Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kalandmesterek fóruma


Igxaq

Mennyit készülsz egy modulra?  

125 szavazat

  1. 1. Mennyit készülsz egy modulra?

    • Átolvasom a modult
    • Átolvasom a modult és a karaktereket is elemzem
    • Mindenre kitérek, legrészletesebben, legtöbb időt rászánva
    • A rögtönzés mestere vagyok, nem készülök a mesélésekre
    • Nem mesélek


Recommended Posts

Hali mindenkinek!

az ökölharcnál le van írva, hogy " a küzdelemben mindkét kezét használhatja (kétszer támad) "

Eszerint öszvisz kétszer támadhatok, de ha 2 tőrt tartok a kezeimben egyből 4-szer támadhatok. (2-ször jobb 2-ször ball kézzel)

Ez már magában untáp, de ezt a Chi-hacnál, még jobban lecsökkentik.

Az ottani táblázatban 1-2. szinten tám/kör-hoz 1 van írva és 3-4. szinten vagyok ugyanott a 2 tám/kör-rel.

SZVSZ ez egy slankardnál működik. (kétkezes tám/kör 1)

A kérdésem ti hogy szoktátok a problémát orvosolni?

Válaszotokat előre is köszönöm Mosquito.

Ui:. Én a 8 HM-et is untáposnak tartom.

Azért a Chi-harc nem csak támadást ad (márpedig magasabb szinten ad azt is rendesen) hanem plusz sebzést, és harcértéket is.

A 8HM is jó. Azért nézd azt is, hogy kap f.sza slan diszciplínákat, átlagon felüli alapképességeket (vesd össze a kidobását mondjuk a harcossal!) is.

Szóval én itt nem érzékelek problémát.

A kétkezes harc meg tényleg tápos. Ez tény. Mindig is az volt.

A kasztoknál meg ne azt nézd, hogy mi tápos és mi nem. Nem az számít. Hidd el, jót lehet játszani egy Darton-pappal is, pedig az Arel/Adron/Sogron sokkal erősebb :D

**************

MG:

Nekem a "kétkezes harc" úgy rémlik - második törvénykönyv, kétkezes harc rész - hogy ha valaki kétkezes harcban harcol, akkor nem adhatja hozzá a Mf-ú fegyverhasználat módosítót.

Ez így van, vagy csak rosszul emlékszem? (tudom, nem tartozik szorosan ide, csak nem emlékszem pontosan)

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Szerintem rosszul emlékszel. Miért ne adhatná hozzá? Aki mesterien forgatja a fegyverét, az jobb lesz benne, akár egy, akár két kézzel, és egyet, vagy kettőt forgat.

Miért lenne táp a kétkezes harc? Sokat kell szívni vele, mire megtanulja valaki, és nem is kevés képességet igényel. Szóval aki jó az jó, ezzel nincs mit tenni.

Link a hozzászóláshoz

MG:

:!: A férreértések elkerülése végett nem a tápolásra megyek, hanem az élethűségre :!:

Az ökölharcal kapcsolatban, ha a szabályokat nézzük tényleg így van csak nem reális. Fel kell vennem a kétkezes harcot, hogy ököllel 4-szer támadjak. :cry:

Én egy 2 TSZ harcművésszel PVP-ztem egy 2 TSZ harcossal

Harcos 11 HM, 10+14 Kp (1 TSZ en fel tudja venni a Mf fegyver használatot, ha csak a szabályokat nézzük)

átlag 16-os képességek:

Té=20+6+6+6+5(HM)/szint+10 Mf+14(fegyver)=72

Harchűvész 8 HM, 4+5 Kp (1 TSZ-en mesterfokú "ökölharc, amivel nem jár 10 Té, VÉ") + Slan

Té=20+6+6+6+4(HM)+10(chi-harc)+4(ököl)=60 (Chi-harcot 1 körig tudom használni azután pihi 1 körig)

Látható, hogy harcban kevés esélye van egyedül a belső idő mentheti meg, ha hagy rá 10 Yp-ot

(Ugye belső időben nem illik öldökölni, ezért marad a menekülés)

Pl: tudom a Bárd űbertáp, de ő kap 9 HM-et, 4+6 Kp, rengeteg képzettség + mágia

A pap 8 HM, 6+10 Kp + mágia (és ő nem harc orientált karakter)

A Harcművész aki szinte egész életében a harcot tanulja 8 HM-ért és ha ez szerintetek nem untáp ám legyen. :?

A lovag talán a leghasonlóbb karakter, őt is kiskora óta a harcra nevelik, igaz a slan hejett csak lovaglást..., etikettet és vallást kell tanulnia (12HM).

Az egyik rúnában le van írva, hogy chi-harc közben a Harcművész csak az öklét, míg a Kardművész a Slan-kardját használhatja csak!

Ami táp a Harcművészben az a kidobása és ez így igaz.

Javaslom próbáld ki életútban a harcművészt kb. 6 TSz-ig mennyit kell sz.pnia, mert az a kevés Yp-ja egy pillanat alatt elfogy és a társad egy sima harcos, aki sokkal jobban harcol, mint te és ezt egyszer sem felejti el megemlteni. És csak ezután indul be igazán a kari, de ezt meg kell élni. :D

Üdv.:Mosquito

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Mosquito!

Te azért indulsz harcművésszel, hogy jól harcolj?! Pfűűűű

Akkor csinálj harcost, sőt, csinálj fejvadászt, az a harcosnál is erősebb a fél hmjével meg a fél spjével szintenként!

A harcművész pont nem a harcról szól szerintem. A harcművész jellemében általában szerepel az élet és a rend, ha lehet, az élet szentségét és a rendet betartva próbál élni. A harcban ő nem a másik legyőzését látja, hanem önmaga tökéletesedését, a harc neki az út, ami végén a tökéletességhez jut el, de ő is tudja, hogy az út az ami igazán fontos, hogy végigjárja.

Szerintem a harcművész ellenfél nélkül is tud harcolni. Nem az a lényeg, hogy győzzön. Tökéletesedés. SZVSZ.

Ha erős harcost akarsz, tényleg indíts egy harcost, csináltam már 7. szinten olyat, akinek közelítette kimaxolva 300-at a VÉje (ETK), és olyan pajzsai voltak, hogy még egy 5. szintű varázsló is megszenved velük...

A harcosból lehet pusztítógépet kihozni. De a harcművésznek szerintem nagyon eltértél a lényegétől, ha ezért játszottál vele.

És nem értem a sz.pnia kifejezést, miben is? szerintem találékonysággal minden megoldható. A harc is elkerülhető vele, ha olyan gyengének érzed benne. Aztán gyakorol tovább, megy XPhuntra :P, azton csak meg lesz a level-up :P

najó, szóval nem hiszem hogy lenne táp meg untáp karakter, mindegyikből lehet azt készíteni,a harcművész egy érdekes kaszt.

Tengermély tisztelettel

CS

Link a hozzászóláshoz

Hali CS:

Ebben igazad van ezért keztem az üzit ezzel:

A férreértések elkerülése végett nem a tápolásra megyek, hanem az élethűségre

Én amikor Harcművésszel játszok, aki tisztán rend jellemű próbálom elkerülni a harcot, de aki a törvényeket egyáltalán nem tartja be sőt általában az életemre tör és az ottani törvények ezt "nem nagyon torolják meg" miszáj a halába küldenem.

És ezt nekem sokkal több energiámba kerül, mint annak lennie kellene.

Ha tápos a Harcművész én akkor se ölök meg mindenkit, aki a törvények ellen vét csak nem kell vért izzadnom, ha meg kell ölnöm.

Sokszor a KM olyan helyekre küld ahol a legtöbb Pszimet nem tudom használni, mert feleslegesek az adott szituációban és csak harcal lehet megúszni.

Elfutni meg nem futhatok el, mert a társaimat nem hagyhatom cserbe. :wink:

Csak az a baj, hogy a tökéletedéshez vezető út rögös és azt is valahogy túl kell élni. :?

Mindegy úgylátom egyedül én gondolom úgy, hogy egy harcművésznek illene úgy harcolnia, mint egy harcosnak. :oops:

A slan pszivel meg a jó harcértékekkel sokkal tápabb lenne a harcosnál, de ezért kétszer annyi időbe telik neki a Level up :D

Üdv.: Mosquito

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Mosquito,

az ökölharcot NEM lehet párosítani a kétkezes harccal, mert az eleve két kéz használatát gfeltételezi. Szerencsére az így gondolkodóknak ezt így, szó szerint leírták egy Rúnában. :?

A hozzászólás további részét nem minősítem, de nem találom megfelelőnek a szerepjátékos gondolkodást mögötte, legalább is az általam helyesnek vélt értékrend szerint.

Emellett csatlakozom con Salamanderhez, a harcművésznek nem az a lényege, hogy mindenkit leűbertápoljióon, ahogy egyetlen kasztnak sem. Ha valaki ennyire hátrányosnak érez egy kasztot valami másik miatt, azt szoktam mondani, hogy játszon azzal, ha ez a lényeg. De általában kiderül, hogy nem... csak sírni kell valamin... (most jöhettek, hogy ez a rögeszmém... :lol: ) Akinek meg az a lényeg, hogy erősebb legyen, mint a csapattársai karaktere, az megint csak válasszon úgy csapatot és karaktert. Bár én nemebben látom a játék lényegét. Tapasztalatból mondom, hogy a leggyengébb, 9-es átlagú képességekkel megáldott szerencsétlennel is lehet nagyion élvezeteset játszani. Csak jó KM és csapat kell hozzá. Ja, és játékos!

Link a hozzászóláshoz
Üdv.

Én is úgy tudom hogy vannak. Kránban és ha jól tudom Ediomadban is élnek obszidián elf néven. Ha jól emlékszem a másodkorban a Tred tanács és Sárkány szövetség háborújának idején, az áruló elfekből jöttek létre aquir praktikák következményeként.

Lehet csak ugyan azt a kiegészitőtt olvastuk

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Ha jól emlékszem, a sötét elfek eredetéről nincsen információ a hivatalos könyvekben. Lehet elméleteket gyártani, de Babilon5 érvei elég jók az ellen, hogy aquir praktikák áldozatai lennének, mert hogy az áldozatok majdnem erősebbek, mint akik áldozattá tették őket...

Én úgy vélem, hogy olyan korán kellett nekik elfordulni az óelfek hagyoámányos útjától, azaz Urriától és a többiektől, eseteg csatlakozni az aquirokhoz, esetleg még a két faj háborúja előtt, hogy maguk is a kihaló fajokhoz, az ősi aquir fajhoz soroltassanak, noha az eredetük miatt van külső hasonulás az elfekhez. De ez szigorúan csak HÁZI és SAJÁT gondolatszülemény, nem tudom semmi hivatalos információval megerősíteni.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Lenne egy kérdésem: mi van ha adott egy lovag, aki így is úgy is elveszti a kezdőt, nem ad a KÉ-re szintenként semmit? Sztem ez nem kóser. Túl nagy lesz a TÉje meg a VÉje. Súrolja a táp határát. De nálunk ezt ELVILEG megteheti mert kiegészítőként - vagy nem? - visszatámadást használunk. Tehát a harc úgy épül fel hogy KÉ a jobb dob TÉ-et és akk vagy sebzés vagy nem és az esetek háromnegyedében (akkor is ha Fp-t sebzett) jön a visszatámadás az sebzett féltől ami KÉ nélküli támadást jelent. Végülis szerintem ez életszerű, hiszen az nem lehet, hogy csak mert kisebb a KÉ-e nem is támadhat. A harc végülis adok-kapok alapon mükszik nem?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Két érdekes kérdés, bár egyiknek a feltevését sem értem.

A lovagnál le van írva, hogy Hm-jét TETSZÉS SZERINT oszthatja el, csak a Té-re és a Vé-re kell mindig áldoznia 5-öt, illetve nem rakhat a Cé-re.

Ebbe simán belefér az, hogy akár az összes többit CSAK a Té-re, vagy a Vé-re helyezi, és nem oszt a Ké-re. Ezt engedi a szabály, és egy csupán 1 szabály, nem nevezném tápnak. (ami több szabály kiforgatásán alapuló túlzott erősítést jelent.)

Az másik kérdés, hogy így mit cselekedhet... Mert ha mindig elveszíti a Ké-t, akkor esetleg olyan sebzést kaphat, ami eleve megakadályozza, hogy támadhasson...Pl. ha a kobratánccal találkozik. :) Emellett a legtöbb harci trükk és csel szintén a kezdeményezés megszerzését követeli meg, tehát eleve elfelejtheti őket.

A zseniális házi szabályotokat sem értem, mert a MAGUS harcrendszere pontosan így épül fel. Azaz elsőként mindig a legnagyobb kezdeményezésű harcoló támad EGYET, majd a következő, és így tovább, egészen az összes résztvevőig. Majd, ha még van olyan, akinek van támadása, azok támadnak még, amíg ki nem fogynak. Tehát a harcrendszer eleve ezzel az általad visszatámadásnak nevezett dologgal együtt épül fel. (de azért feltaláltátok a spanyol viaszt... :lol: )

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Szerintem teljesen reális, hogy egy lovag alig (esetleg egyáltalán nem) ad a KÉ-re. Csak gondoljunk bele. Szerencsétlenen már amúgyis rajta van egy hatalmas páncél, és a sok MGT miatt rengetet veszít az értékeből. Namár most így egy alacsonyabb szintű lovag örül, hogy már 10 fölött van a KÉ :D Ezek után egy kis paraszt a kaszával leelőzi a támadásban :) Akkor minek is osszon rá túl sokat?

Egy lovag arra alapoz, hogy van rajtam millió meg egy kiló vas, amit nem lehet át ütni, és utánna ő jön egy mindent elsöprő hatalmas kardlendítéssel :twisted:

Szóval szerintem sem tápolás ez.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Ez így helyes, a MAGUS-ban ilyen a lovag harcmodora, emiatt nem kel neki, illetve van lehetősége, hogy ne áldozzon Hm-jeidől a Ké-ére.

De - már egyszer kifejtettem - ez nem azért van, mert én vagy te logikusnak találj-e vagy sem, hanem mert a MAGUS szabályai ezt mondják. :)

Egyébként pont emiatt lehet hátránya is, mert pl egy célzott támadással, esetleg túlütéssel is olyan sérülés okozható a lovagnak, hogy nem fog támadni másodjára... vért ide, vagy oda. Persze ezt általában magasabb szintű karakter tudja megcsinálni, ami meg bármilyen kasztnák veszélyforrás lehet... :)

Link a hozzászóláshoz
Üdv!

Ez így helyes, a MAGUS-ban ilyen a lovag harcmodora, emiatt nem kel neki, illetve van lehetősége, hogy ne áldozzon Hm-jeidől a Ké-ére.

Egyetértek, ez szerintem is logikus így.

De - már egyszer kifejtettem - ez nem azért van, mert én vagy te logikusnak találj-e vagy sem, hanem mert a MAGUS szabályai ezt mondják. :)

Nálam mondjuk az, hogy logikus legyen, fontosabb bármely szabálynál. De ezt már párszor megbeszéltük :wink:

Egyébként pont emiatt lehet hátránya is, mert pl egy célzott támadással, esetleg túlütéssel is olyan sérülés okozható a lovagnak, hogy nem fog támadni másodjára...

Meg ugye a lovagon sincs mindig páncél :D

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Lenne egy megvitatandó kérdésem, mégpedig a jellemekkel kapcsolatban.

Véleményem szerint a jellem csak iránymutató adat, ami a karakter általános normáját fejezi ki és én engedem is eltérni ettől a jk-t ha indokoltnak találom.

Viszont találkoztam már olyan mesélővel aki annyira ragaszkodott a jellemhez, hogy a logika és a játékélmény elé helyezte.

Csak egy példa khál lovaggal voltam (a legtisztább Rend, Élet jellem), és egy szörnyet kerestünk ami öli a városlakókat és tudjuk hogy metamorf. Megleltük a barlangot végig zúztuk a bent lévő teremtményeket és találtunk egy gyereket az egyik oldal ágban. Az emberi és khál ösztönöm azt súgta nincs rendjén hogy itt a kölök, mikor mi alig jutottunk el idáig, és miután sikeres ösztön érzéket dobtam veszély észlelésre, kijelentettem hogy kinyírom a gyereket. A KM nem engedte a jellememre hivatkozva. Pár perc múlva csabdába csalt, megölt engem és egy társam. Vagyis igazam volt.

Ezen a példán kiindulva a jellem vagy a józan ész a döntő?

Várom a válaszokat, köszi!

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Nem mondom magamat egy hú de rutinos és veterán mesélőnek, de már van tapasztalatom. Erre hivatkozva szeretném kijelenteni, hogy részemről tök igazad van! A jellem, a Km-nek egy plussz infó, egy útmutatás az adott karakterhez. Szélsőséges esetben indokoltnak látom, hogy egy-egy cselekedet ellen ezzel érveljen, de a jellemre alapvetően a játékosnak kell odafigyelnie, és neki kell kijátszania azt. (mellesleg, sikeres próba után, meg nem sok hozzádumálás lehet...)

Szerintem. :lol:

Link a hozzászóláshoz
Sziasztok!

Lenne egy megvitatandó kérdésem, mégpedig a jellemekkel kapcsolatban.

Véleményem szerint a jellem csak iránymutató adat, ami a karakter általános normáját fejezi ki és én engedem is eltérni ettől a jk-t ha indokoltnak találom.

Viszont találkoztam már olyan mesélővel aki annyira ragaszkodott a jellemhez, hogy a logika és a játékélmény elé helyezte.

Nyilván iránymutató maximum.

Egy normálisan kidolgozott figurát nem lehet beskatulyázni egy mesterségesen kreált 'jellem' nevű kategóriába sem.

Szerintem ennél célszerűbb az a megoldás, hogy elkezdesz felírni kérdéseket egy lapra.

Pénz, szerelem, vallás, gyors meggazdagodás, bizalom, ilyesmiket. Aztán a karakter szemszögéből válaszolsz rá.

A KM-nek is többet segít mint az, hogy ÉLET-REND.

Jómagam nem használom a jellemet egyáltalán, inkább úgy írom meg az előtörténetet, hogy kiderüljön belőle milyen a karakter.*

*eleinte felírtam valamit, de már nem. Odaadtam a KM-nek egy előtörténetet, és megkérdeztem hogy milyen jellemű szerinte. Rend. Szerintem meg élet-káosz. Végülis mindkettőbe bele lehet tuszkolni. De leginkább egyik sem. Szóval jellem kidobva.

Link a hozzászóláshoz

Sziasztok!

Segítséget, kérnék. Tudna nekem valaki bármilyen használható infot adni a mágikus fémek ritkábbjairól? Nembaj ha házi kieg csak kiváncsi vagyok rájuk ennyi. Nem pont statisztika érdekelne mint inkább leírás különleges tulajdonságok ilyesmi.

Ha pontos akarnék lenni akkor a lunír fajtái, az élő fém, és olvastam a Renegát c. könyvben valami kráni mégikus fémet is...

Előre is köszönöm!

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...