Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kalandmesterek fóruma


Igxaq

Mennyit készülsz egy modulra?  

125 szavazat

  1. 1. Mennyit készülsz egy modulra?

    • Átolvasom a modult
    • Átolvasom a modult és a karaktereket is elemzem
    • Mindenre kitérek, legrészletesebben, legtöbb időt rászánva
    • A rögtönzés mestere vagyok, nem készülök a mesélésekre
    • Nem mesélek


Recommended Posts

Üdv!

Kamykaze Toroni kalndjához:

Nem egy ílyen kalandot meséltem és a tapasztalatom, h nem jó kalandot kell írni- hanem Toronból kell felkészülni/nagyon csúnyán/!!!

Ajánlom mielőt kalandot írnál olvasd el a Sumiból ide vonatkozó részt /a szószedettel együtt/!

A Jk-közt ne legyen nagy a rangbeli külömbség!

Intrikákkal teli-nyomozós, a hátérböl-gyilkolós kalandot ajánlok!

Helyszínek ott van Shullur- a rengeteg klánjával, kerületeivel /olvastad már a Morgena könnyei c. remekmüvet- elég csak az elsö 100 oldalt elő venni és a végén a szószedett-fenomenális/!

Ennyi hátér anyaggal kalandok sorozatát mesélheted!

Egy ötlet:

A fent említett könyvben olvastam arról, hogy eggyes helyeken a mana öszevonásához /remélem jól tudom, de bizt. h a manával kapcs. dolog/, egy csecsemőn hajtanak végre írtózatos fekete mágiát a Bm.-ek!

A kalandomban egy nemesi ház tornyában egy fali fülke rejtette a csecsemőt! Ez miat érkeztek a Jk.- az itt megrendezett "Bálra" /persze senki nem ismert senkit/!

Tehát:

Jk.1-fejvadász azért érkezett, h gyengítse meg a ház mágia védelmét!

Jk.2-fejvadász azért jött, h megölje a Ház Bm.-ét!

Jk.3-Bm.: megbizója a csecsemö anyja a gyerekért küldte!

Jk.4-tolvaj egy mágiával levédett teremböl kellet ellopnia valamit.

Volt még rengeteg esemény a Bálon /románc, gyilkosság, párbaj, árulás../!

Jó kis kaland volt és mindenki megkaptamit akart!

Jó Játékot!!!

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Tudtommal az a bizonyos Tharr küldött mágiaelméleti szempontból nem igazi gólem, még ha olyasmi is.

Ettől függetlenül ven ilyen, és Tharr vérszörnye, meg hát a vérgólem néven is fut. Egyébként a "küldöttek" kategóriába tartozik.

Ha jól emlékszem, valamelyik bestia gyűjteményben megtalálható sz oldalon is, bár hivatalos formában nem jött ki,. Egy biztos, akár hogyan meséled ki, nem lehet piskóta, ha még a tizenhét próbás Tier Táp Gorduin is úgy futott előle, mint a nyuszi.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Na, megnéztem. Az oldalon, Cyrus bestiáriumában olvasható az Ultimatorról egy leírás. (én ugyan nem nevezném vérpusztítónak) A leírás viszont egész jó, szerintem alkalmazható.

Kamykaze,

nem tudom, olvastad-e a Véridő című kalandmodult, ami ugyan kifejezetten magas szintű karaktereknek szól, szerintem sok ötlet van benne, és ugye pont Toronban játszódik. Szóval szerintem abban rengeteg ötletet találhatsz!

Link a hozzászóláshoz

Gyerekek,

köszi a segitséget, pont holnap lesz a mesélés napja, én meg ma találtam meg ezt a topicot, annak ellenére hogy Mortel már máshol emlitette :) (tudom, többet kéne fórumoznom) :?

Szal modul már van, Boomen Jó széllel és a L&E Kyria Örök könyvek sokat segitettek, úgyhogy ezzel rendben van.

Mortel utánaolvasós tanácsát megfogadom, köszi, nyomtatom is kifele az egész hsz-t!

MG, nem olvastam a modult, a Véridőt, mivel csak saját modulokat mesélek, de majd ha a következő játékra készülök, feltétlenül átfutom! Persze csak akkor ha más ötletem nem lesz, mint ahogy most is volt...

köszi szépen mindenkinek!

Link a hozzászóláshoz

Ugyan, mint olvastam, holnap fogsz mesélni, de azért hadd ajánljam figyelmedbe a Sogron lángjai, c. csodát. Szerintme végtelenül fel tudja dobni egy toroni kaland hangulatát, ha belecsempészel néhány sogronitát is. És nem csak azért, mert übergizdán néznek ki a kormos fejükkel, hanem azért is, mert groteszk képet adnak a kasztrendszerről. Ki hallott már arról, hogy egy Sogron pap vissza merjen szólni egy Tharr papnak? Pedig mindketten sedularok....

No, mind1. Egyébként én nagy Toron, meg főleg Kyria mániás vagyok, de eddig még nem meséltem soha Shulurban. Tudjátok, olyan ez, mint amikor kiskorotkban nagyon akartátok AZT a bizonyos G.I. Joe-t. És amikor megkaptátok, rájöttetek, he nem is olyan izgis a dolog. Nekem most mesél egy kitűnő (tényleg le a kalappal előtte, az impro Nagykirálya) shuluri modult, és nem élvezem. Mert kicsit illúzióromboló. Mondjuk mindettől függetlenül a fél karomat odaadnám egy jól lemesélt Dwellyn Adayannáért...

Szóval hajrá a toroni meséhez! Van annyi háttéranyag hozzá, mint szemét...

Link a hozzászóláshoz

Az észak lángjai még egy nagyon jó könyv melyet figyelmedbe ajánlok, a Zászlóháborúról és jórészt Toronról nagyon sokat lehet belőle okulni. Én már meséltem olyan kalandot, amiben szerepelt Dwellyn Adayanna, jól sikerült intrikázós kaland kerekedett ki belőle; két sok éve játszó [FFC] csapattagnak meséltem hozzáteszem, a kyr mentalitásra feküdtünk rá (szinte egy harcos jelenet nem volt a kalandban), csak azt sajnálom, h hölgy nem színesítette a JK-k palettáját :(

Háttéranyag terén, tényleg van miből válogatni...:)

Link a hozzászóláshoz

Hmmm

Én részemről nagyon amellett vagyok, hogy korrektül kidolgozott karakterek, és partikoncepció legyen amikor elkezdjük a modult. Más esetben inkább én mesélem össze a karaktereket. A játék egyik legfontosabb része az amikor a karakterek között is zajlik interakció. Ennek az egyik alapfeltétele, hogy legyen valamiféle viszony a karakterek között.

Ez olyan mint amikor az ember a modulban / mikrovilágban szereplő NJK-kat kreálja. Szerves része kell legyen a modulnak az NJK közötti kapcsolat. Enélkül képtelenség vezérlő akaratként következetesen vinni a kaland hátterében zajló cselekményszálat.

Link a hozzászóláshoz

Dragon: Mit értesz JK-k közti kapcsolat, interakció között? Selytem mire gondolsz összességében, de erre több komplex megoldás is létezik.

Nálunk a bemesélés több síkon zajlik. Először is a karakteralkotás szerint csapatokat, partykat alkotunk így létezik nálunk pyar party, kráni party, toroni (kyr) party...stb. Ebből adódóan az elsődleges kapcsolat a származási helyben, hovatartozásban/fajban keresendő. Értelemszerű tény, hogy egy gorvicki nehezen tudna együtt dolgozni egy pyar ügynökkel, persze ez modulfüggő, lehetnek különleges esetek, mint amilyen pl. a beépülés. Ugyanakkor fontos azt is figyelembe venni, hogy a karakter rendelkezik a népére jellemző rasszal, az etikettről már nem is beszélve, ami néha még egy országon belüli tartományonként is eltérhet, nemhogy két szembenálló fél esetében.

A másik nagyon fontos jellemző a karakterek jelleme. Jórészben nálunk a Káosz-Halál, Halál-Káosz jellem kizárt, hiszen a leírtak alapján egy ilyen mentalitású karakter nemcsak önmagára veszélyes, hanem társait is veszélybe sodorhatja, ezzel a csapat esetleges széthullását segítve elő, így ilyen karakter vagy NJK, vagy az előtörténet ad magyarázatot, bizonyos jellembeli változásokra. Pl. egy tudathasadásos karakter, ki tisztában van bajával, s a gyógyírt keresi/ esetleg "magányos vadász".

Itt jön be a képbe a harmadik nagyon fontos "partyelem" a motiváció! Hiába van egy jól megírt kaland 100 arany honoráriummal, ha egy-két karaktert teszemazt nem motivál a pénz, a KM a karakterhez mérten az előtörténete megismerése fügvényében kitalálhat olyan rögtönzött elemeket a modulban melyek azon karaktert motiválhatják.

Nagyjából ennyi jutott most eszembe, de szívesen várom kiegészítéseiteket.

Ismét Tengermély tisztelettel:

Agis

Link a hozzászóláshoz

Na igen, erre jelentett megoldást a Wayne Chapman által alkalmazott "kalandozó" koncepció. A KSZ I. részében pl. gorviki és dzsad, aszisz, riegoyi, tudomisén kalandozók, együtt. Lehettek persze ellentétek, de nem olyan súlyosak különben már rég leszámoltak volna egymással. De nem ez történt. És alapjába véve ez jó megoldás, mert bár érdekes egy klánhoz/rendhez tartozó karakterrel játszani azért elég nehéz megmagyarázni hogy a klánban/rendben betöltött szerep hogy illik össze a kalandozással. Hogy mást ne mondjak, én Darton-lovaggal mentem, aztán amikor elértünk a XIV. Zászlóháborúig bevonultattam szépen, és csináltam egy goblin tolvajt, mert az mehet nyugodtan, nem fogja elszólítani a kötelesség (és dicső küzdelmek helyett a bozótban bujkáltam meg halottakat fosztogattam) de egyszerűen nem fogadtam volna el, hogy a Darton-lovagom kalandozgasson ahelyett hogy az övéivel harcol az igaz ügyért (és ha meg is hal hát volt értelme). És ez fokozottan jöhet elő egy toroni/gorviki/sempyeri/shadoni karakternél. De bárki másnál is. Szerintem legalábbis.

Link a hozzászóláshoz

Agis Asticles, Kalóz:

Nagyon jó amit feszegettetek, de továbbmennék egy kicsit. Igen amiképpen Artis említette nagyon fontos tényező a karakter jelleme, és származása, és jó ha azonos származása van a karaktereknek. Ezzel súroltad amire rá akartam világítani. Ez pedig a következő. JK-JK kapcsolat.

Mit éreznek egymás iránt :?:

Mit gondolnak a másikról :?:

Mit tudnak a másikról :?:

Miképpen jelenik meg a szerepjáték során mindez :?:

Nekem a hátamon feláll a szőr amikor valaki azt mondja: Odamegyek a kocsmároshoz, és megkérdem tőle merre a szoba?

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Igazad van, Dragon, de azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a párbeszéd valós idejű. Namármost, ha valós időben szeretnél egy egész kalandot lejátszani, valószínű, még mindig az első karaktereddel bajlódnál második szinten :)

Tudom, te sem azt mondtad, hogy mindent ki kell beszélgetni. De fel kell tudni mérni, esetleg a KM segítségével, aki kezdeményezi az ilyen élőszavas beszélgetést, hogy mikor kell, azaz van erre idő, esetleg a kaland érdekessége miatt kell is, és mikor kell csak átugrani annyival, hogy kérem a szobát, meg kifizetem, és mehet tovább a fontos rész.

Természetesen az előbbihez kell a szerepjáték, és az lesz az érdekes is, de a köztes rész is kell, nem elhagyhatatlan.

Link a hozzászóláshoz
Namármost, ha valós időben szeretnél egy egész kalandot lejátszani, valószínű, még mindig az első karaktereddel bajlódnál második szinten. Tudom, te sem azt mondtad, hogy mindent ki kell beszélgetni.

Igen természetesen kell a józan egyensúly a játékban. Én részemről a lehető legerősebben a valósidejűséget pártolom. Ennek meg van az oka. A véleményem szerint három helyel közzel elkülöníthető csoportot lehet képezni a szerepjátékosokból.

1. Kockacsörgetős megyekütni.

2. Nyomozok, és interakció is legyen, szeretek ütni is. De a párbeszédek sok esetben sallangosak. A megoldáskeresők ők.

3. "szerepjátékosok" Nem szeretik a kockát, és nekik csak az a fontos, hogy ők ott "azok" lehessenek. Nem használnak szabályokat, nem is érdeklik őket. Játszani akarnak.

No én a 3. kategóriába sorolom leginkább magamat. Ezért van, hogy természetesen azt, és úgy mesél a mesélő ahogy a játékos szeretné, de inkább soha nem használok kockát. Én igazán akkor érzem jól magam, ha játszhatok az NJK-kal.

Ilyen vagyok ez is egy út, ha nem is a legjobb.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Dragon, ismételten igazat kell adjak neked, bár én a harmadik csoport szerepjátékosnak nevezésével együtt lehúzónak érzem a véleményedet a másik kettőről, ami nem helyes. Mert szerintem önmagában egyik sem "jó" (értsd: eszmei szerepjátékos) mindegyik egy véglet. Szerintem a harmadik csoport már átesés annak a bizonyos lónak a túloldalára... Szerintem mindhárom jelen van egy jó szerepjátékban, és jelen is kell, hogy legyen. A kockadobálás öröme és izgalma csakúgy, mint a nyomozás fejtörése, no és jelen kell lennie a teljes beleélésnek is. De nem csak annak!

Link a hozzászóláshoz

Mint már emlitve lett itt is uyganugy fontos az egyensuly!

Mint mindenben! Akkor lesz jo a kaland ha megtaláljuk az egyensuylt a harcos és a nyomozos kaland között és helyet biztosítünk a "szerepjátékra" is!

Mert sokan mondják, h nyomozos modul kell meg iylenek...de ha az mber (KM) nem visz bele izgalmat ,( ez lehet harc is, de akármi, kétégtelen vmi harci jelenet a legegyszerübb) ellaposodhat. DE ugyanígy ha csak harcbol áll.. 8) ...senki nem szereti sztem!

Szoval meg kell lenni mindennek...és van mindegyik dolognak saját idehje, és helye!

Én pl amikor mesélek, szeretem ha a karakterek szépen ki vannak számolva és szeretek dobatni különböző képzetség és képességprobákat, de ha harcra kerül a sor... :D nos nálam az külön érdekes.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!!!

Shalafi, tetszik az amit mondasz a mesélésedről! Igaz, én még nem mesélek, csak tervezem, hogy fogok, de én is azt akarom csinálni, hogy lemesélem a csatát is. Sajnos nálunk sokszor csak annyi van, hogy na akkor dobj, eredmény pl158, na ez ÉP, dobd a sebzést. Ez így egy kicsit uncsi. Bár az is igaz, hogy 4 JK van, és a KM-nek így is elég nehéz mindenre odafigyelnie.

A te megoldásod tényleg nagyon jó, én magamnak csak annyit fogok változtatni, hogy megkérdezem, a Jk-t, hogy mit akar csinálni, majd dobunk, és elmesélem hogy mi történt. Szerintem ez lenne a legjobb.

Link a hozzászóláshoz

Természetesen midnig megkérdem h mit csinálsz...de a Jk im álltalában tudják, hogy el is várom.

Egyépként oska tmeritettem (vki szerint hátrányra vki szerint előnyre) a 7tenger haci stilusábol...csak azért mert tecett...az pörgös meg minden...jo M*ban vissza kel lvenni de ott ugy müködik, h km megkérdi mit cisnálsz ad pár másodpercet ha nincs válasz akkor kör végén csleekszel :D:D szeretem ezt a pörgést :D

Link a hozzászóláshoz

A te megoldásod tényleg nagyon jó, én magamnak csak annyit fogok változtatni, hogy megkérdezem, a Jk-t, hogy mit akar csinálni, majd dobunk, és elmesélem hogy mi történt. Szerintem ez lenne a legjobb.

Célszerű megvárni míg mindenki dob, lejegyzetelni az egészet, és mikor mindenki dobása megvan, a kört, mint egy film pár másodpercét lemesélni.

Nekem bejött ez a stílus. Ha a JK-k hozzáadják a saját gondolataikat (egy cseles döfés leírása, vagy hogy mit akar elérni - mondjuk leszorítani a hídról) még izgibb lesz.

Persze nagy hátránya, hogy sok szereplő esetén (8-9+) már másfél órákat is el lehet szöszölni egy harci jelenettel :roll:

Mondjuk igyekszem nem "húsdarálókat" mesélni, hanem kisebb csetepatékat.

Link a hozzászóláshoz

Nekünk is sokszor ez a probléma, hogy fél este a csatával megy el. Mert pl vagyunk 4-en JK-k, plusz 2 NJK (pl. egyéb hrcos a karvánnal), és megtámadnak minket. Ezt a támadást egybár nek ketten, hanem vagy huszan hajtják végre. És így elég sokáig is szokott tartani.

Egyébként nagyon sokan szokták szidni a MAGUS harcrendszerét, hogy lassú, és vontatott ez a körökre osztott harc. Főleg hogyha végig gondolod, hogy 1 kör csak 10 másodperc!!! (tudom tudom szegmens :) )

egyszer már volt részem olyan KM-ben aki azt dobatott mindkettőnkkel, és aztán elmondta, hogy mi történik. Shalafi ez is nagyon tetszik, amit te mondtál, hogy gyorsan kell választolni. Ezzel csak egy problémám van. Pl van egy varázshasználó, és az akar valamit csinálni, de a játékosnak meg kell néznie, hogy tényleg meg tudja-e. Ez neki több perc is lehet, míg a karakter ezt valójában egy pillanat latt elvégzi, mert ugyebár neki a fejében van ez a tudomány. Na ekkor mit lehet csinálni?

Link a hozzászóláshoz
Nekünk is sokszor ez a probléma, hogy fél este a csatával megy el. Mert pl vagyunk 4-en JK-k, plusz 2 NJK (pl. egyéb hrcos a karvánnal), és megtámadnak minket.

Én ilyenkor azt szoktam csinálni, hogy csak a JK-k, és aktuális ellenfeleik dobnak. (példádban 6-8 ember)

Az NJK-NJK párosokat minden szívfájdalom nélkül elintézem hasraütéssel.

van egy varázshasználó, és az akar valamit csinálni, de a játékosnak meg kell néznie, hogy tényleg meg tudja-e. Ez neki több perc is lehet, míg a karakter ezt valójában egy pillanat latt elvégzi, mert ugyebár neki a fejében van ez a tudomány. Na ekkor mit lehet csinálni?

Hát ha varázslhasználó akkor készüljön fel :D

Végigveszi a könyvet, és kijegyzeteli azokat a varázslatokat, amelyeket harcban szeretne alkalmazni. Mp-érték, pár szavas leírás.

Meg amíg nem rajta van a sor, akkor se bambuljon, hanem gondolkozzon. (amíg a KM számolgat, meg megalkotja a jelenetet, általában eltelik egy-két perc)

Ha várni kell rá mondjuk 1 percet, akkor az még okés. De ha nagyon sokat t.köl, akkor kimarad oszt kész. (szokják meg, hogy a csata az ilyen)

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...