Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kalandmesterek fóruma


Igxaq

Mennyit készülsz egy modulra?  

125 szavazat

  1. 1. Mennyit készülsz egy modulra?

    • Átolvasom a modult
    • Átolvasom a modult és a karaktereket is elemzem
    • Mindenre kitérek, legrészletesebben, legtöbb időt rászánva
    • A rögtönzés mestere vagyok, nem készülök a mesélésekre
    • Nem mesélek


Recommended Posts

Con Salamander:

Ezt a "Varázsolni nem fog akármiért, tiszteli annyira a magas mágiát, hogy ne alacsonyítsa le kicsinyes céljaihoz" dolgot sosem értettem.

Az okés, hogy a dorani, pyar varázslókba ezt beleverik, lévén az iskolában vannak vagy tizenakárhány évig.

De egy kráni/dzsad szerintem nem ilyen válogatós, mert miért is lenne? Meg aszem pont az alapkönyvben van leírva valami nagy mágus, aki egy zóna varázsjeles arannyal kiteleportálta a zsozsót a kincsestárból.

Szóval a fent idézett mondat igaz lehet a pyar/dorani varázslók nagy részére, de másra nem nagyon...

Link a hozzászóláshoz

Con Salamander: Bocsánat, félreérthető voltam, a kérdésem az, hogy egy varázsló hogy keresi meg a betevőre valót kalandozás közben :) Abban én is egyetértek, hogy mondjuk egy BM nem fogja azt fitogtatni, hogy milyen frankó rontásokat ismer - már ha van egy kis esze - de hogy szokott pénzhez (vagy kajához, felszereléshez, ruhához stb) jutni? A varázsló is, ha mondjuk tényleg annyira tiszteli a mágiát (ez nyilván sok mindentől függ, de valószínűleg egy átlag doranira igaz), és nem használja alantas dolgokra, akkor nehézkesebb neki pénzt szerezni... (Például gondolom neki nagyon fontos, hogy ne keverjék össze egy szakadt csavargóval, tehát több pénzt költ ruhára stb.)

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Nos, hogy a végéről kezdjem, az már karakterfüggő, hogy a varázsló mennyit ad a külsejére. Nyilván me lesz csavargó-stílusú, de ugyanúgy lehet átlagembernek öltözve, mint 'naaagy máááágus'-nak :D tehát akár kisebb összegből is fenttartja magát.

A pénzszerzésről:

Minden karakternek vannak képzettségei, ezekkel aztán baromi könnyű pénzt keresni.

A boszorkánymester ismeri a növényeket, képes gyógyteákat is elkészíteni, amit aztán valami teaárusnak elad a piacon, vagy képes növényeket gyűjteni, amikért hajlandóak sokat fizetni. Képes mérgeket keverni, és -valljuk be, akár lelepleződés nélkül is- eladhatja őket egy szakadtabb krimó egyik sarkában ücsörgő sunyi figurának. A mérgekre, csapdákra, főzetekre mindig van vevő. Aztán átvághat bárki emberfiát, pl. teszem azt van egy pirosas lötyije, ami igazából vízzel higított békavér és semmire sem jó csak kísérleti végtermék, és eladja egy fickónak akinek friss sérülés van a karján, mondván meggyógyítja azt. Tehát lop, csal, hazudik, orvkereskedik. Akár rabszolgákkal is, akár főzetekkel, mérgekkel, de az sem áll szerintem távol tőle, hogy valamilyen krimóban szerencsejátékra adja a fejét, és pszije segítségével nyerjen pár partyt...

A varázsló ismeri az élettant, a sebgyógyítás, egy falusi orvos szintjét szerintem simán megüti, sőt, általában annál többet is. Segíthet orvosolni problémákat, és észjárásával, pszijével megoldhat olyan gondokat, amikre mások nem képesek. És persze van olyan, hogy 'bérvarázsló'. Ha nagyon megszorul, egyszerűbb varázslatokat használhat, amikkel igencsak jól tud kaszálni... Teszem azt a legtöbb fogadón és hajón van tűztől óvó varázsjel, varázskör, hogy ne gyulladjon fel valamilyen 'véletlen' folytán. ezen túl a varázsló valószínűleg nagy tudományos műveltséggel bír, több nyelvet beszél (tolmács is lehet), esetleg érthet a térképészethez, a növényekhez, vagy az időjáráshoz, és még számtalan dologhoz.

Mindkét kaszt sok képzettség-ponttal rendelkezik, ezért tudja olyan irányban gyarapítani a tudását, hogy abból esetleg egy háttérmegélhetésre is szert tegyen. Aztán ha már sok tapasztalatot -nagyobb vagyont- szerzett a karaktert, befektethet valamibe, pl. vehet egy házat, amit bérbe ad, vagy bankba teheti magas kamatozásra.

Mindkét kaszt legnagyobb előnyéről még nem írtam (mondtam, hogy fordított sorrendben haladok :D), arról, hogy tudnak írni/olvasni. Ezt több nyelven is teszik, és az én Ynevemen legalábbis nagyon sok olyan fickó akad, aki nem sajnálja az ezüstöket (esetleg aranyat) arra, hogy ne kelljen tollat venni a kezébe. Meglehet, hogy alantas munka, de piszok gyorsan kész van, és jól jövedelmez :)

Shikaka: A varázslóba ezt nem kell beleverni, EZÉRT varázsló. Magas mágiát tanulhat bárki, akinek sok türelme és pénze van, ez is le van írva, de az a büdös életben nem lesz varázsló... A varázsló a mentalitása miatt az, ami. Hogy egy földi párhuzammal éljek, teszem azt a keleti harcművészetek sem azon alapulnak, hogy megtanít téged pusztítani és aztán egyedül dönts el egy csatát, hanem azon, hogy megvédd magad, a saját javadat szolgálja, amit tanulsz, és a saját fejlődésed a lényeg. Egy igazi harcművész nem fog belédkötni azért, mert tudja, hogy egy másodperc alatt elintéz. Egy igazi varázsló nem fog azért varázsolni, hogy abból pénzt csináljon. NEM EZÉRT tanult varázslónak, hanem hogy a magas mágia rejtelmeibe belemerülve újat alkosson - vagy pusztítson (ld. krán)- és olyan dolgokat vigyen véghez segítségével, amikre a nélkül nem lenne képes. És az dobja rám az első követ, aki szerint a varázsló csak mágiával tud pénzt keresni...

Azt hiszem, most ennyi, de még oldalakon keresztül lehetne ecsetelni a pénzszerzési módokat és a miérteket.

További szép estét

Link a hozzászóláshoz

Con Salamander:

1.Ennyire sokan ismerik a varázslást Yneven, hogy minden fogadóra raknak tűz elleni varázsjelet? Én azt hittem, hogy az átlag kb semmit nem hallott a mágiáról, a falusiak kb a földi középkori szinten mozognak, tehát boszorkányságban hisznek, de azért egy sima fószer, ha azt mondja, hogy ő olyan cuccot fog csinálni, ami megvéd a tűztől stb, akkor inkább kiröhögik, vagy csak furán néznek rá... Rossz az elképzelésem?

2.Igen, nyilván a képzettségeiből kell valahogy megélnie... A BM tényleg lehet gátlástalan, mondjuk a helyi klán nem biztos, hogy jó szemmel nézi, ha megpróbál "betörni a piacra". Szerencsejáték... igen, ez nem rossz, valószínűleg nem figyelnek minden kis szórakozóhelyet pszi ügyileg. Varázsló... A tudományos képzettségek kapcsán nekem csak az a problémám, hogy hogy találja meg az igényt? Mert az ok, hogy egy nagyobb városban mondjuk működhet egy hely, ahol lefordítanak neked szinte bármit. Nyilván a legtöbb embernek az már komoly tudomány, hogy valaki tud olvasni, pláne ha mondjuk két, három nyelven... Csak én eddig valahogy úgy képzeltem el, hogy fénymásolószalon-szerűen :D van egy két hely, ahol dolgozik x ember, mindenki tud írni-olvasni, van egy-kettő, aki csak igen szépen és gyorsan, profibbak pedig tudnak egy, vagy két nyelvet még pluszba, és a így a fontosabb nyelvekre lefordítanak bármit. Ahhoz, hogy munkája legyen hősünknek, vagy szerencséje kell, hogy legyen (pont belebotlik valakibe, akinek szüksége van arra, amit tud), vagy kell legyen egy rendes hely, ahol van szép cégér stb, vagy valahova hosszabb időre el kell szegődnie. Meglehet, rosszul képzelem el, csak nekem is az írás és a fordítás jutott eszembe először, aztán gondba kerültem azzal, hogy hogy találja meg a munkát. Az is igaz, hogy herbalizmussal, meg ásványtannal szerezhet pénzt, ha sikerül valami értékeset találnia, meg könnyen megeshet, hogy a faluban ő jelenti orvosi tekintetben a legnagyobb segítséget, és akkor biztos nem marad el a hála, ezekre eddig megvallom nem gondoltam.

Bocsánat a hosszú hozzászólásért, kötözködésnek is tűnhet, csak kerültem már játékosként olyan helyzetbe, hogy elfogyott a pénz, és kicsit erőltetetten, de főleg egylövetű segítséggel oldotta meg a KM a dolgot (véletlenül épp sikerült lefülelnünk egy amatőr tolvajtbandát, akik betörtek egy nemesi házba valami komoly családi ereklyéért). Ezt szeretném elkerülni.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

All in: részben jól képzeled el, az átlag emner nem túl sokat láthat mágiát, de akkor is hallott róla. Szóval, ha a varázsló oda megy, és azt mondja, hogy meg tudja óvni a házat a tűztől x időre, és ezt előtte még demonstrálja is egy kisebb száraz farakáson, akkor sorba fognak előtte állni az emberek, hogy ezt ő is akarja. De ez csak nagyon szélsőséges eset lehet.

A másik: a képzetségek. Lehet, hogy ha el mész egy idegen városba, akkor ott semmien munkát nem találsz, vagy csak nagyon nehezen, viszont mindenki él valahol. Ha nincs is konkrétan saját háza, akkor is van egy kedves kis falu, vagy egy fogadó, vagy bármi, ahol ideje nagy részét tölteni fogja. Ide mindig szivesen visszavárják, jól fogadják. Itt már biztos, hogy aki ismeri, az neki fogja vinni azt a levelet, hogy olvassa már föl. Az ilyen munkákból pedig keres annyit, hogy el tudja látni magát egy kalandhoz szükséges alapfelszereléssel.

Tudom, néha előfordul, hogy út közben is dolgzni kell, mert pl. kirabolták a csapatot. Ekkor pedig egy KM legyen olyan felkészült (főleg, mert valószínű ezt ő okozta), hogy mindenki találjon megfelelő munkát, ha más nem egy kis "mini kalandot", amolyan kaland a kalandban feeling.

Szerintem egy kalandozót -legyen az bármilyen fajú és kasztú- nem úgy kell elképzelni, hogy csak megy, megy és megy, és egy év alatt bejárja egész Ynevet. Szerintem igenis van vagy vannak helyek ahova szives vissza tér, csak azért, hogy azzal az öreg kocsmárossal megigyon egy jó kupa bort. Ha pénz szűkében van, itt biztosan gyorsan ki tudják segíteni, ha más nem, akkor gyorsan szereznek neki valami munkát.

Ja, és még valami: nem kell azért bocsánatot kérned mert hosszú írást írsz, ha valakit érdekel, az úgyis végig fogja olvasni, lehet az akár oldalak josszú is. :D

Link a hozzászóláshoz

Tiszteletem!

Kele: Köszönöm, azt hiszem sokat segített a hozzászólásod. Igen, mondjuk nálunk az esett meg, hogy nagyjából bejártuk egész Ynevet. Na jó, ez azért túlzás, de az, hogy átszeltük a felét az már biztos nem :D És az nekem nem jött ki valami jól, hogy átutaztuk egész életünk, csakhát a KM világmegmentős kalandot csinált, amit ugye nem lehet a kalandornak együltőhelyében megincsálni :) Néhányezer mérföldet mindenesetre megtettünk lóháton, és még többet térkapun... Bár persze azt írják, hogy a kalandozó nem bír a fenekén maradni, mindenünnen tovább kell állnia minél hamarabb, de azért talán egy kicsit néha mégis jó egy helyben maradni...

Link a hozzászóláshoz

Az, hogy nem tud egy helyben megmaradni, az szerintem azt jelenti, hogy bármikor hajlandó akár több hónapra is elmenni valamilyen kalandra pl egy karavánnal. Azzal megérkezik valahová, ott el van két hetet, elveri a kalandért kapott pénz felét, majd elindul haza lehetőleg egy másik, visszafelé tartó karavánnal. És mondjuk egy fél év múlva megint ott fog iszogatni ugyan azzal a cimborával. Aztán itt is el van egy idejig, és utánna megint tovább áll.

Igaz, tényleg lehet olyan karater, aki be akarja járni az egész világot, és mindent látni akar. Neki akkor ki kell valamit dolgozni, amivel ellátja magát, ha nagyon nincs semmi, akkor tanuljon meg valamilyen civil szakmát. És akkokr már meg van oldva.

Link a hozzászóláshoz

All in: Az ynevi mágiaszint azért attól is függ, hogy hogy játszatok. Pl. WMC regényeiben a sima "mezei" kereskedőhajón is vannak mindenféle varázsjelek, az Abbitkirálynőben meg egy renegát toroni magitorra van szükség ugyanerre az asziszok különleges hadihajóihoz.

De! Még véletlenül se úgy képzeld el mint anno a középkorban. Yneven a mágia léte tény, a varázslók közismerten nagyhatalmú figurák. Valószinűbb, hogy egy köklernek fizetnek a tűz ellen védő varázsért (mert beöltözik köpenybe meg csúcsos sapkába és varinak nézik), minthogy egy varázslónak vonják kétségbe a tudását (bár ha nincs úgy öltözve akkor meg nézhetik kóklernek... :P ).

A különféle varázshasználók éppen azért tömörülnek szervezetekbe amiért a mesteremberek. Ezek az ő céheik, csak több vagy épp kevesebb lehetőséggel/kötöttséggel. Toronban a boszorkánymesteri szekták teljesen nyíltan működhetnek, a birtokaik tartják el őket, és pluszban foglalkozhatnak mással is (a kábítószerkereskedelem elég jól jövedelmező üzletág). Vegyük sorba a varázshasználókat, ki mit tudna csinálni, ha magáról kellene gondoskodnia: Boszorkány - Nem létezik, hogy ne legyen legalább egy olyan férfi valahol aki gyámolítana és védelmezne egy gyönyörű ám magányos hölgyet... akár a felesége tudta nélkül. De ha ez nem tetszik akkor lehet pl. táncosnő (tizensokas Sépséggel biztos megélhetés), keverhet bájitalokat (garantált szerelmi bájital, antibébi-lötyi...), vagy elmegy házitanítónak valami nemeskisasszony mellé etikettet meg ilyeneket oktatni (vagy akár még mást is 8) ).

Boszorkánymester - Kicsit nehezebb a megélhetése, de bájitalokból, mérgekből, kábítószerekből is megélhet valahogy. Gyógyítással is foglalkozhat, dolgozhat (akár csak ideiglenesen) a helyi tolvajklánnak mint méregkeverő, gyógyító, vagy bérmágus, ilyenkor pénzt is kap, szállást is és védelmet is. Bár esetleg a távozása kicsit körülményes lesz. :twisted: De ő is elmehet tanárnak (

Link a hozzászóláshoz

Ynevi mágia-kép:

Szerintem ez abszolút mesélő- és csapatfüggő. Az alapkönyvekben, regényekben mindenre, és minden ellentettjére találunk példát.

Nekem sokkal szimpatikusabb a low-magic Ynev, mivel sok egyéb problémára (ha sok varázslhasználó van, akkor mi értelme van nagy seregeket felállítani, illetve hogyhogy még van Toron, pedig nincs nekik csatadöntő Adron-papjuk) megoldást jelent.

Az, hogy Yneven vannak varázslók, varázslórendek/céhek még nem jelenti azt szerintem, hogy mindenhol rúnák vannak, és mindenhol ismerik a varázslókat.

Egy világvégi faluban szerintem tuti babonás félelem fogja el a helyieket, ha valaki mondjuk varázsol egy tűzgolyót. Jó, hallottak róla, de nem ismerik. Ahhoz túl kevés varázshasználó van arányaiban.

A mágia amit jól ismernek az valszeg a helyi vajákos nyanya max. 4 MP-s varázslata.

Nagyobb városban, mágikus központokban (Toron, Doran, Domvik) nyilván más a helyzet, de hozzám All in kolléga mágiaképe közelebb áll, mint a regényekben közölt.

Link a hozzászóláshoz

Kalóz:

-Valószínűleg a világlátottabb emberek már hallottak többször varázslatról, és nem csak mese jelleggel, vagy akár maguk is tapasztalhatták, ez oké. De a falusi fickó, aki max a szomszéd, övénél nem sokkal nagyobb településen járt, szerintem nem biztos. A közeli pap gyógyítását, vagy egyéb ténykedését meg nyilván isteni csodának mondja, és nem tudja, hogy végülis a manaháló tekintetében hasonlít a mágiához. (Azt se tudja, hogy mi az a mana.) Én inkább azt gondoltam, hogy alapvetően boszorkányokban, boszorkánymesterekben, szóval ártó szándékú varázslókban hisznek. (Ahogy az én - meglehet hibás világképemben - a középkorban is.) Persze könnyen lehet, hogy tévedek.

-A másolószalonokról... :D Hát én se úgy gondoltam, hogy minden második sarkon van egy ilyen :wink: Szerintem is például Doranban, Erionban, fővárosokban lehet egy, a kalandozók városában mondjuk több ilyen - ha elfogadom a szürkecsuklyásék által leírt lakottságot (talán azért nem elérhetetlenek egy módosabb közember számára sem, csak neki mi dolga lenne írással...), a nemesek nyilván mindenhol megoldják saját munkaerővel a levélírást. Kisebb városokban van egy-két írástúdó, kivéve mondjuk egy "egyetemi várost". Falvakban valószínűleg nem nagyon. És épp ezért nekik nincs is nagyon szükségük rá. Mert milyen dologban is kéne? A pénzszerzéshez, nyilván, lehet pl tanácsadó, de valószínűleg akkor ezt nem alkalomszerűen kell csinálnia, hanem hosszú távon.

-Régész... Gondolom ez például valamelyik állam támogatásával mehet, talán nem annyira a "hogy éltek őseink" miatt, hanem haszonszerzési szempontból. (Régi, értékes tudás, varázsholmi stb.)

-Ha egy varázsló mondjuk "iparosnak" áll be, azaz mágiával bíró tárgyakat készít például, akkor az nyilván egy állandó munkát követel meg tőle.

-A tolvajklánokkal tényleg lehet üzletelni, persze veszélyes, dehát nem azért ment el hősünk kalandozni, hogy izgalmakban legyen része? Szóval elismerem, ez egy járhatóbb út, ha az adott szervezet nem túl izmos. Ellenkező esetben talán inkább az önygilkosság kategóriába sorolandó...

-A tanár szintén elképzelhető, persze ekkor is hosszabb időre le van kötve.

De bátran javítson ki bárki (nem sértődöm meg), ahol tévedést lát elképzeléseimben, tudatában vagyok annak, hogy nem vehetem fel a versenyt világkép terén (sem) a vén rókákkal :D

Link a hozzászóláshoz

Líthas!

Egy érdekes kérdést szeretnék most felvetni nektek. Nemrégiben találkoztam valakivel online, aki még nem játszott asztali szerepjátékot, és ezért nem igazán volt tisztában a játék alapvető szabályaival illetve menetével. Nem biztos hogy sikerült teljessen megértenem azt amit mondott, de azt hiszem a lényege valami olyasmi volt, hogy a két fél teljessen egyenjogú, egyszerre KM-ek és JK-k. Ez így első hallásra elég furán hangzik, tudom. Bevallom, éppen ez előtt pár héttel volt alkalmam valakivel így játszani, de elégé belebonyolódtunk, és a végén kiegyeztünk abban hogy inkább én mesélek. :-D Elvileg nem tartom kizártnak az ilyen jellegű játékot, mert végülis nem volt játszhatatlan, csak kissé szokatlan. De úgy vélem, hogy két jól összeszokott ember, akik elég jól ismerik egymást, simán kivitelezhető formába tudná hozni ezt is. Az érdekelne, hogy nektek van-e ilyen tapasztalatotok, illetve hogy mi a véleményetek erről. Egyenlőre ennyit, a továbbiakat majd a reakciók alapján. Tiszteletem!

Darun

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Érdekesen hangzik az egyenjogúság JK és KM esetében, de ez, ha működik is időlegesen akkor is csak 2 fő esetén tartom életképesnek.

Egyszerűen nyílvánvaló okok miatt fullad be a dolog egy idő után szerintem.

Tapasztalat, vicc szinten 'beszélgetett' játékoknál. Egy kis kikapcsolódásnak talán jó, másra nem.

2 felkészült KM viszont, hangulatos dolgot tud szülni egy 4-5 fős parti esetében is. ;)

üdv. Antail

Link a hozzászóláshoz

hell kéne nekem, és társaimnak kis segitség. egy balszerencsés esemény folytán eltuntek a konveink(pedig már szép kis gyujteményunk volt a mágus rendszerérol :? ) arrol van szo, hogy amig nem tudjuk potolni jo lenne itthon nyomtatott verzioban is. ha valaki tud segiteni please. event_horizon@mindless.com-csak msnre, mer a jelszavam elfelejtettem :D

thx elore is

Link a hozzászóláshoz

Líthas!

Antail: :D Tehát, azt hiszem kissé felületes voltam. Az az igazság hogy már van egy éve is talán, hogy elkezdtem mesélni egy csapatnak, de ugye a tanév végével a játék is véget ért, így hármnegyed év kihagyásom van most. Amúgy se vagyok az a nagy mesélő típus. Mmint, nehéz olyanoknak mesélni, akik jobbak nálad, ráadsául errefelé mint az tudjuk, nem sok MAGUS-os arc akad. Egyébként mesélnék, mert mindenhol azt hallom, hogy mindenki játszani szeretne, és beskatulyáznak embereket, akiknek az évek során herótjuk lesz attól hogy mindíg KM-kednek, és végre ők is szeretnének játszani. Sokan azt hiszik rólam hogy profi játékos vagyok, csak azért, mert régóta játszok. Igen, jó vagyok 8) de közel sem profi. Mesélőnek meg még ennyire sem válnék be, bár még senki nem panaszkodott rám, lévén kezdőknek és olyanoknak mesélek, akik bármit megtennének, hogy játszhassanak. Szóval az utóbbi időbe online mesélek. Az előző félévben főleg chat-en és msn, most már a chat annyira nem fut. Most hogy dolgozok, nekem is kevesebb az időm. Meg amúgy is. Az msn-es játék ugye adja magát, hogy ketten játszunk. Mióta TK-zok, hajlamos vagyok előnyben részesíteni ezt a játékformát. Ennek is megvannak a maga szépségei. Ha jól emlékszem, pont itt kezdtem úgy, hogy elkezdtem valakivel játszani, de nem osztottuk le a szokásos KM-JK szerepkört csak elkezdtünk játszani. Igazság szerint akkor ismerkedtünk, tehát gyanítom, elve kudarcra ítéltettünk.

Link a hozzászóláshoz

Szevasztok!

Egy játékteknikai kérdés merült fel játék közben.

Én meséltem:

A Papom varázsolni szeretett volna, de a JK elküldött rá egy 10 Kg-os Pszi

lökést. Váltig állította, hogy ez megzavarja a koncentrációjában.

Szvsz egy 30 Kg-osnak van esélye a megzavarásra, de egy sikeres akaraterő próba ezt is ellensúlyozza.

Ti, hogy használjátok :?:

Válaszotokat előre is köszi Mosquito

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Ha jól emlékszem . már pedig jól szoktam - akkor erre az alkalmazási formára nincsen külön szabály, azaz, hogy mekkora lökés kell a megzavaráshoz. A magam részéről, mint KM, elfogadnám a 10 Kg-ot, mint megzavaró tényezőt, de akaraterőpróbát dobatnék a pappal, hogy kizökken-e a koncentrációból. A 30Kg-snál már mindenképpen besül a varázslat, szerintem.

Ha 1TK szerint használjátok a pszit, nincs is egyéb gond a diszcipolínával. Ha az ÚT szerint - mi van velem, és csak aszerint szoktam nyilatkozni, egyéb lehetőségeket kihagyok... :) ) akkor azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a pszi lökés ereje az alkalmazótól haladva lábonként egy kg-nyit csökken, hiszen nagyon hasonlíta csóva formára, és emiatt ha mondjuk 10 lábnyira áll a paptól, és 10-es erővel szeretné meglökni, 20-as erősségű diszciplínát kellene létrehoznia.

Fontosabb kérdés az a játék közben a játékos felé, hogy miért is?? Mert hogy a játékos ismeretei nem számítanak, az a lényeg, amit a karakter tud. TEHÁT, ha a karakterlapon nincsen felírva, hogy mágiaismeret képzettség a szakrális mágiára, vagy nem maga is pap, akkor bizony esélye sincsen, hogy felismerje hogy a pap varázsolni készül, - ilyenkor a KM-nek célszerű így is mesélni, azaz nem úgy, hogy -"látod, amint a pap varázslatba kezd", hanem úgy, hogy pl. -"Látod, amin a pap megemeli a kezét, furcsa ábrákat rajzol a levegőbe, a hangja mélyül, és nem evilági szavak hagyják el a torkát, a nyakában függő medál pedig vöröses fénnyel dereng fel"...

Lehet, hogy a játékos egyből rájön, hogy itt bizony mi lesz, de a Karakter ezt nem biztos, hogy tudja. Kezdő, vagy figyelmetlen játékosok gyakran elrontják még az ilyet, de a KM-nek nem szabad engednie, és egy kérdéssel, illetve helyzetelemzéssel, no és megfelelő mesével könnyen elejét veheti ennek a dolognak.

SZERINTEM, ha a karakter képes felismerni a varázslást, és legalább egy 10-kg-os pszi lökést probukált a pap orcéjéba, ak megzavarhatja annyira, hogy akaraterő-próbát kelljen dobnia, esetleg -1-el, amit ha elront, bizony nem ikerül varázsolnia.

Ehhez egyébként kell a pontos helyzetismeret is, ezért kell a KM-nek eldöntenie, mert lehet, hogy a pap különösen erős, istene templomában van éppen, vagy az égi együttállások kedveznek neki, esetleg félholt, vagy a mágiát éppen kedvezőtlenül befolyásolja valami... ilyenkor a különböző módosítókon át akár el is lehet hagyni az akaraterő-próbát, és automatikus a rontás, vagy a siker, és ilyenkor ennyivel nem lehet megzavarni... akármelyik előfordulhat.

Link a hozzászóláshoz

Bocsesz, de megint lusta voltam leírni a teljes szitut.

Dartonita templom, kriptát felnyitotta a pap JK-m.

A nem túl táp múmia, aki ott csendespihenőzött egy csapással hártrébb tessékelte a JK-t.

A múmia felült és elkezdett egy intő jelet varázsolni, s erre jött a 10 Kg-os pszi lökés kb. 2 méterről. (nem jött össze :D 4 órás kómába esett)

A JK-m láthatatlanná vált.

A múmia kimászik a sírjából, mivel az intő jel és a láthatatlanság egyszerre jöttek létre elindult a többieket gyakni.

Na a teljes sztori ennyi lenne. :wink:

Köszi a válaszod Mosquito.

Ui.:Szegény múmiám meghalt mielőtt viszament volna a Papomhoz

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Nos, így már kicsit valóban más a múmia fekvése... :lol:

Az kétségtelen, hogy egy pap felismerheti a papi mágiát. Az is valószínű, hogy egy élőholtat viszont nem fog különösebben megzavarni egy 10K-os erősségű pszi lökés.

Érdekes azonban az időkön elmélkedni...

Ugyanis a múmia belekezd az időtlen álom varázslatába (3 szegmens) amiből legalább 1-nek el kellene telni, hogy a pap felismerje, miről is van szó. Marad tahát 2 szegmense cselekedni. Õ a pszi lökés mellett dönt, amit 1 szegmens alatt létre is hozhat. Maradt 1 szegmense. Egyet ugye pihennie illik, a mágiahasználat szabályai szerint, és ekkor le is járt az ideje, az intő jel létrejött, és peregnek a kómát okozó képsorok. :) Akkor vajon mikor maradt még 2 szegmense láthatatlanná válni? De ez már csak részletkérdés. Egyébként egyetértek azzal, mint KM, hogy a játékos így bár meg lett leckéztetve, hiszen a múmia elaltatta, mégsem kell őt megölni, mert hiszen hát ugye nem látja... és megy, hogy a többiek is szerezhessenek Tp-t. :wink:

Visszatérva a probléma lényegi részére, így, a helyzet ismeretében már én is azt mondom, hogy bizony a múmiát nem fogja megzavarni a kis szellő, hiszen mit érdekli az őt? És nyugodtan varázsol tovább.

Link a hozzászóláshoz

MG:

Azzal egyetértek, hogy érzékletesen kell leírni, ha valaki mágiát használ, nem szerencsés elintézni egy "most rád varázsol egy izzó idegeket" mondattal.

Ellenben:

"Látod, amin a pap megemeli a kezét, furcsa ábrákat rajzol a levegőbe, a hangja mélyül, és nem evilági szavak hagyják el a torkát, a nyakában függő medál pedig vöröses fénnyel dereng fel"...

Lehet, hogy a játékos egyből rájön, hogy itt bizony mi lesz, de a Karakter ezt nem biztos, hogy tudja.

ha valaki így leírja, hogy egy ellenséges érzületű figura ezt csinálja és ilyen hatása van, szerintem elég ok, hogy megakadályozzák, ha azt akarják tenni.

Ha a kocsmában valaki meg akarna verni, és ilyesmivel próbálkozna, és vöröses fénnyel derengene az amulettje, biztos hozzávágnék egy korsó sört/kisszéket/billiárd dákót, mert nekem csak ne derengjen az amulettje. Pedig nincs is mágiaismeretem :D

Link a hozzászóláshoz

Hali mindenkinek!

Egy újabb kérdés a rendszerrel kapcsolatban?

Egy harcművésszel játszottam a hétvégén és a Chi-harcal kapcsolatban merültek fel problémáim:

Nem tudom, hogy csak szerintem ilyen untápos szegény karim, mert a KM-mel vitáztunk az ökölharcon, mert ETK-ban az ökölharcnál le van írva, hogy " a küzdelemben mindkét kezét használhatja (kétszer támad) "

Eszerint öszvisz kétszer támadhatok, de ha 2 tőrt tartok a kezeimben egyből 4-szer támadhatok. (2-ször jobb 2-ször ball kézzel)

Ez már magában untáp, de ezt a Chi-hacnál, még jobban lecsökkentik.

Az ottani táblázatban 1-2. szinten tám/kör-hoz 1 van írva és 3-4. szinten vagyok ugyanott a 2 tám/kör-rel.

SZVSZ ez egy slankardnál működik. (kétkezes tám/kör 1)

A kérdésem ti hogy szoktátok a problémát orvosolni?

Válaszotokat előre is köszönöm Mosquito.

Ui:. Én a 8 HM-et is untáposnak tartom.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Nem tök mindegy, mit válaszolnak mások, úgyis előjön mindenki egy házi dologgal, hogy "mi így szoktuk, és kész..." (nagyon antiszociális vagyok ma... :evil: )

Node, azok kedvéért, akik még MAGUS-t játszanak:

Mosquito, fura, hogy éppen azt a kasztot tartod - a te szavaiddal élve - untáposnak, amelyik ellen a legtöbben lázadnak táposságot kiáltva...

Az ökölről. Az ökölharcos valóban kétszer támadhat egy körben ökleivel, mindkét kezével egyet. DE csak akkor - más, 2T/k-s fegyverekhez hasonlóan - ha ügyessége és gyorsasága eléri, vagy meghaladja a 16-ot. Ha ne, akkor ököllel is csak egy támadása van körönként. (de ilyenkor is két kézzel harcol, mivel az ökölharc eleve kétkezes harcmodor, tehát nincs lehetősége másik kezében ilyen indokkal fogni valamit.)

Aki két tőrt ragad, az sem támadhat - ahogy te írtad - "egyből" négyszer egy körben. A két-két támadáshoz ez esetben is szükséges a kiemelkedő gyorsaság és ügyesség, és emellett még képzettnek kell lenni a kétkezes harcban is. (tehát, aki tanul, megérdemli a több támadást) De ekkor is csak a tűámadó taktika alkalmazásakor valósulhat meg a körönkénti négy támadás, kiegészítve a bal kéz módosítóival, ami csak mesterfokú kétkezes harcnál szűnik meg, itt megintcsak, aki tanul, előnyhöz jut, jó sok Kp-be kerül.

Itt azt kell megérteni, hogy nem a harvművész vagy bármely öklöző az untápos, hanem a tőr egyszerűen jobb fegyver ebből a szempontból, mint az ököl, azzal úgy lehet kettőt támadni adott esetben, hogy csak egy kezet foglal le.

A chi harc. Megintcsak, ezt is sokan szidják, hogy milyen erős, te meg utáposnak érzed... vicces. :lol:

igaz, hogy első szinten csupán egy támadást jelent, de nem is ez a lényege. (egyébként is még csak 1 kör tölthető benne...) De ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy már ekkor +10 Té-t és Vé-t jelent, amiért más 30Kp-t kell, hogy áldozzon, ha Mf-ú fegyverhasználatot akar! A többi szinteken ugyanez a helyzet, ne csak a t/k-t nézd, hanem a töménytelen harcértékmódosítót, ami többet is ér, hiszen hiába csapkodsz valakit egy körben 10-szer, ha nem találod el, míg eggy támadással esetleg a földre taszítod.

A slan kard esetében is ugye 1T/k lenne chi harcon kívül is, de ugye ott a 3 Tsz-től válik igazán előnnyé, amikor két, majd több támadást lehet intézni vele, ami máshogyan nem lenne megvalósítható.

Megjegyzendő mág, hogy attól, hogy valaki slan, még nem használhat minden fegyvert chi-harc közben. A kardművészek slan kardjukat és tőrüket, míg a harcművészek (alap9 a puszta kezüket használhatják a chi harcban, a plusz módosítók is csak ezekre élnek. Más fegyverrel, vagy pl. a kardművész ököllel, csak hagyományos módon harcol. HÁZI szabályként, illletve a Rúna alapján a külön kidolgozott harcművész stílusoknál szokás, hogy a slan a stílusára legjellemzőbb, hagyományos fegyvert (vagy azt is) alkalmazhatja a chi harcban.

Szóval én nem látok itt semmiféle problémát, amit orvosolni kellene. A Tk világosan fogalmaz, esetleg az ismerettel lehetnek problémák, de erre meg ott a KM, ő tudja majd, és ő mesélő és nem vitapartner!!

(a 8 Hm-ről nem vagyok hajlandó nyilatkozni, ennyit kap, és kész. Ennyi erővel minden karakter találhatja a saját Hm-jét alacsonynak.

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...