Jump to content
Kalandozok.hu - M.A.G.U.S.

Kalandmesterek fóruma


Igxaq

Mennyit készülsz egy modulra?  

125 szavazat

  1. 1. Mennyit készülsz egy modulra?

    • Átolvasom a modult
    • Átolvasom a modult és a karaktereket is elemzem
    • Mindenre kitérek, legrészletesebben, legtöbb időt rászánva
    • A rögtönzés mestere vagyok, nem készülök a mesélésekre
    • Nem mesélek


Recommended Posts

Bocsi Shala, de az sztm naív dolog, hogy abban reménykedsz, hogy jól fogja kijátszani a karakterét, ha már alapból ilyen hozzáállással választ kasztot...

Nem hiszem, hogy sok köze lenne a bajvívókhoz, de lehet, hogy én látom rosszul a dolgot.

Abban amúgy egyet értek, hogy mindneképp hagynám egy kicsit játszani, hogy lássam, mennyire kezeli a karakterét, de én úgy csinálnám, hogy folyamatosan kellemetlen helyzetbe hoznám, hogy lássam éle helyzetben jól dönt-e, mármint egy bajvívóhoz méltóan (legyen az akár számára előnyös, vagy hátrányos döntés).

Link a hozzászóláshoz

Üdv!!

Azt hiszem, engem teljesen félre értettetek. Nem véletlenül tettem idézőjelbe azt a fölösleges jelzőt. Pont az ilyen megfontolások miatt, mert lahat olyan kari, aki tényleg jobban kedveli az ilyen trükköket, viszont a harcosok nagy átlaga szerintem nem ilyen. Elég egyszerű a logika: üss, vagy téged ütnek, ölj, vagy téged ölnek. Egy álagos harcosnak ennyi a logikája. Vagyis ahhoz, hogy ne öljenek meg, kell valami extra védelem. Na itt jön a képbe a pajzs, vagy a kétkezes harc. De ez tényleg csak egy átlagos harcos, aki valamilyen védelmi feladat ellátásán kívül nem sokra képes. Ha viszont valaki már ad egy kis egyéniséget a karinak, akkor már tényleg nem biztos, hogy kell ez ez a harcmodor, mert nem fekszik neki, vagy mert csak.

Visszatérve a fölösleges jelzőre: én úgy értettem, hogy azért fölösleges, mert tiszta harc esetén (nincs semmilyen piszkos csel, nibóncs megragadás, vagy pl. homok szórás a szembe), akkor tényleg nem sok hasznát veszed, mert ne tudsz vele támadni, és védekezéshez sem túl hatásos. Ha már valamilyen cselt hasznász, ha akár csak egy pofánvágást, már akkor is hasznossá válik. De elötte nem igazán. Csak gondolj bele akármelyik filmbe. Sokan használják a másik kezüket. Vagy ütnek vel, mint ahogy te mondtad Shalafi, vagy ha más nem, akkor egy hárítótőr fog benne. Esetleg pajzs van nála.

Ja egyébként a kézváltás is kétkezes harc, mert maga a kétkezes harc is azt jelenti, hogy megtanulod a másik kezedet is használni. Vagy min. fel kell venni a bal kézre is az adott fegyver használatát.

Egyellőre ennyi, várom a véleményeket.

Link a hozzászóláshoz

Ismét kötözködnék egy kicsit :twisted:

ugynais az egyszerü harcosnak akinek üss vagy téged ütnek a loikája tul bonyolult dolog megtanuln ia kétkezes harcot! vagy akár a pajzshasználatot!!! Nakik azrét va n1 fegyvverük!

És tiszta küzdelem sosincs ott ahol vki élete a tét!

És nem kel lahhoz képzettség h ki tudd használni a környezet nyujtotta előnyöket/adottságokat!

És a másik kéznek a "használatba" vétele már bizonyos kötöttséget jelent...sokkal több lehetőség rejlik egy szabad kézben amit bármire...akármire fel tudsz használni!!!

Link a hozzászóláshoz

Szerintem az esetek 90 százalékában a kétkezes harc (a pajzs szintén más miatt) az előnyösebb. és ha gyorsan meg akarsz fogni valamit, kinyitod a kezecskéd és nincs is benne fegyver.

Van egy kérdésem, ti mit szólnátok ehhez:

A doldzsah pap harcosokból és tolvajokból lesz. Játéktechnikailag 4 szintűből ajánlja a könyv. De nyilván magasabb szintűből mért ne lehetne világhűség szempontjából, mert a szint nincs rád írva.

Szóval 9. szintű fejvadász átficcen D papnak.

Aki olvasná a Papok paplovagokat: a harcértéket szerintetek sem tarthatja meg?

Tehát így jobb a váltott kaszt?

Mert váltott kasztnál -3 szint használata

és a harcérétkeket újra kell fejleszteni az alapról míg megnem haladja a régi értékét, (úgy lenne jó, hogy a -3 szintről fejlődik tovább (bár táp valóban, de a másik szopás)

Link a hozzászóláshoz

szerintem megint egy kicsit félre lettem értve. Van olyan harcos, aki elvek miatt sohasem fog semmi piszkos cselt alkalmazni (harcművészekhez hasonlóan). Õ az, aki a filmekben hófehér ruhában (paripán) van, és a végén győzedelmeskedik :D Nkeki a két fegyver használata, vagy méginkább a pajzs használata jobban fekszik. Az istermészetes, hogy pl. egy fejvadász inkább a piszkos cseleket részesíti előnyben.

Mondok egy példét. Az egyik harcos fás, ilgetes környezetben nőt fel, még a másik egy várban. Aki kint volt, azt gyorsan megtanította a természet, hogy pl. egy ág megrántásával nagyon jól meg lehet zavarni az ellent. Aki várban nőtt fel, az eleve a mesterséges környezet miatt ezt nem tanulja meg, valamint a várban tisztességes, mindhatni lovagias kiképzést kap. Õ nem fog semmien cselt alkalmazni, viszont nagyon fekszik neki a hárítótő használata.

Lényegében teljesen mindegy, hogy milyen képességekkel rendelkezik egy harcos, vegy hogy mit használ, a lényeg az, hogy ötletes legyen, és szeressél vele játszani, valamint élvezd is a játékot. Szerintem ez a lényeg, és mindkét stílusban meg lehet találni a jó és élvezetes dolgokat.

Szerintem az esetek 90 százalékában a kétkezes harc (a pajzs szintén más miatt) az előnyösebb. és ha gyorsan meg akarsz fogni valamit, kinyitod a kezecskéd és nincs is benne fegyver.

Ilyen módon még fegyvert tényleg el lehet dobni (ejteni), viszont egy pajzsot nehézkesen. A fegyvert is ilyen esetben hamarabb vágnám az ellen gyomrába, mint hogy csak úgy leejtsem.

Link a hozzászóláshoz

Takeda:

A Doldzsah-papnál nem a 4. szint számít.

A lényeg az, hogy Galradzsa a tejfelesszájú papokat is elfogadja, Doldzsahnál már le kell tenni valamit az asztalra (elsősorban életkor, élettapasztalat, csak másodsorban TSZ!) míg Dzsahnál a már befutott üzletemberek jöhetnek szóba.

A probléma másik részét nem nagyon értem. Ezt:

a harcértéket szerintetek sem tarthatja meg?

Tehát így jobb a váltott kaszt?

Miért jobb? Miért tartaná meg, ha visszalép 3 szintet?

Ahogy én értelmeztem a szabályt:

- harcérték visszafejlődik 3 szintet

- a pap addig nem fejlesztheti, amíg meg nem haladja azt a szintet, ahol kasztot váltott.

A te példádban a pap 7. szinten (9-3+1) kap először HM-et, FP-t.

Lehet, hogy rosszul csináltam, de ez így bevált... Érdekelne más véleménye is, ebben a kasztváltás dologban sosem voltam biztos :oops:

EDIT:

Con Salamander:

Üdv!

Én úgy értelmeztem, hogy mindaddig a régi, már 'kifejlesztett' harcértékei maradnak, amíg azt a másik kasztéval nem lépi túl. Harcértéket nem tud így veszíteni szvsz az ember. Ergo megmarad a harcérték, a régit meg fejleszted, amíg meg nem haladja, külön vezeted...

Elméletileg azzal magyarázták, hogy veszít 3 szintet (harcértékkel, képzettséggel, psziponttal, FP-vel, mindennel) mert a kasztváltás a karakter életében megrázó élmény.

Elveszíti az önbizalmát meg ilyesmi. A pappá válás is hasonló, "eddig rossz úton jártam" lelki vívódással jár.

Kicsit belemagyarázásnak tűnik, de végülis elmegy. Gondolom azt akarták meggátolni, hogy sok kasztváltás történjen*.

Ha belegondolok, egy 10. szintű harcos harcértékével rendelkező, harcos mentalitású Doldzsah-pap, túl gyorsan lép szintet eleinte...

*a gyakori kasztváltás egyébként nem biztos, hogy baj, ld. Warhammer FRPG

Link a hozzászóláshoz

Kicsit még visszalépnék!!!

A másik kéz hazsnálata nem feltétlen jelent piszkos cseleket! EGyszerüen a tulélésre játszik!

Ezzel a pappal meg...sosem sezrettem akasztváltást!!! sok sázmolás meg iylemnek áhh

Ezt a doldzsah papot meg ugy oldom meg h innentől kezdve barátom 1. szintü pap vagy azt kész! Én nem fogok iylenekekel törödni! :D aztán nem kap HM et meg KPt mig el nem éri a 4. szintet...

Ami mindenféleképpen 4. szint..vagy emgtörténik az elhivás vagy soha!!! mint alborne paplovagoknál!!!

Link a hozzászóláshoz

Ezt a doldzsah papot meg ugy oldom meg h innentől kezdve barátom 1. szintü pap vagy azt kész! Én nem fogok iylenekekel törödni! :D aztán nem kap HM et meg KPt mig el nem éri a 4. szintet...

Végülis egyetértünk. Gyakorlatilag én is ezt mondtam :D

Ami mindenféleképpen 4. szint..vagy emgtörténik az elhivás vagy soha!!! mint alborne paplovagoknál!!!

Na, elolvastam. Fejből nem megy pontosan, de valami ilyet ír a PPL:

"Istenük hívó szavát 30as éveik elején hallják meg, ami leegyszerűsítve a 4. szintre lépéskor történik meg"

Én ebből úgy érzem, hogy az életkor a fontosabb. Egy 24 éves, 4. szintű tolvajt Doldzsah szerintem nem fog papjává fogadni.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Lenne egynehány kérdésem:

1. Ti hogy oldjátok meg az összemesélést, illetve a parti összetartását, ha nagyon különböző, vagy ellentétes tagokról van szó?

2. Egy rendes kalandozónak ugye azért elég sok pénzre van szüksége, főleg, ha annyit utazik, mint nálunk... Ugye ott az étel, néha térkapu, fegyver stb. Hogy szoktátok megoldani a pénzszerzést? Mindig csak jön a nemesúr, aki pont őket találja meg és bízza meg, vagy van ettől gyökeresen eltérő taktika? A JK-k hogy szokták maguk megoldani, ha pénzre van szükségük? (Persze nem a tolvajokra gondolok :) )

Tudom, hogy ezek nagyon alapkérdések, de mivel elég kezdő vagyok, ez talán megbocsátható...

Link a hozzászóláshoz

1. Ti hogy oldjátok meg az összemesélést, illetve a parti összetartását, ha nagyon különböző, vagy ellentétes tagokról van szó?

Eleve ott kezdődik, hogy nagyon ellentétes karaktereket (pl. Domvik hitű - Ranagol hitű, Ork - hegyesfülű, stb.) nem engedek olyan történetbe, amit hosszúra tervezek. (egy-két alkalmasba simán, ott nem számít annyira)

Egy-két alkalomra össze lehet őket hozni, de azt nem szeretem, ha azért van balhé a csapaton belül, mert jól kijátsszák a karaktereket.

Próbáltam már mesélni ilyen csapatnak, de feleslegesen jár sok többletmunkával, és ha mégis homokszem kerül a gépezetbe, akkor meg ott van a sértődés, hogy kicsinálták valaki karakterét.

Szóval mágusban, a csapaton belüli nagy ellentétek kerülendők szvsz...

Hogy lehet ezt elérni? Te vagy a KM, te döntöd el, hogy milyen karaktert engedsz be a mesédbe. Ennyi.

Ha valami miatt mégis össze kell őket hozni:

- egyszerűen rosszkor vannak rossz helyen egyszerre (pl. szemtanúi lesznek valaminek), és együtt több esélyük van elmenekülni

- az egyik karakter a másik lekötelezettje lesz

- az egyik karakter vonzódik a másikhoz

Meg ott vannak még a jó öreg "g.nyó mesélő" trükkök:

- kényszerítés (ha megcsináljátok, kaptok ellenmérget :lol:)

- ők a hajótörés túlélői, más senki

- egy helyen rabszolgák :D

2. Egy rendes kalandozónak ugye azért elég sok pénzre van szüksége, főleg, ha annyit utazik, mint nálunk... Ugye ott az étel, néha térkapu, fegyver stb. Hogy szoktátok megoldani a pénzszerzést? Mindig csak jön a nemesúr, aki pont őket találja meg és bízza meg, vagy van ettől gyökeresen eltérő taktika? A JK-k hogy szokták maguk megoldani, ha pénzre van szükségük? (Persze nem a tolvajokra gondolok :) )

Van ettől gyökeresen eltérő taktika :D

Egyáltalán nincs szükség pénzre szerintem. Pláne nem sokra. Majd max nem térkaput használnak, hanem mennek gyalog. Nem a főúri kabint kapják a hajón, hanem meghúzódhatnak a fedélközben, HA felsúrolják a padlót napjában 3X :D, nem a "Fogadó a Vörös Sárkányhoz" (ez már magában :D) királyi lakosztályában fognak lakni, hanem elalszanak valami ládák között a kikötőnegyedben (amíg ki nem rúdossák őket az őrök)...

Ha ragaszkodnak a kalandozó életformához, akkor jobb ha megtanulják, hogy a hazátlan csavargók élete nem csak játék és mese, hanem része annak a nélkülözés, az hogy néha elgyepálják őket, és az, hogy nincs sehol otthonuk, ahol mindig megpihenhetnek...

Ugye van egy másik megoldás is, hogy eleve nem csavarognak, hanem letelepültek. Ezzel meg is van oldva a probléma :D

(bevallom, én jobban szeretem ezt a megoldást) Persze kicsit több vele a munka eleinte - alaposan ki kell dolgozni a várost/falut ami a bázisuk lesz a későbbiekben - de a letelepedett karakterek számomra sokkal hitelesebbek, mint azok, akik ide-oda cikáznak Yneven mindenféle kétes megbizatások után kajtatva.

Itt van még egy dolog. Néhány játékos elvárja, hogy kapjon valamit a "feladatért" cserébe. Erről tanácsos mihamarabb leszoktatni őket 8)

Link a hozzászóláshoz

1. Ez igaz, én is gondoltam ilyesmire, csak számomra kicsit drasztikusnak tűnik, azaz attól tartok, hogy nem találnak maguknak egy oldalon lévő karaktereket.

2.Legfőbb probléma a kaja. Persze dolgozhatnak is érte, vállalhatnak napszámosságot stb Dehát azért mégiscsak kalandozók, nem? Meg haladniuk kell, főleg, ha nagy távot akarnak megtenni egy emberi életem belül. Akkor meg, ha valami kifinomultabb fickóról van szó, (például egyikük kedvence a luxust alapnak tekintő boszmester) a probléma még erősebb, és ő persze nem is fog földet túrni, hogy a gazda adjon neki egy tányér levest :)

Utolsó mondatoddal pedig méginkább egyet kell értsek, és azt hiszem nem is lesz nehéz ránevelni őket, hogy nem szakad rájuk egyből az egész hercegi kincstár... Vagy ha mégis, az nem a legjobbat jelenti :twisted:

Közben felmerült egy újabb kérdésem, így anyagiakkal foglakozván: Mennyi cuccot szoktatok adni nekik? (főleg pénz, de esetleg egyéb felszerelés, ló stb) Nyilván az előtörténettől is függ, mert egy lovag ugye többet kap. Én inkább most a harcosokra, barbárokra, tolvajokra stb Szóval kevésbé tehetősebb alakokra gondolok.

Link a hozzászóláshoz

All in:

1. Ez igaz, én is gondoltam ilyesmire, csak számomra kicsit drasztikusnak tűnik, azaz attól tartok, hogy nem találnak maguknak egy oldalon lévő karaktereket.

Rá fognak jönni, hogy ez nekik sem jó. Nálunk is így volt. Tök poén volt a rasszista gorviki ranagol-pap, meg az ork kétajtósszekrény gladiátor egy csapatban, egészen addig, amíg az ork le nem csapta a papot, úgy hogy nem kelt fel... Onnan meg jött a sértődés, meg a durci. Ha ezt megbeszélitek, ezt meg tudnátok spórolni magatoknak.

Azt meg nem hiszem, hogy nem lehet egy oldalon lévő karaktereket találni. Ha leírod, hogy milyen karakterük van, milyen személyiséget szeretnek játszani, akkor valszeg tudok tippeket adni, hogy mégse utálják egymást annyira.

Link a hozzászóláshoz

Nos nálam vhogy mindig szert teszenk megfelelő pénzösszegre ahhoz h ne legyen hiányuk semmiben...ha meg nem, annyira vannak szemetek, h elveszik :D Szal találékonyak a srácok, megoldják! :D

Kezdeti pénz: Nos én ezt egyszerüen rendezem e...

Mindenki összeirja h mi kell neki , átnézem és tied...én nem osztok felszerelést...

Ha egy lovag nekem odaállit, hogy neki kell teljesvért arra mondjuk csúnyán nézek és közlöm vele, h bronz félvért v acél mellvért ...válassz! Mind2vel jól jár! És ő dönti el h mi kell neki!

Azonban nemesficsúrhoz ha jo kedvem van simán hozzávágok egy abbit sodronyt vagy egy nagyon jo sodronyt ami 0/3...engem az nem zavart soha h nekik mijük van :D

Én szeretem ha a játékosaim rendelkeznek megfelelő alaptőkével és nem kell a napi betevőért problémázniuk...cserébe a legnagyobb álltalánosságban nem megbízásbol kapnak kalandot hanem ösztökélem őket! Ha kell akkor van két választásuk...mentek vagy meghalltok... :D Ez szemét dolog de igy a széthúzóbb bandát is össze lehet pakolni!

Összemesélés: Ha nagyon ellentétes karikat akarnak hozni és nagyon nem akarnak engedni a dologbol akkor közlöm velük h jo akkor szépen közösen írtok előstoryt és ugy h együtt vagytok...na ez általában nem tetszik nekik :D és váltanak :D

Legegyszerübb sztem úgy összemesélni, h egy közös cél felé loholnak csak külön okból! Én álltalában ezt alkalmazom!

Link a hozzászóláshoz

shikaka:

1.Remélem, hogy rá fognak jönni, vagy meg lehet velük beszélni, hogy talán jobb volna, ha nem lennének tök ellentétes jellemek, csak eddig nem volt komolyabb gond, mert nem játszotta ki senki eléggé a karakterét, de azért tapasztalható némi javulás. (Most nem én vagyok a KM, csak a következő mesélés vsz az enyém lesz, és nem akarok teljesen készületlen lenni.)

2. Eddig szokásban volt nálunk, hogy sok volt az utazás, és ez sokszor igényelte a jónéhány napi kaját. Pláne most csupa varázshasználóval nyomjuk, akik persze szintén vadászhatnak, dehát... (A varázslónk elejtett egy kisebb medvét, csak az volt a baj, hogy kicsit sz*rrásütötte :D ) A pénz kérdés inkább itt merült fel, én nem akarok olyan sztorit mesélni, ahol Dorantól a Déli Jégmezőkig végigkalandozzák Ynevet. Emellett meg persze olyanok, mint meleg ruha stb nem ártanak, és ugye a hosszas utazgatás meg egy-egy harc azért erősen meg tudja koptatni a cuccokat. (A fegyverek rendes helyrehozása még akkor szóba se került.) Azzal szerintem nem lesz gond, hogy nem költik el a pénzt :D Harminc arany... Annyi együtt hármunknál nem volt még... A földtúrós dolgot még kipróbálom :twisted:

A kóborlovagban igazad van, magam is voltam olyasfajtával, és tényleg nem volt túl sok pénzem :)

Necro: Hmm... Gondolom nem csupa jógyerek a csoport. Épp az lenne a kérdésem, hogy hogy oldod meg azt, hogy úgy tegyenek szert kellő pénzösszegre, hogy az ne ilyen: felkeres bennetek a város elöljárója, hogy "öljétek meg a környékben prédáló szörnyet, ő meg jó sok pénzt ad ezért" legyen Tegyük fel, hogy nem akarnak senkit meglopni, kifosztani stb. Meg olyan bénaságokat sem akarok csinálni, hogy állandóan gladiátorkodnak, szkanderversenyeket nyernek stb. Mert a középkorban azért mindenki vagy egész nap dolgozott, vagy nemes volt, és ilyen kalandozófélék nemigen kerekedtek. Ez a felszerelésosztós viszont tetszik... Ahogy az előtörténet is, bár szerintem lenne olyan állat, aki megpróbálná, és aztán azt mondaná, hogy nem is annyira erőltetett...

Egyébként bocs, hogy itt akadékoskodom, csak igyekszem legalább azokat a hibalehetőségeket kiküszöbölni, amiket látok. Úgyis lesz egy csomó, ami majd közben jön...

Link a hozzászóláshoz

Jóhát azért van ez a forum h segitsünk egymásnak!

Shala plz. Ty . :D

Nos a party egy kyel pap, darton lovag, lovag, bárd...szal nem az az echte - party :D

De nálunk nincs ilyen ranagolita party meg ilyenek álltalában a semleges és + felé mozgunk! ez lehet h az én hatásom is, de ez nem zavar :D

A mostani sztunk kicsit más de álltalában szert tudnak tenni pénzre! Vagy van vki akinek ez nem jelent gondot és a lényeges dolgokat ő látja el :D

Nem kell szo nélkül elfogadni azt az előstoryt!

Link a hozzászóláshoz

All in:

Remélem, hogy rá fognak jönni, vagy meg lehet velük beszélni, hogy talán jobb volna, ha nem lennének tök ellentétes jellemek, csak eddig nem volt komolyabb gond, mert nem játszotta ki senki eléggé a karakterét, de azért tapasztalható némi javulás.

Erre mondtam, hogy meg kell nézni, hogy milyen jellemet akar játszani.

És itt nem arra gondolok, hogy milyen kaszttal akar lenni.

Mielőtt elkezdik megcsinálni a karaktereket, elbeszélgetsz velük, és felvázolod, hogy nagyjából milyen karaktereket akarsz. Ezek nem igazi korlátok, csak a szélsőségeseket ki kell zárni.

Például, ha egy intrikára-nyomozásra épülő történetet találtam ki, ahol majdnem végig shadon nemesi udvaraiban játszanak, illik felvilágosítani a játékost, hogy az elf erdőjáróval, vagy az ifini gettóból származó boszorkánymesterrel, vagy akármilyen gorvikival jöhet ugyan, de nem lesz nagyon szórakoztató.

Ez tulajdonképpen az ő érdekük is, mert nem szeretném, ha rosszul szórakozna azért, mert nem tudja kihasználni a karakterét.

Miután a nagy szélsőségeket kizártuk, jön a második fázis. Megkérdezed, hogy mit szeretne játszani. Elsősorban a jellemre vagy kíváncsi, kösd ki, hogy ne a mágus rendszerében gondolkozzanak, hanem általánosságban.

Az ilyen válaszokat szeretem erre a kérdésre:

"Szeretnék játszani egy hivatásos katonát, nem túl gazdagot, nem túl szegényet, lehetőleg olyat, aki megállja a helyét az estélyeken, és a csatamezőn egyaránt"

"Szeretnék játszani egy jó kis alvilági figurát, sok-sok összeköttetéssel. Tudod, aki mindent el tud intézni, az ismerősei segítségével"

"Szeretnék játszani egy méltóságteljes öreg nemest, aki kiégett valami háborúban, jelenleg a legfőbb elensége idióta fia, na meg persze a pia"

"Valami titokzatos figura lenne jó, aki a tömeg által elérhetetlen tudás birtokosa. Jó lenne egyéni célokért hajtani, meg bölcselkedő megjegyzéseket elejteni néha-néha."

Ilyenekből már össze tudsz hozni egy csapatot. Ajánlgatsz nekik származást, összeköttetéseket, segítesz az előtörténetben. A kasztba nem érdemes beleszólni, csak ha nagyon gáz. Pl. BM Shadonban.

Például a fenti titokzatos figura szinte akármi lehet, az alvilági alak a tolvaj-fejvadász-bárd hármason kívül lehet például titkár, vagy orgazda...

Utazgatás, pénz, ilyesmi.

Nálunk ennek a logikátlanságnak a kiküszöbölésére alakult ki a letelepült csapat.

Sokkal egyszerűbb, és sok furcsaságot megold. Pl.: miért menne arréb a karakter, hiszen itt van a nő, akit szeret, és végre le tudna telepedni?

Arra jutottunk, hogy a karakterek egy szervezet/csoport* emberei lesznek, és nekik dolgoznak.

Elsősorban a szervezet megbízásait teljesítik, az ő problémáikat oldják meg (a nemes kezd veszíteni befolyásából, klánháború), és a szervezet küldi őket távoli utakra, ha arra van szükség (és ebben az esetben állja is a számlát, ezzel sem kell törődni)

Nekünk ez nagyon bevált, szerintem érdemes vele tenni egy próbát.

*tolvajklán, nemesi udvar, inkvizíció, rendház, zsoldoskompánia, szekta, varázsló faluja, stb. Ezek mind olyanok, ahol bármilyen jellemű/kasztú ember hasznos lehet!

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

A pénz szerintem nem olyan nagy probléma. Mindenki megtalálja a magának megfelelő keresetet. Papok, paplovagok pl. mehetnek a rendházba (ha van), és ott pár napi élelmet biztos kapnak. Mindenki abban dolgozzon amiben jó. Nálunk bevett szokás, hogy egy nagydarab erős fickó kidobófiút játszik a kocsmában. Mindezt a szállásért, na meg a kajáért :D

Kezdőpénz: én annak vagyok a híve, hogy mindenki kap egy kezdő összeget, és ebből kell MINDENT megvennie. A fegyvert, meg a vértet is. Esetleg, ha olyan kasztból származik, akkor egy fegyvert, me pl egy lovat megkaphat. Ha ezen felül akar valamit, akkor azt vegye meg, vagy készítse el, vagy mit tudom én, oldja meg :D

Van még egy hatalmas javaslatom, ami akár a kalandot is megoldja: sok pénzzel in dulé mindenki, aztán pedig a nagyvárosban egy rablóbanda nincstelenné teszi őket. És akkor már annak is örülnek, ha egy tőr meg egy darab kötél megmaradt :twisted: Én ezt életútban 2-3. kaland esetén játszanám meg, mert akkor már ismerik egymást a karik, és nagyobb lesz az összetartás...

Ellenkező jellemek: nagyon nem jó a csapatba, ha ilyen ellentét van. Pl. egy gorviki azt fogja mondani: "rendben itt van ez az elf. Most segítek neki, mert akkor ő is segít nekem, és két fegyver több, mint egy. Ha ezzel végeztünk úgyis meg fogom ölni..." Itt máris csak sértődés lehet...

Link a hozzászóláshoz

Shala: Bocs, ha nincs a "Jó pap holtig tanul..., jó nekromanta sokkal tovább!" kiírás, nem esem ebbe a hiába :D Azért a bárd talán nem annyira gátlásos ilyen esetben, nem mondtam én, hogy a tagok közül mindenki BM Toronból... Viszont egy Kyel pap gondolom nem annyira hajlamos rá, hogy elveszi, amire szüksége van, meg talán a lovag sem, de az már attól függ, hogy mennyire gonosz, tipikus rablólovagos sztorikban nincsenek nagyon gátlásaik...

Shikaka: Azt hiszem igyekszem majd ezeket alkalmazni. A szevezet szárnyai alatt ténykedést mondjuk még meglátjuk, lehet, hogy túl szabadságvágyók lesznek hozzá...

Kele: Mielőtt feltettem a kérdést, bennem is ez merült fel, dolgozzanak csak, de mit fog csinálni egy varázsló? Persze lehet, hogy a többiek tartják el, csak vsz nem nagyon fognak neki örülni... Igen, a kezdőtőkénél eddig mi is ezt, vagy a két elgondolás keverékét alkalmaztuk, azaz inkább pénz, és esetleg néhány cucc alapban, viszont az is logikus lenne, hogy, főleg ha viszonylag gazdagabbak, akkor van néhány váltás ruhájuk stb ÉS az egyik tag mindenképp ragaszkodott egy pecsétgyűrűhöz (márhogy vett) stb A végén alig maradt több pénze, mint nekem, aki szegény földművesgyerekként kezdtem :)

Link a hozzászóláshoz

Jó ez nem probléma csak megemlitettem!

Nos az a helyzet egy-két presztizskaszttal h elég hacsak felmutatják a jelvényüket szent szimbolumukat és máris ingyen van midnen!!!

Pl ha vki meglátja egy Kyel pap szimbolumát az egy oylan hatalmat feltéltez mögötte h hamar a ház vendége lesz :D Persze ezzel nem illik visszaélni!

Abszolult megjátszhato h egy szervezet alatt tevékenykedjenek...és könyebb dolog "küldetést" adni a srácoknak na meg a koszt és kvártéj sem nagy gond...na és nem utolso ha nincs időd kalandot irni akkor egy kis intrikát a városban mindenki tud improzni :D

Én azt mondom mivel mondtad h kezdő a csapat meg midnen...először adj nekik meg mindent (Egésséges keretek között) amit akarnak és nézd meg hogyan bánnak vele...aztán jöhetnek a megszorítások...vagy forditva szinte ne adj nekik semmit...aztán értékelni fogják az engedméyneket...először midneféleképpen probálgassátok a kasztokat meg mindent...egy pár játékalkalomig és utána neki lehet állni egy életutnak hol már a saját tapasztalatodbol tudod majd leszürni h a te csapatodnak mi az ideális!

Link a hozzászóláshoz

Shala: Én szerintem nem mondtanm hogy kezdő a csapat :x De valóban az, úgyhogy nincs okom megsértődni, meg azt hiszem ez látszik is abból, amit leírtam :D Akikkel játszom, többet játszottak valamivel, mint én, de nem hasonlíthak az itt található profikhoz, úgyhogy azt hiszem jogos őket is kezdőknek nevezni. Egyébként az én legnagyobb problémám a boszmesterrel és a varival van. Egy pap az tényleg közmegbecsülésnek örvend sok helyen, de utóbbiakkal talán más a helyzet... Köszönöm a tanácsokat, inkább az eleinte semmit, szép lassan ezt-azt taktika mellett fogok maradni azt hiszem.

Link a hozzászóláshoz

Üdv!

Boszorkánymester és varázsló?

Milyen probléma?

A boszorkánymester nem fogja megmondani senkinek (esetleg a saját csapatának, de ez csapatfüggő, ha rég együtt vannak, és összeillenek, akkor...), hogy valójában BM, mert pusztító, ártó mágiát alkalmaz, amit hát nem igazán tűrnek meg sehol. Vannak persze országok, ahol ezért nem zárják be, de ott is odafigyelnek az ilyen emberekre, és ha nem helyi (ami valószínű), akkor bizony ugyanúgy elfogják, ha pedig helyi, akkor is a környék ura elé kerül tettével. Boszorkánymesterkedni sunyiban kell, ha kiderül róla, hogy az, menekülhet, ha bír.

A varázsló: nos, a varázsló sem fogja elmondani senkinek, hogy varázsló, de általában nem szégyelli (szvsz), külső jegyekből fel lehet ismerni, de a varázslót elolvasva rájöhetsz, hogy a legritkább esetben fog mágiát használni. A mágia az utolsó mentsvára, amíg lehet ép ésszel -esetleg pszivel- vagy más eszközökkel oldja meg a problémáit. Varázsolni nem fog akármiért, tiszteli annyira a magas mágiát, hogy ne alacsonyítsa le kicsinyes céljaihoz. A varázsló nehéz eset, ha kezdő a csapatod -ahogy olvastam- , akkor nem ajánlom, egyrészt azért, mert nagy világismeretet követel, másrészt naqy szabály- és mágiaismeretet, harmadrészt komoly átszellemültséget. A varázslót olyan játssza, aki nem fogja elbohóckodni a dolgot.

Innentől fogva a BM 'mezei' kalandozó, és a varázslóra sem fognak ferdén nézni, mert egyrészt kevesen ismernek fel egy varázslót, másrészt ha nem csinál semmi különlegeset, nem is fordul meg az átlagember fejében a dolog...

További kellemes tavaszi napot nektek

CS

Link a hozzászóláshoz

A hozzászóláshoz be kell lépned, vagy regisztrálnod Kalandozó!

Kizárólag a városőrség által átvizsgált kalandozók hagyhatnak válaszokat.

Kalandozónév regisztrálása

Regisztált kalandozóként felhőtlenebb az élet!

Csatlakozás a Kalandozókhoz

Bejelentkezés

Már velünk kalandozol? Lépj be!

Belépés
×
×
  • Új...