyvert bal kézbe ezzel beállást váltva és máris megzvarava az ellenfelemet...és még sorolhatnám igen is jo ha van egy szabad kezed!!!

Link a hozzászóláshoz

Ez számomra eléggé meghökkentő kijelentés volt részedről Kele, olyan h fölösleges kéz, lényegében nincs -főleg a harcos kasztbéliek esetében - pusztakezes harccal, harcművész iskolával, kocsmai verekedés képzettséggel vagy akár balkezes védekezéssel/támadással (mint kiegészítő támadás) vagy akár számtalan más koncepcióval kombinálható az "etalon" kétkezes harccal vagy éppen valamely pajzzal támogatott harcmodorral szemben. Továbbá a Shaalfi által megpendített Kézváltás technika is elkézelhetetlen a bal kéz szabadsága nélkül, a fegyverdobás képzettségről már nem is szólva.

Ezt az 1ujj/ép dolgot magam sem tartom követendőnek, s a Shalafi kolléga által leírt véleményt osztom, mindazon által köszönettel tartozom válaszaitokért az általam feltett kérdésre, bár shikaka az ún. "több levonást" nem igazán értem lényegében :roll:

Egy mester keresése pedig akár egy életút játék célja is lehet, ha oly magas fokú képzettségről van szó (ált hivatásos szint felett ugyebár nem olyan könnyű egy 5. fokú Pusztítót - Halálangyal - találni Ynev Hetedkorában, hogy csak egy példát említsek).

Tengermély tisztelettel:

Agis

Link a hozzászóláshoz
bár shikaka az ún. "több levonást" nem igazán értem lényegében :roll:

Arra céloztam, hogy ha túlerővel néz szembe a karakter, röhejesen alacsony levonásokat kap. Két-három ellenfél ellen már azért komoly koncentráció kellene, még akkor is, ha kétkezes harca van. (ET-ben kétkezes harccal rendelkező karakter érezhető levonásokat csak 4-5 ellenfél fölött kap)

Egyébként kétkezes harcra van egy opcionális szabály, már nemtom melyik könyvben. (ahol az ép sebzés táblázat van. Dobunk k10zel, ha 1 akkor váll, ha 2-3 felkar. Na az a táblázat :oops: ). Konkrétan az, hogy vagy kétkezes harcot használunk, vagy fegyverhasználat Mf-ot. (ha két fegyverrel nyomulunk egyszerre, akkor nem számít a Mf módosítója)

Elég kifacsart logika hogy más stílus a kettő, de végülis lehet használni. Szerintem én kipróbálom.

Link a hozzászóláshoz

ööö én nem értem milyen opcionális szabályrol beszélsz :P:)

A léynegesnek én azt tartom h a karakter Style os legyen mint játékosként mint KM ként!

A kétkezes harcot is csak akkor hazsnálok ha annak értelme van és ne mazrét mert volt egy szabad kezem és mit cisnáljak vele...remélem érthető voltam! Ez oylan mint vmi számitogépes játékban emrt nagyobbat üt! :D

Link a hozzászóláshoz
ööö én nem értem milyen opcionális szabályrol beszélsz :P:)

A léynegesnek én azt tartom h a karakter Style os legyen mint játékosként mint KM ként!

A kétkezes harcot is csak akkor hazsnálok ha annak értelme van és ne mazrét mert volt egy szabad kezem és mit cisnáljak vele...remélem érthető voltam! Ez oylan mint vmi számitogépes játékban emrt nagyobbat üt! :D

Mindegy. Lehet rosszul emlékszem :oops:

Egyébként normális játékosok ellen nincs szükség korlátozásra. De most van olyan játékosom, aki azért akar bajvívóval lenni, mert ET szerint ő kap leghamarabb fegyverhasználat Mf-ot. Az ilyenek ellen szoktam élni a KM teljhatalmával.

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...